Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 14596 ggr
MegN
0

OT: Val av användarnamn/avatar

Ofta blir man lite nyfiken på alla fantasifulla användarnamn - för att inte tala om läckra avatarer (dvs bilden till användarnamnet).

- Varför valde du just ditt användarnamn, och din Avatar?

Mitt eget användarnamn är "meg" = mig på den loakal dialekten, + "N" eftersom jag är gift med en Nilsson. Egentligen heter jag Anna…

Min Avatar valde jag för många år sen, eftersom jag verkligen kände igen mig i bilden på den tankfulla och lite försagda Lucy (från Snobben). En gång på kul, på mitt första jobb, satte jag dit precis den där bilden på mitt visitkort - istället för ett foto! Fast just det visitkortet delade jag förstås aldrig ut, utan använde bara på min arbetsmapp (där det fanns en plats för visitkort på framsidan - för att folk skulle hålla redan på vems mapp det var…).

Royalwithcheese
0

Royale with cheese kommer från en film jag gillar skarpt, Pulp fiction. Dær diskuterar de att en Quarter pounder heter Royale with cheese i Frankrike før "the don't have the metric system, they wouldn't know what the fuck a Quarter Pounder is". Skøn film med skøna citat!

Bilden ja, jag tog den før att ser superglad ut och det beskriver mig ganska bra. Ær oftast irriterande(før andra mænniskor alltså) glad haha :D:D

Memama
0

Memama är Mette Marie Margrete som är mina förnamn.

venuseva
0

Har kallat mig för Venus de senaste 3 åren på olika forum, även här under år 2006. Venus för jag ville balansera mig och ta fram min kvinnliga sida mer. Sen bytte jag mejladress och hade glömt mitt lösenord, så VenusEva föddes i ett nytt medlemsskap. Heter Eva.

Bilden är från sommaren 2006 och borde bytas ut, för jag har ändrat utseende sen dess.  Det blir väl någon gång som det sker.

Mona-Stina
0

Jag heter faktiskt Mona-Stina, svårare är det inte. Avataren är två år gammal.

kickelina66
0

en gammal arbetskamrat kallade mig kickilina ibland, jag heter gentligen christina. Så när jag började ge mig ut i olika forum så blev det kickelina.

[slamslams]
0

Varför Slamslams? Ja varför inte, något skall man ju heta.

Det kanske inte var så välbetänkt men nu får det duga.

bluegoose
0

blev kallad bluegoose av en klasskamrat för länge sedan…

bilden är ett par år gammal

Royalwithcheese
0

#6 Inget illa menat men slamsslams låter væl inte sådær jættemysigt haha. Men roligt :D

Bookjones
0

Bookjones är för jag gillar böcker något alldeles väldigt. (Vilket är lite jobbigt just nu mitt i flytten. Mina underbara böcker är ju TUNGA) Jones heter jag i efternamn. Gabriella är jag döpt till.

Kortet togs förra sommaren utanför Sea World då vi väntade på att hela gänget skulle samlas. Sea World hade givit oss gratisbiljetter efter att vi varit där men var tvugna att avbryta besöket när min niece fick värkar mitt i hajtunneln och vart upplockad av ambulansen sittandes på kanten till stingrockornas bassäng. Min Sea World bebis föddes 2 timmar senare:).

Mervi
0

Jag heter Mervi, inte konstigare än så. Bilden är tagen på mitt jobb i höstas.

Yrja
0

Ja jag heter faktiskt Yrja - bara Yrja - har inget annat att välja på - och jag bryr mig inte om att alla vet vem jag verkligen är även här.
Bilden är faktiskt egenhändigt tillverkad - klicka på den så ser man att den är animerad också.
Jag sitter så mycket vid datorn att jag tycker det passar för mig - och så ville jag ju ha med min älskade "sir Vääs" ochså eftersom det gav bilden mer personlig prägel (tyvärr finns han inte mer men underbar var han de 7 år vi fick tillsammans)

MaMaMade
0

MaMaMade kommer av MaMa = kinesiska för mamma, Made = gjord av/tillverkad…syr en del o märker det m MaMaMade…gjord av Mamma…mitt varumärke sas. Glad

Hur fixar jag in en bild?

Fnyfniken
0

Fnyfniken, vet ej var det kommer ifrån. D¨t barnprogramm eller liknande på 70talet, kanke. För att jag är nyfiken. Min Avatar är min son som sover i bilstolen på semestern.

Santhe
0

Sandra therese heter jag. Bilden är tagen längs kusten i USA, Oregon juni 2006.

Effie
0

Inte särskilt fantasifullt, men Effie är ju ett möjligt smeknamn till mitt förnamn; kolla upp Effie i Ernie, så märker ni att hon faktiskt heter Ethel. Henne hade jag ju som Avatar ett tag; sedan valde jag ett foto som jag råkat fastna på

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Wildrat
0

Min första råtta kallade jag Vilde, eftersom jag tyckte han var vild. Sen skulle jag skaffa en hotmailadress och ville ha en som inte kunde kopplas till mitt namn. Testade en massa versioner men allt jag kom på var upptaget tills jag testade Wildrat (Vildråtta). Så det fick bli det. Sen när jag började besöka forum var det engelska som gällde och då var det ganska naturligt att välja Wildrat. Sen fick det vara kvar. Är ganska nöjd med det…

Bilden är en Stargate från Stargate Atlantis. Egentligen ville jag ha en från Stargate SG-1 men Atlantisgaten är snyggare och så hade jag bättre bilder på den. (Ni kan väl aldrig gissa att det är mina favorit tv-serier?)

Hade inga bra bilder på mig själv och gillar att vara lite hemlig Skrattande

Idun07
0

Idun heter en av mina getter. Glad

Yrja, vi känner väl redan varandra. Visste inte att du också äter LCHF. Jag håller ju på att peppa en av våra gemensamma bekanta på Internet. Räcka ut tungan

Tilda-T
0

Min gubbe kallar mig för Tilda  när han skulle var rolig eller underfundig eller nåt sånt och mitt riktiga efternamn börjar på T.

Egentligen heter jag något helt annat men det har blivit så  att till och med ungarna kallar mig för Tilda ibland.

Älskar blommor av alla slag och är datadyslektiker så min Avatar har dottern fixat till.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Yrja
0

Hej Idun07 - jasså det är det du kallar dig!
Vådan av att vara anonym - men jag förstod ju att du måste finnas här nånstans.
Det var ju av dig jag fick boken "Fettskrämd" - och den skrämde mig till att starta med LCHF direkt!
Tack!!

synvinkel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Synvinkel. Well, jag ville lära mig att se på saker från ett eget perspektiv utifrån vad jag själv lär mig och tycker känns bäst. Ju äldre klyschor om kost man hör, desto galnare är de.. oftast. Så varför skulle dagens klyschor stämma?
LCHF är min favoritsynvinkel, helt enkelt!

Avataren.. Well, jag ritade en fågel i paint till min flickvän, och hon kontrade med att rita en elefant. Då satte jag fågeln på elefantens huvud och de blev bästisar, och nu har jag bilden även på mitt bankkort! Glad

(Jag har fågeln här för att det är jag. Elefanten är ju min flickvän. Hade vi båda varit aktiva här hade vi haft "elefogeln")

Tintaglia
0

Tintaglia är en drake - en av världens två sista - i en serie fantasyböcker av Robin Hobb. Rekommenderas varmt!

Annsta
0

Ann för Annika och sta för Starälv, simple as that!

molana
0

Fick molana som ett lösenord  när jag lastade skrot på mitt jobb för många år sedan.Har sedan fortsatt att använda det.Det är delar i mitt rätta namn, mol från efternamnet och ana från förnamnet Anna.

copia
0

co-Pia, kopia,,kändes väldigt fyndigt, då i datorns begynnelse.helt enkelt..Jag skapade det när jag fick min första hotmailadress för  många år sen. Bilden är jag , tagen för att visa syrran en ny frisyr. Pia

PiKaWe
0

PiKaWe är mina initialer i förnamnen och efternamnet, skulle gärna byta anv.namn men jag vet inte hur man gör?

Bilden är jag efter en "Simpsonizing", har gjort såna på hela familjen, skitkul Glad

Elaichi
0

Elaichi betyder kardemumma på hindu. Fastnade för ordet när jag reste i Indien för nått år sedan, både rent språkligt och betydelsen. Sen poppade det upp när jag skulle hitta på nått namn hit.

Bilden är på en av våra katter som pillar på kameran.

Margareta
0

Margareta är vad jag heter - jag fick byta från mitt anonyma nick när jag blev Sajtvärd. Bilden togs av en våra yngsta medlemmar Sockerbubbla - i somras

Numer pensionär i Nynäshamn

Miniot
0

Miniot för att jag helt enkelt är en "miniot". Det vill säga att mitt största intresse är hundkojor (bilar) som egentligen heter Mini.

Bilden är en av mina två kojor.

shintaida
0

Mitt nick kommer från en gammal utdöd inka-indianreligion. Indianer har alltid fascinerat mig. Såg ett program om inkaindianer för några år sen och jag lysstrade till "Shintaida" direkt!

DÄR hade vi mitt kommande nickname, som jag alltid använder!

Avataren är inte så gammal. Det finns bilder i mitt album här, som man kan jämföra med då och nu, när jag var tjockare och när jag, som nu, har gått ner i vikt tack vare LCHF.

// Shintaida

Brynhilde
0

Brynhilde kommer från en av Wagners Valkyrior. Jag gillar Wagners musik, det är samma tyngd i den som i Heavy Metal.

Jag känner mej lite som klyschan Brynhilde. Ett stadigt, manhaftigt fruntimmer fast utan sångröst och flätor.

It ain't over until the fat lady sings. Fast sjunger jag rämnar jorden (eller iallafall den olyckliga omgivningens trumhinnor).

Hittade ingen kul bild på Brynhilde. Det blev en katt istället. Så ser en katt ut när den oförhappandes får syn på min hund.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

clajo
0

Är inte särskilt fantasifull. Kombination av för- och efternamn. Clara i förnamn. Resten håller jag för mig själv, så länge…

Brünnhilde är ett bra namn! Älskar Wagner, jobbar som operasångerska och skall vara Valkyria nästa år (d.v.s syster till Brünnhilde). Jag har sett kostymerna till produktionen och hoppas på viktminskning… det är inte varje dag man får vara krigar-gudinna!

Bifogar en bild på vår bästa Brünnhilde; the one and only Birgit!

Sagittaria
0

Sagittaria för att jag är skytt, född i Skyttens tecken som heter Sagittarius på latin. Någon slags feminiform på det, alltså, eftersom jag är kvinna. Bilden är förstås Skyttens stjärnbild och det astrologiska tecknet för Skytten.

Men även lite grann för att det finns en vattenväxt som heter Sagittaria sagittifolia (pilblad på svenska) som är rätt oansenlig men fin i sin enkelhet: Wikipedia. En del dagar kan jag känna mig ungefär som så. Räcka ut tungan

KatarinaW
0

Katarina är mitt andra namn, bilden är tagen för ca ett år sedan.

PiKaWe
0

#30 Du skulle valt affisch-bilden som Operan hade till Valkyrian för ett par år sen, den var superläcker!

Hittade ingen bild på den tyvärr, men Brünhilde och valkyriorna var ju klädda i ridkläder i uppsättningen, höga hattar och långa kjolar, coolt!

magma
0

Vilken rolig tråd:)

"magma" började jag kalla mig på diverse diskussionsforum för… ja jisses, det måste vara 10 år sedan nu!! Vad tiden går… På den tiden var jag involverad i mer hätska diskussioner än idag eftersom forumet där jag huserade var åtskilligt mindre gemytligt än detta, och därav namnet "magma". *heh*

Bilden är på mig och dottern, som blir tre i juni. Den är tagen vid Lummelundagrottorna på Gotland i somras.

Edit: glömde ju- heter i verkligheten Agneta;)

evacarina
0

Jag heter EvaCarina. Inte konstigare än så.

Bilden är på en av mina pelargoner från i somras "Cook's Birds Egg". Hittade ingen bra bild på mig själv.. Valde då mellan en pelargon-, en bok-, en svamp-, en katt- eller en hundbild Flört

ovkyhn
0

Samma som på jobbet enklast så

batman
0

För att jag heter Batman….-utomlands!

Babz
0

Babz har jag hetat bland mina kamrater sedan gymnasietiden på 70-talet…

Avataren fick jag i ett mejl från en kompis som ville visa hur man egentligen ska väga sig. Tyckte den var passande.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

odezza
0

Mitt riktiga namn och mitt riktiga smeknamn var redan upptagna, då jag skulle regga mig… och jag var tvungen komma på något nytt… och så dök odezza upp i skallen, och det fick det bli…

Avataren är för att jag gillar rymden, sci-fi, konspirationsteorier typ area 51, och för att jag ofta känner mig som en utomjording. Flört

"still lost in space and time"

Dessi101
0

Jag heter Desiré, och Dessi är ett smeknamn jag haft under flera år.

Siffrorna "101" kommer ifrån Depeche Mode's konsert-DVD från Rose Bowl, Pasadena, 1988.

sandramaria
0

Som jag heter, med mellannamnet. Bild från jobbet. Tråååkit det lät då mot alla era fantasifulla namn och avatarer Fundersam men enkelt, jag tappar inte bort mig, jag bör ju iaf komma ihåg vad jag heter och hur jag ser utSkrattande

Tizia
0

När min första systerdotter föddes så kallade hon mig för Tizia, Patricia var för krångligt att säga då. Namnet hänger fortfarande kvar. Min Avatar, well det är ju jag Skrattande fast brukar oftast ha en bild på katten Puss från shrek som Avatar, han är ju bara för söt!

ebet
0

Jag heter Elisabeth, så det var enkelt att förkortta.

Bilden föreställer Sombrerogalaxen, vilket är bland det allra vackraste jag har sett.

parsley
0

Ett av mina alias som jag använt en del eftersom jag envisas med att vara lite hemlig av mig när jag är på nätet. Hunden är en keeshond (holländsk/tysk spets), med en skarp analytisk blick och en oförmåga att vara tyst. Jodå, jag har en keeshond och sådan matte sådan hund bekant.

ButterflyEffect
0

Jag valde mitt användarnamn just på grund av att jag älskar kanel, både doft och smak! Egentligen heter även jag Anna. Bilden är på mig, tagen under en tid då jag mådde som bäst.

ullna
0

Min kolonistuga med trädgård ligger i Ullna. Jagheter Malin men det var visst upptaget.

Mimsivimsi
0

heter Emely, kallas för Mimmi eller Mimsan. Tänkte att eftersom jag är lite vimsig sådär så blir det mimsivimsi! Bilden är på mig från i höstas.

Skogiz
0

En kompis började kalla mej Skogis omkring 1988 för jag är en sån skogsmulle med fiske och jakt i blodet. Mina bilder(för jag växlar mellan flera) är alla från den fantastiska animen "Hellsing"

Frualbertsson
0

Jag kallar mig för Frualbertsson för det är det jag är… Fru sen i april förra året Skrattande

Min Avatar är en bild från härliga västkusten där jag bor!

korseett
0

Mitt namn är vad jag är nuförtiden nämligen Urtant Korseett. Vid insparken för lantmästarna på Alnarp blir varje elev döpt till ett eget unikt namn som ska ha ursprung från iallafall tre orsaker, mitt namn blev då slutligen Korseett. Första året var man Juniortant och Juniorfarbror. Andra året Tant och Farbror och så slutligen är vi då Urtanter och Urfarbröder i resten av vårt liv. Ingen annan har samma namn och det här har hållit på sedan ja iallafall 30-talet. Det finns fler lantmästare på det här forumet.

kortet är från Italienresan i maj -07

jag71
0

Jag är jag och född 1971. När jag började härja runt på nätet hade jag ett annat nick men det visade sig att det ofta var upptaget så jag funderade ett tag och så blev det jag71.

Bilden (som är väldigt liten) är på mina tvilling töser då dem just ätit lunch i stugan hos farmor i somras. En av dem första gångerna dem satt på vanlig stol och inte i barnstol Glad

Pasi
0

Jag heter faktiskt Pasi…och det gagnar väl trovärdigheten om man vågar köra sitt riktiga namn. Dessvärre frågar många - Vad heter du på riktigt?Räcka ut tungan

Avataren fick jag av en Eva här på sajten som tyckte den passade….och det gör den nog.

zittzatt
0

Jag heter Satu, men har kallat mig för Zattuuh i andra sammanhang (kommer sig av hur jag är van att höra mitt namn uttalas, numer). Men så ville jag vara ännu mer anonym så då fick det bli zittzatt. Jag har några varianter på det också.

Avataren valde jag för att jag inte tyckte att jag hade nåt vettigt att lägga upp. Det är en blomma ur en samling bakgrundsbilder jag har på datorn.

Brynhilde
0

Har bytt Avatar. Hittade äntligen en valkyriabild jag gillar.

Bjorne
0

Ett kanske småaktigt påpekande till Royalwithcheese.
Det är ju för att de har "the metric system" i frankrike som dom inte förstår vad en quarter pounder är för något.Skrattande

Amiechan
0

heh, jag tror nog Royalwithcheese förstod skämtet i filmen Bjorne - det var väl därför hon upprepade det ;-)

Gittanglad
0

Jag heter Birgitta och är en glad pensionär.

Hur gör man en Avatar?

Jag saknar hemuls bild från ett annat forum och hennes roliga och kloka kommentarer.

ingrids
0

ingrid är mitt förnamn…fick sätta dit ett s därför att endast ingrid var upptaget…s är första bokstaven i mitt efternamn

ullebull
0

Ullebull har jag för att jag som liten själv kallade mig så..

Jag matade hönsen hos mormor och morfar och stod då som 2-3 åring vid staketet och sa "pull, pull få mat av ullebull" när jag kallade till mig hönsen. Släkten säger fortfarande Ullebull.

Avataren, tja, första gången jag såg den så tyckte jag om den, men… kanske skiftar igen, vem vet. Jag tycker den ger både kärlek och glädje, en liten sötnos.

Ulla

Royalwithcheese
0

Bjorne - Jag gillar nær folk ær uppmærksamma :P Du har så rætt så, det smøg sig in ett lite don't som inte skulle varit dær :)

korseett
0

#61  vi kanske får kalla dig för ostburgarn istället hihi

Mega
0

Mitt nick har jag haft så länge jag kan minnas. Jag målade en del som liten och mamma tyckte jag kunde signera med mina initialer.

När sen internet dök upp så fortsatte jag använda namnet. Numera är det dock ofta upptaget och får kompletteras med fler bokstäver. Här gick det ju dock bra.

Hade tur då jag gifte mig och fick fortfarande samma initial A även om namnet ändrades lite.

Malin

Mammeli
0

Mitt namn har jag satt ihop efter vad jag är och vad jag heter!

Bilden är faktiskt "stöldgods". Generad Hittade den på internet nånstans o blev förälskad…men jag ska byta till en egen bild om jag kan!

AnnaCathrina
0

Det är mina namn som jag lagt ihop till ett… fast jag kallas vanligtvis bara för det ena. Bilden är väl inte så mycket att säga om. Tog en bara för att det känns trevligt att ha en bild.

Medlem
0

Jag var utråkad och fantasilös när jag försökte regga mig på forumet och valde därför Medlem som jag trodde att det inte gick att ha. Men det gick.

Brynhilde
0

Jag tyckte det var en rätt kul idé att kalla sej Medlem

mizztlur
0

Jag precis som korseett är lantmästare och mitt namn blev Mizztlur. Man får namnen av tre olika själ och orsaken från början med kårnamn var att jämnställa Pettersson med Bonde och Hamilton. Alla får namn som man förtjänar. Et av mina skäl till namnet är att jag är bra på att prata……. Hemlis

Min Avatar är en bild tagen på mig när jag kör min tävlingshäst Fairy . Vi är på ett körmaraton i Vartofta utanför Falköping. I just det hindret i år crashade vi och vagnen blev vad mina kamrater kallar modern konst!

stallostby
0

Stall Östby HB utskrivet efter mitt namn Renée Östby, bilden är på förstastoet Nords Grace

lillajag
0

lilla för att jag är kort och jag för att jag är jag och ingen annan.

BitteS
0

Bitte är vad jag kallas av familjen, S=begynnelsebokstaven på mitt efternamn.

Min Avatar är en prydnadakål då jag själv trivs bäst att hålla i kameran än att själv vara bildobjekt.

blodtopp
0

Jag brukar kalla mig blodtopp när jag vill vara lite mer anonym, annars är det Tess och en variant på det som gäller mest.

Blodtopp-nicket har en story. När jag äntligen fick internet när jag pluggade i Kalmar och skulle skaffa mig användarnamn så var alla jag ville ha upptagna. Efter att ha försökt i en kvart med en massa olika gav jag upp och bestämde mig för att ta hjälp av boken som låg bredvid mig på skrivbordet. Det var en flora.
  Så jag slog upp boken utan att titta och satte ner fingret på en sida. Jag hamnade på blodtopp. Det är alltså en blomma, som växer mest på Gotland. Det bästa är att jag är rödhårig så det passar mig väldigt bra *S*

Avataren har hängt med ett tag på flera sajter. Den är tagen på Fårö för snart 3 år sen. Jag är inte från Gotland, men jag älskar denna ön.

maucl
0

Maucl är den signatur jag använt i jobbet under många år.Står för Maud och mitt efternamn.

Bilden;en liten ridtur på min härliga häst Isadora!!

raphanus
0

Raphanus sativus är latin fär "rättika", min favoritgrönsak. Bilden är tagen i en fotoautomat på Karlaplan i Stockholm sommaren 2007.

Katarina2
0

Jaa.vad säger man…ni har så underbara namn allihop…Som ni förstår så heter jag Katarina…men namnet var upptaget så jag blev nr.2.

Avataren…för jag älskar kaniner…har själv 36 stycken och skullle kunna ha många fler…om inte sambon sa ifrån!

storstrut
0

Jag har använt "storstrut" på alla möjliga forum ett bra tag. Det kanske inte är mest logiska just här och det var rätt många år sedan jag åt en själv. Men det är nåt med ordet som jag gillar! :-)

Den bild jag brukar använda hade fel format så just nu har jag, uppenbarligen, ingen. Men det kommer!

suda
0

SuDa av uppenbara skäl, för- och efternamn. Jag heter Susanna men kallas för sanna och det var redan upptaget. Jag blandar friskt mellan dessa användarnamn. Tänker ofta att jag ska hålla mig mer anonym och väljer suda och avslutar ofta mina inlägg med…  /sanna… Hoppsan då! Cool

Bilden är på min äldsta katt, Pepsi. Helt enkelt för att den är lätt att hitta och känna igen.

Ullebull, härlig groda du har hittat!

ullebull
0

Ja visst är den "go"

Katarina2
0

Suda…Din katt ser precis ut som min som försvann!…Saknar henne jättemycket….Gråter.

Babsan försvunnen!

Jennix
0

Jennix är mitt äldsta Internetnick så när jag valde att välja en annan väg i mitt Internetliv, så tog jag detta och tog ett kliv ut från anonymiteten. :)

Ligger rätt nära mitt riktiga namn, Jenny. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

suda
0

Katarina2, vilken fin kisse! Hoppas hon kommer tillbaka!

[Karro]
0

Karro…. ja undrar ja :) Karolina var namnet men går nästan alltid under Karro bilden säger sig nog sig självt också :D

Effie
0

putt… det finns fortfarande många namn som väcker nyfikenheten

Rospinglan
0

Mitt första inlägg på detta forum! :)

Valde Rospinglan av tre skäl- Bor i roslagen, är en riktig pingla Flört och favvisrestaurangen heter Rospinlgan….

Har inte hunnit fixa Avatar ännu, men det kommer!

Skadlig
0

Kallar mig Skadlig för att jag har dålig humor. Eller så kan man titta i min gästbok, har ett par flummig utvikningar där om det :)

Avataren är min stålgråa katt Saito som Amiechan ritade i photoshop med utgång från ett foto som jag tror att jag tog :)

Royalwithcheese
0

Skadlig - Nu kænner jag som en en stalker eller fjæskare (har ju berømt era tavlor också!) men tycker både din och Amiechans avatarer ær vældigt snygga! Vilket par med så bra smak! (før jag antar att ni hænger med varann så att sæga)

saargr
0

Heter saargr pa en massa forum,

star for SophiaAmandaAsaRichardGRunberg.

Dotter, dotter, jag och mannen och efternamn..

Det blev till innan mina tva underbara soner foddes.

Bilden ar pa mormontemplet i Oakland, Californien dar jag och mannen gifte oss.

Den andra bilden ar samma byggnad fast i skymmningsljus:-D

Skadlig
0

#86 Heh, fjäska på, jag trivs så bra så ;)

Jo vi hänger ihopa så mycket vi bara kan, siamesiska har vi kallats ;)
Jag tar som sagt inte så mycket ära för våra avatarer dock. Det är Amiechan som har gjort mest på avatarerna. Tycker att hon ser väldigt cool ut på sin Avatar. Påminner mig om hur hon såg ut på vår första dejt. Var lite skrämmande för en nörd som jag ;)

ginnan
0

Ginnan är namnet på en sjö i Bergslagen, tyckte det var ett så vackert namn när jag hörde det första gången, så det fick det bli.

Fernis
0

Jag heter Fernström i efternamn och så här ser jag ut.

Arnedanc
0

Jag heter Arne och gillar att dansa = Arnedanc (danc av dance)

BarbroE
0

Jag heter Barbro och björnen är en akvarell som min man har målat.

Skadlig
0

#92 Waow, har du en större version av den bilden man kan få se?

Royalwithcheese
0

Skadlig - Haha så du ær en nørd? Det bæsta med att vara nørd ær att de får sin revansch efter sådær høgstadiet.. Då har alla tjejer fattat att de ær en nørd man ska ha! Får jag gissa på att du har brunt, lite vågigt hår, sådana dær svartbågade glasøgon.. rætt smal också inte direkt musklig? (Åh vad kul det ær att generalisera ;).

Skadlig
0

#94 Att jag är :) Jag är dock något mer spretig i mina intressen än många andra nördar :)
Hm…

• "Brunt hår", check

• "lite vågigt", bara när det är kort (typ page längd ;)) men just nu går det ner till skulderbladen.

• "svartbågade glasögon", glasögon har jag men de är silvriga

• "rätt smal", jag är väldigt smal. Tips för att på ett hälsosamt sätt gå upp i vikt mottages gärna. :)

• "inte direkt musklig", se ovan. Jag är dock oproportionerligt stark. Amiechan säger att jag gömmer musklerna någonstans ;)

Så… totalt sett så tyckte jag att du generaliserade ganska bra. :)
Den klassiska bilden av en nörd är väl egentligen tämligen binär. Typ att vi antingen ser ut som jag eller har en framtoning med lite mer pondus så att säga.

Shawy
0

Shawy…ja just det. Jag ville ha något ovanligt som ingen hade och tittade lite i tidningar och fick se Shawn och bytte n mot y för att bli ovanlig.

Kanske inte så roligt när folk på nätet frågar om jag är rakad?! Fundersam 

Så det har absolut inget att göra med shaved…hahahaha.

Jennix
0

#95  Och perfekt, som alla nördar är! Skrattande

*geek squad rules!*

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Skadlig
0

#97 har länge funderat på att köpa en tröja där det står "Talk  geeky to me". Bara en fråga om jag eller Amiechan borde ha den :)

Men långt ifrån alla nördar är perfekta. Vissa har ett ego som passar deras IQ och andra har väldigt svårt med det sociala. Har en kompis som skulle behöva en tjej som kan klubba honom i huvudet och dra hem honom för han kommer att missa alla vinkar som är finare än det :)

DaMum
0

DaMum hittade jag på när jag skaffade dator -99. Jag och äldsta dottern tävlade lite i olika onlinespel, och vi skulle välja användarnamn.

För att reta henne lite så led jag fram DaMum, bara för att hon skulle känna sig lite knäckt av att MORSAN kanske vann någon gång…;-)

Nu får det nicket följa mig på nästan varenda site. Annars heter jag faktiskt Ann-Katrin.

Kram!

andreas0
0

Valde mitt förnamn för att vara anonym, även om det kanske låter lite konstigt. Ville igentligen ha andreas, men det var redan upptaget, så jag lade till en nolla på slutet.

Jag brukar kalla mig för något annat på internet, och ville först inte att andra på internet skulle känna igen mig, därför valde jag mitt förnamn och blev därför anonym Flört.

Men nu ångrar jag mig och hade hellre viljat haft namnet jag har i vanliga fall, eller kanske Andreas med det namnet jag har i vanliga fall inom parantens hade nog varit bäst, så dom jag lärt känna här skulle känna igen mig. Undrar om det går att byta någonstans.

Någon Avatar har det inte blivit ännu, men det kommer nog så småningom när jag lyckas lista ut någon bra bild.

Royalwithcheese
0

Skadlig - Inte svartbågade glasøgon-glasøgon!? :O Men då ær du ju ingen ækta nørd. Men det kanske ær tur før dig.. Precis som du sæger de flesta nørdar ær lite.. hm jag vet inåtvænda eller något.

Har haft någon skum hæng-up på nørdar, men de ær ju omøjliga att få tag i (eller så ær det jag som ær før cool!).

Jag har dock hittat min nørd nu, men han ær inte sådær tufft nørdig, utan en nørd-nørd :D

Royalwithcheese
0

Ny Avatar førresten, den jag ville ha från børjan.. Tagen av en kompis i hennes lægenhet, kolla in det RÅSNYGGA golvet!

[Norum]
0

Skruttis, det är katten det! Kyss Hittade henne i skogen och nu går hon på gården och skrotar, behöver inte göra mer än hon vill.

Kul att läsa lite om er alla… Fantasi och ordvrängeri finns det gott om här.

Kvinnlig40talist
0

Mitt användarnamn "Kvinnlig40talist" säger mer om mig än mitt förnamn.

Jag vill att man ska läsa det jag skriver utifrån min signatur, som säger att jag är kvinna och född på 40-talet.

Effie
0

putt

Jennix
0

#98  Hahaha, jag VET! Jag har länge umgåtts nästan bara med folk som jag skulle kalla nördar, av olika slag. Sen är ju alla individer och inte helt lika heller. :)

Jag har erfarenhet av nördar med låg social kompetens. Som kompisar är det OK men jag vill inte ha en kärleksrelation med någon som inte är lite mer social som jag…

Kommunikation är superviktigt för mig också, så…

Detta låter ju som en kontaktannons snart!! :D

Blenda01
0

Kuligt att se varför och hur andra väljer.
Blenda01 hänger med sedan många år tillbaka. Bygger på ett av mina namn.

Tärningarna kändes så rätt när jag anmälde mig till KiF. Jag kände mig som en riktig gambler!

parisjetaime
0

Jo, det är så att jag älskar Paris Generad, och avataren valde jag för det var den enda bilden jag hade på min dator när den var ny och det är ju jag så det var väl passande Skrattande

anki1
0

Mitt nick kommer sig av mitt smeknamn och en radda siffror som jag fick att ett annat forum som jag är med i Det var anki1 ochså en massa siffror. Jag pallade inte med alla dessa när jag skrev så det fick bli just Anki1. Avataren  var den enda bild på mig, där jag inte såg så trött  ut.  Jag har lite kortare hår än på bilden.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Torpet
0

Har en önskedröm om att bli torpare, har även hittat det..Torpet. Går förbi det på ett av mina promenad stråk och kolla så det inte har kommit upp någon till saluskylt, för då måste jag slå till:-). Men det får gärna vänta något år..litet torp-många barn, men 4 av 5 börja bli flygfärdiga.

greensis
0

Jag använder greensis på alla typer av internetforum och diskussionslistor. Egentligen heter jag Katarina, men det är lättast för minnet att ha samma användarnamn på flera ställen.

Greensis har inte med miljörörelsen att göra, utan att jag slukat Robert Jordan's The Wheel of Time serie sedan den kom ut. Go Greens, go!

De vita rosorna är en nödlösning, det kommer något mer lämpligt när jag har tid.

Fabricati diem, pvnc!

Aniara4
0

Aniara har jag använt som nick på ett flertal andra sajter, valde det från början dels för att jag tycker det är fint, dels för att det antyder att jag är en riktig existentialistisk djuping som läser Harry Martinson, och dels för att det liknar Anna, som jag heter egentligen. Första gången jag använde det var dessutom på en dejtingsajt, och då tyckte jag det var en passande bild med det ensamma rymdskeppet på fel kurs rakt ut i (cyber-)rymden, med ett allt svagare hopp om att stöta på nåt annat liv och få kontakt…

Bilden har jag satt ihop på Simpsons-sidan, och jag tyckte det blev riktigt likt! Jag är lite tjockare och har lite mörkare hår nu på vintern, men annars kan ni utgå från att det är ungefär sådär jag ser ut *s*.

Aniara4
0

Tillägg: Aniara var redan upptaget, här liksom på de flesta ställen, och oftast blir det så att jag hamnar på nr4 då. Jag gillar dessutom siffran 4, jämnt och bra! Skrattande

Och jag är också nördfetischist! (Rätt nördig själv med)

maxiq
0

Jag spelar i ett korplag där vi är två med samma förnamn. Eftersom den andra är ganska kort så kallades han för Mini och då jag är ganska lång så fick jag heta Maxi. Jag började använda det på MSN men när jag hade gjort ganska bra ifrån mig på Mensas IQ-test så skojade jag till det lite och lade till ett Q.

Efter det så har jag faktiskt bytt ut mitt gamla mellannamn mot två stycken som man faktiskt kan förkorta till maxiq. Så kan det gå! 

Glad

Yakamoto
0

Jag HATAR barnprogrammet.  Yoko, Yakamoto, Toto. Det är enerverade och signaturen sätter sig som berget. Har haft andra "nick" under min tid på nätet (över 13 år) men det här är min "viktpersona".

Avataren. Ja det är jag. grönskimrande och strålande. Jag har ett par till i olika versioner. En tjej som heter Roisin Dubh som gjort dem åt mig.

bernil55
0

Inget spännande alls med mig. bernil55 = berit nilsson 55:a. Tanten på fotot är jag, i julas. Tycker inte om mig framifrån (sned och vind) . Om man klickar på fotot kommer man att upptäcka att på min sida är jag vänd åt andra hållet. Kanske lite spännande ändå? Den bilden är orginalet och jag tyckte det skulle verka lite mer socialt om jag vände mig mot diskussionen, så jag vände på denna bild! Glad

parisjetaime
0

kreativt #116!

Amiechan
0

#116: Då är vi två! :) Jag gjorde likadant med min Avatar. Den större bilden (tagen i Lunds botaniska) finns på min sida också.

Aniara4
0

#115 HETER hon Róisín Dubh?! Som i visan? Förvånad ("Svarthåriga Róisín betyder det)

Yakamoto
0

#119 hennes "nick" på Familjeliv är Roisin Dubh. (hon har gjort mit till demon också *har har har*

elize-l
0

Jag heter Elise och bilden är jag, inte så kul =) Men när bilden togs var det kul. Ett modelljobb för korsetter =) Mycket smink och en väldigt bra fotograf gör underverk =)

anki1
0

elize-1, Jag kunde inte låta bli att titta in på din sida, Du är fin idi korsett, Jag skulle vilja ha en (gärna med fjädrar i somhåller in en del), men jag vet inte om jag vågar. Och gubben kanske inte blir så förtjust. Jag skaffade en sån där slimmande underklänning som  jag trodde att han skulle gilla, men det gillade inte han.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

elize-l
0

Det är formande fjädrar i min korsett =) det är dock lite jobbigt att sitta i den så det blir till att stå när den används =)

kareninanna
0

kareninanna - för att jag heter anna o för att jag är kär i thåström som skrivit en så fin låt (om mig?!!), karenina.
bilden är bara jag för ett par veckor sedan.

katika
0

katika är ett hopkok av mitt för- och efternamn… fick det också som maijadress på spray för flera år sedan o det har hängt med sen dess. Kati är mitt förnamn(JO jag är döpt till det, det är finskt) och resten av nicket: ka är början av mitt efternamn. Inte så spännande….Generad

a97annol
0

Mitt nick har hängt med hela tiden sen högskolestudierna.

a = beteckning för data-/elektronikinstitutionen

97 = året jag började

ann = första tre bokstäverna i förnamnet

ol = första två i efternamnet

Bilden är jag en regnig dag i januari

ewax
0

Jag valde mitt namn Ewa och x på slutet för min man. Inte svårare än så!
# 53 Pasi, det var jag som gav dig din Avatar! Tycker fortfarande den passar dig utmärkt!Skrattande

Pasi
0

ewax - Den passar verkligen….inte kan jag byta ut den, aldrig nånsin!!!Cool

morefat-lessfat
0

Ville egenligen ha morefat=lessfat, men det går inte att ha = tecken.

Står för "ät mer fett och tappa mer fett". Klurigt va?

Olyckligtvis släpper min stackars kropp inte ifrån sig något fett alls, sedan 7 Januari inget, nada, zero… men jag ger inte upp!

kaisakavat
0

Som ni säkert vet är Kaisa Kavat en av Astrid Lindgrens sagofigurer. Hon som bodde med sin gamla mormor och var en påhittig liten kämpe, som räddade sig och mormor när de kom i knipa.

Har använt mig av denna signatur många gånger förut för jag känner mig lite som henne ibland. Ni vet, när livet är jättetufft och man helt enkelt vägrar att ge upp. Och visp så hittar man lösningar!

Fast jag är "lite" Skrattande äldre än originalet i sagan. Egentligen heter jag Maria.

Fetrik-Snubbe
0

Jag provade först med mitt förnamn men det gick inte. Så jag valde mitt gamla vanliga som jag använder allt som oftast när jag spelar online.

Fetrik Snubbe var från början det namnet jag klurade ut till min rogue (skurk) i Everquest.

*geek varning* :P

omelett
0

Jag ville ha ett nytt namn. Allt här handlade om mat och mycket av den maten handlar om ägg. Så ser man ju så glad ut när man säger mitt namn oxå

Säg omelettSkrattande

Min Avatar kommer ifrån att jag är skytt, ett eldstecken. Jag är en eldig kvinna. Det finns lite jävlar anamma och temprament i migFlört

miagumman
0

Har skrivit en liten berättelse för barn om två små vänner som kallas Miagumman och Gytegris, därav namnet!  Miagumman är en svart labrador och Gytegris en skär liten gris. Glad

rocklena
0

Kanske inte så svårt att förstå att jag älskar rock/hårdrock, men det är även en del av mitt efternamn.

Få se om någon av mina döttrar kan hjälpa mig med en bild.

Katarina2: Vi har oxå kaniner men bara två, min man tycker det räcker så braSkrattande, han tycker de kan bli vår middag, men då ser dotra alldeles svart ut i ögonen. Hon är 16 år och har sin alldeles egen åsikt om vad humor är.Glad

Yakamoto
0

#131 EQ!!!!!  ÅÅÅåååå

(Min lilla Tant lever än idag.  En vän har hand om henne. Tant Gredelin. Lvl 75+ froglok cleric, började sin karriär på Zeb men flyttade till AB).

Vilken ras?

Vallmo
0

Jag gillar blommor och mest vallmo så därför….Glad

Skadlig
0

#131 & 135 Alltså någon gräns på nördigheten får det väll vara? EQ…???

Nej tacka vet jag CoH, mycket mindre nördigt ;)

Zoogin
0

Zoogin är en vacker, muskulös fd travhäst. Han måste ätit mycket proteiner… ;-) Bilden är stulen från nätet men den verkar väldigt liten här.

Yakamoto
0

#137 MMmm EQ… att sitta på stranden i PoT eller zona in för första gången i Time… Att se Quarm komma rusande mot en… *ryser av välbehag*

Idag så vandrar jag sällan. Jag flyger fram på min Cenarion War Hippogryph i World of Warcraft. Japp. Jag är en NÖRD. Jag tittar på Star Trek också. Och Star Wars.

Laca
0

Jag skulle hitta på ett namn i ett annat forum och saknade fantasi. Tog något på mitt skrivbord - en flaska nagellack. Lack heter Laca på spanska, vi bor på Teneriffa. Jag heter Lena så det finns ju lite likhet. Bilden är på min fina lilla hund Urax - en hittehund från gatan här i vår by.

Frualbertsson
0

Jag får väl lov att uppdatera här… jag är Fru Albertsson, och det är jag mycket stolt över =)

Men min bild är numer inte en vy över vårt vackra hav utan min alldeles egna nuna.

Fetrik-Snubbe
0

#131 Barbarian. Tror servern heter Fennin Ro. Jag lyckades sluta långt innan lvl gränsen passerade 60.

#135 Stängde nyss mitt PS account igen. Sorry, menade inte att få dig att verka nördig nu. Penga mun

catfoot
0

Ja, mitt namn är ganska självklart=bara älskar katter å framförallt deras mjuka goa tassar=Catfoot…

Avatar byter jag efter hur jag känner mig…Glad.Just nu en blommig fet fjolla…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Skadlig
0

#139 Att stå i Atlas Park och höra musiken skölja över mig och se Atlasstatyn torna upp sig över mig. Det är närvarokänsla det :)

Amiechan
0

#144: *nynnar*

birma
0

Lätt att tro att birmor gillas och det gör de.

Karin20
0

Ser ut precis så där, kort, nästan alltid glad och nästan alltid skrivande nåt. Lite nörd-varning alltså även här.

Heter Karin och hade 20 kilo att gå ned när jag började här, trodde det skulle gå att ändra allteftersom. Nu flyttar jag målvikten istället, så att det fortfarande är 20 kg jag vill gå ned. Det skulle nog räcka med 10 nu.

//Karin

helenahonk
0

Mitt namn,minus anen.Efternamnet är alltså Honkanen.

Bilden är min dotters underbara Amstaff Kira,som vi tyckte skulle ha ett hårnät(stackars hund).

Kanske kommer det en bild på mig själv så småningenom,men jag tycker inte om att se mig själv på bild.

Tycker mig se min gamla mor dåSkrattande

trollius
0

Jag är lite blyg med att använda mitt eget namn på nätet. Gillar blommor och skulle ha smörboll som användarnamn, tyckte det var passande och kul:) Tyvärr så accepterades det inte, ö gick inte igenom:( så jag tog det latinska namnet för smöbollssläktet, trollius, istället.

Jag hade inte någon bild på smörboll, så det fick bli något liknande så länge.

bernil55
0

trollius - så fint. Jag hade inte lärt mig att släktet heter så på latin, fast jag både läst latin och älskar smörbollar! Ja, jag tror det är min favoritblomma. Vi hade några få exemplar (vilda) på gården hemma och det var lycka när de blommade.

LatMask
0

Tja, det är kanske dags för LatMask att bekänna…

Det var för drygt ett år sen som jag skulle bestämma mitt användarnamn. Jag har aldrig varit aktiv i forumvärlden eller något liknande, så det här skulle bli första gången, och jag kände att det var värt att fundera igenom saken. Inte bara hafsa till något, utan verkligen få fram det som var min djupaste essens…

Jag satte mig bekvämt tillrätta i soffhörnet och började grubbla. Vad var mest karakteristiskt för just mig? Mest iögonenfallande? Vilken egenskap var mest utpräglad hos mig?

Två timmar senare vaknade jag och insåg genast vilket användarnamn jag skulle använda…Generad

Varför det inte blivit någon Avatar än? Tja, vet inte riktigt - jag måste nog sätta mig i soffhörnet och fundera på det. Jag återkommer - strax…

[cat_allis]
0

cat_allis.. cat är tre första bokstäverna i mitt namn, allis är namnet på min burmilla-kisse som också är bilden jag använder som Avatar.
Brukar heta Catten på forum, men lyckades på nåt konstigt vis radera det nicket här och fick skapa nytt konto och då gick inte catten att använda tyvärr.. så jag "uppfann" ett nytt.

Att Allis är med i användarnamnet beror på att det var med burmilla.ifokus i åtanke jag valde det namnet..

Minimum
0

Mitt namn kommer från en jul jag tillbringade hos min son i England. Alla fick smällkarameller med guldkronor att sätta på huvudet, en present och en gåta. På min lapp stod det: Vad betyder minimum? Svaret var "little mum", så det kallar mina barn mig numera.

Annars heter jag Gunilla och bilden är bara jag.

Sockerbubbla
0

Sockerbubbla - efter Powerpuff pinglornas Bubblan, powerpuffarna har egna igredienser, bubblans var socker. så ja, jag brhöver nog inte säga något mer. ^^

MaMaMade
0

Himmel vad smart…det hade jag aldrig kommit på trots att jag sett ett antal avsnitt av PowerPuffarna! Skrattande

Vad är det de andra heter nu igen? Om jag skämmer ut mig här o skulle behöva byta nick…Oskyldig

Sockerbubbla
0

#155 Blomman, ledaren, rödh¨ruig och rosa

Buttran, hårdaste kämpen, svarthårig och grön

Bubblan, svagaste punkten, blond och blå. ^^

Sockerbubbla
0

och avataren, tja, mina amerikanska vänner kallar mig Strange. ^^

Valhall
0

Ja vad vore en Viking utan sitt Valhall. vi har bott 8 år i Spanien, där döper man ju gärna sina hus, så naturligtvis blev det casa Valhall, vi bodde i en liten by med bara spanskatalande, där var vi kända som los Vikingos, där började vi även vårt dataliv så när vi skulle välja e-mailnamn så var det inte svårt.

Vi bor nu in småland och har lyckats döpa vår gård här till Valhall även i alla register o sånt

Idun07
0

Valhall, hur har ni lyckats med dopet av gårdsnamnet?
Vi vill göra samma sak, då vi också har en gård, om än liten, i Småland. Tyvärr har den ett gatunamn trots att de andra 3 fastigheterna "bara" är vanliga villafastigheter, men inte denna. Vi vill ta tillbaka det ursprungliga gårdsnamnet som är flera hundra år gammalt.

Hur gjorde ni?

Maila mig gärna privat på idun07@gmail.com om du har lust eftersom det här är ganska off topic.  Skrattande

Uttelille
0

Utte är min älskade katt som är nåot så otroligt speciell! Lille fick vara med på slutet , dels för att han är liten, dels för att bara Utte var upptagetRäcka ut tungan

Trollbus
0

Busan heter min hund som är på bilden och jag är ett troll (skogstroll)!Skrattande

aussiemia
0

Well… Jag heter Mia och bor i Australien och eftersom mitt vanliga nick redan var upptaget fick jag konsturera ett nytt-aussiemia

Bilden är på en koalabjörn som jag fotade på en promenad i parken här utanför Glad

aswedishsmorgasbord.com

zabbi
0

zabba betyder groda på på polska men eftersom ja har använt zabba så mycket  så ja bara ändrade på sissta bokstaven ja heter Britt-Marie och ja är gift med en polsk man,

Raring
0

Raring… ja det betydet ju just raring. Blir kallad det av sötnosen jag kallar pojkvän och tyckte det var ett bra nick. Heter andra saker på andra communities, men det är säkert inte alltför svårt att räkna ut vem som är jag ändå.

Avataren har också med kärleken att göra. Vi såg på south park första morgonen vi vaknade tillsammans och avsnittet som sändes då var särledes knasigt. Så jag gjorde min egen south park figur. Har ett helt gäng beroende på humör, men just här passar den glada lilla röda bäst.

Skadlig
0

#159 jag hade modifierat min email-adress om jag var du. Typ skriv mittnamnDOTefternamnATdomänDOTse istället för mittnamn.efternamn@domän.se

Risk att du blir spammad av spambottar om du skriver dem i klartext. Man behöver inte göra det lätt för dem iaf :)

hjortfot
0

Namnet kom till mig när jag körde hem ifrån jägaren med 25 kg hjortkött i bakluckan.färden gick genom en skymnnings mörk skog och det var nästan så att jag såg indianerna stå på pass.

Bilden tog jag med mobilen liggandes i soffan med datorn i knät, i läslampans sken.

[trumman]
0

Nicket "trumman" valde jag runt 2000 då jag valde att kliva ur shamanist-garderoben och försöka hitta ngra vettiga likasinnade på nätet - och trumman är ju ett av shamanens verktyg, så då kanske det skulle hinta lite till andra "insatta" tänkte jag.

Sen har nicket blivit "jag" bland folk som är intrtesserade av sånt här trollerigrejs. Många vet nog inte ens vad jag heter på riktigt.

Avataren är, numer, en svampgubbe i sten från Mexico. Shamanerna där använder sig av en helig svamp i sitt arbete - statyn representerar den svamp-anden.

Den andra trum-gubben jag brukar använda är en samisk symbol för nåjden, den samiska shamanen. Den kommer från en trolltrumma där uppifrån.

Pisan
0

Jag heter Pia och mina föräldrar kallade mig Pisan när jag var liten, ibland även idag Glad

Hello Kitty som Avatar för att hon bara är så himla gullig.

Hamka
0

Hamka är egentligen någon slags Gudinna , men den största orsaken till att jag valde namnet är på grund av den här låten: http://www.youtube.com/watch?v=KpKG4jwMlaA

Mitsan
0

Mitsan eftersom jag hade en bil Mitsubishi som jag bara älskade, jag heter Lena.

solblomman
0

Mitt rätta namn var upptaget.Därför blev det solblomman som jag ofta använder i olika samanhang. Jag kallades för blomman i skolan och var alltid glad som en sol.Funderingar på att ta det som ett mellannamn.

parisjetaime
0

PUUUUUTT

jag vill veta MER MER MER

Babz
0

Någon fler som vill berätta för oss andra om sina användarnamn och/eller avatarer?

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

mommo
0

Mommo blev det för att ALLT ANNAT VAR UPPTAGET!! Bilden för att den passar migOskyldigKyssGenerad

Regnglitter
0

Jag älskar när det precis slutat regna på sommaren, då regndropparna glittrar i träden och luften känns ren och fräsch!

evacarina
0

Nu har jag bytt till mig själv. Men lite anonym vill jag ju gärna vara därav solglasögonen,

Halvdansken
0

Halvdansken eftersom jag är gift och bor i Danmark. Använder det på många andra ställen också. Dessutom bra då det är "könsneutralt", vilket kan spela roll i vissa diskussioner. Man slipper "lilla gumman" argumenten.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

greensis
0

#111 Jag har bytt bild sedan sist. Min avatar är Faye från nätserien Questionable Content. (www.questionablecontent.net) Hon och jag är väldigt lika till utseendet, och serien är urkul. Dessutom, avataren gav sig nästan själv när jag hittade citatet "plotting downfalls makes me tingly"Flört

Fabricati diem, pvnc!

Lina-79
0

Mitt namn är Lina och jag är född 1979. Det kanske ni redan räknat ut…Cool

Bilden är tagen när jag sitter och matar min lilla dotter Tilda som var nyfödd då.

mulligast
0

# 74

Här i skåne har vi betydligt bättre fotoautomater. Flört

Mitt namn, ja L8 var redan upptaget, kommer inte ihåg om jag testade L8P8 oxå, men men gick iaf med på denna sidan pga vikten i första hand och däför var det logiskt med mulligast

[stblues35]
0

Har haft det här namnet ett bra tag nu,först utan nummer och sen blev det med,egentligen ska det väl stå 36 där eftersom jag är så gammal,men jag gillar iaf blues så det är därför.

Avataren är för att jag är skorpion.

zpider
0

ääääälskar spindelmannen…Glad

MaMaMade
0

Har bytt Avatar. Kände för det då jag har använt bilden på Tassa i tid o otid…hur söt hon än är så känner jag mig lite mer som kissen på bilden; en snäll kiss som kan "sproinga" ut vassa klor om det gäller. Dessutom har jag ju nyss varit "a very bad kitty"…o ätit chips…skulle tro att han i källaren flög i mig!

En treudd kan ju också vara bra att ha nu när det blåser friska vindar inom kostkriget! Stick i rumpan på den där professorn som jag inte ens ids lägga namnet på minnet (förutom att jag är namndement då)! Kanske pyser luften ur honom då!

rebens
0

rebens är en del av mitt efternamn som jag har använt i ca 10 år som mailadress och nickname. Min Avatar är min hund Joleane 13,5 år som tillsammans med matte äter LCHF. Vi försöker övertala husse men han är tyvärr fortfarande fettskrämd. Men skam den som ger sig.

kalleankasmormor
0

Mitt namn kom till när jag skulle gå medi "Sockerdricka" bara för att skriva dikter(min dotter var frälst på det) När jag satt och grunnade på namnet sa dottern "Men kalla dig kalleankasmormor, för sjutton!" så det fick det bli och det namnet använder jag i de forum jag är med i. Mitt eget namn, Lena, är ju inte alldeles unikt…

Däremot har jag inte fixat någon kul bild än - men lita på att det kommer!

Royalwithcheese
0

Ær det inte en FARmor Kalle Anka har? Räcka ut tungan

nobban7
0

NOB var min signatur på Televerket när det begav sig, kallades Nobban. Lyckades trassla till det vid registreringen så jag fick klämma dit en 7:a också.
Isbjörnar samlas det på hemma hos oss så en sån fick det bli.  En tjock och slö, precis som jagGlad

kalleankasmormor
0

#186 Jajamän! Och det är precis därför jag tror min knäppis till dotter ville at jag skulle kalla mig mormor. Bara för att! Skrattande

Katarina2
0

#187..Så trevligt med en signatur!!…Hade själv Kat som signatur…blev kallad katten..:)

hupp
0

hupp, beskriver hur jag hamnade här, helt oplanerat egentligen. Avataren är mer personlig.

Filla
0

Heter egentligen Gunilla, men alla barnen i radhuslängan där vi bodde när barnen var små kallade mig Filla, sen har det bara fortsatt….

Frihet07
0

Frihet07 är baserat på att det var det året jag separerade från ett långt äktenskap som de senaste 5-6 åren varit dött, men jag hade inte styrkan att bryta mig loss. Detta hände ÄNTLIGEN hösten/vintern 2007. Mitt sätt att maifestera och påminna om min nyfunna frihet.

BarbroE
0

# 92  Har bytt bild sen dess. Den här är jag i början på 70-talet. (var tvungen att klippa håret för att få bilden fyrkantig)

Jag var med en kompis i Paris och utanför Sacré Coeur satt en man och klippte ut profiler av folk, i dubbelvikt svart papper. Han fick klippa till mej också Räcka ut tungan Han var jätteduktig, det blev otroligt likt. Och jag är jätteduktig som har den kvar efter alla dessa år, eller hur…

missaz
0

Mitt nickname har jag använt länge i olika sammanhang på internet. "miss" för att jag är ogift (även om jag numer är sambo) och "az" av 2 anledningar; dels för att jag heter Astrid, dels för att jag har stor rumpa som jag är stolt över. =) Är väl nästan den jag gillar mest på min kropp, även om den de senaste åren gått från en "Jennifer Lopez rumpa" till hmmm…. lite FÖR mycket av det goda! =)

TobiasJonsson
0

Skulle gärna vilja heta " Snygg Sexig Skadegladman "

mulligast
0

#193  JA

Skrattande

egge1se
0

:) roligt att läsa om alla nicken :)))…

egge kommer av att min brorson kallade mig det när han var lite och gör fortfarande :))..

1se för att jag har det i mailadresser och på andra communitys och egge var upptaget här (är en rackarns karl som kallas det nånstans i Sverige, och säkert fler) så då bidde det egge1se för att komma ihåg :)))…

SHARI
0

Jag har använt Shari online sedan 2003. Min syster heter så och jag har alltid tyckt att det är ett himla fint namn så jag snodde den från henne helt enkelt *s*.

Avataren är en sol eftersom jag älskar solen.Glad

smartmat
0

Mitt nick kommer sig av dålig fantasi, jag kunde helt enkelt inte komma på nåt fyndigt så då blev det smartmat eftersom vår mat är ett smart val.

Avataren hittade jag på internet och gillade direkt, den är så lik migSkrattande

Empe
0

Empe, en omskrivning för mina initialer: M P. Avataren är en sk Mariaros. Den finns med i Västerås stadsvapen och eftersom jag är västeråsare och heter Maria fick den vara med tills jag hittar ett foto av mig själv som inte skrämmer er! *L*  Jag är alldeles sprillans ny här som medlem även om jag smygläst er i några veckor!

mokkajojja
0

När mina föräldrar skulle åka borta behövdes barnvakt och då fick jag åka till mina sysslingar i Ödeshög, tre små grabbar 5-8 år plus två flickor 9-11 år. Grabbarna var ett hår av hin tyckte jag som var 9 år och ganska så ensam utan mamma. Det blev ganska mycket retsamheter dom dagra jag var där , bl.a. döpte grabbarna om mig till Mokkajojja och jag kan bara upplysa om att jag inte tyckte det var ett dugg roligt! Då! Nu 45 år senare är det ett kanonnamn på webben! Gissa om jag är ensam om det!

Elaine1
0

Elaine är mitt namn, och 1 får väl stå för att jag är den första här som kallar mig för just Elaine.

Bilden föreställer min älskade birmakatt som hette Bobo och tyvärr finns han inte längre. Han gick till de sälla "musmarkerna" i höstas.

mikimoto
0

Mikimoto är också efter en katt (siames) som dog för 4 år sedan. Han blev 18 år gammal.

Wenn
0

Det namn jag brukar använda var upptaget så då fick det bli från mitt första efternamn

MillisB
0

Har visst inte skrivit här ännu…

Millis kommer av Camilla, B är första bokstaven i mitt efternamn.

Bilden är jag, tagen hösten 2007 i förbindelse med en fotopresentation att skicka till vårt kommande barns hemland.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Nigi
0

Mitt nickname är följden av en ren desperation när jag inte kunde använda mitt smeknamn på en sajt. Det är början av mitt efternamn + början av mitt smeknamn.

Är ganska ny här och än så länge nöjer jag mig med att läsa och begrunda.

SHARI
0

Har bytt Avatar så nu är det jag själv på bilden.

Bernice
0

Jag är faktiskt döpt till Bernice som andra namn. Men jag har ännu inte klurat ut hur man får in en Avatar. Har försökt på inställningar, men de försvinner när jag har sparat.

Så det dröjer nog innan jag hittat något som passar in.

vikingmormor
0

Vikingmormor har ett barnbarn som heter Viking. Han artar sig fint med barnvariant av lågkolhydratmat, synd inte alla barn har den chansen.

Effie
0

putt…jag är fortfarande nyfiken på alla spännande nick..

Adur
0

Mitt nick har förstås musikanknytning. Min initial är A och a-dur är ett vackert ackord.

Jag kanske kan kalla mig Amoll om jag är lite deppad?

MiaKia
0

Mitt internet alter ego har de senaste 6 åren varit Mia och det är inte så långt från sanningen då ett av mina namn är Mia.

Jag fick det dock av en annan anledning och det var för att jag började mitt "internet-forum-snackande" då jag väntade barn och då bodde jag i London och musikalen Mama Mia var e favorit varav jag kallade mig MamaMia.

Så rullade det på och jag blev mia.

Då båda mia och miamia var upptaget här, lade jag på mitt nästa namn, som är Kristina (och det jag egentligen heter), så blev det mia_kia. :)

Melindrea
0

Melindrea var en alv som jag skrev om för många år sedan…. Sedan har det rullat på. Var känd som Den Vita Häxan Melindrea på chat i gymnasiet, men jag är inte riktigt så pretantiös längre, vilket jag är glad över. =)

Avataren är taken ett par månader sedan, med webcam.

malamatina
0

Den som har varit i Grekland kanske har druckit Malamatina, den godaste retsinan, enligt min smak. Jag älskar Grekland och åker dit varje år. Jag älskar också grekisk mat och dryck. Vi får se, hur det går i september att äta LCHF där.

Min Avatar är en passionsblomma, som jag fotade i maj förra året, då mitt barnbarn och jag var på Lesvos. Jag tycker, att en passionsblomma passar bra på detta passionerade forum.Skrattande

Effie
0

putt

Buppan
0

Mitt namn kommer av att jag arbetar inom Barnpsykiatrin - BUP - Buppan. Avataren kommer från en community som jag är med i. gaiaonline.com

[trumman]
0

<------ Jaget!

Effie
0

putt

FruFilur
0

Fru Filur kommer sig av att mannen min har en furirsgrad när han iklätt sig sina grönspräckliga kläder, men det blir att jag kallar honom för Filur istället.
Avataren är ett gammalt självporträtt Skrattande (numera har jag dock längre hår)

Heter egentligen något annat som inarbetat internetnamn, men har valt att vara lite personlighetskluven på sistonde. Kanske blir att mitt gamla nick försvinner till att bara kallas så i verkliga livet istället, och Fru Filur blir mitt nya alter ego.

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Zepp
0

Zepp för att jag heter så… näe.. det är/var min katt som heter så, hade en annan som hette Missan men tyckte det nicket var för feminint!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tilda-T
0

Är nog sant Zepp, det skulle ha blivit väldigt feminint till den muschtasenFlört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Ann59
0

Jag heter Ann och är född 59. Inte så fantasifullt precis… Skrattande

Lodur
0

Mitt nick kommer från nordisk mytologi. Lodur är en av Odens bröder och kallas även för Vile. Oden, Lodur och Höner skapade tillsammans de först människorna.

Min avatar  har jag gjort och det är en bild på min hund.

Idun07
0

En av mina bockkillingar heter Vile. Cool

sissio
0

Siv är mitt namn, men ett litet barn mig mig för Siss, i står för Irene och sen 50 år tillbaka är jag gift med en O.

Mumrikshumla
0

Min kille kallar mig för humlan och jag kallar honom för mumriks, hence mumriks humla :)

Lodur
0

#224  Då blir han säkert en stor och ståtlig bock liksom som sin namne. Flört

Miyu
0

Miyu är förkorning för Miyuki, såg på en japansk serie med samma namn på mitt första cosplay-konvent. Huvudkaraktären (Miyuki) hade blått hår som jag då ville ha (och senare färgade till)

Sassa60
0

Min systerdotter kunde inte säga Astrid när hon var liten utan det blev Sassa och jag är född -60 så…..

Nalle Puh är min favoritfilosof så då passar det ju bra med en sådan avatar

Effie
0

putt

Lottar8
0

Jag kallas Lotta o jag älskar råttorSkrattande

Puhlo
0

Mitt nick kommer från Tao enligt Puh.

Puh bara är.

och -lo som var en av mina fd pojkvänner sätt att förgulliga saker.

Bilden är av en fet Tingeling. Det är så jag känner mig.

Autoimmun
0

Jag har sååå svårt att hitta på ett bra nick, och gör jag det, så är det redan taget.

Nu använder jag en del av min sjukdoms namn. Medicineringen orsakade att jag ökade 22 kg på ett år. Jag har gått ner 9 kg, och resten SKA också bort.

Will
0

Jag gillar Pokémon (tecknad Japansk serie/spel) och min Avatar är Pikachu (en av många Pokémon).

Will är ett fint androgynt namn som jag funderar på att lägga till som andranamn.

wooster
0

Intressant tråd!

Det gick lite väl fort när jag valde namn. Först provade jag med mitt eget och alla möjliga varianter av det, men de verkade vara upptagna. Samtidigt satt vi och tittade på Jeeves & Wooster på tv, så jag knappade in wooster i brist på annat. Senare slog det mig att folk kanske tror att jag på något sätt liknar honom, eller identifierar mig med honom. Det gör jag inte! Inte ett dugg faktiskt. (Däremot är jag väldigt lik Jeeves.) Kan man byta namn? Eller blir det rörigt?

Men jag gillar tv-serien skarpt. Böckerna har jag inte läst.

Bilden var nåt som fanns i datorn jag satt vid då, ska byta nån gång.

Facklan
0

Så kul att läsa !!

jag heter Facklan här efter Marsvinet Facklan … jag har en svaghet för serier  jag kom in på ifocus via marsvins snacket o hittade hit efter ett tag …. känner mig lyckligt lottad annars brukar jag vara trollmamma på nätet ;-)

almera
0

min bil är en nissan almera då vart det almera

Skowne
0

Bor i Skåne och gillar Skåne därför blev det Skowne.

buschiq
0

Buschiq kommer från BUSen och CHIQuita, mina två första shetlandsponnyer. Jag tog mig det namnet när jag registrerade mig på hästforumet Bukefalos och sen har det följt med till alla andra sajter också.

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

IngelaZ
0

Mitt namn är Ingela och Z brukar jag skriva före egentligen så det blir zingela eftersom jag är singel. Hade det på nån singelsajt som jag varit inne på tidigare. Men här blev det alltså tvärtom, IngelaZ.

Min Avatar är ju jag själv såklart, bilden tagen nu i sommar ute på festligheter, kanske därför jag ser så glad ut Glad

flikkan77
0

Har nästan alltid kallat mig för flikkan på ställen på nätet. Minns inte ens varför det blev så. 77 är för att jag är född då.

Vet inte riktigt hur man lägger in en Avatar än, men det kommer! Min man ska bara ha tid att hjälpa mig.

"You just have to belive…"

[moroten]
0

Morot för en trädgårdsmästare. Kul bild från nätet.

Ankungen
0

Jag har kallat mig Ankungen så länge jag har hängt på nätet. Jag heter Annika men gillar inte Anka så då fick det bli Ankungen. Jag är gift med Turture (som är en inte helt intelligent figur ur Hagbard Handbaste) men våra barn tycker jag är konstig för det är ju de som är ankungar… Min Avatar gör mig glad även om jag inte tror att det är ankunge precis.

basta-ya
0

Basta-ya betyder: Nu får det vara nog!

Och jag kände plötsligt en dag att så var det, och då började jag med LCHF.

Spanska är det språket jag talar till vardags, att få skriva här på svenska är härligt.

Tempus-Fugit
0

Älskade X-file (Arkiv X) och ett av avsnitten hette: Tempus Fugit. Det är latin och betyder Tiden Flyger och det är precis så det är…

Det användarnamnet följer mig överallt Skrattande

Latin tycker jag är väldigt spännande men tiden räcker tyvärr inte till för att fördjupa sig… ännu :)

Kortet är några år gammal, taget i Florida när jag hälsade på min syster. Dags att uppdatera kanske…

greensis
0

Tråden efterfrågades så jag puttar upp den lite.

Fabricati diem, pvnc!

Aquilegia
0

Jag väljer gärna ett nick på A, eftersom jag heter Annika, helst Akvileja. Men här var det redan upptaget så det fick bli akvileja på latin!

(Bilden har jag snott. Fy skäms på mig!)

Greddelin
0

Jag ville heta nåt "flott" men Gräddelin accepterades inte.

Isa56
0

Den här har jag inte skrivit i innan.

jag är döpt till Isa,Glad min storebror ville ha en lillasyster som hette så. Jag har 2 namn till. 56 tja! året jag föddes.

Min  nye Avatar har en av mina 3 söner ritat speciellt till mig, den andre jag hade innan hittade jag på en skiva med bilder.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

nobban7
0

#249 Jag som trodde att du bytt Avatar för att du blivit så smalFlört

Isa56
0

Nope, det har nog blvit 3kg upp och plus 2 cm i midjan efter denna veckaSkäms. Men gott har det varit. Så nya tag nu. Får ta mig i kragen, tur man ska börja jobba igen efter påsken.Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Hausswolff
0

Nicket: för att det är en del av mitt efternamn

Avatar: varierande, men just nu är det Razor, från favoritserien Assar av Ulf Lundkvist.

mikaelka
0

Mitt är helt enkelt mitt förnamn plus de två första bokstäverna av mitt efternamn. Jag är så dålig på att hitta på nick så det blir alltid något sådant!

rapu
0

En Avatar är en reinkarnation av en himmelsmakt här på jorden, så min Avatar reinkarnerar alltså min himmelsmakt = mitt stjärntecken.

Namnet är sedan stjärntecknets namn på finska.

Och stjärntecknet passar mig mycket bra, för ibland är jag nog en bakåtsträvare, eller i varje fall aningen konservativ, tant som jag är, och därför  tycker jag det passar bra att återgå till ålderdomlig kost också!

hälsningar

Ragnhild Puumalainen

nobban7
0

Många nya här. Och jag är nyfikenFlört

birma
0

Nuvarande Avatar är en bild på blåsippor. En favoritblomma. Alltid tyckt den är så vacker.

Blåsippans blå färg associerar jag till något annat för mig vackert, den heliga birmans blå ögon.

Blåsippa. Helig birma. Två favoriter.

willas
0

Vårt hus heter Willas. Här i trakten heter många fastigheter något på -as. Min man heter Willy och grannhuset heter Villa Sundet. Hela släkten satt och brainstormade om vilket namn vi skulle välja till vårt nya hus. Willas var definitvt en vinnare!

Avataren kanske jag byter i något skede. Nu är det en hackspett för sedan i våras ser jag hackspetten som mitt "totem" i viss grad.

Efter att ha sett filmen "Dragonfly" med Kevin Costner ville jag ha en symbol som skulle representera mig. Jag slog upp på måfå i ett symbollexikon och hamnade på Fjäder.

Jag väntade sedan med spänning på att  min fjäder skulle manifestera sig. Jag ser ju fjädrar rätt ofta i skogen. Medan jag väntade på det råkade jag se en hackspett på gräsmattan. Jag reagerade på det för hackspettarna brukar ju sitta i träden.

Två dagar senare hittade jag en fjäder. Jag hade aldrig sett en sådan fjäder förut, den var svart med vita bollar på. Det var en hackspettsfjäder.

HerrKaos
0

Herr Kaos….min bror spelar dataspel.Ett spel som heter Call of Duty / modern warfare.Han spelar i en clan som kallas FRU (Fallen Rebells United) han kallas FRU Kaos. Jag tyckte det var skoj att kallas Herr Kaos när han kallas FRU Kaos.

Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Lojs
0

Jag är totalt tråkig vad gäller användarnamn och avatar… Lojs är mitt smeknamn både irl och på olika sajter, och bilden är på mig själv.

Willas, jag älskar din historia bakom din bild, underbar!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

DesK
0

DesK är ett sammandrag av mitt förnamn och första bokstaven i mitt efternamn. Min Avatar är en klipphopparpingvin som min ena dotter fotograferade i Kapstaden när vi var där och hälsade på min pappa som bor där. Passar extra bra med en pingvin till mig som använder Linux operativsystem. Glad

/Désirée

moder-mu
0

När mina stora killar var små, kallade dom mig ibland för Mamma-mu. Ni vet från Mamma-mu och Kråkan böckerna…

Men Mamma-mu var upptaget, därför blev det det lite "stelare" Moder-mu istället.

Bilden tror jag är från en svampplockning förra hösten.

Hälsningar Anette

[Russinflarn]
0

Russinflarn kommer från Cornelis  W:s låt "Vacker visa till Linnea" - jag och en gammal (olycklig men ändock) kärlek brukade dricka vin och lyssna på Cornelis. Vi säsongade på fjällstation och en sommar när jag var där fick jag ett sms: "munnen full av russinflarn, handen full av skinka, du är allt ett ljuvligt skarn, du min lilla slinka. kommer den 19 augusti"

Vill på peka att jag icket är någon slinka. Skäms

Trots att det aldrig blev han och jag så finner jag fortfarande att visan är vacker och sensuell och att jag tycker om namnet Russinflarn :)Har använt det namnet på diverse forum och viktsidor. Inte på viktklubben dock, där fick min bästa vännina låna mitt namn då hennes var upptaget.

Sensuell är väl kanske inte vad man skulle beskriva min bild som, kanske(jag kallar det bild, inte Avatar, för jag visste inte att det hette Avatar, är värdelös på sånt härnt dataspråk) . Men det är moi i all min praktfullhet. :P

Raefsan
0

Räfsan är ett av min mans smeknamn på mig. Han kallade mig det första gången när jag gick lös på löven hemma i trädgården. Användarnamnet fick bli med ae eftersom ä inte gick använda. Jag brukar använda Raefsan som användarnamn när jag vill vara lite anonym.

Har inte orkat fixa någon Avatar, men det ska bli en bild på mig bakom en lövräfsa.

greatdanemaniac
0

GreatDaneManiac - För att jag älskar hundrasen Grand Danois, och har en hemsida om den rasen + blogg.

Http://greatdanemaniac.com varsågod o besöka…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.