Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Läst 71 ggr
ketolab
2026-05-08 15:36
0

Ketolab

Hej, jag heter Patrik Storm och har följt LCHF diet sedan ca 2012. Har haft problem att ta mig förbi plattåer så har gett upp många gånger men efter att jag fått monjaro har jag tagit fram en plan på hur jag ska bli smal och också fått reda på varför LCHF inte fungerat för mig och svaret heter "socker fritt". I stort sett alla företag som säljer sockerfria produkter har i något som är nästan lika dåligt som socker. Över 90% av alla keto märken kör fake-keto. Jag har litat på dem och köpt deras produkter (Nicks, lohilo ja ni vet typen) för jag trodde att dom var ok. Vem har tid att lära sig hur oligofructose, inulin och E1400 fungerar?

Jag dokumenterar min resa ner till min ideal vikt och ställer allt mot väggen som påstår sig vara keto och sockerfritt. Jag vill också start ett företag för att tillverka choklad, lakrits, halstabletter och liknande då det inte existerar ett enda företag på planeten som försöker göra sockerfria sådana utan att fuska.

Jag kör strikt HPKD (högprotein keto) med 18:6 fasta, monjaro och mättande mat + motion men vill ibland unna mig något sött. Det är nästan omöjligt om man inte gör produkten själv.

Tar gärna emot tips på produkter ni tycker är keto. Kommer ha en provsmakningsklubb i solna där man kan testa nya keto produkter, både mina egna och sådana jag importerat.

Jag planerar också att göra youtube videos då jag gjort en del sådan för batteridoktorn och skivsamlarna. Första kommer bli typ "Jag provar kostdoktorns nya diet Hava i 7 dagar" och liknande. Kommer också analysera Humble Gruppen som är en okänd men gigantisk svensk koncern som äger 47 varumärken och omsätter 8 miljarder bara i sverige och säjer "socker fria produkter" och är en stor anledning att svenskarna är så feta.

Är det någon som är intresserad av sådant? Jag vill ta vid där kostdoktorn slutade 2023. Jag är ingen miljonär som kostdoktorn och är motsatsen till dietist och läkare. Jag är utbränd och kan knappt laga chokladbollar. Men jag ta reda på om det går att göra nyttig lakrits, choklad och halstabletter utan fake produkter.

hemsidan heter ketolab.se samt youtube.com/@KetolabSverige

• Redigerat 2026-05-08 15:38 av ketolab