Vad äter du nu?
Jag gillade de gamla trådarna om vad folk just nu äter och tänkte återuppliva den. Tänkte i och för sig länka till de gamla trådarna, men hittar inte dessa just nu…
Själv har jag just nu ätit en sen lunch framför datorn med kokta ägg och smör, totalt fantasilöst, jag vet, det är därför jag saknar denna tråd. 
Jag gillade de oxå..
Har just ätit buljongsoppa med lite lite vispgrädde i. Pajade magen igår.. *hmpf*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
vatten och en bit gouda- ska steka karré sedan
Jag har slarvat idag. Var tvungen att städa och möblera först, innan mat.
Första måltiden var kl 15, då åt jag kyckling med smör. Tänkte köra lite strikt ett tag, för att bli av med sockersuget igen.
Jag har precis kommit hem och tog en kopp kaffe + liten bit brie.
Har också karrékottletter i ugnen till middag.
Åt Schweizerfärs med kokt broccoli och smör till lunch. Nu ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på…*hmm* Funderar på att göra "ostchips" och någon form av dip med avocado och creme fraiche.
Orkade inte laga mat när jag kom hem. Jag blandade en burk tonfisk med majonäs o lite dijonsenap. En skiva pepparsalami av kalkon och några mandlar slank också ner.

När ni säger Karre med smör, eller kyckling med smör hur menar ni då ??
Har ni på extra smör på karren o kycklingen då och i så fall hur mycket ??
Ostchips? Hur gör man det ?
Idag blev det
Några skivor ost till frukost
Marinerade kycklingklubbor ( i lime, chilli och vitlök) med blomkålsmos till lunch
Köttfärslimpa (gjord med feta ost och oliver) och brysselkål till kvällsmat.
Ca 4 liter vatten och alldeles för mycket kaffe
#8: Nja, chips och chips, de blir inte helt knapriga men litegrann;) Jag finriver ost och sprider ut i lagom stora (jag brukar göra dem ca 4 cm i diameter), tunna cirklar på ett bakplåtspapper. Gräddas i ugn tills de smält och blivit LITE gyllene, det är lätt att de får för mycket färg och då smakar det bara bränd ost:/ Bäst är om de får torka och svalna några timmar, då blir de knaprigare.
Mizzi, det är extra smör eller kryddsmör vi lägger på karrén tex.
Jag använder inte grädde just nu så kör jag med smör, ibland smälter jag smöret och blandar lite dragon i och då blir det jättegott till kött.
#7 Jag äter som på smörgås, tar en bit kött och brer smör på.
Här blev det ett glas proteindryck vid 7 och sedan två kvartar nötbröd med ca 20g smör. Sköljdes ner med en kopp kaffe m grädde.
Min frukost bestod idag av en rågbrödsmacka, delad på mitten, ena delen med kalkonlökkorv, toppengod och den andra halvan med hemgjord leverpastej och skivad gurka på båda. Te till, efter en liten stund så blev det ett kokt ägg + en skål med 1 dl blåbär + 2-2½ dl naturell yoghurt samt hemgjord müsli helt utan socker eller frukt. Stort glas vatten och sedan 2 koppar kaffe. Detta åt jag mellan 8-9 idag. lunch blir det om några timmar. Jag står mig i ca 4-5 timmar på den frukosten. Ibland tar jag en frukt innan lunch som ett mellanmål. Jobbar inte utan är sjukpensionär.
Här blev det ett stekt ägg med en extra gula och lite bacon till. Magsäcken har dock krympt massor på fakir, så stoppmätt blev jag.
Idag är det nog en ätardag.. ska ta lite ost och oliver nu.. vatten till allt.
//Ida
Frukost:
Ett kallt kokt ägg med 20 gr smör, mosat. En makrillfilé i tomatsås fast utan sås. Kaffe med sojamjölk. 4 dl vatten med CalMag. 3 mandlar.
Till mellanmål tog jag en banan, vilket jag ångrade när jag såg hur mycket kolhydrater det var i den, när jag la in värdena på Hälsovakten.
Lunch:
Broccoli med 20 gr smör. 80gr kräftstjärtar som jag fick kämpa i mig för jag var så mätt. 4 dl vatten med CalMag.
Skall fika nu. Svart kaffe bara. Känner smöret i mig. Känner mig smidig. Till middag 20 gr smör och 100gr köttfärs.
stekte hemska kycklingfiléer som blev snustorra häromdagen men jag fann på råd och tärnade dem och slängde i smör och vispgrädde tillsammans med kycklingen i en kastrull och värmde och voila! Nu är det ätbara!
Så här har jag ätit idag: morronkaffe naturell 1/2 macka med mycket smör och ost frukost: lite fil och en ostsmörgås lunchen bestod av 4 skivor falukorv från igår nedklippt oblandat med lite grönsaker från igår, blandat och stekt som pytt. middan blir kokt frukostkorv med gräddsås smaksatt med pepparrot. drack förmiddags kaffe 2 kopp . och ikväll kommer svärmor och då blir det kaffe och något gott till. läs kaffebröd.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

# 11 o 12 Bra då ska jag testa det nästa gång det blir karre till middag ;)
ägg + bacon.

Varje morgon äter jag just nu 2kokta ägg med majjo det första på ett finn crisp m mkt smör och det andra med bara majjo,till lunch blir det broccoli och blomkål med ost samt ngt kött med kryddsmör, till mellis oftast halvtimmen innan gubben kommer och jag börjar bli sugen äter jag brie ost eller salami korv och till middag blir det oftast en köttbit med smör eller en kronärtskocka med smör…och på kvällen äter jag svålar och /eller ngn bit mörk chokla.Problemet är att jag står still ev går upp(vatten)måste vara för mkt av kolisar ska skära ner på grönisarna ett tag och köra halv fakir:)tack för bra tips
Kalkonkött + chevre som fått smälta över. Kanongott.
Ikväll blev det köttfärssås med riven vitkål. Väl sådär på "gott-skalan" men det beror nog mest på kocken…
Broccoli med 25 gr smör och kycklingfilé. Fast hade kunnat låta bli kycklingen för jag var egentligen redan mätt.

Buljong med köttbitar (kokade buljong på märgben häromdagen, tillsammans med grytbitar som jag plockade ut när de var klara). Superenkelt, supernyttigt och med en smak som buljongtärningar aldrig kan matcha…
Och lite vitt vin som "efterrätt". 
Påminner mig om att jag skall göra kalops så fort vädret blir lite svalare. Det är absolut det bästa jag vet. Tack Ulf S för ditt inlägg som fick mig att komma ihåg.
Till middag för ett par timmar sedan åt jag rejält röd smörstekt rostas (naturkött) med tjocka skivor fet brie halvsmält uppe på. Till det lite tunnskuren vitkål med vinegrette. *mums*
Och godast av allt är att det räcker till frukost både i morgon och på söndag… kylskåpskallt nötkött med rejäl stekyta/grillyta men röd innuti… och dessutom halvsmält brie uppepå - inte så mycket som slår det till frukost tycker jag. *mums igen* 
Ett mosat ägg med 20 gr smör och en halv burk makrillfilé och några salladsblad. De sista var jobbiga att äta.
Resten gick lätt som en plätt och jag är mätt.
nu ska jag äta ägg i någon form men igår kväll var vi på bröllopsmiddag och det bjöds på vietnamesiska specialiteter för bruden är bördig därifrån. Spännande men lite väl mycket ris och nudlar och frukt men jag åt det jag kunde och det slank väl ner några smakprov av kolhydratrikt med men inte förrän jag bäddat med massor av kallrökt lax! Tårtan avstod jag från - bara en sked från makens bit och då grädden.. Färsk frukt fanns så jag tog lite ananas, melon och physalis och drack massor av vatten. Vi hade laddat med middag hemma med fläskkarré och massor av riktigt fet sås så jag var inte direkt hungrig som tur var.
Lyxade till igår kväll med rökt lax, guacamole, ett salladsblad med några bitar fetaost och några svarta oliver på. mums!!Därefter ett glas vitt vin. Förvånansvärt mättande måltid.Gubben fick kokt nypotatis till.
Nu har jag ätit fläskfärs med lite tomatsås, nästan som soppa. Med 2 tsk smör i och massor av ost. Har ingen våg så kan ej väga.
Sen åt jag en skiva kokosbröd med smör och ost på. Något sött men gott ändå. :) Tror jag måste köpa mig en mixer och mala eget mjöl på nötter o linfrön, för bröd är så smidigt att ha som omväxling.
Har just köpt två st nygrillade kycklinglår… så dom ska jag sätta tänderna i nu… helt "naturella"…
zeretki, Blir nyfiken på att mixa sitt eget mjöl av nötter och linfrön. Du får berätta mer i egen tråd om det, tack.
Har ätit hamburgare, på ren nötfärs, hårdost och lite andra ok tillbehör.. Vatten att dricka.
//Ida

Jättefina lammkotletter med falska sniglar och färska gröna böner från Bondens marknad som jag besökte idag.

Lördag - oxfilé (blev så sugen) med vitlökssmör. Därefter två små bitar med mörk choklad som innehåller chili och mango. Jättegoda men två-tre bitar räcker.
Just det, tog 1 bit mörk choklad innan jag gick för att handla saker inför morgondagen. Det var nog smart av mig att ha choklad i munnen, så slapp jag sakna något. Men tomt, att inte handla glass, frukt, godis, ni vet. fnissar för mig själv….

Danska fläsksvålar mums
Jag stekte halloumibitar inlindade i rökt sidfläsk - sånt som är bacon fast bättre. :) Och lite sallad till, väldigt smaskigt! :D

Jag har så svårt med aptiten… kaffe med kokosolja + vispgrädde på morgonen, sen har jag inte lust på mat förrän vid 14-tiden. Något litet då och sedan middag vid 19-tiden.
Känns inte riktigt normalt liksom. Ohälsosamt? Synpunkter?
Lotta - #40: Kanske tidigare middag, för att bli hungrid på morgonen? Tja, ett förslag…. utgår från mig själv. Om jag ätit försent, kanske också framför TV:n eller så, har jag ingen aptit på morgonen… /B
Jag åt för en timme sedan en massa lax… 280 gram laxfilé lättstekt i smööör. Kryddade med salt, lökpulver (tack DaMum för tipset om lökpulver för länge sedan, jag anammade det med hull o hår:) och dill. Lät det puttra på svag värme under lock med en halv dl vatten tills vätskan var borta, då hällde jag i kanske 4 sk grädde och en dl räkor. Blev gott, och inte så torrt som lax annars gärna blir när jag tillagar det;) Hade inte ätit sedan frukosten kl 10, så jag var hungrig- därav köttmängden…
köttfärslimpa
4 muggar kaffe
1 macka med mycket philadelphiaost
2 muggar kaffe
1 bondomelett på 3 ägg och vatten med broccoli och ost i
2 muggar kaffe
och mer kaffe blir det….
Så såg min dag ut och så ser dom flesta ut för mig just nu.
// Shintaida
Inget just nu men till lunch blir det lax, grönsaker, smör!

sqash lasange med grädde o mozarella
skall ugnsbaka pumpa och squash och ta köttfärsbiffar till. Lite kolhydrater i grönsakerna, men jag väljer det idag. Behöver det när jag nu utesluter grädde.
gjorde Svin á la Bernie idag, jätteogtt och väldigt enkelt…
Ikväll blev det kyckling i lergryta. Gul lök, en näve krossade vitlöksklyftor, paprika, morotsbitar, rotselleri, en bottenskyla vatten. Paprikapulver, salt, curry, och grova bitar kycklingfilé som fått en stekyta i stekpannan först, några smörklickar. Blev som gryta ungefär.
Marulk med örtsås
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag har ätit karré med en underbar sås, Airams recept. Jättegott
Stekt rödspätta blir det till lunch! Ev. lite blomkål till. 
Jag har ätit köttgryta med grönsaker till lunch. Den liknade mer en soppa då jag skippat grädden.
Har stekt rostbiff i lergrytan som jag skall äta nu med broccoli till.

Kokospannkakor med rårörd lingonsylt sockrad med Canderel plus vispad grädde på. Jättegott, men jag blir nog inte smal av det?
Rostbiffen av gräskött blev helt, helt underbart god. Ni som tycker det är mycket pengar för ingenting, testa en gång och bli övertygade.
Lövbiff och lite stekt squash. Mycket vitlök på! :D Blev helt desperat först för smöret var slut och jag hittade inte nåt fett, men sen såg jag att jag hade ett nytt paket längs in i kylen. :)

Hade fortfarande kvar av min goda karré, haha, men det var det sista jag tog i dag med gott om smör.
Kollade i calcounter 2 g kh, bra va???
Vad kan man säga, gulle ullebull? Impad, yes.
En stor kopp kaffe med vispgrädde med lite krossad kardemumma på och till det kalla lammribbs blev min frukost idag. *mums*
Inget, däremot åt jag 38 pannkakor igår; jag är mer vältränad än vad jag någonsin varit.

fläskfilåe fyld med fetaost och vitlök gratinerad i ugnen med ost ovanpå

Svenska lantchips. Åh, goda :)
Har precis ätit kalops och broccoli. Mycket gott.
Kalops var länge sen! Sitter och funderar på vad man ska slänga ihop för mat till ikväll….
Laxpudding till lunch och nu sitter jag här med en mugg varmt vatten med kokosolja.

Vi har just smaskat i oss en jättegod laxpudding. Gjorde den på en bit gravlax och det blev suveränt gott! Mycket skirat smör till, förstås!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Jag har hjort i kål stående i ugnen. Den är gjord på resterna från en hjortgryta och en panna brynt spetskål Tyvärr hade jag ingen kryddpeppar hemma. Det doftar i alla fall lovande.
/SSS

fakir biffar vart det till middag idag
Ska precis till att äta naturbeteskött rostbiff och grönsaker o ev lite beasås. Köttet såg väldigt fint ut, spännande.
Hamburgare, dvs stekt eldorados burgare (o,5% kolisar) lagt på mycket gräddost. Rört ihop creme fraiche o majonäs o lite kryddor. Sen tar man två vitkålsblad klickar på röran på burgarens båda sidor med vitkålen så fint lindad om som det går. Är lite rinnigt men jättegott!
Stekt makrill med cole slaw
Det blev kyckling stekt i stekpåse med lite lök, vitlök och sambal olek. Till det en stor klick beasmör. Mumsigt blev det.
hemgjord fläskkorv med broccoligratäng. gott!

Grytbitar av rådjur med god gräddsås och sparris till.
Ostbröd med smör.

Har slarvat under julen, mycke julgott, har gått upp ett par kilo men nu är det ordning igen, det blev ett par fläskkottletter med vitlöksmör idag och imorgon är det skotska ägg på menyn
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Köttfärslåda. Jag gjorde den med oxfärs och spenat idag. Mums var gott det blev. Det receptet går att variera massor.

Köttfärssås med krossad tomat, grädde, tamari, böngroddar och till lite kimchi.
Kimci?. Jag var tvungen att söka efter det och hittade det. Men var köper du det eller gör du det själv. Det låter som något jag skulle gilla.

Kimchi brukar finnas tillsammans med surkål, syrad gurka och andra syrade grönsaker i grönsaksavdelningarna där jag handlar. Fråga i butiken annars!
Det är busenkelt att göra själv också om man vill. Gott och supernyttigt!
Tack Ulf_S! Jag skall kolla nästa gång jag handlar.

Tistelvind mjölksyrar olika ekologiska grönsaker. Bla Kimchi. http://www.tistelvind.se/index.html
Jag köper sånt på mitt lokala konsum.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Hallon och blåbär med vispad grädde! Mums!

Kalops,broccoli och smör…Mumsigt!
Har lagat massa mat idag. Har nyss ätit wallenbergare med brockolimos å lite stekt lök. *smaskens*
Kassler med brockoli ser lovande ut.
Jag åt en bit paté, stekt fläsk, stekt vitkål och smörkokt brysselkål (vilket var hysteriskt gott!).
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
jag har precis ätit äggrör kryddad med svartpeppar och en god bit getost till..
Jag åt en kycklinglevergryta med bacon, lök och creme fraiche. Till det åt jag broccoli med smör. Mycket gott!
ägg + smör+ kaffe till frukost
idag har jag ätit fiskgryta med grädde och fetaost och vitlöksost; mums!
Åt precis sylta med majonäs ringlat över då jag kom hem sent urhungrig. Det låter tråkigt men var helt ok och syltan (Scans helgsylta) var utan glutamat och med mindre än 0,5g kolhydrater. (Dock bland annat nitrit i tyvärr.)
kalops, blomkål o broccoli med smör
Fläskkotlett och broccolimos med ädelost

Kaffe,ost och bregott…God Morgon!

Frukost, Några räkor,en liten avocado,liten kycklingmousse, en bit brieost och en klick västkistsallad på en tallrik som jag fixade i går kväll. 1 dl. fet youghurt och ett glas vatten. Ser det ut att vara för mycket? Jag står mig ända till kvällen men med mycket vattendrickande. Gomorron.
3st stekta ägg, ekologiska kravägg
Två hårdkokta ägg mosade i en klick smör av ett äggs storlek. Därtill en kopp rött te med kokosolja.
Lunch: en rejäl bit Gustavskorv(alltså iinte i påläggstunna skivor)med blomkålsmos. Mkt gott! Korven rekommenderas!
En ovanlig röra som jag normalt bara gör på sommaren.
Tonfisk - avokado - cremefraiche/majonnäs

"köttfärspaj" al a airam, pizzasallad och guacamole.
omelett med bacon.
Har precis avslutat en mycket god middag med smörstekt laxkotlett, liiite stekt lök och grädd- och cremfraichestuvad spenat.
Jag önskar att det hade blivit lite rester kvar till i morgon bitti men allt gick åt.
Vi åt schweizerfärs i bifform till middag. Hade dubblat receptet, men Mannen menade det då blev för mycket ost… Hmm, det kan det väl aldrig bli?
Nåväl. Just nu äter jag en smörboll till kvällsmat. Är hemma och då blir det bara frukost/lunch och middag, så framåt kvällen är det gott med en liten boll.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Entrecôte med vitlökssmör. l
Ostbröd med smör och ostmaränger
stekt fläsk med löksås

Köttfärsfyllda paprikor med massor av sharp cheddar smält på toppen. Grönsallad med ranchdressing.
ugnstekt lax med cremefraice o citronpeppar som "täcke" mkt enkelt att göra. o gott.
Ugnsbakad hälleflundra med skirat smör från middagen igår
Stekt salt sill med lök som fått puttra i grädde tills det blir tjockt.
MUMS

i denna sekund smaskar jag på några skivor mögelost mums.
till middag blir det tacos:
- Fläskfärs med tacokrydda
- Grön paprika
- Gurka
- Lök
- Riven 36% ost
- Och istället för att använda bröd så gör jag wraps av salladsblad
Och ikväll blir det ölkorv som jag doppar i fraiche med lök,vitlök, kryddor och lite ost.
Till lunch åt jag laxpuddingen. Den var jättegod.
Till middag blir det blandfärsbiffar med gorgonzolasås. Mums!

Till lunch blev det 2 kokta ägg,tonfisk i olja,citronmajonäs och lite salladskål.
Till middag blir det stekt falukorv och gräddstuvad blomkål.
…..Kanske en whiskey och lite nötter vid sänggående..:)

rökt makrill med gräddstuvad spenat
frukost: 1 kokt ägg med smör, 10gr sötmandel
lunch: kycklingbröstfilé med vit sparris
middag: nötlever med grön sparris , 25gr hasselnötter med 100 gr vispad grädde
kväll: 1 kokt ägg med smör

Gouda ost i skivor, bregott och gurka…Mycket svart kaffe! Godmorgon!

Äggsallad (hackade ägg med majjo saltopeppar och lite dragon) på selleristjälk. Krunchkrunch!
Jag skall precis äta , det blir fläskkottlett i gräddsås med lök och hela champinjoner, doftar så gott så jag går och äter nu….
Jag ska laga Airams gulaschsoppa med ostplättar.

Lax med hollandaise och lite broccoli.

Blomkålsjansson med kokta ägg.

#118 Mervi! Jag ska också äta fläskkött med champinjongräddsås. Blir lite hungrig när jag tänker på hur gott det ska bli.
Det var gott!

Mitt me'!

sambon jobbar så det blev lite ihopplock!
Ostrullar med smör :)
Sen vart jag inspirerad när jag var hos mor och far så till det italiensk skinka (kommer ju inte ihåg namnet just nu) med vitlöksost i mums!!

Idag är det fredag och fest!
Ölkorv och lite whiskey som välkomstdryck.
Avocado och skagenröra på isbergssallad till förrätt.
Grillad fläskkotlett och coleslaw till varmrätt.
Rädisor, rå blomkål och grön paprika i stavar med grönmögelost efter maten.
Mörk choklad och kaffe senare.
Mums…Behöver jag säga att jag kommer att lägga mej mätt och glad.
Ha en bra fredagkväll!
kokt kyckling med currysås och broccoli och gröna bönor. Currysåsen är gjord på kycklingbuljongen, grädde o cremefraiche förutom salt och kryddor då
Vi sätter oss snart tillbords med tända ljus för att mysa lite nu på fredag kväll
Jag har just ätit fläskkarre med en bit ost och lite stuvad vitkål.
Hitta nämligen ett paket Gammaldags mjölk för halva priset på Hemköp och tänkte prova att stuva, har aldrig gjort det förut nämligen! :D Väldigt gott var det!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Har inte ätit nåt sen frukosten vid tiotaget; det var äggröra med stekfläsk och ett par koppar te.
Till lunch / middag blir det avokado med en räkröra (räkor, majjo, creme fraiche, stenbitsrom, finhackad lök och lite kryddor och kanske lite riven västerbottenost).
Tyskt ordspråk
Idag har jag inte varit så värst hungrig. Frukost: 2 ägg + smör och kaffe + en mugg vatten med kokosolja.
Lunch: 1 avocado, lite ost, 1 skiva parmaskinka.
Kaffe har jag också druckit, helt svart.
Middagen i kväll: Karrekottletter med broccoli.
Och säkert massa ost i kväll.

FRUKOST
Äggröra på 3 ägg
1/2 paket strimlat bacon m. lite svamp och spenat
Kaffe med gammeldags mjölk
LUNCH
3 Kung Gustavs rökta brisslingar
1 bit brie
1 glas vatten
Sedan vankas det Texmexkyckling till MIDDAG med avacadofraiche

Frukost:
5 skivor Goudaost med bregott och lite gurka
5 skivor skinka och lite coleslaw
Svart kaffe
Kvällsmat:
Grillad kyckling och grönsaksgratäng med vitlöksost och mycket gräddost på toppen….ett litet glas rött vin.

Ensam hemma och gottade mig med en medium rare new york strip steak med avocado och spring greens dränkt i ranch dressing.
Middagen blev fläskkarré med gräddsås. Och smörkokt broccoli. Det var verkligen gott. sitter här och är jättemätt just nu.

Chicken fajitasen med avacadoförstärkt crème fraische utan tortillabröd blev det till slut. Riktigt gott. Ungdomarna blev glada eftersom de längtat efter texmex.
Har just tryckt i mig en Lattemousse. Jättegott. Ska ordna recept med bilder… kanske redan i morgon.
Gör det Mona-Stina, blev riktig nyfiken på det.
Praliner, nu igen!
Finns det kanske LCHF-praliner?
Jo det finns LCHF-praliner. Smör-vispgrädde-kokosfett och lite kakao. LCHF så det förslår!
Vad sötar du med då?
Ingenting - eller möjligen Stevia - grädde och kokosfett och smör är söta i sig och kakaon är så lite.
Det finns recept

Äggröra med hackad, rökt lax. Vitt vin.
Foliekokt öring med sås på crème fraiche ,majonnäs och vitlök samt litet babyspenat

grillad lammbringa utan tillbehör.

Kycklingfile fylld med soltorkad tomat, spenat och mozzarella. Hemgjord chkladmousse till eferratt.
Rester frånm gårdagens middag, karrekottlet med grädssås, svamp och lök + 1 dl cole slaw, receptet hittade i GI-noll. Jättegott var det.

Supersnabb soppa: Riktig köttbuljong, några ägghalvor och en näve böngroddar.

Middagen kommer att bli en LCHF-anpassad Flygande Jacob; vi skippar bananerna, byter chilisåsen (som ofta är sötad) mot salsa, tar inte så mycket salta nötter och "förstärker" med knaperstekt bacon och riven ost… Brukar bli smaskigt!
Tyskt ordspråk
Tacogratäng, det var mums.
Hängmörad ryggbiff med riktig Béarnaisesås och en gräddsås gjord efter att köttet stektes. Å några gurkslantar som tillbehör. Supergott!!!

Frukost: ett ägg + tre äggulor, 150g bacon, te med kokosolja
Middag: Norsk pinnekjøtt med rotmos, mäktigt gott och fett. (37g fett, 29,8 g protein, rå vare), är egentligen revben av lam.
Rotmosen blev blandat med grädde och spad från dampkokningen av pinnekjøttet
Skall snart steka på lite lövbiff. Till det skall jag ha hemmagjord bea sås och lite broccolibuketter.

Vildfångad norsk lax (min bror är flugfiskare) inkokt med kall gräddsås till på vispad grädde, senap, dill och aningen ättika. Alla utom undertecknad åt potatis och gröna ärtor till.
En skiva lufttorkad skinka + lite blåmøgelost. Kan inte sova och var hungrig, var tvungen att ta något ;) Kænns dock inte bra att sitta och æta mitt i natten..

Äter just nu en blandning av tacofärs och äggröra,med grädde och smör.Toppat med lite rödlök. Några små bitar av Grana Padanoost28%(Lidl har god och billig sådan)Dricker rött te med cocosfett i. Kanongott mitt i natten!
Jobbar tredje natten nu efter semestern och det har fungerat bra.Ketosen på gång!
Smörstekt rödspätta med hollandaisesås.

Köttfärslimpa med bea 

Idag har jag ätit extremt lite men är fortfarande inte hungrig. Fattar inte vad som händer?!? Har det vänt?
**Frukost
**1 brk brissling i olja (Kung Oscar eller Gustav?)
**Mellis
**grönt the med 1/2 msk kokosfett
**Lunch
**lite köttfärsbiff med smör, lite haloumi och sallad
**Mellis
**en kopp kaffe med vispad grädde
**Middag
**ca. 30 g. kyckling och en lite klutt hemlagad caesardressing

Tidig morgon..Har druckit kaffe och ätit kall fläsklägg till frukost..en bit brie till efterrätt…mums

Grillad karré, vitlökschampinjoner och broccoli.

två ölkorvar till förrätt, följt av grillad kyckling med några gröna sparrisar och persiljesmör 

Gratängform med kassler, fetaost och så äggstanning med grädde över och hyst in i ugnen. ;-)
Det blev väldigt Gott.
Stekt lax + smält smör, en kopp te med kokosolja+ en liten bit ost.

Laxribs med mögelost och sparris Recept finns under fisk o skaldjursrecepten. 

Nyss ätit en brunch på omelett med bacon och bladpsenat :)

En hög med ugnsstekt carre. Kall från kylen, en kopp kaffe till det.perfekt lunch*ler'

En rejäl bit double cream brie och några ägghalvor med wasabimajonnäs. Hittade yoghurtost som jag smuttat på några skedar av också…yummy…undrar vad gött man kan göra med den? Som ett mellanting philadelphiaost och creme fraiche fast med yoghurtsmak!
Några skivor Boxholms gräddost (var billig till julen).
Väntar på kyckling som är i ugnen och till det äter jag vitkålssallad med vinäger.

Liten liten portion med blomkåls mos och massa massa smör gömt inuti 
Idag blir det fisk med kokosmjölk oc curry. Och några räkor till.

1 tacos å godis :P

just nu kan jag inte äta någontin. har varit hos tandläkaren och troligtvis svalde jag bedövning för jag är helt bedövad i svalget. endast druckit te och en mosad banan. jag är jättehungrig. ska försöka mosa en avocado. trist.
Frukost: 1 kokt ägg + 10 g Boursineost m vitlök, 2 älgfärsbiffar m 30 g smält Brieost + 1 kopp te.
Lunch: 70 g ugnsstekt kyckling m skinn + 50 g kokt broccoli mixad m 1/4 dl grädde + 15 g smör, vatten i glaset.
Middag: 140 g Thailändska fiskbiffar (stekta i mkt olja) m 3 msk skirat smör + 2 msk fisksås, vatten i glaset.
Ämnar synda m varm mjölk m 1 pyttebit 90% choklad + 1 tsk 100% cacao…sover så gott på det…snart.
Fördelning *ca* 70% fett, 16% proteiner o 10% kolisar om jag skrivit in allt rätt i Min Mat.

idag åt jag:
frukost - 2 koppar kaffe med röd mjölk (godast)
lunch - kycklingfilé fylld med boursin-ost blandad med krossad vitlök o hackad rödlök med sallad
middag - smörstekt lax med smörstekta grönsaker
Hej! Jag är ny medlem på sajten. Har inte riktigt fattat hur man manövrerar på den. Läste för en kort tid sedan ett recept, Lattemousse. Tyckte att det lätt spännande. Men nu när jag vill hitta tillbaka till receptet hittar jag det inte. Använde sökfunktionen men det fungerade inte.
Gå in i fliken Artiklar längst uppe till vänster och scrolla neråt.
Har just ätit kotlettstek och hemgjord beasås.

Två koppar äggmjölk till frukost. Inte hungrig hela dagen.
Middag en stor carne asada burrito med de mesta av tortillan bortplockad. Bara marinerad, grillad biff kvar med guacamole och salsa.
En kopp äggmjölk -varm choklad som nattamat.
För en timme sen gjorde jag mitt livs första äggmjölk (på kokosolja). Hade i lite kakao och sötningsmedel. Nu är jag alldeles darrig och magen mullrar. Började med kokosoljan för ett par dagar sedan (i kaffet), och har inte reagerat på det tidigare. Blir kanske tvungen att gå upp och spy inatt - har läst att en del reagerat så!
Men gott var det:-)
Ostkaka a la LCHF med några jordgubbar

Till lunch idag åt jag keso uppblandat med majjo och grädde + hackad lök. Till detta räkor, gravad lax och stora bitar av gräddädel.
Sallad av broccoli, blomkål och rödlök och vinegrett.
Sen jag kom hem från jobbet har jag ätit några skivor ost med bregott, lite mer gräddädel, lax och lite rökt kött.
Ska strax laga lunchlåda till i morgon… men vad?? Har lax hemma det får det nog bli! Smask!

Har ätit en avacado. Har ätit lite för lite idag känner jag. ska steka mig ett ägg lite senare i kväll.

jag åt smör/grädde-äggsås och kokt torsk,Fick ätas som fisksoppa i djup tallrik med sked..mums…
Inkokt lax med senapssås, blomkålsmos och liten grönsallad till det. Smakens.

Kålpudding med kokta bönor. Och just nu som efterrätt lite mörk choklad (80%) med ett glas rött vin….
Grillad kyckling i lergryta, wokad squash+purjo i smör med creamfraiche.
Har ätit några mandlar till kaffet, har jag syndat? 
# 187. Det där med mandlarna beror väl helt på vilken ambitionsnivå du har, Medlem? (Schysst bild du har, förresten! För visst är det väl smör?)
#188 Tack, ja det är en klick smör på avataren. Ja inte vet jag vilken nivå jag kör, försöker äta lite kolisar i form av grönsaker.
Jag ska snart äta en gratäng gjord på broccoli, ägg/creme fraiche/riven ost samt strimlat, rökt rådjurskött och stekt Karl Johanssvamp… 

Färsbiffar (nöt- och fläskfärs) med fetaost, gurka, tomat och kalamataoliver

#190 himmel vad gott det lät! =)
Jag skall äta lite kyckling till lunch, Det blir nog bara det och smör.
Vi ska snart äta älgfärs/kycklingleverbiffar i gräddsås till lunch, tjejerna får lite mackisar till men jag tar det au naturell s a s. 
Efter det ska jag baka en tårtbotten…utan mjöl o med minimalt m socker. Spännande!
Måste iväg o handla sedan, har nästan slut på 20-packen ägg, smöret o grädden. Är sugen på kyckling så jag hoppas att de har x-pris ngnstans. Kanske det blir en liten flaska rött också…

Kom hem kl 7,30 i morse har jobbat natt orkade inte koka ägg det blev kall fläsklägg sov sen till kl 14,00 och har nu bara tagit en kopp kaffe är fortfarande inte hungrig.

Det blev lite laxpudding med smör till frukost idag, ska ta en kopp te med äggmjölk också… smaskigt!
Till lunch blir det rester sedan igår, fläskfile med stekt aubergine och champinjoner, med kryddsmör till.
Till lunch blir det blir ugnsstekt lax m guacamolerester till.
Middag:
Gratinerad köttfärs m zucchini.
500 g köttfärs
2 gula finhackad lök
4-6 finhackade vitlöksklyftor
1 pkt krossade tomater (valfritt om man inte äter tomater)
1 buljongtärning el motsvarande pulver
några kvistar timjan
1 zucchini
4 dl grädde
2 dl creme fraiche
salt o svartpeppar
2-3 dl riven smakrik ost efter smak (en god mögelost blir också gott i)
Bryn köttfärsen o häll över i en gryta.
Låt hälften av den gula löken mjukna i en klick fett utan att brynas. Lägg ner hälften av vitlöken när den gula löken är halvfärdig.
Blanda ner lökblandningen, de krossade tomaterna + timjan i grytan m köttfärs. Häll på 2 dl grädde o låt puttra en stund tills grädden har kokat in. Smaka av m salt o peppar. Häll sedan över i en ugnsfast form.
Skär zucchinin i tunna skivor. Mjukna resten av den gula löken i lite fett o lägg därefter i zucchiniskivorna. Låt dem stekas tills vätskan kokat ur. Häll på grädde o creme fraiche o lägg ner resten av vitlöken. Smaka av m salt o peppar. Låt koka ihop ngt o låt sedan osten smälta ner. Blanda ordentligt.
Häll zucchinismeten över köttfärsen, ev lite mer riven ost över o låt gratinera till en gyllenbrun färg i 200 grader varm ugn.
Har inte räknat på det. Ska se om jag hinner innan Guben ska ha datorn igen.
Idag blev det stekt halloumi och blomkålsmos, till det några stekta tomatskivor, champinjoner och endiveblad med lite riven pecorino över. En sås på creme fraiche och pesto.
En jätteportion av kålpudding som var gjord av smör, fläskfärs och kål.Till efterrätt hallon och vispad grädde med lite sötningsmedel.
Jag har just ätit shweizerfärs, med gräddsås och ett par dl mungbönegroddar.

ett par skivor rökt pepparlax, en skvätt citron över, en ordentlig bit gräddost med svartpeppar

Omelett med grädde, Finn Crisp med Ekologisk Bregott och Brie, lite paprika, kaffe med kokosfett.

Marmorerad högrev med en liten sidorätt av kastanjechampinjoner, lite lök och några sparrisar stekta i ordentligt med smör som sen fått småputtra i skyn från köttet. 
Currykyckling i gräddsås, sallad + avocado. Sitter här mätt o belåten o klar i huvudet medans kollegor klagar över 'efter maten trötthet'

Varvade flera lager av köttfärs kryddad med egen tacokrydda, skivad aubergine och riven ost i en form och värmde i ugn tills auberginerna var möra och osten på toppen fick färg igår. Gott och ganska snabblagat.
Lunchen idag blev resterna. Kollegorna dräglade :)
Har precis kommit hem från jobbet och friat helgstarten med lite hallon och blåbär med en hel del vispad grädde. Det känns som bomull i magen:-)

Sitter och njuter av en kanna äggrädde och ska hyvla upp några skivor ost och njuta ännu mer 

Precis käkat lunch här på jobbet och den bestod av färdiggrillad kyckling som jag hade strimlat o lagt i ugnsform. Hällde på en smaskig röra av creme fraiche, grädde, vitlök, salt, peppar och paprikapulver. Gratineras i ca 15 min. Till det -sallad på färska champinjoner, rödlök, tomat och dressing gjord av olivolja, äppelscidervinäger, dragon o salladskrydda.
Skulle kunna äta hur mkt som helst av detta för det var förbaskat gott. Men det mättar bra och är en njutning som heter duga.

Köttförs i ugn(creme fraiche,ost,ägg)
1kokt ägg+lite extra ost

Jag brukar göra en gryta på fäskfärs som jag steker i wokpanna med lite svampinjoner. Bara en halv burk krossade tomater(har inte hittat nån bra sort), 2,5 dl Creme Fraiche och en stor skvätt grädde. Lite broccoli åker i ibland oxå. Åsså kryddar jag med lite färska örter, dragon och lite sånt. En liten liten kvätt ketchup oxå så blir det jättegott! =) Och det blir aldrig likadant, men alltid lika gott! =)

Mozzarella (riktig, på buffelmjölk) med olivolja, salt, svartpeppar, balsamvinäger. Yum.

jag haller just pa att lagga upp kyckling med adelostsas och lite blomkal. Det blir min lunch!

Blev ett par rejäla klickar turkisk yoghurt, en liten liten skvätt vaniljyoghurt för att få lösare konsistens. Toppat med hackade valnötter, mandlar och lite hallon. Mumsig frukost!

Just det…drack ett halvt glas proviva päron/kiwi oxå. Förmodligen inget smart LC-val men vill ju inte slänga saker som är "bra" för krånglig mage.
funderar på att göra kycklingfilé med cremefraichsås och curry till helgen.
Nu ska jag äta lunch, har mått lite konstigt ett tag; lätt yrsel o sug i magen så jag förmodar att jag är hungrig. 
Det blir fiskpuddig m skirat smör.
Till middag köttgryta på älgsteken som inte blev riktigt perfekt denna ggn. Vet inte exakt vad jag ska blanda i, bara att det blir mkt grädde! 

Har två st köttfärsgratänger i ugnen just nu.
Köttfärs, lök, vitlök, tomatpuré, creme fraich, ost och squash istället för lasagenplattor.

Min älskling (som jag håller på att omvända helt till lchf så småningom) gjorde häromdagen en jätteromatisk middag till mig när jag kom hem från jobbet.
Han hade skurit kyckling i lite längre smalare bitar (som prinskorvar ung.) Och lindat in dem i BACON! Gräddat dem i ugnen och serverade med en gräddsås som han tyvärr inte ville avslöja kryddningen till(familjerecept) men GUUUD! Bara den inlindade kycklingen i sig…! *MUMS!*
Och ikväll ska jag steka Karre som jag hittade på (tyvärr)>Coop igår! Men dem e såå fina! =) Tänkte göra en sås på Cremefraiche och grädde som jag kryddar med lite färska örter från min lilla örthörna i fönsterkarmen! =) Mm!

Torskerogn (torskrom) och brocolli-mos med lite Mills Remulade

Ikväll blir det stekfläsk med löksås - en favorit!
Och nuförtiden blir det ju "riktig" löksås - bara lök och grädde (och lite kryddor)!
Tyskt ordspråk
Ursäkta Arnedanc men torskrom? Har jag saknat länge! Var tvungen kolla var du höll hus och visst, du är från Norge men bor i Sverige nu. Kontakter i Norge som skickar torskrom kanske?
I kväll blev det regnbåge med broccolimos, hollandaisesås och rödkålssallad. Smaskens!
kokat kaffe med vispgrädde och ostrullar

Jag har familj i Norge, min mamma lever än, så vi besöker henne ungefär varannan månad.
Då passar vi på att köpa med saker som jag saknar eller som inte finns i Sverige. Men efter övergång till LCHF har det blivit lite färre saker, men än finns det saker att köpa.

Bjöds på butterkaka här på jobbet för en stund sedan. Syndade idag:-) Så gott det var…
Ska snart äta lunch och då blir det makrill i tomatsås och två st ägg med smör.

Det blir Plockepin till Lunch idag.
Lite av min Shake jag pratat om innan, och så tänkte jag lyxa till det idag med tre skivor Parmaskinka(som mamsen hittat UTAN konserveringsmedel! =)), en avokado, ett ägg och en BabyBel! =)
Givetvis en stor kopp 50/50 kaffe/grädde till! =)

Blev skinksnitzel (utan panering), sallad på champinjoner, tomat, grönsallad och avokado med fet härlig bearnässås.
Nån som vet förresten hur det är med bearnässåserna som finns att tillgå? Den färdigblandade i plastförpackning i kyldisken är ju jättefet o krämig. Och den man blandar själv blir ju ganska annorlunda. Vilken är bäst i LCHF?

En rejäl Kebabtallrik! Jisses va´mätt jag är! Receptet finns på Airam´s blogg. JÄTTEGOTT!
Jag skall äta karrekottletter i gräddsås och ev. lite broccoli till.
3 skivor rimmad skinka + familjens fetakanter (knaperstekta…) o en massa rosépeppargrädde…så mätt så jag inte vågar rapa! 

åt fläskkarré med zuccini- och broccoligratäng och gräddsås!

köttfärssås med lite förväld strimlad vithål o parmesan såklart. som godis ;)

Ostrullar med rökt Emilsskinka och pepparrotsost i. Mumma!
Fläskkarré! Älskar…
En bit brieost och någrta skivor solvarboskinka

Ostchips med aioli, räkor och dill

Precis ätit kokta ägghalvor med lite smör, hackad spenat och räkröra med majonäs och dill.
Minikebab med raita - StinaLisa7 's tråd.
Gudomligt………………..
:)

Har ätit broccoligratäng med massor av ost till lunch, inget kött för det glömde jag hemma… dåligt 
Men nu ska jag göra fakirbiffar och gräddsås att ta till lunch i morgon, eventuellt blir det lite kokt blomkål till.
Stekt lammlår och kokt blommkål med vitlöks smör.
Idag blev det hemgjord kycklingeverpaté o bacon på salladsblad till frukost tillsammans m en kopp äggmjölk.
Till lunch intogs älggrytsrester från frysen tillsammans m en slatt blomkålsmos som blev över från igår.
Middagen bestod av ugnsstekt lax m en *rejäl* klick Castello vitlöksost.
Syndade m en *stor* klick chokladbrulée m hallon o 2 glas kall mjölk till nu ikväll.

Äggröra med grädde och smör, stekt grön sparris och champinjon och kallrökt lax
Rödkokt sidfläsk…som det är. Fam får en kokt pot var. *Dregel*!!!
En skiva rullsylta (hemmegjort) + lite ost + ca 2dl äggmjölk och en mugg kaffe.