Saknar
Innan vi, min man o jag åt vi alltid havregrynsgröt och ägg till frukost, efter det att vi gått 7-8 km.
Nu till saken, jag saknar denna frukost, tycker att bacon och ägg står mig upp i halsen just nu.
Är det fler som känner så?
Saknad efter något?
Jag saknar mackor ibland, men det är nog det enda jag verkligen skulle vilja äta som inte är LCHF. Vet dock att min mage mår sååå dåligt om jag äter bröd, så jag avstår.
Om bacon och ägg står dig upp i halsen tycker jag att du ska variera frukosten mer. En sak som jag tycker är gott är kalla köttfärsbiffar till en kopp kaffe med grädde. Keso med några skivor salami till är också mums. Räkmacka utan macka; alltså ett salladsblad med skivade ägg, majonäs och räkor på är en lyxig helgfrukost.
Det finns ju även LCHF bröd att prova; jag har inte hittat något recept jag fastnat för än, men det kanske ni gör?
det är klart man ibland saknar något - för min del mest fräsch frukt ss mandariner… så nån gång i månaden fuskar jag och äter en (1).. det är ju helt ok så länge det inte blir en vana!
man bestämmer ju själv vad o hur man äter :-)
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Prova oopsies och andra bröd som finns i receptbbanken. Lätt och gott.
Bra att variera om du / ni har tröttnat på ägg och bacon - annars stor risk att ni slutar äta LCHF!
Jag har två saker som jag saknar o tycker det är så gott det är potatis o knäckebröd, ibland är det så svårt att motså så det blir ett brungräddat med massor av smör på mmm så gott.
Men som sagt sen får jag ju lida av det med en mage som är uppsvälld resten av dagen.

Jag längtar ofta efter pizza och chokladbiskvier, men just nu saknar jag bakad potatis mest! Det roliga är ju att allt runtomkring är tillåtet, men är inte ett dugg sugen på vitlökssmör, créme fraiche, kaviar och ost om jag inte får potatisen till…
Jag saknar knäckebröd med kavjar, saltlakrits och poppcorn!
Poppkorn tar jag ett par nävar av ibland, brukar gå bra om det inte blir för ofta.

Jag saknar äppelpaj och kladdkaka…
(nej, det funkar inte med LC-substitut)
Och jag saknar efter 3 år faktiskt ingenting… Och det är jätteskönt!
Trevlig helg alla!

Nygrädadde frallor/scones på morgonen med smör,ost och apelsinmarmelad!

Nej, jag saknar faktiskt ingenting heller, efter 3 år.
Om ni vill variera frukosten - ta turkisk/grekisk yoghurt (10% fett) och blanda i creme fraiche eller grädde, kanske några finhackade mandlar, eventuellt några hallon om ni tål det. Kanske med lite keso i också, för att få upp proteinet lite.
Eller ta en burk makrillfile i tomatsås.
Eller rökt fisk (lax, böckling eller sik) och lite stuvad spenat och äggröra.
Eller bara ett par kokta ägg.
Hoppas ni hittar en frukostvariant som passar er!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Jag tillåter mig att fuska om jag känner för det så nu är jag inte sugen på nått från min kolhydratkosten. I morse åt jag 2 skivor hembakad ciabatta med smör och ost på. Helt ok, men skulle det bli en vana ja då tror jag det blir ett problem.

Jag saknar choklad…. mörk choklad faller jag för ibland, men har märkt att det är "farligt", sockermonstret väcks om det är mindre kakaohalt än 85%. Dessutom påverkar det vikten. Men inte kunde jag äta choklad förut heller! Då var suget ständigt och vikten ännu känsligare. Så jag är nog egentligen mycket nöjd om jag tänker efter. 
Jag kan sakna fazers rallarhalvor , en kvällsmacka.
Jag saknar att frossa i färska grönsaker! Och frukt i stora lass!

Jag saknar pizza. Inget annat.
Nej, hemmagjord LCHF-variant är inte samma sak som de himmelska pizzorna från Michelangelos (rustika med fluffig botten som smakar italienskt lantbröd och fyllning som "fransk köttgryta" på), eller de smarriga från Pizza Hut, med ostfylld kant.
Jag kan inte fuska då jag får kolik (eller, ja ni fattar) om jag äter spannmål. 
jag saknar söta saker jag har ju varit en sockermonster.
Det är dock ofta att jag får en stor besvikelse av att smaka sån't jag saknar eftersom smaklökarna inte alls gillar smakan eller konstistensen, man har ju vant sig att avstå !
Om jag saknar Pizza så beställer jag en med extra på, sen äter jag upp fyllningen o lämnar brödet smakar precis lika gott
Efter en tid med LCHF kunde jag ibland sakna både det ena & andra - speciellt sånt som var förknippat med vanor. Nu, efter snart 1 år (i maj) tror jag inte att jag saknar någonting. Men jag äter inte heller så superstrik längre.
Frukost. Jag har provat många LCHF-varianter och fått sålla bort mycket. Det första var ägg & bacon. Bacon går inte alls - bara lukten får mig att må illa. Klarar inte heller av kokta ägg, äggmjölk, mjölkprodukter.
Har kommit fram till att stekt ägg går bra. Just nu gäller frukostmackor av kalla, välstekta ägg, med smör på. Lite isbergssallad, majonnäs + smörgåsmat eller rester av kyckling/kött/lax. Örtte eller grönt.

#17 - Nja, för mig är brödet/botten halva upplevelsen, minst. 

Jag saknar väl egentligen inte något särskilt, men när jag har gjort något och är lite stressad och glad kan det kännas som jag vill kunna ta vad som helst i skåpen. Till exempel lite K-special, eller om någon bakat något eller bara känslan av att inte behöva bry sig. Särskilt när det inte finns något LCHF-vänligt hemma.
Fast jag har aldrig fallit för frestelsen. I och för sig sker det väl inte särskilt ofta heller.
Men en ostabit och kaffe framför KiF brukar få suget att försvinna
Jag kan också vara sugen på havregrynsgröt till frukost, det brukade vara min standardfrukost. Sen kan jag ha lite sug efter en skiva Lingongrova med kaviar, men jag har hållt mig i fyra månader nu och det blir bara lättare och lättare att tänka sig ett liv utan mackor och gröt.
Jag saknar äpplen, speciellt de där rosa-röda Pink Lady som är både syrliga och söta på en gång med ett ganska fast fruktkött. Jisses, jag blir som Pavlovs hundar bara jag tänker på dem! Men, det finns så mycket annat gott så i brist på äpplen så blir det färska blåbär i turkisk yoghurt litet då och då.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Ja, nu när du säger det! Äpplena luktade så förföriskt gott idag när jag skulle handla frukt till jobbet. Jona Gold för att vara specifik. Söta, kompakta, frasknapriga. Yummie!
Frukt är nog det enda jag kan sakna ibland- speciellt runt jul, då mandarinerna och apelsinerna är som allra godast.
Nu till sommaren kommer det bli svårast att inte frossa i jordgubbar, äpplen från vårt Transparanche Blanche-träd och senare blåbär och björnbär… Det funkar liksom inte riktigt med några enstaka jordgubbar, eller en näve blåbär/björnbär.

magma, jag blev helt förvirrad av ditt avatarbyte
Åhh - saknar bröd något fruktansvärt fortfarande efter 3 månader!
Provade en rostad smörgås med smör och ost för nån månad sen och det fick jag sota för en hel vecka innan magen kom i form igen. Så det var inte värt det…
.
Annars kan jag sakna lite av varje - frukt, hjortronsylt till halloumin, ketchup till korven, pizza (och JA, botten är halva behållningen, duger inte att peta bort den och äta fyllningen!), pommes, gott hembakt hos mamma o. s. v.
Men jag måste erkänna att för varje vecka som går blir det enklare och enklare att inte ens tänka i "kolhydratsbanan", men det tar tid.
Jag äter lite grann av det jag saknar, då går det över… 
Jo, jag vet att långt ifrån alla kan göra det. Men om jag absolut vill ha lite bröd - då äter jag lite bröd. Det fina i kråksången är att jag äter så lite nu för tiden, så jag får inga problem av mina små avsteg.
Och lyckligtvis är det inte särskilt ofta jag längtar efter något kolhydratrikt längre. Det mesta känns ganska motbjudande.

Jag räknar med att jag ska bli så frisk så att jag kommer att tåla min egenodlade mandelpotatis, äpplena från träden, hjortronen på myren, blåbären i skogen och jordgubbarna i landet…smultron. Efter fruktdiskarnas utbud suktar jag inte.
#25: 

Jag kan avstå allt, i princip… det enda jag saknar ibland är färsk frukt! Vindruvor, clementiner, plommon, jordgubbar…
Vi äter lite blåbär eller hallon ibland, och det gör att jag klarar mig. Vill helst inte slarva! 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.