Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 9740 ggr
Maybelline
0

Vad skulle en tidning för LCHF heta?

Jag är en sådan som gärna bläddrar i tidningar för att få lite idéer om nedgång etc. Jag har prenumererat både på iForm och Måbra, köpt Hälsa ibland, och även inköpt Amalias Vikt och hälsa som utkommer en gång om året. Min dröm är att hitta en LCHF tidning nu som jag på samma sätt skulle bläddra i. Funderar lite löst på om man skulle starta en egen. Lite tankar jag har som skulle ingå

Veckorecept med under 40 g / 20 g / 10 g kolhydrater

Intervju av någon person som har gjort mycket för "rörelsen". Varför inte Margareta?

Någon träningsprofil som intervjuas. Finns väl någon vasalopps åkare? Måste väl finnas fler?

Frågelåda med någon av experterna som finns för vanliga frågor

Lite artiklar jag skulle velat ha i tidningen

Nitrater - vad är det

Sötningsmedel

Ekogårdar - vad innebär det, var finns de?

Hur läser man innehållsförteckning

Forskningen bakom LHCF

LCHF restauranter i Sverige

Jämföra olika LCHF

E-nummer vad är allting i maten

Längre svar på frågor man får som kolhydratsbojkottare.

Genomgång av butikshyllan, visa hur mycket socker det finns i olika produkter (fettfri majonnäs,tomatpuré mm)

Kan man vara vegeterian och LCHFare?

Olika fetter genomgång

Jag skulle gärna vilja veta ungefär hur stort intresse det skulle vara för en sådan tidning (eller om det redan finns en sådan som jag missat) och gärna få lite förslag på bra namn om man skulle börja titta seriöst på att skapa den själv.

Mamma71
0

Jag har aldrig hört talas om en sån tidning, men jag skulle absolut vara intresserad av att läsa en tidning om lchf!!

Sagajo
0

Också intresserad! Vissa saker du har föreslagit skulle jag jättegärna vilja veta mer om. kanske du ska göra en sån där fråge tråd där man fyller i om man är intresserad eller ej?

kirran
0

Jag skulle också vara intresserad. Absolut.

Mervi
0

En bra idé.

FruFilur
0

Kul idé!

Varför inte börja i en liten skala med ett E-zine ?

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

egalia
0

Låter väldigt intressant!!

Johannika
0

Låter superbra! Finns ju en uppsjö frågor att använda som artikelmaterial:

insulinets betydelse för fettinlagringen

Kolhydrater och socker, kroppen känner ingen skillnad

Träning och LCHF (på motionärsnivå)

Hur botar man sig från att ha varit fettskrämd

Ja, och en massa annat också!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Laurel
0

Det skulle vara helt underbart med en sån tidning!!!

Pasi
0

Tidningen kan finansieras genom reklam i första hand (som numera är brukligt)….eko-produkter, resor, fiberbröd.
Ok, det sista menade jag inte!Flört
Hitta bara företagen som är intresserade av att finansiera tidningen, så finns nog kunderna och skribenter här.
(Självklart kommer Köttbilen göra reklam i blaskan)Cool

Kanske 4-6 nummer per år till en början så att man är säker på att artiklar etc hinner bli klara i tid.

Maybelline
0

#9 Jepp, Köttbilen är given att finnas med att göra reklam. Var faktiskt efter att ha läst din tråd om starta eget som jag började fundera på det hela.Det lät så ambitiöst.

Funderar på det här med E-zine med. Får se om man ska satsa på det till att börja med. Men samtidigt är jag sugen just att ha en tidning att bläddra i typ när man reser.

Men namnförslag? Skulle vilja ha ett arbetsnamn på min idé. Den som har bäst namn får en årsprenumeration av den när den finns ute - någon gång.

ebet
0

Vilken bra idé!

'Fett o hälsa'

'Friskare'

'LCHF'

'Lätt med fett'

Som du ser är jag redan ute efter en årprenumeration :)

Jag skulle hursomhelst prenumerera. Reklam med riktigt smör, och kött, superbra idé. Och vilken uppsving det skulle vara för hälsosam ätande…

ovkyhn
0

Den tidningen köper ja direkt.

Maybelline
0

#11, gillade många av namnen. Fett & Hälsa känns som ett bra namn till att börja med. Vi får se om du får konkurrens om prenumerationen :)

Maybelline
0

#9 Tror du har rätt i att det kan räcka med 4-6 nummer från början. Hade tänkt varannan månad, men det kanske är bättre att satsa kvartalsvis från början.

ebet
0

Varför inte en artikel om hur all dj… reklam om flingor och så påverkar oss…. Typ fem fullkorn bättre än en… Hur vet de det? Tala med de 'ansvariga' typ alltså riktig journalistik…

kaisakavat
0

Jag skulle hugga den OMEDELBART när jag fick den i sikte. TVEKLÖST!!

Läser alla dina tankar kring innehåll. Många av dina rubriker innefattar så mycket intressant, att möjligheten till stoff/fakta, olika vinklingar/delämnen torde vara oändligt.

MYCKET kul och bra ide! Skrattande

FruFilur
0

Hmmm….

Oskyldig

"Gott Flott"

"Njuta"

"Rätt Mat"

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

kaisakavat
0

Och Du Maybelline, snacka om att den tidningen skulle (om du vill) kunna innehålla tidernas "Före - Efter" reportage!!  Flört

Johanna-Soderlund
0

Den skulle kunna heta LCHF.

Maybelline
0

#19 Funderade på LCHF men samtidigt tänkte jag det kunde vara svårt för gemene man med alla dessa förkortningar - alltså vill jag att det ska vara något som får tanken till Hälsa, och sedan kan underrubriken vara LCHF på något sätt.

#18 Jodå, det hoppas jag att man kan få med - en hälsotidning utan det är inte detsamma. Men samtidigt är det också roligare när man har möjlighet att ta med hälsoaspekten. Ibland känns det som bli smal = lycklig. Här finns det utrymme för bli smal och hälsosam och så en massa exempel.

#17 Njuta var också ett bra alternativ. Hmm. Samtidigt kanske det är bra om man "förvarnar" att det handlar mycket om Fett - folk med övervikt tenderar att undvika något som heter njutning - då kan det ju inte vara nyttigt eller så.

Dessi101
0

Vad kul! :D

Min dröm är att få jobba på en tidningsredaktion och syssla med formgivning, dvs tidningens layout. Funderar på att fortsätta min utbildning inom grafisk formgivning på högskola nästa år.

Är det någon som i framtiden behöver hjälp, kontakta gärna mig! :)

Pasi
0

Namnförslag - Hälso-kost! Ursprungskost, en väg till god hälsa

Köttbil, restaurang, kokböcker, tidning!Tungan ute Säg till mig när den första LCHF-banken startar upp….jag blir lånekund där omgående!

Maybelline
0

#21 Helt klart!

Mamma71
0

"FettVett"

"Livets självklara"

"Hälsokällan"

"100% fett"

NillaNina
0

Jättebra idé, jag köper den eller prenumererar, vilket som.

Namnförslag:

'Nyttigt och Gott'

'Nyttig & God Mat'

MiaP
0

LÅG

kolhydrat

Lite svårt att layouta här men du kanske förstår vad jag menar

Adur
0

Jag skulle definitivt köpa den tidningen. Synd att dina artikelförslag inte redan finns! Glad

Namn… hm.. Du har ju fått flera bra förslag. Annars borde maxiq kunna hitta på något snärtigt! Skrattande

Sagajo
0

Jag tycker LCHF är bra… jag tycker det är bra om det namnet kunde få fäste.

Torparmor
0

Hälsosam Livsstil

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Buppan
0

Den tidningen vill jag köpa. Klart att det skall vara ett snärtigt och seriöst namn på tidningen. Den skall ju chocka våra motståndare och leda till mycket diskussion i andra media!!!!!

Namnförslag: Fettvisionen

Linda1976
0

Håller med ovanskrivande…

SKulle köpa direkt!

magma
0

Jag skulle köpa den om den dök upp i tidningshyllorna! Ett till förslag på innehåll är recensioner av olika böcker, tex Den hemliga kocken, Sockerbomben, GI-Noll, Fettskrämd, Kolesterolmyten etc- och varför inte en intervju med författaren samtidigt. Skulle också vara intresserad av att läsa lite kritiska artiklar om dagens kostråd som kommer från SLV och hur dessa kostråd egentligen uppstått.  Ännu ett område är barn och skolmat!

Immer
0

#30 Fettvisionen tycker jag var ett bra namn!

FETTVISIONEN
-En flottig blaska i sann LowCarb HighFat anda-

(Kanske en gratis tidning iaf Oskyldig)

OBS! inlägget är skrivet utav TEZZ(!) som glömde kolla vem som var inloggad på den gemensamma datorn i den lilla lägenheten.
*ber om ursäkt för min slarvighet*

Tezz
0

Nu när jag är inloggad på MIN egna så vill jag passa på att komma med lite innehollstips :D

*krönikor/berättelser från LCHF:are om hur deras liv ser ut och om möjliga krockar i matväg som blir i vardagen ifrån vänner osv. Lite insändar/ordet fritt vill säga..

*ett barnens LCHF, lätta och goda LCHF recept som barn uppskattar.. Hur kroppen och matintag fungerar beskrivet på ett sådant sätt att barn förstår? På så sätt blir tidningen intressant för ALLA i familjen att läsa…

* Kanske ha en sida bara för barn där de kan söka LCHF brevvänner tom?

*En tävling i varje nummer, en för barn och en för vuxna…
vinsten behöver inte vara större än vad det finns utrymme för.
gratis tidning till den vuxne. Bild med namn och grattis är stort nog för ett barn. Få känna sig stor och duktig..

I mitt huvud spånas det många idéer ..

Pasi
0
  • Tips på hur vissa modifierat kosten för att den skall passa dem och för att de skall må så bra som möjligt.
  • Vegetarik LCHF
  • En vegetarians övergång till carnivor

Jag tycker forfarande om mitt namnförslag eftersom det är så provocerande mot alla som tror att det är margarin och fibrer samt frukt som ger god hälsa. Så - pick me, pick me….please!Kyss
(Var tvungen att marknadsföra mitt namnförslag eftersom jag är så ego och vill ha tidningen gratis!)Flört

hoppet
0

Jag brukar titta i tidningshyllan efter en sådan tidning. Hoppas att det ska finnas en där snart. Har tröttnat på Allt om mat osv.

Det är nog lagom med ett nummer i kvartalet i början. Dina förslag på innehållet låter bra. Det finns många artiklar på engelska som jag vill läsa men klarar inte språket så bra. Skulle vara kul att få översatt till svenska.

Mitt namnförslag Low carb

kaisakavat
0

Kan det vara engelska i titeln?

- "High Fat Forum" 

eller

- "Ketondrift" eller "KetonMagazinet"Flört

eller

- (här skrev jag nåt icke rumsrent) 

eller

- "Vägval LCHF"

eller

…

matson
0

lightwatchers skulle den kunna heta med lite ironi och internationell prägel----att vakta sig för lättprodukter alltså….   en annan ide är the fatprotector med nån vinkling på fett och protein  eller "feta nyheter" lightwatchers tycker jag nog är bäst****

matson
0

glömde skriva att det är en utmärkt ide med en tidning….

raphanus
0

#38 - Batt vaj dass itt ålvejs häv to bi samting in Inglish? Itt iss ju ö svidisch bläsk vi ar tåking öbaot, får sävventin!

asagasa
0

Jag köper tidningen, vad den än heter!Glad

Mervi
0

#40 Håller med, helst på svenska, även namnet.Skrattande

matson
0

#38           bikåse vii juse to säj låvkarbhajfatt …..är det svenska då??????????

Effie
0

"Fett bra läsning"?

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

EvaB
0

Brukar leta bland mat&hälsotidningar om det inte kommit ut någon om lågkolhydratkost. Skulle köpa direkt.

SvartKaffe
0

Fett hälsosam

ungarna kallar det ju för fett när något är bra, ungefär som vi äldre kanske skulle sagt grymt hälsosamt. Något att spåna vidare på?

Caena
0

du tänkte nästan lika som jag!!
tänkte mig dock

"Fett Rätt"

självklart en superidé!!! nått jag skulle köpa okcså!

Thomme
0

" Fettrikes Allehanda"

[slamslams]
0

Skulle absolut prenumerera på denna tidning.

LCHF-KOST och HÄLSA, är mitt tips till namn på denna tidning.

De olika tipsen  på innehåll i tidningen är strålande, samt att det säkert dyker upp ännu fler under tiden.

Sätt igång om du kan, denna tidning är redan efterlängtad.

Jag känner själv flera personer som inte är intresserade av Dator och kan därför inte läsa och följa med allt det vi kan.

Dessa personer drar sig för att köpa böcker, där tror jag att en tidning hade passat bra.

Magica1970
0

Jag har startat och drivit en annonsfinansierad gratistidning. Mina tips är:

• Samarbeta med folk du kan lita på
  • Gör upp en plan och ett avtal där ni listar gemensamma mål och syften
  • Annonsdriften gör att ni bör ha bra koll på reklamskatt och dess regler
  • En ideell förening är ett bra och enkelt sätt att samordna det hela
  • Var tillräckligt många så 4-6 nummer/år inte orsakar utbrändhet hos medarbetarna
  • Ha en bra annonsförsäljare från början
  • Se till att samtliga Medarbetare förstår sina resp. arbetsuppgifter och går in för det
  • Kommunikation på bredden och tvären

Mitt namnförslag är FETT satt med ett fett typsnitt. :)

AnnicaO
0

Jag är en given prenumerant!

Namnförslag: Jag var inne på samma spår som Effie (#44), fast lite kortare:

"Fett Bra!"

Superbra idé Maybelline!

Maybelline
0

Härligt bra förslag som kommer in.

#50 Tack för bra tips. Om jag drar ihop det här - skulle du tänka dig vara med också med din erfarenhet?

Finns det fler här på forumet som skulle tänka sig vara med från början? Mycket artikelbakgrund tycker jag mig hitta här på forumet och många av frågorna som nya har tycker jag verkar stämma med de frågor de flesta har angående de här posterna.

Vill ni inte skriva in här i tråden får ni gärna skicka meddelande till mig antingen genom iFokus eller på lena.hogebrandt@gmail.com

raphanus
0

Jag har jobbat som både librettist och redaktör, och nu är jag lektör på ett mediebevakningsföretag. Om det behövs redaktörer eller skribenter till tidningen, så är jag intresserad av att delta.

Pasi
0

Jag är ju ingen stor skribent eller litterärt underbarn men hjälper gärna till….om det finns nåt där jag kommer till min rätt.Glad

Raring
0

Inne- och ute-listan kanske kan heta Fett Hett resp. Kallt Light Cool om man nu ska ha en sådan. Inne: eko-smör. Ute: FUN light.

Skulle definitivt köpa, kanske t o m prenumerera tvärsemot alla mina principer.

Maybelline
0

#54 Du är given som faktakunnig Medarbetare. Du kan skriva ner fakta så kan säkert någon korrekturläsa och ev översätta det till mer lättfattligt för allmänheten.

#51 Du är hemskt välkommen att vara med i projektet. Behöver lite kunnigt folk som har varit med på sånt här förr.

Kul att se att det har kommit mycket mer idéer också här! Känns som det är en sak som saknats

Pasi
0

Misstänker att det finns såpass många LCHFare ute i landet (säkert mellan 10-30000, gissar jag) så att det finns en faktisk marknad. Frågan hur man med billig marknadsföring skall nå alla de som inte är ute på nätet eller vårt forum!?
När jag kommer igång med köttbilen så kan jag samtidigt både marknadsföra och kränga tidningen….men hur skall man nå ut till flertalet?

Sagajo
0

Annonsera på kostdoktorn och annikas sidor som en start?

Maybelline
0

#58 Distribution är en viktig grej som jag tittar på. Antagligen behöver man investera från början. Känns lite hönan och ägget - vad ska man börja med. Men jag tror man skulle behöva få ihop en s k "Dummy" först med lite av tankar som man sedan kan presentera.

Just nu lusläser jag mina iform och Måbra för att få lite tips och idéer på struktur och text längd etc. Tänk att de skulle komma till användning igen :)

#58 Tror också annonser där skulle vara en väg från början.

Maia
0

Jag har funderat en hel del på det här med namnet. Att ha FETT med i namnet kan faktiskt ge en rejält negativ association. Vi gillar fett mat, men många med oss associerar ordet fett med det fett som sitter på våra kroppar när vi är överviktiga och inte mår bra. Och det är ju viktigt att det inte blir för tråkigt också.

Att hitta ett namn med en positiv klang är viktigt. Och kanske ska man välja ett namn som INTE säger vad det handlar om, utan som sedan kan associeras med innehållet.

Ett kort ord, gärna en- eller tvåstavigt, som alluderar till något positivt eller till ingenting alls. Helst inte ett mans eller kvinnonamn (tidningen Sture?). Maken kom iofs på ELSE (alltså bokstäcerna i LC).

Eller kanske en enda bokstav: tidningen "F"? (Jfr. "M" och "O")

Tidningen LIP (för de tre första bokstäverna i lipider som betyder… 'fetter'). Eller "L" som kunde stå för 'lipider' och 'låg' och 'lean' och allt möjligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maybelline
0

#60 Jag är också inne på tanken att Fett kan vara negativt. Som någon påpekade är det ju ett ungdomsspråk nu så man når ungdomar med, men å andra sidan är det kanske fler än jag som får allergiska reaktioner när man hör någon tugga fram "Fett bra, bah"

Samtidigt vill jag ju på nåt sätt få fram vad det handlar om med. *Tänka, tänka*

Maia
0

#61 Det behövs inte att namnet säger vad det handlar om. Inte köper vi tidningen Hälsa för att vi vill bli friska, inte. Framsidan med rubrikerna kommer att vara det som talar om vad det handlar om. Ett ensamt fett F är kanske inte en tokig idé. Det är lite fräckt och kan apellera till såväl män som kvinnor.

[tillbakalutat]

Pasi
0

Jag tror och tycker som Maia….namnet skall innehålla nåt positivt typ -  "Hälsa/hälso-", "Frisk", "Bra", "Naturlig", "Pigg"….de flesta lägger några extra sekunder så fort de ser en sådan text.

Så fler förslag - "Hälsan", "Hälsosam kost", "Naturlig kost", "Frisk", "Håll dig frisk", "Bra kost", "Frisk-kost", "Ursprungskost", "Jägarkost"…….

Maia
0

#62 Fast jag tycker att just hälsa-namnen låter så hurtfriska och då hamnar man i ett lite smalt fält. Gärna något neutralt, tycker jag.

[tillbakalutat]

Pasi
0

Men Maia….alla är väl intresserade av att ha hälsa!?
Jag skulle aldrig ens bry mig om att kolla på en tidning som hette F, utan behöver nåt som väcker intresse….fast det kanske bara gäller mig (så F behöver ju inte vara fel för det alltså)!?Tyst

Maybelline
0

Kan hålla med både Maia och Pasi på detta. Står det Hälsa så kan det allt verka lite klämkäckt - å andra sidan så är jag väldigt svag för sådana namn med, men om det är titeln eller om det är hela budskapet på framsidan som jag köper är svårt att säga.

En nackdel med bara en bokstav kan vara att det blir väldigt konstig hemsida för tidningen www.f.se känns lite väl kort. Håller just nu tummarna på att det finns underlag för prenumeranter här i forumet. Sen får "redaktionen" vara med och tycka till om de olika namnen. Och där är ju du med Pasi :)

Pasi
0

#66 Flört

Maia
0

För att inte glömma att F kunde stå för FIBER också och det vill vi ju inte. Skrattande

Ja visst är vi intresserade av hälsa, men jag håller med om etiketten att det blir för klämkäckt… Tidningen Hälsa t.ex. står för mig för en stark  doft av sellerisalt och klämkäcka typer som odlar eget vetegräs och pressar till vitamindrinkar. 

I alla fall är det där med ett en- eller tvåstavigt namn nåt som man har kommit fram till att det fastnar bäst i huvudet.

Kanske kan man hitta ett ord som är en initialförkortning, som IKEA. Synd att mineralvattnet LOKA finns annars hade LOCA eller LO'CA varit ganska fräckt. Livin' la vida loca!

Loca betyder väl 'galen'? Kanske inte så bra. Men vi känner ju oss lite galna ibland?

[tillbakalutat]

ebet
0

Jag tror inte att nuvarande fettsnåla trenden håller i sig. Fett kommer inte för all framtid att innebära ngt negativt. det har väl ändrat sig ganska snabbt för oss… Tänk att våga.. och ha det i titeln. Det är ju det enda som gör oss annorlunda (ok friskare också)

Maia
0

#69 Jag menade mest det fett som sitter på kroppen…

[tillbakalutat]

lkn02001
0

Loca är ju rätt häftigt för att många anser oss vara just galna, samtidigt som det associerar till low carb.  Annars gillar jag tanken med F eller varför inte LC ?

"Välkommen till första numret av tidningen LC, tidninge för alla som vill skippa kolhydraterna och må bra!"

Jag skullet tycka att det var jättekul att få vara med och leka med denna tidning!

En tanke är att kontakta något stort förlag som Allers eller något som har många olika tidningar. Kanske kan man direkt starta en papperstidning och få inkomst av det då? visst binder man sig till förlaget men jag tror att man också kan dra nytta av det.

Buppan
0

Jag hade ju förslaget fettvisionen, men jag kan mer:

Friskvärlden

LC-vägvalet

Vettnyttigt

Margareta
0

Jag har med intresse följt tråden och tycker förslaget är väldigt spännande. Kände mig bara lite tveksam till om det finns något läsvärde i att intervjua just mig. Om det finns, ställer jag så klart upp.

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Ord för fett med positiv klang - "Flott"!Flört

Maybelline
0

#73 Jag tror många skulle vara intresserad av din historia - och vilket genomslag det här forumet har fått. Åtminstone jag övergav GI för denna kost efter att ha läst vad folk här säger.

[slamslams]
0

Här finns otroligt många bra förslag, längtar redan efter att kunna köpa tidningen.

Men tänk på att tidningen skall locka ALLA andra att köpa den, inte bara vi som redan är intresserade.

Jag tycker det är viktigt att namnet LCHF finns med på något sätt för det är ju det som tidningen skall handla om eller hur.

raphanus
0
Magica1970
0

#52 Tips och råd kan jag bidra med. Fast jag kommer att ställa höga krav på den grafiska formen om tidningen ska tilltala mig personligen.

Babz
0

#77  -  Cool

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Maybelline
0

#77 Tjusigt!

#78 Låter bra det med.

BoelLouise
0

Vad spännande!!!

Maia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#74 Flott! Smart! Både fett och bra!

Smaka på LC-magasinet

[tillbakalutat]

Mervi
0

Så bra förslag. LC-magasinet låter bra och raphanus (#77) ser jätteläcker ut.

nobban7
0

Oj! Orkade inte läs aigenom alla namnförslag så jag tar mitt och hoppas ingen redan föreslagit det:

Matfrisk

Pasi
0

Maia och raphanus - Snyggt!

#84 - Matfrisk är inte fel!

Maia
0

#77 Tjusigt, Raphanus! Det ser iofs ut som om Annika hottat upp sig lite Cool. Känner inte riktigt igen henne… Flört

[tillbakalutat]

raphanus
0

#86 - Haha, åh, omslagsflickan … nej, det är inte Annika. Det är bara en blickfångsbild, för att få folk att bläddra igenom hela tidningen för att få se mer. Gammalt tidningstrick.

Melindrea
0

#87 Det vill jag inte se på tidningen, det är en sak som är säkert. =) Vi vill ju faktiskt stå för ren mat och naturlighet, inte sälja genom sexiga flickor. =)

Edit: Om inte sagda sexiga flickor/pojkar är LCHF-anhängare, förstås!

Maia
0

#86 Visste jag väl Tungan ute

[tillbakalutat]

Maybelline
0

#88 Är nog aningen enig med dig där, det ska vara LCHF anhängare då. Någon som ställer upp som omslagsflicka/pojke härifrån tro? Annars så får det vara en modell som ser naturlig ut - för tyvärr är de väl så att de flesta tittar på bilden och sedan läser vad det står för rubriken sen. Ett smörpaket kanske inte riktigt får samma effekt på köparna…

#82 Gillade logan och namnet för LC magasinet. Kändes bra och seriöst.

#84 Matfrisk är också bra, hade det klassiska 2 stavelser man skulle ha med.

missaz
0

#90 Finns säkert flera modell-wannabees här. Flört Ju längre man äter lchf desto snyggare blir man ju och då känns det ju inte helt fel att visa upp det! Själv frossar jag i korta kjolar och tighta tröjor på ett sätt som jag inte gjort de senaste snart 4,5 åren! (fick mina icke-önskvärda extrakilon i.o.m. mina 2 sista graviditeter -04 och -05)

Tror det finns fler här; det är sååå kul att känna sig fin igen!

missaz
0

Glömde skriva att jag SJÄLVKLART skulle köpa en sådan tidning! För att det vore kul att läsa själv, men framför allt för att stoppa under näsan på ännu-icke-övertygade-anhöriga. Oskyldig

Melindrea
0

Visst är det häftigt, missaz? Jag har fortfarande ganska långt kvar till när jag är nöjd (har sagt 80 i midja, just nu ligger jag runt 87), men redan har jag börjat använda tightare tanktops istället för mina vanliga T-shirts =)

Blow
0

Om det ska vara en mer trendig tidskrift, så tycker jag att Low är ett bra namn. Ska den kännas mer eko, hälsosam, etc. så kanske t.ex. Stark skulle funka. Jag tycker absolut inte att den ska ha något överdrivet illustrativt namn. Lycka till.

missaz
0

Melindrea; Ja, det är sååå kul! =) Jag har en bit kvar jag med innan jag är helt nöjd, men jag är ju en bra bit på väg! Bara att vilja visa upp sig istället för att gömma sig i säckar känns underbart! Lchf är super för självförtroendet helt enkelt.

Brittalovisa
0

När kommer första numret! Jag längtar!!!!

Kan man anmäla sig här för en prenumeration?

[slamslams]
0

# 77

raphanus, Ditt förslag på tidningens framsida är helt perfäkt,

mycket bra.

Jag kommer absolut att köpa tidningen men det är ju inte bara vi redan intresserade som tidningen vänder sig till.

Utan det gäller att få våra släktingar,vänner, arbetskamrater, grannar ja alla de som sätt oss göra den här resan, men som tror att det vi gör inte är riktigt rumsrent, att få dom intresserade.

Jag tror att det är lättare att köpa tidningen än att köpa böcker för att vilja prova LCHF som dom har hört talas om men inte provat själv.

Annikas o Skaldemans böcker vill man säkert läsa och det tror jag att man köper när man förstå lite bättre.

Det gäller att få upp intresset.

Kan detta förslag bli verklighet kommer det bli ett lyft för LCHF-KOSTEN

batman
0

Ett inslag kunde vara en 2-veckors menyförslag hur man äter. Skulle jag ha uppskattat i början då det var svårt att hitta rätt!   Flört

SvartKaffe
0

Jag skulle gärna ha lite vetenskapliga inslag.

Alltså, att man tar upp någon studie om tex fett/hälsa, kolesterol, metabolism och sedan förklarar den på ett enkelt sätt. Att helt enkelt påvisa att det finns vetenskapligt stöd för det vi håller på med men förklara det i artiklar på ett lättfattat sätt som ändå kan referera till en speciell studie. Även sådant som kanske inte får kallas studie, typ karlshamsprojektet.

Maybelline
0

Lite saker man kan börja med nu:

Det finns ju en del böcker ute om detta. Någon som känner sig bra på att recensera? Skulle vara bra att få med detta i tidningen.

Någon som är bra på layoutmässigt och skapa bilder? Jag skulle vilja ha en lista där man ser antal sockerbitar/produkt. Min tanke är då en varningsskylt med socker eller något sådant och sedan ha lite olika högar med sockerbitar bredvid varje post.

Ännu en tanke - kanske ska det finnas en sida "Nybörjarens väg till LCHF" där man presenterar lite olika hemsidor och vad man kan vänta sig på dem. Någon som är intresserad av att titta på det? Denna sida är naturligtvis ett måste i detta fall.

Maybelline
0

Ännu en sak jag skulle vilja ha med från början är kanske information om andedräkt. Hur man lindrar och att det går över, och gärna en ungefärlig tid. Och varför! Någon som är expert på ämnet?

Melindrea
0

Litet spånande, delvis baserat på framsidan som visades upp tidigare… Jag skulle gilla en återkommande artikel/kolumn, där någon som har lyckats visar upp sig. Faktiskt gärna då inte alltid någon som är ett underbarn - visst är det trevligt att höra om de som gick ner 20 kg ständigt på att sluka all den maten som vi får äta, men har man problem är det nog roligare att höra att inte alla har det perfekt direkt. =) Så ibland är det någon av de verkliga framgångshistorierna, ibland är det någon som mer uppfyller "trägen vinner" =)

Magica1970
0

Jag tycker det är viktigt att tidningen tilltalar yngre människor och då är veckotidningsstuket inte rätt väg (sorry raphanus). LC magazine-loggan påminner om M magazine (Amelia Adamos "Oprah-rip-off"). Tidningen behöver sticka ut och kännas kvalitet. Repro och tryckkvalitén är a och o för att inte förknippas med skoltidning och framför allt för att tilltala annonsörer.

MiaP
0
#77 jag tycker layouten är klockren. Jag har jobbat på tidningar och sett det mesta som getts ut i Sverige och det är LCHF vi äter de flesta här, så varför konstruera ett annat namn än det vi hitills inte lyckats att döpa om. Sen kan man ha åsikter om flickan på bilden men det är sånt som folk tittar på oavsett om de gillar det eller inte, det säljer.

Kan bidra med recept om så önskas från min blogg, och idén med hur många sockerbitar maten innehåller är ju strålande.

Det finns många problem att ta upp struma, Pco, diabetes, Blodtryck etc etc.

Blow
0

#103 Jag håller helt med. Jag arbetar som AD och tror verkligen inte att omslaget med "flickan på bilden" skulle sälja. Däremot känns tidskriftsidén i sig jättebra.

Will
0

Håller med #103 & 105. Även jag jobbar som AD, och omslagsflickor är inte något som tilltalar mig. Exempel på bra och lite sämre formgivning (enligt mig): Skaldemans GI-Noll! är snygg och känns modern, Dahlqvists och Litsfeldts böcker däremot är tyvärr inte vackra (även om innehållet är intressant). Gör lite ont i ADn i mig när en bra bok får ett inte så bra omslag.. Tyst

Aniara4
0

Vad tidningen ska heta vet jag inte, men jag ser fram emot en artikel om avföringsproblem som man kan få eller bli av med, under rubriken

FAT SHIT!

Maybelline
0

#107 Finns ju en bra tråd som jag tror Jennix hade med bra illustration som skulle kunna användas till det :)

Magica1970
0

#104 Då vet du att t.o.m. fackföreningstidningar vet vikten av god formgivning.

Jag har fått för lite fett i mig idag så jag ska inte köra på för mycket, men i princip allt var fel med förslaget ovan (typografin, färgerna, layout). Om tidningen ska vända sig till en bred och blandad läsekrets så får ribban höjas. Dessutom så är det lite skumt att ha en förkortning som namn alt. engelskt. Varför inte ett svenskt, kort namn som sätter sig. Ett bra exempel är tidningen Femkul som döpte om sig till Ful. Därför tycker jag att FETT är ett fett bra namn. Inget tjafs och uppseendeväckande.

#106 GI-NOLL! är ett bra exempel på att formgivningen inte behöver vara dålig bara för att författaren är en äldre man i sina bästa och mest hälsosamma år. Den tilltalar i färg och form.

#108 Är det Bristol Stool Chart du menar? Den är copyright-skyddad, men det går att köpa licens för publicering.

elkelein
0

Tänk, att efter att ha letat på alla möjliga ställen efter en tidning för oss sä tsster jag på denna tråd! Jag är alltså inte ensam om att vilja ha en tidning!!

Självklart hjälps vi vill alla åt att sprida vårt sätt att leva? De flesta av oss har nog egna recept liggande och kan dessutom berätta om sina erfarenheter. Jag är språkfascist och hjälper gärna till!

Varför inte börja med en nätupplaga för att se om intresset är tillräckligt stort? Och hur är det med statliga bidrag? Finns de fortfarande kvar? Namnet har helt riktigt stor betydelse och ska låta seriös.

Jag längtar…

[trumman]
0

'Fett & hälsa' bästa förslaget hittils :)

Annars bara FETT, funkar hur bra som helst.

Madde80
0

Är helt ny på detta, bestämde mig faktiskt för att försöka med LCHF-kost från och med idag, och just därför skulle jag vara väldigt intresserad av en tidning som denna, som hjälper mig i starten och fortsätter hjälpa mig med inspiration när jag kommit in i det hela.

Ett par namnförslag, då… 

'PERFEKT'
Underrubrik: 'LCHF - perfekt personlig hälsa & vikt'

Fler förslag:

'PERFEKT FORM'   'BALANS'   'RÄTT BALANS'

'RÄTT FETT' ;)   'HÄLSOFETT' (Kan nog vara uppmärksammande)

Möjligt att det redan finns tidningar med liknande namn - jag är inte så hemma på den marknaden :).

Petra81
0

Skulle definitivt köpa en sån tidning!

Viktigt att framsidan ser bra ut och tilltalar även oss yngre inte bara 30-40 +

Texten på #77:an såg jättebra ut men annars tyckte jag att det var för mycket tant tidningSkäms

Hoppas jag inte trampa någon på tårna, vill ju att tidningen ska locka alla läsare Flört

Pasi
0

#113 Vadå "oss yngre"?Skrikandes Jag är snart 40 men räknar mig till de yngre (medans du uppenbarligen räknar mig till de äldsta av de äldre, eller!?)!Flört

Petra81
0

Hmmm…Ja,  jag visste inte riktigt var jag skulle dra gränsen Foten i munnenoavsett var jag drar den så tar någon kanske illa upp, det var inte meningen Skäms Nja älsta av de äldre är du säkert inte Flört Skrattande

nordan
0

#100   Jo, jag skulle kunna recensera böcker (är bibliotekarie) Skulle kanske kunna skriva lite också - i mån av tid. Men naturligtvis gratis och med vetskapen om att det är redaktionen som väljer material. Måste dock veta lite mera då om vad som behövs.

I övrigt anses jag att de som kan bilder och layout ska syssla med det så att det blir proffsigt.

Min personliga åsikt i namnfrågan är F, med en riktigt stark undertitel som uttrycker innehållet i positiva ord.

missaz
0

Ser flera bra förslag på ett namn på en tidning, men jag tycker verkligen att den borde heta LCHF just för att få detta namn att sätta sig hos folk! AVSKYR att hela tiden läsa om "GI-doktorn" och "Nya GI-metoden" när det är LCHF det gäller!!! Denna kost med namn och allt behöver sätta sig i huvudet på folk!!!

raphanus
0

#117 - Håller med fullständigt. Jag vore en rik man om jag hade en spänn för varje gång nån säger "jaaassååå, du äter sån där GI…?"

Dessutom föreställer jag mig att tidningen ska passa bra på glasbordet hos hudterapeuten eller i väggstället hos tandis/frissan, så att folk plockar upp den av ren nyfikenhet. Då är det bra med ett namn som återspeglar det väsentliga.

nobban7
0

hur går det med planerna?

Hemsken
0

Må Fett Bra är mitt  förslag. (Om än inte det bästa… Skrattande)

LCHF (med underrubrik) är ett bra namn - det tycker jag också. Som missaz säger - det får namnet att sätta sig hos folk. Ser inget fel med #77:s förslag.

Fett och Hälsa är också bra - det säger vad det handlar om.

Hydrat-Hatarna är ett annat förslag (hi hi - kunde inte låta bli)

Jag skulle absolut köpa en tidning och jag tror att det är ett jättebra sätt att få fler personer intresserade.

rullz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lekte lite Skrattande

raphanus
0

Hahahahahaha! Den köper jag bums!

2GooD
0

Glöm inte annonsörer… svårt att få ekonomi i det annars… vad sägs om att kolla med:

• Scan/etc

• Arla/Skånemejerier/osv

• Quorn (för vegetarianer)

• Zeta

Melindrea
0

#121 Inte helt säker på vad maträtten var (påminde mest om pizza! =), men resten av framsidan gillade jag skarpt.

Maia
0

#121 Snyggt

[tillbakalutat]

Emea67
0

Hej!

Mest inne och tjuvläser här men gillar #121 ide jätte mycket och namnet på tidningen tycker jag är bra så man får ut LCHF till allmenheten, får också till svar "aha du menar GI".

Kommer denna tidning igång vill jag prenumenera på den  och kantänka mig att ge min tandläkare ett års prenumenation för att sprida den och infon om kosten mer.

För tandstatusen har väl blivit bättre hos många med denna kost, om jag inte minns fel så skrev Listfeldt något om detta i sin bok!

undrar också hur långt ni kommiit med planerna?

/Emea

Tempus-Fugit
0

Rullz - Fantastiskt bra layout

Jag skulle definitivt köpa en sådan tidning.

Skrattande

millus
0

Jag anmäler mig som prenumerant!

subcalva
0

Jag tycker det vore toppen med en LCHF-tidning och jag skulle absolut köpa eller prenumerera på den.

När det gäller namnförslagen har jag funderat rätt mycket på de som redan kommit fram och jag tycker de som har FETT med i rubriken är rätt bra och jag tror det kan ha en viss genomslagskraft. Men efter att ha funderat två varv till så får jag nog säga att jag tycker inte det speglar vad kosten handlar om. Vi är många medlemmar här och efter att ha läst här i mer än 6 månader så är intrycket att det finns lika många varianter av kosten som medlemmar. Och HF är relativt, men det alla är intresserade av är att få ner kolhydraterna, alltså LC.

Jag gillar, som många övriga här, enbokstavs-förslaget L, men när man uttalar det så blir det lätt sammanblandat med ELLE och frågan är om man överhuvudtaget får kalla tidningen för L, copyright-mässigt. LCHF är bra men i alla fall jag hade problem i början att säga dom i rätt ordning.

Mitt förslag blir därför LC - lätt att säga och så kan man hänga på en undertitel.

frodig
0

Såg igår att KRAV också har startat en tidning - REKO - ett livsstilsmagasin…

http://www.magasinreko.se/reko.htm (sorry, kommer inte på hur jag ska länka) . Skäms

..en tidning att hålla koll på, eller hur? Glad

Caena
0

helt suveränt .. 
skulle köpa utan problem.. 
godkänner namn och allt!.. 
finns ju många som man kan vilja ska annonsera, alla de

*BRA korvmärkena,
*Cearome  med kokosfettet och deras naturliga saker.. 
tror det är dahlblads som har
*turkisk yoghurt
*BakePro

suveränt!

Kefa
0

Suverän ide. Typ en gång i kvartalet.

LCHF eller måhända Kolhydraten.

Emea67
0

Undrar hur utveklingen går?

Var och handlade igår och kollade tidningshyllan och tänkte att det skulle ha varit roligt att se den där då hade jag haft något att köpa!

Har skrivit förut att jag ska prenumenera på tidningen när den kommer!

Regina78
0

"Flott är gott"   SkrattandeSkrattandeSkrattande

Pixie74
0

En sån tidning skulle jag köpa direkt - kan man prenumerera??? Skrattande

Namnförslag… "Sockerfritt" kanske??

Annica38
0

SUUUPER!!! Skrattande

Jag skulle prenumera direkt!

#121: Suveränt! Jag tror också att det skulle vara bra att i namnet ha beteckningen "lchf". Många människor känner inte till den, men de lär sig. Och så kan man ju hoppas på att lchf blir ett lika välkännt begrepp som GI.

Jag har en guldsmedsaffär i ett köpcentra i södra Finland - kanske jag kan hjälpa till att marknadsföra och sälja tidningen där. Det är ju lite fel bransch men man måste ju börja någonstans! Obestämd

IngelaZ
0

Lev & Njut - LCHF för bättre hälsa

LowCarb - Hälsa, livstil och njutning

Tänkte på att LCHF är ju ett sätt att leva inte en metod bland alla andra

Annica38
0

IngelaZ: Bra! Det är ju jätteviktigt att få fram!

lizaohman
0

Några förslag (förlåt om jag snor nån annans, jag har inte idats läsa allt eller om jag kommer med förslag på redan existerande tidning):

Livsglädje

Livslust (favorit)

Naturmat

Naturlig mat

Naturlig livsstil

Frisk

Nöjd

Eden

Lustgården

Maybelline
0

Hejsan,

Länge sen jag var inne och skrev här, men det är kul att se att förslagen droppar in lite.

Just nu håller jag på att pluggar heltid/är föräldraledig med ett barn som börjar bli lite aktiv, så jag har väl inte kommit så långt med det här än. Däremot har jag börjat titta på en hemsida för tidningen (en av kurserna är Webbutveckling och en uppgift är att göra en kravspec på webbplats, och sedan börja göra sidan).

Alltså börjar jag där en sväng och ser hur det ser ut. Fortsätt gärna komma mer förslag och idéer, även om jag inte skriver så mycket, så läser jag lite efter hand.

#121 Gillade verkligen ditt förslag!

MillisB
0

Jag väntar på att tidningen ska komma igång… Har inga förslag till varken namn eller annonsör, men hoppas verkligen att idén blir verklighet snart Skrattande

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Babz
0

Länge sen det var nån aktivitet i den här tråden…

Även jag gillade förslaget i #121

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Minimum
0

121  är toppen!

smeo
0

Jag har också funderat på det där med tidning!

Skulle vilja ha en som damp ner i lådan varje månad för att hålla intresset vid liv mm mm

En papperstidning e ju ändå en TIDNING !!!!!!!! jämfört med nätet - som visst e bra , men ändå!

YlvaPåÅland
0

Jag köper gärna tidning eller prenumeration!! Tänka sig att jag beställde en pren på LAGA LÄTT i september!! TUR att jag halkade in här och lärde mig Den rätta vägen istället Tungan ute Behöver väl inte säga att jag avbeställt min prenumeration?? Flört Den här tråden ska jag följa med stort intresse!

bustas
0

Nemn:

"Back to basic" 

"Rätt Rätt!"

"Mat i tiden"

Tycker personligen att man skall undvika FETT i namnet. Fett är ju inte så där jäkla gott även om det är rena medicinen! Man skall ju med namnet locka nya läsare!

Isa56
0

#121 proffsig.

En tidning kan man ha med sig i sängen, det går inte, eller blir lite trångt med en, som i mitt fall stationär datorGlad. jag är också intresserad.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

smeo
0

Namn-   varför inte helt enkelt bara

LCHF  !

[Pennylane1]
0

Tänkte skrolla ner för att föreslå Flott men såg att det redan var föreslaget. Men Sen såg jag #121 och tyckte det såg så klockrent ut så LCHF magasinet förespråkar jag!

Sherlyn
0

Hej Maybelline

Skulle vara så himla kul med en LCHF tidning. Hur går det med planerna??

Gutis
0

Tycker det skulle vara jättebra med en sån tidning.

En dag i taget...

mamski
0

Här är en till som skulle bli prenumerant omedelbart! Tycker att MatFrisk eller LCHF-magasinet är de bästa namnen. MatFrisk betyder ju både 'Frisk av maten' och 'Glad i mat'. Men layouten i #121 var suverän. Längtar tills tidningen blir verklighet.

Är duktig på att se stavfel och grammatiska fel i texter, så jag skulle nog kunna ta på mig att korrekturläsa en del.

Det här med tidningen är helt enkelt en fantastisk affärsidé!

lillalapinkulta
0

Jag skulle också börja prenumerera med en gång :D

JAUS
0

Fett Gott! Tycker jag passar bra. Både fett och gott får dubbla positiva betydelser: Fett = väldigt, mycket (slang); gott = bra, hälsosamt.

StefanBlixt
0

Skulle absolut sajna upp för en helårsprenumeration utan att ens reflektera!!! Vilket intiativ! Änglarna sjunger och applåderar idag! Go for it, Maybelline!!!

Skrattande

För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Källa: Nalle Puh

Stefan Bloggar här på sajten

Stefan bloggar också här, på extern sajt

munchausen
0

En lchftidning är en jättebra idé. Förutsatt att skribenterna verkligen var insatta i ämnet och att recepten innehöll riktig mat o inte en massa kolhydratreducerat godis!

Jag skulle signa en helårsprenumation direkt!Skrattande

[Sias]
0

Suverän idé!

Tidningen skulle säkert bli succé - inte minst med tanke på medlemsantalet här.  Ett månadsmagasin.

De ämnen som finns i denna sajt "grundstommen".  Och sen alla dessa fantastiska inlägg……. Det "medlemmarna" här delat med sig av, sina erfarnheter. "Vanliga människors" berättelser,  som läsarna kan känna igen sig i =  lätt ta till sig av. Plus fakta - förklarat på ett enkelt sätt - som det görs här! Recept, veckomatsedlar. Fördelning kh, p, f per måltid.

VIKTIGT!  Rapporter om hälsovinster, så att informationen om den viktiga delen av LCHF verkligen kommer ut till allmänheten - tidningen inte bara blir en "Bantar-tidning".

TIDNINGEN KAN BLI HUR BRA SOM HELST!

Namnförslag - något som lockar tänkbara intresserade, NYA anhängare - inte bara redan "trälsta" -  som t ex:

VIKT & HÄLSA

Må väl med LCHF!

Såg nu att det är ett tag sen tråden startades.  Har det hänt något sedan dess?

bustas
0

Första tjing på LCHF.

Tänker som så att om tidningen inte har huvudrubriken LCHF med underrubrik, så kommer en mer proffitinriktad proffesionell tidningsmakare att ha frikort i framtiden då "vår" tidning gjort LCHF "världskänt" i Sverige! Då kanske vi ångrar att LCHF inte "blokerades" fån start!

OlgaMaria
0

Vad kul! Jag röstar på Fett&Hälsa! :D

Du kan ju ta de bästa namnförslagen sen och göra en omröstning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maja2
0

Men GUU va jag vill ha en sån tidning. Skrattande

[apriljox]
0

Bra idé. Vem sätter igång? I väntan på tidningen som ju förutsätter att någon upptäcker de ekonomiska möjligheterna och marknadsför, får vi läsa de böcker och artiklar som finns.

Detta forum är en bra kunskapskälla. Man kan fråga om den "artikel" man önskar saknas.

Det finns ju en hel del bra böcker nu på svenska. Bokrecensioner och intervjuer med författare har en given plats i tidningen.

Jag läser just nu Mats-Eric Nilssons Den hemlige kocken och Äkta vara Guiden till oförfalskad mat. Där lär man sig läsa en innehållsförteckning, men VARNING! Det blir inte lättare att handla mat! Ganska skrämmande läsning helt enkelt.

Den hemlige kocken finns i pocket för ett par tior. Maybelline du kommer att hitta svar på en del av dina frågor i Den hemlige kocken.

Finns det förresten utländska tidningar? Vet någon?

berndt
0

Meddelar att jag också skulle beställa den tidningen genast! - även om portot skulle vara högre till Finland Flört

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

Anna63
0

Ja säger som grabbarna "FETTBRA" Kyss

Icegirl
0

Vilken bra idé. Skulle självklart köpa den. Kan kanske hjälpa till på ett eller annat sätt då jag är en van korrekturläsare med sinne för språk.

Anna63
0

#164 Nu fick jag ångest…TystSkrattande

Isatis
0

Skulle absolut prenumerera på en sådan tidning.

lizaohman
0

Hm, något med fet eller fett i kan ju bli skojigt. Tänker jag också på slangbetydelsen =bra.

Fetgod (som en variant till alternativet fettgott som nämnts tidigare.

Annars undrar jag om vi inte kan "stjäla"

FETSMART

för det hade varit det allra bästa!

Monsun
0

Jag hittade den här trpden nu - kanske är tidininge nredan på gång -men vad sägs annars om namnet "laga fett" Finns ju en tidning som heter Laga lätt….

MalinArv
0

Vill oxå ha en sån tidning Skrattande

kaisakavat
0

NÄR kommer tidningen?? Väntar vid brevinkastet varje dag..

Lieta
0

Jag kommer absolut läsa en sån tidning, om jag så ska behöva prioritera bort ett par ägg för att ha råd, Skrattande

Andina
0

Fetmaran? Provocerande men talande…

( :) lite skoj… )

Fethälsa

Ser fram emot tidningen!!!!

Arbetat inom den grafiska branschen i många år, så kanske kan jag nå'n gång vara till hjälp.?

sorry om jag plockat namn som redan listats… har bråttis men kunde bara inte låta bli att kommentera en suverän idé!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Andina
0

fetsmal ?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

skogs-tolva
0

Hallå? Bli're nån tidning nångång, eller????

Skrikandes

Soya
0

Fetbladet… Tungan ute

uzie
0

LCHF - för god hälsa! Med underrubrik: En brandfackla i dagens fettskrämda samhälle.

För att få igång tidningen kanske det skall börja som en webbtidning? Det finns ju billiga webbhotell mm som man kan gå ihop sig om, typ 200:-/år för rätt mycket utrymme. Medlemmar betalar en liten summa per månad (5-10:-) och får länken till aktuella numret per mail? Överskottet kan gå till matvaror och nån som håller i ett "provkök" för recept kanske. Får inte blir för mycket eller för krävande för då kan ju orken tryta och skattmasen knacka på….

bustas
0

Kanske rätt å slätt:

"LCHF I FOKUS"

Samt en underfundig underrubrik

lillalapinkulta
0

# 121s förslag är ju super :D

PiteCarina
0

Jag har verkligen saknat en LCHF-tidning och skulle köpa den direkt! 

Nu finns det ju en massa bra namnförslag och även bra idéer på innehåll och upplägg.

Ser att det är ett halvår sedan du, Maybelline, startade tråden, så jag undrar om du fortfarande är intresserad av att starta en tidning och jobbar på den? Jag hoppas verkligen det! Glad

En webbtidning, som uzie föreslog, är ju annars ett bra alternativ.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.