Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 14041 ggr
tusselisa
2

Lidl lovers;)

Jag gillar lidl och tycker deras varor och varuutbud blir bättre och bättre.Själv brukar jag köpa creme fraich, voi smör ostar och kött på Lidl samt lite grönsaker. Vad köper ni?

ebet
0

korv o salami med paprikakryddning. Himla gott till ägg och majonäs

Johannika
0

Korv ju! Både små snack-korvar (minibratwurst) och riktiga Choritzokorvar… inga E-nummer och få kolhydrater!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Jea59
0

Lidl har väldigt goda korvar från 0-1gr kolhydrat min favorit är Landjäger, denna vecka så har dom två paket voismör för 15kr, finns massor att hitta på lidl.

Det jag blev förvånad över var när min man (som kan äta allt utan att lägga på sig) kom hemdragande med 2liter glass från lidel för 10kr, han tyckte glassen var så billig o god så han va jätteglad.

ja ja tänkte jag jag ska läsa inehållsförteckningen för det måste va all skit iden.

Läste: mjölk mjölkprotein,vassle aromämnen kokosfett guarnakärnmjöl och något annat sen kom socker, inga E-nummer eller andra nummer, jag blev förvånad och kokosfett i glassen dom dyrare brukar ha sämre fett i sin.

Slutsats: Billigt behöver inte vara sämst

Sugiyama
0

Förutom att min Lidl har det gamla kassasystemet som är helt hopplös om man handlar mer än 2 l mjölk så tycker jag dom tar sig. Köpte det billiga smöret idag utan smörarom som arla tillsätter. Köper billiga kycklingklubbor till hundarna, deras lufttorkade goda skinkor, mandelmjöl mm. Det dom brister på är det ekologiska allternativen.

Inke
0

De har tysk emmentaler i skivor som är såååå god. Just nu voi smör 2x 250 gr för 15 kr. God choklad 81%, goda korvar grillkorv och salami. Bra soppåsar gott roibuste med vaniljsmak.

Kalle-B
0

Korv, konserverad makrill i tomatsås och konserverade "laxbitar" i olika smaker.

raphanus
0

Ett tag hade de färdigurgröpt Tête de Moine, men det har de inte haft på ett tag nu. Synd.

Sugiyama
0

Va sjutton är det?

Godsagare
0

Låter som om det är dags att ta reda på var närmsta Lidl ligger! Tackar för alla tips!

Sophiam
0

Jag köper Mozzarelaost, den färska i små påsar. Jag ÄLSKAR Mozzarela och önskar att påsarna/bitarna var betydligt större. De är bara på 125 g! Är det någon som vet hur bra det är av LCHF synpunkt?

finntroll
0

bratwurst och 80 % mörk choklad

storost
0

#8 Tête de Moine är än Schweizisk ost. Lidl har osten bara ibalnd suck….

Vi brukar köpa, kalkonkorv, bratwurst, nürnberger bratwurst, skinka, strimmlad backon, mozzarella, gorgonzola, smörost och emmenthaler ost, ägg, chaminioner (burk), sparris och speciella saker som de har bara i erbjudanden.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

soda
0

Deras Erdanious grekisk yogurt 10% innehåller bara 2,8 kolh per 100 g. Det är nog den kolhydratfattigaste man kan hitta och dessutom är den godast! Dom har även tonfisk i olivolja, två burkar för 24 kr som är jättegod.

greensis
0

Hasselnötsmjöl och mandelmjöl.

Nog sagt!Tungan ute

Fabricati diem, pvnc!

KatNyb
0

Jag brukar köpa ost (greve, gorgonzola, camembert och brie), smör, mozarella, grönsaker, nötter, mörk choklad (Arriba Superieur 81 proc) - och korv förstås! Tungan ute

[iovis]
0

Enebackens bacon i 400 grams paket.

[Pennylane1]
0

cevapcici köper jag föreutom det mesta som redan är uppräknat. Tyvärr står det inte exakt vad som är i (det står nötkött 97%, salt och kryddor) de har 1% kh.

Puhlo
0

Oh, vad peppad jag blev att sticka iväg till Lidl nu då! :D Hemska människor!

Jag köper gärna Lidls frystorkade örter (persilja, gräslök och örtagårdskrydda) vilka alla tre är billiga och jättegoda att ha i all möjlig mat. (köttbullar med persilja går därmed att göra ofta och lätt utan att man behöver kika runt i hela butiken efter schysst persilja).

Dock vill jag utfärda en stor varning för vitpepparn. Den förstörde tre hela mål (stora grytor för c:a 6 pers) innan jag insåg att det var vitpepparn som var boven.. Uräcklig! Orange lock med glasburk.

Sen köper jag gärna zucchini där. De har små läckra zucchinis som är som gjorda att fräsa i smör eller fylla i ugn.

Emmentalern har jag kastat långa längtande blickar efter men inte vågat köpa. Deras fetaost (också Eridanous, samma som yoghurten ovan) är jättegod och myyyycket billigare än den vanliga i butikerna fastän den är äkta. Arlas tokvägrar jag nuförtiden då jag vet att Lidls är bättre och godare.

Annars köper jag jättemkt ägg på Lidl. Kraväggen kostar 16:75 på min, och ofta så köper jag åtminstone 3st 6pack.

shamani
0

Låter som det blir ett besök till Lidl på måndag. Närmaste Lidl ligger några mil bort så jag brukar inte handla där, men jag får nog göra ett undantag nu. =)

jollyingmarie
0

lidls har billigt smör .Jag köper backonpacke 400g den är bra,creme fraiche milbona är jättegod ,tyvärr har de inte så många bra korvar i arvika

[Pennylane1]
0

trodde dom hade precis samma sortiment överallt!

shamani
0

Låter bra det med baconförpackning på 400g. Vad ligger priset på för baconet? Jag har tills nu köpt Coops 1kg förpackningar (65kr/kg). Jobbigt att dela upp och frysa ner, men lite väl mycket för att inte göra det.

DanielS
0

ost och smör och någon nöt

parsley
0

Kött beroende på utbud, kravägg, cevapcici, grönsaker, ev grädde, smör och cremefraiche, diverse ostar, vanlig svenk hårdost, feta, mozarella, brie, mörk choklad, ibland korvar, nötter, mandel…

Jag gillar inte deras burkmajonäs eller olivolja, så de varorna undviker jag.

tusselisa
0

Åh vad bra brukar alltit ha ungarna med mig då hinner man INTE läsa innehållsförteckningTungan ute

Men nu ska jag skriva upp lite intressanta saker…har en oöppnad paprika chorizo en böjd sak men det va bara 1 kohl, och 39g fett mot 22g protein skulle vara att den e lite salt men som kvällsnack:)

[iovis]
0

#22 Köper Enebackens 400 gram för 24,95kr. Finfin bacon.

Caena
0

brukar köpa keso där också.. (ostkaka!!! )
och voi, bacon.. 
dock tror jag inte jag hittat henebackens 400gr.. hmm.. ska definitivt kolla.. 
(hoppas pengarna kommit imorgon annars blir jag riktigt pissed.. )

Medlem
0

Vad har Lidl för grädde, är det svensk eller tysk och om den är tysk, hur mycket fett finns i den? Tacksam för svar!

[Pennylane1]
0

den är nog tysk, den "tillverkas" av Milbona i Tyskland, och den är 40%

Medlem
0

Jag brukar köpa Melbona men det står 30% fett i den.

http://www.codecheck.info/img/34129/1

[mejja]
0

jag brukar köpa fetaost, grönsaker, cremefraiche, korv på lidl.

[Pennylane1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstigt ! Jag har en likadan burk i mitt kylskåp men på den står det 40%! plus att det står på svenska.

Mervi
0

När jag är där köper jag smör, ost, korv, salami ibland, keso, grekisk yoghurt, den gillar jag skarpt, t.o.m. för mycket.Flört Eko-ägg och eko-mjölk (till barnbarn). Det finns massa fina varor att köpa, tycker jag.

Hausswolff
0

På vårt Lidl finns inte 40%-ig grädde alls (ganska ovanligt i Tyskland också, "vanlig" vispgrädde innehåller oftast bara 30%) Gråter

De har inte mandel/nötmjöl heller…

Vad är smörost??

profca
0

hmm verkar som jag måste gå och botanisera lite på den lidl som ligger nära jobbet. Eleverna brukar dra dit på rasterna men de kommer mest kånkande på energidryck, godis, kakor eller chips :-)

pitch
0

#4 Var har du hört att Arla tillsätter smörarom till smöret?

Sugiyama
0

#36 Det läste jag för länge sedan i DN har jag för mig. Har tyvärr ingen källhänvisning.

Nygammal
0

Lufttorkad skinka, Mozarella, Feta, Korv, EkoÄgg, Rättvisemärkt KravKaffe, Choklad, Avocado.

Medlem
0

34  Jag har inte sett 40% fett -grädde i Tyskland. Så synd :-(

[Pennylane1]
0

jaha du bor i Tyskland… det visste jag inte

OlgaMaria
0

På mitt Lidl hade de bara mandelmjöl över julen (fast det räckte in i februari). Är så putt på att det är slut! :(

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Medlem
0

#40 Ja och här verkar folk vara mer fettskrämda än Sverige. Kanske ska ta och kontakta Milbona, visa de den deras vispgrädde i Sverige och den som finns i tyskland och undra varför de dragit ner fettet i den andra.

[Pennylane1]
0

det är konstigt! Jag har tyska kompisar och för åratal sen så reagerade jag på att de åt hur mycket fett som helst, ostar  grädde, smör, inga lättprodukter medan barnen inte fick godis. Men dom kanske var unika!

Luccy
0

Jag handlar mkt på Lidl, deras charkvaror är mkt bättre o har högre kötthalt. Ostar är ofta billigare o flera o välja på känns det som. Så vi brukar börja på Lidl när vi storhandlar o så får man ta resten på Coop.

Tvillingsyster
0

Jag handlar på Lidl grekisk yoghurt - gillar skarpt - Dulanos korvar, grädde, mandel, blom- och vitkål.

DanielS
0

Har aldrig köpt Milbona's 40% grädde då den av någon outgrundlig anledning innehåller tillsatt karragenan. Samt att jag ej gillar förpackningen. Föredrar förpackningar med skruvkork.

Endtyme
0

Lidl finns inte häruppe i Norrbotten :'( Men det har varit på g ganska länge nu, så jag väntar ivrigt…

Medlem
0

#43 Det är förmodligen så. Maten här är proppad med socker och mindre fett att jag snart blir tokig. Jag har även uppmärksammat en utspridd fetma vart jag än går, barn, vuxna samt äldre, men det verkar vara så överallt.

greensis
0

Jag har haft otur med deras grönsaker som har blivit dåliga jättefort. Köper jag överhuvudtaget grönsaker där numer är det bara sånt som går åt de närmaste två dagarna.

(Samma sak på Willys)

Fabricati diem, pvnc!

keja01
0

Det finns ingen tillsatt arom i vanligt smör eller Bregott från Arla. Däremot Lätt&Lagom från Arla i så fall.

Luccy
0

Jag köper bara svensk grädde o mjölk på Lidl, då jag vill stötta dom svenska bönderna. Men annars har ju Lidl goda korvar Kyss som har hög kötthalt o låg kolisnivå. Namnet flög ur skallen men det heter Krack…….. nånting, långa smala.

[Pennylane1]
0

dom ljusa korvarna , flera ganska små i ett plasttråg, det är liksom två tråg som sitterihop som jag minns det, minns inte vad dom heter, de ser lite läskiga ut men är väldigt väldigt goda!

Kalle-B
0

52# Nja..Obestämd

[Pennylane1]
0

vilket sa du nja till? Att dom ser läskiga ut?

Luccy
0

Pennylan då ska jag prova dom nästa gång för jag har glott på dom o dom ser lite hm, fisbleka ut, men vi vill ju inte ha tillsatser så.

Kyss Friskt vågat, hälften vunnet!

Jea59
0

Har heller aldrig vågat prova dom för de ser läskiga ut

[Pennylane1]
0

jag älskar dom, steker dom och doppar i mayo eller så och äter

Sophiam
0

Hej alla här! Är det någon som vet hur mycket kolhydrater finns i Lidls Mozzarella? Jag köper den jätteofta och äter upp den lika ofta. Det står inte på den (eller så har jag varit lite blind!).

Lottar8
0

#21 Jo, alla Lidl har samma sortiment.

Har jobbat på Lidl i 3 år, o har studetat o  smakat mig igenom det mestaSkrattande

Kan säga att det är mindre tillsatser i deras mat än i den svenska. O mycket är väldigt gott.

#49 Vilken otur! Då är dom kassa på grönsaker på ditt Lidl. Här i Älmhult har vi den bästa f&g av alla affärer. O vi har både Domus, Willys, Netto o Maxi.

Här har Netto i särklass sämst kvalite, men det är inte så konstigt. De får bara f&g varannan dag. Lidl får varje dagGlad

parsley
0

Heter debleka trågkorvarna från LIDL möjligen Bratwurst?

Bratwurst und Sauerkraut. Tyvärr vet jag inte riktigt hur man tillagar det, men det låter både tyskt och rejält.

finntroll
0

parsley, jo bratwurst är bleka korvar. Exempelvis kan du steka upp dem i stekpanna. Helt gott att äta då och då. Snabbt att tillreda dessutom.

jezzi
0

snart kommer lidl till Umeå. Lääängtar!

greensis
0

#60 Sauerkraut heter surkål på svenska och är mjölksyrejäst vitkål. Finns färdig på affären. Äts antingen direkt från burken eller värms försiktigt i stekpanna med hela kumminkorn. Mums!Tungan ute

Bratwurst ska stekas (braten betyder att steka), så i med smöret i pannan. Även gott med stark röra till, typ ajvar relish, olivpasta, pesto eller liknande.

Fabricati diem, pvnc!

[Karro]
0

ska också ta oss till lidl och handla lite Glad

Vargalyster
0

Lidl må vara omdebatterat för deras personalpolitik, brist på ekologiska och fair trade-märkta varor etc. Men nog möjliggör den affären för en lättviktig studentplånbok att handla lchf-käk!

Bibban
0

Vilken bra tråd nu när kassan tryter för så många av oss. Det blir ett besök på Lidl under helgen.

Apropå - någon skrev om billig glass. Vågar man sig på den glassen om man följer lchf?

Tvillingsyster
0

Om glassen har lite kolhydrater, så varför inte?

[Pennylane1]
0

jag har inte hittat någon kh-fattig glass på Lidl… vd heter den??!!

Tvillingsyster
0

Jea59, hur mycket kolhydrater/100g hade glassen din man kom dragandes och vad hette den?

Jag fick för mig att det hade bara lite kolhydrater, men det stämmer kanske inte……..

finntroll
0

Jag har en förpackning 2 liter vaniljglass från lidl i frysen. På den står inte kolhydratinnehållet, den har tyvärr inte heller varit populär så det blir nog inte fler.

[Pennylane1]
0

deras valnötsglass är ju bara så himla god men inte khfattig tyvärr. jag tycker deras vaniljglass är fantastisk också… men har ju inte ätit den sen nåt år sen…

Bibban
0

Jo, jo nog har de fantastisk gräddglass allt - Tiramisu mfl.  Eftersom jag älskar glass blev jag så lycklig när jag läste om Lidl-glassen men tyvärr så var det tydligen inte bra idé.

Någon annan som har tips på hur man ska komma åt gräddglassbegäret`????

greensis
0

#72 Egen gräddglass?

Det extremenklaste receptet är creme fraiche+ 2 stora äggulor per burk CF, 1-2 tsk vaniljpulver+ ev ev lite stevia. Klicka ihop och vispa -med elvisp. Ställ svalt ett tag, eller i frysen och rör i det var e min ut (typ).

Fabricati diem, pvnc!

Sugiyama
0

Vipsgrädde mixat med frusna hallon är en höjdare, man kan lägga i några rutor choklad om man vill spetsa till det. Underbart gott.

Luccy
0

Cool Lidl imorrn för inköp av lite olika ostar o korvar o Tungan ute

tjej39p
0

Inte mycket! har ca 4 mil till närmsta lidl,,,och det ska mycket till innan jag sätter mig i bilen och kör milen för att köpa "smör" 250gr för 15:-. Kan bara tycka, Varför inte gå in på IcaMaxi och köpa 500gr smör för 24,90 eller något dyligt.??

Jea59
0

Glassen heter Ecorino 2l för 10kr, tyvärr så stod inte något K/P/F innehåll men sockerinnehållet kommer inte på det första raderna och sen att det var så ovanligt att det innehöll kokosfett i stället för något annat vegetabiliskt.

Luccy
0

Men det var väl 500 gr smör på Lidl för 15 kr???

Jea59
0

Ja de va 500gr smör för 15kr

Melindrea
0

Även när det inte är specialerbjudande (som tyvärr 30kr/kg är) så är det billigare att köpa Lidls smör än det är att köpa Arlas smör.

ijonsson
0

Var är Lidls smör tillverkat? Är det svenskt? Om det inte är svenskt tycker jag att vi har missat en poäng… Jag handlar i så stor utsträckning som möjligt  svenskt. Dels för miljön och dels för att vi kanske någon gång ska kunna få ner priserna på svenskproducerat. Det är tuffa tider att vara livsmedelspoducent i Sverige i dag.

Detta innebär förståss inte att du behöver tycka som mej..! !

Melindrea
0

Det är tillverkat i Tyskland, men jag föredrar smaken framför Arlas också. Däremot föredrar jag svenskt kött och köper bara svensk (helst Milkos) grädde. Så jag tror jag sponsrar det tillräckligt ändå =)

fasching
0

Ah, Lidl - innerstadsbons räddning i Stockholm! :)

Köpt denna vecka:

- Bacon. (8 kr / paket för Scans bacon denna vecka)

- Mozzarella. (20 kr för tre paket, också kampanj)

- Smör. (15 kr. för två paket av det goda finska smöret (#81 - det är finskt))

- Köttfärs, Scan. (Inget speciellt här. Lite billigare än på andra ställen, men ingen kampanj. Ibland har Lidl löjligt billigt kött från Scan eller Grytmästarn eller vad de heter) :)

- Ägg.

- Tomater. (Inte de bästa, men helt ok.)

Annat jag brukar köpa på Lidl:

- Salami, Gebirgsjäger (lite kolhydrater, mycket protein och fett).

- Lök. Lidl har sålt svenk lök som varit bra i enkilospåsar länge, men nu verkar de ha gått över till utländsk lök av sämre kvalité. Får se om det goda löken (röd och gul) kommer tebax. :)

[Pennylane1]
0

Nej Lidls smör är inte finskt, det är tyskt, Milbona är Lidls egna märke, sedan att det står både på finska och svenska,(voi = smör på finska)  är för att de även säljer i finland.

keja01
0

Det är inget konstigt att Lidl kan hålla lägre priser än ICA på exakt samma varor med de sanslösa prispåslag centrala grossistdelen av ICA gör.

Det är inga generella procentpåslag ICA grossist gör. Påslaget varierar enormt från vara till vara. En del varor säljs med förlust eller ingen vinst medan andra flerdubblas i pris.

Grönsaker har högst påslag i hela butiken såg jag i tidningen Råd&Rön nyligen. En paprika kan köpas från odlaren för 8 kr/kg och säljas för 50 kr/kg i butiken.

Priset på ägg är dubbelt upp i butiken mot vad grossisten köper dem för. Äggen är redan paketerade och klara att ställa i butikshyllan. Ingen förädling sker annat än transporter.

Det förekommer att svenskt kött sålts med ett påslag på 100% (fördubbling) mot vad grossisten har betalat till slakteriet. Importerat kött har samtidigt sålts nästan utan vinst som lockvara.

keja01
0

Våga vägra EMV (egna märkesvaror).

Deras enda syfte är att öka det redan höga prispåslaget för butikskedjan. Inte många skulle köpa anonyma matvaror från lågprisländer om deras ursprung inte doldes under butikskedjans eget varumärke.

Till exempel kycklingfilé kan säljas under beteckningen "ursprung Sverige" när den är importerad från ett östeuropeiskt land och den enda "förädling" som gjorts i Sverige är att blåsa upp kycklingfiléerna med saltvatten och förtjockningsmedel så att inte vattnet rinner ut igen. Ursprung betecknar platsen för det senaste förädlingssteget inte var råvarorna kommer ifrån. Det är bara på rent nötkött som det verkliga ursprunget måste anges på förpackningen enligt EU-lag (infördes på grund av galna-ko sjukan). På övriga matvaror finns ingen myndighetskontroll av sanningshalten i ursprungsbeteckningen.

Förtjockningsmedel för att på konstlad väg öka vattenhalten i köttvaror och inte bara korv har blivit betydligt vanligare på senare år. Detta på grund av nya sorters förtjockningsmedel som har uppfunnits.

Till exempel "City Gross" butikerna har inga egna märkesvaror och bara svenskt kött.

[Pennylane1]
0

nu blir jag lite förvirrad, är det Lidl du pratar om nu? Som tråden handlar om? Tycker inte det du skriver passar in på Lidl…

tusselisa
0

Hej fick ett tips från en annan länk på cevapcici eller vad det heter är som färdiga köttfärs biffar fast avlånga:)

De smakar typ spiskummin dom e jättegoda och stekar man dom i pannan kan man hälla på lite grädde så får man yummy sås till…

Innehåll 97% kött delvis finmalen(kryddor,salt)innehåller senap 1,4% salt. Finns i frysdisken…

[Pennylane1]
0

ja dom är goda! (och tipsade på även här ovan i denna tråd, av bl.a. mig) Men spiskummin? Det har jag inte tänkte på att dom smakar, men som sagt goda, jag åt dom igår.

keja01
0

När det gäller sanslösa prispåslag menar jag de stora butikskedjorna utom Lidl. Egna märkesvaror förekommer väl till viss del också på Lidl. Det står i så fall Lidl direkt på själva matförpackningen.

Jennix
0

Cevapcici är den enda snabbmat jag kan tänka mig att köpa och äta. Tyst

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

tusselisa
0

Åh flåt pennylane jag trodde jag skummat igenom allaFlört

Jag älskar spiskummin can´t get enoughSkrattandefin sås med grädde namnam

[Pennylane1]
0

Milbona är lidls egna märke på mejerivaror och det är klart att de har väldigt mycket egna varor! Men att det blir dyrare håller jag inte med om.

[Pennylane1]
0

# 92 Ingen orsak! Och trevlig att inte bli kallad Pennylan för en gångs skull! Kyss

tusselisa
0

Mä hallå pennylane is the beatles och the beatles is the shitSkrattandeär lite avis på namnet faktiskt;)OT

[Pennylane1]
0

Visst ä de så!! Tur jag kom först !! Skrattande

Karisannelie
0

Tack för bra tråd! har handlat en del på Lidl, ostar och korvar, men tipsen i denna tråd gjorde att jag handlade MYCKET mer igår. 800 kr på Lidl! haha :-D

cevapcici är ju superbra, de har jag köpt förut ngn gång, innan LCHFtiden. SUPER med nån slags snabbare färdigmat som är OK enl LCHF ju! ibland har man ju inte tid och lust att laga hela måltider!

Ajdan8
0

Åh vad jag önskar att vi hade Lidl nära. Här i pyttelilla Eslöv finns istället två (2!!?) Netto, som inte alls har lika bra varor… Vi har 1,7 mil till närmaste Lidl, så det blir nog att åka iväg nån av dagarna!!

Jea59
0

Var glad o hittade Cevapcici efter ett tips här i forumet.

Nån dag senare så stekte jag dom i pannan, då kommer min man in o frågar ifall jag lagt Katts-t i pannan pga deras form.

Ja sen stod ju jag där o stekte o tänkte på det där så tyvärr så kan jag inte äta dom och inte köpa dessa mer.

Jag är så känslig med mat att så fort någon acossierar (stavning?)

mat med nåt annat kan jag inte äta.

Annars är ju helt klart min favorit deras ´10% Yoghurt krämig o god

kylbalsam
0

vilken bra tråd och vilka bra tips! vi har jättenära till lidl, så jag brukar handla grädde, ägg, nötmjöl, kokosflingor, enstaka korvar och den mörka 81-procentiga chokladen. har även inhandlat cevapcici och gyros (helt ok snabbmat, lite salt dock). nästa gång ska jag testa den turkiska yoghurten och kanske våga mig på mer korv. annars tycker jag det är roligt att kika vilka nya prylar lidl har inne. hittade en bauttabred stekspade för stekta ägg förra gången. tror den kommer att funka jättebra till svårvända lchf-pannkakor :)

[Pennylane1]
0

om du är så känslig så borde din man verkligen inte säga sådana dumheter, han borde väl känna dig så bra att han kunde avstå från att säga sån't. Sen borde du jobba lite med det där! Att inte kunna äta mat för att någon sagt nå't dumt verkar vara ett svårt handikapp!

Jea59
0

Jag vet, jag e känslig och jag försöker att inte tänka på sånt om nån sagt nåt om mat e på bättringsvägen men ibland åker jag dit

Karisannelie
0

ja det var en elaking till karl som sa sådär!!!

Godsagare
0

Undrar om han tvingas sova i soffan om du hör någon säga nåt om honom…? Flört

Bäst att du tar tag i det där, långsam och försiktig exponering av det du tycker är svårt att äta.

På korven nu! Tänkt dig att korven har fenor och cyklop så garvar du nog när du sätter tänderna i den!

[Pennylane1]
0

korv? Det var värl cevapcici?!

Eller mena du gubens korv? Förvånad

placebo
0

Stämmer det att dom ska sluta med deras äppelcidervinäger?

Hittar den inte längre i butiken

Karisannelie
0

Pennylane haha Gubbens Korv?! med simfenor och cyklop…

Jag undrar lite om hon kan äta fläskkorv med tanke på vad de ser ut som…. höhö *fnittra*

Ajdan8
0

Blev så inspirerad att jag åkte till Lidl och köpte korv och salami och keso och TY och annat smått och gott. Slutade på över 600 kr. Hmm. Men de hade ingen nötmjöl, typiskt, jag som vill göra nötbröd. Jaja, en annan dag!!!

[Pennylane1]
0

har aldrig sett nötmjöl på lidl, tyvärr…  däremot mandelmjöl, fast det är lite felaktigt namn egentligen, mald mandel står det ( på engelska, men ändå) och det är lite grovt tycker jag om man ska ha det till mjöl, brukar köra det lite extra i bulleten.

Jea59
0

Ja fläskkorv slutade jag för längesedan att äta men inte för att jag förknippa det med nåt utan för att det är fläsk

Ska tänka på cyklopSkrattande

Bibban
0

Jättebra tråd. Blev inspirerad och gjorde stora inköp på Lidl idag. Köpte en korv: chorizo-paprika Salamett som både ser ut som och smarkar som en sån där ölkorv som man äter som den är. Jag åt ca 1/3 av korven och sedan dess har jag suttit på dass…

Vet någon vilken korv jag menar? I så fall, är det tänkt att man ska tillaga den korven? Kvarvarande 2/3 vågar jag knappt titta på.

uzie
0

Lidl är suveränt! Har handlat där sen det kom till Väsby och har sällan haft otur. Mandelmjöl finns där och en massa smaskiga korvar mm. Enda nackdelen är att det är lite avigt att ta sig dit utan bil men lite offrar jag gärna för konsten.

tusselisa
0

Var på lidl igen idag köpte upp mig på lite smarriga ostar och smör extra pris 2 för 15Skrattande

Blev lite fläskfilé, CF,gurka,macadamia nötter, heta chilisalami den går inte av för hackor(jag saknar stark mat…)1 kolis,19g protein,31 g fett(mumma)

Och på kvällen blev det fläskfilé med tzatziki och fetaostsallad…Tungan ute

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.