Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 10538 ggr
Majja12
0

Frukost - vad har ni ätit idag?

Vad har ni ätit till frukost idag?

Tänkte att det kan vara roligt att få lite nya idèer Glad

Själv har jag ätit kokt ägg med tonfiskröra bestående av tonfisk, majonnäs och purjolök. Enkelt och gott =)

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

puschel
0

Jag åt äggröra av 2 ägg och samma sorts tonfiskröra som Majja12.

Bin555
0

Jag åt en omelett på tre ägg och en skvätt grädde! det är hur gott som helst och jag står mig till lunch.

FruFilur
0

Standard helgfrukost :

4 skivor bacon (ca 100 gram) och äggröra på två ägg och en skvätt grädde. En kopp kaffe med grädde.

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Mervi
0

En mugg äggmjölk med kakao, lite räkomelett, kaffe.

rifla
0

skulle snabbt ut i skogen så jag gjorde en proteindrink på dalblads bakepro med vassle utan sötning eller smak. och tog i lite ren kakao. och en avokado…

Moogie
0

Tre kokta ägg med smält smör på. Grönt te. Mums!

Bellamorte
0

Som jag ätit varje dag sedan i måndags:

4 mosade hallon

2 msk grädde

4 msk keso

2 dl fil

2 ägg

1 msk majonnäs.

(De första 4 ingredienserna tillsammans och de sista 2 tillsammans)

liteneva
0

Jag har njutit av en liten avocado med lite sallad av majonäs paprika hemgjort kebabkött o purjo. Till detta intogs 1skiva a 50 gram kokt  skinka o 2x 20gram lufttorkad skinka. En stor kopp te med en klick cocosa. Trevlig start på helgen o inte att förglömma MelodikryssetFlört

Jennix
0

Jag åt stekt lammfärs med lite broccoli.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Fialotta333
0

En latte-äggmjölk på 3 äggulor, 50 gram smör, 1 kryddmått vaniljpulver, lite strösötningsmedel, 1 dl vatten och 2 dl kaffe.

En babybel-ost (20 g)

Ett kokt ägg (blä) med 1 tsk Kalles kaviar och en mugg té.

Känns som om jag står mig till i morgon…Flört

rebens
0

Tre stekta ägg. Var lat idag.

liteneva
0

Fialotta #10 Har du testat Stevia sötningsmedel. Det e inte alls dumt om man är jätteförsiktig med det. Jag har tagit canderell i 3 år och fått kraftig bukfettma av det m.m. Det är en större bov än man tror den där Aspartam

En trevlig helg på dej Eva

Fialotta333
0

Nej, liteneva, jag har inte provat Stevia utan kör med mina Sucketter. Jag har läst på noga och Suketter ger inget insulinpåslag och borde därför inte bidra till fettinlagring.

Däremot innehåller det ju som bekant mindre nyttiga saker, därför har jag tänkt prova Suckrin när Suketterna är slut - det är ju naturliga sockeralkoholer utan smak och det måste ju vara bättre. Är lite "skrämd" för Stevia efter alla inlägg här som beskriver äckliga bismaker. Men provar man inte så vet man ju inte heller - det kanske skulle kunna fungera utmärkt. Tack för tipset!

LN35
0

Min frukost bestod idag av äggröra på 1 helt ägg och 2 ägg-gulor. Till det en burk markrill i tomatsås. The och vatten.

Babz
0

Äggröra och ugnsstekt fläsk, till det en balja te.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

emiilia
0

Äggröra på 2 ägg och en skvätt vispgrädde + 4 skivor bacon.

Och så kaffe och vispgrädde, mums!

elisabeth83
0

Mezeyoghurt med grädde. Linfrön, kli och kokos. En kopp kaffe med grädde och kokosfett.

Angelfish
0

Äggröra med 4 äggulor och smör.

jejjja
0

Äggröra  på tre ägg och den goda puch osten på är så himla god

Effie
0

Äggmjölk. 1 ägg, 4 gulor, osaltat smör (ca 30 g) och kokosfett med smak (ungefär lika mycket), snabbkaffe (3 tsk; det blev svagt) och vatten så det blev en halvliter ungefär.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[slamslams]
0

1 kokt ägg

ca 50 gr kallrökt fläsk ,skuret i strimmlor

kaffe med kokosfett i

sen inget mer, så äter jag varje morgon

ända undantaget är att jag ibland köper varmrökr fläsk och skifftar med.

Denna typ av frukost har jag ätit varje dag, med ytterst få undantag.

Bara någon gång när  jag haft sug efter bröd, har jag ätit det med SMÖR på,Som väl är har det inte varit ofta.

Jag har ätit LCHF-kost sedan 070801

solrosia
0

Vaknade vid halv-9 tiden, men åt ingen frukost förrän halv-11. Den bestod av omelett, 2 st vispade ägg med en skvätt vispgrädde samt några skivor bacon. Till det te och senare kaffe med grädde.

fia1
0

Äggröra på två ägg o en äggula samt 4 skivor bacon, till det drack jag två baljor kaffe med kokosfett.

nyborjare08
0

Frukosten i morse (förmiddags) bestod av äggröra på 2 små ägg, en äggula och en skvätt grädde. Till det 1/3 paket stekt bacon, en klick majonnäs och en mugg kaffe med grädde.

Till vardags skippar jag kaffet, annars är frukosten ungefär densamma men oftast utan majonnäsen. Jag har testat att använda puck-ost i äggröran istället för grädden och det var jättegott! Men nu är pucken slut och jag vet inte var jag hittar mer här i närheten Rynkar på näsan Förra (och första) burken köpte jag när jag var på besök i en annan stad.

alfahannen
0

5 skivor stekt fläsk och en portion med lent äggsmör från LCHF-kokboken. (3 ägg och 50 gr smör, salt o peppar). Drack isvatten från kranen till detta. Favvofrukosten just nu och jag står mig enormt på den.. Guld i mun

kerla
0

Turkisk yoghurt + några hallon + linfrö och solroskärnor och kaffe.

Jag är inte till min fördel på morgonen och äter samma sak varje dag utan att koppla in hjärnan.

greensis
0

elefantöra m hyvlad gurka och majonäs.

Jag var jättehungrig, annars hade det blivit ostomelett

Fabricati diem, pvnc!

nimh
0

Ny medlem här, som ätit LCHF (nåja, en smula liberalt förstås) i ca två dagar. =)

Frukosten idag blev Arlas ekologiska yoghurt (3,8-4,5% fett) med hallon & blåbär, krossade linfrön och solroskärnor, samt ett kokt ägg med salt och en kopp ekologiskt earl grey.

Antagligen alldeles för mycket KH i den ganska stora portionen yoghurt, men jag tyckte att det var lika bra att äta upp det som fanns kvar i paketet istället för att spara ett par msk…

Agyr07
0

Äggmjölk, den här gången testade jag att ta 4 äggulor istället för 2 ägg plus 2 gulor. Fungerade bra. Har kommit fram till att jag måste minska lite på proteinet.

elisabeth83
0

#26 Hur länge står du dej på din frukost? Jag har försökt att äta bara mezeyoghurt med frön å sånt men håller mej inte mätt så länge. Jag har börjat blanda i grädde samt har kokosfett i mitt te.

Isa56
0

2 kokta ägg med majonäs, en bit nötbröd ( blandat i lite sesamfrö o linfrö och kardemumma) med Bregott och ost, till det vatten, kaffe och grädde.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[yatzy69]
0

Fy va läskigt…

shamani
0

2 stora kokta ägg och tre skivor stekt falukorv med vatten. Kaffe med grädde efter maten.

Go-D
0

Precis som många andra här…..ett halvt paket bacon, äggröra med 2 ägg, stor klick smör och en liten skvätt olivolja. Grädden har jag skippat för att se om viktminskningen blir bättre.

Zepp
0

Två skivor färskt fläsk stekt i smör och ett ägg.. en kopp kaffe med cocosfett!

Numera försöker jag äta färskt fläsk i stället för bacon.. godare och förmodligen nyttigare!

Tycker det är svårt att få tag i bacon som smakar gott.. smakar mest vattenskadat rökt kött med en bismak av tvål!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Cissit
0

Äggröra på 2 ägg och en liten skvätt grädde, stekt i en stor klick med smör som också rördes in i äggröran, till det 5 stycken överblivna hemgjorda köttbullar. Och så kanske 1/2-3/4 dl grekisk yoghurt med 10% fetthalt utrörd med lite vispgrädde för att blanda min inolaxol i (ett medel för att hålla ordning på magen). Det blev nästan lite väl maffigt :)

Adora
0

2st bratwurst med senap… sa underbart gott!

Jag brukar ata agg men har insett att korv ar sa mycket godare Tungan ute

Bookjones
0

Rester från gårdagens besök till hawaiiansk restaurang. En laulau och lite kalua pig med vitkål (inte kahlua, helt annat).

Mums.

greensis
0

Smörstekt bacon och kryddte. Därpå kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

bullmagen
0

kaffe med grädde, två stekta ägg som "bröd" med leverpastej och saltgurka, mums!

Empe
0

tre skink- och ostrullar och två bitar pastej med smörgåsgurka, en halvliter vatten till det.

Medlem
0

3 stekta ägg och en kopp espresso. Har börjat tröttna på att äta ägg, så jag tänker laga mat i stora satser för att kunna välja vad jag vill äta till frukost.

Tesa-Li
0

Lyxigt värre med äggmuffins fyllda med fetaostkuber…Tungan ute

Fialotta333
0

Snarare brunch:

Latte-äggmjölk, ett stort glas vatten, té med lite grädde och tre ost- och skinkrullar. Klarar bara inte det kokta ägget…det får bli nån annans mellanmål.

wanwan
0

Standardfrukosten på vardagar bestå av:

1 kallt kokt ägg, delat i 8 delar

100 g skalade räkor (jag brukar använda frysta)

20 g majonnäs ringlat över ägget och räkorna

30-40 g ostskivor min 31%

Detta står jag mig å i fem timmar!

Flisan74
0

Mezeyoghurt med rostade solroskärnor + lite sötningsmedel

1 skiva finn-crisp med bregott och ost

2 kokta ägg

dubbel espresso med grädde

Detta varvar jag med ägg och bacon, klarar inte av att äta ägg och bacon varje dag..

Annione
0

Ett kokt ägg, ½ rökt makrillfilé, en liten bit brie och en mugg kaffe med äggmjölk i.

På vardagar är det 2 dl äggmjölk med en runtvevad tepåse som smak som gäller, inte så mycket inspiration i just den frukosten kanske;-)

Anninni
0

sen söndags frukost. Flört

kokta ägg med skagenröra och avokado till mig.

Stekt ägg, fin choritso och keso till killen som inte tål skaldjur.

nimh
0

Idag blev det fem skinkrullar med philadelphiaost och bladspenat, kolsyrat vatten och earl grey…

Euroshoppers skinka är förresten inte särskilt god, har jag kommit fram till. Synd bara att det är den billigaste.

elisabeth83
0

Nimh, tyvär är det inte skinka, det är en mix av E-nummer Skrikandes Kolla innehållsförteckningen. Jag tror du tjänar i längden på att köpa riktig skinka (äter i och för sej inte det själv men resonemanget går att applicera på andra livsmedel). Bättre att äta lite mindre av bättre kvalitet! Tycker det passar rätt bra med lchf-filosofin!

nimh
0

Fast vad är "riktig" skinka egentligen? All skinka jag har träffat på att pressat kött med diverse tillsatser i.

shamani
0

2 kokta ägg, 3 skivor stekt falukorv (70g), och ett par rediga drag med kniven i smörbyttan… Vatten till och kaffe med grädde efter maten.

Babz
0

#51 - Det finns "riktig" rökt skinka. Visst, den blir dyrare, men den är så mycket godare, så iaf jag anser att det är värt det.

Scan har en sort de kallar Gourmet, med ovanligt få e-nummer, ingen glutamat och inte pressat kött.

#35 - Tulips rimmade stekfläsk och bacon innehåller i princip bara fläsk, salt med nitrit och konserverings- eller antioxidationsmedel. Det är iaf bara ett e-nummer. Annars tror jag också att färskt är bättre. Det brukar vara svårt att hitta färskt fläsk i de butiker jag handlar, tyvärr.

Tyskt ordspråk

Melindrea
0

Ägg, utan bacon (bogfläsket vi hade köpt hade gått ut innan vi använde det, mycket för att vi inte gillade hur det smakade), men blandat med smaksatt creme fraiche.

Cissit
0

Två kalla överblivna biffar gjorda på blandfärs (fetthalt 20%) och lite grädde och ett kokt ägg till det. Två matskedar grekisk yoghurt 10% fetthalt att blanda mitt inolaxol i och en kopp ingefärate med en liten klick vispad grädde (kanske en timme efter frukosten iofs, för att jag var så frusen)

Jag älskar kalla biffar eller köttbullar, det är så mumsigt :)

Kalle-B
0

Omelett på tre ägg o en skvätt grädde. Skivad tomat ovanpå.

halina
0

Hej,

jag brukar äta omelett på 2 ägg med lite vispgrädde och vatten,salt,peppar,river över en bit zucchini eller lägger på handfull med spenat,strör över lite feta,steker i smör.Gör jag en enkel omelett så lägger jag den het på en stor ostskiva.

Jätte gott

Alexandra

halina
0

Hej,

jag brukar äta omelett på 2 ägg med lite vispgrädde och vatten,salt,peppar,river över en bit zucchini eller lägger på handfull med spenat,strör över lite feta,steker i smör.Gör jag en enkel omelett så lägger jag den het på en stor ostskiva.

Jätte gott

Alexandra

halina
0

Hej,

Jätte gott

Alexandra

Sara40
0

Kylskåpskalla köttfärsbiffsrester sedan middagen i går. Min absoluta favoritfrukost på alla sätt, urgott och enkelt då det inte kräver någon tillagning.

Icegirl
0

Två av ägg-ost brödet som finns i SSS GI-Noll, innehåller mindre än en kh per styck, på dessa skagenröra och några glas vatten.

Har ätit mig less på bacon och ägg i olika former - men kommer säkert att återvända till det någon gång.

Johannika
0

Äggmjölk! Ett helt rått ägg, 2 äggulor samt 30 gram osaltat smör och 20 gram kokosfett blandat med 3 dl kokande vatten. I med litet vaniljpulver, kanel och kardemumma. Och så en pytteskvätt starkt kaffe. Världens godast Kaffe Latte!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

nimh
0

Idag blev det yoghurt med lite vispgrädde samt hallon & blåbär, och… få se nu… rågcrisp med bregott och ost, tror jag. Te och kolsyrat vatten till det.

Men resten av dan, samt gårdagen, har varit helt förkastlig ur LCHF-synpunkt. Finns det nån syndartråd där man kan vräka ur sig såna saker?

hupp
0

En och en halv kokospannkaka med vispad grädde!

Svart kaffe.

negar
0

En oopsie med philadelphia, kalkonskinka, ost, hamburgardressing, tomat och salladsblad…såg ut och smakade som en bagel typ..mumsigt! Och så en kopp thé…

greensis
0

några finklippta bitar bacon. c-vitaminbrus. te.

3 stora baljor kaffe m bregott när jag väl kommer till jobbet.

Fabricati diem, pvnc!

ariaam
0

Turkisk yoghurt med a-fil o grädde o blåbärssoppa (osockrad)

elisabeth83
0

Två kokta ägg med majonäs och smör.

Grönt chai med grädde, sojamjölk och kokosfett.

Mådde illa i morse så det var svårt att få i sej mat :/

Empe
0

Brunch idag när jag börjar jobba sent;

En bit av Fettbomben, som min syster kallar min köttfärslimpa för. 50-50 färs med ägg och grädde i smeten, kryddor, en sträng av Puckost i mitten och sen inlindad i bacon. Mums! Till detta serveras antingen gräddsås eller, som idag, kebabsås.

Halvliter iskallt vatten till. (ska ju vara väldigt bra för förbränningen har jag läst i en norsk LCHF-bok). Sålunda en mycket bra start på dagen!

Här skiner solen och jag ska ta en långpromenad så jag kan unna mig en semla idag! Ha det gott allesamman!

Sara40
0

Fettbomben kommer jag absolut att testa bara jag hittar denna omskrivna puck-ost i någon affär i min närhet. Det låter urgott! Tack för receptet Empe! Dessutom vilket bra namn Glad

Själv drack jag ett par baljor ägg-mjölk latte på jobbet då jag blev försenad i morse.

Bellamorte
0

Bacon och äggröra blev det i morse, men jag gillar inte äggröra så nästa gång blir det nog bara stekta ägg till…

minnapinna84
0

Ett paket knaperstekt bacon! Alltid lika gott, kommer aldrig tröttna på det! Står mig länge på det också, vilket är bra :)

Uttelille
0

2 st Bullens korv + kaffe med äggmjölk

nimh
0

En tallrik "vanlig" yoghurt (ca 4% fett) blandad med turkisk yoghurt och vispgrädde, med hallon & blåbär, krossade linfrön och solroskärnor. En "macka utan macka" med salami, philadelphiaost och babyspenat, och så te och kolsyrat vatten till det.

[mejja]
0

en "dubbelmacka" av 2 stekta ägg med ost o rökt skinka imellan o lite grillkrydda + en stooor kopp m svart kaffe.

tröttnar aldrig på denna frukost, har ätit den i flera veckor nu, oftast äter jag en halv avocado till.

sarwen
0

äggröra på 1,5 ägg och grädde. ca 50 g rökt lax. en liten slev turkisk youghurt. Kaffe m grädde.

nyborjare08
0

1/3 paket stekt bacon och äggröra på 2 hela ägg och en äggula och ca två msk creme fraiche. Sambon hade gjort slut på grädden! Förvånad Fast det funkade rätt bra med creme fraiche också. Till det ett stort glas kallt vatten. Jag har grädde i äggen bara för att jag gillar smaken inte för att det skulle behövas något extra fett.

Cissit
0

2 kokta ägg och en kopp kaffe med grädde i, både i själva kaffet och sen en klick vispad grädde på toppen. Blandade ner lite arraksarom i kaffet också.

Cissit
0

Just ja, lite kokosfett i kaffet också

sajj
0

Dagens frukost bestod av äggsmör (3 kokta ägg + smör efter behag) med baconbitar. Vanligen brukar jag steka bacon i smör och sedan göra äggröra (2 ägg med en skvätt grädde) i samma panna, men då tycker jag att det blir så mycket fett kvar i pannan och på tallriken. Genom att göra äggsmör istället och blanda ner baconet i det så blev fettet inte kvar på tallriken. Dock är det mycket godare med äggröra och bacon, men jag har ätit det varje morgon i 4 veckor nu… Brukar stå mig ca 4-5 timmar på min frukost.

+ 2-3 koppar kaffe med 1 del mjölk (3,5 % fett) och 2 delar vispgrädde :)

fia1
0

I morse blev det äggmuffins direkt från frysen o in i micron i två minuter. Drack en balja kaffe med kokosfett till .

annainorrland
0

5 hemlagade köttbullar med gräddsås 1 kokt ägg med majonnäs

shamani
0

2 stora kokta ägg och smör (baconet är slut…). Vatten till och sen kaffe med grädde.

hennessommar
0

Jag gjorde räkröra med kokta ägg, räkor, röd rom, dill och majonäs. Mums! Perfekt att äta med sked på tåget! =)

greensis
0

ett kokt ägg…

Alldeles för lite, men jag hann inte mer.

Fabricati diem, pvnc!

jejjja
0

äggröra på tre ägg med en matsked puck ost mums

Thyra4
0

Delade en omelett med maken. 4 ägg och 70 gr bacon, ljummet vatten till. Oftast samma frukost varje morgon.

Medlem
0

En stor köttfärsbiff + smör

Novisan
0

2 köttfärsbiffar + smör med vitlök/oregano

greensis
0

Vikt omelett på 3 ägg & en skivad cocktail-tomat. Smör icke att förglömma.

Fabricati diem, pvnc!

tesen
0

2 kokta ägg med majonäs + en röra bestående av creme fraiche, majonäs, kokt skinka och purjolök.

intressant
0

lantkorv scans är det rikt på dåligt margarin?

ja min frukost imorgon det blir färskost knäckebröd protein dryck

bregott (trots rapsoljan däri ) kokosfett i kaffet

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

Cissit
0

Ett paket tärnat bacon, knaperstekt, äggröra på två ägg och en liten skvätt grädde, ihoprörd med baconfettet. Kaffe med lite grädde i.

fia1
0

Avokado, räkor o ägg blandat med majo o purjo. Mmmmm.

lizaohman
0

Köttfärsröra med lök, CF och ost (rester från middagen igår) plus smaksatt kaffe (romtryffel) och en skvätt grädde (som jag inte borde ha tagit, eftersom det hämmar viktnedgången, men men).

Pylle
0

2 stekta ägg, halvt paket bacon och en rejäl klick smör

Novisan
0

1 ägg, 166g hamburgare (hemmagjord), en klick smör, svart kaffe

Bellamorte
0

Ett halvt paket stekt bacon och 2 kokta ägg med lite majonnäs.

Empe
0

Kunde för mitt liv inte tänka mig en "tuggfrukost" idag utan det fick bli Dalhblads proteinshake med chokladsmak, hälften vatten- hälften grädde, och så värmde jag den i micron. Gott och fullt nog för mig denna morgon.

lizaohman
0

Ca 90 gr bacon med en äggomelett till. Färskost som krydda i omeletten. Kaffe med vispgrädde (suck, jag som skulle sluta med mjölkprodukter).

Iram
0

Stekt bacon, en klick hemmagjord småost, ett kokt ägg mosat tillsammans med en klick bregott, salt o peppar, en liten rundel pumpernickel, några gurkskivor och två baljor kaffe.

:-)

Facklan
0

lille frukosten nu äggmjölk med kaffe på 1 ägg o smör

jag är dålig på frukosten brukar ta mer stadigt till fikan ..

flikkan77
0

2 oopsies med hyvlat smör och ost på och en mugg äggmjölk.

"You just have to belive…"

greensis
0

En skiva ost, en skiva rökt skinka, en skiva grönsallad=fyllningen i jobbets frukostsmörgås.

Tre stora muggar kaffe med bregott

Fabricati diem, pvnc!

enanna
0

Först en kaffe med äggmjölk för att komma igång och om en liten stund standardfrukosten med äggröra på 3 ägg, lite grädde och en klick färskost. Kanske lite keso till eller en bit gurka…. Gott nästan varje dag ;)

toosi
0

2 1/2 muggar med äggmjölkslatte!! smaksatt med kanel… ME LIKE!

Tungan ute

Thyra4
0

2 kokta ägg mosade med smör, varmt vatten.

nimh
0

Idag blev det en blandning av keso, turkisk yoghurt och "vanlig" yoghurt smaksatt med vaniljpulver och kanel och med lite solroskärnor och valnötter i. Till det en rågcrisp med smör och brieost, te och kolsyrat vatten.

MartinaB
0

Lax med en röra av räkor, CF, majonäs och svart kaviar.

mmmm!

Melindrea
0

Äggröra med rester av gårdagens skavgratäng.

Anninni
0

kokta ägg räkor óch lite köpeSkämsskagenröra.

Men gott var det.

snart blir det lite kaffe med äggmjölk.

nyttigajag
0

willys rabarb & grädd te med 1msk grädde i.

2dl fil

nimh
0

En tallrik med turkisk yoghurt/keso/vispgrädde (ovispad), smaksatt med vaniljpulver och serverad med solroskärnor och frysta blåbär. 1 kokt ägg med majonäs, te och kolsyrat vatten.

Cissit
0

3 stekta ägg och en kopp kaffe med grädde i

Thyra4
0

2 kokta ägg, mosade med skirat smör, varmt vatten

greensis
0

Vikt omelett m riven ost och persilja. Kaffe när jag väl kommer till jobbet.

Fabricati diem, pvnc!

Isa56
0

2 kokta ägg med majo. kaffe med lite grädde och kokos.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

jejjja
0

Två kokta ägg med en klick majjo och en klick puckost ihopblandat gott

Thyra4
0

Omelett på 2 ägg och lite bacon och falukorv

flikkan77
0

Äggmjölk med kakao, vaniljpulver och ingefära.

Muskrat
0

Omelett på 4 ägg, med lök, cocktail tomater och feta ost. Tonfisk röra med yogurt och mayonaise ovanpå… orkade bara 2/3 *stön*

lizaohman
0

Ett kokt, ekologiskt ägg

En halv mugg ljummet vatten med en stor matsked ekologisk, kallpressad kokosolja

En baby-bel - icke ekologisk :D

Några nötter/mandlar

Empe
0

Två hemgjorda hamburgare med ost och majonnäs och en Finncrisp med smör och ost, en kopp te med lite cocosfett som avrundning.

[bittek]
0

Två ägg, stekta i mkt smör. På slutet la jag på fyra ostskivor på varje ägg. Supergott! Åsså kaffe med kokosfett, såklart.

jejjja
0

Detta har jag ätit idag

100Gram Äggröra u mjöl (Fin äggröra)
25Gram Smör 80% fett
43Gram Euro shopper bacon

ariaam
0

Idétorka=äggmjölk

helium
0

stekta baconbitar + falukorv + champinjoner + rödlök + vitkål + några blad spenat.

La två skivor ost över det när det var färdigtstekt och åt det tillsammans med med keso utblandat med majonnäs.

Jag kommer stå mig hur länge som helst, känns det som nu.

Bellamorte
0

Bacon (1/2 paket) och äggröra enligt Airams kokbok på 2 ägg, 1 äggula och 3 msk grädde.

nyborjare08
0

En köttfärsbiff med vitlök och äggröra på två ägg och vatten, allt stekt i smör

Catrin83
0

Köttfärsomellet med extra smör och ost plus ett par rullar ost med smör i. Blev nog lite mkt men det är så gott.

Anninni
0

Inget Gråter Min äggmjölk skar sig i termosen.

Blev bara en kopp kaffe och två paranötter

[Pennylane1]
0

kommer på att jag itne ätit något förutom mina kosttilskott! Får nog fixa lite kaffe åtminstone!

Efva
0

Fjällfil m kanel, 2 ägg med smör och en Proviva shot (näst sista morgonen med denna kolhydratbomb).

Agyr07
0

För mig är det viktigt att det går fort på morgnana så det blir äggmjölk varje gång. Min är gjord på 4 gulor, 50 g smör och 3 dl vatten. Hela satsen gör mig lagom mätt så jag står mig till lunch. I morse kryddade jag med kanel och en gnutta vanilj.

achms74
0

Äggröra på 3 ägg och smörklick

½ paket stekt bacon

1 finn crisp

bregott och ost (28%)

spindelfot
0

och jag dricker bara kaffe till frukost.. brukar inte bli hungrig förrän vid lunch någongång, eller ibland först mellis innan middagen, jo jag äter nog bara 1 eller 2 gånger per dag, det är galet men funkar för mig.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Aniara4
0

Idag blev det ett par små skivor kall skinkstek från igår till kaffet. Funderar på om jag ska sno ihop lite äggröra också - men vid det här laget kanske jag borde kalla det lunch…?

greensis
0

En halv burk creme fraiche och en klunk osötad svartvinbärsjuice.

Fabricati diem, pvnc!

Cissit
0

Två kokta ägg och en tesked bregott. En kopp kaffe med lite grädde och en tesked kokosfett i. Och typ två matskedar fet turkisk yoghurt. Det var tydligen inte tillräkligt för jag blev hungrig rätt snabbt igen, har varit galet hungrig sista dagarna. Bara att äta! Ska göra lite kesoplättar till lunch tror jag för keson går ut idag.

EvaP
0

Jag åt en rejäl frukost med ägg och bacon igår och räknade ut att det blev mer än 800 kcal. För mycket, så idag tog jag i stället

1 kokt ägg (55 gram)

3 skivor lufttorkad skinka (50 gram)

10 gram majonnäs

1 avokado (70 gram)

kaffe med ca 2 msk äggmjölk

Detta blev strax över 400 kcal och först nu ca 4 timmar senare känner jag mig hungrig igen.

nimh
0

Idag blev det en plocktallrik: tre skinkrullar med philadelphiaost och ruccola, några paranötter, en bit brie och en körsbärstomat. Te och kolsyrat vatten till det.

toodiloo
0

jag åt keso o mascarpone med hallon, lite salami, ost o paprika.

[Pennylane1]
0

# 139 kan meddela att keso inte blir dålig på flera veckor efter slutdatum! hade en öppnad förpackning som jag åt ur i morse, den smakade som vanligt och nu när jag läst ditt inlägg så gick jag och kollade på datumet… hoppsan! 090211… men som sagt… smaken var helt i sin ordning! Glad

[Nilla59]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag kollade min frukost gav den 1980 kcal Förvånad

Här är den: Bild längre ner. Nötbröd med en blandning av kokta ägg, keso, hemlagad majonäs och Kavli räkost. Låter inte det som lite väl mycket kalorier?????????????

Energi kcal:

1980,95

Energi kJ:

4259,00

Proteiner:

66,98

Fiber:

6,60

Kolhydrater:

18,19

Vatten:

235,30

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

183,56

Kolesterol:

847,00

E-mättade:

51,25

Mättade:

13,00

F-mättade:

11,25

Vitaminer:

A:

441,00

B1:

0,55

B2:

1,45

B3:

2,35

B6:

0,55

B9:

157,50

B12:

3,50

C:

0,50

D:

2,80

E:

26,20

Mineraler:

Fosfor:

945,00

Järn:

8,30

Kalcium:

386,50

Kalium:

909,50

Magnesium:

252,00

Natrium:

611,00

Selen:

54,50

Zink:

3,65

100Gram Ägg rått
50Gram Sötmandel torkad
50Gram Hasselnötter
100Gram Ägg kokt
100Gram Keso färskost 4% fett
45Gram Majonäs hemlagad
45Gram Rälost Kavli

nyborjare08
0

Har du vägt allt eller uppskattat vikten?

Cissit
0

#143 skönt att veta, jag vet att saker och ting oftast håller sig längre än det står, men jag är lite petig med sånt där, inbillar mig lätt att det smakar annorlunda fast andra tycker att det är helt ok. Iallafall så blev det en god fläskpannkaka (utan mjöl och socker förstås) av det hela så det gjorde inte så mkt att jag blev "tvungen" att använda keson idag :)

[Pennylane1]
0

#144 jo det låter alldeles för mycket…måste ha räknat fel på ngt sätt? Fast det är klart 100 gram nötter är ju lite väl mycket kanske men inte såå åt du verkligen fyra ägg? Eller räknar du ett ätt som 100? det är lite väl mycket, 60 ungefär är ett ägg.

[Pennylane1]
0

när jag lägger in det du skrivit (tog majonnäs 80% fett) och mjukost 16 % så får jag 1424 kalorier…

dessutom… åt du verkligen hela satsen bröd?

[Nilla59]
0

# 145 och 147

Fyra ägg var helt fel men dock tre Glad ett ägg till nötbrödet och två kokta som mosades.  Jag räknar ett ägg som 50 g (minus skal).

Sen 1 dl keso, 3 msk majonäs, 3 msk räkost, ½ dl mald sötmandel och lika mycket hasselnöt.

Det blev 1907 kcal istället. Jag kan tala om att jag stod mig på den frukosten hela dagen ända fram till middagen. Men det låter mycket.

[Nilla59]
0

#148 45 gram av min hemlagade majonäs = 868,95 kcal

45 gram av vanlig 80% majonäs = 323,10 kcal

Där måste jag gjort fel jag får väga upp hur många gram majonäs det blir på min sats. Den innehåller äggulor, vitvinsvinäger, dijonsenap, salt och rapsolja.

Jag äter upp hela mängden nötbröd annars blir jag inte mätt.

nyttigajag
0

en omelett med skinka i Glad

Cissit
0

Resterna av "fläskpannkakan"

Kiasara
0

I morse åt jag Margaretas kycklinglevermousse, en pastej som jag hade på gurkskivor och rikligt med majonäs till. Receptet rekommenderas!

nimh
0

Idag ska vi hjälpa en kompis att flytta herla dan, så det blev äggröra och stekt sidfläsk… samt en körsbärstomat, två paprikaskivor och lite ruccola. Te och kolsyrat vatten till.

Och så hoppas jag att jag står mig ett tag på den här frukosten…

Bellamorte
0

Smörstekt bacon, äggröra och en skinkrulle med smör och ost. Samt massa citronvatten :D

MariaTherese
0

Äter alltid en sats äggmjölk  Glad

PiteCarina
0

3 kokta ägg mosade i smör. Tycker fortfarande det är lika gott efter drygt 2 månader, men för att inte riskera att tröttna på det, så har jag tänkt att börja variera frukosten. Fast det lär nog bli mycket ägg ändå. Tycker att jag stoppar så bra på det.

toodiloo
0

157: det blir ju nästan som äggsmör, vad gott! Det ska jag testa!

starhawk
0

Jag traskar på med ett ägg och gräddfil med lite müsli, längtar efter mitt bacon, ägg, svamp och tomat, men när högernäven ser ut så här är man liksom låst

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

PiteCarina
0

#158: Ja, det är gott, men äggen ska fortfarande vara varma.

#159 Förstår att det blir jobbigare med matlagningen då! Hur länge till ska du ha den?

greensis
0

Stekt elefantöra med mosad avocado - men då har jag knappt ätit på två dagar pga jättebesvärlig förkylning.

Fabricati diem, pvnc!

starhawk
0

#160: Den skall enligt planerna tas bort den 23 mars, sen skall jag börja äta MAT!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

nenna31
0

Frukost idag!

* 2 st ägg

* 1 dl grädde

*  en "näve" ca. 1 dl riven ost

* salt o grovmalen svartpeppar

- vispa samman alla ingredienser

- stek i smör i en liten stekpanna (19 cm)Oskyldig

- När den är stekt på ena sidan så vänder jag den med hjälp av en tallrik och steker på andra sidan också

- man kan tillsätta tex tonfisk, räkor, bacon eller vad man tycker om

nenna31

mammialex
0

Ett kokt ägg med 10 g smör på, 60 g stekt fläskfärs stekt i rikligt med smör, en skiva ost, kaffe med lite lite äggmjölk samt en halt tomat.

Aliki
0

Hej!

Ny här och tar gärna emot komentarer ang min frukost.

Äter 2-3 lös-mediumkokta ägg mosade med bregott, salt o lite peppar och en tsk stenbitsrom i stort sett varje dag.

Som alternativ då jag missat köpa ägg har jag ätit 3dl gräddfil med lite krossade linfrön.

Dr. Dahlqvist rekomenderar grädde i filmjölken så jag tänkte att jag tar väl den redan feta.

OK? eller?

Babz
0

#162 - Lycka till med handen, hoppas det läker ihop som det ska!

#165 - Även gräddfil är ju lite magert - bara 12% fett… Sen tror jag att hela linfrön är bättre än krossade, eftersom du inte tar upp fetterna (mest omega 6) från hela frön, såvida du inte tuggar sönder dem, förstås.
Men om du "måste" äta filfrukost är ju gräddfil bättre än vanlig fil. Kanske kan du blanda gräddfil och creme fraiche?

Tyskt ordspråk

Cissit
0

2 välstekta ägg, några skivor bacon, en klutt turkisk yoghurt

nyttigajag
0

en äggpannkaka gjord på 1ägg och 1/2dl grädde,1tsk sylt på.

1glas mjölk och 4ostrullar.

jag är mätt.

Puhlo
0

Dagens brunch (äter alltid brunch, aldrig frukost.) bestod av 2 stekta korvar med högt köttinnehåll utan glutamat och annat gojs, samt isbergssallad, vinaigrette, creme fraiche och bregott till. :9

Cissit
0

En bit överbliven lchfpizza med bea…lyxfrukost såhär på en måndag. Mumsigt var det :)

Hausswolff
0

Vanlig "bråttom-frukost: Proteindrink med grädde, en Buko miniost. Intas vid 7 och jag står mig lätt till lunch vid 12.30.

På helgerna blir det äggröra (jag har världens bästa recept) och bacon, fläsk eller korv. Mumma!

Kilona rasar… och jag har inte ens någon övervikt…

lizaohman
0

Stor mugg ljummet vatten med rejäl klimp kokosolja. Två ekologiska ägg med Kavli goda citronmajonnäs, en baby-bel-ost och några munnar mineralvatten. Och några jordnötter.

toodiloo
0

#171 vad är  ditt recept`? vill du dela med dig?

Melindrea
0

Gårdagens kyckling, med sås på sky och grädde.

AnnaCecilia
0

Turkisk yogurt med vispgrädde och färska hallon,mums..

nimh
0

En plocktallrik: 4 skinkrullar med ruccola och philadelphiaost, 2 körsbärstomater, 2 kokta ägg med salt, några paranötter. Te och kolsyrat vatten.

flikkan77
0

Äggmjölk!

Hausswolff
0

Toodiloo>> Gärna!

Jag brukar göra på 3 ägg.

Sätt en stekpanna på plattan och sätt på den på medelhög värme. Separera gulor och vitor på äggen, i varsin skål. Lägg en redig klick smör i stekpannan, låt tystna och häll sedan på vitorna under kraftig omrörning. Salta och peppra. När vitorna "stelnat" helt tar du pannan av plattan och rör kvickt ner gulorna. Slå upp på tallrik direkt, innan röran blir torr.

Jag vill ha krämig röra, med lite lösa gulor och då är detta ett bra knep. Vitorna behöver längre tid i pannan än gulorna och genom att dela på dem får jag den krämiga konsistensen från de lite lösa gulorna istället för en smulig röra.

SÅÅÅ GOTT!

ankianka
0

En bit budgetostkaka med turkisk yoghurt/vispad grädde 50/50 och en kopp te.  (efterrätt på morgonen hihi)busigt

catlin
0

Gjorde en innovation idag. Kokosplättar med bacon. "Recept" här. För en kokosälskare är det möjligen en hit. Själv är jag nöjd, men inte mer. Baconet var bäst! ;-)

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Siggebus
0

Ledig idag och kan äta när jag vill! Tungan ute

Är inte ett dugg hungrig ännu så jag har faktiskt inte ätit än.

Men det blir nog det jag brukar äta , dvs en omelett med sidfläsk och en kopp kaffe med smör och vispgrädde i.

Kanske jag varierar mig lite genom att hyvla några tunna skivor mögelost och låter det smälta ovanpå omeletten …..MUMS! Skrattande

Maja2
0

En omelett på två ägg, massor med ost, pizzakrydda. Mums

willowpysen
0

Min frukost idag:

*Omelett på 2 ägg och en skvätt grädde, stekt i smör med några skivor chorizo + lite sallad, med gurka liiite tomat + rödlök

*kaffe med gräddmjölk

Ni som dricker kaffe med kokosfett??? E det gott?? Ska kanske pröva det själv så får jag göra en utvärdering själv :)

"En stund i taget - här & nu"

greensis
0

En mozzarella, hållen i handen (125g). En mugg te, 3 koppar kaffe med bregott på jobbet

Fabricati diem, pvnc!

Melindrea
0

Pojkvännen gjorde äggröra. För att dölja smaken av ägg (mår inte bra just nu) hyvlade jag på ost och tog skinka till =)

nenna31
0

Här blev det :

- keso blandat med turkisk yoghurt och lite drottningsylt….slut på frysta bär och två muggar kaffe…..

Börjar bli hungrig ..åt frukost redan 05.30-06.00  -attan !!  6h sen….inte illa

Cissit
0

#183 Jag brukar ibland ta en klick kokosfett (om jag är trög i magen eller känner att jag fått för lite fett i mig, eller inte orkar äta något "seriöst") i mitt te eller kaffe (dricker sällan kaffe) och jag tycker inte det smakar speciellt mycket, kokosfett är ganska smaklöst av sig tycker jag. Däremot blir det lite mildare smak på själva teet eller kaffet och så lägger det sig lite ovanpå så det blir lite som en fet hinna. Man blir fet och go om läpparna :)

lundsabin
0

För mig blev det ägg- o baconmuffins och kaffe med BÅDE kokosfett och en liiiiiiiiiiten skvätt vispgrädde i. Skäms

Mums…. Tungan ute

andrea365
0

Stekt kycklingfile från igår med en stor klick majonäs…

Har inte hittat kokosfett än (bor inte i Sve), vad kan man göra för att få igång magen? Funkar smör?

almera
0

idag blev 2kokta ägg  o kaffe med kokosfett

B-Maria
0

Frukost idag:

Omelett på 2 ägg, 4 skivor bacon i bitar stekta innan äggsmeten slås över, 3 skivor ost 31+ allt stekt i smör och baconflottet kvar i pannan. Mums.

Lev i nuet.

Uttelille
0

3 flatbröd med mycket smör och ost, kaffe

mrsAngel
0

3 ägg med en klick smör. Har haft svårt med frukostarna för jag är en inbiten "yoghurt- och mackafrukostätare". Men har äntligen hittat "mina" alternativ, så imorgon: antingen Oopsis med rejält med pålägg eller turkisk yoghurt med lite vaniljpulver och några hallon, alternativt bärsmoothin som finns i Dahlqvist och Airams kokbok…… Längtar redan…

Cissit
0

Jag har käkat brunch bestående av två kalla hemmagjorda blandfärsbiffar, någon slags ostplätt/kex som jag gjorde igår och en kopp kaffe med en tesked kokosfett och lite grädde i. Känner mig fortfarande inte helt nöjd, har varit skithungrig senaste dagarna, kanske har att göra med att jag är lite sjuk/hängig och behöver mer energi för att kunna bli frisk, eller så är min kropp bara glad över att få äta igen efter att ha gått på viktväktarkost tidigare..eller nått…tänker iaf lyssna på kroppen och äta :)

Monzan
0

Åt en väldigt fett fattig middag i går så jag var vrålhungrig när jag vaknade i morse (0500), så frukosten i dag blev 2 st mediumkokta ägg med stor tsk hemma gjord aioli på, två tjocka skivor med mycket smör imellan. Normalt så äter jag bara ett ägg med lite aioli på, på den tidiga frukosten, äter mer när jag kommer hem efter ca 2 timmars arbete.

Anninni
0

1,5 dl turkisk yoghurt med lite grädde och kokos, och en kopp kaffe när jag kom till jobbet..

nyttigajag
0

idag blev det yoghurt och en skiva flatbröd med mycket ost och paprika på.

flatbrödet innehåller 3,5gkolhydrater/skiva.

stod och läste på flatbröd och finncrisp och fann att finnkrisp innehöll mer kolhydrater/skiva.

Efva
0

Fjällfil med kanel och ägg med smör. Gott! Glad

fia1
0

3 kokta ägg med majonäs och en stor kopp te med kokosfett

enanna
0

blev mera en brunch idag… och den innehöll: tre stekta ägg, ett halvt paket bacon och några skivor ost med smör på plus två koppar kaffe utan grädde eller annat i. Gott var det, och mätt blev jag :)

(Fuskade med öl igår, så idag blir det strikt och fett och en lång promenad)

Cissit
0

2 st kalla biffar, en liten klick turkisk yoghurt och en kopp kaffe med grädde

ankianka
0

En liten tallrik med turkisk yoghurt,keso och grädde med lite vaniljpulver. Var mätt på det i 6 timmar..otroligt

Andina
0

De' bidde bara två äggmjölks-cappuccino till frukost, som så ofta.

Senare blev det en OstMacka som brunch/mellanmål;
En tjock skiva ost (knivskuren skiva) med en röra av CF och Philadephiaost (50/50), lite aioli-majonnäs, cayennepeppar och hackade gröna och svarta oliver + ett litet salladsblad ovanpå min "ostmacka".

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

mikaelka
0

en tallrik med skinka med smält ost på + CF på det. har jättesvårt med frukosten just nu, få saker som inte får mig att må illa!

Empe
0

En proteindrink och två kokta ägg, stod mig ca 7 timmar på det.

nenna31
0

Idag blev det samma som de andra vardagarna……..

-keso,grädde och grekisk yoghyrt blandas och lite bär / sylt till……och kaffe förstås…

-Hoppas det är en bra lchf-frukost??

Moogie
0

Äggmjölk på 4 gulor, drygt 50 gram osaltat smör och 2.5 dl vatten. Det står jag mig på fram till lunch ungefär.

Catrin83
0

Planerar att äta äggröra på 3 ägg och ca 40 gram smör.
Det gillar jag.

nyttigajag
0

2flatbröd  med massa creme bonjour  gräslökssmak på.

1kopp te med vispad vispgrädde

1ruta 86% choklad.

ariaam
0

Äggmjölk -som vanligt. Glad

MariaTherese
0

Oxå äggmjölk, min nya favorit= snabbkaffepulver (och ev. lite sötning)Glad

Maia
0

Vi avslutar denna långa och trögladdade tråd och fortsätter ge förslag här.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

andrea365
0

Mina kollegor undrar nog vad det är för fel….här har jag just ätit frukost, en bit LCHF pizza och en grekisk yoghurt till frukost, där sitter min överviktiga arbetskamrat med en skål flingor och en cola light…hon sitter nog och tror att jag ska gå upp en massa i vikt  och bli sjuk Flört Istället har jag aldrig varit så frisk som nu, inga förkylningar i sikte alls!

Yakuna
0

1koppte med grädde och 2st ost/skinkrullar.

Bin555
0

Jag brukar dela en omelett på 3 ägg och grädde stekt i smör med min dotter. Jag blir varm och mätt och står mig fram till lunch. Men frågan är om det är för lite? Någon som har en aning? Misstänker det…

greensis
0

Creme fraiche med några tinade trädgårdsbär. En smula rester efter dotterns äggröra. Svart kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

Siggebus
0

I dag blev det omelett (som vanligt Tungan ute) men inte med sidfläsk som vanligt dock.

Hade två köttfärsbiffar över från igår och dem delade jag i små bitar och stekte med i omeletten.

Dricka: En stor mugg kaffe med vispgrädde och smör i.

Yakuna
0

idag blev det

majjonäs

stekt fläsk 100g

hårdost 26%fett

sylta

bacon

te med grädde.

Jennix
0

Stekt fläsk och blomkål. Skrattande Upptäckte att det är billigare att köpa ett stort block fläsk som man kan tillaga i ugnen och sen ha i kylen flera dar.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jennix
0

Dumt av mig, jag insåg precis att denna tråd är lite lång nu så jag startar en ny och stänger denna. Tyst

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer