Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 8731 ggr
DaMum
0

Total makeover?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett rysligt foto av en bekant i går. Ett foto taget av mig för c:a 2 år sedan. Men det var ändå roligt att jämföra med hur jag ser ut idag och faktiskt kunna se skillnaden.

Här är bild på både före och efter, så kan ni se om ni vill!

Kram!

bullmagen
0

Damn! One hot mamaSkrattande!

Mervi
0

Oj, vilken skillnad det är DaMum. Fotona visar det jättebra.

Så snygg du är. Grattis!

Pasi
0

Det var skillnad det!Kyss

Karin20
0

Strålande!!!!

//Karin

Magica1970
0

Schysst resultat! Istället för 2 år äldre så ser du minst 10 år yngre ut :D

DaMum
0

Tack hörni!

Enda problemet nu är att det blir lite löst skinn… Men å andra sidan siktar jag inte på att bli Miss Beach nåt mer, så det kan jag leva med!

Man kan ju alltid samla ihop skinnet och göra en liten knut och sätta en rosett på!

Kram!

Mumsan1965
0

Grattis och vilken skillnad!!! Bättre lite löst skinn än att man spänner ut det…

Trots att det är samma kvinna och att det inte är så lång tid mellan bilderna så är du BRA MYCKET snyggare nu!! Det SYNS att du mår bättre i dag!

Än en gång GRATTIS!

DaMum
0

Tack, tack! Ni är för gulliga! Kram!

eevajh
0

Hej Damum !

Vilken skillnad !!! Ett stort grattis till viktminskningen !

Det var en bedrift ! Men med LCHF-kost går det !

Lycka till i fortsättningen !

Hälsningar från eevajh

anki1
0

Inte nog med att det är skillnad på utseendet, det är stor skillnad på ögonen med. Nu är det mer liv och glädje i dina ögon. De formligen strålar om dom.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

denno
0

#6, där fick jag mig ett gott skratt. :D

catdragon
0

Kanon, vilket resultat, bara att skicSkrattandeka stora grattiskramar

Elta
0

Vilken skillnad! Stort grattis och snyggt jobbat.
Detta var precis vad jag behövde idag för att kämpa vidare. Tack för inspirationen…

kaisakavat
0

Grattis, du är ju JÄTTEFIN!

greensis
0

Om jag inte visste annat skulle jag tro att det var två olika personer. Jättegrattis!

Fabricati diem, pvnc!

dahlith
0

Underbart! Grattis DaMum! Förstår att ögonen strålar så där lyckligt på dig numera.

Will
0

J***ar i min lilla låda! I'm impressed!!

bluegoose
0

Helt underbart. Stort grattis! Skrattande

ToFat
0

Verkligen kul att se!!! Måste kännas underbart!

Otroligt inspirerande!

egalia
0

WOW!!! Grattis! *L*

DaMum
0

Himmel, ni är så underbara, vet ni det? Tack ska ni ha allihop!

Kram!

Tilda-T
0

Det är inte klokt vilken skillnad, bilder att ta fram när man själv tvivlar ibland!Skrattande Du är verkligen en förebild!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jennix
0

Det syns verkligen att du idag mår bättre än du gjorde tidigare! Helt underbart att se! Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Fia-Lundbom
0

Sicken skillnad !!!

GRATTIS !! Glad

Enioreh
0

Men gud vilken skillnad! Stort grattis!

Sånt här inspirerar mig ännu mer till att fortsätta med lchf, tack Glad

Babz
0

Jättegrattis, DaMum!!! Härligt! Det riktigt "lyser" om dej på den nyare bilden!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

magma
0

Jag kan bara instämma i alla lovord, det är en fantastisk skillnad! Grattis:)

Johannika
0

Fantastiskt! Du borde byta namn till Da Babe istället! GladDu skiner som en riktig sol! Grattis!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

ullebull
0

Vilken fantastisk resa du gjort, jättegrattis, du är jättefin och skillnaden är enorm.

papope
0

Vilken inspirationskälla!!! Sällar mig till gratulanterna.

parsley
0

Bra jobbat.

fru-kryss
0

Men så snygg du är! Grattis!!Cool

Uttelille
0

Verkligen bra av dig!!!! Kram

Buppan
0

Vilket bra resultat. Du ser jättefin ut. Så här efteråt måste det kännas härligt att ha ett så bra bildbevis! Fortsätt att må bra! Hoppas att du skrivit om din resa med LCHF, så vi andra kan läsa och inspireras!

Doc
0

Oh. my. god. Vilket skillnad, grattis!

Torpet
0

Vilken fantastisk bedrift..sug åt dig som en svamp av allt beröm för det är du värd SNYGGING. Ha de bäst!!

mollward
0

Jag säger bara: WAOOOW!!!

BoelLouise
0

wow!  Oj oj oj vad roligt att se. Bra kämpat!!!

Monsun
0

Jag kan bara instämma! Vilken skillnad och vad du är strong!! Roligt att se viktskillnaden men mest roligt att se skillnaden i dina ögon - från hopplöshet till strålande!

Tack än en gång Da Babe (gillar det nya namnet!!) för att du delar med dig!

Kram

Margareta
0

Yes - säger jag och … du vet vem som är stoltast - "Susanna i badet just nu…"

Numer pensionär i Nynäshamn

Rita-S
0

Vilken förebild du är Mum, en underbar sådan! Vad betyder väl löst skinn? Ingenting, du är vacker! Kämpa på, nu blev jag värkligen taggat!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Astorfrank
0

Fantastiskt! Verkligen urbra jobbat!

Dora
0

Ett stort grattis från mig med!!!!!Glad

Går det fortfarande neråt eller?

Dessi101
0

Härligt!! Stort grattis! :D

batman
0

Fantastiskt! Vad dina ögon lyser i bild 2!

Airam1
0

Så underbart skönt för Dig. Använd den där glimten i ögat och ta för Dig av livet. Du har blivit snygg DaMum - hoppas Du tar till Dig det. Go for it girl!

ButterflyEffect
0

Vilken skillnad! Jättehärligt att se! *inspirerad*

DaMum
0

Hej alla underbara vänner!

Just nu sitter jag här och ser lite dimmigt, för jag har tårar i ögonen av all er kärlek och vänlighet som bara strömmar emot mig. Tack!

Skulle behöva vindrutetorkare på brillorna…

Ja, skillnaden är enorm och precis som många av er säger, så är den högsta vinsten ändå den mentala biten. Livsglädjen som jag nu känner och som jag inte känt tidigare, inte ens när jag var ung och "mådde bra".

Nu är jag tillräckligt gammal för att veta vad jag vill, våga ta för mig av det och tänker inte försitta en chans till något av livets goda. Tio år av mitt liv är utraderade, då jag levde som en zombie, i ett töcken av ångest, sjukdomar, myndighetstrassel och livsleda. No more! Nu ska här levas, ätas och älskas! Fullt ut!

För att svara på en fråga så går jag ner, men det går inte särskilt fort. Dock omformar sig kroppen rätt mycket just nu, och jag blir fastare och stramare både här och där. Ridbyxlåren börjar strama till sig, och gäddhänget på överarmarna krymper det med.

Jag har mitt Skaldemansnöre som också säger att det minskar rätt bra.

Vågen är ju en grunka för sig! Det pendlar lite upp och ner, men huvudtrenden är ändå en långsam minskning. Men det är inte så viktigt längre detta med siffrorna. För jag kan GÅ, och jag kan STÅ och jag kan resa kommunalt och jag kan göra ALLT och det rockar så himla jäkla kanonfett!!!

Självklart vill jag gå ner mer i vikt, och det kommer jag att göra. Men det får ta den tid det tar. Och kanske jag måste revidera min grundbult, att jag ska tappa totalt 100 kg. Jag har tappat hälften redan (eller egentligen ännu mer, för jag vägde bra mycket mer än det jag har angett som officiell startvikt, men jag orkar inte peta i de siffrorna) och min kropp kanske är nöjd om jag tappar 20-30 kg till.

Livet kan vara så underbart.

Jag har mina underbara barn, goda vänner, ER, en gryende kärlek… och framför allt MITT LIV!!!

Tack änglar! Utan er hade jag inte kommit så här långt!

Kram från DaMum!

Wenn
0

Hej DaMun !

Grattis, vilken skillnad. Du bli min inspirationskälla.

Själv hade jag vid årsskiftet en platå som varade i flera månader, men nu går det sakta åt rätt hål med lite ändring av kosten.

Kram Wenn   

1

DaMum
0

Wenn, grattis till dig också!

Och så önskar jag dig fortsatt lycka till! 

Kram!

Bookjones
0

DaMum!

Det som slår mig mest när man tittar på de två bilderna är blicken. På den första så ler munnen men ögonen ser så trötta, ledsna och uppgivna ut. På den andra lyser livsglädjen och du LER verkligen, inifrån.

Du är en enorm inspiration. GRATTIS.

lkn02001
0

GRATTIS!!!!

lkn02001
0

GRATTIS!!!!

parise
0

oj oj grattis

DaMum
0

Tack snälla goa ni!

Kram!

Kia
0

WOW,,,, Helt fantastiskt…. Vilken skillnad. Så stark du är och modig som gör denna fantastiska resa….

Stort Grattis

mommo
0

Du har blivit såå snygg…!

ovkyhn
0

STORT  GRATTIS

Monsun
0

Yes DaMum - you go girl!

DaMum
0

Tack än en gång, jag blir så rörd av er peppning!

Kram!

… och godnatt!

susannafjant
0

Vad underbart! Jag sällar mig till din beundrarskara.

Hanveden
0

Tack för att DU finns som förebild för många… Och delar med dig…

Hoppas CM noterar din nuvarande status…

Kram till dig och dina döttrar

M LCHF H  Cool .

DaMum
0

Tack susannafjant och Hanveden!

Det är ni och alla andra här på siten som ger mig inspiration och stöd, bara så ni vet!

Kram!

Mona-Stina
0

Du är så fin DaMum, bara så du vet!

kalleankasmormor
0

Vilken skillnad. Grattis! Jag tycker också att hyn har bättre lyster och att håret ser tjockare och glansigare ut!!

Kriss
0

Skitsnygg

DaMum
0

Än en gång ber jag att få tacka för alla vänliga kommentarer! Ni är helt underbara, och jag hade aldrig klarat den här resan utan er alla här.

Kram!

Agenda
0

Grattis!!!

Blicken har ett helt annat 'bett' och utstrålar liv. Och så skrattade jag gott åt idén med att sätta rosett på lösa skinnet Kyss

Härligt och tack för inspirationen!

Shawy
0

Grattis!! Håller med alla här.

Visst är det fantastiskt roligt att man kan gå tillbaka till gamla foton och faktiskt få se att det har hänt saker.

DaMum
0

Agenda och Shawy, tack båda två! Kram!

Margareta
0

Hela vitsen med det här forumet är ju att vi peppar varandra.

Helt klart DaMum är Du inspiration för många. Den resan Du har gjort och fortsätter på är så otrolig att vi är många som använder den som exempel när vi pratar med andra inte så övertygade…

Att Du sen blir uppmuntrad att fortsätta av våra glada tillrop är ju bara bonus!!! Själv tror jag ju att Du är så övertygad nu att Du skulle klara det galant även utan oss…Flört

Ingenting kan stoppa Dig nu!

DaMum
0

Margareta, du har så rätt, utan varandra här vore vi ju ingenting!

I alla fall vet jag att jag inte hade fixat det om inte du och alla andra änglar här hade funnits.

Idag kanske jag skulle klara mig själv, det må vara sant. Men det blir ett behov att få ta del av andras problem och framgångar, och att förhoppningsvis kunna fortsätta stödja och peppa någon.

Sen är det ju så att man blir känsligare och känsligare, och jag faller ju ständigt i små gropar, även om jag verkar ha "lyckats". Då är det superskönt att få lite ord på vägen av de som har hållit på längre än jag och som känner till de problem som kan dyka upp.

Detta är det bästa forumet som finns!

Tack Margareta och alla ni andra!

Margareta
0

Flört

nemorosa
0

Å här sitter jag och tvivlar, efter två veckor, på om detta är en metod för mig! När jag ser dig och dina framgångar känner jag mig säkrare på att man kan faktiskt gå ner trots all god mat!
Utan att banta!

Stort grattis till dig!
Det lyser verkligen om dig på bild nr 2!
Du ser ut som en helt ny kvinna!

SvartKaffe
0

Hela din resa har varit till stor inspiration. Du skall ha stort tack för att vilja dela med dig om medgångar och motgångar.

På båda bilderna tycker jag att du har glimten i ögat men den senaste även så mycket mera styrka och jävlaranamma. Förutom att du ser jättefräsch ut.

Sara40
0

Wow DaMum, vilken förändring! Du är helt otroligt duktig!

Och jag håller med övriga - förändringen sitter till stor del i blicken! På bilden tagen i maj i år ser du så oerhört mer levnadsglad ut - helt enkelt en kvinna som tar för sig av livet och som tar plats!

(Denna läsning var precis vad jag behövde idag, då jag själv vacklar lite just nu och gör lite för många små avsteg, inga jätteproblem i och för sig, MEN jag vet att jag mår så mycket bättre bland annat i magen när jag helt undviker socker och spannmål.)

DaMum
0

nemorosa, SvartKaffe och Sara40, tack till er!

Och lycka till önskar jag er också!

Att kunna ge och få peppning och inspiration här, är guld värt.

Kram!

Mumrikshumla
0

Oh Lord vilken skillnad!! TACK för att du la upp den bilden! I dag har jag varit jättdeppig och kännt mig degklump men när jag såg din bild och vilken ENORM skillnad det blivit så kände jag kämparglöden igen! Imorrn tar jag nya tag och kommer att tänka att vissa lyckas så bra som du!

You look great! :)

DaMum
0

Tack Mumrikshumla!

Klart du ska kämpa vidare! Alla har vi motgångar, ibland i långa perioder också, men det går att vända.

Jag önskar dig lycka till. Kram!

Menita
0

Måste instäma med #78 du ser kanon ut Glad man kan bara hoppas att man kan bli lika duktig som du.

Nipp
0

Respekt! Fantastisk resa. Grattis!Cool

MiaKia
0

Wow! Vilken skillnad! Jag gillar din blick på foto två, den riktigt lyser. Av livsglädje. Du är jättefin!

umbra55
0

Duktig tjej!! Speciellt när man tänker på hur jobbigt det var i början när alla gick ner utom du?.. Och nu varvar du de flesta!!*S*

Vad var det som löste proppen?? Envishet eller nåt med kosten?

DaMum
0

Tack snälla ni!

umbra55, jag tror det som gett mest resultat är en kombination.

Envishet (och en dödsskräck som inte gick av för hackor), mycket stöd och hjälp härifrån och så "något med kosten", hihi!

Det faktum att jag ganska snabbt blev frisk invärtes, även om kilona var sega i början, gjorde ju att jag höll mig på banan.

Och så har det fortsatt. Mina värsta avsteg skedde förra sommaren, då i form av jordgubbar, vattenmelon och nötter.

Jag förblir en fakir så får vi se hur smal jag blir!

Skämt åsido, smal eller ej, jag är FRISK och det är huvudsaken!

Kram!

Blenda01
0

Du är en fantastisk inspirationskälla.  (Inte minst vad gäller din kampvilja för dina flickors hälsa och välmående!)

Stora kramar

umbra55
0

Tror kroppen tar itu med det nödvändigaste reparationsarbetet först INNAN den tar överflödskilon?

Så vi som är svårstartade ska kanske inse att nåt annat inom oss är mer akut än vikten och att kroppen jobbar för fullt med reparationsarbeten?
Bara positivt, alltså.
Så nu går jag "för fullt" igen.. Håll tummarna för mig om du har nån ledig..

DaMum
0

Blenda01, tack till dig. Kram tebax!

umbra55, precis så tror jag att det är. Det viktiga börjar inifrån! Skulle vi bara stirra oss blinda på vikten, så finns ju fortfarande (tyvärr) en hel drös "dieter" att välja mellan.

Det handlar om livet för mig detta. Och Margareta har ett alldeles underbart svar till alla de som menar att de inte är överviktiga, och således inte behöver tänka på vad de äter; "Kvittot kanske inte kommer på en gång, utan om 20-30 år!".

Jag är hellre illfet (för det är jag fortfarande) och frisk, än smal och sjuk.

Så klart jag håller tummarna för dig vännen! Kram och lycka till!

clajo
0

Fantastisk att se den fysiska skillnaden och jag vet ju hur enorm den själsliga skillnaden är! Glad

Det är bara att köra på!

Stor kram!

DaMum
0

Hej Clajo! Tack vännen!

Visst är det så, den inre skillnaden är ju störst. Humör, ork, glädje… Alles!

Kram!

[Jeremina]
0

Hej DaMum!

Jag skrev till dig då jag har Dercum och ser nu korten på dig….grattis och du är så fin på det senare kortet…

Vet du….jag kan ju känna hur du mådde och hur ont du hade när det första kortet togs….

Kramar fråna Jeremina Skrattande

jejjja
0

Grattis!! och vilken skillnad det är.

fia1
0

Grattis snygging!! Är det samma tjej ? Som två släktingar ungefär! Stort grattis, vilken resa du gjort.

Cissit
0

Wow…grattis :)

molana
0

Woow Det var verkligen en stor förändring.Grattis.Ditt ansikte fick mera karaktär med.Fina linjer som klär ditt utseende.   Skrattande

Jennix
0

Jag vet inte om DaMum är medlem här längre och kan läsa era kommentarer, tyvärr. Hennes presentation är stängd och hon har inte setts här på ett tag.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Margareta
0

Det rör sig om -80kg nuförtiden.

Hon finns säkert att nå via sin blogg Fläskdansen

molana
0

Tycker det var en bra före & efter bild så någon annan kan göra likadant.

Vi glömmer inte DaMum hon har varit viktig för oss som varit med ett tag.Hon är ju BÄST.Bara för det lyfter jag fram den här tråden.  Skrattande

bustas
0

Förstår att det är mamman på den vänstra bilden, skulle man kunna få nummret till dottern på den högra bilden?Flört

tamari
0

Grattis! Det var en fantastisk skillnad på de två fotona! Men 45 kilo måste ju märkas, jättefint resultat. Skrattande Applåder!

Facklan
0

Wow! vilken ny kvinna !

Det är ju en jätte skillnad o så inspirerande !

Super glad för din skull !

Ninjisen
0

Heeeelt otroligt!! Du har verkligen blivit så fin Glad

drina
0

Grattis. Du har blivit jättefin. Du ger hopp till mig som väger 115 och började i nyår. Tack för att du visade skillnaden och roligt att du  mår så braSkrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.