Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 13446 ggr
Marylojs
0

Vad har ni ätit idag?

Jag tycker det är så himla kul med trådar där man skriver vad man ätit under dagen, man får så många bra idéer på recept och menyer på det viset.

Idag har jag ätit:

Frukost: Turkisk yoghurt med vispgrädde

Lunch: Blomkålsmos, korv och ädelostsås

Mellis efter träningen: Babybel, torkat kött, rostbiff, gräddost med chili.

Middag: Fläskkotlett, sallad med feta och dressing av balsamvinäger och olivolja

Så, vad har ni ätit?

maran72
0

Bra att få lite tips…

Frukost: 2 dl turkisk youghurt med  2msk keso, nötströssel och hallon

Mellis: 1 avocado med keso, en finn crisp med creme bonjour

Lunch: En stor kotlett i gräddsås med nötter strödda över o så vitkålssallad

Kvällsmat: Kan varmt rekommenderas- spenat stekt i smör och ihoprörd med philadelphiaost, grädde. Knaperstekt bacon och ägghalvor till

1 mörk choklad bit innan läggdags och  magnesiumtablett…

fj-100
0

Bra tråd!

Jag behöver verkligen inspiration. När jag lagar "vanlig" mat så är jag mästare på god lågkalorimat. Utan alla mina grönsaker känns livet som en öken…

Frukost: 1 nötbröd m. smör och cambozola.

Mellis: Se ovan

Lunch: Lite isbergsallad 2 dl. räkor 1 ägg 1 dl.creme fraiche m. röd rom

Middag: Grillad lammstek m. vitkålscoleslaw.

Däremellan 5 koppar koffeinfritt kaffe med vispgrädde.

Elka
0

Frukost: 1 fet yoghurt

Fika: kaffe m liiite standardmjölk

Lunch: 1 gratinerad tomat fylld med getost, oljefräst squash m svarta oliver

Fika: 1 näve jordnötter

Middag: smörstekt kalkonfile, smörstekta champinjoner med grädde. 1 bit camembert

Lottar8
0

Vad är Babybel? Skäms

Marylojs
0

#4 Babybel är små runda "portionsförpackade" ostar, perfekta att ta till när det kniper.

fj-100
0

Små fåniga ostar som rullar runt i tv-rutan och fångas av asglada människor. Fattade inte tidigare att dom måste vara lchf-are!

Lottar8
0

#6Skrattande

Marylojs
0

# 6 Haha, helt rätt, så måste det vara!

[Estellan]
0

Frukost: omelett på o,5 dl grädde, 2 ägg plus kokt skinka

Lunch: revbensspjäll , fetasallad och lax

Middag: kycklingklubba med gräddfilssås, kokt broccoli med smör

Lite halvslarvig dag då vi varit på språng mest

fj-100
0

"Lottar8" HUR har du fått till en så häftig profil med alla bilder?

Pasi
0

Mål 1: Högrev kokt i järngryta i ugn med 1/2 dl vatten, lök, lagerblad och grönpeppar i 4 timmar på 120 grader. Till detta en grädd+CF-pepparotssås (även köttspadet användes)…med litelite vinäger. Supergott!Tungan ute

Mål 2: Ugnsgratinerade kycklinglår, färskt sidfläsk, smör och CF med lite mangochutney i. Nästan lika gott.

Måste berätta att i förrgår och igår åt jag kålpudding med grönpepparsås….så himla gott! *suck* Nästan så man blir förälskad!Skäms

Marylojs
0

# 11 Åh, vilken gourmetmat! Och kålpudding… gud så gott, måste göras snarast! Du råkar inte ha något recept att dela med dig av?

Mangochutney förresten, det är en gammal favorit som jag inte vågar använda. Är inte den galet sockerstinn? Eller har du sådana pyttemängder att du anser att det blir ok ändå?

Maia
0

#11 *Pasi är kääää-ääär!* Tungan ute

Frukost: Fyra skivor kallt stekfläsk. Ost. Kaffe med nån msk grädde.

Lunch: Två fjärdedelar kokosbröd med ost och bregott och gurkskivor.

Middag: Två fläskkotletter med vitlökssmör. Kaffe med nån msk grädde.

Onödigt: cirka 10 g mörk choklad

Dessutom mer kaffe utan grädde under dagen. Uäck.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Pasi
0

maia retas!Rynkar på näsan

Marylojs - Jag använder bara 1 tsk till 2-3 portioner…och inga andra grönsaker så mängderna blir inte speciellt stora (burken lär räcka några år).

Jag steker bara kålen i massor av smör och blandar färsen med en hel del grädde och vatten (mer grädde i nöt, mindre i fläskfärs) samt salt och vitpeppar. Varvar och ringlar på soja (och ev lite mörk sirap).

Pepparsåsen är enkel - Jag steker 2-3 tsk krossad, valfri peppar, lägger sedan i lite finhackad lök så den blir lite genomskinlig.

Därefter i med ev spad (eller benbuljong), 3 dl grädde och 2-4 dl CF som får koka ihop. Smaka av med soja.

Finsmakare (de riktiga) smaksätter ju med lite sprit (cognac, gin el så), vin, starkvin, öl eller likör som får koka ur.Skrattande

missaz
0

Frukost; kaffe med grädde och kokosfett extra virgin (som vanligt)

Lunch; tacogratäng (utan några tillbehör)

Middag; vill hellst glömma! Gjorde en stooor form med fisk i mumsig cremefraiche-sås bara för att upptäcka när det var klart att fisken smakade mögel!!! Fick dubbla pengarna tillbaka på coop, men middag blev på Max, en low-cab burgare. (hade inget hemma att snabbt fixa ihop till min hungriga barnaskara istället för den oätliga fiskan… Passar mig rejält innan jag handlar billig fisk igen!!!)

Maia
0

#14 F'låt… Oskyldig

F.ö. förstår jag din kärlek. Inte minst när du beskriver den med så vackra ord. Jag är bara avundsjuk eftersom det låter som en riktig pudding till pudding.

Ja, det enkla är det sköna. Och så kan man frysa in och ta med till jobb och låtsas att man är vanlig.

[tillbakalutat]

elin83
0

Kvällsmat: brieost inrullad i lufttorkad skinka… Några styckenTungan ute

Snabbt och lätt…

Man kan sticka i en tandpetare, då kanske det känns ännu lyxigare hmmmm??

Caena
0

frukost: TY med grädde, lite lite valio vanilj och hallon, 2 äggochbacon muffins

lunch; fläskkarré med broccoli, blomkål och svamp, några få skivor morot. (finns med i blaningen) ostsmör som smältes ut i micron över köttet

middag; stekfläsk med löksås(lite champinjoner me också och vitlök) och lite pizzasallad( är rädd att det blev många kolhydrater idagGråter)

dryck- vatten, och en kopp kokoste med grädde (supergott!!!)

snack- på kvällen kalkonskivor med typ fetaost och smörbollar(måste ju pröva! )   och måste säga att det var olika tillfällen

Dicken
0

Frukost: Ett paket bacon och två stekta ägg, ett par msk majonnäs, kaffe med vispgrädde.

Lunch: Stekt sidfläsk och två stekta ägg igen. Majonnäs nu också… Blev mätt som f-n

Middag: Stekt kryddad köttfärs (resten av familjen åt tacopaj med samma färs i) med cole slaw (vitkål, majo, creme fraiche och lite fransk senap) 15 kalamataoliver.

Kvällsfika: kaffe med vispgrädde och en ruta 86% choklad.

Puhlo
0

Frukost: 4 st Teriyakispett (Cajsa Wargs färdiggjorda)

Mellis: 5 skivor ost med smör. (de där spetten var ena magra stackare. Säkert kolis-stinna också!) plus en ölkorv.

Middag: 200g kokt sej med gräddstuvad vitlöksspenat.

Mellis: ½ dl riven kokos med 2 msk grädde.

Kvällsmat, en stor bit ölkorv. :9

Jag och älsklingen är typ lika kära i ölkorv som Pasi är i sin kålpudding. :D

annelist
0

Med tanke på det som skrivs om babybel förutom att det är mitt mellanmål så finns det fortfarande babybel med som det ser ut som kinderäggs(överaskningskapslar i) =säkert sedan fotbolls vm eller vad det va! Det jag Vill säga att i dessa kapslar är det små upplåsbara fotbollar i om det nu är ngn här som har mindre knattar i familjenTungan ute

Eremitha
0

Förmiddag: omelett på två ägg, rökt skinka och massor av gräddost

Eftermiddag: blomkålsmos med smör, falukorv, lite purjo och två körsbärstomater

Kväll: några tuggor på en forbondekorv

Natt (nu): färska egenplockade vildhallon med mycket vispgrädde

Fair Winds and Following Seas!

Hamka
0

Igår :

Frukost:  Mager sojamjölk med hallon 

Lunch : Kalvfärsbiffar med sallad

Middag : Kavlfärsbiffar med någon grönsakröra från min moders jobb.

Kväll (efter styrketräning) : Ett par skivor rostbiff

Vet inte var jag ska få fett ifrån nu när jag varken tål nötter eller några mjölkprodukter alls..

[Estellan]
0

Ja, det enkla är det sköna. Och så kan man frysa in och ta med till jobb och låtsas att man är vanlig.

Intressant att du säger låtsas att man känner sig vanlig. För mig är det här att känna sig vanlig. När jag åt kolhydrater kändes det som jag låtsades tillhöra kolhydratsgänget men jag var inte en del av dem eftersom jag drevs av mitt konstanta sug. Nu vet jag att jag är vanlig med den kost som passar mig

Maia
0

#23 Kokosfett?

#24 Håller med. Mycket bra resonemang. 

Men jag menade att det ibland händer att man inte vill diskutera sin mat t.ex. vid lunchbordet. Vid en del lunchbord finns ju en tendens att betygsätta och kommentera andras mat och ibland får i alla fall jag liksom nog av att vara den som alltid äter nåt annorlunda. Särskilt är det så om man är överviktig och inte riktigt kan visa att man faktiskt går ner med det här kosten. Då är det trevligt att det finns en massa mat som är LCHF och ändå så neutral att de enda kommentarer man får är "Åh, kålpudding, vad gott det ser ut!"

Skrattande

[tillbakalutat]

[Estellan]
0

Ja jag förstår. Jag som är bara i lindan av denna kost har inte ännu stött på det eftersom ingen ännu vet att jag ändrat min kost. Ja ingen förutom min närmaste familj och en god vän. Vännen bjöd mig på middag föresten och till efterätt hade hon köpt gräddglass. När jag tackade nej till glassen och förklarade att jag inte kan äta den sa hon " ja men jag trodde att du fick äta den för det är ju gräddglass" 

Cool

Ja tanken var ju god

Maia
0

#26 Det där känner man ju igen! Det är så gulligt, och så blir man lite ledsen över att de blir besvikna.

[tillbakalutat]

Pasi
0

#26 Köpt gräddglass (GB) innehåller 24g kolhydrater och 9,5g fett….frågan är om det verkligen får kallas gräddglass med så låg fetthalt och bara 9% grädde!?
Min hemmagjorda innehåller 8-9g kolhydrater och ca 37g fett, energifördelning motsvarande en hyfsad korv….. och tom min sötberoende far älskar den ( mycket bättre han lever på glassen än på bröd t exFlört).

fj-100
0

"Pasi" Kan du inte berätta hur du gör glassen? Tungan ute

greensis
0

Frukost: 3 kokta ägg med bregott

Lunch: Elefantöra m gräslöksgrädde & ostgratinerad broccoli

Middag: den som lever får se…

Fabricati diem, pvnc!

maggiL
0

#30 Elefantöra??

fj-100
0

Jag vet att den här frågan kommer fel… men ni verkar så snälla så jag vågar fråga:

Hur tusan får man med en bild här i inläggen? Alltså profilbild eller vad det nu kallas.

På min sida hamnar bilden jag laddat upp men inte här. HjälpSkäms

missaz
0

#32 Har haft samma problem nu när jag ville byta Avatar (som bilden i inläggen kallas) och misstänker att det är ett problem som kommit i.o.m att iFokus uppgraderade hemsidan.

En annan sak som kanske är problemet för dig är att du laddat upp profilbild (= bild som visas på din profil på ifokus) men inte laddat upp avatar…? Testa att gå in på "ladda upp avatar" eller vad det nu står, finns under inställningar om jag inte mins fel…

[Estellan]
0

Dagens frukost blev omelett på två ägg, grädde och ost samt en klick smör till. Turkisk yogurt med linfrö för magen. Och för att inte glömma en mugg kaffe med grädde.

Lunch: lax med uppfräst vitkål samt creme fraiche och till efterrätt "rysk medvurst och en bit ost" mums

Nu är jag mätt och lugn i själen  : )

godivaex
0

Frukost

Äggröra: 2 ägg, smör och vispgrädde, salt

en burk markillfilé i olja (125g)

pepparmyntste

fj-100
0

#33# Tack!Glad

Marylojs
0

Frukost: Hanns inte med idag, jag somnade i soffan och sov där hela natten, så jag försov mig imorse och hann bara kasta mig in i duschen och till jobbet. 

Lunch: Fläskkotlett med sallad på tomat, gurka, paprika, fetaost, rödlök, solroskärnor och med dressing på balsamvinäger och olivolja.

Ska göra hallonpannacotta ikväll till morgondagens tjejkväll. Mums!!!

starhawk
0

Frukost: 2 skivor Engelskt Bacon, 2 löskokta ägg, fyra champinjoner och en tomat allt utom äggen stekt i stekpannan

Lunch: 1 och 1/2 benfri (fläsk)kotlett 1/2 burk (~25 g) vitlökssmör

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Miyu
0

Frukost: 2 remsor Bacon, 2 ägg (ett kokt, ett stekt), 150 g ekologisk Mild yoghurt. Te m. skvätt grädde i. Några ostskivor.

Lunch: Köttfärssås på krossad tomat, pesto och curry. Fetaost, lite vitkål.

Senare:

Mellis: Ett kokt ägg. 4 bitar mörk choklad.

Middag: Burk makrill i tomatsås.

Johannika
0

Frukost, omelett på två ägg och riven gräddost, te med kokosfett

Lunch: Kycklinggryta på jobbet, pillade nogsamt bort alla ärtor (iiisschhh) och morötter så det blev egentligen bara kycklingköttet kvar, till det tsaziki och lite pizzasallad. Kaffe med vispgrädde efteråt (eftersom det är torsdag och de serverar pannkakor med sylt och grädde till kolhydratätare).

Middag: Troligen en laxfilé med CF blandat med pesto i ugn samt litet spenat (färsk babyspenat) med litet olivolja på.

Kvällsmål: Utan tvekan 1 dl turkisk yoghurt utblandad med grädde och några fäska blåbär…mmmm

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

libertine
0

Hann inte äta riktig frukost så jag drack ett glas gammeldags mjölk med lite grädde i. Det funkade fram till lunchen vid c:a 12, men jag var lite kall om fingrarna då.

Till lunch blev det en bit teriyakikyckling med grönsaker. Inte speciellt fett, men det är svårt att hitta "äkta" fett på lunchrestauranger tycker jag. Jag åt åtminstone inget av riset.

Mellanmål, en avocado med lite citron.

Till middag kommer det bli något med kräftstjärtar, creme fraiche, rödlök och… nåt. :)

clash
0

Frukost: ca 80 g kallt stekt nötkött i skivor med bregott och ost, 1 kokt ägg, kaffe med kokosfett.

Lunch: Laxfilé med grönsaker i personalmatsalen. Håller med #41, svårt att hitta bra fett, men jag snodde en STOR klick Bregott från smörgåsavdelningen!

Mellis: 1 kokt ägg

Middag blir hemmagjord hamburgare och coleslaw….mmmmm

greensis
0

#31 Elefantöra är utkavlad lövbiff - det blir en milimetertunn köttskiva som täcker ca 75% av tallriken.

Jag hittade fryst i storpack när jag var på Snabbgross - hela familjen gillade det!

Fabricati diem, pvnc!

Mervi
0

Frukost: 2 kokta ägg med mycket smör, kaffe

Lunch: lite yoghurt + 1 Lidl korv, kaffe

Middagen blir stekt lax och lite tsatsiki.

vi har 30 grader i skuggan och helt vindstilla, smakar inte riktigt med varm mat så jag får nog äta laxen kall.

missaz
0

Mervi; vart bor du? Trodde det var dåligt, eller iaf halvdåligt väder i hela landet nu! *vill åxå ha 30 grader*

Miyu
0

#43 Ew, det lät äckligt :D

Sara40
0
  • Frukost: köttfärsröra, lite som goulashsoppa (nästan helt utan kolhydrater) och en balja ägg-mjölk kaffe.
  • Lunch: samma köttfärsröra
  • Mellis: ett par skedar kall köttfärsröra (brukar inte behöva mellis men vart sugen idag) och ytterligare en balja ägg-mjölk kaffe.
  • Middag: Igen samma köttfärsröra (middagen har jag dock inte ätit ännu men är redan riktigt sugen på denna röra som står färdig i kylen och väntar på mig).

Dvs i dag har jag bara levt på rester från gårdagen och detta upplever jag inte alls tråkigt! Tungan ute

Marylojs
0

# 47 Kan man få receptet på den där röran månne?

[Estellan]
0

Midddag: squashgratäng med stekt korv till. Nu är jag mätt och belåten  men lite senare blir det en kopp kaffe med grädde ih

JohannaWW
0

Vad är ägg-mjölk-kaffe?

Katarina2
0

Frukost: 2 finncrisp med bregott(havssalt) och mycket ost, kaffe

Lunch: Färdigköpt kycklingsallad, vatten

(den dyrast jag någonsin köpt…99:- för en byta för avhämtning…hutlöst!!)

Mellis…just nu…En liten whiskey och en liten bit ölkorv

Middag: Tacoköttfärs och lite grönsaker

Marylojs
0

Middag: Nu står laxpuddingen i ugnen. Mums, mums, mums!

Direkt efter jobbet tog jag ett mellanmål bestående av 3 skivor rostbiff med en skiva gräddost inlindad i varje.

Pasi
0

#29 Jag vispar 3 dl grädde, pluppar i 3 äggulor, 1-2 msk fruktsocker  ( ca 9g kolhydrater med den större mängden socker passar kanske  vana sockerätare bäst) och smaksättning. vispar snabbt och kaaaaastar in det i frysen 1-2 h. Exempel på smaksättningar:

• 1/2 tsk vaniljsocker
  • 1/2 tsk kanel, 1/2 tsk kardemumma
  • 2-3 msk kakao
Axol
0

Ägg, makrill, majonnäs

Kycklingsoppa

Grekisk sallad, köttfärssås, ost och vin

Mer sugen, så det blir nog något till ikväll. Vet dock inte riktigt vad ännu.

Spännande att läsa om andras måltider!

Miyu
0

… Blev visst en Atkinsbar och babybell ostar också.

eldslandet
0

Frukost: lammlevergryta (en halv gul lök, en vitlöksklyfta och några skivade champinjoner stekta i smör tillsammans med hackade levern, creme fraiche, vispgrädde, vittvin, kryddor)

Lunch: samma som ovan

Middag: dito

P.S. Skönt att det är slut.

fj-100
0

Tack PasiTungan ute!

xdiza
0

Frukost: T-Y med hallon och blåbär ca en halv dl. en skvätt grädde och en halv tsk honung. två stora koppar kaffe med grädde i.

Middag: ost och kantarellpaj med stekt strimmlat fläskkött kryddat i tacco. Recept på paj hittade jag på GI- 0

Kvällsmat: En liten bit av pajen.

Innerjoin
0

Några salami-och skinkskiva till frukost+ Kaffe m sojagrädde+1 tsk smör.

3 stekta ägg+½ paket stekt bacon

1 lowcarbburgare på Max (med 1 extra 90 g burgare+bacon i)

JohanBaltic
0

Lax - vildfångad. I ungsform med smör, flingsalt, mortlad vitpeppar, dill med folie över.

Jag använder ugnstermometern och tar ut laxen exakt på 55 gr. Jag kör på låg ugnsvärme ca 120 gr. Hemgjord hollandaisesås till - mums.

det fick vi ikväll - med ett glas rött (kallt) vin till.

Caena
0

uppskattar ett välbeprövat recept..

har det tendens att bli isigt?

ska det röras om nånting eller bara lämnas ifred?

tack tack!!

Puhlo
0

Frukost: 3 kokta ägg, 50g smör.

Lunch: En halv grillad kyckling, isbergssallad, 4 cockttailtomater, lite gurka och bearnaise till.

Mellis: 3 små ölkorvar

Middag/kvällsmat: Tonfiskröra. Det ska ätas snart. ^^

Imorrn blir det Helstekt Kalkon(!!!!)

Det känns nästan som att jag har tagit mig vatten över huvudet..

Sara40
0

JohannaWW - Ägg-mjölk kan jag inte leva utan numera!

Marylojs - Min goulash är inget speciellt men den brukar bestå av: 1kg fläskfärs och 1kg nötfärs, 1 hackad gul lök, en stor klump smör, några hackade vitlöksklyftor, 1 burk krossade tomater, en hel del paprika pulver (nog över 1dl så här har vi nog en hel del kolhydrater), hackad chilli efter smak (jag tycker om när det är starkt), lite persilja, lite mejram, stött kummin, en knippe lagerblad, svartpeppar, salt, lite citronskal och lite citronsaft eller lite rödvin och så vatten såklart efter tycke och smak, i bland lite mer soppigt och ibland lite mer grytigt. Paprika bitar är gott i men jag har inte i det för tillsammans med allt annat blir det då ganska mycket kolhydrater tycker jag.)

Ibland river jag parmesan/ annan ost över och ibland har jag i en klick creme fraich - då helst 38-40% lyxvarianten (Yoplait eller något sådant märke tror jag?).

I dag blev det ägg och bacon till frukost tillsammans med en balja ägg-mjölk kaffe.

Puhlo - Kalkon var det länge sedan jag åt… nu blev jag sugen!

Sara40
0

JohanBaltic - j-drans vad gott det lät med din ungsbakade lax… Tungan ute

Katarina2
0

Frukost: 2 Fincrisp med bregott och ost, kaffe

Lunch: Tonfisksallad med extra olja, vatten

Middag: Grillad korv och räksallad, whiskey och lite nötter framför brasan på stranden när vi fiskar kräftor.

Marylojs
0

#63 Toppen, tack, det ska definitivt provas!

Dagen har f ö sett ut som följer:

Frukost: 2 ägg med smör, lite turkisk yoghurt med grädde.

Lunch: Laxpudding med smör

fj-100
0

I dag har jag gjort "storkok" till frysen.

Gjorde kålpudding på köttfärs. Medan den stod i ugnen vart det:

Pannbiffar med chili, vitlök,feta och bacon i. När dom var klara gjorde jag:

Muffins som åkte in efter kålpuddingen i ugnen. När jag ändå var i farten vart det;

Kycklinglever i gräddsås med torkade trattkantareller.

Sist smälte jag lite mörk choklad och mycket cocosfett, blandade med cocosflingor och frös in.

Nu känner jag mig skitduktigSkrattande

[Estellan]
0

Frukost:

Omelett med bacon och en klick smör. Kaffe med grädde. Turkisk yogurth med linfrö

Lunch:

Ugnsgrillad lax med squashgratäng med en klick smör

Middag:

Tacos på köttfärs, ost,parmensanchips (mina nachos) , gurka, tomat, isberssallad (mitt tacobröd) och creme fraiche med salt, vitlök och avokadao. Kamske ett glas rött till….hmmmObestämd

Miyu
0

Frukost: 4 remsor knaperstekt bacon, 3 skivor falukorv. 1 kokt ägg.

Lunch: Ugnsstekt lax m. smör.

Börjar bli hungrig igen nu.. kan ta break från jobbet om tre kvart.. Blir nog Babybell och något kött. Försöker hålla nere på mjölkprodukter idag men kesella frestar…

greensis
0

Frukost: kescarpone m kanel.

Fredagsfrukost på jobbet: flera koppar kaffe m bregott. 3 skivor ost, 2 skivor mortadella, 1cm gurka, 1 skiva tomat

Lunch: 2 Max LowCarb-burgare (med avocadosås, istf hamburgersåsen) Vatten

Middag: ingen aning, men något som passar till rosa champagne (min brors bortsprungna katt är återfunnen, ska firas!)

Fabricati diem, pvnc!

Miyu
0

#70 Haha, allvarligt? Vad underbart att fira en sån sak!

Johannika
0

Frukost: The med kokosfett

Lunch: 1 fläskkotlett med bea och pizzasallad

Middag: Kyckling och mozarellasallad med balsamicodressing

Hamka
0

Frukost : En kyckling klubba och en avokado halva

Lunch : Kyckling med sparris och körsbärstomater

Mellis (efter träning) : Ett glas kolhydratsnål sojamjölk

Middag : Grillad kyckling med avokado och andra grönsaker.

Miyu
0

Mellis/middag blev ett nät babybellost, mascarpone och prickig korv. Gott!

Axol
0

Äggröra med lite grädde

Kinamat - stekt biff med kål och någon sås

Ostar med lite darfour björnbärsmarmelad

och så har jag just proppat i mig 1 dl vispad grädde med lite vaniljfrön och 4 bitar mörk choklad

Allt för att jag ska på resturang om 2 timmar. Detta matställe är DYRT och jag har ingen lust att äta mig mätt där. Då får man äta 10 tapas a´60 spänn eller något. Bättre att bli mätt hemma och kunna äta en tapas och dricka nio glas vin :)

Miyu
0

Haha, alkis ;)

Axol
0

Vi får väl se, jag kanske inte är lika glad och pigg imorgon… ;)

Miyu
0

den dan den sorgen :D

Facklan
0

Dagen var mer protein än nått annat !!

Frukost 3 ägg med kykling skivor kaffe med kokosmjölk

fika/lunch påläggs rullar med  lite hyvlat smör mellan o 2 paprika skivor  vatten massa vatten

Fika  Grillkött stekt med kryddsmör till  kaffe med kokos mjölk

Middag köttfärsgryta ( nöt kött, bakon, lök, paprika, spenat,champinoner o Philadelfia )

Vatten massa vatten !

evabe
0

Frukost: 1 ägg, ekologiskt knäcke bregott + ost te med 0,5 dl grädde

Lunch: levergryta m. gräddsås( lite knaperstekt bacon-kunde inte motstå barnens rester)  PROPPMÄTT!!!

Middag: Egna hamburgare ( nötfärs, grädde, ägg, kross. linfrön)Egen dressing: CF, gräddfil, majonnäs, lite ketchup- hade tyvärr ingen tomatpuré   Lite grönsaker  Supergott och mättande!

Ojdå ; glömde visst ett glas öl ( vill helst förtränga )

Annamalin
0

Frukost: Två stekta ägg och stekt Väddöskinka.

Lunch (hos väninna): Sallad med ruccola, getost, lax, körsbärstomater med olivolja, och lite färskost med pepparrot vid sidan av. Vitt vin. Sen tre fyra jordgubbar med vispgrädde och sist en ruta mörk choklad med chili.

Middag: En halv kryddkorv och en stor klick guacamole. På kvällen lite blomkål i småbuketter med gräddfilsdip.

FruFilur
0

Alldeles för lite (fett) idag, men det var en konstig dag från början till slut, hade migrän sedan igår kväll och blotta tanken på ägg och bacon till frukost fick mig att må ännu mer illa, så knäckemackan med ost var värd varenda kolhydrat, för efter det kunde jag gå och lägga mig och somna om (sov till 13) och sedan vakna huvudvärksfri.

10:00 Frukost : En kopp te med ca 3 gram socker och 2 msk grädde. En Wasa sport med smör och rejält med ost

16:30 Lunch : Tacokassler med grönsallad

20:30 Middag : Tacokassler, med tomat och gurka

Skulle ha behövt fetta upp kasslern lite till, men det var lite för tomt både i skåp och fantasi för att komma på vad jag skulle ha petat till för nåt. Annars var det riktigt smaskigt; rejäl stuns i smaken med den starka taco-såsen

Taco-kassler, ca 5 port

• ca 7 hg kassler, ganska tunna skivor
  • 1 paprika, tärnas fint
  • 40 gram riven västerbottenost
  • 140 gram riven gräddost
  • 1 burk tacosås (350 gram, "hot")
  • 1 burk creme fraiche (2dl)

smörj en gratängform, lägg ut hälften av kasslerskivor, strö på drygt hälften av paprikan, lägg på ett resterande kassler i ett nytt lager. Blanda Creme fraiche med tacosåsen och bred ut ovanpå kasslern, fördela den rivna osten över alltihopa och strö ut resten av den tärnade paprikan.
In i ugnen ca 20 minuter på 200 grader.

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Katarina2
0

Frukost: Ostskivor med bregott, gurkskivor, kaffe

Lunch: Ost-omelett, lite isbergssallad

Middag: Grillad karre, coleslaw

Idag har jag laddat frysen med Vimsans kålpudding och

Kotletter i ugn. Det blir bra att ha när vardagen kommer och man behöver en matlåda.

FruFilur
0

Gårdagen var en alldeles fantastiskt lyckad dag Skrattande

Knappt 18 gram kolhydrater; 79E% fett, 15E% protein, 3E% kolhydrater och 3E% alkohol

10:00 Frukost : Äggröra och ett drygt halvt paket bacon

14:00 Lunch : En fjärdedels 6-äggs-omelett med skinka och ost, 2 körsbärstomater (Herr Filur åt halva omeletten, och en fjärdedel åkte in i kylen)

20:00 Middag : Ryggbiff med broccoligratäng och bea-sås (Lohmanders) , 1 glas rödvin. Dessert : Chokladmousse (gjord på (inte riktigt) 1 dl vispad grädde med 10 gram smält mörk choklad, en knivsudd socker och vaniljpulver) och 50 gram färska hallon

Hamka
0

Frukost (06:30)  : Lite grillad kyckling och gurkstavar..

Lunch (14:00) : Oxkött med halv avokado och paprika röra.

Middag (Blir troligen 19:00) : Renskav och avokado + andra grönsaker.

Axol
0

Frukost - egna ost-nöt-ägg-biffar med två matskedar grädde (stekta på stekjärn)

Lunch - Ungersk blomkålssoppa, ett revben, smak av lite fiberhuskbröd - nästan det godaste sedan LCHFstart!

Fika - Torrostade jordnötter, 1 glas vin (vill egentligen supa ner mig eftersom jag börjar jobba imorgon….)

Thats it!

basta-ya
0

Frukost, färsk-ost / keso och en kopp ört te

Lunch på restaurang stekt mild grön peppar (typ Jalapeno) med salt sedan en oxfile med grädd/svampsås och lite sallad.

Det var jätte gott, det är nu fem timmar sen och är fortfarande mätt och gladGlad

Caena
0

frukost: TY med grädde + 1 stekt ägg med grädde och en bratwurstkorv,

lunch: en bratwurstkorv

middag: tacofärs (nöt) 1 hel avokado, en bit gurka, en minimal paprika, tacosås och keso, + lite bea (köpt- suck.. )

oj, va mycket de blev till middag, vill inte kolla minmat på denSkäms

Pasi
0

Axol - Hur gör du den ungerska blomkålssoppan?

FruFilur
0

Ännu en succédag i den Filurska kosthållningen…

Ca 21 gram kolhydrater; 78E% fett, 19E% protein, 4E% kolhydrater

10:15 Frukost : Lite omelett-rester från gårdagen, en klatt majonäs, äggröra, bacon. En mugg kaffe med ca ½dl grädde

13:30 Lunch : McDrive ; två cheeseburgare där bröden fick glädja kajorna

20:45 Middag : Baconlindad kycklingfilé med broccoligratäng och en fet vitlöksdip (en del majonäs, två delar creme fraiche, salt, vitpeppar, 2 pressade vitlöksklyftor, paprikapulver, persillade). Sedan vore det ju synd att inte upprepa ett vinnande koncept, så det fick bli Dessert idag med ; Chokladgrädde med resterande hallon

Och ÄNTLIGEN har jag hittat hur jag ska göra för att chokladgrädden inte ska bli grynig. Mäter upp min deciliter grädde i en skål, häller av ca två matskedar så det täcker botten på min pyttekastrull, har ner mina 5-10 gram choklad och värmer upp den till kokande, och sedan röra, röra, röra tills chokladen smält.
Vispar den oblandade grädden ganska hårt (i den har jag i ett gram strösocker (tror det mest är psykologiskt!) och det ekologiska vaniljpulvret). Kyler sedan ner kastrullen med chokladen och kör elvispen några varv där också så att chokladen riktigt blandar sig med grädden och blandar sedan ner det i resten av grädden… Mjukt, lent och grynfritt på mindre än fem minuter, och gudagott till hallon

aliela
0

Frukost: Nötbröd med smör och ost (nötmjölet utbytt mot kokosflingor)Grönt te

Mellanmål: Turkisk yoghurt med grädde. Och kaffe

Lunch: Entrecote med gräddsås och kantareller. Grädde med turkisk yoghurt och jordnötssmör till efterrätt. Och kaffe såklart.

Mellanmål: Ostskivor med smör och kaffe

Middag: Kycklinggryta med bacon och currygräddsås.

Kvällsmål: Ischoklad av kokosfett (utan socker). Och grädde…

Caena
0

wow,. det där lät jättegott..

alltså chokladgrädden. har aldrig prövat nått sånt.. men pröva nån dag ska jag göra!.. absolut..

själv gjorde jag varm choklad där jag ville slippa småflisorna så att säga..
hade överblivet fett från kokostoppar, lade ner lite chokladpulver och smälte ut, i med lite grädde och sen resterande mjölk efter det har smetat till sig .. gott i gott gott med vispgrädde till..
mättande också.. =)

Katarina2
0

Frukost: 3 Fincrisp med Bregott(havssalt), ost och gurksskivor, kaffe

I Lunchlådan finns det: Isbergssallad, tonfisk i olja, extra citronolja och en klick majonnäs

Miyu
0

Frukost: Lyxig omelett på två ägg, halv deciliter mjölk och med knaperstekt bacon. Smörklick.

Lunch blir halva burken mascarpone som står kvar här på jobbet.

Köttfärs m. smöroch riven ost till middag antagligen.

hupp
0

Frukost.

Ostäggröra: 2 ägg en slatt grädde en smörklich och en näve riven parmesan

Axol
0

Den var riktigt god och enkel.

Förväll blomkålen i lättsaltat vatten.

Smält 50g smör i en gryta. Tillsätt 3 msk mjöl (jag tog arrowrot) och bryn lite. Tillsätt 1 msk milt paprikapulver och bryn med. Här kan du om du vill bryna med lite hel kummin, men det struntade jag i igår. Det ger en mer ungersk känsla.

Häll över blomkålsspadet och se till att det blir hyfsad konsistens. Toppa med några matskedar creme fraiche. Jag fettade upp soppan med ca 1 dl grädde också. Lägg i blomkålen. Salta och peppra. Vid servering (får absolut inte koka med) kan med fördel 2 msk vitvinsvinäger tillsättas. Det ger en väldigt god samk. Om du är osäker på detta så smaksätt i tallriken istället. Servera med en klick creme fraiche eller gräddfil!

Gott

mollward
0

Frukost: 2 ägg med 30 gr majonnäs

Lunch: Tacoköttfärsröra, riven ost, creme fraiche och sallad med blandade grönsaker.

Middag: Kommer att bestå av Cevapcipci med kryddsmör och kokt broccoli.

* slurp *

Puhlo
0

Brunch: Tonfiskröra på 70g tonfisk i vatten, 3 msk majonnäs, 3 msk turkisk yoghurt och 3 msk creme fraiche. Salt, peppar och torkad gräslök. :9 2 finn crisp till det.

Mellis: ½ dl grädde.

Middag tänkte jag göra köttfärsröra med bacon. Eller nånslags köttfärslimpa med bacon och tomatröra blandad i smeten. Har tomatröra över från i förrgår.

Katarina2
0

Mellis: 6 köttbullar och beasås

Kvällsmat: Laxfile, broccoli och räkröra

greensis
0

Frukost: äggröra på 3 ägg, smör och färsk oregano. Kaffe m bregott

Lunch: helstekt fläskkarré med paprika-kokossoppa som sås, samt grön sparris. 3 glas vatten. Te.

Middag: elefantöra m smörklick och stor klick creme bonjour vitlök. Ett lillfinger rå morot från barnens uppläggsfat. Vatten.

Kvällsmat efter planerad träning: 1 mugg äggmjölk m kanel & kardemumma

Fabricati diem, pvnc!

seventeen
0

Frukost: 1 kopp svart kaffe

Lunch: 2 tunna skivor skinka med smör

Middag: ½ pkt bacon, 2 tunna skivor skinka med smör

tophondo
0

Frukost: Äggröa på 3 ägg med 3 msk grädde, 3 skivor Lördagskorv från Dulano

Mellanmål: Kaffe med visprädde

Lunch: En hamburgare (inget bröd), 3 grillade oranga parikor, en champinjon fylld med fetaost, gurka, tomat och en klick creme fraiche

Mellanmål: En Babybel-ost

Kvällsmat: En avocado, en klick Rydbergs räksallad, 2 ägg med majonnäs, en bit brieost, en hamburgare (ej bröd), gurka och tomat

matildaas
0

#18, hur gör nu dina ägg&bacon muffins :D?

Katarina2
0

#seventeen - Det var inte mycket mat för en hel dag! Är du inte hungrig?

I kväll blev det Chokladmousse och lite hallon..Mums!

Caena
0

åh! va roligt att höra nån fråga.. tihi..

dock är det ett ganska vidspritt recept..

skickar länk(känner ju igen FruFilur)
(ägg och baconmuffins)

men gjorde halva för att pröva
5 ägg, ½ dl grädde, 1 dl riven ost, 1 paket bacon..

blanda ingred. stek bacon, blanda ihop, häll i formar(jag prövade med stora silikonformar.- am. stil)

tyckte de var jättegoda!

Annamalin
0

Frukost: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon.

Lunch: 1 kokt ägg, parmaskinka, romasallad, keso utrörd med olivolja, lite cf och örtkryddor.

Middag: räkor värmda i sås gjord på lite lök, squasch, vitlök, saffran, curry, paprika, cf + några salladsblad.

Då och då: makadamianötter. Har så svårt att låta bli dem. Har ätit *mycket* nötter i sommar.

seventeen
0

#Katarina2: Jag äter inte så mycket helt enkelt :)

copia
0

frukost: laxröra från dagen innan, inlindat i ostskivor

lunch: hos svärmor som bjöd på kycklingfile i gräddsås med curry, sallad.

middag: laxröra i ostkappa igen…

mätt o belåten, så nöjd med min dag…

kerla
0

Frukost: fil med "musli" (solroskärnor, linfrö, kokos o nötter)

Lunch: Högrev med coleslaw (från dagen innan)

Middag: Kålpudding med lingon

Kväll: Ost och några oliver

Marylojs
0

Gårdagen:

Frukost: Hanns inte med

Lunch: Grillad kycklingfilé med massa tzatziki och lite sallad (ute på café). De var riktigt bussiga med extra tzatziki. 

Mat innan träning: Räkor, ägg, lite grönt (vi hade en överbliven räksallad på jobbet.)

Mat efter träning: Nötbröd med massvis av smör och ost.

FruFilur
0

Gårdagen, ännu en succé! Jag börjar bli bra på det här!

Ca 24 gram kolhydrater; 82E% fett, 14E% protein, 4E% kolhydrater

11:30 Frukost : Bacon, äggröra och en rejäl slatt överbliven bearnaisesås

16:00 Mellanmål/lunch : 1 kokt ägg, smör, majonäs, en halv knäckeskiva (mmm, gott, väl värd sina 4½ kolhydrater) med femdubbelt lager ost samt ett halvt glas med en blandning av mjölk (2 delar) och vispgrädde (1 del)

18:00 Middag : Max ; LowCarb-burgare, grönsallad, GreenGarlic-dip (istället för den fettfria (bluäck!) som följer med salladen) och en Ramlösa

19:30 Kvällsfika : En kopp kaffe med grädde. Inte en smula av bulle eller kaka var ens i närheten av min mun *stolt* (det var ett styrelsemöte med tillhörande fikabrödsorgie på kvällen)

Katarina2
0

Frukost: 3 Fincrisp, bregott, ost och kaffe

Lunch: Kålpudding, några mosade lingon

Middag: Kasslergratäng

(Kassler, grön paprika, gullök, vitlök,grädde,sambal olek,soya och västerbottenost i 225 grader)

Miyu
0

Frukost: Turkisk yoghurt, 2 stekta ägg. Te med pyttelite grönmjölk.

Lunch: Laxkotlett m. Creme bonjour och smör.

Middag: Kycklingbröst m. skinn. En remsa bacon och massa smör. Lite isbergssallad.

Kvällsgnaffs: 6 skivor ost, 8 rutor mörk Cavalier-choklad.

seventeen
0

Frukost: 1 kopp svart kaffe

Lunch: Två "tunna skivor" skinka med smör

Middag: ½ pkt bacon

Hamka
0

Frukost : Hemma gjorda kyckling köttbullar med avokado

Lunch : Rostbiffmacka , hade en skiva linföbröd med hemma gjord laktosfri aubergine röra och ett par skivor rostbiff.

Middag : Oxkött på spett med paprika röra och grönsallad.

Miyu
0

(har nån näringsvärden för Västgöta Klosters svarta ost 31%? hittar inte, tänkte föra in i Minmat nu)

FruFilur
0

#116 Skumt, Arla har det inte på sin hemsida… Men liknande är ju i alla fall Wästgöta Kloster Brun (cheddar) 32 %

Energivärde 1650 kJ/400 kcal
Protein 26 g
Kolhydrat 1 g
Fett 32 g

Annars så brukar inte jag vara så toknoga, utan kör på generella värden, som för 31%-ig ost är

Protein 26.2 g
Kolhydrat 1.4 g
Fett 31 g

Miyu
0

Tusen tack!

FruFilur
0

10:15 Frukost : Gissa! ;o) Såklart blev det bacon och äggröra, med en liten smörklatt på toppen. En mugg kaffe med grädde efter det.

15:30 Lunch : Hemmagjord ost- och baconburgare med hemmagjord dressing variant #1, grönsallad, 2 körsbärstomater och en matsked bostongurka

19:30 Middag : Hemmagjord ost- och baconburgare med hemmagjord dressing variant #2, fyra gurkstavar och två körsbärstomater

Ost- och baconburgare, 4 stycken/portioner

• * 400 gram nötfärs
  • * 2 äggulor
  • * salt
  • * rejält med grovmalen svartpeppar
  • * chilipulver
  • * 8 skivor ost
  • * 4 delade skivor bacon

Klägga ihop färs, äggulor och kryddor, forma fyra burgare. Stek i grillpanna, när du flippat burgaren en gång ha på osten, stek två baconbitar vid sidan av och lägg ovanpå osten, stek klart tills osten smält ner lite.

Dressing á la man tager vad man haver variant #1, 2 portioner

• * En slatt vitlökssås sedan i söndags (Majonäs, CF & vitlök)

• * En skvätt Heinz chilisås

• * Mer majonäs

• * Mer creme fraiche (1/4 burk, ungefär)

• * En dräll vispgrädde

• * Salt

• * Peppar

• * Paprikapulver

• * Tre drag på vitlökskvarnen

Blanda ihop allt… Ät och njut…

Dressing á la man tager vad man haver #2, 2 portioner

• * Trekvarts burk creme fraiche
  • * Några rediga kläm på majonästuben
  • * Ajvar Relish, nån matsked
  • * Tomatpuré, en knapp matsked
  • * Dijon-senap, nån dryg tesked
  • * 2 teskedar bostongurka
  • * Salt
  • * Vitpeppar
  • * Chilipulver
  • * Tre drag på vitlökskvarnen

Blanda ihop allt… Ät och njut…

Caena
0

frukost: stekt ägg (grädden var slut) te med mjölk (inte lika gott)
"varm macka" med salami, brieost och kvibille cheddar ost

lunch: gårdagens fyllda fläskfilé(lyckas baconsvålar mixade med ägg och färska kantareller + en cremé bonjour kantarell + grädde ost. (några få riktiga kantareller också)

middag; 150 gr leverbiffar med lite löksås + vitkålssallad
(fan va ja har saknat leverbiffar ) saknar dock lingonsylt.. bara lite granna….

(hade tur, fick 4!! matlådor med leverbiff också. !!! )

greensis
0

Frukost: 3 kokta ägg m bregott. 2 muggar kaffe

Lunch: elefantöra m 10 pinnar grön sparris & jätteklick creme bonjour vitlök.  Vatten. Kaffe

Mellis: en kopp te

Middag: kålpudding på resterna av köttfärssås, med äggstanning i. Creme bonjour vitlök (Mycket sånt - köpte en 1,5kg hink!).  Vatten.

Innan natträning: kaffe latte 50/50 äggmjölk. Mer vatten.

Fabricati diem, pvnc!

Marylojs
0

Lunch: Laxpudding med massvis av smält smör

Middag: Blir troligen stekt fläskkotlett med sallad med bl a fetaost. Troligen ett bra rödvin och någon bit 75 % choklad till det. 

Man måste ju mysa till det även mitt i veckan ibland med sin älskade. :-)

Melindrea
0

Lunch: Uppvärmd köttfärslimpa med smör och ost

Middag: Blir det lergrytestekt fransyska med blomkålsmos =)

copia
0

Frukost i bilen till Ullard: Två stekta ägg med en skiva köttfärslimpa och ostskivor på.

Lunch i bilen på väg hem. En halv burk coorned beef, en favvo, dom andra tyckte att det luktade hundmat.. *S*

Middag äggakaka med bacon..

Melindrea
0

Vad är äggakaka?

Fransyskan blev förresten jättemumsig. Det ska göras igen, flera gånger! =)

FruFilur
0

10:00 Frukost : Lite bacon (KRIS! Ett LCHF-hem utan tillräckligt med bacon!?) och en normal äggröra. En mugg kaffe med grädde efteråt.

13:45 Lunch : Zucchini Carbonara med en äggula på toppen

18:00 Mellanmål : Tre skivor "hamburger-cheddar"

18:30 Middag : Inte riktigt en hel burk gurkmajonäs, 4 grillkorvar

Hmmm, ja, inte någon strålande matdag idag direkt, men man får göra det bästa av situationerna när de uppkommer…

Katarina2
0

Frukost: 1 skiva solrosbröd,bregott och ost, 3 kokta ägg och majonnäs

Lunch: Rester från Kasslergratängen

Middag: Kycklingfile i ugn med zucchini,gul lök,grädde och fransk senap. Kryddat med dragon och italiensk grillkrydda.

Kvällsmums: Brownie med en klick grädde…Mums!

Miyu
0

Frukost: 2 stekta ägg, 2 remsor bacon och stor smörklick.

Lunch: Lite gurka, tzatziki och kycklingröra med några bitarfeta. Blev inte mätt alls.

Middag: 1 burk kesella (påväg hem, höll på att svälta ihjäl), köttfärssås hos en polare. Ingen aning vad det var i den.

Kvällstugg: 3 rader Cavaliermjölkchoklad.

24 kolisar  idag :(

Katarina2
0

Frukost: 1 skiva solrosbröd, bregott, ost och kaffe

Lunch: Ostomelett, vatten

Middag: Kålpudding, några mosade lingon

Kvällsfika: En seg brownie med en klick vispad grädde

egalia
0

Oj, vad alla verkar äta mkt!! *S* Jag blir mätt så himla fort!

Idag har jag ätit:

Frukost: en skål fil med en skvätt vispgrädde i.

Lunch: två löskokta ägg, hackade med smör och en slatt kaviar.

Middag: Köttfärssås med rödlök, örtkryddor och grädde i, som jag slevade i mig i djup tallrik med sked! *S*

Maia
0

Frukost: Kaffe med nån msk grädde.

Efterfrukost på jobbet: Tre ägg stekta i baconfett.

Lunch: En skål kycklinggryta (kyckling, kokosfett, röd curry, kokosgrädde, grädde, lite gul paprika, lite purjo)

Middag: En skål fläskköttsgryta (fläskfärs, fett fläskkött, smör, kokosmjölk, grädde, röd curry, jordnötsmör, mascarpone, lite gul paprika, lite purjo)

Ungefär tre koppar kaffe till med nån msk grädde i.

[tillbakalutat]

FruFilur
0

En mycket bättre matdag idag, som landade kring mer normala 20-25 kolhydrater till skillnad från gårdagens dryga 60. Jag har gjort en mental notering på att jag inte ostraffat kan äta så mycket av både kalorier och kolhydrater, det straffar sig!

Idag : Ca 23 gram kolhydrater; 77E% fett, 19E% protein, 4E% kolhydrater

09:30 Frukost : Bacon & äggröra, en mugg kaffe med grädde

13:30 Lunch : En fjärdedels grillad kyckling på en grönsalladsbädd (45 gram isbergsallad, 2 körsbärstomater, en liten bit gurka) och currysås (1 dl CF, redigt kläm majonäs, kryddor)

20:45 Middag : Köttfärssås med ca 1dl riven ost och ½ dl vitlöks-creme fraiche

FruFilur
0

Ännu en bra dag, det går ju när man bara lägger manken till…

Ca 27 gram kolhydrater; 79E% fett, 16E% protein, 5E% kolhydrater

10:30 Frukost : Samma gamla vanliga! Tungan ute Bacon, äggröra och sedan en mugg kaffe med grädde och för dagen förstärkt med lite kokosfett.

14:00 Lunch : MAX ; LowCarb-burgare, grönsallad och GreenGarlic-dip. Ramlösa till…

20:15 : Middag : Kycklinggryta (Kyckling, champinjoner, paprika och purjolök fräst i smör, creme fraiche till sås och kryddat med en halv matsked jordnötssmör & sweetchili-sås) utan något till

Puhlo
0

Idag kör jag fakir, för att bli av med det radikala sötsuget jag har efter gårdagens ostkakeraid..

Frukost:Kl 10

130Gram Ägg kokt (2st kokta ekologiska)
340Gram Entrecôte nöt stekt (naturkött)
75Gram Smör 80% fett

Lunch: Kl 15
340Gram Entrecôte nöt stekt (Buffybiff)
50Gram Béarnaisesås
20Gram Vitlök
50Gram Smör 80% fett
50Gram Ost hårdost 28% fett

Dock tror jag faktiskt att det blir nånting mer idag. Sitter och installerar spel med expansion, så då kommer jag bli hungrig om en sådär.. tre fyra timmar..?

Kvinnlig40talist
0

Frukost:
Omelett med riven västerbottenost + en kall pannbiff

Lunch:
Spenatsoppa med ägghalva o en klick meze yoghurt

Middag:
Samma som lunch + flatbrödmacka med smör o brännvinsost

**Spenatsoppa:
**4 dl grönsaksbuljong (utan jäst o socker), kokas upp
10-tal kluttar djupfryst spenat, lägg i, något tinade kanske

1 dl gammeldags mjölk, häll i lite i taget
1 dl vispgrädde, häll i lite i taget
en stor klick Creme F…, rör ner

KRYDDPEPPAR, förutom salt o vitpeppar

Katarina2
0

Frukost: 1 skiva solrosbröd, bregott, ost, gurkskivor, kaffe

Lunch: Kantarellomelett

Middag: (Ensamma hemma, så det blir förrätt och varm rätt)

Kräftsoppa, kräftstjärtar och en klick CF

Helstekt gädda med ansjovis,dill, och massa smör

Ett glas vitt och en ruta choklad…Kan det bli bättre!

Melindrea
0

Frukost blev två ägg med smör. Lunch tror jag bara blir fitline yoghurt med grädde i.

Middag: Tänkte mig isterbandsgryta med pepparot (stekt isterband, purjolök, grädde och pepparot), och till det smörstekt svamp. Vi får se hur gott det blir. =)

Vicks
0

Frukost: Äggröra på två ägg, stekt bacon och ett par cocktailtomater.

Lunch: Kebabsallad med dressing gjord på turkisk youghurt, vilöksost, majonnäs och kryddor. (gott!)

Middag: hmm, vet inte säkert men cole slaw och lax eller kött.

Hamka
0

Frukost : Ett glas sojamjölk

Lunch : En halv avokado med räkor

Middag: Troligen kycklingspett med avokado och sallad.

missaz
0

Frukost; kaffe med grädde och kokosolja med smak

Lunch; en burk tonfisk med majonäs

Middag; entrecote med blandsvamp som vi plockade idag samt rödvinssås och bearnaisesås. SÅÅÅ GOTT!

Miyu
0

Frukost: 1 kokt ägg m. lite majo. Några ostrullar fyllda m. skinka, skivat ägg, gurka och köttbullsbitar.

Lunch: Laxkotlett, halloumi. Lite grönsallad. Stor klick majo.

Mellis: 150 g Onaka. 3 ostskivor. Te m. mjölk. Några macadamias.

Kvällstugg: Minismet av kokos, kakao, stevia, mjölk och smör.

FruFilur
0

Skrattande En icke-LCHF-dag ser alltså ut såhär :

07:00 Bacon och Äggröra (var glad över att vi grundade med det, det räddade nog förmiddagshumöret)

ca 11:00 Kokt korv med bröd och mos, senap & ketchup

ca 15:00 Kravall-hunger : QP-burgare (med bröd, isch, det var torrt)

18:30 - 20:30 : En god öl (Kilkenny), en hamburgertallrik med bröd (GOTT!), frittar, ketchup & dip, en hallonsmulpaj med vaniljsås, ett stort glas coca-cola

Upplevde ett intressant fenomon under krogbesöket ; mätt, fast hungrig. Mängdmässigt var jag tokmätt, men inte "tillfredsställelse"-mässigt.

MimLan
0

#142 Jag tror inte fenomenet var nytt för dig, du har bara inte tänkt på det förut. Det är ju det som är det "fina" med kolhydrater; det berömda suget.

Mervi
0

Puttar upp denna, bra info för alla som är nya.Skrattande

Miyu
0

#142 Fuskdag? O_o

greensis
0

Frukost: svart kaffe. Mer kaffe. 2 glas vatten. Ett halvtorrt fullkornskorvbröd med bregott. (Fy!) Efter att barnen fått frukost och morgonjakten till slut var över - elefantöra med creme bonjour vitlök

Lunch: Elefantöra m 1 näve blandade salladsrester, lite smör. 1 kokt ägg m bregott. Vatten, kaffe.

Middag: troligen kokt rimmad tunga med pepparrot och creme bonjour-stuvad bladspenat.

Fabricati diem, pvnc!

FruFilur
0

#145 : Nej, inte en fuskdag… Skrattande En dag med ett aktivt valt avsteg, det är en liten och naggande god skillnad  på det.  Fusk ska man ju må dåligt över och ha uselt samvete för, och det vill inte jag…

Mina val må vara felaktiga, men de är i alla fall medvetna val!

Miyu
0

Tycker det är konstigt att välja att göra fel. Är det värt att du får "börja om" eftersom du antagligen inte är i ketos längre efter det där.

FruFilur
0

#148 : alla är vi tack o lov olika, och jag tycker det är helt OK att medvetet välja fel ibland, men då får jag ju självfallet vara beredd på att ta konsekvenserna. Skrattande Haltande jämförelse kanske, men en bankrånare gör ett medvetet val, och måste vara beredd att sitta i fängelse om polisen tar honom/henne.

Jag upplever å andra sidan inga direkt negativa biverkningar av ett avsteg så som andra verkar kunna göra med att de mår fysiskt illa och får svåra omställningsbesvär igen, så att göra ett avsteg för mig betyder möjligen att det kanske tar ett par veckor till för mig att uppnå mitt mål, vilket i min konsekvensanalys av situationen igår inte hade så stor betydelse.

På ett sätt kanske det är "otur" att jag inte "får lida" av ett avsteg, eftersom det blir enklare för mig att göra sådana, så det innebär att jag måste vara duktigare på att motionera "karaktärsmuskeln" för att inte hamna i en situation där jag gör upprepade avsteg och den är nog den mest svårtränade muskeln jag har…

För att återgå till trådens topic :

Frukost : Bacon och äggröra, en mugg kaffe med grädde

Mellanmål/lunch : 2 skivor "hamburgercheddar"

Middag+Dessert : Fläskfilégryta med ostgratinerad broccoli, Chokladgrädde med hallon/blåbär

Katarina2
0

Idag har varit en usel dag….har varit på kurs och det gick inte att välja mat och inte en chans att ta med egen.

Frukost hemma: Solrosbröd med bregott, rökt skinka, ost rullar med mera bregott, kaffe

Lunch: Couscous sallad med blandade grönsaker, rhode islandsås, 5 skivor kokt skinka

Mellis: Proviva dryck och en måltids bar

Middag: Pate, kantarellstuvning, broccoli

Tur att sådana dagar kommer sällan!

Mervi
0

Lunch: 1 bratwurst, lite rökt lax, 4 små tomater, kaffe

Middag: kycklinglever med svamp och bacon i gräddsås, smörkokt broccoli

Kväll: en bit ost + kaffe

Melindrea
0

Frukost åt jag den där röran som nämndes i en frukosttråd (ägg med ost, smör och oliver, i micron)

Sedan blev det mellanmål på kaffe med grädde och glass (bergsjöglass!) med grädde.

Middag gjorde jag: Smörstekta champinjoner, med en isterbandröra (isterband, purjolök, garam masala och grädde)

Facklan
0

Frukost 3ägg med grädde o vatten !

mellis 3dl standardmjölk o 2 babybels

Lunch 2kyklingsben cf/sky sås kål/sallad

Fika på stan en CB utan bröd o en stor Latte med grädde

Middag Brocoli lamkotletter cf/feta sås citron vatten

Mimsivimsi
0

till frukost åt jag en **taco omelett:
**
-bryn köttfärs med kryddor
-vispa ett ägg med lite grädde och stek långsamt på låg värme
-gör guacemole på avokado, gräddfil o vitlök
-skär en tomat i bitar o blanda med riven ost, köttfärs o guacemol
-lägg det stekta ägget på en tallrik och häll över allt annat, vik ihop om det går

Höll mig fram till middagen 9 timmar senare:

Stekt fläskkarré med grönsaksgratäng:

skiva zuccini, kålrot, jordärtskocka o broccoli, häll över grädde där ni vispat ner krossad vitlök, häll över riven mellanlagrad grevé, in i ugnen en timme.

GOTTI

pingela46
0

Undrar bara,äter ni inte mycket grönsaker,det framkommer

inte här tycker jag????

Grönsaker är för mig blomkål,broccoli tomat gurka paprika purjo

sparris zuzzini,aubergine sallader.

Tacksam för svar!

Marylojs
0

#148 Det är väl inte så konstigt att välja att göra ett avsteg, man måste SJÄLV få bestämma vad som funkar för en och inte. Jag kan också välja att göra avsteg ibland, fullt medveten om konsekvenserna. 

#155 Vissa av oss äter mycket grönsaker, andra inte.

I vilket fall, för att vara lite on topic:

Frukost: 3 st babybel (på bussen)

Lunch: Blir på någon lunchrestaurang, bästa som går att hitta

Mellis innan träning: i burk makrill

Middag: Troligen omelett eller annat lättlagat

FruFilur
0

#155 ; Nja, jag äter förvisso mer grönsaker idag än vad jag gjorde innan LCHF, men det kan nog fortfarande inte kallas för mycket. Tidigare åt jag dock väldigt minimalt med det som jag kallar för "externa grönsaker", dvs förutom det som ingick i maträtten (exvis köttfärssås ; lök, krossade tomater, eller korvröra ; lök, svamp), det var nog knappt ens en gång i veckan det råkade slinka med nån grönsak på sidan.

Idag blir det ju gärna så att till köttfärssås har jag strimlad vitkål och/eller zucchini, till en köttbit har jag ostgratinerad broccoli, till en hamburgare en blandsallad, till korv blomkålsmos osv, men det är inga mängder, blandsalladen består ungefär av två isbergsalladsblad, en halv tomat och tre cm gurka

Det är nog en av de sakerna som gör att jag gillar LCHF, jag behöver inte hålla på att fylla ut med saker som jag egentligen inte är så förtjust i bara för att kunna bli mätt.

Mervi
0

Frukost idag: ägg + smör, kaffe

Lunchen blir: Kycklinglever med bacon, svamp och gräddsås. Smörkokt broccoli och lite grönsallad med olja

Jag brukar äta grönsaker till lunchen. Frukost och middag hemma oftast utan.

pingela46
0

Oj jag som trodde att grönsaker är ett måste.

Vi har känt oss som kaninerSkrattande,då kan man äta måttligt då ja.

Käkar ni vitaminer då?

FruFilur
0

#159 : Om jag kommer ihåg det äter jag en multivitamin och omega3-kapsel ("Mitt Val Kombi"), eftersom jag inte äter fisk, så jag ligger nog lite lågt på den fronten annars men nu under semestern har jag inte kommit håg dem…

Enklare på jobbet, då tar jag dem i samband med lunchen…

MimLan
0

#159 Det är en myt att frukt och grönsaker är så fantastiska när det gäller vitaminer. Här är en tabell från Doc_/Kostdoktorn som jämför lite.

Det som behövs för nordbor är dock D-vitamin eftersom vi har för lite sol som vi kan tillgodogöra oss.

Det finns flera trådar om vitaminer i forat, använd sökfunktionen så kan du hitta svar/ställa frågor där istället.

Pasi
0

#159 Vad är det för vitamin man får från grönsaker som det inte finns tillräckligt av i kött, fisk, ägg, ost, grädde, smör och lever?Skrattande
Ja, jag käkar vitaminer i form av ovanstående!Flört

Johannika
0

Frukost: Parmesanomelett, the och kokosfett

Lunch: Sallad på kräftstjärtar och skagenröra. Isbergssallad och litet tomater och några oliver. (Visste ni att det var 5 gram kolisar i kräftstjärtarna??? Uhhhh…) 70% choklad, 10 gram.

Middag: Ska nog bli lax i ugn (tar osthyveln och hyvlar över lite smör och drar ett par drag med min nya favvo-pepper som det är lime-smak på!) Och så kanske färslk spenat med olivolja på och castello färskost/vitlök!

Melindrea
0

Idag äter jag ensam, så till frukost/lunch blev det ägg med oliver smör och ost, i micron. Till middag måste jag äta upp resterna av min stek, så då värmer jag väl det i micron med litet smör, och äter blomkål och ost till. =)

Miyu
0

Frukost: 1 stekt ägg m. klick majo och smör, turkisk yoghurt och onaka blandat. 2 ostskivor.

Lunch: 90 g hamburgebiff, lite sallad, 1 nät babybellost.

snack: 2 "Woodie"-sticks low carb choklad.

Vicks
0

Idag blev det:

Frukost: Omelett med bacon (å kaffe)

Lunch: Ugnstekt skinka och cole slaw

Mellanmål: Babymel-ost å lite kaffe

Middag: Gryta med, bacon, chorizo, oliver, lite lök, svamp, puttrande i cf. grädde och smör. *gott*  Blomkålsmos till det.

Sen nu lite brieost och ett glas rött vin! *gött*

Katarina2
0

Frukost: 1 skiva solrosbröd, bregott, ost, gurka och kaffe

Lunch: Kålpudding

Middag: Pate, sås på pepparost(4 peppar av bonjour) och grädde, broccoli

Facklan
0

frukost 2gg med smör  te

lunch 100g skinka med Philadelfia vatten o 2 babybel

kaffe med 1tsk cacaopukver med hälften mjölk

kvällsmat wokgrönsaker från coop med bacon, smör o sparris,cocosflingor

kvällisfika cevrée kuber jag panerar i linfrön (mest för magens skull*ler) med lite valnötter till gott !

BoelLouise
0

två stekta ägg till frukost.

Lite sallad till lunch

schwitzerfärs med gräddig sås till middag och ett litet glas portvin och några chokladbitar  till kvällen. (firar man, så gör man)

Miyu
0

(Middag: fyllningen i en Calzone, kvällsmums: turkisk yoghurt och en till chokladstick)

Katarina2
0

LouiseJonsson- Firar vad då?.."nyfiken"

Zepp
0

Försov mig.. så jag skar en tjock skiva gräddost som jag åt medans jag körde till jobbet!

Lunch, torsk med remuladesås, det va en del fettskrämda på jobbet så det blev nog två deciliter remulade till mig. Tungan ute

Sen middag, tjocka revbenspjäll, med gräddsås, grönsallad med ost och oliver!

Kvällsmål, grönt te med laxskiva och västkustsallad en skivad körsbärstomat och majo!

Står mig gott på sådan mat.. men remuladen räddade nog mig från den missade frukosten.Flört

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vicks
0

Frukost: Äggröra på två ägg + bacon och en smörklick på äggen

Lunch: Lite av korv- och bacongrytan och blomkålsmoset från igår + en babybel

E.m: Blandning av vispad grädde och keso + liten näve frusna osockrade blåbär *så gott*

Middag: Fläskkotlett med cole slaw och vitlökssmör och en bit brie

Katarina2
0

Frukost: Solrosbröd, bregott, ost, gurka och kaffe

Lunch: Ugnsomelett med bacon och mycket riven ost

Middag: Taco"paj" med omelett istället för pajdeg, lite finskurna grönsaker(sallad, gurka, paprika och gul lök) och mycket guacamole.

kerla
0

En hemsk dag

Frukost: Fil med musli (Egengjord med lite kolh, men ändå)

Lunch; Kålpudding

Middag: Korv med ost och grönsaker

Mellanmål: All choklad och jordnötssmör jag fick tag på Skäms

helium
0

frukost: ägg och bacon och en klick creme fraiche. kaffe med vispgrädde.

lunch: kebabkött med vitlöksås och pizzasallad. 

middag: stekt bacon med kycklingfilé i gräddsås med champinjoner.

kvällis: te med en liten sked cocosfett i.

är det något jag borde lägga till? eller ta bort?

FruFilur
0

#176 : Kebabkött om man inte är helt på det klara med vad det innehållet… KAN ha mycket kolhydrater i sig om det inte är rent kött…

Annars såg det väldigt smaskigt ut ! Cool

Själv då :

Frukost : Äggröra med en smörklick på toppen, bacon och en mugg kaffe med kokosfett och grädde

Lunch : MAX : Lowcarb-burgare, grönsallad, green-garlic-dip

Middag : Nåt med kassler, men vad är skrivet i stjärnorna än så länge

Hamka
0

Frukost : Fick för mig att jag skulle göra något extra med min omelett imorse så jag blandade i kanel ,ingefära och kardemumma. Sedan så lade jag lite sojagrädde ovanpå och tesked osockrad plommonsylt.

Tycker att det var mumsigt :)

Lunch : En näve cashewnötter och en avokado.. var i stan och jag ville inte lägga ut så mycket pengar på mat nu när jag sparar.

Middag : Grillad kyckling med massor av cayenne och chilipeppar!

Kvällis : En kopp te

FruFilur
0

Det fick bli ett taktiskt val ikväll, hade styrelsemöte där jag visste att det skulle vara fika, vilket ju inte är bra…

Därför såg jag till att ta med mig en halv knäckeskiva med generöst med smör och redigt med gräddost på till mellanmål, det var busenkelt att tacka nej till bullen då… *stolt*

Middag fick då bli varm macka LCHF style

pingela46
0

Ska på räkfrossa i helgen kan ni tipsa mig om vad jag ska äta förutom räkor.

TACK på förhand!

helium
0

räkor med majonäs på kålblad (istället för baugett-biten) väldigt gott.

sen kan man blanda creme fraiche med samba oelke och doppa räkor i.

och västerbotten ost! :)

Marylojs
0

Frukost: Hoppades över, var inte hungrig

Lunch: Het räkgryta

Mellis innan träning: 2 babybel

Träning: 1,5 timmars boxning

Middag: nötbröd med massvis av bregott och ost

Kväll: 1 proteinshake (kasein)

Melindrea
0

#180 AIOLI! AIOLI! AIOLI! *host* Ursäkta, råkade visst upprepa mig litet där >.>

Frukost: Kött, värmt i micron (med smör och ost)

Middag: Hamburgare med dressing, ost och avocado.

Mellanmål: Glasäpple och vattenmelon, samt mini babybel. (i omgångar, givetvis =)

Marylojs
0

Frukost: 3 babybel

Lunch: Kycklingfilé med grönsallad, youghurtröra med vitlök och kryddig valnötsröra (från Kungshallen, rekommenderas!!)

Middag: Avocado, skagenröra, ölkorv, brie. 2 bitar mörk choklad med hallonsmak. Ett glas rödvin.

kickelina66
0

Vilken härligt tråd med mycket bra mattips.

har idag ätit följande:

frukost: omelett på två ägg och två skivor skinka. stekt i rapsolja(slut på smör) 1 kopp te

mellanmål: 3 ostskivor med smör (varit och handlat)1kopp te

lunch: nötbröd med smör och en burk makrillfillé.

mellanmål. 1 banan( äter sällan frukt men blev sugen idag) 2koppar tete

middag: korv och squash stekt i smör.

kväll: 1 avacodo, 1 kopp te.

Miyu
0

Härligt med en till som käkar mellis! ;)

Frukost: Köttfärssås stekt i mycket smör. Lite krossad tomat och CF. Turkisk yoghurt med vaniljpulver efteråt.

Lunch: Burk tonfisk blandat med CF, majo. 1 stekt ägg.

Mellis efter träningspass 1: lite halloumi m. majo, ost och turkisk yoghurt.

Middag efter träningspass 2: Omelett på 2 ägg, massa smör, klick CF, matlagningsgrädde och lite riven ost.

Kväll: Ostbitar och te.

Melindrea
0

Frukost: Äggröra med makrill

Middag: "hamburgare", dvs en köttfärsbiff på 100% nötkött, serverad med stekt svamp, sallad, avokado och dressing. =)

greensis
0

frukost: 2 kokta ägg i halvor m hemgjord citronmajonäs. 2 tunna kvarter nötbröd med mycket bregott. Vatten & 2 muggar kaffe (m bregott i!)

Lunch: Dagens utan tillbehör, med salladsbordet (grönsallad+pizzasallad). Vatten. Fett när jag är tillbaka på jobbet

Middag: Något med lever, lovade min man

Gårdagens middag var hemmagjorda hamburgare, vilket fungerar till hela familjen där kost och smak varierar: man plockade ihop vad man ville och wrapsade i vitkål. Min var ost&bacon, tomatskiva, 1 skiva ättiksgurka, 1 tsk hamburgerdressing + 1 msk creme fraiche + ca 1 tsk dijonsenap

Fabricati diem, pvnc!

kickelina66
0

#186. det är nog mellanmålen jag måste plocka bort för att börja gå ner i vikt. men det är mysigt att sitta och fika med barnen när de kommer hem från skolan. och på kvällarna är jag jämt sugen oavsett vad jag ätit till middag. det sitter nog i skallen att jag ska äta på kvällarna.

Katarina2
0

Frukost: solrosbröd, bregott, ost, gurka och kaffe

Lunch: 2 bitar ostomelett med bacon

Middag: Strimmelgryta

Kvällstugg: Seg brownie med jordnötssmör, en liten whiskey

Facklan
0

frukost : 2 st kokta med smör o te

lunch svintunga med kålsallad med kesella o Chevrée sås

middag : makrill burk med en regäl klick smör o kaffe (på jobb på 15min ) gurka o lite röd paprika

fika 2st ost/valnöts kex

Ostkex med valnötter

150 g prästost
70g valnötter

Riv osten och lägg i högar på bakplåtspappersklädd plåt. Hacka nötterna, strö över oc htryck till. Grädda i 200 grader i ca 10 minuter eller tills kexen fått lite färg. Låt svalna och lägg på hushållspapper. Super goda o jag har sparat dom i en gammal pepparkaks burk så dom är spröda Kyss

Caena
0

frukost igår; stekfläsk och karljohansvampsås
(idag samma sakTungan ute)
lunch igår:Julegrötexperiment

middag igår; lättlagad fläskfile med timjan och chili

tom pojkvännen klarade sig utan extra grönsaker och ris till detta.. weiie!.. han orkade nog inte.. men åt faktiskt bara lite kaka efteråt.. inte som han brukar, slänga sig över allt möjligt så fort måltiden e klar..  vet dock inte om han tänkte på det.. Skrattande

Miyu
0

Lite lyxigare frukost:

Naturell mild yoghurt blandat med CF och en "müsli" bestående av fiber husk, kokosflingor och pumpafrön. Ovanpå kanel och vaniljpulver. 2 kokta ägg m. majonäs. Te.  Mätt!

Puhlo
0

Nu känns det som om jag säger det bara för att bräcka Miyu, men så är det inte.

Frukost: 300g Entrecote, 3 ägg 50g ekologisk bregott.

Nu klarar jag mig nog till 20snåret..

Marylojs
0

Frukost: Turkisk yoghurt med grädde

Lunch: Tacogratäng med gurka, tomat och avocado

Middag: Vet ej, blir hemma hos mamma och pappa med de är införstådda med min kosthållning

umbra55
0

Frukost: 2 rågade matskedar creme fraiche + 1 dl Fjällfil (för att få cf lite mer flytande!) och strösslat med solrosfrön på.

lunch:stekta torskfileer och gräddstuvad spenat  med nedrörd philadelphia ost i. Några ostskivor

Middag- Airams omelettrulle med tonfiskfyllning kanske? Få se hur lat jag är. Annars blir det nog nåt med kycklinglever… och ett glas rött, kanske?

Mellanmål: en stor näve jordnötter samt 1 bit nötbröd med smör o ost.

Miyu
0

#194 Haha, damn! Det var rejält med kött. Ja, du står dig nog längre än jag.

Edit: müslin innehöll också lite solrosfrön ^^

Puhlo
0

#197: Fortfarande mätt.. :) Min butik hade så billig entrecote (naturkött 129:-/kg), så jag köpte 2,5 kg..

Dagens middag: Helstekt kotlettrad med paprikapulver, senapspulver och dragon. Ugnsbakade grönsaker (hemodlade) till! :9

soda
0

Flottig omelett på 2 ägg, grädde, gräddost och 10% yogurt med lite hallon till frukost. 

Till lunch smörtstekt fisk med räksallad. 

Några 86%-chokladbitar och kaffe med grädde

Middag blir ostgratinerade sojakorvar och paprika med blomkålsmos gjort på smör och grädde.

En fet-fin dag helt enkelt!!Skrattande

Miyu
0

Lunch: Köttfärs/baconblandning m. massa smör och klick CF. Gurkbitar.

Mellis: En Atkinsbar.

Middag: Lax i ugn m. broccoli, mozzarella, lök.

Efterrätt: Lite turkisk yoghurt. Blåbärste m. mjölk och Stevia. Mums!

FruFilur
0

Frukost : INTE bacon & äggröra idag ; däremot en stekt korv och bräckt kassler tillsammans med äggröran. Efter detta en mugg kaffe med kokosfett och grädde.

Lunch : Två MCD-cheeseburgare utan bröd (snabb nödmat)

Middag : En välpepprad bit rare-stekt oxfilé, vitlökssmör, grönsallad och en handfull gräddkokta kantareller (lyckades hitta knappt 50 gram kantareller i skogen häromdagen). Ett glas rödvin till. Herr Filur fick sin oxfilé i form av råbiff, men jag är inte riktigt lika mycket rovdjur som honom…

Eventuellt blir det nån liten munsbit till, jag är hungrig…….

Melindrea
0

Frukost: Två ägg med smör

Lunch: Kycklingfilé med tre småpaket bregott och en rucola creme.

Mellanmål: Prinskorv, mini babybel, grädde, kaffe, te… Däremot ingen middag, eftersom jag mått illa.

Medlem
0

Frukost. Äggmjölk

Lunch: En stor biff med svampsås.

Middag: Inget. Jag är mätt sen lunchen som jag åt vid 3.

Katarina2
0

Frukost: 1 skiva solrosbröd, bregott, gurka och kaffe.

Lunch: Tonfiskröra(tonfisk i olja, majonnäs,2 mosade ägg och pressad citron), 2 skivor Finncrisp och kaffe.

Middag: 3 skivor rökt lax, skagenröra, extra räkor och extra majonnäs, vittvin.

Mellis 1 : 1 skivat äpplet kokt i smör, kanel och lite sörningsmedel, en klick grädde.

Mellis 2(kvällsmums): 4 tjocka skivor brännvinskorv och en whiskey.

HakanKrakan
0

Frukost: Kycklingfile med Haricots verts + proteindrink med 1 matsked linfröolja+GLA+ 1msk fiskolja.

Mellanmål:proteindrink med fläskfile

Lunch: Kycklingfile med championer+ proteindrink med 1 matsked linfröolja+mivitotal 1 msk+1 recip magnesium+krom+evitamin selen.

Mellanmål:proteindrink med fläskfile

Lunch: Kycklingfile med broccoli+ proteindrink med 1 matsked linfröolja+mivitotal 1 msk+1 recip magnesium+krom+evitamin selen.

Mellanmål:proteindrink+tonfisk i vatten

Hahahaha va enformigt

MimLan
0

Frukost: Bacon och äggröra

Lunch: Cevapcici med CF

Kvällsmat: Kantareller steka i smör och grädde

Mellanmål: En sked jordnötssmör

Hamka
0

Idag :

Frukost : En burk makrill

Lunch (blir sent idag) - Grillade laxspett med romfyllda avokados och grönsallad bestående av gurka och isbergssallad.

Kvällsmål: Fiberhusk macka med curry och en skiva kalkon.

Miyu
0

Brunch: Turkisk yoghurt blandat med CF. Ett ägg m. lite majo.

Middag: "julmat" bestående av prinskorv och köttbullar. Till det mozzarella och majo/CF-sås.

Kvällsmums: Laktosfri mjölk, lite turkisk yoghurt.

MimLan
0

Frukost: Cevapcici med CF

Eftermiddag: Halstrad lax i smör+citron. Fetaost+oliver i olivolja.

Snask: Smälte 5 gram choklad i lite vispgrädde, blandade ner en sked jordnötssmör. Supersnaskigt gott.

Verkar funka bra att äta två större mål om dagen.

Vicks
0

F.m: Äggröra på två ägg och grädde å smör + lite smörstekt sidfläsk

E.m: en chorizo + keso + en bit brie

kväll: blomkålsmos + knappt halv chorizokorv + efterätt på grädde och keso med osockrade blåbär

Och nu ett litet glas rött + en babybel

Katarina2
0

Frukost: 2 stekta ägg, lite kaviar, bragott och kaffe

(i svampskogen)

Lunch: … provsmak på Regna marken….korv av olika sorter,mörk choklad m.m.

Middag: Svampstuvning, öl och snaps

Revbenssjäll och rött vin

Mums: Seg brownie utan mjöl med jordnötssmör

Miyu
0

Varning för att frestas äta vanliga köttbullar… aj aj aj och gravidmage.

Vicks
0

Frukost: Äggröra på två ägg, smör, grädde och lite riven ost + bacon

Lunch: blev inget - jag var mätt!                                             Blev däremot TY med lite grädde och en näve frusna blåbär på e.m

Middag: Hamburgare med coleslaw (använde ett isbergssalladsblad som "bröd")

Miyu
0

Frukost: Turkisk yoghurt, några remsor bacon m. klick CF.

Lunch: Burk tonfisk blandat med CF, majo oc lite dijon. Gurka till.

Middag: Köttfärs stekt m. bacon. Halv mozzarellaboll.

FruFilur
0

Lördag :

Frukost (hemma) : bacon och äggröra

Lunch (i naturen) : Grillad falukorv med (hemmagjord) coleslaw

Middag (i naturen) : Grillat nötkött med ostgratinerad broccoli (medtagen i folieform och värmd i utkanten av brasan, det funkade!) och en vitlöksdip (CF, majonäs, vitlök). 2 muggar rödvin (glas kändes lite besvärligt att ta med, och ska det vara fältmässigt så ska det!)

Kvällsynd (i naturen) : En dumle-klubba (mmm, barndom!)

Nattgottis (i naturen) : Tre råa prinskorvar

Söndag :

Frukost (i naturen) : Bacon och ett stekt ägg på fotogenköket. Kokkaffe med grädde.

Lunch (i naturen) : En rå prinskorv och fem grillade prinskorvar med (hemmagjord) coleslaw

Middag (hemma igen) : Hopkok ; Kyckling, Cremefraiche, vitlök, Champinjon & Murkel-kräm, lite chilisås, lite sweetchili-sås. Wokgrönsaker till. En dessert i form av chokladgrädde

Pasi
0

#205 Låter som lite mycket protein!?Skrattande

Miyu
0

Bälgat i mig halvliter laktosfri mjölk.. sjukt craving för det. Måste sluta köpa.

Lasselars
0

Frukost inget

Lunch en halv ostfylld kotlett och 2 skedar sallad

Middag två tomatskivor med mozarella och pesto och oliv samt mixed grill bestående av en halv köttig korv, bitar av kycklingfilé, fläskfilé, grillad fläskkottlett, två små lamkottletter och en klutt smör som beställdes in extra efter att jag skrapade av ett berg av pomfritt och insåg att det fattades något på fatet. Flört Till detta två glas merlot och vatten.

Caena
0

frukost; ägg med mycket grädde och smör (stekt)
med chiliaiolin från igår- åt kräftor
och egengjord citronyoghurt(meze) med grädde och krossade linfrön och pumpafrön..
mätt!! ska iväg till bussen på typ 5 min nu!

Will
0

Grrr, fick ingen frukost då jag var tvungen att fasta (blodprovstagning på jobbet). Inte blev promenaden till jobbet bättre av att jag envist hade kopplade på mina tyngder på benen. Huvva vad jag kan vara tjurig ibland. Skäms Nu har jag fått mina välförtjänta ägg i alla fall, med babybel, böcklingpastej och kaffe. Och vips så är jag glad igen, hehe.

Katarina2
0

Frukost; 1 Flatbröd, mycket bregott och massor med ost, kaffe

Lunch: 2 ägg,½ dl grädde,  1 dl keso,kanel och lite sötningsmedel i micron i ca 1½ min.

Middag: Köttbullar och gräddkokt vitkål

Melindrea
0

Frukost: Två stekta ägg med mycket majonnäs

Mellis: Avokado

Middag: Fylld lövbiff.

Facklan
0

frukost äggröra med kräftskärtar

lunch avocado/blomkålsmos med näve räkor o gurka

middag kokospanerad fisk med smält smör resten av blomkålen

fika: 1 hallon dryck (Brämhult) med vispgrädde

fika: 2 lite fläsksvålar

egalia
0

Frukost: en skål fil med grädde, en kopp te

Lunch: 2 kokta, hackade ägg med smör och lite kaviar

Middag: en halv LCHF-pizza med köttfärs, tomat och ost

Miyu
0

frukost: kassler, bea och gurkskivor. lite bacon.

lunch: kassler, bea, gurkskivor och stekt ägg.

mellis: sojayoghurt och mmandlar.

middag: köttfärssås och mozzarella.

kvällsfusk: varm choklad på för mycket mjölk..

evacarina
0

- 2 kokta ägg med 1 msk smör, kaffe med lite rödmjölk

- nötstek med kantarellgräddsås (rester), ½ tomat

- 2 rejäla kycklinglår med currygräddsås, broccoli o ½ tomat

- 1 ruta 86%:ig

Aniara4
0

Vakna: kaffe med vispgrädde

Frukost: bacon och äggröra

Sen lunch: 250g ryggbiff med vitlöksfrästa haricots verts, sen 1dl vispgrädde, 50g hallon

Jag är fortfarande så mätt att jag har ont i magen, sju timmar senare!

anso1971
0

Frukost: turkisk yougurt med hasselnötter

Lunch: Kokt strimlad vitkål med köttfärssås (barnen ville ha spagetti, vilket de fick) och riven ost. Köttfärssåsen modifierade jag lite, hoppade över att reda den med mjöl och hällde i en massa grädde istället.

Eftermiddagskaffe med grädde, några ostskivor med smör.

Middag: bacon och äggröra

Kvällste smaksatt med kanel (gillar inte med grädde/mjölk i te tyvärr)

Överskred mina 20 gram idag, det blev närmare 23 efter en koll på minmat, men det berodde nog på lök+tomat i färssåsen, eller på att jag åt mig lite för mätt. Det var så gott.

Marylojs
0

Frukost: Hoppades över

Lunch: Grllad kycklingfilé, sallad, youghurtröra och valnötsröra från libanesen i kungshallen. Gott!

Mellis innan träning: 1 atkinsbar

Efter träning: nötbröd, ost, smör, te med grädde. 

Natt: proteindrink med kaseinprotein

Miyu
0

frukost: 2 små ägg o kassler-burgare  insvepta i salladsblad.

lunch: makrill i tomatsås blandat m. majo.

mellis: lite soyayoghurt. ost.

middag: kassler o prinskorv, äggröra, lite sallad.

mariamy
0

Frukost: Tre skinkskivor med sex ostskivor inrullade i, plus en liten tallrik filmjölk.

Lunch: Naturdietsdryck (choklad)

Middag: En stekt fläskkarreskiva, med broccoligratäng

Facklan
0

frukost: gräddig 2 äggs omelett

lunch Lax sallad med vispad grädde o 3 finn crisp

middag 2 hamburgare med avocado o grönsaker

fika 1 hallon dryck med grädde

fika 2 en bit camenenberg ost

Elka
0

Under eftermiddagen; ca 1 flaska bubbelvin

Just nu; 1 ost och skinkpaj från frysavdelningen, värsta tänkbara maten, härdat fett kombinerat med ost, bacon, vetemjöl och en massa E-grejer.

Hade den i frysen som reserv åt min dotter, men varför ska hon äta sån skit ???

1 flaska bubbelvin är för att jag mår så otroligt bra just nu !!  Stora livsförändringar på gång! Den där flaskan förklarar också varför jag bombaderar kif med inlägg just nu, jag blir väldigt pratig av alkohol …

Ops, välte just glaset, ska ut i köket o fylla på …. ses om en stund.

Vicks
0

Frukost: Äggröra (i med smör och grädde) och bacon

Lunch: "Köttfärslimpa med blomkål i" och hemmagjord vitlöksdressing

Middag: Kommer troligast att bli stekt lax, grekisk sallad med avocado samt nån dressing av nåt slag.( OM jag inte gör "lasagne" av zucchinin jag köpte.)

Melindrea
0

Frukost/lunch: Omelett med smörstekt svamp och 4 peppar ost

Snack: fyra skivor cheddar med bregott

Middag: Köttfärslimpa med mozzarella och basilika, sås gjord på grädde

fj-100
0

#233# Är du bakis idag? Fniss…:nuthead:

FruFilur
0

Frukost : Bacon & ägg-muffins

Lunch : Korvröra med strimlad vitkål. Den skulle nog ha kunnat tjäna på en klick creme fraiche för att fetta upp den lite, jag blev lite sugen på eftermiddagen

Middag : Baconröra (lök, bacon, creme fraiche, lite chilisås och kryddor) med strimlad vitkål

greensis
0

Frukost: kescarpone m kanel & flagad mandel. Supergott!

Lunch: elefantöra m hericot verts i CF&provencalsk senap. Liten blandad sallad m olivolja & citron till

Middag: 2 elefantöron m svamp&lökstuvning.

Efterrätt/receptexperiment: gräddtårta m fiberhuskbotten & chokladhallonfyllning

OK, det har blivit mycket elefantöron men jag köpte fryst storpack på Snabbgross och det är så bekvämt som snabbmat!

Fabricati diem, pvnc!

Facklan
0

frukost : 3ägg med ost o skinka te

lunch stekta lamryggkotletter,aubaginer, colsow

middag : smält smör o en burk makrill i tomat sås

fika :vatten vatten .. o en latte .

Miyu
0

frukost: 2 st Kassler/ägg/salladswraps.

lunch: Ingen.. lite tillåten choklad och cola light (mens!)

mellis: ost.

middag: viltskav m. mozzarella.

kvällsmums: CF blandat m. mild yoghurt.

Marylojs
0

Gårdagen: 

Frukost: ägg m smör

Lunch: Fläskytterfilé med sås m purjolök och grädde bla 

Middag: Lax med fetaoströra och sallad 

Dagens frukost: proteinshake med 1 dl grädde och resten vatten (hann inget annat)

Mervi
0

Frukost: Keso, mascarpone, grädde röra- 1 kokt ägg, kaffe

Lunch: Ungsbakad fisk (har glömt namnet på fisken) i gräddsås med kokt ägg.

Middagen blir säkert något jag har i frysen.

Puhlo
0

Frukost: Ägg med bregott, tomatsallad med kallpressad linfröoljedressing.

Mellis: en näve mandel

Middag: Nånslags bacon. Kanske med zucchini och nåt annat gott jag hittar i kylen. :)

Henrik70
0

Frukost: 2,5 dl vispad grädde med två äggulor och lite kanel, 2 kokta ägg.

Lunch: Flygande Jakob utan banan med broccoli och smör.

Middag: Griskött med smörkokta brysselkål och morötter ( jo jag älskar morötter och kan tillåta lite högre intag av kolhydrater) som jag sen mixade till en puré. Supergott.

Marylojs
0

Frukost: Proteindrink (enda som hanns med)

Lunch: Ceasarsallad

Middag: gryta med fläskytterfilé, purjo, grädde + sallad

evacarina
0

- 2 kokade ägg, lite majjo, citronvatten, kaffe

- laxfilé stekt i smör, lite strimlad virkål, klick cremé faiche, 1 citronskiva

- kaffe, 2 cm brie

- (jul)revbenspjäll, lite cole slaw, litet glas rött Tungan ute

Katarina2
0

Frukost: 1 flatbröd med bregott och massor med ost, kaffe

Lunch: uteblev…

Middag: Moussakka, grekisk sallad, rött vin

Miyu
0

Frukost: Äggmos m. smör. 1 "kasslermacka"  (m. CF + majo insvept i salladsblad).

Lunch: Lite ost och mozzarella (småtugg medans middagslagande)

Middag: Grytbitar, mozzarellasallad, sås på CF, citronsaft och fransk senap.

Kvällsmums: Ostskivor. Te m. kokosfett.

Katarina2
0

Frukost: Flatbröd med bregott, ost och kaffe

Lunch: Köttfärsbiff fylld med fetaost. tomatsås och blandad sallad

Middag: Grillad karre, hot bea sås, blandad sallad och rött vin

Mums: Mörk choklad och mera vin

Miyu
0

Frukost: 1 dl mild yoghurt. Fyllningen i en barncalzone.

Lunch: Grytbitar m. beasås och gurkbitar.

Mellis: Ost-smör-rullar, bitar av en prinskorv.

Middag: Bacon och ägg.

Mums: Mörk choklad och 3 kokoskakor (bakexperiment)

Melindrea
0

Lunch: Fisk med broccoli, smör och sås

Mellanmål: Finncrisp med (mycket) smör, mascarpone och 5 peppar mjukost

Middag: Vi får se. =)

MimLan
0

Frukost: Kålpudding (gjord igår)

Lunch: Kålpudding (nygjord) (var tvungen att fasa in min perfekta lilla gratängform!)

Kvällsmat: Om jag alls blir hungrig igen idag får det bli en fiberhusk-macka med ost.

kaisakavat
0

Hittills idag: Omelett och omelett. Kaffe till det samt vatten.

Är fullt upptagen med att snickra och måla en ny hallmöbel/hatthylla. Roligt. Och snyggt blir det jämfört med elendet som suttit där innan.

Laga mat ska jag göra ikväll, två fina kycklingar ska i grytan!!

MEME22
0

Frukost: Äggröra med bacon, kaffe med mjölkskvätt

Lunch: Fläskfilégryta med senap och vitlök, till det orange blomkål, mörk choklad.

Mellis: mascarpone och yogert blandat, hackade valnötter och linfrön ovanpå.

Middag: Västerbottengratinerad rödtunga med sparris och avokado

[Gitsan]
0

Min frukost består nästan alltid av Polars ExtremKraft (tror jag den heter) med mycket bregott och 4-5 skivor Boxholms gräddost. tills det blir det en mugg kaffe med vispgrädde.

På det är jag mätt hur länge som helst. När jag sedan började bli hungrig, 6 timmar senare, så blev det ugnsstekt kyckling med svampfyllda paprikor och faktiskt ett par glas rött till Skrattande

Innan jag lägger mig ikväll gissar jag att jag rör ihop lite turkisk yogurt med mascarpone, det mättar bra inför natten.

tokfrans
0

Frukost: Omelett på två ägg och lite grädde. Stekt i smör.

Lunch: Äggmacka utan macka på ett café. (Caféinnehavaren såg förvånad ut, men det var inga problem att fixa.) Kaffe med en skvätt mjölk.

Middag: Wokad kyckling och grönsaker.

Lördagsgodis: Starkt kaffe med grädde och två bitar 70% mintchoklad.

Mätt och belåten. :)

MimLan
0

Marylojs och listmostrar: är det inte dags att snart låsa tråden och skapa en ny? Den börjar bli lite väl seg att ladda, och den fortsätter ju kontinuerligt.

Elka
0

#236 japp jag var rejält bakis …. både alkohol- o kolhydratbakis … kom inte i säng förräns kl 3 heller. Men en bra kväll hade jag hemma i min ensamhet. Guldkant i vardagen!

Miyu
0

Deppdag pga fler skäl.. därför mycket deppmat..

Frukost: 1 dl lättyoghurt (i brist på annat). Lite solros- och pumpafrön i.

Lunch: Köttfärs blandat m. bacon och saffran. 1 stekt ägg, lite salladsbitar.

Tröstmums: Halv burk Kesella. Varm choklad av hälften grönmjölk, hälften kokosmjölk. Mörk choklad till.

Har kommit över mina MinMatvärden för idag.. behöver antagligen inte käka mer idag.

FruFilur
0

Ja, idag var det en dag i gröna kläder, så då får man inte bestämma själv helt och hållet, så idag och de närmsta dagarna är förlorade dagar ur viktminskningssynpunkt…

Frukost : Äggröra & bacon (helt OK)

Förmiddagsfika : Saft (Inte OK)

Lunch : Makaroner, köttbullar och ketchup, plus lite mera saft (Inte OK)

Eftermiddagsfika : Kaffe, bulle, chokladbiskvi (Inte OK, här var ju dock egentligen det tillfälle när jag skulle kunna ha gjort ett bättre val, men jag resonerande som så att när dagen ändå är åt helskotta och det är goda saker som bjuds så kan jag likagärna slå till. Gott var det, det kommer jag aldrig att komma ifrån att jag tycker, så jag kommer nog behöva styrketräna karaktärsmuskeln i resten av mitt liv, lchf eller inte)

Middag : Ja, det blir nåt med skinka, och det kommer vara LCHF OK i alla fall

Miyu
0

"Har ändå ätit onyttigt idag så nu är det lika bra att…" är farligt att tänka. Blir lätt dagar..vecka..veckor.. ;)

Mervi
0

Frukost: Ägg och baconmuffins

Höll mig mätt långt till eftermiddag, åt en avocado då.

Middag: Det blir köttfärslåda med zuzzini och ost.

Kvällen: Det blir nog lite ost också, tror jag.Flört

FruFilur
0

#261 :  Det är det man har sin karaktärsmuskel till Cool

Självklart är det olika från person till person hur man fungerar, och även jag har tidigare varit en "allt eller inget"-person, men numera kan jag ta en dags eller några måltiders avsteg och vara nöjd så, jag kliver upp ur diket så fort det går.

Alltså blir kvällens middag direkt tillbaka till LCHF i god ordning

Men, som jag sagt nån gång tidigare, den enda biverkningen av ett avsteg som jag får är att viktminskningen stannar av några dagar, och det är något jag kan leva med.

Tussilagon60
0

Frukost: Kokospannkaka med grädde och hallon (6 småplättar, ca ½ dl grädde o 1 dl hallon)

Lunch: Några bitar från steken och majonäs, en bit gurka

Melanmål: En bit prästost

Middag: Matjessill, cremefraiche och gräslök

Sen blir et väl en bit ost lite senare, har en fösvinande god Brie som väntar.

Ni som är vana LCHF ätare, ser min dag bra ut eller??

mikaelj
0

Tänk på att inlagd sill innehåller supermycket socker.

Annars ser det bra ut, så länge du blir mätt på det. Tänk inte på att du ska äta små portioner för att du ska äta mindre energi totalt, utan ät ordentligt. (du märker när du ätit för mycket…)

Lasselars
0

Efter en syndig helg med två grillkvällar, vin och hemska tanke grogg så är det rättning i leden med gräddstuvad lever till lunch, en kall middag på ca 200g kycklinglever paté med bacon, kycklinghjärta och svamp samt även en 200g makrill till middag.

greensis
0

Frukost: mascarpone+keso+flagad mandel+kanel. Svart kaffe

Lunch: rester köttfärssås och kokt färsk lök. Vatten. Kaffe. En nektarin (fy mig!)

Middag: citronstekt makrill (inte burk) m ruccolasallad, egen citronmajonäs och 3 olikfärgade cocktailtomater. Ett halvt glas rött för att fira mycket goda nyheter. Flera glas vatten.

Till kvällen: te m vispgrädde

Fabricati diem, pvnc!

bullmagen
0

frukost: kaffe, 1 polarbröd med ägg, räkor och majonnäs

lunch: tacogratäng kommer det bli idag igen!

Lasselars
0

Frukost hemlagad kycklingpaté ca 200-250 gram. Kopp te.

Lunch stekt Karré med gräddsås. Vatten och kopp te.

Middag grekisk Lokarniko horiatiko, grekisk lantkorv, en köttig halvkryddig korv till detta ev. lite broccoli och smör.

magma
0

Frukost: Äggmjölk på 1 ägg, 2 gulor, 40-50 gram smör, 4 dl vatten, kakao.

Lunch: Ca 130 gram falukorv (Scans 4% kolhydrater) stekt samt ca 100 gram egenodlad vitkål, omelett på vitor samt 1 ägg och en fyllning med kryddad creme fraiche.

Kvällsmål: Stekta kantareller med ett par skivor korv igen samt några tärningar pumpa (eller vintersquash? Minns inte vad det var för frön jag satte ner i våras:)

Senare ikväll blir det en mugg äggmjölk igen.

JohanBaltic
0

Ikväll blir det levergryta med bacon, fläsk, grädde, lök och CF. Lite persilja på, Rene Voltaires buljongpulver, en lite skvätt tomatpuré, svartpeppar.

På fredag blir det entrecote från Sydamerika!

Mums!

Lasselars
0

Frukost: tre ägg med bacon, smörklick och kaffe

Lunch: 200g makrill i tomatsås med en klick smör

Middag: grekisk korv och broccoli med smör. En ordentlig laddning blev det här.

Kvällsmumsbit 2 småsnuttar stekt korv sen tidigare. En kopp te.

Melindrea
0

Alldeles för litet. *suck*

Frukost: Yoghurt med grädde

Lunch: Biffar med tomatsås och flera småpaket Bregott

Middag (sent): 3 kokta ägg med smör

Fika: Kaffe med grädde på förmiddagen och te med grädde efter att jag kom hem.

Caena
0

frukosten blev; stekt fläskfärs med lite lite mangochutney och massa goda kryddor och bregott.. (använda upp innan semestern)
med äppelcurrydressing (utan socker!! wiie!) och ett stekt ägg. åh! glömde den halva avocadon.. 

lunch blir nog sushimi- 12-15 bitar eller så

Aniara4
0

Frukost: en jättemugg kaffe med vispgrädde, kanel och kokosfett med smak. Det gör inte så mycket att jag har svårt att få i mig frukost tidigt på morgonen med en sån kaffestart!

Lunch/frukost mitt på dagen: Äggröra med bacon. Klipper, lakar ur och knapersteker ½ paket bacon, sen klickar jag i lite mer smör och häller över tre ihoprörda ägg med vitpeppar. Brukar ha lite haricots verts i också (före äggen i så fall), men idag struntade jag i det och piffade upp röran med lite fryst persilja istället.

Nästa gång jag blir hungrig blir det antingen gårdagens lammgryta (som blev supergod! Tungan ute) eller så borde jag äta upp resten av den där sega entrecoten jag köpte för 99:-/kilot på Daglivs innan den blir gammal. Eller också skivar jag den och fryser så att jag kan ta fram en skiva i taget senare.

Om jag känner mig själv rätt kan det mycket väl bli minst två måltider till idag, och i så fall hinner jag med både lammet och kossan! Och om jag blir sugen vispar jag ihop lite frysta hallon och grädde… men jag ska försöka låta bli att äta det så ofta!

evacarina
0

- 2 ägg med lite smör, vatten, kaffe

- 2 burgare, 1 kinablad, gräddost, purjo & dressing på cf & majo, fransk senap, tomatpure, vatten till

planerad middag;

- kycklinlevergryta med haricot verts & lite osötade lingon som topping, citronvatten

(lever, bacon, lök, champinjoner, skvätt soja, 2 msk konjak, 1 dl cf, 2 dl grädde, salt, vit- och svartpeppar)

kaisakavat
0

Jag har ätit:

Nötköttgryta på högrev med mycket smör och kryddad med sambal, paprikapulver och purjolök. Hackade färska örter: timjan, basilika, rosmarin (allt som jag hade!) och lite tomatpure.

Ganske "het" och aromatisk kryddning blev det. Jag toppade portionen med en rejäl klick fet creme fr. Underbar kontrast mellan dem. Det heta och det feta, mjuka runda…

Sedan gick jag i en liten fälla. Gjorde en minimal sats med chokladbollar, den tråden som nån startade idag… Fy mej! Skrattande

Tussilagon60
0

Tack för tipset evacarina på Levergrytan, den var supergod.

evacarina
0

# 278 Tussilagon60  Va kul att du gillade den! Här är den är en riktig favorit Glad

Puhlo
0

I morse åt vi resterna av gårdagens moussaka med ungersk gurksallad till.

Till middag blev det stekt tjock grillkorv med coleslaw. Och nu till kvällsfikat blev det en halv deciliter grädde och 3 rutor mörk choklad (70%).

Caena
0

Frunch:vid halv 2- innehållet på en pizza- färska champinjoner, oxfile ost, lite tomatsås och beasås..  liiite av brödet också.. men inte mycket.. 

några blåbär och nån chokladbit som mellanmål i skogen

middag: kyckling kokt/stekt i stekpåse nu vid 9.. 
hel kyckling, svamp, morot, lingon, kryddor, salami, vårlök vitlök

sen blev det fem färska kräftor  med lite limeaioli till kvällsmål- bara för att det fanns, inte för att jag egentligen var hungrig..

Fetrik-Snubbe
0

Frukost blev lite grädde med kaffe. Riktig frulle blev 1 kokt ägg med makrill i tomat, med smör. Mellanmål blidde mascarpone och grädde (7.5-8h imellan). Kvällsmat blev stekt torskfilé (salt peppar) med smält smör och pepparrot.

Ovanligt torftig mat för att vara jag men, sen ringde en polare så jag dryga ut det med bir, tequila och peppar shots. :)

FruFilur
0

Fredagen förlöpte ganska väl…

Frukost : 2 kokta ägg med majonäs

Lunch : Fläskfilégryta och broccoli

Eftermiddagssynd : En tunn skiva vetelängd, en gammal (numera pensionerad) kollega kom till jobbet och bjöd på fika.

Smakprov : ca 5 gram mörk choklad med mintsmak, Marabous var inte alls lika god som Lindts och kan därför finnas hemmavid utan risk för överätning.

Middag : Hemmagjorda ostburgare med grönsallad och gurkstavar, hemmagjord vitlöksdressing

Dessert : Chokladgrädde gjord med Lindts mörka choklad med hallon. Gav en spännande touch på min chokladgrädde, men var ändå ingen choklad som lockar mig till småknaprande. Succé!

Uttelille
0

Frukost: 40 g smör, 50 g ost, vatten, kaffe med lite grädde

Lunch: 100 varmrökt makrillfilé, 1/2 avokado, 40 g grillad kyckling

Mellanmål: 20g smör, 40 g ost, kaffe med lite grädde.

Kvällsmat: Burk tonfisk, 30g smör.

Haha, fy vilken matsedel, ser lite tråkigt ut. Men jag är inte den som är denSkrattande

ovkyhn
0

Stekt salltsill med stektlök  gräddsås och blommkålsmos, mums va gott de var.

LenaK63
0

Uttelille, måste gå ut och väga smör. Tror att jag äter för litet. Din frukost låter bra, den tar vi i morgon för då blir det äggröra med rökt ål till lunch. Annars har vi alltid äggröra med skinka till frukost. Men det är litet tjatigt två gånger om dagen.

Miyu
0

Frukost: 2 Kasslerburgare insvepta i salladsblad. Lite CF från burken.

Lunch: DaMums Tzatzikigrillare (blev bratwurst) m. stuvad spenat.

Mellis: Lite ost. Ett litet ÄPPLE! Plockade från trädgården och testade. Får se hur magen reagerar. Kolisvärdet sköt inte i höjden iaf.

Middag: ? Blir antagligen wok ute på baksidan med gäster.

JohannaWW
0

Middag: stekt tonfiskfilé med coleslaw och dillmajonnäs supergott!!!

Frukost: en omelett på 2 ägg, 0,5 dl grädde med 0,5 dl räksallad i en "rulle".

Lite jordnötter som snacks och glas vin nu ikväll till maten.

En bra dag!

FruFilur
0

Frukost : Äggröra och bacon (mmmm, älska helger!)

Lunch : Grönsallad med stekt bacon och hemmagjord salladsdressing

Knaper : ca 3-4 gram choklad

Middag : Baconlindad kycklingfilé med blomkålsmos och lite ugnstekt lök. Dessert : Hallon&blåbärsgrädde

Hehe, mycket bacon idag, men vi har ett enkilospaket som vi bör göra ände på inom kort. Och bacon är förbaskat gott!

Har även upptäckt att jag gör mer och mer "tillbehör" själv istället för att köpa dem, för att slippa ifrån en massa tillsatser och skit, och ärligt talat, hur svårt var det egentligen att göra egen salladsdressing ? Majonäs, grädde till lagom rinnig konsistens, lite ajvar relish, paprikapulver, salt och peppar och det blev kanongott! Snart ska jag ge mig på att göra egen bearnaise-sås också! Skrattande

Melindrea
0

Frukost: Äggröra med mycket ost och cremefraiche

Lunch/middag: Erh… Ja. >.< Litet te med grädde, några bitar vildsvinskorv, litet ost… Och en mugg te med honung, för min hals.

Caena
0

blev överblivet efter en vecka i skogen på jakt
frukost (kl 5.15)
stekt fläsk, äggröra, grillad kall kyckling och en finn crisp med bregott. te med kokosfett (äntligen fått tag i !!)
lunch kl 11 turkisk yoghurt m grädde, Grillad kall älgbiff med dippsås (dock färdig påse) kräftskärtar och resten av dippsåsen. Te med grädde
Middag kl 19nånting kallskuren stek, dippsåsen igen och kantarellsås, paprikaskivor. 

"mellanmål" -2 bitar mandelkubb, en havrekaka, 2 koppar te med grädde och en magnum Maya Gold + 2 lakritspatroner 
-några mandlar.

LenaK63
0

Bräckt skinka, äggröra med grädde och en stor klick smör på äggen.

Grönsaksburgare (innehållande köttförs) köpt från glassbilen, med ett stekt ägg och mycket smör.

Revbensspjäll i ugnen med blomkålsmos till. Vi hade litet äppelmos också. Det behövdes inte ansåg jag men maken tyckte det var gott.

LenaK63
0

Bräckt skinka, äggröra med grädde och en stor klick smör på äggen.

Grönsaksburgare (innehållande köttförs) köpt från glassbilen, med ett stekt ägg och mycket smör.

Revbensspjäll i ugnen med blomkålsmos till. Vi hade litet äppelmos också. Det behövdes inte ansåg jag men maken tyckte det var gott.

jejjja
0

Frukost 

Makrlill blandat med cremefraiche och ost uppepå, och sedan inlindat i salladsblad.

Lunch

Torsk i folie med peppar och vitlök smör. till har jag brocoli i smör där med GOTT

FruFilur
0

Förfrukost : Kaffe med grädde

Frukost : Ett kokt ägg med majonäs, 2 skivor ost och en skiva skinka

Lunch : Köttfärslåda, broccoli och en klick creme fraiche. Ett kopp kaffe med grädde

Eftermiddag : En kopp kaffe med grädde

Middag : En köttbit, västerbottengratinerad broccoli, HEMLAGAD(!) bearnaisesås. Ett litet glas rödvin

Mycket broccoli blir det i vårt hem numera… Men det är ju ett praktiskt tillbehör!

LenaK63
0

2 löskokta ägg med smör, kryddsalt och en klick keso samt kaffe med msk kokosolja.

Cappuchino och fusk med en liten kaka av obestämd sort på Café

Kokt krakauer med 100 g rotmos enl. Skaldeman samt smör

Liten espresso med stor gräddklick

1 glas rödvin

1 pytteliten fläskschnitzel (panerad med äggula och malda fläsksvålar) och kokt blomkål med massor av smör både på blomkål och schnitzel. Till detta ytterligare ett glas rödvin eftersom det är fredag.

pingela46
0

Frukost: äggröra på 2 ägg  bacon 75 g.

1 bit brieost,1/2 tomat.

Lunch: 125g ryggbiff,ostgratinerad broccoli, Coolslaw.

Middag: Pizza med cool slaw.

FruFilur
0

Pja, denna dagen är knappast ett gott föredöme mellan frukost och middag, men men….

Frukost : Äggröra och bacon, en liten skvimp kaffe med grädde

Förmiddagsfika : Kaffe med mjölk, bulle och en liten kaka

Lunch : Spaghetti och köttfärssås, lite ketchup, ett halvt glas äppeljuice, en knäcke med bregott

Eftermiddagsfika : Kaffe med mjölk, bulle

Middag : Inte där ännu, men det kommer bli fläskfilé och grönpepparsås, förmodligen med broccoli till…

Anledningen till det kolhydratstinna mellanspelet är att idag har jag knallat runt i grönkläder, och då är det sådan mat som bjuds… Visst, jag hade kunnat välja att avstå bulle och kaka, men så långt räckte inte karaktären idag, för det är ju gott!

copia
0

Frukost klockan 0400 J(jobbar natt) Cheddargratinerad kalixlax, avocado, ägg och isbergssallad

Lunch 1600 Entrecote med aromsmör ( hälften smör, hälften krämig ädelost, sallad

Middag  2200 Blir lite nötter och fläsksvälar på jobbet , det är ju lörda!

Miyu
0

Haha FruFilur är visst vår lilla fuskare här på forumet. No offence ;)

Galet förkyld idag.. inte haft matlust förutom på morgonen, men har ändå tryckt i mig lite näring.

Frukost: Naturell yoghurt blandad m. CF. Halv mozzarellaboll. Te.

Lunch: Halv tonfiskburk, också med lite CF i, riven ost och ruccolablad.

Mellis: Ostrullar m. smör.

Middag? Dunno. Sugen på bra plättar m. lite hallon på.. Mmm..

FruFilur
0

#300 Heheh, none taken… Mja, fuskare vill jag ju inte kalla det, men ibland räcker helt enkelt inte min karaktärsmuskel hela vägen. Den räckte i alla fall tillräckligt långt för att inte ta om och för att nöja mig med att välja EN kaka.
Jag är den första att erkänna att bullen och kakan egentligen var fullkomligt onödiga, men det är ju sött och gott! Inte 17 skulle en kaka locka mig om den smakade surt, salt eller bittert ; det är ju det söta som är gott, och jag hade gladeligen munchat i mig både en bulle till och några av varje sort av tillgängliga kakor om bara smaklökarna hade fått bestämma.

Cool Fusk hade varit om Herr Filur hade fått sin vilja igenom med sitt prat om "en stor flottig pizza med oxfilé och bearnaisesås" bara för att vi egentligen inte hade lust att laga middag när vi kom hem från dagens eskapader, men se det fick han _inte_ igenom ; det var hem och rota igenom frysen efter något att laga till enligt god LCHF-standard, för har jag möjlighet att bestämma själv så blir det nåt vettigt.

Tyvärr är det så att de dagar jag lallar runt i uniform har jag inga möjligheter att välja mat ; man får äta det som serveras, så jag ser med viss oro fram emot oktober månad när jag kommer vara på kurs iklädd grönkläder tre helger på raken : det blir alltså såväl frukost, lunch, middag och mellanmål i kronans regi…

Meropera
0

Idag har jag ätit följande:

Frukost: En mugg kaffe med en rejäl skvätt vispgrädde, några oststavar och ett ägg.

MIddag: Blandade stekta grönsaker med rejält med smör och olivolja vid stekningen. Majonnäs med kapris och persilja till. Till efterrätt CF med lite vinbär på.

Kvällsmat: Två små kokta jordärtskockor (nyupptagna av maken), ost och smör, tre ägg.

Till mellanmål bara vatten. Det är så härligt att stå sig så bra på maten, äta tills man är mätt och förbli mätt fram till nästa måltid.

Hamka
0

Gårdagens :

Frukost : Kall grillad kyckling (rester från igår)

Lunch: Grillad lax med avokado

Middag : Kyckling fajitas (utan bröd såklart)

Lördagsgott : Två rutor mörk choklad (86 %)

jejjja
0

Frukost: Två stekta ägg och ett halft packet bacon.

Lunch: en burk tornfisk blandat med en tesked majo och en tesked creme fraiche två kokta ägg peppar och örtsalt.

Middag: Delade lunchen på två pluss att det blev tre skivor med ost och bregott och en kopp med te med grädde.

Tycker ni att det är lite jag äter men jag blir lagom met på det och jag holler mej några timmar till nästa mål

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.