Dagens misstag Bikt.
Jaha, tid för en liten bikt. Jag föll, som en uthungrad över den wienerfastlagsbulle maken kom hem med nu, 
Den var enormt stor, massor av grädde men oooojjjjj så söt, fy.
Tröstar mig med att jag stått emot alla andra gånger i år mht fastlagsbullar.
Behöver vi en liten biktstol??? Skriv då här haha
Nu har du biktat dig och du får förlåtelse! 
Nya tag nu!
Igår var jag och familjen på "eriksgata", åkte runt och hälsade på hos vänner vi inte mött på länge. Första stoppet gav och lunch: hot dogs. Jag åt fem stycken med gurkmajonnäs och grönsallad. Vilken köttmängd korvarna har vågar jag inte ens tänka på….
Nästa stopp: barnkalas! Jag åt inte en endaste liten kaka eller bulle. Men två, ganska små, tårtbitar slank ner.
Jag skäms inte ett dugg. Tårta äter jag knappt en gång om året, så det tillåter jag mig.
Väl hemma blev det äggmjölk och ett par rediga skivor gustafskorv (80% kött).

En bit mörk choklad har jag precis satt i mig. Och den var inte på mer än 60%.
Var nästan FÖR söt för min smak. Vill ha mer beska. Inte så värst farligt misstag men……
Desto värre var det i helgen, oh my God. Första helgen sedan jag startade och jag tänkte att det nog gick att fuska lite. Åkte o fikade med familjen på ett fik och smakade på diverse godsaker som mandelbiskvi, chokladboll, och mintbakelse. Ojoj vad kass jag blev i magen. Spenderade hela resterande dagen på toa och liggandes i sängen med otroliga kramper som jag fick hyperventilera mig igenom. INTE VÄRT DET ETT SMACK!!!!!

Jag var hos en vän igår och blev bjuden på butterkaka och lasagne… inte bra, men jag kommer å andra sidan inte ihåg när jag åt pasta eller bulle sist, närmare två år sen skulle jag tro.
Så det gör inget tycker jag, men jag har varit på ett hemskans dåligt humör hela förmiddagen!!
Det är bara att ta nya tag. :-)
Haha… se det som avsteg, inte synd. Jag FÖRBJUDER inte mig själv att äta någonting, jag låter bara bli för det mesta. Nu saknar jag inte ens någonting för tillfället, har inga sug. DÄremot har jag bokat in en brunch på clarion till början av mars, och då tänker jag äta vad jag vill. Jag är övertygad om att det är vardagen och inte enstaka avsteg som avgör hur vi mår.
En bulle, glöm det och gå vidare. Alla ramlar dit någongång. Och du kanske inte gör det fler gånger om det var så sött och sliskigt.

MIN KROPP VA SÅÅ ARG PÅ MIG!!
Anna låg bakis och jätte skakis igår, efter en utekväll i Lördags. Drack inte Speciellt mycket, men fick däremot i mig 2 RedBull/Vodka och två små shots(med en bartenderutbildning i ryggen vet jag att de bestod av minst 70% socker!!). Jag rökte dessutom TVÅ bloss på en cigarett, ångrade mig genast och mådde pyton redan efter 5 min!
Men igår var Armageddon! Annas kropp dödde och lät mig minsann veta det! Tänk att man kan bli bakis på Kolhydrater!? =)
Tack och lov mår jag bra idag! Har tryckt i massor med fett idag!

jag stupade över en winersemla förra veckan och den va så GOD, men sen låg jag med mag- och huvudvärk i ca ett dygn. Om huvudet är dumt så får kroppen lida…. ;)

Ajabaja! Straffet för syndarna får bli en extra kopp äggmjölk, att drickas på stående fot. Så det så.
Haha, vilken kul tråd! Måste passa på att "bekänna" nu när man en gång är här. Måndag innebär alltid pastalunch på jobbet. Jag har inte haft några problem att stå emot (otroligt men sant). Jag hade inte nån pasta-lust idag heller, hade ju med min vanliga äggmjölk. :) Sen kom vår kock och åt samtidigt som mig, då kunde jag inte annat än ta lite pasta med fetaost och skinka. Tog på en assiett, två tuggor. Haha. Kocken kikade lite konstigt på mig (hon har en rysligt humör bör påpekas).
Så, min bikt blir alltså att jag kände mig pressad att äta lite pasta fast jag inte hade lust. Låååågt, eller hur?
Var orolig sen över om magen skulle slå bakut. Men den var lugn och snäll, antagligen pga den lilla mängden. Sånt.
#8, Tänk på att alkohol påverkar än kraftigare när man äter LCHF kost. Man blir berusad av mycket mindre mängd än tidigare.

Jag har ätit 2 temlor i år fastän jag tyckte det räckte med den första som jag gjort själv. Sedan kom dom med hembakta på en slöjdgrupp jag går på. Torsk igen …..
I lördags var vi bjudna på lunch hos svärföräldrarna. De är fettskrämda… Hon gjorde en kött- och grönsaksgryta. Svämor anser, förutom att fett är farligt, att det är onyttigt att äta kött, så köttbitarna i grytan var lätträknade…
Jag tänkte att, nåväl, jag tar lite grann och äter vettigare när jag kommer hem. Vad gör tanten då? Jo, hon häller ner kokt potatis i grytan! Så jag fick i mig ett par små bitar potatis som jag absolut inte ville ha, lite skral, fettfri sås och några förskrämda köttbitar. Jag åt över huvud taget bara för att vara artig.
Till efterrätt gjorde hon semlor, som jag tackade nej till eftersom jag inte gillar semlor. Då gjorde hon fruktsallad med grädde till mig. Det var ju gulligt tänkt, så jag åt lite grann - tills hon sade att hon har vaniljsocker i grädden! *gaaaah* Jag kände inte det, eftersom frukten i sig var så söt. Annars hade jag ju slutat äta tidigare. Gissa om jag var både hungrig och sötsugen resten av lördagen?!
Så min bikt blir att jag åt för att vara snäll.
Det skall jag inte göra igen! Jag skall istället vara snäll mot mig själv och bara äta det jag vill!
Bikt betyder ju att man syndat och skall få förlåtelse. Vem har vi syndat inför egentligen?Vi gör aktiva val hela tiden men av och till så trillar vi dit och får ta konsekvenserna av det. P'åt igen bara! Det kanske är som du säger linda-pinda att vi är snälla mot någon annan och det blir vårt fördärv. Vi ska vara snälla mot oss själva! Ge inte upp!

Ja det är ju så att bikt är ju en syndabekännelse som man vill förlåtelse för, man har ju syndat, men… jag tror ju att vi alla vet att det inte är synd i den bemärkelsen. Vi har ju bara gjort ett litet avsteg från banan, hamnat i diket, ramlat i hålet i gatan, syndat, hahaha, kärt barn har många namn.
Men likväl blev det ett misstag, dock inte värre än att vi är på g dagen efter eller hur?
Det kan ju ändå vara kul att vi skriver av oss lite om de olika fallgropar vi råkar ut för under resans gång.
En dum fråga: Vad är wienersemla??? Har aldrig sett en sådan.

Mervi, den är ljuvlig, gjord på wienerdeg, som till wienerbröd, fylld med mandelmassa och mycket grädde
, är det inte lite väl mycket???

Synnerligen underhållande forum det här.

Tur man aldrig stött på en sån bulle då. För min del är latte macchiato med några små kandis sockerbitar dagens misstag. Så har det varit i flera veckor nu flera gånger om dagen. Jag får rycka upp mig!

Jag åt en kebabpizza igår…. ajja bajja.
I morgon blir det ägg-mjölk till frulle och sen fakirbiffar till lunch! nu ska här städas i magen =)

Skall inte fresta er men… fråga hos er konditor, kan ju inte bara vara Malmö (Skåne) som bakar sådana delikatesser.

Jag smakade 2!!! småplättar med sylt när familjen åt det idag till middag. Usch
Borde nöjt mig med ägg o bacon. Lovar bot o bättring!!!

OK, jag får väl bikta alla de semlor jag ätit de senaste veckorna…
Har haft en ökentid ett tag - jag som var så taggad efter jul. Sen fick jag ont i ryggen (ischias) och bihåle- och öroninflammation samtidigt (är inte bra ännu) och tyckte jäääääättesynd om mig själv i flera veckor…. det gör jag fortfarande….. MEN! Nu har jag tagit nya tag sedan igår! SÅ DET SÅ!!!!!!!

Jag som ska till Malmö i morgon får nog blunda när jag passerar ett kondis.
Säger bara en sak: chokladbrulée…o hallon…o kall mjölk…

Åh, vad oxå jag blir sugen på ett litet snedsteg! Kanske man ska åka iväg och köpa en semla imorgon….Jag får väl skylla på er som har frestat mig med alla era smaskiga "bikter!" 
chipsen! crunchiga salta farliga. f´låt.

Nötter på helgen. Aldrig bra. Samma som med att köpa en 85%ig chokladkaka à 100 gram. Jag vet ju att den aldrig kommer vara i flera dagar. Och jag vet även att den bara för med sig dålig mage. Så oavsett om jag köper nötter eller choklad så slutar det alltid med att jag ger bort dem. Jag kan inte bara ha en påse nötter i krokarna, för vad ger det mig egentligen att ta nån näve var dag? Det stimulerar snarare småätning och det gillar jag inte själv. 

Usch, har kommer min bikt da.. At en bra bit av franskbrod idag, med massor av smor och ost, visserligen, men anda.. Suget ar igang, och jag visste ju vad som skulle handa.. Men det ar nya tag som geller!

Såå, vi är visst en hel del som gör små avsteg från vår väg, men trösta er alla med att det är en ny dag i morgon utan fastlagsbullar, plättor, franskbröd, nötter, chips och svärmödrar. hm..
Vi kör på igen.

Hm.. Pojkvännen fyller år på Lördag. Har lovat att göra Pannkakor till honom då… Ska jag kunna hålla mig väck?? 
Absolut! Ställ in dig på att det kommer gå jättebra att avstå, så blir det förhoppningsvis lättare- alternativt gör ett gott alternativ även till dig. Det ska t.ex finnas ett recept här på cocospannkakor!

Jag är livrädd för att göra avsteg. Nästan så att jag undrar om jag är lite för rädd.
Visst det finns ju ingen anledning att "synda" om man inte vill men jag till och med drömmer mardrömmar på nätterna att jag äter sockerkakor och dricker cola och annat.
Jag är nog mest rädd för att ett snedsteg skulle göra att jag inte kommer upp på banan igen. Fast ni andra har ju överlevt så jag borde väl inte vara så skräckslagen.

Idag har jag fallit ur ramen TOTALT och tryckt i mig 100 g Lindt Excellence Raspberry Intense Chokladkaka och jag känner mig sjuk och har huvudvärk och frossa. Fy sjutton så eländigt jag mår! Jag undrar hur länge jag får sota för den eländiga kakan?

Hoppas du mår bättre snart ullna! Men va skönt att höra att även du gör små avsteg,trodde du var en sk: 0 toleransare och aldrig föll för frestelsen!

Herregud miagumman varför tror du det? Jag är inte bättre än någon annan. Viljan är god men köttet svagt. Så är det

Haha,ja visst är det så ullna!
Vet inte varför men jag tycker många lchf:are ( inte bara du ) verkar ha så bra koll på allt som rör detta så ibland känner jag mig lite " borta " om du förstår vad jag menar. Då kan tankarna lätt bli att ni typ "aldrig" gör nåt snedsteg el. dyl utan kör på utan några som helst problem!
Mindervärdeskomplex kanske….
Kram på dej!
Åt en stor förpackning Ben&Jerry's New York Super Fudge glass igår kväll, men det var inget avsteg utan jag njöt i fulla drag över att jag kan äta glass med socker i utan att få sug av något slag. Är botad och fri från insulinresistens. Hurra vad jag är glad!

Jag tycker detta blev en skojig tråd, kul att läsa om alla snedsteg.
Ingen fara, vi kommer ju på rätt köl ganska snabbt och kom ihåg, vi lever bara en gång så lite "gott" är ju inte hela världen.
#39 Många har ätit LCHF i långa tider och med tiden så blir avstegen mindre och det blir lättare att avstå. Och det som är viktigast av allt det blir lättare att komma tillbaka efter att man avvikit. Jag kallar inte dessa avvikelser "synd" jag gillar inte det ordet. Bättre att kalla det avvikelse.
Imorgon är vi väl alla tillbaka i ordningen.

Dagens misstag: Cafébesök. Rätt som det var hade jag smällt i mig en stooooor varm choklad med massor av grädde. So far so good, tyvärr var chokladen av pulver och grädden var från en sån där burk, alltså färdig att spritsas. Jag lyckades i alla fall undvika snickerskakorna som jag älskade tidigare!
jag har ätit semla nästan varje vecka sedan trettonhelgen. riktiga. Jag älskar dom så mycket , men säsongen är ju rätt så kort i år. det är svårt att byta ut dom mot nåt annat.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Vad ni är taskiga!!!! Sitter med haklapp… Slörp… 

Jag vill också skriva i den här tråden, men jag har ju inte gjort nåra snedsteg sen lillejulafton (50 grams chokladkaka, fy vad dålig jag blev).Jag är så glad för just nu har jag sånt flyt med maten.
Men vänta bara, rätt vad det är så kommer det en sockerbomb och briserar i nacken på mej. Snedsteget innan julchokladen varade i flera månader, sockerberoende matmissbrukare som jag är.
Jag hoppas att NÄR snedsteget kommer, att jag då tar mej fortare upp på banan nu, när jag äter LCHF än vad jag har gjort tidigare.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Det gör du säkert Brynhilde, duktigt att du klarat dig hittills.
#45: Haklapp? Jag blev illamående… :P

Jag åt jordnötter igår! Dom satte igång en snack attack så jag glufsade i mig flera nävar. Sen gjorde jag min Chokladmousse med stevia och åt mig illamående.
Vad som slog mig var hur fort humöret blev lidande. Jag gick o tyckte synd om mig själv på jobbet hela natten. Idag blir det extra smör kan jag säga.

Jag får lov att fylla i här som en del redan gjort, om hur illa dåligt jag mådde efter min avvikelse. Jag åt en kebabpizza och mådde illa och hade ont i magen i nästan 2 dygn!!!
Detta ska jag minsan minnas till nästa gång då det suger i tarmen, inte vill jag må så igen…usch och fy!

Blev bjudna på Valentintårta här på jobbet precis och jag åt en liten liten bit. Sparade tom lite marzipan på tallriken och det är ju ett + då den slinker ner först annars. Tycker synd om mig själv då jag är dunderförkyld idag så jag njöt av tårtan o tar nya tag istället.

#51 jag är också dunderförkyld… stackars oss. 
Min bikt blir att jag ätit för lite mat idag… men jag kan inte få i mig, jag mår illa av denna feber.

Haha jag som katolsk kvinna tycker denna tråd är rolig!! :)
Mvh Heather

Det var faktiskt synd om mig efter inte ha sovit något under natten o hamnade på akuten med gallstensanfall o när jag kom hem orkade jag inte laga nåt o mannen o ungarna villa ha pizza
jag har ätit en kabatallrik o jag åt upp ALLT……. nu känns det som jag gått upp mina 12 kilo igen……. En liten fråga
ÄGGMJÖLK - vad har jag missat nu??

Har upptäckt att om man är MEGA hungrig och bara har tid med 2 sekunder, OCH känner MINSTA LILLA för att fuska, går man in på ICA eller nått å köper BABY BELL!! =D *smaskens!

Totallt ot men ändå en BIKT om ett MISSTAG.
Det är en BRA ide att ringa personen man VET är på plats innan man mailar ett sannerligen syrligt mail till personen som man är rätt säker INTE är på plats.
OPS?
Min bikt
Dagen var bra
tills nu
choklad och alldeles för mycket frysta hallon
aj aj

Jaha, jag föll över en fullkornsbulle i fredags och den lider jag av ännu, varför vete sjutton men tarmarna tycker inte om den.
Man skall hålla sig till smöööööör.

Jag har trillat dit rejält jag! Var på middag igår och åt det som bjöds och drack vin till och likör till kaffet, idag satte jag i mig en klassisk fyra små rätter till frukost (eeeh…), och när jag kom hem var jag jättetrött och sugen, sov två timmar och slängde sen i mig två tallrikar Cheerios med mjölk. Planen var att göra Korv Stroganoff på falukorven jag köpte häromdan, men nu är det ju alldeles för sent på kvällen ju… Bläh, vilken dag! Tror jag kokar mig ett par ägg eller går och lägger mig bara.
I morgon bilr det nya friska tag!

Det är bara att hoppa upp på banan igen, vi lär oss genom våra misstag och blir förmodligen lite klokare efter varje gång.
blev helt tok-sugen på capriciosa, raka spåret till pizzerian. Men skrapade bara i mej fyllningen. Hur mycket kolhydrater kan det ha blivit?
Jag tror inte det var så farligt om du bara åt fyllningen.

#62. ingen aning men det är nog försumbart jämfört med om du skulle ätit hela pizzan.
själv har jag slevat i mig glass och sirap till frukost två dagar i rad. Det är hormonerna som spökar, jag har varit helt besatt av mat i några dagar nu. Men med tanke på vad som finns hemma så tycker jag att jag klarat mig rätt bra. Det kunde blivit mycket värre.

Potluck på jobbet.. Var jätteduktig tog ingen pancit och inga lumpias utan laddade upp med kyckling och fläsk adobo. Tog en laddning drekisk sallad med fetaost men sen hittade jag köttbullar i sötsur sås och de kunde jag inte låta bli. De var sliskiga men jag åt dem i alla fall….

#65 Lite förvånad…Hur kommer man på tanken att äta glass med sirap till frukost….två dagar i rad????

#67. låter säkert väldig märkligt men jag hade varit vaken hela natten(jobbar natt) så egentligen var det inte frukost utan kvällsfika fast klockan var 8 på morgonen.

Här är en som i-n-t-e blir förvånad. 
Inte ätit det själv. Kanske för man är lärd att frukostmat inte består av glass. Och särkilt inte med sirap kanske.
Men skulle utan vidare kunna äta det. Blir långt mer längtansfull efter glass med sirap jämfört med mosat kokt ägg med smör.
Tyvärr… skulle man väl säga.
Glass med sirap mmm… vad gott det låter.
Måste nog ta mig en avstegsdag hör jag.

#69. avstegsdag är inget jag rekomenderar, jag fick rejält ont i magen. men nu är jag åter på banan igen.

Jaså #70. Det var attans. Inget att rekommendera då. Det var ju synd det. Annars är jag också nattjobbare och vet vilka konstiga "frukostar" man kan bli sugen på när man kommer hem på morgonen efter ett långt nattpass.
Innan jag startade lchf-köret för knappt två månader sedan, så var glass eller liknande inte alls ovanligt att man inhandlande hos Willys på vägen hem. Eller dajmtårta. De har ju vänligheten att öppna redan kl 07 på morgonen. Glass med sirap är dock oprövat så det måste nog dessvärre bli en avstegsdag någon gång i alla fall…
… eller också inte då nej.

#71. skönt att höra att man inte är ensam om sina knäppa matvanor. 

Ja, jag själv åkte dit på 2 chokladgodisar idag, men.. skit i det, ny dag i morgon, det kunde ju varit bra mycket värre.
Glöm inte att vi är bara människor och vi skall ju leva med lite fest ibland. Hm fest är det ju egentligen varje dag.
Vi fixar detta, bara vi kämpar på.

OK, idag trillade jag dit riktigt ordentligt, efter att ha brottats med ett monstersug i flera dagar. Det började när jag var och handlade i förrgår, och hamnade precis bredvid en sån där stor kartongstapel med påskgodis när jag sträckte mig efter blomkålen. Det finns två sorters lösgodis som jag alltid har varit helt besatt av, och som bara finns vid påsk, så tidigare år har jag alltid köpt kilovis av det, trots att jag i princip slutat med smågodis för flera år sen. Men den här gången var det inte alls särskilt svårt att stå emot, trots att jag gjort misstaget att gå och handla hungrig!
Men sen när jag kom hem började jag tänka på det där godiset… hur gott det skulle vara att stoppa i munnen… Men jag stod emot och tänkte att det går väl över.
Igår planerade jag lika dåligt och hamnade i en affär när jag var hungrig, och överallt fanns mina favoritkakor och annat trams framställt och skyltat och reat. Oj oj oj vad sugen jag var! Men jag lyckades ta mig ut ur affären med bara mjölk och kalvfärs i påsen. Terroriserades av sockermonstret hela kvällen, men klarade mig.
Tills idag på eftermiddagen. Då blev jag så desperat att jag gick till affären BARA för att köpa det där förbannade godiset! Och så fort jag öppnat påsen slog det slint i skallen, jag tryckte i mig trots att det naturligtvis inte alls var så gott som jag mindes (har ni tänkt på vilken hemsk frätande smak socker kan ha?), och inbillade mig att folk stirrade och t.o.m. pratade om mig och min godispåse i busskön, helt paranoid.
Usch och fy så äckligt det var!
Men med risk för att upprepa mig - det är bara att bryta ihop och gå vidare! Och jag tror jag vet vad jag har gjort för fel. Jag har slarvat med maten och ätit alldeles för lite de senaste dagarna, det har säkert triggat begäret. Ska genast återgå till att stoppa mig full med fett så att jag håller mig lugn och normal! 

Ja som jag skrev igår, ny dag i morgon, ja det är idag och vad hände då. Jo maken fyller år och han och jag stack iväg från hemmet och tog en fika i stan, med prinsesstårta, ujuj, det var många kolhydrater i en tårtbit sa calcountern.
Ny dag i morgon haha.
Hur klarar du en sådan sockerbomb? Inga besvär med mage eller annat.?
Gratulera mannen så här efteråt.

Nej inga magsmärtor eller liknande men det snabba toabeöket kan ju bero på tårtan, vet inte.
Det var gott och söööött. ihhh.
Jag drack tre glas supergott vin igår kväll, men utspritt mellan 17.30 och 01.00. Tänker INTE ångra mig och ånger är ju egentligen en förutsättning för att bikt ska fungera.
Me - Jag tycker vi tar bort det "kravet", helt enkelt och förlåter för allt vad tygeln håller…
Vin ser jag inte ens som ett avsteg… :-)

Var hos min mormor och fikade idag. Satte i mig allt som stod till buds. Inget dåligt samvete över det, egentligen. Men har fått så förbaskat ont i magen nu.. Jag som trodde jag hörde till skaran som kunde göra såna avsteg helt utan bestraffning. Nåja, synden straffar sig själv och i efterhand var det nog inte värt allt svullande. (Även om det var gott). Men nu dröjer det till nästa gång iaf. =)
Ja det där med magen är inget kul… jag åt glass (ben & jerrys, muuuums) när jag var förkyld och tyckte synd om mig själv. Stort misstag, hade något fruktansvärt ont i magen sen. Jag åkte hem till mamma och pappa och mamma höll på att tvinga mig till sjukhus.
*suck* En patient hade en stor skål smågodis hemma hos sig och bjöd på inatt (är på jobbet) och mitt uppe på högen låg det sådana jag "en gång i tiden" älskat- syrliga och sura gelegodisar! Tog fyra styckna, tyvärr…
Jaja, nu är jag ledig tills på torsdag så förhoppningsvis är godiset slut innan jag kommer tillbaks dit igen.
Tappade behärskningen imorse och tryckte i mig 100 g Paranötter ..
Har en sån hemsk ångest för att det blev så mycket på samma gång men dagens frossande leder nog till att jag helt kan hålla mig borta från årets påskgodis.
Vilken härlig tråd! 
Det är så skönt att träffa på en sådan stor samling likasinnade. Någon talade om glass med sirap…. en gammal favorit för mig var glass med sirap och kakao. Det blev som chokladkolasås, supersmaskigt. Efter att ha läst Den hemlige kocken så går dock glass, typ Big Pack, fetbort.
Har också haft ett par syndadagar och sotat med otrevliga toalettbesök och idag lite huvudvärk. Botar så gott jag kan med smör, kokosolja och kakaosmör (vet inte hur OK det är men det är gott i kaffe). Det sköna med LCHF är att det är mycket lättare att komma på banan igen.
Ok, jag kan erkänna. Det bjöds på superlyxigt fika för att fira på jobbet igår och jag kunde inte tacka nej till min tidigare största last, morotskaka! Nåväl, idag är det nya tag och jag tar en tur till gymet. Slapp undan magont och annat i alla fall.
Skrev ovan att jag syndade med lite för mycket vin i lördags.
Hm, det verkar som om jag har gått ner nästan ett kilo under de senaste dygnen… Betyder det att synd lönar sig??
Vin ger inte alltid viktökning, men kan så klart göra att viktminskningen uteblir. Du har haft tur
.
Nej då… men det betyder att man ibland kanske klarar sig utan att vara militant. :-) VIn räknar jag inte ens som synd.
Har varit på LIdl och handlat lite smör annat gott. Stod och kollade in deras mörka choklad länge och väl, men gick sedan ut utan den. Jag får ont i huvudet av sockret i chokladen så det fick vara. Har haft huvudvärk i flera dagar nu så jag behöver inte "mata" den värken.

Imorse på väg hem från nattpasset slank jag in på Willys. I huskur-tråden här hade jag läst om något som är bra mot hosta. Mörk choklad. Vilken bra anledning att handla detsamma, hostig och dan som jag är. Gick och tog en 70-procentig, en sådan vanlig som man bara förmår äta lite av. Stod där i kassakön och fick syn på ytterligare en chokladkaka. En mörk med mintsmak! Ding dong fågelsång!
Vänder bort blicken, rättar in mig i ledet. Du har redan köpt en dumma tantskrälle! Men mörk choklad ska ju vara bra mot hosta. Vänder mig om, kikar en gång till. Slår bort blicken, rättar in mig i ledet. Vad snabbt kön minskade. Vänder mig om igen, kan bara tänka hur gott den måste smaka. Rättar in mig i ledet. Väntar. Snart framme vid kassan nu. Nja, mint måste väl vara bra mot hosta. Ställer ner varukorgen på golvet framför mig så ingen ska gå före… går några steg bakåt och hugger den! Hemma ser jag att det inte var någon 70-procentare utan en 47-procentare. Ajsan, ännu mindre lchf-vänlig då. Rackars bra mot hosta i alla fall! Väl hemma så smällde jag säkert en fjärdedel på en gång. Dumma tantskrälle.
Mervi - så starkt…
Tack!
Ber så mycket om ursäkt för att jag mallade mig om att vara på banan igår… har gjort något riktigt dumt idag, ätit allt i det stora påskägget som chefen ställt på mitt skrivbord 
Började lite försiktigt med att smaka och det var så gott så allt gick i. Tänkte faktiskt slänga det som inte var gott men till och med Ferraribilarna var goda, de var ju färska!
Har dock fått mitt straff, en högljudd mage och präktig diarré. Håll en tumme för att jag klarar mig från fler sådana dumheter nu när det är påsk. Kylskåpet är fullt av lammstek, grädde, sparris och lax så det ser lovande ut…..

Jamen visst, du klarar det och nu vet du ju hur dåligt du känner det efter att ha ätit godis, men, det är ju faktiskt påsk och vi skall inte vara fanatiker eller??? Lite av det "göttaste" får vi väl smaka, jaja, om vi tåler det såklart.
Lycka till papope.
Det sådant som händer. Men du har en pålitlig kropp som säger ifrån när den får fel näring
.
Glöm detta och gå vidare.
#93 Det kallas för att bli vis av erfarenheten
Nästa gång du blir frestad vet du vad som händer och det kommer att bli lättare att stå emot.
Nästan 2 mån LCHF-kost och allt sug borta!!! Trodde jag!!?? Var på påskkalas och dom hade en härlig påskbuffé med massor av bra LCHF-kost. Allt gick jättebra tills det var dags för kaffe och tårta. Skulle bara smaka en liten bit av tårtan……… Och sedan var det kört. Det blev chips och smågodis också, kanske inte jättemycket, men ändå…… Trodde jag skulle må jättedåligt idag, men faktiskt inte!! Men tillbaka på banan igen idag. Ska motivera mig med lite SSS-läsning innan sängdags!!!

Var bortbjuden på fika ikväll. Det bjöds på kaffe och goda hemmabakade kakor. Tog ett par och jättegoda var de!
Så här tror jag att jag även kommer att göra i fortsättningen. Avsteg från banan i dylika situationer. Men att man sedan direkt återgår till lchf-inriktat igen.

Jag har ätit ostkrokar idag. Det har jag inte ätit på tre månader. jag ska ha mens och är i princip sugen på allt som går att stoppa i munnen. maken hade ätit ostkrokar kvällen innan och i kväll kund jag bara inte motstå dem. Sedan åt jag massor med ost och smör innan jag åkte på jobbet. men jag är fortfarande otroligt sugen.

Stressat till simning, köpte hem från Max på hemvägen. Själv tog jag en LC burgare med extra hamburgerskiva i. Sen åt jag upp barnens lämnade kycklingnuggets med panering och allt, ca 3-5 stycken. Smakade på dippen - jag ÄLSKAR green&garlic. Lyckades dock motstå pommes fritesen. Ursäkten var att hade jag kört spinning igär och sprungit före jobbet i morse fanns det lite marginal.
Men inom en halvtimme ville jag ha mer. Av vadsomhelst. Motstod suget och svor åt mig själv. Känner mig sladdrigare-vatttenpumpad kring lår&höft, suget är nästan borta, men ketossmaken kom tillbaka inom en timme så det lär inte ha varit alltför allvarligt.
Fabricati diem, pvnc!

Jag är så avundsjuk på dig greensis…
du är så hurtig, glad och tränar en massa.
Dessutom har du gått ned en massa kilo också.
jag får samvetskval när jag ser hur mycket du rör på dig varje dag.
Jag hade gärna velat röra mig lika mycket men jag orkar ju för sjutton knappt att gå till brevlådan.
Men det är skönt att du delar med dig av att även du kan göra misstag som det här med kycklingnuggetsen…
Strongt att inte ta pommesen! 
Förresten så beställde mina ungar mat i kiosken häromdagen.
Jag höll på att spy när de fick in sina påsar med färdigmat. Hamburgare och pommes. Blev verkligen inte sugen av den lukten.
Har inte märkt av det förr att det luktar så fruktansvärt illa.
Greensis… jag är grön av avund på hur bra det funkar för dig… och att du har en sån enorm energi så att du kan cykla 1,5 mil till jobbet… att du kan springa en runda utan problem… att du ska springa tjejlöp och ja, jag vet inte allt.
Du är verkligen en person att beundra!!!
Hade jag bara fått 10% av den energin så hade jag varit så glad.
kram
Dahlith/

Generat tack! Och du behöver inte riktigt vara avundsjuk - jag berömmer mig inte av att min ämnesomsättning verkar funka bra, det är ju inget jag jobbat för.(sen kan man inte alltid rå för avundsjuka, men det är en annan sak). Att du har hälsostrul är väl inte ditt fel, att jag har fått bukt med min astma och kan fara runt som den virvelvind jag är - det är inte heller "självförvållat." (mer kanske än att jag ätit LCHF lite längre)
Och - JAG LOVAR - jag har en massa dåliga sidor. Städa hemma? (Vojne, vojne, på allvar!) Ha fördragsamhet med livets idiotier? Snäll och överseende (Ha, jag har humör som en flaska champagne! explosivt och kortvarigt)
Är självcentrerad som ett gyroskop och kan ha drag av kulursnobb. 
Jag menar, det här är ju fusk för mig, jag går ju för f-n ned i vikt på SLVs tallriksmodell. Så ta tag i din hälsa sakta och försiktigt, sätt lagoma mål, som att gå till brevlådan, så kommer det. Förr eller senare.
Stora kramar och en liten flaska extra raketbränsle!
Fabricati diem, pvnc!

(#99) kickelina66. Förstår. Nej fy sjutton vad svårt det är i de där situationerna. BÅDE före-mens-grejen, och så med snacks liggande i sin närhet. Inte minst i den senare frågan så måste det vara himla svårt och ännu värre med det premenstruella därtill. Jag vet, man blir liksom ohejdat glupsk av (för mig) okänd anledning under de där dagarna.
Själv har jag det numera så, att barnen är vuxna och utflugna. Kvar hemma bor bara jag och ett gäng katter. Då är det lite lättare. Man kan då bara låta bli att köpa hem sådana där grejer, eftersom man oftast bara har sig själv att ta hänsyn till. Men jag tror aldrig att jag hade rett ut att ha en påse ostbågar (eller liknande tugg) liggande utan att smaka (läs: göra slut på påsen). Inte ens under de vanliga dagarna, dvs utanför det månatliga, så hade man rett ut det.

Jaha, nu har värmen kommit och efter en halvtimmas väntan i en varm bil ville jag ha något kallt, tex en Ramlösa.
Jag gick in på Pressbyrån för att handla och vad tror ni jag kom ut med ?? Jo Nestle stora king size Lion glasstrut. Vojne,vojne…
innehåll/100gr 320 kcal,protein4,5, kh hm…38gr och fett 17 gr. Vikten är 130 gr på struten. Den var god, svalkande, choklad men fördärvade mitt resultat för dagen.
Jaja, ny dag i morgon med nya tag men hur blir det när det blir ännu varmare och sommarljuvligt??? Mer glass eller???
Just uteglass kanske kan bli en fälla i sommar….
Är man hemma kan man alltid mixa ihop lite youghurt, grädde och frusna bär. De frusna bären kyler alltihopa tillräckligt för att likna glass.
behöver också bikta mig. Kom hem igår, glad i hågen! smörpacket och osten stod på bordet då syrran höll på att göra mackor. När man är på glatt humör så tänker man att en liten ostrulle inte skadar. Men så ramlar man dit. Har jag tagit en blir det genast 10 :( sen var sötsuget igång och jag proppade i mig en kexchoklad och 2 mackor inom loppet av 10 minuter. Skäms på mig!! usch!

*ställer sig i skamvrån*
Ätit choklad idag. Ganska mycket choklad. Inte särskilt kvalitativ choklad heller…
Har också ätit färsk nektar, direkt från bikupan. Gah! Man blir sockergris snabbt på den färska sötman!
Synden straffar sig själv, mår kanonilla. 

Borde nog också ställa mig i skamvrån. Har ätit chips i kväll. Det smakade inte ens gott så jag åte inte så mycket. jag blir lite störd över att jag inte kunde låta bli. Men jag klivewr upp på banan igen.
Jag ätit idag massor, men inget som kan kallas avvikelse. Jag har ätit tillåten mat i otillåtna mängder.
ätit en massa ost och nötter. vet att de funkar för vissa här men inte för mig. mjölkprodukter är stor no no och nötter får jag bara ont i magen av! försökte trycka i mig ett äpple men där gick gränsen, så mkt socker tål jag inte så de hamnade i papperskorgen!
Tråden lever länge. Tur för mig nu när jag behöver bikta mig! Äter en fralla varannan torsdag och måste tyvärr erkänna att det är gott och inte ens magen bråkar med mig! Kommer kanske att bättra mig, men……….

Jag känner igen mig i " äta för mycket av tillåtna saker" Det känns lika illa det!
Jag har småätit något otroooligt idag. Blomkål, grädde, ost, baconsvålar, you name it!
Magen är som en ballong! Osten är boven, och för mycket grönsaker.

Hm…
jag har just tryckt ner 6 st chokladpraliner.
Jag fick en rusning i skallen som en billig fylla (hur nu det känns), blev yr, tog blodsockerprov. Jag hade 7,9, att sockret stiger förstår jag men kan verkligen "fyllekänslan" bero på det???
Jag har alltså inte druckit någon alkohol, idag hihi.
Efter snart två månader med väldigt få kolhydrater klarade jag hela valborgsbuffen galant, inga snedsteg alls. Men när gästerna åkt hem och jag såg påsen med det färska brödet de hade med sig(borde givetvis skickat med dem det hem igen) gick det inte att stå emot. Nybakat bröd med soltorkade tomater och grovt salt utanpå. Två skivor fick jag i mig och har nu fasligt dåligt samvete! Försöker intala mig att imorgon är en annan dag…. men när ska jag sluta längta efter nybakat bröd? Jag har i alla fall biktat mig nu, det är väl bra?!
Det var egentligen igår , men mor hade ställt ut en stor väldoftande brödlimpa .. och jag kunde inte motstå den. Tog bara en skiva.. men fy va man mådde dåligt efteråt.. det kändes liksom som ett knivhugg i magen. Dock så kommer nog denna händelse stoppa mig från att synda i framtiden.
lillasyrran o jag hade filmkväll, och hon åt ostbågar. jag frågade om jag fick smaka EN och hon sa nää du får inte äta sånt! (liten men smart!) när hon gick på toa körde jag ner handen o smaskade i mej två nävar…..sicken oskyldig min jag hade när hon kom tillbaka…:) ush både tjyv och fuskare :(
Jag bakade förra helgen, för en i familjen fyllde år. Bland annat de klassiska chokladbollarna med havregryn, etc… Själva bakandet och kalaset gick av stapeln utan att jag brydde mig ett dyft om godsakerna. Men någon dag senare öppnade jag kylen och vad står mitt i ögonhöjd, jo ett fat med chokladbollar.
Plötsligt - Som i trans - far min hand ut och jag greppar en. På väg mot munnen rör sig något i hjärnan och handen tvekar.. Men signalen från den s k medvetna delen av hjärnan är för svag och jag biter av en liten bit. MEN sen kom chocken!! Det var inte ens det minsta gott!! Det smakade bara "mjöl" och enligt mina "nya" LCHF-smaklökar var det pyton. SÅ paff jag blev. Spottade ut elendet i slasken.

#117. Visst är det otroligt att sånt man tyckte var jättegott förrut numera smakar så illa. Vissa saker kan jag inte äta längre men tyvärr är det så att vissa saker fortfarande lockar mig, typ chips, saltlakris och gelehallon.

#118-119 Colaflaskor. De där smågodisarna. Jag är helt torsk på den där bränt-socker-smaken som är i cola.
Jag har smakat när ungarna bjudit (för de vet att jag gillar den sorten) men det är så sockersött att det är äckligt, jag spottar ut när de vänt ryggen till.
Men lukten, åsynen lockar, det gör det, fast jag vet att jag itne gillar det längre egentligen.
Fabricati diem, pvnc!
# 118 - 119 Numera tänker jag "kemikalier" när jag går förbi godisbergen i affärerna. Som en medveten strategi ifall det skulle fresta.. Det luktar ju mer som parfym är som livsmedel egentligen. Och parfymer ska ju vara förföriska sägs det…. ICKE att jag ska gå på det lurendrejjeriet!!!
Och jag tänker använda mig av "unkna-mjölsmak-minnet" av chokladbollarna i fortsättningen när något bakverk spökar för min inre eller yttre syn.
För övrigt: SOM jag längtar efter LCHF-rulltårta just NU.

#120 Mitt minnesknep är: vi var på ett lekland med MYCKET begränsat mellanmålsurval, så Per & jag läste på innehållsförteckningen till en Delicato kokosboll. Minnesfrasen är Den här har inget existensberättigande överhuvudtaget.
Den använder jag när jag passerar sånt som frestade förr om åren.
Fabricati diem, pvnc!

Har nyss vräkt i mig en massa smågodis som vi hade kvar i en påse i skafferiet. Just nu känns det som om det kanske är lika bra att jag hoppar av det här för jag kommer nog aldrig nånsin att komma dithän att jag inte vill äta godis mer…..Är grymt avis på er andra som inte har nåt godissug kvar! Har även funderingar på om det kanske är mer skadligt för min kropp att hålla på så här, med sockerchocker då och då, än att äta som jag gjort tidigare och hålla det på en jämn nivå…Naturligtvis vet jag ju att det bästa är att inte äta socker överh.taget men det funkar inte för mig! Nu är det sommar och då vill jag sitta på stranden och käka kanelbullar utan att få ångest! Jag orkar inte med mer ångest än jag redan har och tror jag ger upp det här snart!

Miagumman, kram!
Vi har alla våra svaga stunder

Styrkekramar och lite anti-sockersug till dig!
Jag trodde aldrig att suget skulle släppa (pizza, smörgås) men det gör faktiskt det. Verkligen.
Och att äta bullar på stranden är härligt, men erkänn att det är myset och det sociala du drömmer om, kanske inte bullen enbart, eller hur?
Fabricati diem, pvnc!

Tack mommo! Men mina svaga stunder kommer tätare och tätare numera och det är kanske dax att inse fakta att detta inte funkar för mig. Nu går jag upp i vikt av minsta lilla sötsak jag äter. Tycker inte det var så tidigare när jag höll mina sötsaker på en jämn nivå….Nu behöver jag nästan bara titta på en kolhydrat så går vikten upp!
Har nyss klämt i mig en persikohalva, burkvarianten inlagd i en massa socker… Nöjde mig dock med en. Resten slängde jag - vågade inte ha den öppnade burken stå!
Drömmer om godis; närmare bestämt SURA NAPPAR!!! Längtar efter det där sura mot tungan… finns det något bättre alternativ att stoppa i sig som substitut?

Tack greensis, men det är bullen jag vill ha! Tyvärr…

Nej men miagumman och empe, ni klarar er!
Så! stå på er. Jag skickar styrkekramar åt er!

I morgon lär man väl ha gått upp ett kilo till pga det här…
Miagumman, kom igen, vi hejar ju på dig allihopa!
Gräv inte ned dig över det du har ätit, fokusera på morgondagen istället. Tänk på att godis/bullar och sånt bara gör en "glad" för stunden. Tänk på alla dagar du har ätit bra och vilken omställning det är att lägga om kosten såhär. Ibland blir det bakslag, men vi hjälps åt att peppa varandra!
Stor kram!
"kompensationsåt" 1,5 dl vispad grädde nu, för förbättra värdena. Jag har blivit bortskämd den här veckan med nästan 1kg minus per dygn ju!
Här slank resterna av sonens glass (nästan hela struten) ned på väg till soptunnan där jag tänkte slänga den..det betalade jag med huvudvärk igår och en tuff dag idag, men har klarat mig från fler snedsteg.
Det e sånt som händer.
*peppkram!*

Tack bullmagen för varma ord!

Jag skrev just under rubriken "glassmaskin":
Efter någr glas vin gjorde jag glass på 1 dl visp, 1 ägg, lite canderel och kardemumma och blåbär. Jag tror inte att jag syndade, men det kändes så för det var jättegott!

180 gram brieost ikväll igen
I bilen
Att jag jämt faller för ostdjävulen!

Jaha, så kommer en verklig syndare in. i förrgår= pizza, igår= bruna bönor, natten= dålig,
Jag har mått pyton med uppsvälld mage, rapningar och illamående. Jag har knappt trott er när ni berättat att man kan må så dåligt av kh. Nu vet jag och gör inte om det.
Varför lär man sig aldrig haha.
någon annan än jag som har den dåliga vanan att äta framför datorn? Hämtar mer saker hela tiden…ost och korv o smör. Tror f-n att det är glutamat i korven Är bara mer sugen…
Måste nog införa ätförbud framför datorn (och tv.n)
#137 Jag dricker kaffe vid datorn, inget stort problem. Däremot har jag kommit på att jag får passa mig för att läsa recepttrådar, för då tror jag genast att jag nog är lite hungrig när allt kommer omkring…
Imorgon är det två veckor sen jag började min resa med LCHF. Idag är första middagsbjudningen, dock en väldigt informell sådan så jag har tagit mig friheten att förbereda lite blomkålsmos som tillbehör till köttet som ska serveras. Undrar om mitt vill-ha-all-mat-jag-ser-Monster vaknar till eller om jag kan hålla mig till köttbit, vin och moset? Hm undrar vad som serveras till kaffet? Bäst att ta med sig lite grädde också… ujujuj….
Jag som har ett långt planerat brejk med LCHF fyra dagar i slutet av maj, jag har inte "råd" att ramla redan!

#137 skrev:
någon annan än jag som har den dåliga vanan att äta framför datorn?
Svar: Oh, ja alltid. Och framför TV:n också.
Sällan man sitter ordentligt och städat vid köksbordet numera. För länge sedan, när barnen var små och hemmaboende, då var det matbordet som gällde. Ibland, när man har gäster blir det matbordet. Fast för all del, vi sitter ofta vid tv-bordet då också.
Annars är väl det nån form av etikett, det med att sitta vid matbordet? Det är så man "ska" göra enligt många? (Alltså utan vare sig dator eller tv framför sig).
Fast förstår. I detta sammanhang har det inte med etikett att göra, utan att man ofta äter mer än man annars skulle gjort utan den vanan.

#137 Jag har lite svårt att svara på den frågan, eftersom datorn står så inklämd mellan alla tallrikar och kaffemuggar att den är svår att komma åt.
Men vad jag egentligen kom hit för att bikta är att jag gjorde om ett klassiskt misstag igår, ett som jag egentligen redan borde ha lärt mig undvika. Jag planerade dåligt och var borta hemifrån utan mat i 7 timmar, och SJÄLVKLART slutade det med att jag köpte en kokosboll i cafét bredvid där jag var när hjärnan slutade fungera. Jag trodde på fullt allvar att jag skulle klara mig på kaffe - fast i rättvisans namn ska det sägas att jag hade tänkt köpa med mig grädde till kaffet men så hade de ingen på Pressbyrån, så det blev bara kaffe med mjölk.
Än så länge verkar det som om sockermonstret inte riktigt vaknat till, så kanske blev den enda "skadan" att kolhydratintaget igår gick över 100g för första gången på över en vecka.
Jag kokar ägg och stålsätter mig mot det sannolikt kommande begäret hursomhelst…
*bit ihop*! Detta var bara en liten bula i vägen.
*peppkram!*

#141 Stora uthålligthetskramar till dig, Aniara!
Fabricati diem, pvnc!
Idag rev jag av en liten bit från en hembakt "kalixklådda", d v s matbröd (mjukkaka) som min mamma bakar i riktig gammaldags bakugn/stenugn. Hon lämnade en påse här vid sitt besök häromdagen.
Jag VET ju att bröd är min egen personliga "djävul" och ändå har jag låtit påsen ligga framme. Det är det STORA misstaget. Att brödbiten råkade slinka ner var ju egentligen bara en logisk följd.
Korkad är vad jag är. Det dröjde inte många timmar (kanske två) innan jag vek mig dubbel i akut magknip!

Idag trillade jag dit på ostkrokar, glass och chipsskruvar. fy så tråkigt det känns men jag tar nya tag i morgon.

Vet inte om det är ett jättemisstag men jag biktar ändå. Började äta jordnötter när jag kom hem och det blev lite mer än jag tänkte mig. Proppmätt och orkade inte äta kvällsmat. Men kolhydraterna stannade på 15g för dagen så det gör inte så mycket.
kände att jag kunde ge mig själv en belöning i form av cashewnötter, både rostade och naturella….plus 2 paranötter doppade i mörk choklad. tror inte att det är en synd
….

Hela min dag har varit ett enda syndande. Har småätit precis hela tiden! Ost och frädde och det en och det andra. Totaldålig i magen har jag varit. Halvnervös också.
Usch, tror jag börjar bli kär
,,,olyckligt kär. Nä, usch, nu måste jag skärpa mig. Stäng av känslorna!!!

usch…
jag borjade fuska rejalt igar, plotsligt kom bulimispoket tillbaka och jag fick i mig en hel massa choklad, cola, brod…
idag kan jag inte sluta smaata… lite lasagne dit och lite brod hit…
har hallt pa i nastan 4 veckor, gatt ner fran 59 till 55kg och mar saaaa mycket battre med lhcf… och nu ar jag livradd over att ha gatt upp i vikt igen ock komma ur banan…
och det borjade bara med att j ag suktade efter lite choklad…
:'(

Familjen hade bett om kinesist till middag igår så jag kvistade iväg till China Panda på hörnet och köpte ett par byttor med General Tsao chicken och Beef-broccoli till mig. Luktade förföriskt gott i bilen och när jag kom hem kunde jag inte låta bli kycklingen som var sliskesöt och pepparstark och jättegod och då slank det ner lite fried rice också…. Ooops!
Har fiset hela natta!!!

De hade brownies på skolan >.< Första vändan in i lärarrummet avklarades genom "men de ser inte goda ut!". Andra vändan… Ja, då hade jag med mig en brownie ut, och sedan åt jag en sådan där liten banan hemma, och nu har jag tryckt i mig tre finncrisps med avocado och ost. Och inte är jag mättare för det! nåja. I morgon är en annan dag =)

Jag har slutat kalla det för att"synda" eller "fuska" det ger bara ångest och man mår dåligt. Jag säger att jag gör ett val och medvetet tar konsekvenserna av det. Innan jag låter något oplanerat slinka ned så tar jag ett inre samtal med mig själv. Lotta, hur mår du om du äter det här, är det nödvändigt, känn efter ordentligt, vill du verkligen stoppa i dig det här??? Är du beredd att ta konsekvenserna. Efter den konversationen brukar det sluta med att jag avstår godbiten. Däremot planerar jag att t ex på Lördag så tänker jag äta det eller det till middag och då kan jag förbereda mig på ett annat sätt, likaså har jag gjort ett medvetet planerat val och slipper känna skuld efteråt. Så gör jag och det funkar bra för mig :o)

ääääh vadå lite kul e de att kalla de för "synd"
drämde i mig två fina pannkakor me min dotter idag.
lovar att säga 10 ave maria…
dåligt samvete itne de minsta men ett extra varv på promenaden!!!
PÜSS
Aj då!!
Har inte slippat av LCHFvägen en endaste gång sista 2 veckorna i sötväg, trots att suget varit jättestort. Barnen försöker jag avstyra med socker och med dottern har jag sagt på frågan om hon ska få en glasspinne "om en stund". Nu, efter att ha hört det i 3 dagar tyckte hon att den där stunden var väl lång och jag tänkte att "äsch, de kan få var sin". Så visade det sig att dotterns glass var sönder och föll isär, så jag hämtade en ny till henne. På vägen till soppåsen med glassen vet jag inte vad som flyger i mig (jo det vet jag ju..) och jag tog två bett på struten.
Slängde i alla fall resten av glassen. Fick ett totalt lyckorus efteråt, men det har svalnat nu.
Irriterad på mig själv, men det visar ju bara att vi INTE ska ha sånt här hemma, ingen av oss behöver ju det.
Ikväll kommer maken hem och jobbar hem, så jag ska be honom att smälla mig på fingrarna om jag så mycket som tänker på något sockrigt!
Har en god köttbit jag ska steka upp så fort jag har lagt dottern. Hon gick upp kvart över 4 i morse, så hon e nog inte så svår att lägga idag…

#153 Problemet är, åtminstonne enligt min erfarenhet av tidigare viktreduceringsförsök, börjar man fuska så är det så lätt att man fortsätter 
dålig dag…
250g jordgubbar, 1 gurka, 1 äpple, 1 banan och dagen är inte ens slut.

#156 Men de va väl inte så farligt! Här sitter en annan och trycker i sig godis….
…..mycke godis dessutom…..
Det enda avsteg jag gjort idag är 5 st nötter, helt acceptabelt:)

#158 Stor applåd till magma! 
Ps: Här sitter jag med munnen full av sockersmak och känner mig rätt nöjd nu med andra ord….
*hihi* Tack för applåden, men kvällen är inte slut ännu… Får hoppas det inte blir värre, jag ställde undan barnens skål med jordgubbar som de inte orkade äta upp så jag ska försöka låta bli att komma ihåg att den existerar.
Känner du dig inte missnöjd efter godisraiden så är det väl alltid något att vara tacksam över, men på något vis så tror jag inte att det var så du menade.
Jag blev bjuden på godis inatt av en patient och snubblade över en Geishapralin, tyvärr:/

Jaha, så föll jag igen. Tänk så dumt att "fira" viktnedgången med 2 st polarbröd med smör och ost. Brödet gav 29,4 kh.
ojoj jag lär märka det i magen, idioti men… jag är ju mackoman. Det är ju en ny dag i morgon med nya tag.

#160 Jag känner mig inte missnöjd i den bemärkelsen att jag sitter med ångest, men jag önskar att jag inte hade detta sug efter godis längre. Lösgodis är ju inte det bästa man kan äta precis…Men jag brukar göra så att jag vräker i mig under loppet av ca 15 min och efter det är jag rätt så nöjd, om du förstår vad jag menar….Detta gör jag nån helg då och då och med tanke på att jag tidigare åt godis i stort sett varje dag är det här rätt så acceptabelt för mig. Det positiva är att jag inte längre kan äta de mängder jag åt förr utan jag känner mig ganska så fort äcklad numera! Man får försöka se det bästa av det sämsta….
Absolut!
#161: Menar du Polarbrödet som finns här på kif, det med keso och ost och ägg? Ger det så många kolhydrater, om det är det du menar?
Tyvärr kan jag känna igen mig, det är precis som om jag måste äta fel på något sätt när det gått bra i några dagar, och kanske t.o.m visat minus på vågen. Helskumt! Men som du säger, det är en ny dag imorgon.

Nej, nej, Magma jag köte färdigt för barnbarnet ville ha oh det är inte roligt att vara min mage nu, gasig och småsmärtor har börjat. Jag oroar mig mer för moffrondagen, får jag ut den igen eller har det göm sig i alla tomma fickor nu 
Jah kunde ju festat på något lämpligare och i morgon blir det sill, nypotatis o snaps. Ja vi få ju fira och äta när vi kan och nu har vi permission från sjukhuset,. Det blir sämre mat framöver.

usch jag har småätit hela kvällen :/ åt en stor näve nötter som förmodligen triggade det :/ har inte ätit något "förbjudet" men man ska ju inte proppa i sig när man inte är hungrig… Nu är jag iallafall proppmätt.
#164: Aha, ja då förstår jag att det var så mycket kolhydrater! Hoppas du inte blir att må alltför dåligt i magen, och framför allt att allt kommer ut som det ska!
I förrgår åt jag 45g mörk choklad (hade inte ätit choklad på nästan 2 månader). Den var god och triggade inte igång ngt speciellt!!!
Igår fick jag sjukt sug på lakrits (som jag inte har ätit på ngt år) och åt ca 60g saltlakrits, satte igång sug som bara *#%*. Tänkte köpa chips (som jag egentligen inte tycker om), choklad, grädde, tårta - allt, men besinnande mig och åt lite paprika innan jag borstade tänderna - kände mig mäkta stolt över det!!!
Funderar på om det kan vara pms-sug och saltbehov kanske. Glad att jag lyckades bryta det hela, hade lika gärna kunnat länsat ica…

Helgen gick åt skogen, men nu är det nya friska tag som gäller!
Min underbara kompis kom med en present till mig - Bailey's chokladpraliner! De är fullkomligt oemotståndliga! Han vet att jag älskar Bailey's…
Nåväl, jag matade in värdena i MinMat och fick således reda på att en pralin innehåller 6g kolhydrat. Det var det värt! Godare kolhydrater har jag inte stoppat i mig på länge. Men jag åt bara en bit, märk väl. Inget hejdlöst frossande, otroligt nog.
Bara det är ett högt betyg till den här kosten. För några månader sedan skulle jag antagligen ha klämt i mig hela förpackningen på en kväll. Nu kände jag mig nöjd med en enda bit.

Bullmagen: Det var bra gjort av dig tycker jag!

Grattis Adur, smart gjort, medvetet "fusk" och sen upp på banan igen, eller upp i smöret igen!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
#171: Jepp, upp på halkbanan, så att säga! 
Men det är faktiskt ett av mina syften med den här maten - att jag inte ska vara så förtvivlat sötsugen, utan komma till det där eftertraktade stadiet när man kan ta en liten bit av något onyttigt, och så nöjer man sig med det.
Just idag är jag där i alla fall. Men det får räcka så - jag utmanar inte ödet imorgon…

Jag åt en glass idag… 
Var och badade, hade ätit dålig lunch för alldeles för länge sen, och när jag gick till kiosken för att köpa kaffe så - bara hände det! Jag som just började komma i balans igen efter förra helgens rese-utsvävningar. Så började den försåtliga hjärnan hitta på anledningar till varför jag borde "unna mig" en glass. Jag har tyckt länge att den där nya Magnum Mayan Mystic låter så himla god. Nog borde jag väl få smaka på den en enda gång på hela sommaren åtminstone? Och inte minst, det var ju årets första utomhusdopp, och det är väl nåt att fira?! Jag var ensam också, så jag hade ingen som kunde genomskåda mig och dra mig därifrån.
Törs knappt skriva det här, men den var precis så fantastiskt god som jag föreställde mig. Önskar att den hade varit äcklig, det hade gjort resten av sommaren lättare.
Nå, gjort är gjort, och nu har jag väl ätit den här sommarens glass. Tur att jag njöt av den då!

In´t gör de väl nåt att unna sig en Magnumglass så här i sommarsolen Aniara4!! Men jag förstår vad du menar med att du önskat den smakat bläh! Känner precis detsamma när det gäller lösgodis, fikabröd mm…Varför ska det vara så himla gott!
Kan villigt erkänna, nu när jag ändå håller på, att nu på sommaren unnar jag mig faktiskt både fikabröd, godis och lite glass ibland, men långt ifrån de mängder jag åt tidigare, så frågan är väl om jag kan kalla mig "lchf:are" längre….Äter dock inte mjöl, potatis, ris, pasta mm så det är ju iallafall positivt! Det gäller att se det bästa i det sämsta….

#174 Problemet är att jag är sockerberoende, och nu kommer jag att få brottas med suget en vecka till! Jag hade ju just kommit över förra helgens efterrätter… 
Idag åker jag och badar igen, och ser till att ha med mig kaffe och en bit Lindt 85% men inga pengar!

Jag har fått mig världens läxa. Jag fuskade och fikade hemma hos svärfar, vilket triggade mer sockersug, åt glass och allt möjligt annan skit. Himmel vad dålig jag blev. Yr och konstig i hela huvudet. Mådde som om jag tryckt i mig 2-3 drinkar!!
Nej det vill jag inte ha igen. Men dum som jag var så åt jag lite glass igen härom dagen, och känslan kom tillbaks, men det var inte lika illa. Men nu vet jag bättre än att stoppa i mig kolhydratstinna produkter, hua!!
Nej tacka vet jag bacon och ägg =)

Lite trivialt i sammanhanget, men vågen meddelar att den där glassen (möjligen i kombination med den inte helt perfekta restauranglunchen) gav mig ett extra kilo. Drygt. *suck* Men men, det kissar jag väl ut på några dagar…
3 äpplen och 150g Riesen (hela påsen)
Tycker inte ens om Riesen ju. Besviken på mig själv

Bullmagen - på't igen bara! I morgon är en annan dag.

Jag har också slarvat i helgen. Föll igår kväll när jag var ensam hemma. Blev tiggad av grädde och slutade i matkatastrof.
Nya tag idag. Ska fundera hur jag ska komma vidare nu.

#175 Är man sockerberoende förstår jag att det känns extra jobbigt! Själv är jag inte beroende i den meningen att om jag äter sött får jag stort sug efter mer etc, men dock väääldigt förtjust i fikabröd och lösgodis. När jag började med lchf åt jag inget sånt på flera månader men nu kan det slinka ner en och annan sötsak emellanåt. Men som jag skrev tidigare: långt ifrån den mängd jag åt tidigare, och det funkar bra för mig verkar det som. Jag har bestämt mig för att hålla det på den nivån över sommaren och sen till hösten köra striktare igen.
idag har jag ätit en pizza och en påse godis och ett choklad och druckit cola. (igår blev det vin, så lite bakis idag) och vet ni? imorgon är det måndag och då kör vi igen! 

För mig gick förra veckan SÅ BRA, och bara för det så började jag belöna mig denna vecka, har under veckans lopp ätit 2 ämbar grekisk yougurt, en påse salta nötter ( stor, att sätta på yougurten), 2 dl vispgrädde med jordgubbar ( osockrade).
Grädden och gubbarna bara för att det var barnens skolavslutning, och alla andra åt glass och sockrade jordgubbar.
Och sedan åt jag kolarutor hos föräldrarnas idag, och som om det inte räckte till så 2 öl ikväll när vi kom hem
Såhär mycket har jag aldrig hittills fuskat under min lchf tid…
Funderar tom. att ge upp hela projektet, men tycker inte heller att jag har något att gå tillbaka till

Det är ju så det är, man har inte något att gå tillbaka till som är vettigare än LCHF!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Nej, just det, men fiaskoveckan känns ändå så fiasko, har inte ens idast (?) väga mig överhuvudtaget, men kläderna stramar

#185. Ge inte upp, det är inte värt det. försök ta nya tag i morgon. Har själv halkat av banan och känner mig lite deppig. I morgon folkuserar jag på det som går bra med lchf och struntar i mina misstag i helgen. Vågen hoppar jag dock över.

Tack, Kickelina66, så ska jag också göra ( måste ju)
Jag tänker också hoppa över vågen, och verkligen försöka fokusera på vad som går bra med lchf, men allt känns bara som ett jävla misslyckande
att förstöra för sig när allt började gå så bra…

Av nanb anledning at jag min kyckling med ett tortillabrod idag…
dessutom 50g mork choklad
hadeett starkt sockersug…har fortfarande det men har lyckats halla mig borta fran frestelser… an sa lange…
Har ätit frozen cheeskake med hallon ( en halv dl socker i tårtan) och 4 hemmabakade kanelbullar. De 2 första var fantastiskt goda. Men på kvällen när gästerna gått , tog jag fram 2 till. Och då var de inte goda. Nu är benen svullna och lite ont i magen, Jobbigt med kalas. Och i morgon har vikten ökat med minst ett kilo

Som om det inte hade räckt till igår så avslutade jag kvällen med salta kex! Jag som inte överhuvudtaget har ätit sånt alls under min lchf tid tidigare! Dom smakade mjöl kan jag berätta åt er!
Idag är jag trots allt tillbaka på banan efter fiaskodagen igår. Hur är det med er andra?

Jodå, jag är också tillbaka på banan efter lördagsglassen. Igår lagade jag en massa bra mat och frös in i portioner, så nu blir det lite lättare att hålla linjen ett tag.

Är hemma hos mamma och pappa och de som äter LCHF har något som jag har svårt att motså 
Mamma har bakat havrekex med en av mina döttrar. Förstå så svårt att motstå med smör och massor av god ost på.
fast det värsta är ju att unde de dagar vi är här så blir det ju inte bara ett kex, utan gärna minst ett kex minst morgon och kväll… 

Jag åt helt fel i helgen både lördag o söndag. Enbart för att jag var borta o jag var jättehungrig.
2 små bagutt bitar lördags.
Söndags åt jag lösgodis,whoppercheese menu, korv i baguette o macka samt läsk.
Skit dagar säger jag.

Från fredag eftermiddag till idag förmiddag så var vi i Köpenhamn med ett gäng.
Som tur var så var buffén full med kött i alla olika former! Ett paradis för mig!
I Köpenhamn åt alla glass igår, men jag tog en bägare med grädde. Det var ju inte så farligt, det kan man ju gott unna sig väl..?
I söndags så var jag inne i en affär som hade massa mörka choklader. jag köpte 2 stycken, och tyvärr åt jag upp hela sedan på kvällen. En av dem alltså. Sammanlagt var det 14 gram kolhydrater i,men vad fasen, alla andra proppade ju i sig godis och skit, så jag tänker inte ha dåligt samvete för det. Det var ju väldigt gott faktiskt
Idag åt jag upp en hel gräddfil, och det var inte heller så bra. Men det var den helgen, resten av veckan blir det mycket mindre av sådana ting.

Det fanns paradisask på skolan >.< Tog dock bara en, och fy vad söt den var. Men varje gång jag vikarierar så finns det något, varför är det så svårt att motså?

Suck.
Skulle bara ta en godis…
Gick helt at helvete, nu har jag vrakt i mig massa skit och kan inte sluta.
Minns inte ens vad jag lyckats ata… godis, choklad, cola, brod…
Hatar att vara sockerberoende,
maste borja pa nytt imorgon, maste… speciellt eftersom inget smakade sa gott som jag minns.

Konstigt nog kanner jag mig inte alls hemsk idag…
Tvartom kanns det skont att jag hamnade i en svacka igar, hade jag inte tagit det dar godiset sa vet jag att jag hade plagats flera dagar i strack av sockersuget…
Men gardagens aterfall fick mig att inse att socker inte alls ar gott langre, jag ville inte ens ha det nar jag at det da kroppen genast reagerade med at ge mig huvudvark… Och sa kom den gamla berg och dalbanan i blodsockret igang, jag at mig ackligt matt pa kolhydrater for att snart kanna mig ackligt tom och sugen igen… vilket i sin tur fick mig att inse att det ar sa SKONT med ett stabilt blodsocker.
Min kropp har visat mig tydligt att den vill ha fett, protein och vatten… Idag borjade jag en tidig morgon med mitt aggrora, bacon, kaffe med vispgradde… Och det smakade sa otroligt gott. Kanns som att kroppen kommer begara mer mat av mig an vanligt idag, men det ska den fa…
Jag kanner mig sa galet harmonisk i sjalen plotsligt, som om naganting har slapp taget om mig… Har ingen aning om hur mycket jag har gatt upp, men jag kommer att ga ner de kg igen och sen… kanns det som att det ar inte kg som betyder nagonting langre, utan faktumet att jag faktiskt har borjat ta hand om min kropp pa riktigt. Jag mar sa himla bra pa insidan just nu att utsidan inte spelar nagon roll.
Sen ar jag saker pa att jag lar falla dit igen… Men den gangen kanske jag kommer ur annu snabbare. Jag som fd anorektiker har alltid varit besatt av vikt, fett, och efterstravat det pinnsmala idealet… vet inte varfor, manga ganger tycker jag inte ens det ar fint utan foredrar mig sjalv med extra fett pa magen.
Just idag kanns det som att jag accepterar mig sjalv och min kropp, det ar en sa ovan kansla for mig att jag kanner mig helt overvaldigad.
Ledsen for det langa inlagget… blev bara att jag borjade skriva av mig… vill i alla fall tacka alla har for det otroliga stod ni ar for varandra, det ar underbart. :)

Å vad bra det låter, Adora! Det är ju toppen att du äntligen börjar lyssna på kroppen och ta hand om den. Håll fast vid den här känslan!
Just Adora, det är inte vikten som är viktig utan du.

Håller med dig Adora! Det där lugnet som har infunnit sig, att inte behöva oroa sig utan att veta att det jag äter är bra för mig och att min kropp vill ha den maten…det är så skönt.
ibland önskar jag att jag oxå får biverkningar av plötsligt stora kolhydrat intag, men jag känner ingenting, ingen magont, gaser eller yrsel. jag har dom senaste 2 veckorna stoppat i mej det ena och det andra, och inte kännt någonting, inte gått upp i vikt men inte heller ner. Men jag måste gå ner i vikt, så NU är det slut på meseriet!
Idag bestämde jag mig för att äta en glass, en Magnum Mayan Mystique. Av två skäl:
- ska testa om jag kan äta mjölkprodukter, eller om jag direkt får ont i magen
- för att jag gillar glass med choklad, och den glassen är ny, och får jag ont i magen, så har jag åtminstone ätit något gott (enbart ohållbara argument, egentligen)
Slutsats:
Den var god, men hade den varit mindre söt, så hade jag tyckt den var ändå godare. Kommer inte att sukta efter fler sådana i sommar.
Och jag fick lite känning av den, inte direkt ont, bara så att jag förstår att ska jag äta mjölkprodukter, så ska det vara väldigt sällan.
Annars har jag lite för mycket ät-sug numera, eftersom jag inte äter tillräckligt med fett. Men det är svårt utan smör, ost och grädde. Äggen måste också hållas kort.

#203 Jaså du också? (se mitt inlägg #173). Jag tyckte tyvärr att den VAR precis så god som jag föreställde mig…
Men det är inte värt det - själv tål jag mjölk, men inte socker!
Uppdatering:
Nu, ca 6 tim efter att jag åt min glass, så märker jag klart att jag får ont långt ner i magen. Det är inte outhärdligt, men ska det ta flera dagar innan det går över, så kommer det inte att bli ofta, det är säkert.
Så - jag ska inte äta mjölkprodukter!!
Socker ska jag helst inte äta heller, men lite och sällan blir jag inte dålig av. Har avhållt mig hyfsat i 2½ år nu. Man får bara inte slappna av och tro att man är säker.

I förrgår åt jag "som vanligt" en hel dag. Inte kolhydratreducerat det minsta. Förutom att när jag satt där med tallriken till bords, upptäckte att jag glömt ta potatis, så det blev minus potatis till lunchen utan att det var avsiktligt. Den som såg så god ut. Borde passat på att ta nu när det var full avstegs-dag. Men jag är inte så van vid "kulturen" eller hur man typ förväntas göra på restauranger så jag antog att det inte var god ton att resa sig upp och fylla på när halva tallriken var uppäten. (Menar innehållet på tallriken, inte tallriken). Antog att först äter man upp och sedan tar man ny omgång mat. Någon slags etikett fick jag för mig om, ovan som jag är vid att äta "fint" på restaurang. Sedan kom jag mig inte för att hämta en omgång nr två för då kände jag mig lagom mätt och "klokheten" ansatte mig och sade till mig: Äter du dig proppmätt kanske det inte blir så bra eller nåt. Typ magbesvär, paltkoma eller nåt.
Det var sk planeringsdag på jobbet, och då åkte vi iväg några mil från arbetsplatsen (konferenslokal på hotell) för att diskutera delar av vår jobbsituation och i paketet ingick mat och fika. Det var ju typ vanlig mat (och god), med frukostfralla, kaka till kaffet, fruktfat, dvs en hel del kolhydrater och sötsaker.
Som om inte det var nog så gjorde jag det verkligt stora avsteget. Ska vi köpa glass var det någon som sa. Ja, när det nu ändå blev en sån dag så kunde man lika gärna göra det också, även om jag nog inte skulle kommit på att köpa ifall inte något föreslagit det. De hade nog heller inte kokta ägg eller babybel-oster i glasskiosken och det skulle väl för övrigt se knepigt ut att sitta och äta nåt sånt i solen utanför i sällskap med glassätande arbetskompisar. Så jag köpte ett par kulor glass i strut och så var man så långt ifrån lchf-världen som det bara går att komma. Men, som jag ofta läst här - så sött det smakade, nästan lite för sött… Jag trodde inte det, för hallon i grädde smakar ju fortfarande lite surt efter dryga 4 månaders lchf-ätande. Hos en riktigt invand lchf:are lär ju även det smaka sött annars. Ett litet straff fick jag, glassen smälte så småningom i solen, rann över kexkanten och ner över kläderna.

Var i Sverige i helgen (jag bor i Danmark) och ska säga en sak :
"Endast Sverige svenskt godis har"….
Kexchoklad, Plopp, gröna grodor, tabelttaskar…..
Eftersom jag hade med mig en lista på beställningar från andra svenskar, så var det liiiite för frestande för att inte stoppa ner lite själv. Så idag har jag ont i magen och är jättefisig.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
då var det dags igen: 1 apelsin, 2 nektariner och 2 päron. Min kropp skriker efter frukt (socker!!!) och nu har chokladsuget satt i. också Det här blir HCHF - inte bra!!!!

Idag trillade jag dit på kinesisk mat, biff med bambuskott och säkert massor av glutamat, jag åt av riset (fast inte allt), och till råga på allt elände tjuvsmakade jag av pojkvännens cocacola! 
Jag har ätit bra på sista tiden, men idag jobbade jag första dagen på sommarjobbet, började 7 på morgonen och hade sovit dåligt eftersom det var för varmt. och på kvällen var jag bara alldeles för trött och alldeles för hungrig och fick ett helt vansinnigt sockersug.
Jag lärde mig väl något av det också, antar jag.

ojdå….Massa choklad och gräddost på det! Nä, nu är jag arg på mig själv! Nu får det vara nog! Jag orkar inte detta mer. Skärpning!

Skam och vanära!
Jag gjorde ett sedan länge planerat avsteg i fredags när jag fyllde år, med mycket folk. Men jag fick en liten ask med praliner av någon kusin, och de hade legat i solen och smält under dagen, och jag har haft en jävlig dag på jobbet och…
Så det sista slibbet åker ut oätet ikväll.
Av detta lär man sig att när man är i ett sårbart tillstånd ska man inte gå i närheten av frestelser, inte skjuta upp middagen och inte ta hela surven med tre livliga småbarn.
Det blir nog ett ägg med smör och ytterligare en kopp kaffe när jag hängt tvätten klart…
Fabricati diem, pvnc!

Grattis på födelsedagen ( i efterskott).
Du fick ju allafall SMAKA på pralinerna, hoppas att dom första var goda iallafall, och sista slibbet kan du ju som sagt gärna slänga
Och visst smakar choklad äckligt sött och slibbigt nuförtiden…

#212 Tack så mycket. Alternativet till att bli äldre är ju så drastiskt och så… permanent.
Och det var fina handgjorda praliner, från något snitsigt ställe i Stockholm. De var för söta och med alldeles för stark chokladsmak - det är nackdelen av att ens smaklökar vant in sig på LCHF.
Men det är bra att man blir smör-lugn på den här kosten - jag fick inte ens panik när uthyrningsfirman inte dök upp med bord och stolar till drygt 30 pers förrän 2 timmar innan gästerna kom!
Fabricati diem, pvnc!

Godis och tva frallor… aj… det kommer synas pa vagen…
Men men, bara att borja om igen.. gick atminstonde inte langre an sa, blir mindre for varje gang men viktnedgangen gar ju inge vidare… gar upp vattenkilon (hoppas jag…) och nar jag efter nagra dagar lyckats bli av med dem sa gar jag och borjar fuska igen, SUCK.
Igår kväll hade jag och några polare filmkväll (vi såg Harry Potter filmerna ^^) och de hade med sig massor av snacks , kakor , bullar och godis. Till en början var jag inte sugen alls ..utan höll mig till mina paranötter men efter någon timme började jag tappa fokus från filmen eftersom att jag blev så grymt sugen på en kanelbulle .. Så jag tog en.
Big mistake ! Förutom att jag syndat så ledde denna kanelbulle till en massa magont :(
Nästa gång bakar nog jag en LCHF variant till mig själv istället ..

Skulle nog också behöva bikta mig, har käkat godis, men bara några bitar 4 dagar i rad nu :O trots det går jag ner i vikt, men jag ska ändå låta bli ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Det är svårt nu med alla sommarfrukterna. Jag älskar stenfrukter (nektariner, körsbär, plommon osv), och nu kommer ju jordgubbarna.
Phua….kommer nog att fuska lite i alla fall…
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag har en värdodag idag. Mina föräldrar är här på besök ( i en vecka!) och jag vill inte basunera ut LCHF:andet. Idag har det blivit både lite Gott &Blandat, vitt bröd OCH en stor munk med sylt i! AJAJ. Magen är nu i olag… Kan iofs skylla lite på att "lingonveckan " har börjat… 

**Dagens bikt.
**
Har hållt mig så bra till kosten, så ikväll, TADAM! mamma hade gjort gulaschsoppa o köpt sån där god surdegsbaguett till.
Tänkte *ska inte äta bröd, ska inte äta bröd* Det funkade ungefär halva måltiden, så *äsch kan ta en liten bit bröd med massa smör och ost*…….
Nu sitter jag här och har ätit upp halva baguetten, har världens svullnaste mage och är superdupertrött och dåsig. AHHH att jag inte kan hålla mig… och ÄNDÅ är jag så sugen på att gå in och fortsätta äta mackor med smör och ost.. det är ju så GOTT!! Kommer ha gaser och blodsockerfall i 2 dagar nu minst.
Har PMS och sitter och slevar okontrollerat ur Turkiska Yoghurtburken. Har redan passerat 20 kolisar men det stoppar mig inte. Var är den vanliga disciplinen en gång i månaden?!
#220 Orken formligen rinner ur en tror jag. [Hörrö, ställ undan burken nu och gör något annat, tjejen… Annars blir det inget kvar tills imorgon, jö!]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
#221 Haha, ja jag slängde in den i kylen igen! Kollar på en film (då är det svårt att inte småäta), det spöregnar ute och har inte lust med något. Dessutom långt kvar till jag ska lägga mig = småätningsrisk.
#222 Stoppa fötterna i ett fotbad så att de inte promenerar iväg igen! 

Förlåt mig LCHF ty jag har syndat. Det är nu 24 timmar sedan jag moffade i mig en skål hemgjord Chokladmousse (LCHF) med hallon (lite för många) och sedan rundade av med en näve vindruvor och mögelost.
I kraft av LCHF säger jag dig: Dina synder är dig förlåtna. Säg tre Ave Annika och fem Fader Skaldeman och synda icke härefter.
Om en vecka åker jag på semester till (Sverige) OLW ostbågar och saltlakritsens paradis, det vattnar sej i munnen redan, hur ska detta gå!? Här (liten spansk ö utan IKEA) finns det inget gott godis så här är frestelsen inte stor, men i Sverige… suck!
Jag "syndar" redan i mina tankar
Under mina nu tre LCHF veckor så har jag inte haft några avsteg, ligger runt 20 gr kolh. per dag.
Men kära gamla Svedala 

#226, du får väl helt enkelt bestämma dig i förväg vad du tänker prioritera - tillfälligt god smak i munnen eller din hälsa? Har du redan nu bestämt dig för att du kommer att äta saker som du vet inte är bra för dig så kommer du ju att göra det också - och det är ju helt och hållet ditt beslut att fatta! Ta ett allvarligt snack innan du åker bara och bestäm dig för hur du ska hantera det.
Jag tror inte katolska kyrkan heller förlåter synder i förväg… 
#226 Du kanske inte tycker det är gott alls när du väl smakar. Har läst om det i andra trådar. Det är inte så gott som man minns. Ha en trevlig semester och lycka till.
#227,228 Jag ska ta ett allvarligt ord med mej själv, har ju en vecka på mej för peppning.
Men det blir nog inga ostbågar för om jag börjar kan jag nog inte sluta, och ev. prova en eller två salta lakrits, de är lättare att kontrollera. Och jag hoppas att de inte smakar bra!
Denna tråd är lika praktisk som den katolska bikten…
så ev. återkommer jag efter semestern.
Tack!

#226: Testa att tugga och spotta ut det? Det kan hjälpa om an är -sjuuuuukt- sugen..
åt två stenhårda (älskar omogen frukt) nektariner igår. Men det gör inget, de var goda (hade dock räckt med en), men framförallt triggade det inte igång något sug efter mer, mer. mer!
Så idag är jag lugn och fin och äter på goooda köttfärsbiffar med fetaost i, mmm!

Förlåt mig LCHF ty jag har syndat.
Hemma hos min bästis igår så åt jag 100g ostkaka, 15g lågsötat jordgubbssylt, och massa grädde på.
Det värsta är nog varför jag åt det, för jag var bara sugen, men när jag började äta, så var det inte gott. Men jag -kunde- inte avsluta förräns tallriken var skrapad!
Idag kör denna syndare fakir.
OCH ÄR HUNGRIIIIIIIG.
Var och hälsade på en vän igår och hon lever på lösgodis,lightläsk och cigaretter. Jag äter ALDRIG något när jag är där men hon hade denna gång köpt digestive kex ! :/ .. digestive kex , pizza och snabbnudlar var orsaken till min övervikt förut och suget slog till som en smäll när jag såg dem ligga där ..
Jag käkade förvisso bara två stycken men det är ju fortfarande att synda ..
Måste också tillägga att jag har ett svagt hjärta och påvägen hem högg det som en kniv i mitt hjärta .. jag är säker på att det har med kexen att göra och jag ska göra mitt bästa för att motstå dem nästa gång.

#233: Du kanske kan be henne lägga undan sånt som frestar? Det man inte ser, det blir man oftast inte sugen på.
Har syndat… men mycket mindre än jag befarade 
Semestern i Sverige var härlig och god, men också hyfsat sund!
Smakade ostbågar men var inte sugen på att smälla i mej hela påsen … miraklernas tid är ej förbi!
Åt också ett par saltlakritsar men var inte heller där mer sugen!
Jag njöt av ett par kanelbullar, mumsigt!
Detta är min bikt ….