Fraktur
Jag har ramlat och tagit emot mig med vänster armbåge där jag nu har en fraktur. Vänster hand fungerar inte att skriva med - så jag måste ta en paus (kanske välbehövlig) från forumet. Det blir för jobbigt att skriva med en hand (armen hänger i mitella).
Jag är sjukskriven i två veckor till en början. Ta väl hand om er och kontakta mina Medarbetare om det är något särskilt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Ojoj, lagomt till sol, värme o ledighet också! 
Hoppas att det läker ihop fint o snabbt! Krya på dig Margareta!

Hoppas du klarade dig bättre än mig. Jag fick en spricka i strålbenet och skall försöka börja jobba på måndag. Då har jag varit sjukskriven i 12 veckor.
Milda makter. Jag minns hur illa det där blir och du, Margareta, var noga med att låta det läka tillräckligt länge och att faktiskt göra all träning du ska efteråt. (Tjat-morsan har nu sagt sitt.)
Stanna på ön tills du är frisk, även om du slängdes i land ganska bryskt och skadade armbågen.
Kram!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Hoppas armen läker snabbt och bra! Sköt om dig!
Passa på att ta det lugnt och vila upp dig, va ute i den härlliga solen och få massa D-vitamin :)
Skickar varma styrkekramar till dig. Hoppas att läkningen går som den ska.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Lycka till med läkningen!
Och på återseende snart i forumet 

Styrkekramar till dig, och passa på att ladda dina egna batterier!
Fabricati diem, pvnc!
Vad tråkigt och jobbigt. Sånt där händer på en sekund så kan olyckan vara framme. Sköt om dig väl så armen läker. Kram.

Vad tråkigt, både för dig och för oss som kommer att sakna dig här. Sköt om dig och låt det ta den tid det tar. *Kram*
Krya på dig!

Vad jobbigt. Krya på dej och ta det lugnt och njut av din underbara trädgård.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Se ^! Nu börjar motståndarna få vatten på sin kvarn…. Att benbrott ökar med lchf… Först Annika Dahlqvist och nu Margareta
..
Krya på dig !!!! Vi kommer att sakna dig här, vi kan ju sympatisjukskriva oss också…… Du kanske kan skriva korta inlägg ?? med den andra handen ? :-) så att vi iallafall kan känna din närvaro…….
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Krya på dig. Skickar styrkekramar.

Krya på Dig.Ta det lungt och njut av blomstren i trädgården.
Kramar!

Ha det så gott det går med armen i mitella. Kram på dig! =)

Skall vi verkligen tro på att du klarar hålla dig borta i två veckor?
Hoppas det läker fint!
Det kanske fanns en mening i det här också… så att du blev tvingad bort ett litet tag och kan fokusera på annat i ställer för K i Focus…
Krya på dig!!
Tack all ni - det är nog sant att en krashlandning var precis vad jag behövde.
Jag har sovit ruset av mig idag efter morfindosen, den behövdes för att jag skulle klara röntgen igår. Nu är den borta och jag mår illa värre än jag kan minnas -kan inte inse vad jag vill äta. Ensam hemma kan jag inte mycket göra - ens klä på mig - så ja har ätit keso och det var INTE bra - nu inser jag bättre att det inte tillhör min kost.. Fett är inte att tänka på så länge illamåendet sitter i.
Nej Doc - helt kan ja inte hålla mig borta. Jag kan hålla mig till en tråd - det är väl ungefär lagom oc vad jag orkar. Märkligt är att jag redan efter ett dygn känner risken för snedbelastning när den friska sidan får jobba extra. nu tex, fet är större risk för ont i höger axel nör fingrarna far över hela tangentbordet.

Aj! Hoppas det läker snabbt. Ta väl hand om dig under tiden!
skickar också styrkekramar! Ta nu chansen att njuta av solen och de blommor som är planterade och GÖR INGENTING!!
Jag tror ju att det finns en mening med allt som sker och kanske är det nu dags för dig att inte ens vara här (tyvärr)eftersom du inte kan skriva!
Välkommen tillbaka!
Kram Margareta!
Vet du vad, jag läste nyss i Clajos tråd om hur Gud skickar hjälp i de mest märkliga former till oss.
Även om det kan låta bryskt, så kanske denna fraktur var Hans sätt att säga "Nu MÅSTE du ta och stanna upp och vila och bara tänka på dig själv!".
Vill ju så klart inte att du ska ha ont!!! Men du behöver verkligen pausa, och nu kan du inte annat.
Ta hand om dig!
Kram från mig och tjejerna!

Ja, detta var kanske din "ö" som landade framför näsan (eller i armbågen…), på ett kanske lite väl bryskt sätt…
Utnyttja tillfället att vila - vi lovar att forumet inte skall spåra ur fullständigt på två veckor..! 
Var inte rädd för att ta smärtstillande när du behöver; du blir inte snabbare bättre, bara för att du har ont. Viktigt också för en någorlunda bra nattsömn, som kroppen behöver för att reparera sig.
Krya på dig!
Krya på dig!

Inte vet jag vad som hände med mitt inlägg men försöker igen.
Jag önskar dig i alla fall god bättring och njut av pausen som du tvingas ta. Vi skall ju få kanononväder framöver och då kan du sitta i trädgården och njuta.
Krya på dig, du följer oss nog härinne även om du inte kan skriva.

Stort krya på dig!
Tack alla!
Igår var jag bakfull av morfin och mådde illa. Jag har sovit dåligt och oroligt i natt - svårt med armen trots extra kuddar.
Idag är det soligt och fint och jag kommer att vara ute så mycket det går. Det är min tröst.
Jag skall ta smärtstillande men blir dålig i magen så jag har bett att få stolpiller som finns på ett recept. Vi har 25km till Apotek och jag har inte fått hem bilen ännu - vet inte ens om jag kan köra. Skall försöka med min man som assistent. Värst är att stänga bildörren - annars går det bra med höger - det har jag gjort förr då jag hade en frozen shoulder.
Pust - det är tufft att sitta vid datorn - jag blir väldigt sned på något vis…
Krya på dej!
Tänker på dej,( tycker synd om dej), hoppas armen läker fort.
Det bli naturligtvis svårt att inte kunna skriva på datorn, du som verkar vara en riktig arbetsmyra, Men du får trösta dej med att det går över.
Det känns bättre nu när all morfin gått ur kroppen - men jag har fortfarande ont och därmed problem med allt praktiskt - det är inte mycket jag kan göra och huset förfaller…
Styrkekramar! Ta hand om dig, tänker på dig!
Krya på dig Margareta och en härlig sommar Kram
#30 Det är ju du som skall bli bra Margareta!
Huset klarar sig med hjälp av din man och barn…
Njut av solen och ta det lugnt vid datorn dina Medarbetare kan fixa det meste åt dig. Be dem ringa dig om de inte kan göra allt själva du har ju en hand till telefonluren… Vad jag fått reda på är du ju verbal…
Med LCHFkryapådighälsningar
.
Tack allihopa - som sagt det går ingen nöd på mig i det vackra vädret…
Skönt att vädret är så fint, då kan man ligga och sola sig….

Hoppas inte solbrännan blir för ojämn och konstig av mitellan bara! 
Jag tar av mig mitellan och bandaget med skall ni veta - inga ränder i onödan här. Värst är att jag måste ha sådan framförhållning att jag får hjälp av min familj att flytta runt stolar till lämpliga ställen medan de är hemma. Jag klarar inte det själv. Nu behöver jag bara ta en dyna och flytta runt till de 4 ställen jag har ordnat för mig…

Huuur brun tänker du bli egentligen Margareta? ta det försiktigt bara så du inte får solsting!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Jag blir inte så himla brun faktiskt - oavsett hur jag försöker - då skulle ni se Karro - hon blir brun bara av att sticka ut näsan - brås på sin far…
Jag har idag skrivit om eländet för en vecka sen i min dagbok…
Vet inte vad som hänt - men hela dagboken försvann…
*visslar oskyldigt*
men pappa är värst!
han går ut och klipper gräset en dag och kommer in och ser ut som han har vart två veckor i thailand!

Hoppas du verkligen får ta igen dig och att frakturen läker fint.
Tänk nu bara på dig själv!
Mina ben solar jag aldrig eftersom jag har så svårt att sitta stilla - det finns alltid något man kan göra i trädgården. Jag klarar att rensa ogräs och lite annat med höger…
Vi skall sätta upp ett staket och jag tror bestämt man kan måla med högerhanden om någon hjälper till att förbereda…
Några stolpar har jag målat idag.
#45 Akta dig så inte försäkringskassan får för sig att du är delvis arbetsför…
Med LCHF hälsningar
.

Hoppas du läker ihop bra och snabbt, Margareta!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Jisses.. du har levt om, hör jag!? Var rädd om dig nu.. och gör bara sånt du blir glad av!!
Tänkte på dig förut ikväll vilket jobbe du frivilligt lägger ner på sajten och jag kände en stor tacksamhet till dig. Och nu fick jag läsa att du skadat dig. BAMSEKRAMAR!!!

jättekramar till dig och se nu till att vara lugn . tänk på dig själv och låt familjen jobba på där hemma.
KRAM IGEN FLERA GÅNGER OM
och soliga hälsningar
Nu har min sjukskrivning snart nått sitt slut och jag är inte värst mycket bättre i min arm - vill inte börja jobba än och inte skriva på datorn heller. Det känns för omständigt. Jag läser lite grann ibland och försöker kolla läget… det är lättare med höger.
Jag har dessutom ett datorhaveri i min ordinarie dator - det här är min flera år gamla och den är supperseg och full med diverse ohyra…. lite less blir jag - men behöver nog den vila jag får på köpet…
Jag har varit hos doktorn på återbesök och även hos arbetsterapeut och sjukgymnast.
Jag har fått två v vila - men med träning till.
Nu vet jag mer om frakturen - det är en caput radii fraktur, för er som inte vet vad det är och är nyfikna så finns det en bra hemsida som beskriver det här. Det mesta stämmer bra på mig - dvs att för äldre räcker det med fall inomhus…
Jag har uppenbarligen nervskador eftersom det fortfarande värker och är besvärligt. Jag kan numer göra alla rörelser, men med värk och lite tårar. Det gör inget sa doktorn - det är normalt och skall vara så. Jag tränar under kontroll och vilar däremellan. Det är fortfarande svårt att skriva eftersom fingrarna inte riktigt lyder - vänster långfinger lever sitt eget liv.
Jag skulle gissa att det är en del inflammationer i vänster armen och kanske även i axeln - det ömmar och känns så i alla fall - så det är väl bara att vara ännu mer noga med att undvika omega6 och trycka i sig omega3 för glatta livet.

Skönt att det går åt rätt håll.
Jag har i alla fall målat en trädgårdsmöbel blå - det lyckades genom att min man skötte alla lyft och vändningar och höger hand/arm som jag målar med är ju helt ok.
Bilden är tagen idag och vi har äntligen fått lite mer regn - det har varit så torrt att jag varit orolig för bränder.
Mer om detta finns på min lilla blogg http://stenbacken.sunsoft.se
Jahaaaa är det den du har målat :-)
Jaaa dom så ju inte allt för roliga innan om man säger så….

Nu var dom väldigt fina och blådiga!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Ta väl hand om dig, Margareta!!

Och förresten, JÄTTEFIN blå färg på dina trädgårsmöbler!!!
Edit: Berätta gärna vilken du använde - namn, tillverkare osv =)
Om du orkar skriva mer, vill säga.
Färgen är lite speciell för oss - den kallas Gräsåkersblå från att vi bodde i en blå länga i ett område med det namnet.
Vi kan gå till affären och beställa den färgnyansen av vilken typ vi vill. Det här är oljebaserad täcklasyr och det var en vanlig hardwood trämöbel som sett sina bättre dagar innan…
Bilden är på vår katt Bellis ute på balkongen i Gräsåker

Så du kan inte sitta stilla, Margareta!? 
Men trädgårdsmöbeln blev jättefin, blått är min favoritfärg! Skönt att du fick 2 veckor till, jag hoppas att armen snart börjar uppföra sig som den ska, med känsel o rörlighet i fingrarna, o allting!
"still lost in space and time"

Men Margareta, menar du alltså att den färgen egentligen inte 'finns'? *lite rörig i dag*
#61 Lite svårt att sitta stilla har jag nog - men det har jag alltid haft. Vid datorn går det bra. Jag har tänkt måla alla udda utemäbler i samma färg - så tror man att de hör ihop sen…

Jo den finns säkert med någon konstig kod - men det räcker inte att säga "blått" i en vanlig färgaffär - man måste ha den exakta koden för att de skall blanda rätt och den har just vår färgaffär eftersom den ligger närmast det området. Jag kan säkert hitta koden på burken skulle jag tro men jag behöver inte bekymra mig eftersom de vet precis när jag kommer dit. Samma färgaffär är närmast där vi bor nu.

#63. Ja, avundsvärt är det, om inte annat! :P
Ge mig gärna koden om du kan hitta den - jag gillar färgkoder och ommålning ;)

Ja du Margareta, nu har jag hunnit läsa i fatt i din tråd också.
Vila, var det inte det du skulle
? Du verkar vara som mina barnbarn, myror i brallorna. Kanske är målning lite gymnastiska övningar men du, ta det lugnt så du inte överanstränger armen.
Färgen på möblerna är mycket snygg och katten jättesöt.
Sköt om dig o krya på dig.

Med helt fungeradne armar, ser mina trädgårdsmöbler ut som dina gjorde på "före"-bilden. Hinner nog itne göra något åt saken nu men strax efter midsommar ska mina bli laserade engelskt röda. Om jag skjuter upp saken mera så hötter ja gbara med fingret och säger til mig själv:"Kunde Margareta så har du nog inget att säga till ditt försvar om du inte kan!"
Skön midsommar!
Yvonne