Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 11096 ggr
Mervi
0

Vad äter du nu? Ny tråd!

Startar en ny tråd, Den gamla finns här.

navarro
0

Soppa på buljongen efter att ha stekt kycklingklubbor i stekpåse med lök, purjolök, olivolja, salt, peppar och 4 glas vatten. Sila buljongen och häll i kastrull, knäck i ett ägg per person, hacka i lite kött av kycklingen, lite strimlad kokt skinka, myntablad och en stor klick smör i varje tallrik. Det hela avslutas med pressad citron och smaka av saltet.

stellina
0

Ett härligt rött äppleGlad…!

[linda-pinda]
0

Omelett på ägg, riven ost och grädde; stekt i smör! Mmmm!

asagasa
0

Renskavsgryta med broccoli och keso

Guntan
0

Lunchen blev "ostkaka" recept jag hittade här, med bacon och riven ost…..det var himskans gott..Glad Helt klart inte sista gången jag gör det.

Vimsan
0

Jag kokade upp 2 dl grädde med 200 g babyspenat och en ädelost, och lät det koka en stund så det blev krämigt. Och till detta äter jag stekt benfri kotlett. Det är underbart gott…. ;)

ullebull
0

Gitsans köttfärslimpa med gräddkokt brysselkål, jättegott.

magma
0

Det ska ikväll bli något med blandfärs+ Karl Johansvamp, vet inte riktigt vad än bara:)

fettbramat
0

Utskuren biff med sparrisbukett inlindad i bacon samt ett örtsmör med vitlök och sambal oelek.

kickelina66
0

Åt för lite till middag(fläskotlett och spenat) så nu är jag redan hungrig. har gjort mig en omelett med ost. mörk choklad(86%) till efterätt

gordan
0

Omelett med sparris och riven ost.

Vimsan
0

hoppsan, nu blev det några jordgubbar med mycket vispgrädde. MUMSIGT

andreas0
0

Äggröra med bacon, lök, och lite lever. Brukar ha vispgrädde i också, men vispgrädden tog slut igår.

Tizia
0

2 små pannkakor gjorda på mixtrad äggräddsmjölk, mumsigt värre Skrattande

Frualbertsson
0

3 bitar stekt halloumi.

Marylojs
0

Nötbröd med massvis av smör och ost. Dricker te med grädde i. Mumsigt!

anki1
0

Till lunch 1/2 paket stekt bacon+ 2 stekta ägg. Middag falukorv

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cattis77
0

Har syndat på en Valentintårta. Ajabaja mig men ganska gott. Hade faktiskt klarat mig alldeles ypperligt  att inte smaka men det var en leverantör som bjöd alla på jobbet, och jag är nog inte stark nog än att stå emot. Trots att jag redan var mätt på Turkisk yoghurt med nötter.

Lehane
0

Äggsmör på 3 ägg o massor av smör

NancyAlke
0

Har nyss ätit min matdosa innehållande levergryta med lingon och några buketter broccoli till… avnjuter just nu lunchsnusen Flört

[linda-pinda]
0

1 burk med makrill i tomatsås och sedan valnötter till efterrätt. Inte idealiskt, men bättre än McD som var alternativet idag när jag glömt ta med matlåda till jobbet.

greensis
0

Kebabkött med sallad, rå lök och tomat. Fet vitlökssås, tomatchiliröra och en stor klick creme fraiche. (Kombination av att vrida om armen på kocken på grillmojen och vad jag hade i kylen på jobbet) Te med gammaldags mjölk.

Antagligen kycklingbit i ugn (med skinnet kvar) och rödlila och vanlig coleslaw, samt avocado till middag. Troligen örtsmörklick eller vispgrädde till kycklingen.

Fabricati diem, pvnc!

LillaMe
0

Till lunch omelett gjord på två ägg och lite grädde. Två stekta frankfurter korvar, köpta på Lidl. Är så glad över att kunna äta korv med gott samvete, något helt annat än de svenska potatismjölskorvarna! Ett par miniplommontomater, också köpta på Lidl. Positivt överraskad efter första besöket i denna omtalade affär.

malins79
0

Idag har jag ätit

2ägg med bregott till frukost

några skivor ost på småbarnsmusiken.

Blomkålsmos med 1burk tonfisk och cremefraiche till lunch

Blomkålsmos och några skivor rökt kalkon till kvällsmat

Mervi
0

Till frukost: 2 ägg + smör, kaffe + lite ost

Lunch: köttfärslimpa inlindat i bacon + smör + lite grönsaker + avocado 

Kvällsmat: äggmjölk, ost, rullsylta, kaffe

Ulf-S
0

Sallad på olika gröna blad m. tomat och tunna små skivor rått kött. Massor av olivolja, citron, svartpeppar och örtsalt.

Carpacciosallad?

Tintaglia
0

Ugnsstekta kycklingfiléer med smör och gräddsås - gott!

mulligast
0

Åhh ogår kväll panerade jag fläskkarré kotletter (i ägg och mosade fläsksvålar) till det hade jag en gorgonzolasås på endast gorgonzola och grädde:-)

Imorse åt jag… stekt fläsk med tre ägg (blandning omelett/äggröra)

Sedan har jag ätit stekt fläsk med stektlever som fått puttra i grädde:-)

Oja ALLT är stekt i SMÖR!!!

Det tråkiga är att osaltat smör endast säljs i mini frp här:-( = dyrt..

och jag som aldrig varit så förtjust i salt, reagerar just nu på hur salt allt är…helst fläsket som jag tidigare bara tryckt i mig och njuit, men nu tycker jag det är för salt:-(

[slamslams]
0

Imorse åt jag 1 kokt ägg o några skivor västerbotten ost med bregott samt kaffe med kokosfett.

middag, 4 köttbullar med stekt svamp o en nypa riven morot.

kväll, omelett på 2 ägg med mussler.

Brynhilde
0

älgskavsgryta med grädde och fransk senap.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

magma
0

Ikväll blev det en röra på: räkor, majonnäs, creme fraiche, torkad dill, pressad citron, lite salt. La alltihop på ett bar salladsblad och två kokta ägg till det.

Efteråt 4 jordgubbar med vispgrädde.Skrattande Just nu rödvin!

Mervi
0

Lunch idag: Kycklingbitar stekta ihop med bacon  + gräddsås, mums.

miagumman
0

Miagummans lunch: Ett grillat kycklinglår,keso,en avocado,majonäs ,grönsallad och gurka. Gottgottigottgott!Glad

Fetrik-Snubbe
0

Det blev enligt Airams recept på kasslerstroganoff.  Mycket najs :)

http://airamsmat.webblogg.se/recept.html

greensis
0

En grönsyster-lunch: kycklingfilé med örtcreme fraiche sås. Herrgårdsgrönsaker gratinerade med vispgrädde och ost. Coleslaw med hemgjord majonäs. Te med gammaldags mjölk. Matrester i lådan behöver inte vara trist!Glad

Fabricati diem, pvnc!

Memama
0

Sambalkotletter a´la Airam. Supermumsig alla hjärtansdagsmiddag som gav en matlåda. Finstrimmlade isbergssallad, ruccola samt gurka och blandade ner i såsen. YUMMIE…

Marylojs
0

#36 Ja, de kotletterna är fantastiska!!

Idag åt jag lunch i kungshallen, libanesiskt. Grillad kycklingfilé med sallad och valnöts och yoghurtröra. Sjukt gott!!

Hanveden
0

Viltsvinskarré, grädde, några skivor restaurangbacon, gul lök stekt i fem drag med osthyveln på 500 gram smörpaketet och vitkål "microkokt" till detta vatten och några vinglas mauro Primitivo del Salento. Mår som en prins…

LCHF hälsningar  Cool .

Tizia
0

Knaperstekta bacon, med lättvispad grädde med lite vaniljpulver. Smakade frasvåfflor! FörvånadSkrattande

BarbroE
0

Ägg, avocado, räkor och spritsad majjo överalltihopa.

Alldeles nyss hallon med massor av vispgrädde. Det var länge sen sist.

Bacon
0

Första frukost: turkisk yoghurt med vispgrädde och linfrön och pumpafrön

Andra frukost: kokt ägg, räkor, majonäs, dill, citron

Lunch: smörstekta ägg med bacon

Middag: Bacons festkarré: smörstekt fläskkarré med ben (måste ha något att knapra på), stekt röra med rödlök, purjolök, torkade tomater, champinjoner och torkad trattkantarell och mycket smör och grädde förstås. Härtill lättkokt broccoli med Herbamare örtsalt.  Kryddar karrén med vitpeppar under stekningen och örtsalt efter stekningen.

Efterrätt: behövs inte…..

nyfikenA
0

chokladmousse.. underbart.  

Marylojs
0

Ikväll har jag gjort en sallad där jag varvade ruccola, stekt halloumi och rostad skalad papika med parmaskinka. Lite solrosfrön och balsamvinäger med olivolja fick också vara med.

Cattis77
0

Dricker en kopp egengjord cappuccio just nu med kardemumma på. Fick en expresso/cappuccinomaskin av svärmor för ett tag sedan och inte orkat ge mig på hur den funkade.

Åt en ganska sen frukost idag med Turkisk yoghurt, nötter och hallon, några skivor bacon och ett kokt ägg. En kopp te blev det oxå. Står mig nog ett tag på det.Kyss

Babz
0

Frukosten blev som vanligt en äggröra på 5 ägg och 3 gulor med lite grädde och riven västerbottenost i (för 2 pers) och ugnsstekt fläsk till det.

Just nu svart kaffe på nymalda kaffebönor… mmmmm!

Senare idag ska vi festa på Margaretas kycklinglevermousse!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

fettbramat
0

Kreolskans söndagsgryta

Frualbertsson
0

I morse minns jag inte vad jag åt… feberyr och konstig som jag är… jo föresten fakirbiffar med smör.

Till lunch åt jag min tonfiskröra och till kvällsmat blev det den igen. Ska ta en bit brie nu med. Har druckit mycket vatten och 3 koppar te med kokosfett också.

Har nog egentligen ätit för lite, men har feber och mår illa, lite svårt att sätta i sig mat då.

Mona-Stina
0

Har just ätit lunch bestående av två "tunnbrödrullar" med smör, ost och skinka i.

"Tunnbrödet" var två ägg, salt och lite grädde som vispats ihop för att därefter stekas i panna som pannkaka. Dessa får kallna och så har jag dom som bröd.

Har alltid några färdiga "bröd" i kylen. Perfekt som matsäck.

ebet
0

Fläskfilégryta med grädde, champignoncreme och dragon.

parisjetaime
0

UNDERBARA ostkakor, recept från någon härlig medlem (ledsen över att jag glömde namnet), tillsammans med en snabbstekt omelett/äggröra (var inte så försiktig med stekningen…).
"Syndade" med kaffe med koffein efteråt :/ GOTT

Staffan3x3
0

Frukost:
Äggröra 2 gulor 2 ägg m gott om smör - Hollandaise (rest från tidigare) & ostbit m majo.

Lunch:
UBC Coffe (Lokala lunchstället, Bor ju i Shanghai) lunchlåda, biff i pepparsås wokad kinakål förvälld rättika och burkskinka. Servitriserna tittar alltid konstigt när jag lämnar riset. Alldeles för lite fett. En näve salt mandel i ett försök att få upp fettet.

Middag:
Ugnstekt Lax, sallad m olivolja & ännu mer an den hemgjorda hollandaisen. Cheddar som dessert

Kvällsfikan återstår ännu.

miagumman
0

Jag har nyss ätit en fläskkotlett med vitlökssmör samt coleslaw gjord på vitkål,rödlök,majonäs,fransk senap och creme fraiche.

Mumsfillibabba!Glad

Marylojs
0

Frukost: Turkisk yoghurt med grädde och kaffe med grädde.

Lunch: Sallad ute på stan med kyckling och massa fetaost. Pillade bort lite majs och annat mindre bra.

Middag: Blir nog sambalkotletter som finns färdiglagat i frysen. Massvis med sås och smält ost.

Efter-träningen-tugg: Ett halvt nötbröd med massvis med smör och ost + te med cocosfett.

Cattis77
0

Frukost: Turkisk yoghurt med hallon och valnötter (kommer nog aldrig tröttna på det. Jisses vad gott det är.)

Lunch: Falukorv med creme fraiche och ostgratinerad broccoli

Middag: Köttfärsbiffar kryddade med tomatpuré, oregano, dijonsenap, smörstekta harecoverts och champinjoner.

Blev en härlig cappucino med kardemumma efter det.

Cattis77
0

Ska nog prova dom omtalade sambalkotletterna imorgon. Låter underbart!

#53..Gillar det du skrev med Massvis med sås och smält ost…Håller fortfarande på att lära mig grunderna här och är nog lite väl rädd för fett fortfarande. Kanske borde tänka om.

Marylojs
0

#55 Jag vet hur det är, men tro mig, ta det i din egen takt så kommer det kännas helt annorlunda om ett tag. Sambalkotletterna är fantastiskt goda!

Mervi
0

Middag: Stekt lax, smörtekt färskgurka med persilja. Mums.

MaMaMade
0

Lövbiffsrullader fyllda m roquefortost i gräddsås o ett glas gott rött till.

Orkar vi lite senare blir det kanske smält, vinstänkt camembert…att doppa en Finn Crisp o blomkål i.

Frualbertsson
0

Frukost… fakirbiffar med extra smör. en kopp koffeinfritt kaffe med kokosfett och en bit brie.

lunch/middag: stekt lax med stekta hari coverts i gräddsås och ädelost smulor.

kvällsmat: ja snart blir det schweizerfärs…

fettbramat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Senapsbiff

anki1
0

frukost yoghurt med lite blåbär Lunch köttfärssås från igår och stekt ägg middag ugnsstekt falukorv med gräddsås och lite grönsaker.

gejsa
0

#60# Vad är senapsbiff? Såg gott ut på bilden.

Marylojs
0

Ett par rullar med parmaskinka och philadelphiaost i TV-soffan… mums!

Trollbus
0

Frukost: Kaffe och brie

Mellanmål: Mörk choklad

Lunch: Stekt lax med mycket bregott och groddar

Mellanmål: babybel

Middag: ostrullar med skagenröra

Mervi
0

Frukost idag: ägg + smör kaffe + lite vispgrädde i.

Lunchen idag blir: lax, smörtekt gurka, 4 små tomater och sallad med lime.

Middagen idag är planerad så här: Karrékottlett med smör + ev. lite sallad.

kareninanna
0

frukost blev: keso, turkisk yoghurt o lite blåbär

lunch blir: ugnsomelett m gräddstuvade champinjoner

middag blir: köttfärslimpa m sås

plus ett par koppar kaffe o te under dagen

asagasa
0

Jag åt värsta lyxfrukosten; äggröra med rökt lax - mumsich!!

Yakamoto
0

Lunchen blir en orgie i godis!

Kylskåpskall gurka i stavar, creme fraiche-dip och en jättekopp te, med grädde så klart. I lugn och ro med en god bok som belöning för en skön promenad.

Marylojs
0

Turkisk yoghurt m. grädde + kaffe m. grädde till frukost.

Kebabsallad till lunch.

Middag får vi se, ska på after work, så det blir några glas vin och det jag hittar att äta.

Hanveden
0

Böklunders Bratwurst (tysk kvalitétskorv) 0,5 g kolhydrater… Stekta i fyra drag med osthyeln på 500g smörpaket. Vitkål microvärmd med ekologiskt smör på. Kobbs earl green grönt te och vatten med lite citron från flaska i.

Aniara4
0

Jag kan fortfarande inte komma över att jag faktiskt FÅR äta min favoritfrukost/lunch, bacon och äggröra! Under utlandsåren då jag lärde mig älska den hörde visserligen ett par skivor rostat bröd till också, men man kan ju inte få allt…

fettbramat
0

#62 - Gejsa - jag har lagt upp receptet på senapsbiff här på forumet under kötträtter.

eljope
0

Hej igen alla!!

Länge sen jag va här och skrev nu. Har äntligen hittat en version av denna diet som funkar för mig. dock klarar jag inte av att äta så mkt fett som ni andra verkar göra men ligger iaf runt en 130gr/ dag i snitt. Protein äter jag desto mer av ca 100-130gr om dagen, och kolhydretarna håller jag såklart nere, ligger på ca 20-50gr och då kommer dessa från grönsaker och mejeriprodukter.

Har även köpt hem nya low carb brödet, heter nystart. det är ett ljust toastbröd som endast innehåller ca4gr kolisar/skiva och tror det va 5gr protein. Så ibland när man blir sugen på en macka så är det ett bra substitut. smakar helt om m mkt smör och några skivor ost =)

Och vikten går sakta men säkert nedåt igen- minus -3kg sen nyår!

Cattis77
0

Åt Sambalkotletterna idag till middag och dom var fantastiskt goda. Är lite orolig bara att vi över-äter såsen som blir. Det är ju så fantastiskt gott med dessa gräddsåser så det blir ju ett antal skedar man slevar på köttet. Blev ju ganska mkt sås på det receptet som ligger ute. Bör jag vara orolig?

Ska nog göra nötbröd ikväll när ungarna lagt sig. Sugen på nåt smörgåsliknande med en massa smör o ost på.

Glennart
0

Har precis fettladdat inför träningen med stekt entrecote! Oskyldig

stallostby
0

Fläskköttgryta med kikärtor och grön paprika sås på glutamtfri buljong och mellangrädde lättcremefraiche, fond och lite soja.

sallad till och potatis för den som vill..

aase-andersson
0

älgkorvgryta med grädde och färska tomater och mycket vitlök och torkad dragon och chili. haricoverte med smulad mögelost på.

MaMaMade
0

Idag bidde det samma kycklinggryta som våra vänner bjöd på i söndags. Det ska iofs var mangochutney i men bara 2 msk o hela fam på 5 pers slevade i sig av hjärtans lust o så bidde det kvar 3 port till lunch imorgon, så jag tror att det är överkomligt. Försökte jämna ut chutneyn m att byta ut vattnet mot grädde istället o skvätta på en x-tra skvätt på slutet…det ska vara mkt sås ju! Skrattande

magma
0

Nyss satt jag med ett halvt glas rödvin, till det en liten tallrik med pepparsalami. Inuti salamiskivorna la jag stavar av brieost och gurka, rullade ihop och njöt…

Frualbertsson
0

Frukost idag: En kopp koffeinfritt kaffe med kokosfett och en skvätt grädde. En halv linfrömacka med smör, schweizerfärs och kryddor.

Lunch idag kommer att bli fläskköttsgryta med blomkål.

kära nån vad mätt jag blev på den där mackan…. =)

kareninanna
0

frukost: kokospannkaka m blåbär o lite vanilj <3

lunch: philadelphiastuvad savoykål m vitlök o massa kräftstjärtar

middagen bestämms under dagen..

greensis
0

Dagens frukost: chavroux-ost med smörklick. På jobbet: Kaffe med bregottklick. 2 koppar te.

Dagens lunch: citronmarinerad lövbiff med sallad (ruccola-spenat-röd mangold), 1 avocado, stor creme fraiche klick, kryddsmör. Vatten till. Te efter.

Fabricati diem, pvnc!

Blenda01
0

Frukost: makrill m. keso o vispgrädde

Lunch: smörstekt svamp med 2 färsbiffar

ser fram emot att testa en kopp te med kokosfett till mellanmål! Inte för att jag har en aning om hur mycket fett jag skall ta!

Yakamoto
0

Frulle 1dl köttfärs och en dl creme fraiche, te med smör.

2 koppar kaffe med grädde på öppna förskolan.

Lunch Karre med vitlök och smör, vatten och te.

Frualbertsson
0

Frukost: Äggmjölk, koffeinfritt kaffe med kokosfett och ½ burk makrill i tomatsås.

Lunch: 6 st strömmingsfileér stekta med mycket smör.

och mycket vatten =)

fiffi86
0

Tjohooo!

Frukost: 2 stekta ägg och några skivor bacon. två körbärstomater, grönt te. vatten. kostillskott.

Lunch: Kyckling-currygryta med lite broccoli. Vatten. En hembakad (inget socker) ischoklad med kokos. grönt te.

Snacks: En brietårtbit

Middag. Lax och räkröra med creme fraiche ooch majonär samt en halv avokado och lite gurka. Vatten.

Ha en skön kväll!

Mervi
0

Frukosten som vanligt ägg+ smör

Lunchen åt vi i skogen idag. Kokosplättar med hallon. Mums var det och jag är fortfarande mätt.

elind
0

Surkålsgulasch på älgkött med smör och cf fick bli middagsmat idag. Gott!

Cattis77
0

En bit av rulltårtan med riven mörk apelsinchoklad över. En kopp kaffe till det.

miagumman
0

Jag och mamma har just ätit lax tillagad i ugnen med ett täcke av creme fraiche och getost samt överst lite ringlad honung, mumsigt värre!

Mamma åt quinoa och grönsallad till det och jag bara sallad. Efterrätt kaffe och rulltårtan med mascarpone och hallon som fanns kvar i kylen sen i onsdags! Fortfarande lika god!

Mamma åker hem i morgon med väskan full av lchf-recept! Hon har sannerligen nappat på detta! Stackars grannar när hon kommer hem!!Skrattande

Hockeytokig som hon är sitter hon klistrad framför tv.n just nu och hejar på modo så då passar jag på och hänga här en stund!

Lasselars
0

Middag med föräldrarna

Kött med svampsås (massa grädde).

X antal små bitar av Chokladtårtan som finns under "atiklar" med lite hallon och grädde. 1/2 glas vin och 3 whiskey till efterätt. Syndigt men gott, kanke inte allt för syndigt med lchf mått när jag räknar efter. Oskyldig

kickelina66
0

Har provat att göra nötbröd. Det blev jättegott. Åt det med smör och ost. Får nog vara lite försiktig med det för jag tror det triggar. men ibland så är det ett bra kvällsalternativ.

Nu tuggar jag på 86% choklad.

Babz
0

Sitter med lite gott kaffe (på nymalda bönor!) och en liten mörk chokladtryffel och njuter av livet!

Tyskt ordspråk

Cattis77
0

Har precis avnjutit hårdkokt ägg med en stor klick bregott och salt. En kopp ingefärs te blev det oxå pga halsont. Och så kunde jag inte motstå frestelsen att ta en ruta 86% mörk choklad. Nu är jag mätt!Oskyldig

Frualbertsson
0

Har precis ätit stekt kebabkött, rå lök, gurka och tzatziki till kvällsmat. Det var gott det! =)

MaMaMade
0

Frukost: riktig varm choklad gjord på grädde, mjölk, ett par mörka chokladbitar + 2 tsk cacao + 1 kokt ägg m 4 msk majjo.

Lunch: en djuptallrik m kålpudding stek i mkt smör, vatten.

Mellis: 1 kopp grönt te.

Middag: 4 köttbullar (inte tycka om), ca 1 dl wokgrönsaker samt 3-4 msk Castello vitlöksfärskost, vatten.

Kvällsmål: 5 skivor bacon, några ostchips o guacamole, vatten.

miagumman
0

Frukost och lunchen vill jag bara glömma, inget vidare, men middag: Grillad kyckling med keso,romansallad,oliver,coctailtomater och några syltlökar, till det ett glas vitt vin. Efterrätt: Chokladmousse med hallon. De ni!Skrattande

fettbramat
0

Tacoskal av cheddarost med köttfärs, grönsaker, guacamole och salsa

MaMaMade
0

Frukost: 1½ mugg äggmjölk m vaniljpulver o kardemumma, 2 Finn Crisp m mkt Bregott o tjooocka skivor Castello vitmögelost.

Lunch: 1 lammkorv (120 g) m en rejäl klick Castello vitlöksfärskost, vatten.

Mellis: en kopp te.

Middag: en halv tallrik m LCHF-fiskpudding o 4 stooora msk skirat smör, 2 glas vatten.

Kvällsmål: blir nog några skivor bacon o guacamole…tror jag…ev…

Frualbertsson
0

Har tyvärr ätit 2 nävar ostbågar…. dumt gjort.

Marylojs
0

Lax gjord i ugn enligt "sambal oelek kotletts receptet"

Sockerbubbla
0

hmm, ost.

Sockerbubbla
0

hmm, ost.

gejsa
0

Vad är gucamole för något?

I dag åt jag omelett med bacon och ost med grädde i också plus ett glas vatten och en mugg kaffe.

Till middag: stekt lax, vitkålsröra med vitlök och ädelostsås som är gjord av cf, grädde och ädelost. 2 små körsbärstomater. Ett glas vatten också förstås plus min sista mugg kaffe.

I kväll vid 23 - tiden tar jag nog mitt nötbröd eller också en halv avocado. Men jag börjar bli orolig att jag tar för mycket fett. När jag läste den andra tråden. Jag vräker ju på fett. :)

MaMaMade
0

Fett är fett ju! Flört Här har du en till som gillar kryddsmör, creme fraiche o gräddsås!

Guacamole på mitt vis: mixa en avocado med ½ färsk chili, 1 stor vitlöksklyfta o några msk lime- el citronsaft…om man vill ha det lite lenare kan man blanda i lite creme fraiche.

Idag åt jag o töserna stekt ägg o bacon till frukost.

Kokospannkaka (m blåbärssylt!) till lunch.

Mellis: 1 kopp te + en hallontryffel.

Älgfärsbiffar m västerbottensost i gräddsås till middag.

raphanus
0

Kokosfettfräst finhackad vitlök med bambuskott och böngroddar. Till lunch blev det en antipastotallrik med leverpastej, tysk skinka, Bavaria blu, Läckörulle och rökt renstek.

Blenda01
0

Ugnsstekt kyckling med ost & beagratinerad broccoli.

Frualbertsson
0

Satte nu ikväll i mig en skiva av nybakt bröd (fläsksvålar, mandel, kokos, ägg, salt och kokosfett) med picklesmajonäs och cheddarost. Det var riktigt gott!

gejsa
0

#105# Haha jo, visst är fett, fett. Men ni skrev ju att man inte ska överdriva vilket jag gärna gör när jag äter. Extra smör, extra mycket grädde osv. En klick hit och en klick dit, kan kanske bli för mycket.

Tack för receptet. :)

fiffi86
0

Frukost: Två löskokota ägg blandat med en skinkbit och en halv avokado. salt och peppar. Nötbröd med ost. grönt te

Lunch: Stekt lax, kall vitlök-dill-sås gjord på creme fraiche och en dl wookgrönsaker.

Middag: Liten kyckling-ceasar sallad, en liten kopp med meze-yoghurt blandat med keso och några hallon. Liten bit mörk choklad och te!

Mums vilken dag!

Blenda01
0

Har precis ätit kokospannkaka med glass(mixade frusna hallon&blåbär med lite grädde och turk yoghurt). Bjöd familjen som dock valde att ta lite socker på.
Det kan nog bli en av favoriterna!

fettbramat
0

Äggröra med mycket smör till frukost

2 kokospannkakor med bacon till lunch

1 fläskkotlett med brysselkål i senapsgrädde till middag

1 ruta choklad till efterrätt

grona-marie
0

Frukost: 4 löskokta ägg med smör.

Middag: Sambalkotletter.(Ljuvligt gott)

gejsa
0

#113# Äter du bara kotletter inget till?  Vad är sambalkotletter?

Marylojs
0

Frukost: stekta ägg + 1 pkt bacon

Lunch/middag: samballax med riven ost

Kvällsmat: te med grädde + några bitar choklad

Sov länge och var inte hungrig förrän vid lunch, därav så lite mat.

joocee
0

Makrill i tomatsås, värmd i kastrull med ett par matskedar creme fraishe och en halv mosad avocado. Spetsad med tabasco. För att få en liten knaprig känsla lägger jag i rå blomkål i små bitar.

parisjetaime
0

Mozzarella med tomat & basilika (min favoritlunchmat Generad )
Kokt skinka och emmenthaler till någon sorts efterrätt!

Mmmm

Ikväll ska jag äta en cobbsallad på jobbet. Utan sallad => grillad kyckling, tärnad bacon & kokt ägg.

MajaMaja
0

Gorgonzolafylld fläskfile som fått ugnsbakas tillsammans med champinjoner och grädde,tomat, söndagsmiddagen blev lunch.

Middag:Tagit upp kassler ur frysen blir kokt kasseler med ostsås (reder med två ägggulor istället för mjöl) strör över mozzarellapärlor (små bollar av mozzarella) och kokt broccoli, tomat.

Kvällsmål (om jag är sugen): några ostskivor inrullade i parmaskinka eller varm Brieost.

Aniara4
0

Lammfärsbiffar med timjan och vitlök, och ägg och grädde i smeten förstås. Mmmmmmmmmmmmmmmm! Och vad mycket lättare det blir att steka när man får ha hur mycket smör man vill i pannan!

Mervi
0

Lucnh snart: sallad + biff av nötkött + smör.

greensis
0

Frukost: 2 kokta ägg med bregott. 3 ost&smörrullar. Te & kaffe

Lunch: kycklinggryta med curry, purjolök & röd paprika. Liten tallrik från salladsbordet (pizzasallad, grönsalladsmix, 1 msk rivna morötter, 1 msk persilje-bönor.) Mineralvatten. Te med vispgrädde

Middag: viltskav med lök & grädde, ratatouille, salladsmix. Vatten. Ev hallon till efterrätt.

Fabricati diem, pvnc!

bluegoose
0

Frukost: Kaffe med äggmjölk gjord på tre gulor ca 50 g smör och kryddad med kanel, kardemumma och vaniljpulver.

Lunch: Torkade köttstrimlor m. vitlökssmör. (Hungrig, iddes inte laga mat, hittade burken med torkat kött i skafferiet… väldigt mumsigt faktiskt!)

Middag: Makrill med stuvad spenat.

fettbramat
0

Frukost: Mat-Tinas "lyxfrulle"

Lunch: Rester (fläskkotlett med brysselkål i senapsgrädde)

Middag: Bamsebullar m. whiskeysås och broccoli och champinjon

elind
0

Frukost: Turkyoghurt med grädde

Lunch: Tacogratäng   

Middag: Tacogratäng igen med lite keso till

Jag behöver äta mer idag!

Marylojs
0

Frukost: Turk. yoghurt med grädde

Lunch: Sallad med kyckling och fetaost. Currydressing. Försökte låta bli den mesta majsen.

Middag: Sambal-lax med blomkålsmos (med riven ost i,mycket gott)

Sitter och funderar på om jag ska äta något efter träningen, men är fortfarande mätt så jag tror jag skippar det.

gejsa
0

I dag har jag ätit min omelett med bacon och ost. Gjord på 3 ägg.

På kvällen gjorde jag köttfärssås med bacon och blandfärs och  vitlök. Jag hade aborgine som jag stekte och grönsallad först med ost och så la jag köttfärssåsen överst. Det blev kanongott.

miagumman
0

Frukost: Tonfisk i olja med 2 ägg + en klick majonäs Kaffe med grädde och en skiva flatbröd med smör och 2 skivor fet ost.

Lunch: Kallrökt lax med 1 avocado och keso samt kaffe m. grädde och en ruta mörk choklad

Middag: Ugnstekt lax med bladspenat som jag värmer i kastrull med en ask philadelphia och grädde. Till det sallad.

Blev mycket fisk idag beroende på att jag ätit så mycket annat kött de senaste dagarna som jag börjar tröttna på. Har även ätit  väldigt gräddiga och feta maträtter som gjort att min magkatarr har börjat ge sig till känna igen,suck! Så jag måste ta det lugnt med den biten ett tag nu och då känns fisk fräschare!

Kvällsfika: ev. the med en nötbrödskiva med smör och ost.

fettbramat
0

Vi är lyckorusiga här hemma. Vi har ätit tacos i LCHF-tacoskal gjorda på riven cheddarost.
Skrattande

Marylojs
0

#128 Gott!! Hur gjorde ni dem?

fettbramat
0

#129 - Marylojs! Jag rev cheddarost som jag gräddade i en lite teflonpanna som en "pannkaka" för att sedan bocka över en stång till ett tacoskal. Här kan du läsa mer om du vill.

kaay
0

Många verkar äta turkisk yoghurt å grädde till frukost.

Tömmer ni då i lite grädde i yoghurten bara? Hur mycket av varje ungefär? Eller vispar ni grädden?

Blir lite förvirrad då vissa skivit vispgrädde lixom, å fick idén att den kanske vispas å sen rörs ner i yogurten?? *hmm* Förvånad

Amiechan
0

#131: I början blandade jag i vispad grädde (det brukade finnas i kylen), men efter hand gick jag över till ovispad vispgrädde. Det tycker jag är godare. Yoghurten blir smidigare också om vispgrädden är ovispad.

Och nu äter jag inte yoghurt till frukost längre… :)

Lina-79
0

Har ätit Baconomelett till fruktost och skall äta tacogratäng till middag sedan.

Aniara4
0

Jag har festat loss som fasen till frukost, det blev gårdagens överblivna kokosplättar med hallon och vispad grädde till kaffet. Det känns ju helt galet, godis till frukost!!! Räcka ut tungan

Till lunch blir det nog bacon och äggröra, och till middag gårdagens köttfärslimpa - gjorde en jättekaka i långpannan, så den räcker nog ett tag. Blomkålsmos till det kanske.

anki1
0

Jag hade creme fraiche i yoghurten först, men nu klarar jag mig utan. Jag äter den ekologiska milda med ca 4% fett. Lite knäckebröd på toppen för att få lite krispigt. Det är Wasas fiberplus som jag har. Den har minst kolisar i vad jag kunde läsa mig till.

Yakamoto
0

Till lunch blev det kallrökt lax med pepparrots philadelphia och ramlösa.

gejsa
0

Till frukost en halv omgång omelett och bacon. (gubben ville ha den ena halvan)

Till kvällsmat (eftersom jag åt själv) en ny omgång omelett med bacon och ädelost på. givetvis med grädde och 4 ägg i stället för 3. Till efterrätt åt jag turkisk yogert med frysta hallon. Gott!

MaMaMade
0

Frukost: 2 Finn Crisp m mkt Bregott o tjocka skivor m Castello vitmögelost + 1 kokt ägg m en rejäl msk majjo.

Töserna åt en råghällakaka m mkt smör, skinka o stekt ägg på.

Lunch: ugnsstekt kyckling m svampgräddsås.

Middag: Stek älgstek (skivor som marinerats i lite balsamvinäger + tryffelolja) m broccolimos.

Barnen hade önskemiddag o åt pizza.

Cattis77
0

Har precis avnjutit en liten kvällsbuffé här hemma av några skivor knaperstekt bacon, två ost rullar och tre st rostbiffskivor med pepparot färskost i.

Knaprade i mig en halv näve valnötter oxå på slutet.

Blenda01
0

Ikväll har jag ätit Dansk Fläskstek med brysselkål i senapsgrädde och lite rödkål. Jag toppade dessutom köttet med chili/persiljesmör. MUMS va' gott de va'!!!

greensis
0

Frukost/brunch: gryta på älgskav&wokgrönsaker med cremefraiche. Vatten m c-vitamintablett. Kaffe m vispgrädde

Lunch/tidig middag: stroganoff på högrev med extra tomater i. Vatten och roiboos-te. Kaffe med kokosfett. 1 jordnöt.

Kvällsmat: 4 babybel-ostar. Rejäl klick bregott. Äggröra på 1,5 ägg. 2 koppar te, dutt vispgrädde.

Fabricati diem, pvnc!

gejsa
0

Till frukost omellet med bacon. Givetvis. :)

En kopp kaffe mitt på dagen. Satt och såg på när dom på kursen som jag var på satt och frossade i 3 sorters hemgjorda pajer. :)

När jag kom hem gjorde jag blomkålsmos, korv med vitlök som är gjord av kyckling och något mer. Tog ingen sås. 2 små körsbärstomater bara. Till kaffet efter maten yogert och frysta hallon.

Nattmat: 2 små nötbröd med ost och bregott. En liten skål med fläsksvålar som inte smakade så gott eftersom jag tror att dom hade blivit härskna. burr!

MaMaMade
0

Idag bidde det på låg värme ugnsstekt älgstek till middag.

MaMaMade
0

På tallriken fanns även wokgrönsaker + en rejäl klick m vitlökssmör. (Kunde tyvärr inte få till skärpan riktigt, skakade för mkt på handen…hungrig!) Skrattande

Tempus-Fugit
0

Frukost : 3 kokta ägg + gräddostskivor med smör.

Lunch:  Mina sista (2) ölkorvar och mer ost+smör. En blodapelsin slank ner lite senare. Har dagsranson på frukt :)

Middag: Ska vi göra våfflor (kokos). Såg ett så spännande recept här på forumet. Till det blir det vispad grädde och lite hallon, favvobäret.

Flera koppar kaffe har under dagen intagits med den suveräna och goda äggrädden :)

Blir jag överfallen att en rasande hunger mot kvällskvisten får jag väl knapra lite vitkål… eller lite mer ost+smör :)

kickelina66
0

frukost: omelett på två ägg och några skivor skinka.

åt ingen lunch idag eftersom jag sov hela dagen(jobbar natt)

mellanmål när jag vakande: 1  äpple 1 kkp örrtte

Till middag blev det kassler, till det åt jag vokade morötter och lök.

Nu dricker jag en kopp rött te med kokosfett i.

det är alltid svårt att äta bra och regelbundet  när jag jobbar natt.

MimLan
0

Frukost: Fläskkarré gratinerad med gräddädel och grädde

Lunch: Lax i kokosmjölk med ingefära, grön curry och limejuice

Kvällsmat (hittills): En salsiccia från Wurstmaster. Nyköp som jag provade. God och mäktig. Inga kolisar, bara kött och kryddor!

Mervi
0

Middag idag: Kycklinglever med lök och bacon + gräddsås.

Blenda01
0

Hamburgare med mozzarellaost, salladsblad, tomat, lök, cf, dijonsenap. Allt inlindat i polarbröd. Mumsigt.

greensis
0

Frukost: kaffe med smör i (tränade innan jobbet, fick hoppa normal frukost. Fy mig) 2 koppar te.

Lunch: ostgratinerad brysselkål, makrill i tomatsås, STOR smörklick. Vatten. Apelsinte. (för lite, hungrig på eftermiddagen)

Mellis: sista smöret i paketet. Kaffe

Middag: lammstek med vitlök, grönsaker, chevre. 1 glas rödvin. Vatten

Fabricati diem, pvnc!

jacani
0

Frukost: filmjölk + ost/skinkrullar

Lunch: köttfärssås med mycket riven ost och gurka till

Kväll: rökt lax med dill/pepparrotsmajonnäs

Snart: kesokaka med vispgrädde Räcka ut tungan

Gud vad god mat man äter!! Och så lite sen….

Frualbertsson
0

Här har det gått ner ca 8 cornichons…. mår illa och det är det enda jag får i mig… har slarvat hela dagen så jag får stå mitt kast.

Hanveden
0

Avocado, räkor, Kavli Ekologisk majonäs. Sedan en bit Duetto ost och en babybel för att smaka av den, det var första gången jag köpt. KOBBS Earl Green löste med OMEGA&MORE Ekologiskt kokosfett Virgin och en sejdel vatten med lite citron från flaska i. 

Tidigare idag har jag ätit en lowcarb MAX hamburgare med extra bacon. Vatten till.

Frukost ca 100g Fåddmans restaurangbacon plus tre ekologiska Stjärnägg stekta i två drag (med osthyveln) på ett isterpaket och tre drag smör från ett halvkilospaket. Te och vatten till. 

LCHF hälsning  Glad .

Mervi
0

Idag har jag frossat till frukost.

2 kokta ägg + smör, en skål grekisk yoghurt, en skiva fet ost, kaffe med grädde. Blev så mätt så jag behöver nog ingen lunch idag.

Elaichi
0

Jag har "rest-dag" (eller bonusmat-dag) idag innan jag ska hem över påsk, så det blir en redan stekt fläskkarre någon gång, en avokado, en korvbit, lite ost, ca 1 dl grädde, paprika… och antagligen ägg, men de håller sig tills jag kommer hem igen. Hmm avokado & ost till brunch nu kanske, o så fläskkarren till middag med paprika & gräddsås kanske… Well, det ordnar sig nog.

Cattis77
0

Ett rött äpple. Sitter och väntar på påskmat här med jobbet. Har städdag idag och bara slappar med kollegorna. Skön uppladdning inför helgen.

paperdoll
0

Har precis slängt i mig två kokta ägg med majonnäs, är inte riktigt mätt så jag tänkte röra ihop lite avokadoröra att smaska på medans jag pluggar :) mmm….

Yakamoto
0

Är inte hungrig idag. åt en ölkorv  men på jobbet blir det väl karre och ost som vanligt.

Elaichi
0

Ska bli bjuden på lunch snart (när lunchgästen kommer), något med kycklingfile… Får väl se vad det blir. Blir nog till att peta lite. Meeen slipper jag laga o diska så…Glad

greensis
0

Frukost: två pannbiffar med bregott. C-vitaminbrus.

Mellis efter blodgivning: två polarbröd-renklämmor.(medvetet avsteg) vatten, 1 kopp kaffe, två koppar svagt te.

Lunch: två skivor ört&vitlöksspäckad lammstek, gröna ärtor med smörklick, 1 avocado, en massa creme fraiche. Vatten, kaffe.

Middag: matrester på lammstek, pannbiffar och nötpannkakor med lämpliga tillbehör

Fabricati diem, pvnc!

Babz
0

Frukost: två kokta ägg med smör och böcklingpastej, hophackat till en "äggröra"

Mellanmål: lite potkäs (recept finns här på forumet)

Sitter och funderar på om det är dax att värma maten från igår till lunch; en lammfärsröra med fetaost, soltorkade tomater och rosépeppar.

Tyskt ordspråk

Hamka
0

Dricker Ramlösa med blåbärssmak och käkar tunnbröd gjort på linfrön med renskavs fyllning . Måste säga att det är himmelskt och mycket godare än Tacos!

Mervi
0

Hoppade över lunchen, var ute och handlade istället med dottern.

Jag åt så mycket till frukost så jag var inte hungrig.

Nu på kvällen åt jag ägg och smakade på sillen, fy så sött, det blev bara 2 små bitar. Och så har jag ätit lite mörk choklad till kaffet.

Skogstrollet
0

Njuuuter av en underbart god bit "Blue Alp" som jag just fått i påskpresent! Ser på Dallas på dvd oxå, ren njutning!

paperdoll
0

Laxpudding som mammut gjort, mummms :)

Babz
0

Frukost idag blev två kokta ekologiska ägg, med lite kaviar till.

Lunch blir snart lax på saltbädd, med en sås av creme fraiche, majonnäs, hackade räkor, stenbitsrom och svartpeppar.

Tyskt ordspråk

[Alpha44]
0

Åhh - Guu så mycket Gott!!Nu har jag recept för kommande veckor.

Imorse åt jag coleslaw med tonfisk i tomat + två koppar Roibus med citron.

eftermiddag: Coleslaw med grillade revben + Roibus = urgott och är proppmätt.

Till kvällen mer te´och lite nötter

[Alpha44]
0

Åhh - Guu så mycket Gott!!Nu har jag recept för kommande veckor.

Imorse åt jag coleslaw med tonfisk i tomat + två koppar Roibus med citron.

eftermiddag: Coleslaw med grillade revben + Roibus = urgott och är proppmätt.

Till kvällen mer te´och lite nötter

greensis
0

Frukost: gräddstuvad spenat, 1 pkt bacon, te.

Mellis: Kaffe m vispgrädde. Vatten. 1 äpple (efter att ha cyklat 1,5 mil till jobbet) 

Lunch: 2 nakna hamburgare. ostgratinerade grönsaker. Persiljesmör. Vatten. Kaffe. Stoppmätt, åt inte upp alla grönsaker.

Middag: nötpannkakor m creme fraiche och avokado & några räkor. Troligen äggmjölk när barnen somnat.

Fabricati diem, pvnc!

Blenda01
0

Har ätit smörstekta kycklinghjärtan (kalla från igår), babybelost och chokladäggmjölk till kvällsmat. Mumsigt.

Fia-Lundbom
0

Idag gjorde jag heta räkor till middag. Det är jättegott !

Räkor, gul lök, tomatpure,cremefraiche, curry och liten skvätt vispgrädde. Till det en fetaostsallad med ruccola, röd lök, gurka och lite tomat.

Nu känns det som om jag fick ALLDELES för mycket fett i mig.Förvånad

Men det kanske beror på att jag är nybörjare..?

greensis
0

#171 Det låter lagom. Att du tycker att det är alldeles för mycket fett beror på att du är nybörjare (jag skojar liteFlörtSkrattande)

Fabricati diem, pvnc!

Fia-Lundbom
0

Greensis - jag antar att det har med nybörjarnerverna att göra. GladVispgrädde och creme fraiche 34 % har bara funnits i min kyl när vi har gäster på finmiddag hemma…

gejsa
0

I dag som frukost som vanligt 3 ägg, bacon, grädde 2 msk, ost över detta.

middag, en fisk (minns inte vad den hette) som jag stekt och en entrecote med broccoli och smält ost över. En sås som dottern hade gjort med majonäs, creme fraice och räkor, rödlök och stenbitsrom.

Till kvällen vid 22 tiden blir det brieost och ev turkisk yogert eller också gör jag vispad grädde och hallon.

hupp
0

Frukost: smörstekt äggröra på 2 ägg med ost och lite paprika i och naturell yoghurt blandad med keso, vattenlingon och kokosflingor.

Lunch: lax med  gräddstuvade kantareller och vitkålssallad med rapsolja, en liten potatisbit.

Kväll: blomkålsmos (vispgrädde o blomkål) 4 prefabköttbullar i cremefraiche, isbergssallad och en halv avokado.

Nu: En bit Brieost.

Det var väl inte den bästa dan hittills, lite mer kolhydrater än vanligt.

Middag i går: fläskfisk. Sök på det i forumet, suveränt gott.Glad

Lillulla
0

Turkisk yoghurt utrörd med en skvätt grädde, en gnutta stevia i, och ordentligt med ingefära och kanel Glad.

Uttelille
0

Åt precis brieost. Tyvärr blev det en liten blomkålsbukett med aioli också. Måste skärpa mig med att äta så här sent!

kickelina66
0

har fått en ny favorit på jobbet(jobbar natt). lite filmjölk och grädde. hälfte av varje. då håller jag mig mätt och nöjd en bra stund.

Eremitha
0

Inte hungrig, åtta timmar sedan mat. Gjort iordning en halv kokt bratwurst (hunden fick andra halvan) och blandat med lite keso/créme fraiche, purjo och kryddor. Annars har det varit köttfärs, ägg och smör tidigare idag.

Fair Winds and Following Seas!

paperdoll
0

Turkisk yoghurt med grädde och lite hallon, samt några ostbitar, mumma! :)

greensis
0

Frukost: stekfläsk.Kaffe

Fika: 2 koppar te, klick bregott ur paketet

Lunch ute: STOR tonfisksallad, med säkert en burk tonfisk, 0,5 rödlök, gurka, sallad, tomat. Mycket ört&vitlöksdressing. Mineralvatten. Svart kaffe.

Fika: svart kaffe m bregott (vispgrädden slut på jobbet…)Fundersam

Middag: troligen kycklingfilé med ratatouille.

Fabricati diem, pvnc!

Annamalin
0

Mozzarella, kycklingrester, oliver, salladsblad, stjälkselleri, lite riven morot, supergod vinägrett på olivolja och valnötsvinäger.

MaMaMade
0

Frukost: 1 kokt ägg m 1 msk majjo, 2 Finn Crisp m mkt Bregott + en tjock skiva Castello White på, svart te.

Lunch: 130 g långstekt entrecôte m vitlökssmör, vatten.

Middag: Samma som lunchen + lite blomkålsmos m smör o några droppar tryffelolja i.

Efterrätt/kvällsmål: är hurrven, grått o blåsigt ute, hurrven, så jag tänker koka varm mjölkchoklad m 1 msk cocosfett, 1 msk rom + en klick vispad grädde på toppen…*mmm*! Skrattande

Maia
0

Frukost: Kaffe med äggmjölk (på 1 gula, 20g smör), 30 g carambola och 10 g (7 st) pecannötter.

Lunch: Två blandfärsbiffar och två stekta ägg.

Under arbetet: En liter vatten 

Mellanmål: 30 g carambola och 20 g pecannötter.

Middag: Tja det kommer…

MaMaMades mat i #183 låter mycket godare… Men jag hittade inget bra kött på Netto när jag sprang in där igår. Bara sådant med datum som var otrevligt eller med konstiga beiga fläckar på. Annat är det på Netto i Dk! *Längtar!*

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Aniara4
0

Sitter här och småäter korv stroganoff till kaffet (man får konstiga fikavanor med den här kosten!). Det var extrapris på falukorv, Scans vanliga med 4g kh, så jag strimlade och stekte en rejäl laddning, blandat med purjolök, vitlök, krossade tomater, myyyyyyyyycket grädde och en skvätt tomatpuré. Och så lite färsk basilika och persilja i också.

Fast jag måste säga att jag fortfarande tycker det skulle ha varit godare med lite potatis till… Fundersam Till middagen kanske jag tar blomkål till? Eller så kanske jag tar de sista kalvfärsbiffarna, som också är en rea-produkt i stor volym!

Babz
0

Igår blev det lax på saltbädd med en cremefraiche-röra med räkor och stenbitsrom till middag, så det blev det till lunch idag, då.

Idag blir det nån slags köttfärsröra till middag.

Tyskt ordspråk

Anna82
0

Idag blev det köttfärs- och grönsaksfräs. Blandfärs, svamp, lök och paprika fräst tillsammans i pannan med smör. Mmm-gott! Till frukost blev det ägg. Och mellanmål några ostbitar.

MimLan
0

Frukost: Biff med vitlökssmör

Lunch: Lax i kokosmjölk med ingefära, limejuice och salladslök

Mellan: Kokt ägg med en klick majonnäs

Kvällsmat: Biff med vitlökssmör och smörslungad spenat

Hanveden
0

Vardagsbiff av ekologisk franzyska stekt i mycket ekologiskt smör.

Ur med biffarna ur stekpannan och i med hackad lök, finhackad vitlök, torkad svart trumpetsvamp uppblött i vatten.fräses i stekpannefettet, häller sedan i 1,5 dl ekologisk vispgrädde plus ganska mycket ekologisk CF. Tillbaka med biffarna i såsen och får puttra till angenäm krämighet på såsen.

Kokar blomkålsbuketter i micron som tillbehör.

Dricker vatten och mauro Primitivo del solento till.

Jag mår inte direkt illa nu kan tilläggas…

Med LCHF hälsning  Flört

greensis
0

#181 Rättelse av min egen post: middag blir stekt kalkon, ratatouille (var sugen på det) och gräddstuvad svamp (ostronskivling & shitake) med creme fraiche-klick. Barnen får kalkon + det de vill smaka + gröna ärtor + grönsaker/sallad+1 liten potatis per person.

Fabricati diem, pvnc!

yvispyvis
0

Gryta med strimlat nötkött, vitlök, crème fraiche och blandsvamp. Microångad broccoli till - MUMS!:)

gejsa
0

Frukost: bacon och omelett med grädde i och ost över.

Middag: 2 kycklinglår och broccoli med grädde och cremefraiche.

Några glas vatten under dagen.

I kväll kommer jag att äta ett äpple, brieost och ev turkisk yogert.

Mervi
0

Frukost: 2 ägg + smör + 1 kvarting mandelbröd med smör+kaffe. Det blev jag nästan för mätt på.

Köttfärslimpa, sallad, avocado

2 skivor kött, turkisk yoghurt + grädde, kaffe + ost.

sommarbarn
0

frukost: 1Crisp med smör och 1 ägg

lunch: kycklingsallad och vatten

kvällen 2 ostrullar med salami och 1 Crisp med mycket smör

behöver jag mer fett ?

Blenda01
0

Frukost: 2 burkar makrill(u. tomatsåsen)

Lunch: färsröra m. ost, philadelhiaost o cf

Middag: bacon, stekt ägg, korv, svamp och ost

Kväll: äggmjölkshallonglass

Tizia
0

Precis ätit 3 ägg rörda och friterade i bacon fett med lite kall bea vid sidan av.

Elaichi
0

Jag har faktiskt ätit dulce de leche ikväll… Består av ca bara mjölksocker, men jag var tvungen (eh, av vem då? tomten?) att testa att göra det… Mmm gott. Men sen fick jag "skölja ner det" med äggröra och bacon/halloumi röra.

Uttelille
0

Frukost: Halvt pkt bacon + äggula

Massa grönt te

Mellanmål: Några ostskivor

Middag/Lunch: STOR älgfärsbiff äv älgfärs,ägg,ruccola,vitlök,salt.

Kvällsmål: Ett paket bacon á 150g , minus lite svål+fett. det var inte gott.

Känns som en bra dag om jag låtit bli osten som är en jädrans triggare för mig.

Filla
0

Frukost 1 dl fil, hallon, linfrö

Lunch ½kyckling, 1 avokado

Middag 1 biff, blomkåls och broccoligratäng m. smör och ost.

Vid Tvn några nötter

aase-andersson
0

2 kokta ägg 1 dl räkor och lite kaviar och 3 koppar kaffe med grädde i.. blev min frukost.. ska packa matsäck nu för vi ska i väg på arbetsdag så det blev mera ägg som mellan mål och korv till grillning som jag gjort själv.

gejsa
0

Frukost. 2 kokta ägg, några skivor ost med bregottklickar i. En skvätt grädde i kaffet plus cocosfett.

Middag. Kycklingmango med kokta grönsaker.

Kvällsmat.  Turkisk yogert med grädde och hallon.

Jag gör av med massor av grädde. Har sakta gått ner i vikt ändå. Några hg då och då. :) Jag har ju inte bråttom med vikten eftersom jag nästan är framme vid min idealvikt. Bara några kg kanske 2-3 kvar.

Uttelille
0

Frukost: Stekt älgfärs med blomkål och svamp.

Paranötter mellanmål

Middag: Samma som frukosten, men med äggula också

Stora syndarmålet: En chokladkaka 86% (Smäll på fingrarna!)

greensis
0

Frukost: Kaffe med kokosfett, halv rundel chevre. Avocadohalva m creme bonjour vitlök. Vatten.

Lunch: Whopper med dubbelt kött, lämnade brödet. Några minimorötter dippade i falsk bearnaise. Cola light.

Fika: kaffe m kokosfett och 1-2tsk grädde

Middag: räk&kycklingsallad (vid simträningen). 1-2msk osötad fruktsallad. 1,5 mugg äggmjölk till kvällen. Vatten.

Fabricati diem, pvnc!

Lehane
0

Frukost: Nötfärs med 20% fett, stor klick smör o 1 kopp kaffe.

Lunch: 2 kabanoser, med 0 - 1% kolhydrat o ett par skivor ost

Middag: Nötfärs igen, svamp, smör o ett par skedar creme fraiche

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.