Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1884 ggr
sofiecoe
0

Sofiecoes problem

Nu tyckte jag att det var dags att jag själv startade något istället för att bara kommentera på andras trådar.

En fråga är;

Är det någon annan som glömmer äta? Jag håller på att bli tokig eftersom jag inte blir hungrig överhuvudtaget längre. Kan gå ett par dagar utan att få i mej mer än lite grädde som jag har i kaffet.

Sabbar detta inte ämnesomsättningen? Det kan ju inte vara helt OK

En annan är;

Där jag jobbar så har vi lunch buffé, men som ni säkert förstår så är det inte alltid jag har så mycket att välja på, så jag undrar hur länge smör håller sig i rumstemperatur? Hur mycket tillsatser brukar det finnas i kallskuret? en hel del antar jag.

Sist men inte minst;

Någon som kan ge tips på ett bra gym i Malmö där det finns mycket gruppträningar och där man inte blir tittad på för att man är tjock.(Lite konstigt det där. Är man tjock så har man ju en jäkligt bra anledning att vara där)

Ser fram emot era kommentarer

Calmare
0

Jag äter när jag är hungrig, men dom gamla  konstanta "hunger/sugen-på-något-känslorna" är borta.

När jag pluggade i Malmö, så tyckte jag det nybyggda gymmet ute i Västra Hamnen var trevligt. Flört

finntroll
0

Gällande smörets hållbarhet - smör håller flera veckor i rumstemperatur.

sofiecoe
0

Tack för så snabba svar

Som sagt, mitt proble är att jag inte blir hungrig. Jag åt ingenting alls förra helgen. Jag "glömde" helt enkelt. Och jag vill ju inte få kroppen att gå in i svältläge och börja lägga på sig igen.

Menar du SATS i västra hamnen?

goldcamilla
0

Jag gick på Itrim borta vid Jägersro ett bra tag tills jag flyttade från Malmö. Jag tyckte detta var jättebra och det var ingen som brydde sig hur man såg ut eller hur man var klädd. Olika redskap som man gick runt på i en viss tid till musik. Personalen var otroligt trevliga.

Fetrik-Snubbe
0

Finns väl ett Lifestyle gym i Malmö? Borde va lite lagom blandad kundkrets. Djäkneg. 33, 21135 Malmö? - 040-13 15 80?

Floydian
0

Jag har ingen koll på Malmö, men Friskis&Svettis brukar ha en ganska avslappnad och välkomnande attityd. Ibland har de komigångpass som är avsedda för dem som "har jäkligt bra anledning att vara där" Flört

sofiecoe
0

Tack igen,

#4 och #5 Jag ska kolla upp dom, lutar nog mer åt de som ligger centralt, någon som vet hur SATS Malmö city är? är det "spännigt"?

ariaam
0

Förra gången jag åt Lchf så var det så för mig också, kroppen är helt enkelt mätt! Glöm inte bort att dricka lite vatten så att du inte blir uttorkad. Men jag tror inte att det är nån överhängande fara om du inte ätit, du blir hungrig sen!Glad

Muskrat
0

Jag har lite samma problem ja. glömmer lätt att äta. Gjorde jag iofs även innan LCHF, men då protesterade kroppen snabbt, nu kan det gå låååååång tid innan magen säger "HÖRRU DU DIN SLYNGEL MATA MIG FÖR BÖVELN!"

ariaam
0

Ja, jag hade samma problem före Lchf, glömde äta då också. Var liksom aldrig hungrig. Inte nu heller, men på ett annat sätt, ett trevligare sätt!

ragnhildar
0

Då måste jag fråga om du rasar i vikt av att inte äta, eller står du still? Detta innebär ju att du inte äter fett heller . . om du inte äter någonting. Undrar då varför du inte är hungrig.

sofiecoe
0

Jo visst äter jag när jag kommer ihåg det, men ibland kan det gå en dag eller två när jag glömmer det.

Jag går fortfarande ner i vikt, men är rädd att om jag inte får i mej tillräckligt med näring att kroppen ställer in sig på sparlåga igen och börjar lägga på sig.

Men det verkar som att det finns fler än jag som glömmer. Är det någon som har fått någon dålig biverkning av det?

ariaam
0

Nja, det som händer mej är ju att jag blir lite trött, annars är jag som att jag skulle gå på duracellbatterier när jag äter LchfGlad

sofiecoe
0

Det är samma här, lite trött och möjligtvis lite yr. Jag får väl helt enkelt lägga upp lite bättre rutiner kring måltider.

Zepp
0

Det är nya hungersignaler nu när du inte längre känner av fallande blodsocker.. blir du trött o frusen har du ätit för lite!

Ibland har jag haft huvudvärk som gått över när jag äter.. då skulle jag ätit mer.. iallafall tidigare!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Conquest
0

Vi har smöret i skafferiet sedan 10 år tillbaka. Lite rinnigt på de hetasta sommardagar men aldrig dålig smak.

Träna? Till vad?

sofiecoe
0

Ja det är väl bara att försöka lära känna sin kropp igen.

Träningen är mest till för att röra på fläsket lite. Har haft en hel del överskotts energi på sista tiden, så känns som en bra väg att ta.

Men tänker bara köra gruppträning med biss koreografi, för jag måste ha något att tänka på medans jag tränar. Finns inget tråkigare än att stå på någon maskin och bara göra samma rörelser timme ut och timme in. Det kvittar hur bra musik man än har i lurarna.

cream
0

Utan kolhydrater blir man inte hungrig, i den bemärkelse man blir på kolhydrater (blodsockerfall).

En bra idé är att äta enligt någon typ av schema.

Jag märker dock direkt när jag inte äter tillräckligt - minskad energi och en "tom" sugande känsla i magen, dock, ingen *hunger*!

Anders-S
0

Faktiskt viktigt att du äter så du inte får brist på mineraler, vitaminer och spårämnen.

Dessutom viktigt att du äter tillräckligt så du inte förlorar muskler.

Näringsbrist p.g.a. fel mat eller dåligt upptag kan leda till fetma. Dilemmat är att bantning också ofta leder till näringsbrist.

Mat är inte bara energi!

cream
0

#19: Korrektion:

LCHF-Mat är inte bara energi!

En tallrik havregrynsgröt eller en baguette och en flaska coca-cola som många skulle kalla mat är knappast något annat än tom energi.. :o)