Agnes tråd
Hej
Jag är en tjock tjej som heter Agnes, och jag vill gärna gå ner i vikt. Jag är 33 år
Igår började jag med LCHF, eller jag vet inte om jag får kalla det LCHF men jag har slutat med pasta, potatis, ris och allt med mjöl och tillsatt socker i. Frukt och grönsaker tänker jag fortsätta äta som innan.
Jag äter inga lightprodukter men det gjorde jag ju inte förut heller så det blir ingen skillnad
Idag har jag ätit till frukost, filmjölk 3% 1 skivad banan, 1 ägg en skiva ost 32% med lite smör på
Mellanmål på förmiddagen en kiwi. Nu ska jag till lunch äta ostgratinerad lax med gräddig sås till och en stor sallad
Hoppas jag får vara på detta forum fast jag kanske inte äter riktigt som ni
Välkommen hit. Det är klart du får vara med här.
Vi äter olika varenda en här, det är väldigt individuellt.
Det som kännetecknar LCHF är att man minskar kolhydraterna radikalt, äter protein som för ungefär och ökar på de naturliga fetterna.
Lycka till!

Absolut, välkommen hit, och lycka till! 
Återkom gärna i denna tråd och berätta hur det går.

Välkommen Agnes!
Dags att ändra inledningsfras tror jag, "jag heter Agnes, har bestämt mig för att äta bättre mat och kommer snart må mycket bättre och bli mindre tjock för var dag som går!"

Blev också lite orolig över din syn på dig själv…nicket och vad du började med i presentationen. Men här är alla välkomna och kanske kan du i framtiden se tillbaka på ditt nick som något som varit.
Många börjar lite försiktigt och det tar tid att sätta sig in i vad som fungerar - för varje individ. Som det ser ut är du bara frukter från att likna många andra LCHF:are.
Håller tummarna för dig och önskar dig välkommen.

Ja riktigt välkommen i ett glatt gäng.
Bara att komma hit har gjort att du börjat ett nytt liv. Jag har varit med i 4 veckor och fått mycket peppningar och goda råd. Många peppiskramar.
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
Hej igen
Tack för alla uppmuntrande ord
Idag har jag ätit följande
Frukost: Fil 3% 1 äpple, 1 kokt ägg
Mellanmål: 1 bit brieost
Lunch: Fläskfilé med ädelostsås paprika och gurka
Mellanmål: 1 kiwi
Middag: Makrill i tomatsås 1 kokt ägg grönsallad 1 finn crisp med smör och ost
Jag hoppas att jag kan gå ner några kilon även om jag äter en del frukt. Jag orkar inte sluta med frukten just nu. Det har varit tillräckligt kämpigt för mig att sluta med pasta potatis fikabröd o godis
Jag är förresten 160 cm lång ock väger 85 kg
önskar dig lycka till! behåll frukten du om det känns lättare till att börja med. att trappa ner på kolhydraterna är ju faktiskt bäst
Lycka till säger jag också!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Hej igen
Igår åt jag följande:
Frukost: 2 ägg, 2 skivor bacon 15 g smör
Mellanmål: 1 bit brie 1 kiwi
Lunch: Lax med blomkålsmos
Mellanmål: Några valnötter
Middag: Fläskfilé med coleslaw 1 tomat
Imorse när jag vägde mig hade jag gått ner 1 kg. Det är väl inte fett jag tappat men känns kul ändå

#9 Grattis till viktnedgången!

Grattis till förlusten av 1.000 gram. 
Jag förstår din inställning av frukt, jag åt 0.5 - 1 kg äpplen var dag innan. Men äter ingen frukt längre och har ett grymt sug på kvällen, men äggmjölk i en termosmugg på kvällen och smutta på det under kvällen håller det suget borta.
Lycka til på vägen till ett lättare liv.
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida