Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4134 ggr
UBCL
0

Belöning!

Nu har jag nått ett delmål, 95,0 kg och 15 kg kvar. Det var dax att besöka Nisses (High and Mighty på ren svenska) för att köpa nya jeans!

Jag gick in med storlek D 42-30 och kom ut med C 38-32 Glad och en ny livrem som är nästan 20 cm kortare än min gamla!

Har jag även blivit 5 cm längre? – Nej, brallorna är för långa Flört

Är det ingen annan som har nåt kul att berätta?

MimLan
0

Skön känsla!

Babz
0

Grattis UBCL!!! Härlig läsning!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Sagajo
0

Jag har tagit mig igenom 4 veckor (snart fem!) av övergångsbesvär! Till belöning så köpte jag tjärnat smör från fjällkor, svindyrt men va fan…

Dicken
0

Har kört LCHF sen den 8 juni. Tittade i garderoben i går och fick syn på den gamla kavajen jag köpte för 20 år sedan och länge har tänkt slänga bort. Ja, jag kommer väl aldrig att komma i den igen. Har inte kunnat ha den på minst 15 år.

Slängde på mig den bara på skoj och upptäckte att den satt perfekt!!! Den var till och med lite för rymlig över magen…

Det är såna här gånger man blir riktigt glad och peppad att fortsätta.

11,5 kg är redan borta - 28 kg kvar att ta bort…

LillaEmma
0

Åh vad kul det är att läsa när dwet går bra för människor, grattis! :)

fj-100
0

Jag har varit på två fester och vågat stått upp för mina val trots att värdinnan måste ha varit besviken över min slakt på fyllda croissanter, pajer och lasagne.

Jag har tackat nej till drinkar och tilltugg och fräckt frågat om dom har en flaska vin i skafferiet.

Det känns så bra att VÅGA vara "fräck" Speak to the hand.

Adur
0

Grattis till den "nya" storleken!

Själv rotade jag fram ett flera år gammalt skärp ur garderoben, eftersom även mina nya byxor börjar hänga lite löst. Men jag insåg snart att jag måste göra minst två nya hål i skärpet om det ska fylla någon funktion.

Förut hade jag det på ett av de yttersta hålen, så det är mer än en decimeters skillnad. Sånt är kul. Glad

frodig
0

Härligt UBCL - vilken upptäckt Förvånad! … Och jag tittade på mig själv i en helfigurspegel i morse.. och upptäckte.. att jag tycker om min kropp igen Oskyldig… både med och utan kläder Tungan ute! Då gnolade jag en extra liten drudelutt när jag gjorde frukosten. Och - ja mitt favoritbälte (som jag också tänkt slänga) sitter fint igen, och hjälper dessutom till att hålla upp mina enda men nu för stora jeans Skrattande!!

UBCL
0

#4 Det gäller att ha rätt timing så att man inte missar de gamla storlekarna. Jag antar att det är ett mans-problem, det är bara gubbar som kan ta fram 20-år gamla kläder och använda dom igen. För tjejerna har dom fallit för mode-kraven för länge sedan.

#6 Härligt att du börjar stå på dig! Skrattande

#7 och #8 Köp ett par nya brallor, man blir glad i flera dar! Glad

Caena
0

ungefär lika glad som när man upptäcker att de gamla jeansen är för stora!..
har alltid varit stor.. ska jag gå tillbaka till storlekar som är mindre får jag nästan gå tillbaka 15 år.. och .. jag e bara 25.. =/

men då blir man extra glad när man har köpt nya!.. har nu två par jeans som  passar!!

shintaida
0

KANONHÄFTIGT!!! Skrattande

Jag kan berätta att jag börjat cykla en massa mil och börjat tappa vikt igen.

Visst blir byxorna längre när man går ner i vikt…de blir ju inte så spända om kroppen. Egen erfarenhet!

// Shintaida

frodig
0

#11 har också upptäckt att byxor och kjolar har blivit längre Flört

#9 Ska absolut köpa nya jeans, fast inte nu för kassan är skral, men å andra sidan, om jag väntar liiite till så kanske jag kapar en storlek till Tungan ute..

kaisakavat
0

Jag har upptäckt, att jag blir upptäckt av andra, alltså, blir studerad uppifrån och ner, folk glor fundersamt.. De undrar förmodligen på vilket sätt jag har förändrats, de ser att nåt har hänt. Jag är ju inte direkt smal än, men det är skillnad. Känner mig också mycket smidigare i kroppen.

Och - Igår blev jag inspanad på stan av fräsch karl!! Rätt kul.. Skrattande

(var inte fullt så nyvaken då, som på bilden här bredvid…)

anki1
0

Jag har fått klädproblem, Jag tycker inte att mina läder passar längre. Gamla "urvuxna" kläder som av nån anledning blivit kvar i garderoben börjar passa allt bättre nu. Håller på att krympa i stl 46. Och jag har oxå märkt att kjolar och byxor verkar längre.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

UBCL
0

Jag har tre obegagnade T-shirt, svarta, stl XL (stora, samma jag har på min bild!) som jag gärna skickar till någon som vill ha, mig passar dom inte längre, jag har L numera Glad

Caena
0

själv vet jag inte vad jag ska göra av mina mönstert-shirts som jag sparat från x-antal marknader.. har plockat undan sedan jag böjade gå ner ordentligt.. men vill inte riktigt slänga heller.. =/.. 

på tal om t-shirts alltså

Regina78
0

Jag behövde absolut inte tappa något i vikt, äter kosten för att stödja mannen.

Hade tidigare ett midjemått som inte heller var så stort (76 cm) men till min kropp så var det ändå en liten kula. Spår efter tidigare graviditeter. Tog mina mått idag när jag skulle beställa lite kläder på nätet. Midja: 70 cm!!!  Detta på endast 3 veckor. Och det är vegetarisk lchf, ganska mycket kolhydrater via quorn och alla grönsaker och bär som jag inte kan släppa.

Gud vad häftigt!

Belöning? Tänkte faktsiskt unna mig en liten bit pasta och en smaskig dessert närj jag har min trettioårsfest.

anki1
0

När jag  kommit ner till första delmål ska jag belöna mig med antingen en ny taturering (blomstermotiv av nån sort ) eller köpa mig en ny guldring. Har 1 kg kvar till 80 kg.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Fjallraven
0

hihi har också märkt att byxorna blivit "längre" =)  Är sån härligt känsla! Har inte tappat så mycket i kilon(nästan 5kg på 8 veckor) men de cm man tappat märks desto mer! 7cm på den tiden, är riktigt nöjd Skrattande

Målvikten är fortfarande 10kg bort, men det känns inte helt omöjligt att nå!

UBCL
0

Anna_fd_137kg skrev någonstans att hon la undan en hundring för varje kg hon gick ner. Efter ett tag blev hon ju tvungen att köpa nytt och då hade det ju redan blivit några tusen Glad

umbra55
0

#20 *S* Smart idé- men OJ så dyrt..speciellt i början när man kissar ut en massa vatten.

Annars tänker jag fira mina  nya femkilos nivåer med SPA, bio, böcker, skor osv vartefter de kommer.

Vad tänker ni andra belöna er med?

parsley
0

Jag är mest glad över att jag fått muskler på kroppen. Har aldrig haft det förut, nämligen. Dessutom tycker jag att det är skönt att ha midja istället för putmage. Roligt det med.

#16 På tal om T-shirts. Du kan ju spara dem som souvenirer från de marknader du varit på och som minne av din gamla kropp.Glad Annars så kan du ju sy kuddfordral eller lapptäcken av dem.

Caena
0

#22 parsley
jaa!! minnen blir de ju alltid, även om ja inte kommer ihåg direkt varifrån. åsele eller nordmaling.. hum hum.. 
men kuddfodral vore ju inte helt fel.. =) att skära upp dem för lapptäcken e nog inte nått ja vill göra, om man inte ska göra rutorna i t-shirtstorlek.. Oskyldig

Kefa
0

GRATTIS

Tack för att du delar din  underbary story. Detta ger verkligen en novis en välbehövlig spark där bak - Det är dags NU.

UBCL
0

93,5 måste köpa nya T-skjortor, M är helt ok nu Glad har gått från xL till M på 18 månader!

MillisB
0

Grattis UBCL till en fantastisk viktminskning. Du råkar inte har före - efter-bilder?

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

UBCL
0

#26 Jag har hittat en snygg en från min storhetstid i lämplig miljö och i morgon ska jag ta en ny när jag är på bokmässan i Göteborg. Så jag ska be att få återkomma Skrattande

Bookjones
0

Grattis UBCL till nya brallornaFlört.

Själv hittade jag en ring i juvelskrinet (!) som jag aldrig kunnat använda. Fick den av en vän för flera år sen, opal, min månadssten. Var för trång för ringfingret och för stor för lillfingret. Nu sitter den finfint på ringfingret. Mina fingrar ser inte ut som prinskorvar längre.

denno
0

kul och kul, har gått ner från cirka 74 kilo till 69.3 i morse nu på 4 veckor. Tycker det är en väldigt snabb viktminskningstakt med tanke på att jag är 180 cm dvs ligger numera på BMI 21.4 dvs har inte 'så' mycket att ta av.

Mitt delmål är 65 kilo och se hur det känns.

Givetvis obetydligt jämfört med dina framsteg men när vi ändå snackar viktminskning tyckte jag att jag kunde hoppa på. :)

Grattis.

mikaelj
0

denno,

Kalorireducering? Vad & hur mycket äter du? (74 till 69 kg är ändå 5 kg på fyra veckor)

denno
0

Ja, jag kör ganska hård kalorirestriktion för tillfället.

Äter i huvudsak blodigt nötkött (högrev) och smör.

Ligger väl på kanske 5-600g kött och ~50g tillsatt fett per dag.

Landar väl med andra ord på runt 1500 kcal.

Går nog igenomsnitt 8-10 kilometer per dag, det blir väl ett par hundra kcal som försvinner där.

Har slarvat med konditionsträning ett par veckor nu (löper rätt mycket annars). Ska försöka ta tag i det igen denna vecka. Har som mål att springa åtmindstonde 20 kilometer fördelat över 3 pass i veckan.

Fjallraven
0

Imorgon ska jag ut å shoppa, fira att jag tappat 10cm och 7kg! Skrattande Ska bli riktigt kul att prova kläder igen utan att se ut som en överstoppad korv!

denno
0

#32, kan bara gratulera :)

Fjallraven
0

#33 Tackar! :)

vispop
0

Visst e de kul med kläder - har jag sällan tyckt…

Mina kläder e för stora och idag var jag o köpte nya jeans jag med. Förra gången vart det 38/36. Trodde jag skulle dra 36/36 men den storleken fanns inte av min modell. Däremot låg det ett par i storlek 33/36. Den storleken minns jag när jag hade i 25-årsåldern då jag hade en ganka slank period. Jag tänkte att jag kan ju alltid prova med risk att bli besviken över att det inte alls skulle gå och att jag har långt kvar. Men de satt helt perfekt och stolt som en tupp är jag nu hemma med jeansen på mig.

Visst e de kul med kläder :-)

UBCL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är härligt att få läsa om alla positiva tankar och uppleveser.

Igår var jag på bokmässan, se bilden, och förberedde vår presentation av Anna-fd-147kg's bok. Och i morgon ska Anna vara hos oss på mässan för att träffa bloggvänner och kanske signera en och annan bok Skrattande

Bilden av mig själv: Till höger är tagen av min dotter juli -06 och jag vägde då ca 117 kg, till vänster var på mässan igår och med vikten 93,5!

Margareta
0

Wow vilken skillnad - det är ju den nyare varianten jag har träffat så det blev väldigt ovant att se den gamla sorten.

Numer pensionär i Nynäshamn

Aniara4
0

Inte illa!

Anna-fd-137kg
0

# hallå där! Vem är killen till höger?! Förvånad  Honom har aldrig jag träffat!

Vad roligt att få se även dina resultat av den här nära nog mirakulösa kosten! Ses i morgon Skrattande

MiaKia
0

Wow!! Vilken jätteskillnad! Grattis till de nya jeansen.

elize-l
0

Oj vad kul det är med före och efterbilder =)

Mina positiva resultat har ni ju redan läst om =)

Idag köpte jag mina första märkesskor. Reebok walking, jisses vilken skillnad på sko och sko. Aldrig mer att jag köper någa billiga promenadskor. Nu svävar jag fram i skogen med min lilla hund =)

UBCL
0

Jag tror nästan att era kommentarer är den bästa belöingen Glad

Anna-fd-137kg
0

#42 Nu vet du hur jag känner det ;D Grattis igen!

Facklan
0

#36 Vilken skillnad !! det är ju som helt olika män !

Det är roligt att se  är mycket glad för din skull !

UBCL
0

Jag är helt emot att använda mat som belöning Skrikandes

Ändå, när man just gått ner sammanlagt 25 kg och sitter framför en stor krabbtallrik, då känns det som en belöning Skrattande och vinet, musserande en Cremant från Alsace minskar inte den känslan precis.

Caena
0

förstår helt! eller egentligen vilken romantisk middag som helst som är välsmakande skulle kunna få belöningsvibbar..

Anna-fd-137kg
0

#45  Mysigt gott och en riktigt bra belöning! Det är skillnad på mat och mat i belöningssyfte…

Teus
0

Grattis!!.. Verkligen!!..

UBCL
0

Då var det dax igen. Nu under 90 (89,7) och det ser tunnt ut på klädstången Glad

På jeans-fronten är det f.n. lugnt men snyggbyxor är det sämre med. Så varför inte anlita belöningssystemet?

Med ilfart till Nisses! Min favoritekiperare tittar lite undrande på mig: "Du går fortfarande ner ser jag!" och så fram med måttbandet: "Det ser ut som du behöver en C-104."

Det blev tight, men jag är ju på väg ner med ca 2 kg/månad så det ska nog bli bra. Dessutom är vi bjudna på fest hos Ekerlids Förlag som fyller 15 år.

Eventuellt kommer Göran dit och då ska det snackas lchf! Skrattande

Fjallraven
0

OOohh idag blev det dags för ett nytt inköp för att fira! Hade egentligen tänkt fira till -10kg-dagen men då var inte mitt VISA-kort lika pepp…..Så istället blev det för 12kg som har försvunnit och 14cm! :-D

Ett jättefin jacka som jag dreglat över i flera veckor!

UBCL
0

- 30 kg, nästan det fattas bara två hg, men eftersom Nisses (High and Mighty) började sin VINTER-REA ville jag passa på att köpa en täckjacka för hundpromenaderna. Jag hade tur och hittade en riktigt fin en till halva priset, se bifogad bild (jycken är en Kerry Blue Terrier som heter Tobbe)! Glad

En bekant som jag försöker omvända kom in i butiken och sa: "Vad gör du här, ska du inte handla på JC (Junior Center)" Sådant värmer Flört

Puhlo
0

Grattis! :) Du ä ren inspiration!

magma
0

ojoj, här händer det grejer…  Denna tråden har jag lyckats missa! Grattis UBCL, helt fantastiskt! Du har ju blivit helt transformerad!

Anna-fd-137kg
0

Vilken gosig jacka! Glad

Grattis till ytterligare tappade kilon!

Effie
0

Grattis! Trevlig tråd att läsa.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maggan71
0

Åh, vilken härlig, glad, peppande och inspirerande tråd! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

UBCL
0

Tiden flyger verkligen iväg!

Nu är det snart ett halvt år sedan jag hade något att rapportera. Då, i december hade jag just gått under 88 kg och belönade mig men en härlig vinterjacka. Nu, när sommaren nästan är här har jag gått under 86 kg (85,9) och belönat mig med hel stass, skjorta, slips, brallor och kavaj. Allt kommer väl till pass då vi ska åka till Brüssel över midsommar för att fira min systerson (som fyllde 50 i februari). Vi tar vägen om Alsace för att fylla på vinförådet med goa grejer Glad

Jag har troligtvis hamnat på en sk. platå. Viktnedgången på två kg på sex månader är ju inget att skriva hem om precis men jag mår allt bättre i alla avseenden och går ju ändå ner. Vikten varierar emellan 86 och 87 kg. Jag har hittat min mathållning; mycket fett, mycket protein och lite kolisar, sparsamt med mjölkprodukter, ingen frukt (bortsett från lite jordgubbar med vispgrädde vid två tillfällen). Jag tänker käka några nypotatis i midsommar men sedan är det som vanligt igen.Skrattande

Titta gärna in på en annan tråd där vi är några stycken som håller igång, SMÖRHÅLAN Flört

Bertil

arosmannen
0

Kul att kunna belöna sig med nya kläder, jag jorde det för 2 veckor sedan när jag skulle på fest. Midjemåttet 38 hade sjunkit till 34, ska nog passa på att prova min gamla kostym som jag fick använda ett skohorn för att komma ner i när det senast begav sig Skrattande

Anna-fd-137kg
0

Tjusigt Bertil! :D

[Pennylane1]
0

wow vilken snygging! Kyss

UBCL
0

#59-60

Va' snälla ni är Glad

När belönade ni er själva sist ?

Och nog finns det fler som har anledning att belöna sig? Flört

[Pennylane1]
0

nja jag går inte ner alls så här blir det inte så mycket belöning…

Adur
0

Äsch, jag tycker att viktnedgången och välmåendet i sig är en så fin belöning, så jag har inte behövt något annat! Skrattande