Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 14677 ggr
Jennix
0

Vad har ni ätit idag?

En ny tråd där vi kan skriva vad vi äter.Jag tror det är bra om vi har EN tråd istället för flera. Jag låste den gamla tråden. Kyss

Frukost idag:

Stekt fläsk och blomkål. Skrattande Upptäckte att det är billigare att köpa ett stort block fläsk som man kan tillaga i ugnen och sen ha i kylen flera dar.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

niloss
0

oopsies med mycke smör o ost, lite turkisk yoghurt, kaffe med grädde

UBCL
0

Frukost 09.30:

Smörstekt malen fläskfärs+ wok från igår + 2 stekta ägg + brie- och hårdost + vatten och kaffe.

Jag vet att det är för mycket men jag vill ladda upp inför föredraget idag på Idrottens Hus i Helsingborg med Ralf Sundberg Skrattande

Skogiz
0

Stekt sidfläsk med coleslaw, stekt ägg och en skvätt bea-sås. Yummie.

Efva
0

Keso m vispad grädde och kanel till frukost.

Kaffe och 2 nötkex m bregott och ost till fika

Bacon och äggröra till lunch

Aliki
0

Pannbiff med kantarellsås och gräddstuvad vitkål och coleslaw!Måste ta hand om det jag handlat innan det blir dåligt!

greensis
0

Äggfrukost, svart kaffe

Köttfärslimpa på pölsabas med rödkålssurkål(Tistelvind) och gräddsås. C-vitaminbrus och sedan mera kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

catlin
0

Fläskkött i stekpåse med örtkryddad gräddsås.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Solpuss
0

Äggmjölk, fläskkarrébitar med bea, mer äggmjölk.

I kväll blir det köttfärsrulle med coleslaw till.

UBCL
0

#2 … fortsättning, lunch 15.00:

"en handfull" blandade nötter + brie och hårdost + kaffe.

Återkommer efter middagen 19.30.

Meropera
0

Hej!

Min vanliga frukost:

kaffe med vispgrädde, lagrad ost och smör, 2 ägg

Söndagsmiddag

finn-crisp med gorgonzola, oliver

polartorsk i ugn med tomater, lök, ost och grädde, isbergssallad med creme-fraiche och olivolja

Vispgrädde med en tesked jordgubbschutney med chili

Kvällsmat (som jag tror den blir….)

champinjonomelett (jag smörsteker svampen naturligtvis…)

Ha det bra!

Icegirl
0

Frukost ost med smör (inte så hungrig)

Lunch: Nötbröd med smör och ost, vatten

Middag: Älgstek med gräddig sås och blomkålsmos, m grädde och ost.

Blir lime o marscarponekräm till sen efterrätt (ska testa inför bjudning)

Angelfish
0

Frukost: 2 kokta ägg med smör.

Lunch: 2 oopsies med smör och silverte (grädde och hett vatten) (var första gången jag gjorde oopsies och dom var helt ok.)

Mellanmål: 1 oopsie med majonnäs, salladsblad och paprika.

Alldeles nyligen: Lövbit med vitlöksmjukost. Jättegott.

Har också druckit vatten med ojämna mellanrum under dan.

blackeyes
0

Frukost: äggröra och bacon

Middag: färsbiffar med vitlökssmör, ostsallad och lite smörfrästa sockerärtor

Kvällsmål: blir lite ost och oliver

Sophiam
0

Vad är oopsies?

nenna31
0

Bra tråd…..Bra när hela dagen är med ….många bra tipps….Glad

Frukost: smörstekt omelett på två ägg, 0,5 dl grädde och 1 dl riven ost salt o grovmalen svartpeppar…Jag vändsteker den….svartkaffe

Lunch: rester från igår …..smörstekt baconrullad kycklingfile, smörgräddostsås….broccoligratäng (broccoli,ägg,smör,grädde,riven ost)

Mellanmål: kaffe med grädde och en bit mörkchoklad en lite klick smör i….

Kvällsmat: samma som jag åt till lunch….

Dricker vatten till och mellan måltiderna…..

Nån som kan säga om det verkar bra….????

Nu kokar jag ägg som jag ska ha i veckan ….bra till lunch….

LillaBedan
0

Till lunch blev det utskuren biff av naturbeteskött med hemmagjort vitlöksmör och rå blomkål.

[iovis]
0

Frukost, omelett på bacon och avokado.

Lunch, fetaostbiff m broccoli som dekoration samt vitlökssmör.

Snart blir det kycklinggryta på avokado, bacon, paprika samt CF.

lizaohman
0

Frukost: omelett med backon, grädde, ost och smör. Vaniljkaffe med grädde.

Lunch: fiskbullar i hummersås med grädde över blomkål och svamp. Ostgratinerad i ugnen. Väldigt oväntat gott - det var nämligen veckans rester som jag kombinerade hehe. Hallonkaffe med grädde. (jag som inte ska dricka grädde… HA!)

Middag: liten köttfärsbiff stekt i vitlökssmör och smörgåsgurka. Vatten. Mascarpone"glass" med vanilj och hallon. Med grädde förstås hehe.

Kvällsmål - alldeles strax: ost, flatrökt skinka, smör, prickig korv. Ingen grädde haha.

Fialotta333
0

Frukost: Omelett/äggröra med ost, bacon, svarta oliver, grädde och gräslök. Te med grädde.

Lunch/mellis: en bit smält brie, en finncrisp med massor av bregott och en kopp te med grädde.

Middag: Grillad flaskkarré med getostsås och lite broccoli, ett glas rött.

Kvälls-snacks: lite brie, några oliver och en kopp te med grädde.

Denna kommentar har tagits bort.
UBCL
0

… fortsättning på #2 och #9 och jag vet att detta skulle jag skrivit igår – men å andra sidan jag har haft samma mat till middag idag Glad

Biff Stroganoff gjord på entrecôte med wokade grönsaker.

missaz
0

Frukost; tacogratäng som jag värmde i micron, kaffe med grädde.

Lunch; tonfisk med majonäs

Middag; hemmalagade köttbullar med broccoli och gräddsås

Till kvällen blev det 2 stekta ägg (brukar inte äta på kvällen, bara de dagar jag blir hungrig och idag var en sån dag)

Melindrea
0

inte ätit mycket idag >.<

Köttbullar med dressing

Skivad mozzarella med olivolja och kaffebalsamvinäger

Ostskivor

Te med grädde

Lauper
0

Idag var min första dag som LCHF:are. Någon erfaren som kan ge lite feedback på dagens måltider?

Frukost:

• 2 st ägg med majonäs (80%)

• 1 mozarella (boll 125g)

• 1 tomat

• 2msk Olivolja

• Kaffe med vispgrädde

Mellanmål:

• Kaffe med vispgrädde

Mallanmål:

• Cheesburgare utan bröd (McDonalds)

Middag:

• Kycklingssallad med 1 ägg

• Kaffe med vispgrädde

Jennix
0

#24  Gör gärna en egen tråd med ditt namn, om du vill få feedback och råd! Glad Denna tråd är till för tips om mat, och då kan man missa att du vill ha råd. Förvånad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

greensis
0

2 muggar kaffe med äggmjölk (vanilj, kanel, kakao-smak), liten klick kescarpone

Fabricati diem, pvnc!

axelina
0

Kokt ägg, 1 flatbröd med mycket smör och ost, kaffe med grädde

lizaohman
0

Det är ju tidigt ännu, så jag har fått i mig kokosolja i vatten, några rullar av gräddost med gräddpastej och hyvlat smör, en halv kopp kaffe.

nimh
0

Frukost: 2 flatbröd med philadelphiaost och grön paprika, te till det.

Lunch: 3 varmkorvar (utan bröd) med lite ketchup, senap och vitlöksdressing. Korvarna hade 5 g kh/100 g och vitlöksdressingen 0,2 g kh/100 g samt 64% fett.

Fika: Te, 2 bitar mörk choklad och, tyvärr, en bulle. (Men bara en! Jag älskar bullar och skulle kunna äta hur många som helst.)

Middag: Ugnsstekt kycklingfilé med currysås och broccoli.

Kvällsmat - det vet jag inte än om det det blir nån.

nimh
0

#18 - Hallonkaffe?

nyborjare08
0

Frukost: äggröra på två hela (gårds)ägg, en äggula och en skvätt grädde, stekt bacon och vatten.

Fika: kaffe med grädde och ett par skivor gustavskorv med körsbärsmjukost

Lunch: Gratäng med färska champinjoner, purjolök, creme fraiche, philadelphiaost, riven ost och köttfärs kryddad med kakao och harissa. Riven stekt blomkål till.

Fika: samma som ovan.

Middag: Weisswürst med (lite) söt senap och en klick majonnäs. Riven stekt blomkål. Efterrätt: kalvdans med jordgubbar och vispad grädde.

annikah
0

Frukost : oopsie med smör och ost samt kaffe med en gräddskvätt.

Lunch : bacon och två ägg, matjesill och vitkålssallad.

Middag : Fläskfärsröra med lök, champinjoner, creme fraiche och grädde, tillbehör coleslaw.

Maerion
0

Gårdagens mat:

Två kokta ägg med majonäs och böcklingpastej, kaffe med äggmjölk.

Texas chili con carne utan bönor, gjord på högrev med en klick smör, pizzasallad.

Moussaka m ostsås gjord av grädde, filadelfiaost, parmesan och riven gouda.

Listeria
0

Frukost: 3 ägg mosade med bea.. Så mätt att jag mår illa Obestämd

monsunrain
0

2 ägg, 2 salamiskivor med philadelfia på, en bit gräddleverpastej en bit gurka, lite röra med creme fraiche majonäs och wasabi, vatten och kaffe med grädde.

Gott :)

sarasnart30
0

Hej kul tråd!

Till frukost i brist på inspiration 4skivor pålägg, fem skivor ost, fet ost, 2msk cremefraiche och en avocado.. nu är det lunch snart för min del..

kylbalsam
0

frukost: 2 oopsies med smör,  skinka, stureost, kaffe med vispgrädde

middag blir det nog stekt fläskytterfilé med gräddstuvade champinjoner, blomkålsmos

Icegirl
0

Frukost - 1/4 nötbröd med mycket smör och ost, vatten.

Lunch blir älgstek med gräddsås och blomkålsmos.

Middag är konstigt nog inte planerad - har helt enkelt inte hunnit - ska o storhandla ikväll så vi får se.

nyborjare08
0

Frukost: Det "gamla vanliga": äggröra på ägg, äggulor och grädde och stekt bacon till det.

Fika: en kopp kaffe med grädde.

Lunch blir surkålsgryta med grytbitar av griskött i. Receptet hittade jag här, nåt polskt namn… Creme fraiche och majonnäs till.

Middag vet jag inte eftersom vi ska på sambons brors födelsedagskalas. Men de vet hur jag äter och brukar ta hänsyn till det så det blir säkert nåt bra.

Listeria
0

Lunch: korv stroganoff med CF bas, broccoli

Mellis: 1 ruta mörk choklad, 1 tunn skiva morotsrulltårta (jag är way för matglad för att inte testa nya bakverk när jag får chansen)

Middag: stekt rostasbiff (TIPS: nästan lika mört som oxfile fast mycket billigare) med findus deligrönsaker och en stor klick vitlökssmör..mums! Glad

Är fortfarande hungrig så det bli nog en äggmjölkschailatte efter en härlig långprommis..

raphanus
0

Frukost: Tre stekta ägg med bacon.

Lunch: Tre kokta ägg med majonnäs.

Middag: Äggmjölk smaksatt med 100%-ig choklad.

Icegirl
0

Middagen blev inte helt kolisfri - småländska isterband med blomkålsmos. Isterbanden kansk någon kolis för mycket - men ack så gott.

Maerion
0

Frukost: Moussaka från igår, kaffe med äggmjölk

Lunch: Två korvar från Lidl, 1,2 kh/st, med

dijonmajonäs

Middag: Moussaka från igår. Supersmarrig:-)

Kvällsgott: Ostrullar med smör

Maerion
0

Hur gör du chailatte? På cafe använder de ju chaisirap med en massa socker. Kan man göra själv?

Listeria
0

#44: Jag gör det med riktigt chaite (finns både svart, grönt och rött).. Blir ju inte samma sliskiga (men ack så goda) dryck som på cafe men smaskigt är det! Särskilt om man använder ett riktigt bra löste Glad

Lieta
0

Började dagen med 2 smörstekta ägg och 70 gram mjukstekt bacon tillsammans med en kopp kaffe med vispgrädde.

Sen var jag inte hungrig förren mot eftermiddagen då jag åt en fläskkotlett med ost och vitlökssmör.

Under dagen har jag druckit ett antal koppar kaffe med vispgrädde… Jag tror jag har tur, för vispgrädden har hittils inte hindrat min viktminskning, och det ÄR ju så gott, Kyss

SirfalasEmy
0

Jag är inte nöjd med dagens intag, men det ska bli bättre imorgon.

Frukost: 1 ooopsie med mycket bregott och ost.

Lunch: Tonfisk blandat med CF. (försov mig på förmiddagen och fick nästan kasta mig i bilen)

Mellanmål: 1 avocado och 1 oopsie med Bregott och ost

Middag: 1 stor fläskkarrebit, coleslaw, SMÖR och gul paprika.

Nu lagar maken lunch till sig till imorgon. Luktar gott… Tungan ute

Lieta
0

Jag vet inte riktigt varför, men dagens matintag har varit väldigt litet. Antar att min kropp helt enkelt inte behöver mer just nu, för jag äter bara när jag är hungrig. #47s dag låter inte så illa dock i mina öron, men sen är jag ganska liten i maten också…

SirfalasEmy
0

#48 Vissa dagar är väl bara så helt enkelt. Bara man vet att man äter rätt grejer och håller fast vid detta att äta när man är hungrig och sluta när man är lagom mätt. Glad

Det jag var missnöjd med var lunchen. Ville ha lite mer fett och kanske ngn liten grönsak, inte bara CF till tonfisken (försöker undvika mjölkprod. men idag ick det inte så bra).

Maken stekte resterande karreer ikväll och det blev en till mig också. Jippi! Ska göra persiljesmör imorgon, vilket var längesen. Mmmm. Skrattande

nimh
0

Frukost: Te och plocktallrik med några skinkrullar med avocado och philadelphiaost, ett par körsbärstomater och en bit brie.

Lunch: Köttfärssås med strimlad vitkål, parmesan och en klick creme fraiche.

Mellanmål 1: 3 Mozzarella sticks på MAX (sambon vill ha hamburgare).

Mellanmål 2: 1 flatbröd med bregott och brie.

Middag: Ytterligare en plocktallrik med två kokta ägg med böcklingpastej, några skinkskivor, keso, vitkål, körsbärstomater och paprikaringar.

Kvällsmat: Te, 2 bitar mörk choklad och 5 ostskivor (31%-ig gouda).

Ingen ultimat dag men SÅ mycket bättre än den senaste veckan…

Maerion
0

Frukost: Två kokta ägg med majonäs och böcklingpastej, kaffe med äggmjölk.

Lunch: Low-carbburgare på Max med majonäs istället för dressing och extra ost och bacon.

Middag: Fläskgryta med curry, soja, vitkål och grädde

Kvällsgott: Ostskivor med smör

blackeyes
0

Frukost: 50 gr CF och 50 gr Keso, kaffe med mjölk

Förmiddagsfika: Ägg- och tonfisksallad med majjo, 1 ägg, 50 gr tonfisk och 20 gr hemgjord majjo.

Lunch: 4 skivor stekt fläsk och ostgratinerade grönsaker

Eftermiddagsfika: 50 gr CF och 50 gr Keso

Middag: Soppgryta på blandfärs, vitkål, lök och vitlök smaksatt med sambal oelek och en buljongtärning. Åt ca 100 gr färs och 70 gr vitkål skulle jag tro

Kvällsmål blir några oliver och lite ost.

Medlem
0

Frukost: Köttfärsomlett med pinjenötter. 2 esperesso.

Lunch: Köttfärsbiff i långpanna med grönsallad.

Middag: Yoghurtgryta med hett smör på och några pinjenötter som dekor.

Sindri
0

Var så mätt efter gårdagens supé på räkor, avocado och tomat så till frukost orkade jag bara en äggmjölk på 2 ägg, kokosfett och lite smör. (Nä, jag är för lat för att väga - kanske 30 gr fett totalt)

Lunch - (efter en massa timmar) var ½avocado, ½dl turkisk youghurt med 1 msk solrosfrön, 1 msk nötter (malt alltså), 1 kopp grönt te.

Middag: Färsbiffar tryfferade med fetaost, gul paprika, soltorkade tomater, gul lök, kryddat med aningen sherry, timjan och vitlök. Ägg och grädde i smeten. Gräddsås till samt ostgratinerad blomkål, tomat, sallad, avocado.

Nu är jag mätt säkert till 10 imorgon!

Vilken skillnad på mitt liv nu och förr. Jag åt var tredje timme, darrig, skakis, hjärnsläpp och huvudvärk titt som tätt. Mycket jag avstod ifrån för att jag inte orkade tänka ut vad jag skulle ha med mig för mat hela tiden. Jag har känner mig så fri!!!!

Glorian
0

Fukost: mezer med björnbär

Lunch: grillad korv

Middag: köttfärsröra med zuccini, aubergin, purjo,vitlök soltorkade tomater i olja, kokosmjölk och kryddor

mellanmål kaffe o ostar

Medlem
0

#54 Håller med. LCHF ÄR en befrielse.

[iovis]
0

Frulle; ägg o baconomelett

Lunch; lax med vitvinssås, broccoli och zucchini (ratade det mesta av såsen och morötterna) Kul förresten, killen på restaurangen frågade om det var GI när jag inte ville ha potatis, jag sa ja för de har en Gi-variant, nåväl då log han stort o slog sig på magen - GI är toppen, 10 kilo är borta!!! Men så viskade han: -Men man måste ta bort sockret också….

Middag; Kycklingryta med bacon o avocado. Efterrätt, en skiva brie.

Snart blir det te, det blir nog ett rött.

Icegirl
0

Frukost: Nötbröd m smör och ost.

Lunch: Grekiska biffar m tzaziki

Middag: Litet älgkött och litet broccoligratäng - var inte särskilt hungrig.

Till kvällen - kanske litet ost o smör.

tusselisa
0

Hoho jag gillar den här tråden:)Mkt tips och man ser att många äter som jag:)

Frukost: Dubbeloopsi med bregott och salami från lidl

Lunch: för första ggr sen jag startade har jag glömt matlådan (currytorsk med blomkål) i kylen…gick till resturang tog köttfärslimpa(det ända "rena" utan sås lingon och potatis med de var jättesnälla fick ruccola med paprika istället sen serverades det bönsallad mums med mkt olivolja så det blidde inte så tokigt:)

Middag: min LCHF ande mamma bjöd på fläskotlett med gräddsås(smörstekt) och ostgratinerad blomkål och ngr oliver mmmm

+ ngr koppar kaffe typ 3 med vanlig mjölk har fortfarande inte vågat be om gräddeSkrikandesskärpning

Moogie
0

Frukost: äggmjölk på 3 gulor, 1 helt ägg och en sisådär 60g smör.

Lunch: en rökt makrillfilé och äggmjölk igen.

Middag: stekt grishals med en rejäl klick smör.

e1in
0

Frukost: 1 dl keso blandat med 1 msk creme fraiche + massor med kanel. Te + grädde. En glada kon ost.

Lunch: En hemgjord köttfärsbiff med fetaost. (den var dock väldigt liten) + en glada kon ost.

Mellis: Te med lite grädde, ännu en liten ost. (Dom är så goda)

Middag: 3 små fetaostbiffar och tomatgräddsås med basilika och lök.

Fuskis när jag pluggade: 1 finncrisp med smör och räkost.

Medlem
0

Frukost: 2 stekta ägg med majo

Lunch:Köttfärsbiff och lite sallad.

Middag: Vindolmar (utan ris förstås) och yoghurt.

Mellanmål: Espresso eller grönt te.

greensis
0

Frukost: ett halvt paket bacon. Svart kaffe m bregott. PUMA på fredgasfikat. Mer kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

missaz
0

INGENTING!!! Ett av barnen vaknade med 40 graders feber och var skitklen imorse, så jag har pysslat om honom och glömt mat till mig själv!

Är superhungrig nu, väntar otåligt på en köttfärslimpa som jag ställde in i ugnen för en halvtimma sedan; att vänta en halvtimma till på den känns som tortyr; men vad göra…? (Hade ingen färdig LCHF-mat i kylen att äta…)

LillaBedan
0

Äggmjölk med kaffepulver till frukost och nu efter gymmet blir det köttfärslimpa!

e1in
0

Frukost: -

Lunch: 1 dl keso med kanel och en klick creme fraiche. 2 ägg med smör.

Middag: Ugnsomelett med en täcke av creme fraiche och sparris! *MUMS*

greensis
0

Lunch: Jättetallrik kycklingkebabsallad

Fabricati diem, pvnc!

Icegirl
0

Frukost: Nödbröd m smör o ost - tycks vara min standardfrukost på veckorna - går snabbt och mättar bra.

Lunch: Några bitar stekt bacon från igår men de smakade inte bra så det fick bli en Wasa Crispin Light 3,7 kolisar med mycket smör och ost. Mättade dock bra.

Middag: Blir tacos, med ostchips i st för tacoskal och hemgjord tacokrydda och tacosås. Kanske blir det hemgjord glass utan socker senare i kväll.

storost
0

Grillkorv från Lidl och brieost

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Solpuss
0

Kalix-löjrom med rödlös och créme fraiche ocg bubbelvin till förrätt, sedan hemgrillade revben.

*slickar mig om munnen*

niloss
0

tacos, hemgjord tacokrydda o det blev jättegott till färsen hade vi riven ost,cf,salsa,sallad,

Jennix
0

1: Fläskkarré, smör

2: Stekta ägg, ostskiva, paprika, gurka

3: Grillad kyckling (ja, jag äter försiktigt) Tyst

Aliki
0

Hej!

Frukost: kaffe med grädde, 3kokta ägg mosade med en klick smör och en tsk stenbitsrom.

Lunch; ca 3 msk skagenröra och 1 glas filmjölk

mellis: 1/2 pkt Kvibille Gräddädel

Middag: 1,5 stekt fläskkarre med vitlökssmör och bea, lite sallad med feta. 2 stora glas vin

Kan man ha det bättre?Flört

Trevlig helg!

greensis
0

Frukost: Resterna av en rostad macka (Fy mig!) med lika mycket bregott som bröd, samt ost. C-vitamin brus. Svart kaffe.

Lunch: 2 stora skivor pressylta. 6st chilicheese från MAX. Vatten. Svart kaffe. Nagelstor bit 100% choklad.

Middag: 3 stora skivor pressylta. Klick creme fraiche. 2 rädisor, salladsblad, 2 cocktailtomater. 1/2 glas rödvin. Vatten.

Troliegen te m grädde till natten.

Fabricati diem, pvnc!

Puhlo
0

Eftersom jag har nånslags förkylning så har jag inte kunnat äta förrens nu (svullen tunga som inte gör att jag kan varken svälja eller tugga ordentligt. :( ), men det blir :

Ugnsomelett med chorizo, lök, svamp och osssssssssssssssssst. :9 Samt cf till, och en liten sallad, finstrimlad.

Lava
0

Brunch: Ägg och bacon

Middag: Tacogratäng

Lördagsgodis: Chokladkaka (på 72% choklad, smör och ägg) och vispgrädde

e1in
0

frukost: -

lunch: 1 dl turkisk yoghurt. en glada kon ost.

middag: Korvgryta med stark korv, lök o tomatsås.

Syndade igår med hamburgare, pommes och öl :(

Efva
0

Frukost: 3 ägg med majonnäs

Fika: svart kaffe x 2, glass à la kaisakavat m hallon

Lunch: grillad kycklingklubba m röra av cf och ph-ost

Middag: gratinerad pannkaka med bregott och riven ost

Kvällssnacks: 1 ruta 86%-ig choklad bruten i småbitar

nimh
0

Frukost (brunch): 1 stekt fiskfilé gratinerad i micro med några smörklickar och ostskivor, 2 körsbärstomater och lite strimlad vitkål. Te och vatten till det.

Mellanmål (lunch?): 3 ost- och skinkrullar, en liten skål med turkisk yoghurt blandad med vispgrädde, lite vaniljpulver, LIIITE honung och några valnötter.

Middag: Fläskkotlett med kryddsmör och blomkålsgratäng.

Kvällsmat vet jag inte än, men det kan nog bli nåt litet framför veckans intag av tv-serier…

Lava
0

Brunch: ägg och bacon

Biosnacks: Lite cashewnötter.

Middag: Oopsiepizza.

Vicks
0

Dagens intag vill ni knappast höra, men det får ni ändå:

Grekisk youghurt med lite grädde i + kaffe

Uppvärmd köpepizza + lågkolhydratöl (1 litet glas)

1 tårtbit + kaffe

Nästan en chipspåse + ett glas rött.

SkämsTystRynkar på näsan

En synnerligen avskräckande dag mitt uppe i alla goda mattips!

Besika
0

Brunch: 2 kokta ägg, 1 finncrisp med mycket smör, grönt te med stor klick kokosfett

Stor kaffe latte med en chokladtryffel

Middag: kyckling med jordnötssmörsås från Airams och Dr Dahlqvists kokbok med sallad till

monsunrain
0

Frukost: 2 kokta ägg mosade med ett gäng kräftrumpor, CF och dill, mums! Kaffe med grädde.

Lava
0

Frukost: kall Oopsiepizza med bea. Kaffe med grädde.

Ta-Co
0

Till frukost. Jag lagade oopsies med fyllning emellan: leverpastej, tonfisk, en skvätt grädde, creme fraiche, dill, några droppar citron: detta blandade jag ihop och lade mellan två oopsies, en skiva skinka ovanpå som jag bredde majonnäs på och la på sen ett kokt skivat ägg och massor med räkor. Mums!! Tungan ute

niloss
0

#85 va gott det låter, som en liten smörgåstårta

Ta-Co
0

#86 Ja och det roliga är att jag tycker det är godare än "vanlig" smörgåstårta! Tycker brödet är lite äckligt och blir kletigt i munnen men inte detta för det bara liksom smälter, mums! Glad

Tyvärr tog burken med räkorna slut nu så det dröjer lite innan jag käkar just denna kombination igen men imorgon kan jag testa något annat skoj så kanske jag får en ny favorit. Skrattande

bullmagen
0

frukost: ricotta cake (rester)

lunch: hemmagjorda hamburgare med guacamole

Aquilegia
0

Åhå! Man ska redovisa sin framfart i skafferiet…Flört

Frukost: KesoKlassikern (125 g Keso, 1/2 dl vispad grädde, 1 msk krossat linfrö, 1/4 krm vaniljpulver och 10 gram hallon)

Mellis: Stekt ägg med 1 msk dillmajonäs

Lunch: Korvsallad (180 gram blandad sallad - gurka, tomat, paprika, isberg - 50 gram oliver, 40 gram skivad ölkorv och fyra skivade cornichoner). Kylskåpsinventering som smakade suveränt!

Eftermiddagsfika: En Oopsie! med C/C-smör (smör smaksatt med en rejäl doft Santa Maria Cacao & Chili)

Middag: Tjälknöl med broccoligratäng (broccoli, fetaost, ägg och CF) och lite grönsallad.

Skaldemans Ratio: 0,8

Medlem
0

Frukost: Kalkonbröst i currisås

Lunch: Köttfärslimpa med majo

Middag: Köttfärslimpa med majo

Aliki
0

-Kokta ägg mosade i smör, kaffe med lättvispad vaniljgrädde

-två bitar ost

-Kassler med stuvad spenat

-Grönsallad med köttfärssås, några fläsksvålar med smör,ost och skinka

-2 tsk osötat jordnötssmör

Johannika
0

- Kesopone (Keso/Mascarpone och grädde)

- Omelett med riven parmesanost

- 2 ägg och en lådda makrill i tomatsås och broccoli

(Lite halvtråkigt men i ugnen står en lammstek och i morgon blir det fläskfilé med ädelostsås)

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

IrisEriksson
0

Frukost: Kaffe med grädde / 2 kokos toppar

Lunch: Ljummen brysselkålsallad (Jättegod!!) Koka brysselkål och blanda med skivad rödlök, lite körsbärstomater, feta ost, balsamvinäger, olivolja, salt och peppar.

Fika: Kaffe med grädde och en chokladbit

Middag: Fläskfilé med guacamole och ugnsgrönsaker

Älskar brysselkålsalladen och den äter jag jämt :) hihi.. lagade chokladpudding ikväll också som jag tänkte spara tills jag veeerkligen behöver något gott… Grädde, kakao, sötningsmedel och 4 äggulor. Det är lätt och gott :)

nimh
0

Frukost: 1 flatbröd med bregott, skinka och ost, 1 liten avocado med citron och salt, te.

Lunch: Fetaostfyllda köttfärsbiffar med gräddsås, lite svartvinbärsgele, ½ liten potatis och salladsbuffé (lunch på stan).

Mellanmål: Några matskedar keso blandad med vispad grädde och vaniljpulver.

Middag: Stekt kassler med blomkålsgratäng, keso och 3 körsbärstomater.

Kvällsmat: 1 flatbröd med bregott, avocado och skinka, te, 1 satsumas, några matskedar keso.

Jo, och så lite godis… det som var kvar av marknadsgodiset jag köpte när det var vintermarknad. Ah well. Det var inte så många bitar.

Aquilegia
0

Ny dag och ny mat! Mums!

Frukost: KesoKlassiker (Sååå gott, nästan lika ljuvligt som Ortsjögröt…)

Mellis: Fullkornsoopsie (linfrö och kummin) med smör och vällagrad engelsk cheddar.

Lunch: Tonfiskdip (två tredjedelar tonfisk, en tredjedel majonäs) med selleri, morot, gurka och oliver.

Eftermiddagsfika: 2 hembakade ostkex

Middag: Strimlad biff i CF-sås med paprika, vitlök, chili och oregano. Lättstekta halvmånar av squash.

Ratio: 0,8

Oopsies! är en fantastisk uppfinning. Äntligen kan jag fika med jobbarkompisarna och slipper smyga med mina stekta ägg och min majonäspyts. Nu käkar jag "macka" och snackar skit precis som resten av gänget.

nenna31
0

Frukost: äggakaka….2ägg+0,5 dl grädde+riven ost,svartpeppar o salt

Lunch: 2 st kokta ägg med majjo

Kvällsmat: ännu ett ?-tecken….

Kalas: grädde +bär…..hoppas jag …..Glad

Solpuss
0

Två kalla, underbart goda äggmuffins med massor bacon i.

Till det en kopp te med kokosfett.

Icegirl
0

Middag igår blev mandelmjölspannkakor till mig o riktiga till övr familjen. Till detta hallon och grädde.

Idag blir det någon köttfärslåda som min bonusdotter ska laga till, en med makaroner i till alla andra och en med kanske litet blomkål eller squash i till mig.

Dessutom kalas i kväll - vet inte vad jag ska äta men kanske toppen på en bit gräddtårta.

e1in
0

Brunch: Omelett med bacon, mozarellaost, sparris och bearnaisesås. Geggigt och otroligt gott! + 2 små skivor kalkonkorv.

Lär stå mig i många timmar.

greensis
0

Frukost: salamirullar m brie

Lunch: cornflakespanerade lammtestiklar m blomkålsgratäng + kalla grönsaker

Fabricati diem, pvnc!

nimh
0

Frukost: Te och 2 flatbröd med bregott, ost, skinka och avocado.

Lunch: 2 kokta ägg med majonäs.

Middag: kommer att bli ädelostfylld, baconlindad kyckling med nån sorts sås (ädelostsås kanske?), riven vitkål och avocado tror jag.

Och sen får jag se om det kanske blir lite ölkorv och skrattande kon-trianglar ikväll på tåget ner till Skåne. Jag har iallafall kokat ägg som jag tänkte äta till frukost på tåget, med citronmajonäs, och så ska jag göra en sallad med kyckling, bacon och sojabönor att äta till lunch - antagligen med citronmajonäs till den också. Glad

Förhoppningsvis kan jag äta någorlunda bra nu under påsken, men det kommer att bli svårt med tanke på att de vänner jag ska bo hos är ganska fettskrämda… mannen i familjen vill varken äta fett eller spannmål/potatis etc., bara kött och grönsaker. Och hans sambo äter mycket godis och chips, och mackor. Så det här blir intressant.

Fetrik-Snubbe
0

Ikväll blir det curry pudrad stekt lax med sås på stekt lök och röd paprika i curry (madras) med mycket grädde.

Puhlo
0

Ikväll blir det Taylors and Jones' Cumberland pork-korv med lite isbergssallad till. Mer än så har jag inte bestämt. :)

Efterrätt: Clotted cream (65% fett!) och blåbär.

Solpuss
0

Fler ägg/baconmuffins, äggmjölk och en av ikeas goda räkmackor utan brödet. :o)

Nu ett glas rött för att fira påsklov!

Tjoho! :o)

Empe
0

Äggtrött så idag blev det ett glas filmjölk med grädde och kanel i. En kall färsbiff slank i av bara farten också….

Dagens lunch blir just färsbiffar med Ica´s mimosasallad (som innehåller färre kolhydrater än övriga märken av någon anledning…)

monsunrain
0

EMPE!

Berätta mer om Ica´s mimosasallad, kur mycket kolisar är det i den?

Idag har det blivit kokta ägg med riven ost och CF. Har skallebank så det blir nog mest dricka idag…..

Monky
0

Frukost; 2 stekta ägg + snabbkaffe med lite grädde

Lunch; Stekt lax med sås på grädde, en sallad på avokado och ångkokt broccoli med dressing (olivolja, balsamvinäger, persilja och vitlök)

Middag; Makrill i tomatsås (konserv) + ev nåt ägg

Lava
0

Frukost: Fjällfil med några mandlar och hallon

Lunch: Asiatisk buffé på restaurang. Jag tog stekt kyckling och lite varma grönsaker. Kaffe med gräddmjölk.

Empe
0

#106 ICA´s egen mimosasallad innehåller enligt deklaration: protein 1g, kolhydrat 8g, fett 32g.

Jag tycker den blir ypperlig snabbmat tillsammans med ett paket rostbiff/skinka när man inte orkat/hunnit fixa lunchlåda tex.

tjej39p
0

Frukost: 3 st kalla strömmingsflundrer med en klick majonnäs.

kaisakavat
0

Gravad lax med kokta ägg och majjo

Stekt lax med smör

Laxröra  

Skrattande

mejram
0

frukost: ägröra på 3 ägg och en stor klutt smör

lunch: sån där falsk fläskfilé med jordnötssås och vitkålssallad med groddar, rädisor och ananas (ajabaja men åh, så gott till jordnötssåsen)

middag: ugnsstekta kycklingben, sås på turisk yoghurt, majonnäs och en massa kryddor, sallad, gurka och morotsstavar

kvällsfika: serranoskinka, ostrulle med smör

Aquilegia
0

Puffar upp åt Milla!

Dagens Meny:

Frukost: Keso med vispgrädde, vanilj och bär.

Mellanmål: Oopsie med potkäs och paprika.

Lunch: Grekisk sallad med mycket fetaost och oliver.

Eftermiddagsfika: Jordnötskaka

Middag: Pytt på nötkött, svamp, squash och lök. Stekt ägg.

Äter 75 gram protein, 120 gram fett och 25 kolhydrater om dagen.

nenna31
0

Ny vecka nya tag….Glad

Skriver in i minmat…..

Frukost: 1/2 pkt bacon, 2 ägg, 0,5 dl grädde och 30 gr smör = baconomelett……

fortsättning följer…

Listeria
0

Frulle: 1/2 nötbröd med ett stekt ägg och lite kaviar

Lunch: 1 laxfile med mandelspån och kanel, apelsinsås (TY och apelsinskal) och broccoli till det

Middag: 1 stor köttfärsbiff med fetaost och soltorkade tomater, sallad på roccula tomat och oliver, tzatziki med extra olivolja

Kvällsfika: 1 skiva brie med parmaskinka

Kör lite kaloribegränsad kost nu inför sommaren.. Mätt och nöjd är jag dock :)

Monky
0

Dagens intag;

Frukost; En omelett på ett ägg och en skvätt grädde, smaksatte med lite riven parmesan (har väldigt liten stekpanna, 20cm eller nåt så det får inte plats så mycket)

Lunch; LCHF pannkakor efter eget modifierat recept, 2 ägg, 1,5dl grädde, 1dl "mjöl" (som bestod tre delar lika mald valnöt, kokosflingor, sojamjöl), en nypa salt.

Till det vispade jag 2dl grädde, smaksatte med lite vaniljpulver och en tesked konc fun light jordgubb. Jag vet att det är en massa tillsatser men det var jätegott!!

Satsen räckte till 6 pannkakor (i min minimala stekpanna) men jag blev mätt på 3st.

Middag; Det blir nog stekt lax med gräddig skogschaminjonsås.

Tips på glass; För den som inte har några problem med fun light kan jag rekommendera en kall kesella 10% fett (3,5 g kol/100g), med 1-2 matsk konc fun light, blanda och det blir som mjukglass!!

Grymt gott!!

monsunrain
0

Frukost blev 3 kokta ägg med CF plus en bit leverpastej.

Middag blev isbergssallad med bacon och svamp i grädde.

Precis tryckt i mig lite bär och vispad grädde.

Fast idag känner jag för att raida i skåpen… :/

Jag ska nog göra mig en äggmjölk så kanske suget efter något att stoppa i munnen försvinner.

Janice
0

Frukost/9-fika: Halv kopp snabbkaffe med ca 1/2 dl grädde. En bit Brie, salami.

Lunch: En bit grillad kyckling (med skinn såklart, mmm), lite isbergssallad, creme fraiche. Plus en likadan kaffe-gädd-kopp.

Em: Kaffe-grädde-kopp.

Middag/kväll: Nåt kallt småplock, troligtvis om jag är hungrig. Ägg, ost, smör kanske.

Dålig inspiration till matlagning för tillfället! Men det blir nog bättre.

greensis
0

Frukost: ett kokt ägg med i fickan. Svart kaffe m bregott

Lunch: 4 skivor kokt rimmad tunga, kokt broccoli, majonäs. Vatten & kaffe.

Middag: LCHF-hallonpaj under nöt&smör-täcke m 3 dl vispgrädde.SkämsTungan ute Ett kokt ägg till kvällen. Vatten & kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

babybel
0

Frukost/lunch: en stor köttfärsbiff, ett hårdkokt ägg och kryddsmör

Mellanmål: lite ost

Middag: knaperstekta fläskkotletter med broccolimos

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Mervi
0

Frukost: kokta ägg med smör, kaffe med smör

Lunch/eftermiddag: ost+smörrullar

Middag: kycklingfilé

kväll: kaffe, smör och lite brieost, ett par skivor salami och en oliv.

Listeria
0

Fulle: Äggröra gjord på 3 ägg och en stor klick smör, en klick philadelpiaost, 1/2 tomat

Lunch: 1 stor köttfärsbiff m fetaost och soltorkade tomater, rocculasallad m oliver, en stor klick tzatziki med extra kallpressad rapsolja

Middag: 85 g korv (lidls fina) m broccoli och stekt rödlök, en klick smör och en klick osötat dijonsenap

Kväll: 1 kvart nötbröd med smör, sallad, brie och parmaskinka, te med en skvätt grädde

Åh vad jag njuter av denna kost! Glad

flikkan77
0

Frukost: tre prinskorvar med ost och c.f.-röra

Middag: Sallad med bacon i gräddsås

Lite mandlar som mellanmål med.

"You just have to belive…"

kricko1
0

Jag inser när jag skummar igenom er andras dagsmenyer att jag måste äta alldeles för mycket. Jag förundras över att ni klarar er på så lite mat och många verkar bara äta två ggr. per dag inkl. frukost och ändå vad jag skulle säga är relativt små mängder mat.

Jag fattar inte riktigt hur jag ska komma ner nivåmässigt. Idag har jag ätit två dl TY med 1 tsk sockerfritt äppelmos (egenkokat)+ vaniljpulver och lite kanel. Två (väldigt små iof) kokta ägg och en skiva (skuren med kniv) Svarta Sara.

Nu kommer jag att stå mig väl med enbart svart kaffe (vilket är vad jag kan ta på mitt jobb) under fm. Men mellan elva och tolv kommer jag att vara hungrig som en varg efter lagad lunch.

Sedan kommer middagen och då är jag aldrig lika hungrig, men ska jag inte börja gräva i kylskåpet på kvällskvisten så vet jag att jag måste äta ett ordentligt mål mat även vid fem-sextiden.

Huuuhh.. jag får nog vara tacksam att jag inte gått upp mer under dessa fyra månader än de där tre hg som diabetesköterskan detekterade i torsdags (och efter påskhelgen är det nog ett kilo ytterligare som smugit sig på).

Viktminskning klarar jag inte så bra på den här kosten märker jag. Men blodsockret har normaliserats… man kan kanske inte få allt.

Men jag förvånas över att ni verkar klara er på så otroligt lite mat. Jag är ändå inte så jättestor  (158 cm och 58 kg)… hur katten får man maten att räcka länge på liten mängd?

Jag anar att någon kommer att svara ät mer rent fett… men där går jag bet. Jag börjar må illa om det blir för mycket rent fett. Men jag äter fullfeta produkter till allt. Men tugga eller dricka rent fett, det klarar jag inte. Jag får besvär av både magkatarr och illamående Rynkar på näsan

Finns det något annat sätt? (dum fråga förmodligen Skäms)

VH!/K.

nimh
0

#124 Blanda lite vispgrädde i yoghurten och, om du kan äta majonäs utan illamående, ät äggen med en klick majonäs.

Till lunch och middag: gratänger eller grytor är det lätt att tillsätta lite extra smör i. Ganska mycket extra smör till och med… Till helt kött/kyckling etc. är det gott med kryddsmör, går utmärkt att kombinera med en gräddsås.

Men sen så är det ju så att alla är olika - jag skulle inte heller kunna klara mig med bara två mål på en dag. Frukost, lunch och middag och ibland kvällsmat eller nåt mellanmål måste jag ha, om jag inte sover väldigt länge på morgonen för då blir det brunch, middag och ev. kvällsmat… Men jag står mig ändå mycket längre på den här maten än på mat med kolhydrater.

Empe
0

Frukost; Gårdagens middag i form av lamm som puttrat i lite rödvin och tomatsås och allehanda kryddor samt en gratäng på aubergin, parmesan, mozzarella, kokta ägg och tomatsås.

Till lunch/middag blir det nog lite ägg och bacon bara.

nimh
0

Bara på kul så har jag fotat min mat idag och lagt upp på min blogg:

http://notyourentertainment.blogspot.com/2009/04/dagens-mat-i-bilder.html

Frukost: Arlas ekologiska yoghurt (ca 4% fett) med hallon och valnötter, ett kokt ägg med salt, te och kolsyrat vatten.

Lunch: En PUMA med isbergssallad, gurka, tomat, räkor, ägg och majonäs. Kolsyrat vatten till.

Mellanmål: 2 bitar mörk choklad.

Middag: Snabb korvgryta på skivad lunchkorv, creme fraiche, sambal oelek och haricot verts, serverad med en blandad sallad med vinägrett. Kolsyrat vatten till.

Kvällsmat: Två flatbröd med keso och gurka, te.

Maerion
0

Frukost idag blev påskskinka i skivor med majonäs och kaffe med äggmjölk.

Lunchen bestod av köttfärsröra med broccoligratäng.

Till kvällsmat fick vi smögåstårta på jobbet som jag nobbade. Åt lite babyspenat och kräftröra som blev över från igår och är vrålhungrig nu. Kommer att äta lite mer broccoligratäng när jag kommer hem.

Lava
0

Frukost: Fil 4% med lite grädde. Några hallon och mandlar. Kokosflingor.

Lunch: Fetaost, tomat, oliver, kyckling, isbergssallad. Creme Fraiche

Mellis: Vispad grädde med några hallon

Middag: Stekt lax, broccoli, fet vitlökssås

Listeria
0

Dammit va hungrig jag vart hela dan! Har ändå ätit rätt mycket tycker jag Obestämd

Frulle: Omelett på 3 stora ägg och en skvätt grädde stekt i en stor klick smör

Lunch: 1 köttfärsbiff med feta och soltorkade tomat, sallad med oliver, tomat och vinegrett, en stor klick tzatziki

Middag: 100 g korv med hög kötthalt från lidl, haricot vertes, lite rödlök.. allt stekt i smör med en extra klick på samt lite osötad dijonsenap till. Till efterrätt blev det 1 dl TY med lite hallon och LCHF musli

Kväll: 1 skiva parmaskinka och en stor bit brie

cream1
0

8.00-Två koppar kaffe med grädde, en bit gräddost.

12.00- Stor Ostburgare med "majonäsdressing" (hemmagjord majonäs, peppar, färsk gräslök, tomatpuré) och sallad

15.00- en kopp kaffe med grädde,en chokladmuffins (Gjorde dom igår. Supergoda! 2 ägg, 100 g smör, 0,5 del grädde, 1 msk vaniljsocker, 2-3 msk honung, kakao efter behag, 1 dl  jordnötter/mandel, 0,5 dl kokos och ev lite bakpulver 175 grader. grädda bara några minuter så att det fortfarande är nästan som smet. Låt stå i kylen över natten.Ät med gott samvete!mycket av sockret försvinner under gräddningen)

19.00- gryta på fläskfärs, champinjoner, kryddor, cremefraiche och majonäs, bladspenat med smör i.

efterrätt - Ytterligare tre muffins. Tänkte bara ta en, men dom är små och oemotsånderligt goda så jag kunde inte stå emot. Men men.

babybel
0

Brunch: Ett par skivor skinkstek med smält ost och kryddsmör

Mellanmål: Macadamianötter och ölkorv

Middag: Gryta på lammlever, bacon, champinjoner och creme fraiche. Till det en liten äggröra för mig och coleslaw för sambon.

[linda-pinda]
0

Frukost idag: tre stekta ägg med sex ostskivor på (38%) samt en burk makrill i tomatsås.

flikkan77
0

Igår åt jag:

frukost: falukorv med ost och c.f.-röra

lunch: bara ost och c.f.-röra

kväll: prinskorv med ost och c.f.-röra

Däremellan åt jag en halv kaka, lite glass och mycket grädde. Inte så lchf-igt men gott var det!

monsunrain
0

Idag har jag gjort en äggmjölk att ha i kaffet istf vanlig mjölk. Det var väl inte det godaste jag smakat men det var faktiskt bättre än grädde i kaffet. Äggmjölken är mycket mumsigare med en gnutta kakao i ;)

Till kaffet hade jag smält ost och några kokta ägg, det är mums!

Hausswolff
0

Idag har jag bara ätit frukost, men igår åt jag:

Frukost: lika delar av Meze, CF och grädde ihopvispat med några msk proteinpulver (Kokos & Pistage-smak). *mmmmmums*

Lunch: Smörstekt laxfilé med spenagräddsås och lite broccoli.

Middag: Karrékotlett och onödigt god gratäng på majrova, rättika och kålrabbi. Bearnaisesås till.

Och så en Babybel och 1 ruta 86%-choklad till mellis innan stallet.

Aquilegia
0

Nu har jag slarvat med mängden (över helgen) och balansen (onsdag & torsdag på resande fot) samt druckit alkohol fyra dagar på en vecka, så vågen står still. Men nu har jag tio dagar på raken med goda förutsättningar för både sans å balans!

Idag blir det:

Frukost: Min gamla, vanliga, älskade KesoFrukost

Mellis: Oopsie med böcklingpastej och gurka

Lunch: Liten Kesopaj med kantareller, kassler och sallad på cocktailtomater, oliver (massor!) och rödlök. Och en tsk chiliolja!

Middag: Salsiccia med blomkålsmos, dijonsenap och cornichoner.

babybel
0

Brunch: Stekt kotlett med ett hårdkokt ägg och kryddsmör

Mellanmål på resande fot: Ett par skivor rostbiff, ost och gröna oliver

Middag: Varsin rejäl skiva stekt ryggbiff, stekta champinjoner och coleslaw till sambon (som inte är lika strikt) och stekt ägg och kryddsmör till mig

Lava
0

Brunch: Ägg och bacon

Fika: Grädde med några hallon

Middag: Oopsiepizza m bea.

flikkan77
0

Igår åt jag:

Lunch/frukost: prinskorv med ost och c.f.-röra

kvällsmat: stuvade grönsaker och prinskorv.

Sen blev det lite mandlar och en chokladbit i bilen och på kvällen lite fläsksvålar.

greensis
0

tysk korv, svart kaffe och 6st chili-cheese puffar

Fabricati diem, pvnc!

mikaelka
0

Ett par oopsies med smör och ost och festade till det såhär på lördagen och i och med att jag ska jobba idag: turkisk yoghurt med grädde och frysta hallon. :)

Nu på jobbet känner jag däremot att jag kanske borde tagit med mig något litet att tugga på, ska jobba till 16…

Lava
0

Frukost: Oopsiepizza m bea

Lunch: Ölkorv

Får se vad det blir till middag…

Aquilegia
0

Igår landade Sten Sture Skaldemans GI-Noll! i lådan och jag hann läsa både den och kolla Clintan-filmen innan jag träffade kudden.

Så idag testar jag att äta STORA portioner sällan (=när jag blir hungrig) eftersom den gode Sten Sture STRÄNGT avråder från mellanmål.

08:00: Min vanliga portion KesoKlassikern och två stekta ägg med dillmajonäs.

14.30: Oopsie-pizza med sardeller, oliver, lök och massor av Västerbottenost. Och en liten, hemgjord pizzasallad.

Ska sno ihop en tonfiskröra och koka ett par ägg så att jag har nåt vettigt på lut om jag mot all förmodan skulle bli hungrig igen idag.

nenna31
0

Frukost. Baconomelett 

1 ägg, 3 äggulor, 25 gr smör, 70 gr bacon och 50 gr grädde…..

Lunch. Ungstorsk med blomkålsgratäng

200 gr torsk i ugn, 36 gr smör, 26 gr grädde, Gratängmix ca.20 gr (tyvärr var jag tvungen att äta ur förrådet…mycket kolhydrater Gråter) + gratinerad blomkål….(smör,grädde,ost)

Ikväll. vet jag inte får bli något med minimalt med kolisar…..kanske bacon o äggula…..oliver med dipp….eller nåt ett glas rött skulle inte vara fel…..Flört

Aliki
0

Frukost: kaffe med grädde, 2 kokta ägg, ett gäng små fläsksvålar med smör och ost.

Lunch: blandfärsbiffar, blomkålsmos, isabergssallad och bea

Måste dela med mig av en lysande ide till färsbiffarna för att få dem mer som Wallenbergare och inte så hårda och stabbiga.

Hackade ner ca 100 gr. bacon, 1/2 spansk peppar och ca 10 champinjoner i stekpannan och fräste ihop med kryddor. Hällde sedan på ca 2-3 dl grädde som fick puttra ihop tills det tjocknat.

När stuvningen svalnat något blandade jag den med 500gr blandfärs och stekte i smör.

Mycket luftiga och härlig smak svampen.

Middag: Grillad fläskkarre,blomkålsmos, vitlökssmör och mycket vin

greensis
0

Gårdagens middag: Bläckfiskgryta m inlagd paprika, aubergine, squash i bitar, olivolja. Div kryddor inkl mycket vitlök och lite ajvar relish. Stor klick creme fraiche till.

Fabricati diem, pvnc!

ingrids
0

Frukost: 2 stekta ägg i smör + surdegsbröd med smör och brieost+kaffe med vispgrädde

Middag: Fisk med stuvad spenat + stekta grönsaker

Kvällsmat: Kokta ägg med räkor

Kvällsmål: 1 äpple + mandel

Tål lite bröd och frukt. Under påsken  s l a r v a d e  jag med mer kolhydrater allt från kakor till söta efterrätter., jag har inte slarvat så mycket på ett helt år..och då upptäckte jag något..min fotartros blev sämre , jag var svullen som en foboll, mer smärta och haltade när jag gick.

Blev striktare igen och idag en vecka senare är foten mycket bättre 

Återigen en insikt om vad sockret gör!

monsunrain
0

Otroligt ingrids…. att kosten har en såå stor betydelse har slagit mig också med häpnad.

Idag har jag ätit:

Frukost: 2 ägg, salami, swartswaldsskinka smör och gurka.

Lunch: omelett med kyckling och mycket spiskummin, gott!

greensis
0

Lunch: stek på picnic-bog, ratatouille, sky-gräddsås m bladspenat i, 2tsk osötat äppelmos, en klick creme fraiche. Mmm.

Fabricati diem, pvnc!

Aliki
0

Frulle: Kaffe med grädde, 2 kokta ägg mmosade i smör med stenbitsrom och en färsbiff med ost, tomat och majo på.

Till lunch/middag blir det säkert vitkål som jag just stuvat med purjo och pepparrot i grädde men vad ska jag ha till……?

De 2 sista färsbiffarna, köttfärsås, steka ett par skivor rimmat fläsk eller ta några skivor av den rökta laxen jag köpte på Lidl för 49:-kg

Flört

Hmm…Tråkig mat är det iallafall inte som bjuds här.

Ha en kolhydratfattig vecka allihop!

Thyra4
0

Frukost: 2 små kokta ägg, 1 inkokt strömming och 1 stekt och inlagd strömming

Mellis: 1 kopp varmt vatten med smör i och 4 skivor ost.

Lunch: Köttfärsbiff med coleslaw.

Lava
0

Frukost: Ägg och bacon. Citronvatten.

Lunch: Grekisk yoghurt 10% med lite grädde och hallon. 1 flatbröd med mycket bregott och rökt kyckling.

Till middag blir det grillad lax.

Icegirl
0

Frukost: Kokt ägg, pyttelitet kaviar, te med grädde och ett nötbröd med smör och korv med < 4 g kolisar.

Middag: Champinjonsoppar gjord på, 1/2 lök, smör, champinjoner i små bitar, grädde, vatten, cf, litet saft från 1/2 lime, salt o peppar, samt en stor sked philadelphiaost. Toppad med stekt bacon och persilja.

flikkan77
0

Frukost: Bacon med gräddsås och sallad

Lunch: Fläsksvålar med ost och c.f.-röra

Har inte bestämt vad det blir i kväll än…

babybel
0

Frukost: Stekt kotlett med äggröra och kryddsmör

Mellanmål: Ett hårdkokt ägg

Middag: Hel forell (billigt fynd på stormarknaden) ugnsstekt i foliepaket med färsk dill, persilja, smör, citron och vitlök. Färsk spenat och lite gräddsås till det.

monsunrain
0

Kvällsmat: prinskorvar och stekt ägg. Istället för den hysteriskt kolhydratsstinna senapen till som den är,  så blandade jag en liten dutt med smör och lät den smälta med korven i tallriken, gottigottgott!

nimh
0

Frukost: 4%-ig yoghurt med hallon och valnötter, 3 rullar på rökt kalkon, philadephiaost och groddar, en bit brieost, te.

Lunch: Falukorv i ugn (korv, purjolök, krossad tomat, ost) med en stor klick creme fraiche.

Mellanmål: Te, en liten bit tunnbröd (Umgås) med mycket bregott och lite böcklingpastej, en bit choklad.

Middag: Keso á la malta med hallon.

Aliki
0

Det blev stuvad vitkål med färsbiffarna med ost, majo och tomat till lunch/middag sedan……ett par glas rosevin på altanen med några fläsksvålar med bregott och prästost till kvällsmat.

Puhlo
0

Frulle: Finncrisp, majo, cf, nån skiva paprika + fet salami. :9

Middag: Sparris med löjromshollandaise, korv från taylors & jones med gräddstuvad savojkål.

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM..

nimh
0

Mjaha ja, keso á la malta var ingen bra middag (fast det insåg jag ju egentligen själv), det har blivit inte mindre än TVÅ kvällsmål:

Kvällsmat 1: 2 flatbröd med philadelphiaost, kalkon och gurka.

Kvällsmat 2: En PUMA med isbergssallad, körsbärstomater, gravad lax, pressad citron och creme fraiche.

[linda-pinda]
0

Har mest ätit ägg idag, men lagar nu en gryta på fläskgrytbitar, grönsaker och massor av grädde! Mums, vad gott det doftar - ser fram emot middagen!

greensis
0

Lunch: senapsstekt tunga, ratatouille m majonäs

Middag: Tyska örtkorvar och ett helt paket bacon. 1/4 äpple ungarna lämnat

Fabricati diem, pvnc!

nimh
0

Frukost: 4%-ig yoghurt utblandad med creme fraiche, hallon och valnötter. 1 kokt ägg, te.

Lunch: Korvgryta med creme fraiche, grädde, sambal oelek och haricot verts, sallad med vinägrett.

Mellanmål: Te, en bit mörk choklad, 1 kokt ägg.

Middag: Nån form av kasslergratäng - sambon har precis börjat laga mat så jag vet inte hur slutresultatet blir än.

Melindrea
0

Mums, det där var gott. Vi hade "pizza på burgare" lördag, och idag åt vi rester, nämligen köttfärs, bacon, pepperoni, salami, lök, vitlök, paprika och ost, allat blandat tillsammans och in i ugnen.

Branneli
0

Frukost; äggröra + hamburgarkött+ linfrö

Kvällsmat; köttfärssås(grädde,soya,paprika,lök,färs)+kålrot+broccoli

Tjaa & så kaffe & vatten e´klart.

Jätteskönt att slippa bestyret med lunch Glad. Frukost vid 10-tiden, samt kvällsmat vid 18-tiden.

Mervi
0

Frukost: det vanliga ägg + smör, kaffe + smör

Lunch: lite mandelbröd + ost + smör + svart kaffe

Middag: stekt fisk + spenatstuvning med philadelphiaost

Kvällen: 2 små skivor kall skinkstek.

Kaffe

Aliki
0

kaffe med grädde, 3 ägg mosade med smör och stenbitsrom

gräddstuvad vitkål med lite rökt lax och tomat-löksallad

2 babybell med mjukost

strimlad isbergssallad med köttfärssås och ost, stekt halloumi, några fläsksvålar med smör och prästost, en ostrulle med smör och grönmögelost i mitten

Nu får det nog räcka med ost!!

Godnatt!

Listeria
0

Greensis gör alltid så häftig mat tycker jag Skrattande

flikkan77
0

Lever nästan på ost, c.f. och fläkssvålar. Oskyldig Som det blev… Flört

Till frukost blev det dock stuvade grönsaker och prinskorv också.

babybel
0

Frukost: Stekt fläskkarre´och ett hårdkokt ägg

Lunch: Lång bilresa idag så det blev plockmat - kycklingbitar och miniostar av olika slag

Middag: Gryta på kycklingfileer, champinjoner, purjo och broccoli med en stor klick creme fraiche ovanpå. Lite pistachnötter efteråt

Melindrea
0

Ikväll blir det hamburgare, med ost, bacon, dressing, avocado, lök och sallad.

Monky
0

Frukost; Ett "skramblat" ägg

Lunch; Low carb pasta, quarn bitar, champinjonsås på grädde.

Planerad middag; En stekt lax med skirat smör och persilja

Efterrätt; Nånting som jag rörde i hop häromgaden… 2 delar turkisk youghurt, 1 del vispad grädde, knappt 1/2 kryddmått vaniljpulver, några småbitar vattenmelon.

annainorrland
0

ett kokt ägg, 100 g smör 100 g ost 50 g brie

Uttelille
0

Frukost: Äggröra på 2 dvärgägg och 40g ost. Kaffe

Mellanmål: 50g salami

Lunch: 150g brieost + en burk tonfisk

kaffe

Planerad kvällsmat: 150g köttfärsröra

Ja, jag håller på att se över kaloriintaget…Obestämd
Ska testa ca 1500kcal ett tag.

[Pennylane1]
0

nån skrev att h*n åt en PUMA… vad katten (hehe) är det!?

niloss
0

Pålägg Utan Macka

Ta-Co
0

Frukost: Äggröra på ett ägg och liten klick av överbliven köttfärssås, ihopstekt med mycket smör.

Lunch: 2 oopsies med en röra ovanpå bestående av cf, majonnäs, dill, räkor, några droppar citron, salt och peppar.

Mellanmål: Sista klicken köttfärssås med lite vitkål och smör.

Till middag ikväll har jag en kyckling i ugnen (önskemål från sambon) som jag har kryddat rejält med kött- och grillkrydda.

Mums Glad

Listeria
0

Frukost: Lyxäggröra på 3 ägg stekta i smör, 1/2 avocado, färsk basilika, salladstopping (typ pinjenötter, frön, torkad tomat och örter) samt lite kallpressad rapsolja ringlad över

Tentaplugg-godis: 4 små smörbollar med hasselnötter och rom Tungan ute

Lunch: Smörstekta champinjoner och zuccini med sås gjord på tonfisk, grädde, lite vitt vin, dill och rödlök

Har testat att göra LCHF pizza till middag men det slank ner lite väl mycket ost under tiden så jag väntar med den till jag är lite hungrigare Flört Folket i korridoren var mäkta förundrade över den fina mjölfria "degen"!

Icegirl
0

Frukost: 1/4 nötbröd med mycket smör och ost. Ett glas vatten.

Lunch: 1 o 1/2 lammfärsbiff med fetaost (lammfärs, salt, peppar, timjan, grädde, äggula fylld med en tärningsstor bit fetaost, stekt och efterkokad i en blandning av grädd och cf).

Middag: 100 g finsk ugnskorv 13% fett o 1 kolis. Till det 5 smörstekta sparrisar. Måste fylla på med mer fett i kväll så vi får se vad det blir.

nimh
0

Frukost: Äggröra på 2 ägg med en skvätt vispgrädde och kanske 20 g smör, 2 skivor stekt sidfläsk, en näve alfalfagroddar och några gurkskivor. Te till det.

Fika: en kopp automat-wiener melange (som slank ner innan jag kom på att det kanske inte var det bästa).

Lunch: En sallad på babyspenat, rökt skinka, fetaost, gurka, tomat, sojabönor (kanske ½ dl), vinägrett och en klick ekologisk castello-ost med "pikant"-smak.

Fika, igen: En stor latte. Detta gång ett medvetet val. (Men nästa gång ska jag be om en smoothie, utan socker - gjord på jordgubbar, blåbär, yoghurt och lite mjölk… Det borde väl funka nån gång ibland? Bättre än fikabröd iallafall.) Nyss blev det också en bit getost.

Middag (planerad, ej äten): Kyckling i ugn med jordnötssås (kokosmjölk, sambal oelek och osötat jordnötssmör), haricot verts och en "deconstructed salad" med gurka, tomat, paprika och fetaost.

Kvällmat: Tja… nånting blir det nog. Kanske skinkrullar med castello-ost/philadelphia och groddar. Och te.

Aliki
0

Som vanligt kaffe och ägg till frukost,, 2 babybell till med smör som mellis

Lunch blev lite kyckling, 2 revbensspjäll 1/2 avocado, lite sallad och majo

Middag:

3 skivor knaperstektstekt rimmat fläsk, skuret i småbitar över en näve babyspenat och en rejäl klick bea.

Snabbt enkelt och gott!

Lava
0

Frukost 05.15: Två kokta ägg. 75 gram turkisk yoghurt.

Jobbfika 09.30: Kaffe med mjölk. 1,5 dl filmjölk med kanel.

Lunch 13.00: 2 kokta ägg. 100 gram gravad lax. En klick majonäs.

Middag 17.00: Blomkålsmos och bacon.

I kväll blir det kanske en ostbit eller nåt liknande.

nimh
0

Frukost: Äggröra på tre ägg, vispgrädde, smör. Två skivor stekt sidfläsk. En näve groddar och några gurkskivor. Te.

Lunch: Sallad med salami, skinka, pepperoni, majonäs och chipotledressing på Subway. Te efteråt, på ett annat ställe.

Mellanmål: en bit brieost, några totalt onödiga bitar vit(!) choklad. Vet inte hur det gick till.Men Green & Blacks vita choklad är alldeles för god.

Middag: Köttfärssås med riven parmesan och haricot verts. 1 satsumas till efterrätt. (Jag kan inte gå förbi dem i affären! Satsumas är min favoritfrukt.)

Kvällmat: Ja, det blir det nog… igår när jag trodde att jag skulle äta skinkrullar med castello så blev det istället en bit chevré - så kanske skinkrullar ikväll istället?

greensis
0

Frukost: keso-mascarpone röra. Te & kaffe

Lunch: kinabuffé m wokade grönsaker

Middag: 1-2msk nötmix, 2 skivor falukorv, 1/2 strimlad morot.
Blir nog liten omelett eller ost&smör-rullar till kvällen

Fabricati diem, pvnc!

subcalva
0

#131 - jag tror inte sockret går åt under gräddningen. Det är vad som händer när man har jäst i en deg, då "äter" jästen upp sockret och jäser med hjälp av det upp degen. När det gäller en kaka eller muffins så är det inte samma sak. Tyvärr, för det hade ju varit trevligt.

Thyra4
0

Frukost: Omelett på 2 ägg och 35 gr bacon

Lunch: 2 stekta flundror med blomkålsgratäng

Mellanmål; Ingefärste, 1 litet ägg med majonäs, 1 skinkskiva och 3 skivor ost.

Middag: 1 hamburgare 90 g och lite blomkålsgratäng.

Larkspur
0

Frukost: äggröra på 3 ägg+1msk smör+3msk CF

2små koppar kaffe med röd mjölk

Lunch: 100g keso med 1msk CF

mm: 25g nötter

kvällsmat:  1/2 "korv" färdig ärtsoppa

nimh
0

Dagens mat hade varit perfekt fördelad (enligt Matdagboken.se) om jag inte fallit för frestelsen att äta smulpaj med vaniljsås till lunchen… men när alla andra vid bordet åt så kunde jag inte stå emot.

Frukost: 2 kokta ägg med salt, 1 flatbröd med bregott, skinka och ost. Te.

Lunch (på stan): Stekt fläskkarré med pepparsås, rivna morötter, grönsallad, alfalfagroddar, keso, några extra bregottklickar och en liten bit ugnsbakad lax (det var buffé med två rätter). Smulpaj med vaniljsås, te.

Mellanmål: 10 g mörk choklad, en bit brieost.

Middag: 2 stekta kabanosser, sallad/tomat/gurka med vinägrett, en klick creme fraiche.

Kvällsmat kan det nog också bli, antagligen kokta ägg som redan ligger i kylen. Eller skinkrullar med groddar och philadelphiaost.

Branneli
0

Frukost; 2ägg +70g bacon+ linfrö

Em; 4 skivor ost

Kvällsmat; baconlindad kycklingfile+haricot verts+creme fraiche

greensis
0

Frukost: kescarpone m vanilj & kanel. Svart kaffe

Lunch: kokt broccoli m bregott & en burk makrill i tomatsås

eftermiddagsfika: 1 liten bit 100% choklad. Kaffe

Middag: 250g mozzarella, en halv tomat, olivolja och blandad pickles.

Fabricati diem, pvnc!

Aliki
0

Frukost: -2 glas kaffe med grädde, 1 kokt ägg och en stor klick tonfiskröra

Lunch: -En skiva grillad fläskkarre med sallad, feta, bea och jordnötsås

mellis: -sög ur det sista ur en tub kavli skinkost på jobbet

mellis: -kaffe med standardmjölk

middag: -en överbliven potion köttfärssås med riven ost och några av de små fläsksvålarna i påsen.

kväll: -Rosevin och 2 bitar grönmögelost

Thyra4
0

Frukost: omelett med köttfärsbiffar.

Lunch: Köttfärsbiffar med broccoli och majonäs

Middag: Fläskkotlett med champingonröra (bacon, lök, champ gorgonzola, CF, balsamvinäger, soja, salt och peppar) Ett par glas rödvin.

nimh
0

Frukost: 2 kokta ägg med salt, 3 ostrullar med bregott, te.

Lunch: Kasslersallad (ruccola, tomat, gurka, paprika, fetaost, kassler, vinägrett) med en klick creme fraiche.

Middag: Spenatsoppa gjord på grädde och creme fraiche, 1 kokt ägg.

Och ikväll, som filmsnacks, blir det fläsksvålar (Mr. Chipp´s) som jag hittade på Willys… jag hoppas att de är goda. Glad

Aliki
0

Frukost: 2 latteglas med kaffe och grädde, 2 kokta ägg och några fläsksvålar med smör och ost

mellis: 2 skink/ost/smör rullar

lunch:Laxpudding LCHF med skirat smör och babyspenat

Middag/mellis: rosevin och ett par ostrullar a´la rouqfor på balkongen

kvällsmat…. får vi se om det behövs

greensis
0

Frukost: några skedar keso-mascarpone, lite äggröra, kaffe

Förmiddagsmellis: 4 ost&bregottrullar. Vatten. kaffe

Lunch/eftermiddag: lammfärs i öppenomelett m paprikapulver. 1/2 glas rött, vatten.

Kvällen: 1 jordnötsring, 1 msk dillsås på CF. 3st kycklingnuggets. Flera koppar te.

Fabricati diem, pvnc!

Balanserad
0

Frukost: Fantasilöst idag = 2 kokta ägg med smör och salt + 4 tunna salamiskivor

Lunch: Färsbiffar m ädelostsås och haricot vert

Kaffe med grädde

Kväll: Inte så gott. Kokt fläskkött (gjorde buljong av fläskben) stekta haricot verts, lite lök och färska champinjoner. Det var gott däremot.

Kommer att äta keso, vispad grädde och hallon lite senare.

Lava
0

Idag har det blivit ovanligt mkt kolisar för vi har varit i Åre och njutit av livet :)

Frukost: Kall Oopisepizza med bea

Förmiddagsfika: En ljuvlig latte med 10 gram 70% choklad på ett mysigt café.

Lunch: Lowcarbburgare på Max.

Eftermiddag: ett par 70% chokladbitar med kokos från Åre chokladfabrik.

Middag: Ugnsbakad lax med lite grönsaker.

Ta-Co
0

Frukost: Småplock ur kylskåpet

Lunch: Gryta på köttfärs, lite svamp, nyklippt gräslök, vitlök, kryddor och riven ost och squash till det. 

Fika: Te

Middagen är ännu inte lagad men jag har funderat på att ta resterna av grytan och bre det på oopsies och riva ost uppepå och in i mikron som en pizza typ. Lite annorlunda och spännande! Tungan ute

LillaBedan
0

Jag har ätit det som serverades på LCHF-konferensen i Ystad ;)

storost
0

Jag hade ostis, korv, smör och ost.

min egen hemsida.

babybel
0

Brunch: Stekt kotlett med kryddsmör, lite ost

Mellanmål: En handfull musslor

Middag: Köttfärsröra med purjo, paprika och creme fraiche

Snack: några valnötter och en ruta 86% choklad

greensis
0

Frukost: mikroomelett (formen är toppen för nödmat på jobbet) m bregott, te & kaffe

Lunch: myntastekt längshyvlad aubergine; kycklingbitar, soltorkade tomater, kapris och inlagdvitlök ihopstekt och lagt uppepå. Sockerfri pickles till

Mellis: en bit 100% choklad eventuellt

Middag: troligen köttgryta på grishjärtan & lök

Fabricati diem, pvnc!

Lava
0

Frukost: 2 kokta ägg med lite salt. Ett flatbröd med massa bregott och gravad lax.

Förmiddagsfika på jobbet: 1,5 dl fil. Kaffe med mjölk.

Lunch: Fisk med creme fraichesås

Till middag blir det laxpudding med skirat smör, MUMS!

Mervi
0

Frukost: Kokta ägg + smör, kaffe + smör

Lunch/em-kaffe: brieost + svart kaffe

Middag: 2 skivor köttfärslimpa, gjort på fläskfärs, ägg, riven ost, lite malen mandel, omlindat med bacon-skivor. Kaffe + smör

Detta har jag ätit hittills. Blir nog något litet i kväll också.

nimh
0

Igår:

Frukost: 2 kokta ägg mosade med smör och en liten klick kaviar (oväntat gott) samt två ostrullar. Te.

Lunch: 1 lammfärsbiff med fetaost, grönpepparsås, kryddsmör och sallad.

Mellanmål: Te och 10 g mörk choklad.

Middag: En "gryta" av snabbt ihopstekt strimlat sidfläsk, färska champinjoner, haricot verts, sambal oelek och grädde.

Kvällsmat (eller snarare snacks): lite fläsksvålar dippade i creme fraiche + kryddor.

greensis
0

Frukost: "delikatesstallrik" kallade de fettskrämda kollegorna mitt fat med äggklyftor(2 ägg), klyftad cocktailtomat, 3 gurkskivor & stor bregottklick. Kaffe & vatten.

Lunch: stekt skiva nötrulle, kokt broccoli, steksky, smörklick. Vatten.

Fabricati diem, pvnc!

monsunrain
0

Idag har vi kört en sväng med motorcyklarna och stannade vid ån inne i Arboga och tog en fika på cafeet där. Jag beställde en ägg/räkmacka utan macka och det gick alldeles utmärkt! Delikat upplagt och trevligt bemött,så ska ett fik skötas!!

copia
0

Till frukost blev det ett par ostplättar med kalvsylta på. Till lunch räkröra med majonnäs, hackad gurka, räkor och ägg. serverat på salladsblad.

Viktor-88
0

FRUKOST:
4 ägg (tot 3 gram kolhydrater)
40 gram smör (tot. 0.4 gram kolhydrater)
20 gram kokosfett (tot. 0 gram kolhydrater)

OMNIMEAL: (Eftergymmet mat, lunch, middag i ett)
2 kycklingklubbor (tot. 0 gram kolhydrater)
15 smörstekta champinjoner (tot. ~2 gram kolhydrater)
150 gram smör (tot 1.5 gram kolhydrater)
10 gram limepickleröra (tot. 0.5 gram kolhydrater)
2 dl grädde (tot. 6 gram kolhydrater)

Deffar nu, har därmed skurit ner mitt kaloriintag.

annainorrland
0

Frukost 2 kokta ägg 40 g smör

Lunch köttfärslimpa med gräddädelost

Melindrea
0

Igår middag: Ägg som i Schweiz - underbart!

idag middag: Lax med ost och grädde i ugn

Aliki
0

Långfrukost:Två glas med kaffe och grädde, 3 kokta ägg mosade med smör och stenbitsrom

Mellis: Ett gäng fläskisar med smör och stenbitsrom

Mellis igen: Ett gäng fläskisar med smör och stenbitsrom

….och nu är jag hungrig, kollar denna tråd för att få någon bra idé.

Vad är ägg som i Schweiz?

Såg just på Nigella…funderar på rouqamolen hon gjorde….Tungan ute

Aliki
0

Gjorde rouqamolen: Med en stor bit grädddanablue, två små avocado men bytte ut CF mot ensked TY och en stor sked majo

…och så åt jag en bit stekt fläskkarré med vitlökssmör och lite isbergssallad med bea

Nu är jag mätt!

Solpuss
0

Ett stort glas äggmjölkschokladlatte. :o)

Ett litet gäng ostskivor med bregott på.

Kokosolja i kaffet *2.

*solpuss*

babybel
0

Igår blev det inte så mycket mat!

Frunch: En bit stekt fläskkarre och äggröra (2 ägg, klick smör och riven ost)

Middag: Köttfärsröra med purjo, grädde och fetaost

greensis
0

Frukost: kall lövbiff med Lohmanders bea. Te & kaffe

Mellis: Smet till kokostopparSkämsTungan ute

Lunch: Kall lövbiff med bregott som smörgås. Chilicheese-puffar, mineralvatten och lite sallad på McDonalds

Mellis: 1 pyttekokostopp. 2 kaffe med äggmjölk.

Middag: Troligen mera lövbiff….

Fabricati diem, pvnc!

Melindrea
0

#213 Ett recept jag hittade här, kolla under äggrätter eller något. Grädde och riven ost, lägg i ägg, in i ugnen.

babybel
0

Idag blev det:

Frukost: Ett par skivor fläskkarre

Mellanmål: En bit cheddarost

Middag: Stor köttfärsbiff med ett par stekta ägg.

Karlsloken får lite coleslaw till middan också. Han gav blod idag och lyckades snika åt sig en KitKat och ett par kakor när jag inte var med och "vaktade", ha ha! Som tur är tål han kolisarna bättre än jag…

Thyra4
0

Mitt äldsta barnbarn (24 år) har varit här och jag har introducerat henne i LCHF

Frukost: Omelett med bacon och kassler

Lunch: Stekt flundra med CF-sås och bl grönsaker

Middag: Grillad fläskkotlett, stekta squash-skivor med ost, majonäs och tomat.

storost
0

grillad fläskfilé, grillad Dulano krov och Nurnberger Bratwurst med ost, smör och ett glas vin.

min egen hemsida.

Melindrea
0

Lunch var pizzafyllning (hade en pluggardag - skickade iväg pojkvännen att köpa pizza).

Middag blev lövbitar med ost och litet hamburgerdressing.

greensis
0

Frukost: mascarpone - creme fraiche röra m tinade hallon. Kaffe.

Fabricati diem, pvnc!

Aliki
0

Frukost: Ett glas kaffe med grädde, äggröra med stenbitsrom

Lunch: Stektäggmacka i salladsblad med hamburgerkött, ost, tomatskivor och majo….och ett glas kaffe med grädde på balkongen.

Snart.. efter den här cigaretten ska jag släppa KiF och gå in och städa lite och slänga in några kycklingklubbor i ugnen som tillsammans med stekt halloumi och sallad får bli middagen.

greensis
0

Sen lunch: stekt skiva picnicbog, mjölksyrade morötter m dill(Tistelvinds burk), gurkskivor, salladsblad, stor klick creme fraiche.

Fabricati diem, pvnc!

Melindrea
0

Väntar på att grillen ska bli färdig… Blir korv+zucchini på spett och grillad entrecote med chili rub.

monsunrain
0

Vi har varit på stranden idag och då blev det coleslaw, stekt bacon, vispad grädde och hallon/björnbär, mums!

Kvällsmat blir köttbullar och mos, jag får färska chaminjoner i gräddsås istället för moset.

nimh
0

Brunch: 2 oopsies med smör, ost och gurka, 1 oopsie med philadelphiaost, te.

Middag: Korvgryta med kabanoss, champinjoner, haricot verts, grädde och sambal oelek.

Ikväll: troligen te & macadamianötter.

greensis
0

Blev inspirerad av Melindrea #226 så istället för kyckling blev det "wok" på lök, zucchini, marinerade vitlöksklyftor & slantad kabanossen (1%) m ajvar relish & creme fracihe till. Stekt i en vild kombo av olivolja, ister och den kryddade oljan från vitlöken.

1 1/2 glas vitt och ett stort glas hem-pyst mineralvatten.

Svart kaffe och en lockade 1,5-mils löpslinga till efterrätt framåt natten…

Fabricati diem, pvnc!

Lava
0

Frukost: 2 kokta ägg. Turkisk yoghurt med grädde, hallon, kokoksflingor och några mandlar.

Middag: Blandat från grillen: lax, korv, paprika, halloumi. Sallad. Kaffe på maten med lite 70% choklad.

Puhlo
0

En jättekopp te med grädde och kokosfett till frukost.

Till middag blev det stek med sallad och gräddsås. :9

[bittek]
0

Frukost: 2 kokta ägg med en bautaklick Bregott, kaffe med cocosa

Lunch: Två grillade hamburgare (hemgjorda). På med ost, rödlök och majjo. Sen virade jag in dem i salladsblad. kaffe med cocosa

Middag: en överbliven stackars burgare med extra ost. Några matskedar hallon och blåbär som jag åt med 1 msk vaniljkesella, 1 msk cf samt 1 dl ovispad grädde.

1 kopp kamomillte med cocosa samt en tesked honung (mot halsont)

babybel
0

Frukost: En stekt fläskkarre med äggröra

Mellanmål: Några skivor paprika-chorizo från Lidl (jättegod och bara 1%) och en bit cheddarost

Middag: Kycklingfileer som fick sjuda i buljong med broccoliknyten, sedan hävde jag i grädde och ett helt paket vitlöks-Boursin som fick smälta ner. Mumma!! Skrattande

storost
0

grillad färsk sidfläsk, smör, ost och osties.

min egen hemsida.

greensis
0

äggröra på ägg + överblivna vitor + smör, te & kaffe

Fabricati diem, pvnc!

nimh
0

Brunch: 3 oopsies med smör, ost och gurka, te.

Mellanmål: en näve macadamianötter.

Middag: Kassler i ugn med ett täcke av creme fraiche blandat med senap och dragon, och så ost över alltihop. Broccoli till det.

Kvällsmat: vet inte än… vi ska iväg och se film hos några kompisar, så jag får se om de har fått för sig att bjuda på nåt och om jag kan äta det. Men blir det bara te hemma hos dem så måste jag nog äta nåt litet när jag kommer hem ändå. Svårt bara när kylskåpet är mer eller mindre tomt…

Melindrea
0

Frukost: Omelett i ugn med bacon

Snack (snart): Två kokta ägg med makrill

Senare: Kände för thaimat. Köpte en färdig gryta (het curry - 7,2g kh/100g råvara) som jag ska slänga fisktärningar och en till burk med kokosmjölk i.

storost
0

Pams LCHF Pizza

min egen hemsida.

Melindrea
0

Middag blir köttfärssås på grädde och krossade tomater, serverad med mozzarella ost.

greensis
0

Lunch: cevapcici m smörstekt squash-purjo-broccoli-lite-ärtor. Gräddfilsås m gräslök. en liten bit mögelost.

Mellis: Lillfingerstor bit 100% choklad, kaffe

Fabricati diem, pvnc!

Lava
0

Frukost: Grekisk yoghurt med kokosflingor och några mandlar och hallon. Vatten.

Lunch: Asiatisk buffé. Jag tog stekt kyckling och wokade grönsaker. Vatten. EN liten kopp kaffe med mjölk.

Till middag blir det Oopsiepizza, mums.

greensis
0

Frukost: 1 kokt ägg m bregott, drygt 1dl CF m vaniljpulver & tinade hallon. När pulvret fått dra in över natten smakar creme fraichen vaniljyoghurt.

Middag: hemgrillad kyckling, kalla grönsaker, smörklick, 2msk bulgur med smör. ÄLSKAR knaperstekt kycklingskinn.

Fabricati diem, pvnc!

Aliki
0

Idag har jag ätit diverse äggrätter och fläskavålar med smör och örtsalt…..sedan började jag fundera på matlådan till imorgon.

Det blev en broccoli/ädelost/baconpaj utan skal förstås…..

Började koka broccoli som jag sedan inte gillade då det bara var småbitar kvar från botten på påsen, bestämde mig för att prova göra broccolimos med grädde och en stor klick smör….som blev alldeles för lös…..i med lite ädelost och puckost…..fortfarande för lös

Så resultatet blev följande:

Kapestekta baconbitar, några småbitar salami ner i övanstående "pajfyllningsröra" tillsammans med 2 uppvispade ägg, salt och peppar och in i ugnen….alldeles mot slutet lite riven prästost på toppen….Tungan ute Så gott det blev!!

Frågan är vad jag ska kalla det för imorgon på jobbet när jag ska bjuda min kollega? (vi lagar matlåda varannan dag)

Broccoli-paj, .gratäng, -paté eller -pudding.

(Hon vet inte att hon äter LCHF)

Trevlig vecka!!

babybel
0

Frukost: Äggröra på ägg, smör och riven ost, till det lite corned beef

Idag är det May Day (röd dag) i England, så middagen blev grillfest med sambons familj. Vi hade med oss:

Grillspett med tärnat nötkött, nyknådade köttbullar, parikabitar och champinjoner.

En stor bytta coleslaw och en stor bytta pizzasallad

Lågkolis-korvar av engelsk variant, fläsk/senap/ört-smak

En stor bit camembert

Svärmor överträffade sig själv och hade gjort sockerfri jello med färska hallon och vispgrädde till efterrätt också  Skrattande

[Pennylane1]
0

mayday mayday! Vad innebär det?  Låter alarmerande!Förvånad

babybel
0

#245 Ha ha ha, nej då, det är bara en allmän helgdag för att fira våren osv. Det är alltid den första måndagen i maj.

Solpuss
0

Dags för ny tråd?

Svårt att ladda nu…

…sa hon som druckig äggmjölkskaffe och ätit tonfisk, majjo och ägg denna regniga dag.

NomNom
0

Frukost: massa kaffe som vanligt, idag med gammeldags mjölk för grädden var SLUT !!Förvånad

Middag sen inatt blir grillad lax med riven vitkål och fet hollandaise Tungan ute

Melindrea
0

#248 Jag köpte två liter grädde på Willys igår. *host*

Lunch var uppvärmd köttfärsgryta med grädde, middag blev lövbitar med ost och dressing.

Aliki
0

Minipizza: köttfärssås och en bit smältost på ett hårdstekt ägg, ett gäng fläskisar med smör och örtsalt till det

greensis
0

Frukost: äggröra m gräslök, stekt bacon, kaffe

Mellis: kokt ägg m bregott, kaffe (kylskåpsrester)

Lunch: buffe (mest grillad kyckling m gratinerad broccoli & sallad) vatten

Mellis: micro-ägg-omelett m gräslöksgräddfil

Middag (nu!!): Stekt lövbiff m jättestor smörklick

Fabricati diem, pvnc!

babybel
0

Frukost: En stekt kotlett med aromsmör

Lunch/middag: Rester från grillkväll igår, kött, grönsaker, coleslaw och lite hoprörd guacamole till det. Mums!

Kvällssuget: Små skivor paprikachorizo, ostkuber och lite CF. En bit mörk choklad och några valnötter.

[Pennylane1]
0

# 246 aha! Man lär sig nåt nytt var dag! 1:a maj är väl också ledigt? Lyxigt!

Icegirl
0

Frukost: nötbröd med mycket smör och ost.

Lunch: Älgfärsbiffar (äggulor o grädde tillsatt) med fetaost och stekt squash.

Middag: Stekt sidfläsk m stekt squash eller inget tillbehör alls.

storost
0

Frukost: Lidls Grillkorv

Lunch: sidfläskgratäng

min egen hemsida.

nimh
0

Frukost: Norrskensfil (nåt nytt från Norrmejerier, 4%-ig ekologisk fil) med hallon, två ost- och skinkrullar, te.

Lunch (efter simning): en Low Carb-burgare med extra kött, dvs. en hamburgare till, på MAX.

Middag: kommer att bli sill och ägg. Vi har kvar en massa sill sen Valborg, den måste ätas upp.

Kvällsmat om jag blir hungrig: antagligen lite brieost och pepparsalami.

Melindrea
0

Fläskkotletter i ugn, med en massa mumma (lök, vitlök, kryddor, sedan grädde, flera timmar)

storost
0

Tärnad bakon med chaminjoner och ost  ==> micrat

min egen hemsida.

monsunrain
0

Ägg smör och ost till frukost.

Nu har jag precis slafsat i mig några ägg till och middagsmaten sedan i förrgår, en gryta med grädde, vitkål, lök och bogfläsk.

MdM-Cernita
0

Frukost:

Sesambröd bakat på Puckost istället för riveost med smör ost och paprika.

Liten skål fet fil med blåbär och muslie gjord på blandade nötter.

Slät kopp te till.

Mervi
0

Frukost: ägg + smör, kaffe+ smör

Lunch: hoppat över

Eftermiddag: kaffe + lite brieost

Middag: Kycklinglever, bacon i gräddsås.

Kaffe + smör

nimh
0

Frukost: Norrskensfil med kanel och kardemumma, tre skivor pepparsalami med brieost. Te.

Mellanmål: några skink- och ostrullar.

Lunch: Cevapcicis med lite blandade grönsaker (vitkål/tomat/gurka/paprika i vinägrett) och en yoghurt/creme fraiche-sås med vitlök.

Mellanmål: en chai-latte (utan syrup, bara chaite och skummad mjölk).

Middag: en PUMA med ruccola, avocado, brie, salami, skinka och lite ekologisk rapsolja.

Och lite senare blir det valnötter och mineralvatten till kvällens film… Enligt (just den här) förpackningen har ICA:s valnötter bara 3,5 g kh/100 g och det kan det ju vara värt.

Men jag har redan dragit över 20 g idag, med filen och chai-latten. Är uppe i drygt 40 g.

greensis
0

Frukost: 3 vindruvor, 40g bregott. Svart kaffeSkäms

Lunch: 2 isterband med smörslungade grönwok-grönsaker

Mellis: en fingertopp 100% choklad. kaffe

Middag: 1 näve fläsksvålar
            1/2 näve smöriga popcorn
            1 avocado m CF
            1 burk makrill i tomatsås + grönsallad

Fabricati diem, pvnc!

[mejlinbox]
0

Frukost: Svart kaffe (kaffe med grädde eller mjölk är äckligt), 2 stekta ägg, 1 paket bacon, 3 körsbärstomater.

Sedan höll jag mig mätt jättelänge!

Lunch: 5 st cheeseburgare utan bröd och "röran" från Donken, lade på extra ost och en smörklick och in i micron - helt okej faktiskt.

Middag: 1 stekt kycklingfilé, gräddsås med dragon, 2 broccolibuketter

Mellis: 1 körsbärstomat.

Melindrea
0

Lunch: Biff i röd curry från ett thaiställe (rekommenderar det förresten till Sundsvallare. Sveavägen har ett litet thaiställe med mest avhämtning. Mitt gick på 60 kr, och sedan var jag mätt till runt nio. Vi åt vid tretiden)

Kvällsvard: Äggröra och korv

Aliki
0

Frukost: 2 glas kaffe med grädde, några skedar tonfiskröra

Lunch: stekt fläskkarré med harry, isbergssallad, bea och vitlökssmör

Middag: Calzone:

Strimlade purjo, champinioner, bacon, salami. Stekte i smör med peppar och oregano. La sedan över röran i form östre på med mycket riven Goudaost (39.90/kg på Lidl denna vecka!). Körde i micron tills det smält ihop. Serverade med strimlad isberssallad och ett gäng fläskisar och rosévin….saknade bara pizzasalladen. Sonen åt samma men med en skiva mjukt tunnbröd som botten.

Visst har vi det bra!!Flört

Aliki
0

Frukost :2 latteglas med kaffe och grädde, räkmacka, utan bröd förstås.

Lunch: Blomkålsmos med 1st.GÖL weinerkorv (80%kött låter väl bra) Dijonsenap och räksallad. Kollisar??…ingen aning!

Jag var sugen på att köpa gurkmajonäs men det satte innehållsförteckningen stopp för. Även burken med bostongurka jag hittade i kylen måste nog tyvärr åka i soporna såg jag.

Mervi
0

Frukost: ägg + smör, kaffe + smör (min vanliga frukost)

Lunch: Ålandspannkaka med kaffe, åt en bit även till eftermiddagskaffet. Syndigt gott.

Middagen: inte ätit ännu, kyckling i gräddsås.

Kvällen: kanske ost om det behövs.

greensis
0

Frukost: kallskuret, te, smör, äggsmör, bacon, 2 kokta ägg, tomatskiva, gurka, trädgårdsbär m philadelphia, svart kaffe

Lunch: grekisk sallad m 20g smör, 1/2 glas vitt, 5dl vatten, kaffe

Mellis: fika-buffén på LCHF-kryssningen: selleri, rädisor, ölkorv, ostbitar, cocktailtomat, morotsstav, ägghalvor. Vatten & kaffe

Middag: utgår pga extrem mättnad

Fabricati diem, pvnc!

Thyra4
0

Frukost: Omelett på 2 ägg, 0,35 g bacon stekt i smör

Lunch-mellanmål: 1 hårdkokt ägg och ostskivor

Middag: 2 grillade kycklinglår, grönsaksblandning och gräddsås. Några glas vin.

raphanus
0

Frukost - Bacon, äggröra och yoghurt som skyltades som naturell, men som sannolikt var nåt vaniljartat gegg

Lunch - Pålägget på en köperäkmacka

Fika - Rädisor, småkorvar, ägg, ost, gurk- och morotsstavar

Kvällsmat - En ruta 100-procentig choklad

greensis
0

#271 Vad tyckte du om chokladen??

Fabricati diem, pvnc!

raphanus
0

#272 - Jag smakade den ju hos dig tidigare i våras, annars skulle jag kanske inte ha köpt den, men nu visste jag ju redan att den är god. Den blir det nog fin äggmjölkschoklad av i morgon, kan jag tro.

babybel
0

Frukost/lunch: Ett par skivor fläskstek (kvar från middag) med kryddsmör

Mellanmål: Lite ost

Middag: Vi använder vår "slow cooker" mycket just nu - en gryta som man fyller med kött och grönsaker etc, sätter på nån gång på morgonen, sen står den och halvsjuder hela dagen och är färdig att äta lagom till middan. Perfekt! Idag blev det nötkött, champinjoner och purjo i ekologisk buljong - och en stor klick CF ovanpå. Mums!

storost
0

Gustafskorv med champinjoner och Emmental ost ==> micrat

min egen hemsida.

Lottalis
0

Nu vänta gårdagens fångst: insaltad brax på att åka i ugnen. Potatis o Lakrits glass till de andra. Själv har jag osttill och kvar ännu av Mascarpone-kakao glassen till efterätt.

nimh
0

Brunch: 2 kokta ägg, 4 rullar med ost & salami, te.

Mellanmål: Keso á la malta med hallon.

Middag (planerad): Stekt kyckling, stekt halloumi, svart quinoasallad (med fetaost, körsbärstomater, ruccola), hummus och tzatziki. Ja, jag vet att det är mycket kh i quinoa och kikärtor.

flikkan77
0

Frukost: Proteinpulver och grädde

Lunch: Fläsksvålar med c.f.-dip

Kvällsmat: Vet inte riktigt än men kanske stuvade grönsaker.

Branneli
0

Frukost; bacon + ägg +linfrö +vatten

Em; kaffe

Kvällsmat; Köttfärssås med grädde

& så en massa vatten under dagen!!!!!!!!!!!!!!!

storost
0

Frukost  Musli-Mix med cf och gräddfil

min egen hemsida.

greensis
0

Den här tråden har blivit tung och lång - jag öppnar en ny. Kan någon snäll Medarbetare stänga denna?

Fabricati diem, pvnc!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.