Mat-tips!
Vi hade en tråd förut som hette Vad Ska Ni Äta? eller nåt liknande. Jag hittar den inte och den är säkert för stor, så vi startar en ny. 
Man skriver helt enkelt upp vad man åt den senaste måltiden.
T.ex. Jag äter till middag nu: En skiva stekt fläskkarré, 3 Cevapcici, lite kokt blomkål + vitlök och smör på det. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Lax, hollandaisesås och broccoli

Nygrillat kycklinglår med majonäs och lite coleslaw

Levergryta på nötlever, bacon, lök, aningen tomatpure, grädde och blandade örtkryddor.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
kallt kycklinglår med majonnäs

Vit fiskfilé med mkt ost emellan,stektes. Zucciniskivor stektes även med på plåten. Så klart i smör! En halv avocado till!
Hemlagad köttfärs-lasagne med gratängost och till det vitlöksbröd (med smält mozarellaost ovanpå). *mmm*
Köttfärsgratäng med bl a bacon, champinjoner, blomkål och ost och till detta smörslungad broccoli med MYCKET smör..
Tacogratäng på 2 delar fläskfärs, 1 del nötfärs som jag kryddade själv för att slippa allt socker och glutamat i de färdiga tacokryddorna. Till det lite ruccola, en körsbärstomat och lite paprika. ÅH så gott, jag åt faktiskt för mycket känns det som… Magen står som ett spätt!
Broccolipaj med ägg, philadelphiaost, hård kvibilleost och till det en bit smör.
älgfärssås stekt i smör, CF och grädde, kryddning: salt, peppar, 1tsk balsamvinäger, 1tsk soja. Mums! Till det åt jag en äggula (kokt), majonäs och mer smör. 
Här blir det lax med broccoli i grädde i ugnen.
Sugen jag blev på vitlök nu när jag hörde vad du ska äta. Mmm 
Lax i ugnen med creme-fraiche + örtkryddor, halvavokado till det.
En halv stor rökt Vätternsik inhandlad i Klangahamn. Ekologisk crème fraiche blandad med ekologisk majonnäs och en skvätt REALLEMON citron från flaska. Tillbehör smörkokt grön sparris och rå snackpaprika. Naturligtvis "fingersalt" och nymald svartpeppar på. Till det dricker jag KOBBS Grön & Skön grönt te med ekologisk kokosolja i och en sejdel stockholmsvatten från kranen med ganska stor skvätt citron från flaska.
Med LCHF hälsning
.

Köttfärssås med champinjoner, tomatkross och sojagrädde(så att hela familjen kunde äta). Till det åt jag riven vitkål + en extra klick smör. Familjen åt pasta och vitkålsallad.
Helstekt entrecote, smör, bea, salladsblad. Slurp!

Grädd&persiljestuvade, smörstekta champinjoner, ett halvt paket bacon och en matsked gröna ärtor med bregott-klick. Vatten.
(Egentligen för lite mat för mig, men jag hade äggmjölk i kaffet hela eftermiddagen
totalt minst 3dl, så kväll blir det nog bara te och kokosfett)
Fabricati diem, pvnc!
Fläskkotletter stekta i smör, hällde på lite vatten och sedan fick de puttra sig mjuka, Slog på grädde och en äggula srax innan servering. Mos av blomkål och vitkål, kokat i buljong, sedan mixat med lite smör och grädde, blandade kryddor (och mejram, jättegott).

Ikväll blir det spenatsoppa med timjan och kokt ägg till.
Fläskkarré gratinerad med gräddädel och 41% creme fraiche och lite tomat.
(Creme fraiche är ett test, gör den med grädde annars, och det är vansinnigt smaskigt.)
Smörstekt lammlever med bacon, lök och färska champinjoner
(Börjar känna mig lite tjatig…)
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Grillat kött med kall sås gjord på CF, vitlök lite pesto och kryddor och lite grönsaker till det!
Kalvsylta, tomat och en tesked cocoa!

FinnCrisp och massor av ädelost

Stekfläsk och ägg med majonäs.
Och jag kan stolt berätta att det var min andra måltid som LCHF:are 
Hemlagad köttkorv med blomkål/broccolimos. Gott!
brysselkål med mycket smält smör, en stor bit brieost, 1 avocado och en stor kopp te

Kyckling med västerbottenpesto (riven västerbottenost, hackad soltorkad tomat, lite vitlök, ekologisk creme fraiche, basilika, salt och peppar)

Omelett med champinjoner, rödlök och finriven parmesan blev det till kvällsmat.

Stekt lax med gräddstuvade kantareller och kokt broccoli.

Äggröra av ett ägg och grädde, stekt i smör. Till det fläsk och falukorv. Föräldrar hade bruna bönor =)

Köttfärsbiffar av nötfärs( nöt från gräsätandet kossa från bonde i kommunen) och smör och vispgrädde. Färskvitkål, tomat och fetaost, mums, dottern åt klyftpotatis till, maken hoppade över potatisen men åt majs.
Kvällsmat var två hårdkokta ägg och en god coleslaw. Naturligtvis serverades även te med kokosolja. Mätt!
Åååå man blir så härligt hungrig av att läsa såna här trådar. Och tänk så perfekt - man behöver inte våndas över det när man e LCHF-are. He ä bar å ät!
För mig blir det fläskkare och en "röra" på youghurt, riven ost, majonnäs och lite hackad lök, Kryddor förstås… Och en liten klick av min "ovanjordsgrönsakssalsa".

#18 Tack för påminnelsen - jag har tänkt jättelänge att jag ska ta och koka mig lite spenatsoppa nån dag. Har ju spenat i frysen som bara ligger och väntar, och äntligen kan man ta både ägghalvor till och grädde i med gott samvete! (Möjligen kommer jag att sakna mitt hembakta bröd lite extra mycket en kort stund)
Annars har jag just ätit kycklingcurry på kokosmjölk och grädde, lite lök, champinjoner och bambuskott, ett par msk currypasta på burk, och så massor av kycklingfilé förstås. Det blev några portioner att frysa in också. Mums var det!

Dagens lunch på Bill & Bull:
* liten skål tomat&lök-soppa (förrätt som ingitt)
* stor salladsallrik med isbergssallad, gröna oliver, tomater, gurka, kronärtskocksbottnar
* En stor kalvfärsbiff m wokad ruccola.
* 60g bregott (plockade småpaket vid brödet)
* mineralvatten
Fabricati diem, pvnc!
Lunch: Laxfile, creme-fraiche, avokado, tomater, ägg.

Lunch: lax och spenat, en stor smörklick och viltkålsröra(majonäs och creme-fraich)

lunch: paj u tan skal med broccoli och överbliven falukorv. grädde och hallon till efterrätt.
Stekt strömming med blomkålsmos med mycket smör och grädde.

Jättekul grej detta… jag äter en burk makrill, ett ägg, lite ishavsrom, klick keso samt en skiva ost….. alltså en tager-vad-man-haver-måltid!!!

Fakirbiff + gräddsås, 3 skivor lagrad prästost, 4 skivor oliver å lite majjo.
Fakirbiff är ju faktiskt helt ok, trodde jag inte…:)

kokt ägg, halv grape, gräddost i tärningar med några rädisor, en bit rökt fläsk och en mugg kaffe med gammelmjölk

Lunch: käkade jag sushi utan ris, jag beställer en jättestor lunchbox och tar bort allt ris och tar två soppor till.
Middagen blir det: Vit fisk med kokta grönsaker (blandade) smörsås.
efterrätt: vispad grädde med bär

Åt på en annan skola som jag var på besök på idag och det fanns jättebra mat där! Åt jättegod laxfilé med god fet kall sås och broccoli. :)
annat än min riktiga skola kan jag säga..

omelett med salami o riven ost, babyspentat o olivolja på toppen

Jag åt två stekta benfria kotletter och gjorde en gräddsås på stekskyn till. Blev ruskigt gottesugen efteråt så nu sitter jag med en kopp kaffe/vispgrädde och en halv ruta 81& choklad med chili. Nu känns det bra :)
LCHFköttfärssås med riven ost.
Ikväll blir det nog hallon i äggula,grädde & turkyoghurt…..
Kycklingsoppa med grädde, Philadelphiaost, en liten bit Kvibille och mycket smör. MUMS!!
I kväll har jag en fläskfärslåda i ugnen. Ett nytt experiment med spenat och köttfärs och ost.
Låter jättegott Mervi. Har funderat lite över färsrätter, det är ju rätt billigt och bekvämt.
Jag har spenat och färs hemma! Och ost!
Tack!
Hemkryddad tacofärs (kummin, paprika, cayenne, vitlök), riven ost, tomat, strimlad vitkål och aioli på majonäs och creme fraiche.

Brunch: Allerums Prästost med bregott och så stekt sidfläsk.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Middag blev köttfärsbiffar med persilja ovh fetaost. Tzatziki till och isbergssallad+ broccoli-smaskens!

#53 Ooh… Det lät mycket mycket gott. Eftersom jag inte vet vad det blir till middag måndag låter det som en bra idé =)
Frukost: 1 ägg + smör, kaffe + mjölk

nergi kcal:
687,95
Energi kJ:
2405,45
Proteiner:
22,58
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
1,42
Vatten:
98,71
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
66,70
Kolesterol:
486,40
E-mättade:
21,99
Mättade:
24,50
F-mättade:
4,18
Vitaminer:
A:
289,05
B1:
0,46
B2:
0,40
B3:
2,85
B6:
0,19
B9:
47,30
B12:
1,96
C:
0,00
D:
1,79
E:
2,23
Mineraler:
Fosfor:
311,75
Järn:
2,28
Kalcium:
55,55
Kalium:
276,20
Magnesium:
22,80
Natrium:
958,40
Selen:
24,08
Zink:
1,48
30Gram Vispgrädde 40 %
15Gram Äggula
35Gram Äggvita
15Gram Smör 80% fett
100Gram Bacon gris
15Gram Äggula

Köttfärs med fetaost och soltorkade tomater i ugnsform.

Frukost kl 6.25 Kokosplättar och laktosfri mjölk

Hemmagjord biffstroganoff…..gott

Lunch idag: laxfilé med spenat och creme fraiche.

Ursäkta att jag lägger mig i, men när man pratar om "en skvätt citronsaft". Gäller det pressad från färsk citron eller på flaska? Vilket är att föredra? Jag brukar pressa en halv citron i ett glas vatten på morgonen.
Brukar använda vanlig färsk, den på flaska (den jag sett på ICA ivarjefall) har annat än bara citronsaft i sig.
Lucnh: Köttgryta: Oxkött, grönsaker (paprika, tomat, purjolök) + örtkryddor, cremefraiche.

Lunch: köttfärssås (utan grönsaker), vitkålsfylld paprika(pickles), 1msk rårivna morötter, lite coleslaw, vatten
Middag: 3 skivor helstekt karrérad, 2msk rivna morötter, 1,5dl creme bonjour vitlök&örter, citronmajonäs, 1/2 glas rött, mycket vatten
Fabricati diem, pvnc!
Lunch: Kycklingwok med vitkål, broccoli och cocos
Middag: Pannbiff (egna) machesallad och olivolja
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Middag: Ägg och bacon.
Frukost: makrill, kokosfett
Lunch: 2 Böklunders knackwurst, surkål
Middag: köttfärslåda
Kväll: LCHFostkaka m. hallon
Frukost: Tva agg stekta i smor, lite blomkal fran igar, en skal gradde med fyra skivade jordgubbar.
Lunch: Leverplattar stekta i mkt smor, gron paprika (receptet pa leverplattarna hittade jag har)
Middag: Revben, omelett

Middag: köttfärssås och vitkål.
kväll: 1 ägg med smör, några ostrullar med smör.
Snart ska det bli revbensspjäll, middagen vid 13 blev Gitsans köttfärslimpa med broccoli och gräddsås.
Min dotter kvistade just förbi på In-lines. Hon hade med sig purfärsk tonfisk. Den grillade vi och till det åt vi zuccini-röran någon tipsade om igår, med lime i… Gudars vad gott!

Skulle ha blivit köttfärsbiffar, men det blev en läbbig gråaktig massa, så istället väntade jag tills jag blev hungrig igen och gjorde omelett av två+äggula ägg och ett halvt paket bacon =)

Köttfärsbiffar med ädelost o ädelost sås gjord på grädde o ädelost o till det philadelphia stuvad vitkål. Kan verkligen rekommendera det sista mitt favvo tillbehör för tillfället funkar till allt.
Oooops, vad jag ljög ovan i #71 - Tonfisken var förstås inte purfärsk, d v s nyfångad.
Formuleringen slank bara ur mig, tänk så lätt det gick!
Frukost: 1 dl keso, 2 skedar creme-fraiche + 2-3 msk vispgrädde och lite vaniljpulver. Kaffe med mjölk
Lunch idag blir så här: Ungstekt laxfile med täcke av creme-fraiche och örtkryddor. Tomater, gurka och papprika-sallad med olja.
I går till middag åt vi nässelsoppa. Jag gjorde den enligt SSS:s recept i boken GI-noll. Det var jättegott!!! Kokt ägg till.
Var hungrig i dag och åt den lite större varianten av min standardfrukost: två stekta ägg, tre skivor bacon och en stekt cocktailtomat.
Middag i går: Omelett med rest av tonfisk-majonnäsröra plus räkor, grönsallad med olivolje- och valnötsvinägerdressing, oliver.
Lunchen i dag blir lite av ett problem, har inget att göra matlåda av, men får försöka handla något. Efter den här varianten av frukost brukar jag inte bli så hungrig.

Kycklingcurry! En återkommande favorit i olika varianter här hemma numera. Grunden är kycklingfiléer (jag är lite kinkig med kycklingkött, det är förmodligen bättre att använda alla delar av kycklingen om man gillar det) och grädde och/eller kokosmjölk (jag brukar köpa extra creamy), och sen ett par msk currypaste - den sistnämnda innehåller förmodligen ett och annat som inte är perfekt, men köper man en stark sort behövs det väldigt lite! Jag gillar Sharwoods milda, men jag vill inte ha det så starkt heller.
Om man vill kan man också ha i lite lök, champinjoner och kanske bambuskott om man vill ha det lite knaprigt och inte räds ett par kolhydrater. Eftersom jag inte är så strikt hackar jag ibland ner lite äpple också, det blir otroligt gott!
Det är väldigt enkelt att göra, jag bara skär kycklingen i mindre bitar (inte ens det behöver man förstås göra om man kan tänka sig att tillaga den lite längre!), och steker den, häller på grädde/kokosmjölk, rör ner en klatt currypaste, så är det klart! Oftast gör jag dessutom en rejäl gryta på en gång, och fryser in i portionsförpackningar sen.
Såååååååååååå gott!!!
lyxfrukost: 2 kokta ägg, majo och räkor -mmm!
lunch: kycklingsallad med pesto, oliver, jalapeno, soltorkad tomat, gurka, broccoli (var grönskassugen, ska ha mens snart verkar som om jag bytt chokladsug mot grönsakssug!!!)
middag: 2 kokta ägg, 2 ostrullar med bregott och en avokado
Har förövrigt haft en så bra dag idag! har stressätit i veckor pga min uppsats som måste bli klar. Hade handledning idag och fick jättebra feed-back, så idag har det inte varit ngn stressätning, utan en lång skön promenad och därefter metodiskt arbete framför datorn utan stress och frosseri!
Lycklig!!!

Lunch: Ungsbakad falukorv med mozzarella/gorgonzola
Tapas: Smörstekt gurka och tabasco-kryddad entrecote, serverad med vitlökssmör.
Mycket delikat, men litet osäker på varför jag fortfarande är hungrig. Jag tryckte i mig runt 250g kött, med smör, och gurka, och det är väl nästan bara vatten i gurka?
Frukost: 1 ägg + 1 msk smör, kaffe + mjölk
Lunch: Kyckling-file med gräddsås + sallad
Eftermiddag: salamikorv, ost.
Middag: Laxpudding + smält smör
Kväll: smörstekta kycklinghjärtan och champinjoner

kycklingfilé penslat med röd pesto och bacon runt filén med ostar, ädelost, brie vitlök örter och chevre ett glas vin
frukost :2 kokta ägg med smör
mellis: 2 Babybelostar
sen lunch: omelett 2 ägg, 2 msk grädde 50g ost, smör i pannan
middag: skaldjurssallad:räkor,champignoner,isbergssallad, majonnäs (ganska mkt)
grönsallad med tomat,champinjoner (färska), gurka, röd paprika, grillad kyckling och avokado-röra (avokado,vitlök,salt,peppar,creme fraiche - MIXA)
mums!

Frukost: 3 koppar kaffe med 1,5msk bregott i vardera (burr! Men det var En Sån Där Morgon både hemma och på jobbet)
Lunch: 500g falsk risgrynsgört (keso&mascarpone) m mycket kanel. Mycket mättande
Mellis: 2 kokta ägg m smörklick
Fabricati diem, pvnc!
Idag äter jag pytt i panna på stekt kyckling, korv och purjolök och lite omelett med basilika.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Middag: reståtervinning medelst gryta på helstekt fläskkarré (strimlad), slattar vispgrädde & CF, provencalsk senap, KF's grönsaksfond och en massa gräslök. Till barnen tomat, selleri och lite fiberpasta. Till oss blomkålsmos m mycket smör.
Fabricati diem, pvnc!

middag: havskräftor, åseda gräddost och eko-majo

Frukost ida blev: Tonfisksallad med fetaost å ägg!
Frukost idag: grillade en laxbit i smör, pressade citron över när det var klart.
gårdagens mat:
frukost: 2 stekta ägg med bladpersilja
lunch: kycklingfilé med röra på fetaost, CF, bladpersilja, citron och kryddor
middag: tonfisksallad

dagens lunch-improvisation: kalla skivor stek (av högrev) med bregott & klippt gräslök uppepå, som smörgås. Halv sellerstjälk till.
Fabricati diem, pvnc!

lunch: cr.fr. med wasabi till lax
Igár át jag lyxmiddag:
Fársk tonfisk stekt i smör, salt och citron pá när den var färdigstekt. Till detta en sallad m. haricot verts, tomat, smält smör, endiver (hackade) och getost ovanpá detta, gratinerade allt i ugnen 10 min (haricts verts var kokta innan jag lade dem i ugnsformen). Ringlade sedan olivolja ovanpa allt. Sá GOTT!!!
Idag ska jag äta lax med kokt blomkál, smält smör och en skvätt citron.

Frukost: ägg + smör, kaffe
Lunch: Några skivor skinkstek.
frukost: 2 stekta ägg med lite CF + bladpersijla och citron
lunch: lax med persiljesmör och broccoli
mellanmål (sug): 1 avokado, 4st ost & smörrullar, 2 körsbärstomater

Här blir de kokt kyckling, med ris och kokta grönsaker till de andra två. Själv funderar jag på att göra någon ägg- eller räkröra till kycklingen och kanske en 1/2 avocado :P

Det var extrapris på köttfärs, så jag har just satt in en köttfärslimpa (modell platt) i ugnen, på bl.a. 1kg blandfärs, 1 pkt bacon och en lök. Men jag tror inte jag ska äta den ikväll, utan det blir nog biffen som det också var extrapris på. Eventuellt drar vi igång grillen.
Kvällsmat: Kryddad färs med en rejäl klick 41% creme fraiche
frulle: vaniljyoggi med linfrön , jordgubbar, en kopp te
lunch: grekisk sallad
middag: caesarsallad minus krutonger!
Idag har jag ätit följande
Frukost: 1 ägg + smör, kaffe
Lunch: Kyckling + sallad med lite olja i
Kvällen: 2 kokta ägg med smör. Fantasin tog slut. Det kanske blir något mer i kväll. Kanske lite ost.
Frukost: 50g bacon med MatTinas ägg-och smörkräm(den hon har till rökt lax) kaffe med äggmjölk
fm. mera kaffe, en skvätt grädde
lunch:fakirbiff fast med lite getost smält över, 1msk majonnäs
middag: vi grillar nog nåt.

Frukost. 2 ägg, 1 kopp kaffe med kokosfett och grädde.
Mellanmål: vattenmelon i skivor
Lunch: keso med olivolja, små strimlor av purjo och en näve räkor. (det blev lite snålt till lunch, men det är så svårt att äta när det är varmt)
Middag: ½ grillad kykling
Kvällsmat: Massor av bubbelvatten =)

Frukost: keso&creme fraiche-röra med kanel (mascarponen var slut.) Alldeles för surt och yoghurt-aktigt för min smak
Lunch: rostbiff, blandad sallad, örtsås, lite hårdost, smör. Kaffe med dutt mjölk(de hade inte grädde!)
Middag: MAX LowCarb-burgare, 1 grillad sucuk-korv.
Massor med vattten under hela dagen, både kran och mineral.
Fabricati diem, pvnc!

Frukost: Aggrora med smor, 3 ostskivor, kaffe med gradde
Lunch: Lax och ostrullar, kaffe med gradde
Middag: Grillad kyckling med smalt mozzarella
Blir antagligen en till kopp kaffe idag…forsoker halla mig till tre eftersom jag inte ar saker pa om jag tal gradden eller inte, far se denna vecka om jag gatt ner…Forsoker att halla mig strikt nu och ata sa lite kolhydrater som mojligt, har fuskat och gatt upp i vikt for mycket…
Men men… en dag i sander :)

Lunch 3 Halloumiskivor stekta i smör. Blomkålsris och stekt minispenat med en skvätt grädde.

Middag: styckfryst röding (10:- styck på Ica kvantum, ca. 50 kr/kg!) med något tillbehör som jag inte har bestämt än… Kanske sparris? Och en rejäl klutt majonnäs, förstås. 

Till lunch åt jag en halv grillad kyckling och några salladsblad som jag hade med mig till stranden. Det blev lite magert, så jag hade rejält med grädde med mig till kaffet!
Om ett tag ska jag äta en bit köttfärslimpa med bacon, som jag plockat fram ur frysen.
Kvällsmat: Keso/Philadelphiaost-röra med massor med kanel. (Whoever som skrev om det: tack!) En rejäl bit ungersk bondkorv.
Röran känns somrig till tusen och mättar rejält. Bondkorven var rent firande av att äta fläskkött efter att ha hållt upp i ett par veckor för blodprovet som jag tog i morse.

frukost. kalvsylta, en kopp kaffe med grädde och kokosfett.
lunch. rökt makrill, keso med olivolja, riven ost och kryddor.
middag. grillad kykling med smält ost.
Misstag: en portion glass.

Frukost: Äggröra på två ägg och litet grädde, med ett halvt paket bacon.
Lunch: Picnic! Floridasallad, grillad kyckling, ägg, skinkrullar. Kanske blir middag med, det lär räcka ett tag =)

Åhh.. en tråd lik min som jag skrev alldels nyss.
men jag hänger på :-)
Till frukost idag åt jag Skogshuggarlåda dvs en omelett med kantareller och bacon i.
Frukost: ägg med smör
Lunch: varmrökt lax + ett ägg. Det blev lite mycket mat.

#114 Hmm. Jag som trodde jag kommit över godisberoendet. Det här är vad jag läste: Skogshuggarlåda dvs en omelett med karameller och bacon i.
Frukost: äggröra, bacon och chorizo =)
#116 En sorts läs-hallucination..
Min Middag: Grillad karre med en dutt hemgjord grönsakssalsa och en dutt cr fr m majonnäs.
Efterrätt: Squashskivor med Kycklinglevermousse och paprikahack på + kaffe med grädde.

Sitter just nu med ett experiment i ugnen. Kom ihåg att jag hade en lergryta, så jag letade upp den och slängde i lite smör, lite skivad squash och aubergine, en halv skivad lök, ett halvt kilo grytbitar av ekologiskt lamm (hastigt brynta i smör), örtsalt och svartpeppar, åtta vitlöksklyftor, fyra kvistar färsk rosmarin, och lite mer smör… Och en liten skvätt vitt vin som stod i kylskåpsdörren, kanske mellan en halv och en deciliter. Nu står det i ugnen och det återstår att se hur det blir!

Jag stekte Halloumi och ringlade olivolja med citron över, det var jättegott! Hade också några salladsblad till.

Delar av rester från igår: Grillad kyckling med florida sallad och sparris. Hade ingen bacon i salladen, och tog bort skinnet (gillar inte skinnet), men kompenserade med en rejäl klick smör på sparrisen, och mascarpone ost som sås. Mycket mumsigt.
Blueseas zuccinisallad - Mums! med några skivor rostbiff. Perfekt - den fett fylliga salladen med de proteinfyllda rostbiffsskivorna…
# 95 eller nån annan. vad ska jag göra med mina endiver? kan ni ge ett tips, eller måste jag koka dom?