Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 8306 ggr
Jennix
0

OT Frågeleken 2

Jag ställer en fråga som EN person ska svara på och efter svaret skriver man en helt ny fråga, vilken som helst (jag litar på att ni har omdöme själva). Flört Oskyldig Svaret behöver inte vara superkort. Skriv så långt ni själva vill men inte en novell. Flört

1. Vad är omoral i dina ögon?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

DaMum
0

Svar: Att medvetet göra något som kan skada/såra någon annan.

Fråga: Vilket är godast, fläskfilé eller oxfilé?

greensis
0

Oxfilé. Jag gillar nötkött och vilt. Gris är nog i sin helhet det kött jag gillar sämst (efter gammalt får, fast jag älskar lamm)

Bearnässås eller kryddsmör? Vilket är godast och varför?

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

Kryddsmör kan varieras på fler sätt. Äkta b-sås är svår att göra, vilket inneburit att påssåserna med sitt varierade innehåll av olika tillsatser dominerar. Svaret är alltså kryddsmör. Sliten kombibil eller pedantskött Audi?

raphanus
0

Sliten kombibil! Inget slår läderdoften i en gammal Amazon!

Om du måste välja - musarm eller sms-tumme?

tinaoskarsson
0

sms-tumme utan tvekan!

Har du någonsin planterat ett träd?

Frualbertsson
0

Japp flera stycken utanför Träcentrum i Nässjö (det vet ju du vart det ligger)

Vad är bäst med syrener, åsynen av dem eller doften?

greensis
0

Doften, men bara den äkta, inte a la kemilabb! Sen älskar jag vita syrener, också.

vem sjunger vackrast, näktergalen eller koltrasten?

Fabricati diem, pvnc!

Lehane
0

koltrasten. men svårt val.

vad är skönhet?

Jennix
0

Skönhet är när man ser på något och känner kärlek till det. Glad

Vilket är ditt favoritprogram på TV just nu?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Lehane
0

Lost

Vad längtar du mest efter?

Jennix
0

Jag längtar mest efter att hitta någon som älskar mig för den jag är…

Vad gillar du mest: hund eller katt?

Uttelille
0

KATT!!! Jag älskar katter av hela mitt hjärta!

Baddräkt eller Bikini?

Lehane
0

Bikini.

Vad betyder rock n roll för dej?

Frualbertsson
0

ingenting, kommer att tänka på Elvis, inget mer.

Vad hade ditt barndomshem för något som du nu saknar, om något?

tinaoskarsson
0

Ängar, skog och sjö. Saknar också känslan av att kunna göra vad man ville utan att alla såg det. (Privatliv kanske det heter med ett annat ord.) Framförallt saknar jag mjölkkor och doften av nyss intaget hö.

Hur många TV-serie-DVD-boxar har du hemma? Vilka?

Effie
0
  • Kalla fötter
  • Cracker
  • gynekologen i Askim
  • mäklarna

Kommer inte på fler, fast kanske gömmer sig något i någon hylla..

Vad är ditt roligaste mat-minne?

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

greensis
0

När jag beställde till dessert Årstidens blandade frukt. Alla andra fick sin efterrätt, men inte jag. Vi väntade, och väntade. Till slut rusade en kypare in och svepte ned en tallrik framför mig och försvann lika fort ut i köket. På tallriken rullade ett oskalat grönt äpple lite av farteffekten.

Jag menar, den var ju inte direkt blandad. Hade de skalat, skurit äpplet fint och lagt upp det lite konstnärligt hade det inte varit hälften så kul.

Så numer uppstår frågan: Ska du ha årstidens blandade frukt eller ska du ha röda äpplen?

Hur tänker du när det regnar?

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

En hel del, bl a att hundet blir blöt i pälsen om den går ut, att det kanske är lämpligt att vara inne, vilken Dylan-låt som innehåller frasen "I´m back in the rain", funderar på om jag kan hela "Hard rain´s a gonna fall" utantill, undrar hur länge det kommer att regna, om det är dagsregn eller bara en tillfällig skur..

Vad skulle du vilja ha för båt?

tinaoskarsson
0

En som jag kan fiska från o sola på medan maken dyker från den. Skulle inte skada om man kunde sova i den också. Å andra sidan skulle jag var glad om jag fick en liten roddbåt för att meta i.

Använder du dig någonsin av visdomsord du fått från far- eller morföräldrar?

Maia
0

#19 Nej, inte ord, men jag använder en massa vardagsvisdom i fråga om hur man lagar mat etc.

Mac eller PC? Och varför?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maia
0

Haha! Det blev det inget svar på. Ursäkta mig, för att jag är en sådan party pooper!

[tillbakalutat]

greensis
0

Sorry, jag har jobbat med bruttomarginalberäkningar hela dagen och knappt läst min epost…

PC, för det finns mer program och tillbehör till. Sedan får man mecka mera själv, medan Mac är mer färdigtuggat. Det var så från början i alla fall.

Sen gillar jag inte Microsoft av principskäl, men det är en annan historia…

Om du var en cykel, hur skulle du vara då?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Röd, 5 växlad, damig och alldeles ny! =)

Vilken organisation skulle du vilja skänka mer pengar till?

parsley
0

Det finns många välgörenhetsorganisationer om gör ett bra arbete. Om jag skulle skänka en större summa pengar så skulle jag försöka göra en analys av olika organisationer för att se vad de gör av pengarna. Skulle gärna ge pengar till  "ett klick för skogen" för att köpa gammalskog i Risveden utanför Göteborg (lite reklam det går att klicka på deras hemsida en gång per dag och varje klick ger en summa pengar från sponsorer som används för att köpa upp skyddsvärd gammelskog).

Har du planerat vad du ska göra i sommar än?

Frualbertsson
0

Ja, jag och min man ska en sväng till Gotland, och en vända till Norge. Det blir säkert mycket ute till havs med vår båt också. Jag har föräldrar och syskon i Småland, och de kommer säkert hit och hälsar på några gånger och så åker vi till dom =)

Hur många veckor har du kvar att jobba innan semestern börjar?

MiaKia
0

#24 Parsley - Där har jag spenderat många helger som tvm-are när jag var yngre. *nostalgi* Ska se till att besöka och klicka på. Glad

MiaKia
0

oj, förlåt kom nu på att jag visst klampade in i frågeleken.. slänger upp sista frågan igen då dottern precis fick ett utbrott och behöver läggas bums!

Hur många veckor har du kvar att jobba innan semestern börjar?

yvispyvis
0

Jag jobbar bara fyra veckor till då jag är lärare. Skrattande

Vilken är din favoritblomma?

Frualbertsson
0

Blå iris

Vad är bäst med att bli äldre tycker du?

Tilda-T
0

Inkakrage, thitonia .

Ska du åka på någon semesterresa i år?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

MiaKia
0

Bara till Sverige. Glad

Favoritdjur? 

Frualbertsson
0

katt

Slänger dit min fråga igen =)

vad är bäst med att bli äldre tycker du?

Uttelille
0

Att bli visareRäcka ut tungan (även fast jag bara är 22) Jag nöjer mig med ett kort svar idag.

Klipper eller filar du naglarna?

Lehane
0

Klipper. Saknar tålamod o engagemang för att fila.

Ditt bästa spartips?

Maia
0

Att använd tygpåsar till att handla mat. Det sparar också på havet eftersom engångsplast börjar fylla upp oceanerna!

Vad tycker du om att tala offentligt?

[tillbakalutat]

Frualbertsson
0

Helt ok och ganska kul! =)

Vad har/ska du äta till frukost idag?

[imba]
0

försov mig så det blev 2 ägg i bilen..

Faviritbär, jordgubb eller hallon?

Brynhilde
0

jordgubbar

Vilken årstid tycker du bäst om?

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Raring
0

Senvintern, no stress, mörkt, mysigt och skönt.

Om du vore ett trädgårdsredskap, vilket skulle passa din peronlighet bäst?

Frualbertsson
0

En snöskyffel… varför vet jag inte =)

Tar du vara på bär och frukt o gör sylt/saft/marmelad?

greensis
0

Lite saft av trädgårdens bär, lagom till 1-2 PET-flaskor. Annars äter barnen bären direkt från buskarna: vinbär och hallon. De har redan börjat fråga när vindruvorna är mogna. (Japp! Vi har gröna och blåa "staket"vindruvor utomhus i Uppsala. De blå smakar nästan blåbär!)

Tycker du om att laga mat? Varför/varför inte?

Fabricati diem, pvnc!

Tilda-T
0

Ja, det är nog bäst med tanke på mitt yrke (kock)

Vad tittar du på för tvprogram?

parsley
0

Tittar ytterst lite på TV, brukar se en del debatt/samhällsprogram, Antikrundan, en och annan dokumentär samt en del sk familjeunderhållningsprogram om familjen vill att jag ska vara där. TV-soffan är fö en plats där man handarbetar. Avskyr dessutom när jag zappar med fjärrkontrollen.

Om du vore en bil, vilken bil skulle du då vara?

Sockerbubbla
0

Rati eller Mercedes ^^ eller Carrera om det finns en sån bild :S

Har du kysst en av samma kön någon gång?

Tilda-T
0

Ja men inte mer än vänskapligt.

Vad tycker du om homoäktenskap?

parsley
0

Att två personer som älskar varandra har rätt att gifta sig. Vart åker du helst på semester i Sverige?

Frualbertsson
0

Svår fråga, har flyttat till det ställe som jag tycker är vackrast, nämligen västkusten… så jag stannar nog helst hemma =) Annars får jag svara Småland, för där bor släkten.

Vad har du för bil? märke och årsmodell.

greensis
0

Toyota Previa 1995 (dvs en stor 8-sitsig laståsna)
Väntar med dräglande käft på att få en Toyota minibuss med Prius-motor och sladd-uppladdning - den ska släppas om något år och då kommer jag stå LÅNGT fram i kön!

Lever du miljövänligt, hur då, och finns det utrymme för förbättring?

Fabricati diem, pvnc!

Effie
0

Jag har inte bil, sopsorterar så mycket jag orkar och handlar ofta ekologiskt. Men visst finns det utrymme för förbättring - det gör det väl alltid?

Vad är det vackraste du vet (förutom din familj)?

parsley
0

Räknas hunden till familjen? Det finns mycket som är vackert. Det gäller att se skönheten där den finns.

Har du någon speciell läsupplevelse?"

Frualbertsson
0

Ja, när jag för några månader sedan läste Johannesevangeliet. Det första kapitlet tog verkligen tag i mig. Har läst det innan, men denna gång var det speciellt.

Blev du det som du sa att du ville bli när du blev stor, när någon frågade dig när du var liten? (krångligt formulerat, men ni fattar hihi)

greensis
0

Rimligt nära, ville bli "handläggare" eller "utredare" och har i många år varit statstjänsteman, dock med en annan formell tjänstebeskrivning.

Har du bytt karriär eller i alla fall övervägt det?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Ja jag har arbetat som inköpare, hemkunskapslärare, diskare, vårdare,receptionist och kock bland annat =)

Lever du som du lär?

Uttelille
0

Jag försöker i största möjliga mån. Ibland kan det vara lite svårt dock, ialla fall desto oviktigare sakerna blir.

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?

Babz
0

Har inte blivit begåvad med några egna barn, men har fem härliga brorsbarn och fyra brorsbarnbarn, plus två bonusbarn och två bonusbarnbarn… räknas det?

Vad är det värsta du kan tänka dej?

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Uttelille
0

Det värsta jag kan tänka mig är att nån i min familj dör.

Vad uppskattar du att din partner gör för dig?

parsley
0

Älskar mig och respekterar mig och på det mer materialistiska planet: tar hand om köket eller städar alldeles frivilligt. Hur reagerar du om någon flirtar med din partner?

Raring
0

Han ser ju bra ut och är väldigt charmig, tycker jag, så jag förstår att någon flirtar med honom. Brukar ta det med ro, han har ju bara ögon för mig. *blir alldeles pirrig*

Flirtar han tillbaka däremot, DÅ LÄR HAN FÅ DET HETT OM ÖRONEN!

Hur vet man att man har bestämt sig för något stort? 

greensis
0

För att det är så självklart att man kan inte egentligen föreställa sig något annat. Det är som skillnaden mellan sug och hunger.

Är du rädd för kometer? Varför/varför inte?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Nej. För att om det kommer en kommer jag inte kunna göra något åt den ändå. Förhoppninsvis mindre smärtsamt än att dö av någon äcklig parasit som man lär dra i sig i tropikerna någon resa senare i livet.

Spelar du några musikinstrument, isf vilka? 

greensis
0

Piano och gitarr, jag har även kunnat misshandla en tvärflöjt, men det gör jag numer inte i vittnens närvaro.Generad

Kan du läsa och skriva noter?

Fabricati diem, pvnc!

Tilda-T
0

Nej det kan jag inte, är nästan tondöv!

Vilken är din senast lästa bok, var den bra?

Raring
0

Jag läser en bok om Aspbergers syndrom som heter Nördsyndromet. Tycker den är lättläst och bra.

Kan du dansa? 

Lehane
0

Alla kan väl dansa i betydelsen röra sig till musik, men inget avancerat…

Vad ska du göra på semestern?

Raring
0

Åka bil till Grekland och sen vandra i fjällen någonstans. Möjligen några småutflyker till som inte är bestämda än.

Annars mest träna, sy och pyssla hemma.

Favoritmat? 

Lehane
0

gräsbeteskött o vilt med fettet kvar…

favoritdryck?

Raring
0

Vatten (jag är rätt tråkig på det sättet).

Bästa låten som skrivits? 

Lehane
0

oh… svår fråga… Just nu: Försent för edelweiss med Håkan Hellström…

Bästa tryckarlåten någonsin?

Raring
0

Minst lika svårt… kärleken och jag får stora rysningarna av highland cathedral och Mitt hjärtas land, men det är ju en helt annan typ av musik. Iris - goo goo dolls är en favorit iaf.

Bästa stället för en fika? 

Lehane
0

Ngnstanns i haga i Göteborg. Är helt lost här i sthlm o pga pappaledigheten fikar jag inte ute så mycket.

Bästa dansstället?

Raring
0

Bakom neddragna persienner hemma Skrattande, eller möjligen bland en massa kompisar.

Vilken är den häftigaste insekten? 

Lehane
0

jitterbuggen!Cool

Vilken är din favoritmånad?

Raring
0

Februari. Mörkt, kallt, mysigt (och vanligen fortfarande snö), inga måsten i form av helger.

Kan du sticka en socka?

Uttelille
0

Näheddu, här blir det inga sockar. Tyvärr. Men en bra bit kan jag nog komma.

Vad ska du göra ikväll?

Raring
0

Borde sluta sitta här och spamma trådar, och skriva en uppsats om bin.

Vilken krukväxt skulle du helst vilja få att blomma om?

Frualbertsson
0

mina orkideer.

Om någon ljuger om dig för andra och du får veta det, hur reagerar du?

Raring
0

Beror nog på vad det handlar om. Är det allvarligt försöker jag förmodligen ställa personen som ljuger om mig mot väggen. Är det något töntigt ignorerar jag det.

Kan man sammanfatta sitt liv med ett enda ord?

raphanus
0

Det beror på vilket språk man talar. Om vi förfogar över så komplexa ord som "mamihlapinatapai" eller "epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkäänköhän", så går det nog, men knappast på svenska.

Vilket var ditt favoritprogram på tv som barn?

Raring
0

Vetenskapens värld… naturvetarnörd redan som barn alltså.

Vilken komiker gillar du bäst?

zpider
0

Fragglarna tror jag Skrattande

Vilken är den vackraste platsen du vet ?

zpider
0

hmmm, vi skickade nog samtidigt….

Den komiker jag gillar bäst är nog ändå Jonas Gardell.Hans bok " mormor gråter " är fantastisk.

Nu då …..! Vilken är den vackraste platsen du vet ?

Raring
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns en färskvattenkälla högt uppe på berget Olympen. Den ligger på ca 2100 möh i ett kargt landskap med knotiga tallar och mycket sten. Underbart ställe (bild)!

Hur vet man att man hittat personen man vill dela sitt liv med?

parsley
0

Man tycker att allt känns rätt eller också orkar man inte leta längre (nu var jag nog lite stygg). Om du vore en växt vilken växt skulle du då vara och varför?

Raring
0

Kaktus. Saftig invändigt, tålig och taggarna utåt.

Vad stör dig snabbast? 

raphanus
0

Smygrasism

Om du fick vara ett trädgårdsredskap, vilket skulle du vara då?

Raring
0

Jag är en leatherman. Multitool. Kvalitet, många funktioner.

Hur hanterar du en dålig dag?

majsan332
0

Jag biter ihop och ger järnet…….. vad annars finns att göra……. stanna i sängen förstås…….. det händer men oerhört sällan…..

Vilka egenskaper är viktigast för att överleva?

Frualbertsson
0

förmågan att dricka och äta? Flört

Vad skulle du helst vinna, en motorbåt eller en husvagn?

Uttelille
0

Husvagn! Självklart! Har alltid varit avundsjuk på de som campat med husvagn, bara för vi själva aldrig hade råd med det.

Har du fått gråa hår än? isåfall när kom de första?

Raring
0

Jepp. Hittade de första när jag var… 17. Har en del små slingor nu, men de syns inte så mycket. Kul tycker jag.

Vet du vad vitiligo är?

Frualbertsson
0

Japp, en hudsjukdom som de säger att Jackson har.

Vilken kvällstidning läser du helst?

parsley
0

Ingen, köper Aftonbladet vid väldigt enstaka tillfällen. På nätet föredrar jag Expressen. Gratis är gott och inget plus 19 kr per månad. Kontantkort eller abonnemangsmobil?

Raring
0

Kontantkort - ringer alldeles för lite för att ha nytta av abonnemang.

Madonna då = ikon. Madonna idag?

Frualbertsson
0

Tant utan sångröst och noll utstrålning.

Vad doftar godast, nyklippt gräs, målarfärg, nytvättade kläder eller en middag?

Raring
0

Nyklippt gräs!

Hur många kuddar finns i ditt hushåll?

Babz
0

Hur många som helst!

Panelgardiner eller "vanliga" längder?

Tyskt ordspråk

greensis
0

Både och, dvs beror på hur fönstren ser ut och om jag har soffor under, men det äkta svaret är varken eller, för vi har så lite gardiner som vi kan komma undan med.

Om du var ett litet litet kryp, vilket skulle du då vara?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Förmodligen någon sorts Apidae. Flitbi låter väl fint?

Har du någon affirmation som du motiverar dig själv med när du vill låta bli att småäta?

parsley
0

Affirmation vet jag inte, men så länge jag äter något som är OK att äta så är det OK att äta det. Om inte tänker jag: Du blir sjuk en vecka om du äter det där.

Vad ska du göra till helgen?

greensis
0

Familjen kalas fredag, barnkalas lördag + Disneydags + eurovisionsschlagerfinalen, släkten hit på kalas söndag + barnens simträning. (Någon som vill byta?)

Är du glad eller sur när du vaknar? Och vad kan få dig att ändra dig tvärt från det ena till det andra?

Fabricati diem, pvnc!

Effie
0

Neutral, tror jag; koncentrerad på att göra det jag ska (laga frukost, koka te, äta frukost, bläddra i tidningen,packa dagens lunch, ta min medicin, ge hunden mat). Vad som får mig att ändra tvärt till sur och ilsken? Om någon annan kommer och klagar, eller tjatar på mig att göra något. Jag äter nog helst frukost ensam på vardagar.

Vad är din favoritmotion? 

Raring
0

Inget klår en tur på hästryggen.

Källsorterar du? 

Agenda
0

Jag sorterar nog lite lagom, kan med andra ord säkert göra mer.

Ska du kolla på Så ska det låta ikväll?

Raring
0

Så ska det vaddå? ..nej det ska jag nog inte. Glad

Hur är vädret hos dig nu (och vart är du)?

Lippi
0

Här i Vallentuna, strax utanför Stockholm är det lite molnigt, men ganska varmt ca. 15 grader i skuggan.

Tror du att föräldrar fuskar med tillfällig föräldrapenning?

Frualbertsson
0

Inte så många, men det finns de som gör det.

Vilka värktabletter tar du om du får låt oss säga huvudvärk?

Raring
0

Har en massa Reliv hemma. Samma som Alvedon, men billigare. Vägrar använda Voltarén, Eox, Naproxen, Ipren mfl. eftersom de aktiva substanserna inte bryts ned i vattenreningsverken och går rakt ut i sjöar och hav med ganska tunga effekter på vattenlevande organismer (iaf lokalt där koncentrationerna är höga).

Har du funderat på miljöeffekterna som olika preventivmedel och andra hormonpreparat har? 

parsley
0

Ja, men det enda aktiva val jag gjort är att avstå från sötningsmedel. Det är väl sukralos som inte bryts ned i kroppen? Brukar du välja ekologiska ägg?

Raring
0

Oftast, men det är inte alltid det finns när jag behöver köpa. (Sukralos är väl inte ett hormon förresten Flört, och inte en verksam substans i smärtstillande heller)

Brukar du spara och summera kvitton varje månad?

greensis
0

Nä, för då skulle jag bli psykopatiskt snål (Har provat!) Håller däremot koll på mina utlägg, räkningar osv mellan tummen och pekfingret.

Hur ofta klipper du dig?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Var 5:e vecka och då är det alldeles för långt, mitt hår växer alldeles för fort… :-(

Löser du korsord?

Uttelille
0

Nä, det är jag urdålig på så det låter jag mig inte haka upp mig på.

Vilka tv-kanaler tittar du mest på?

Frualbertsson
0

Inga alls, har ingen tv sen i oktober förra året och saknar det inte ett dyft.

Vad ska du äta idag till middag/kvällsmat?

Lippi
0

Fläskfilé med timjansås, gjord på grädde förstås, och färska champinjoner. Till det broccoli och aromsmör och till efterrätt chokladglass á la LCHF.

Vilken plats tror du att Charlotte Pirelli får i schlagerfestivalen?

Frualbertsson
0

27:e (vild gissning, har som sagt var inte ens tv så jag vet inte hur många som ställer upp)

Vart skulle du helst jobba: På bank, kiosk, brandkåren eller förskola?

greensis
0

På bank. Passar min utbildning, dessutom inga tjafsiga kunder (sommarjobbade i åratal i butik), inga läskiga rökdykningar och höga stegar och garanterat inga skrikiga ungar.

Är du nattuggla eller morgonpigg? Har det ändrats med tiden?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Brandkåren i första hand. Bank i andra.

Vilken är den senaste filmen du såg, och vad tyckte du?

Uttelille
0

Ser "A Knights Tale" nu. Nästan slut. Den var sådär. Heath Ledger var ju snygg dockRäcka ut tungan

Cykla eller gå?

Frualbertsson
0

Hmm svårt val, älskar bägge delarna, men jag väljer väl promenera då =)

Hur kommer det sig att du kallar dig just det du kallar dig här? =)

Agenda
0

Fick syn på min filofax en gång när jag skulle registrera mig på ett annat forum.

När flyttade du senast?

stallostby
0

2003 flyttade jag tillbaka till min ex sambo efter 4 år av särbo, (var vid nyinflytten också gravid..)

Diskar du med; Diskmaskin eller handdisk?

Sockerbubbla
0

Ja diskar inte haha :'>

Vad är din favoritfärg? ^o^

Babz
0

Sommarhimmelsblå…

Favoritdjur?

Tyskt ordspråk

parsley
0

Marsvin. Sticka eller virka?

greensis
0

Svårt val, mycket svårt. Men jag stickade så mycket under tonåren att det mest blivit virkning eller broderi de senaste 20 åren…

Generösa rabatter eller milsvid gräsmatta? Och varför det ena eller andra.

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

generösa rabatter. Jag älskar gamla trädgårdar där det fått gor igen helt och hållet, där man inte ser början och slutet på trädgården och det vilda. Inte en massa att rensa och nästan inget gräs att klippa. Det kan vara lite natursten utlagt där man ska promenera eller där man vill sitta och fika =)

Har du varit på Gotland? och i så fall var?

Raring
0

Nej tyvärr inte.

Vad för sak, som du gjort själv, är du mest stolt över? (räknar inte med ev avkomma)

Neeelia
0

Gått ifrån ett misshandlande förhållande.

Vad kommer du göra i sommar?

Frualbertsson
0

Åka till Småland, Gotland och en sväng till Norge eventuellt. När vår båt blir klar ska vi ut och campa på någon liten ö och fiska lite =)

Hur ofta väger du dig?

Uttelille
0

1-2 ggr i veckan.

Städar du och din partner lika mycket? Delar upp lika?

Frualbertsson
0

Nej, det är jag som städar det mesta. Han gör andra saker som jag slipper =) Funkar finfint!

Bada i havet eller i insjö?

parsley
0

Mycket svårt val. Gillar "upplägget" i Bohuslän med mycket klippor och badstegar, men även insjöar om det handlar om lite undangömda badstenar och ställen man kan gå i och doppa sig på. Tvingas jag välja så blir det havet och helst då i Grekland. Löser du korsord?

greensis
0

Jomenvisst. Dessutom skickar jag in dem i hopp om att vinna också!

Korsord eller sudoko

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

Korsord. Ord är intressantare än siffror. Ska du fira mors dag?

Raring
0

Nej, vi är inte på samma ställe, men jag ska lägga en present i hennes brevlåda på morgonen. Surprise! För hon får aldrig något på mors dag annars.

Gitarr eller piano?

parsley
0

Gitarr. Bästa svenska TV-serie?

Frualbertsson
0

Emil i Lönneberga =)

Har du varit på Gekås i år?

Maia
0

Nej, men förra året!

Vad hette din farmor i förnamn?

[tillbakalutat]

Uttelille
0

Anna

Vad har ni för väder?

bullmagen
0

soligt

Vad ska du göra ikväll?

parsley
0

Undvika melodifestivalen, kanske? Har du läst Harry Potter-böckerna?

greensis
0

Javisst, på engelska dessutom, köper de översatta till mina barn (i förväg, de har inte riktigt börjat än).

Gillade du filmatiseringen av Sagan om Ringen? Varför/på vilket sätt?

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

Filmatiseringen är välgjord, men jag tycker att de borde följt boken bättre. Filmentrilogin hade varit bättre om den varit trognare mot boken. Arwen ska inte vara ute och galoppera omkring i skogen. Hon ska vara hemma och brodera. Har du någon favoritfigur i "Sagan om ringen"?

greensis
0

Helt rätt, Arwen ska stanna hemma! Favoritfigur… GeneradFaramir, faktiskt, scenen med Eowyn i Minas Tirith kunde jag läsa om och om igen i tonåren, liksom delarna i Ithilien. Fast Strider/Vidstige är ju inte så fel, han heller, och Galadriel, och…

Har du passerat ekvatorn? När hur och var?

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Nej, men i sommar åker jag till Sydney på konferens och då händer det. Hade varit kuligare att göra det i Afrika, men man kan inte få allt.

Får du gåshud av Charlotte Perelli och i så fall varför?

[tillbakalutat]

Frualbertsson
0

Ja näst intill, pga att hon bantat ner sig så förfärligt mycket att hon inte har en kurva kvar…

Vilket är det roligaste förnamnet du vet om?

greensis
0

Kånåhols
Läste i någon bok att det var ett godkänt svenskt förnamn, tydligen ett gammalt gårdsnamn, som skrevs ihop med ett "vanligt" namn, ungefär som Liss Anna.

Vilket är det vackraste förnamnet du vet?

Fabricati diem, pvnc!

Babz
0

Linnea, tror jag, för blomman är så vacker…

Lägenhet eller villa/radhus?

Tyskt ordspråk

parsley
0

Lägenhet, tror jag, under förutsättning att den har bra läge. Nackdelen med husdjur?

Babz
0

Svårt att resa bort, iaf med kort varsel.

Om du har (önskar att du hade) husdjur - vilken sort?

Tyskt ordspråk

parsley
0

Har hund och marsvin, skulle gärna ha kanin också men är rädd för att hunden skulle betrakta den som 1. någon man jagar 2. något man äter. Senast lästa bok?

Lippi
0

"Ta livet av mig mamma" skriven av Marianne Käcko. Den hadlar om en familj där tonårsdottern blir sjuk i anorexi och deras kamp för att hon ska få tillgång till rätt vård. Mycket intressant!

Vem skulle du vilja ha till bordet vid nobelfesten?

parsley
0

Nobelpristagaren i litteratur. Vilket nobelpris skulle du vilja vinna?

raphanus
0

Fredspriset

Fröding eller Heidenstam?

Frualbertsson
0

Fröding

Hur många svenska slott har du besökt?

parsley
0

11 hela + ett antal slottsruiner och Willy Maria Lundbergs träslott i Hälsningland. Vad tycker du om hembygdsgårdar?

Raring
0

Ofta fina platser värda att bevara.

Vad gör du för att vila upp dig?

Maryanna
0

Har tyvärr svårt för att vila men ska till Kreta på lördag i 1 vecka så då hoppas jag vara utvilad när jag kommer hem !

Vad länftar du mest efter just nu?

Frualbertsson
0

Mina syskonbarn =) var länge sen jag såg dem.

Ditt bästa recept på kall sås till fisk?

Raring
0

Kall romsås (4 port)

2 dl CF
50 g röd rom
2-3 msk hackad dill
1 tsk senap

Gravlaxsås är också väldigt gott!

Hur många pennor finns det inom 2 m radie från där du sitter? 

maggiL
0

Det rör sig om ett trettiotal kanske, har en stor burk som är proppad med pennor, nya och gaml.

Löser du melodikrysset på lördagarna i radions p4?

Frualbertsson
0

Nepp, det har jag aldrig löst.

Hur många gröna växter har du i din lägenhet/villa?

greensis
0

Ett tiotal på rak arm (inklusive de där änglatrumpeterna som nekar att blomma om - räknar dem som gröna växter numer)

Gillar du att gå barfota? Varför?

Fabricati diem, pvnc!

Uttelille
0

Ja, verkligen. Det känns så skönt under fötterna, och ger lite Rasmus på luffen-känslaSkrattande

När lägger du dig vanligtvis?

greensis
0

Mellan 22-23, men på sistone har annat kommit emellan (böcker, tvätt, nattliga träningspass) så jag har kommit i säng efter 01.00.

När går du upp på morgonen för att du måste, och när går du upp om du får välja själv?

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

#165 Det har börjat sammanfalla, dessvärre. Vaknar 6 oavsett. MEN jag vill inte sova längre än till 9 för då får jag huvudvärk. Börjar bli gammal…

Vad kan du inte låta bli att köpa fler av fast du har tillräckligt många redan?

[tillbakalutat]

magma
0

Plastburkar…Generad

Vad (vilken maträtt) äter du helst vid ett festligt tillfälle?

greensis
0

I största allmänhet gillar jag kött m spenat/baby-leafsallad och majonäs/kryddsmör (trist, javisst).
Men nästan all grekisk-turkisk- bulgarisk mat är stora favoriter, och vi bjuder gäster på sådant mellan varven. (Dock inte kakorna/efterrätterna för de brukar vara på tok för söta för mig)

Finns det någon specifik efterrätt som du avstår från men saknar smaken av?

Fabricati diem, pvnc!

magma
0

Jordgubbar försöker jag avstå från:( 
Glass.

Det är nog de två saker tre jag längtar efter ibland, men värst är jordgubbarna.

Hoppsan, en fråga var det ju också:

Har du någon tatuering?

greensis
0

Nej, ingen alls. Tänker inte skaffa någon heller.Glad

Har du fler piercingar än hål i öronen?

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

Nej, jag har inget av dem. Vad gör du med udda strumpor?

Raring
0

Slänger oftast, sparar för skoputs och liknande ändamål ibland.

Brukar du titta på morgonsofforna på tv?

greensis
0

Hinner aldrig - min morgonsoffa är full med Barnkanalen och Nickelodeon medan vi fixar frukost, väskor och jag rusar till jobbet.

Är du nöjd med vad du vanligen äter till lunch?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Absolut. Jag äter mina egna matlådor. Vore ju synd att vara besviken på sin egen matlagning i vanliga fall.

Vad åt du till frukost?

Lippi
0

Stekt ägg och bacon.

Vem skulle du vilja se/höra i "Så ska det låta"?

parsley
0

Björn Gustavsson eller Peter Stormare. Jag har lite svårt att bestämma mig, så jag skickar frågan vidare (dock utan att vandra i en vattenspridare) : Vem väljer du? Björn Gustavsson eller Peter Stormare?

Maia
0

#176 Peter Stormare tills vidare. Björn G ska inte hajpas så att han blir helt vansinnig. Behöver lite ro och tillväxt.

Vad är viktigast på en picknick? Maten, läget eller att inte bli blöt i baken?

[tillbakalutat]

Frualbertsson
0

Får man svara umgänget? =) Vem man käkar med är viktigare än om jag blir blöt i baken.

Vilken var din favoriträtt i skolmatsalen?

FrkJ
0

Spaghetti med köttfärssås!

Behöver du sova mindre nu när det är så ljust ute?

greensis
0

Svårt att säga, men jag vaknar i alla fall när det ljusnar.

Har du legat på sjukhus någon gång?

Fabricati diem, pvnc!

Uttelille
0

Ja, när jag hade körtelfeber. 12 år, ganska dålig blev jag.

Har du några speciella planer idag?

Maia
0

Ja, att jobba häcken av mig! Och att gå ut på picknick nu på lunchen i universitetsparken här i Århus.

Glömmer du namn ibland?

[tillbakalutat]

parsley
0

Nej, ofta. :) Senast inköpta klädesplagg?

Frualbertsson
0

Strumpor på Gekås =)

Vad har du på väggarna hemma? tavlor, affischer?

bintouu
0

Dalamålningar

Är du stolt över dig själv?

Raring
0

På det stora hela, ja. Över vissa detaljer, verkligen inte!

Har du en brudkista?

bullmagen
0

Nej

Vill du ha (fler) barn?

Raring
0

Ja jag vill ha barn. Har någon inre bild av mig som mor till minst 3 barn, gärna fler. Men man får väl ta dem en graviditet i taget och se hur det känns.

Fri abort? Motivera gärna.

greensis
0

Fri abort upp till dess att fostret med säkerhet överlever utanför kvinnans kropp - då är det ett barn och är skyddsvärt. Det är inte andras sak att bestämma över någon annans kropp.

Däremot anser jag varje abort vara ett misslyckande och ledsamt, oavsett anledningen. Det är en sista-utvägen åtgärd som jag tycker man ska undvika in i det längsta. Vill man inte ha barn ska man försöka undvika att bli gravid. Leve preventivmedel och ett förnuftigt sexliv! Så fri abort - som bör undvikas så långt som möjligt.

Har du starka åsikter om något som du undviker att prata med andra om eller ogärna erkänner?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Ja. Och eftersom jag ogärna erkänner det så häller jag tyst här också. Fot i munnnen

Family guy eller Simpsons?

Uttelille
0

Simpsoms isåfall…

Viken genre på filmer gillar du bäst?

Frualbertsson
0

Komedier helt klart. Men det görs sällan några riktigt bra komedier, då kan det vara roligare att se en action eller en thriller som är så kalkondålig att man får skratta åt den istället =)

Har du läst Skaldemans böcker?

parsley
0

Ja, det har jag (och en himla massa andra böcker med för den delen). Har du fått hjälp från något annat forum här på iFokus, förutom KiF?

Babz
0

Hjälp och hjälp, men jag tittar in på Litteratur, Goda nyheter och Medeltiden ibland…

Löser du korsord, eller föredrar du sudoku?

Tyskt ordspråk

Maia
0

Korsord! Ord! Ord! Ord!

Vilken tv-serie skäms du att erkänna att du tittar på?

[tillbakalutat]

Babz
0

Ingen Skrattande - men jag tittar gärna på House och på Mannen som talar med hundar (Cesar Millan)

Dricker du kaffe eller te?

Tyskt ordspråk

Frualbertsson
0

kaffe, men det blir koffeinfritt =)

Har du växt upp med husdjur? och i så fall vad?

greensis
0

Vi hade fiskar och sedan undulater. Min mamma skaffade katt efter att jag flyttat.

Vilket husdjur skulle du inte kunna tänka dig att ha? Motivera.

Fabricati diem, pvnc!

maggiL
0

ormar eller ödlor, skulle få ångest direkt om det fanns i samma hyreshus. tur att vi bor i villa.

Har du varit på spelmansstämma någon gång?

Effie
0

Ja, det har jag. Ransäter, och Linköping, på 80-talet. Sova i tält med dragspelare och fioler ett par meter från tältet; jag sov gott!

Skulle du vilja kunna spela något instrument? Eller spelar du kanske?

Raring
0

Det finns många jag skulle vilja kunna spela… piano, gitarr, valthorn, trumpet.

Spelar flöjt, klarinett, vallhorn. Håller på och lär mig trumma och gitarr.

Hur tar man bäst tillvara på en fin dag? 

parsley
0

Idealet är väl någon ö i Bohuslän. Fö vägrar jag att bli väderstressad. Carpe diem. Sovit gott i natt?

Raring
0

Som en stock i armarna på kärleken.

Vilket smycke gillar du bäst?

parsley
0

Älskar smycken och har börjat göra egna också. Armband är bättre än halsband, eftersom man kan ha flera på en gång. CoolTvingas jag välja så får favoriten bli en silverring från början av 1800-talet. Mycket intressant som Antikrundas expert sa, men inte särskilt värdefull.

Kan du tänka dig att ha sockor och sandaler tillsammans med kjol eller shorts?

Frualbertsson
0

Nej verkligen inte hehe

vad har du helst, shorts eller kjol?

parsley
0

Trivs lika bra i båda, faktiskt, men det beror lite på vad man ska göra. Använder inte kjol när jag ska ut med båten, t ex. Favoritkjol?

Raring
0

Har en jättefin kjol i lila sammet som faller jättefint.

Har du någon klädsel som går att använda till "högtidsträkt"?

anki1
0

Jag har en sammetstop med tyll och glittertrådar i, används till svart långkjol eller svarta fest byxor.

Vat tycker du om folkdräkter?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Effie
0

Ooooh, man blir sååå grann i folkdräkt. Min hänger hemma i garderoben, vartenda stygn sytt för hand. Men det är sällan jag använder den, tyvärr

Favoritlek som barn?

Babz
0

Kurragömma - tomten och logen bjöd på perfekta gömställen!

Favoritställe i Sverige?

Tyskt ordspråk

Raring
0

Morga hage utanför Uppsala, där finns många fina minnen.

Vad lyssnar du på för musik? 

klaramaja
0

YoYo-Ma plays Ennio Morricone.

Skrikande ungar eller skällande hundar?

Raring
0

Båda är lika irriterande, men måste jag föredra något föredrar jag nog hundarna.

Vad har du skrattat högt åt idag?

Soderbona
0

Att min man började hosta förskräckligt (på låtsas) när vi satt på banken och pratade bolån - hon ville erbjuda livförsäkringar så att vi skulle klara oss om någon gick bort… Vår bankman hade svårt att hålla sig, så till slut satt vi och tokskrattade alla tre, det gick inte att sluta! Försök att prata seriösa banklån efter det… hahaha!

Vilket är det sämsta tv-program du sett?

Maia
0

Minns inte namnet…Vad hette det där VANSINNIGA tv-programmet med Gunde Svan när man skulle lära sig något jättesvårt på en vecka och kanske vinna något kul för hela sin familj och de flesta gjorde inte det…

Vad gillar du bäst för handarbete?

[tillbakalutat]

anki1
0

Brodera

vilket är den bästa filmen du sett?

Åhhh Effie vad jag blir avis. Jag skulle hemskt gärna äga en folkdräkt och då gärna ifån roslagen runt Rimbo. för därifrån härstammade min far.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Frualbertsson
0

Bästa genom tiderna: Cinema Paradiso, urgullig, romantisk och vackra vyer =)

När du var liten, sa du fel på något ord då? Som typ gaspetti istället för spagetti?

Raring
0

Jag säger fortfarande fel på möjligt, mjöligt och mögligt.

Vem ska jag muta med en burk hongung?

PekingJonas
0

Jag är ju helt ny här och förbereder mig att snart intaga min första LCHF-frukost. Efter att ha läst på massor av sidor gällande lchf och klickat mig genom forum efter forum så tror jag svaret är:

Ingen som är medlem här. Skrattande

Kan en människa vara gudomlig?

parsley
0

Gudomligheten ligger i betraktarens ögon. Ingen kan bli gudomlig i sig, utan det är omgivningen, som gör en människa till Gud. Är det Ok att använda kors, buddhor och andra religösa symboler i t ex smycken eller på kläder, trots att man inte bekänner sig till en viss religon?

greensis
0

Jag tycker att om man är medveten om att det är en religiös symbol och inte delar den tron bör man undvika att bära dem. Inte förbud, rekommendation.
Det enda "undantaget" jag kommer på är nog månskäran som finns både inom islam och olika wicca-trosformer, där skulle jag nog vara lite mer liberal.

Är du duktigt på att ge svar på tal, eller kommer du på dagen efter vad du borde ha sagt?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Tror att jag är ganska rapp Flört

Men det är klart att är folk riktigt otrevliga helt obefogat så blir jag mer förvånad och har svårt att hitta rätt ord direkt.

Hade du tandställning som barn?

Maia
0

Nej, men minsta dottern saknar en "tvåa" i överkäken, så där blir det tandställning + implantat en dag. :-(

Hur ofta byter du sängkläder?

[tillbakalutat]

Raring
0

2-3 ggr/månad om det inte händer något utöver det vanliga.

Är du rädd för bin?

parsley
0

Nej, men jag har en viss respekt för dem och har ingen lust att fylla trädgården med bikupor. Har du ätit bläckfisk? Tyckte du isåfall om det?

Jennix
0

Oh ja, bläckfisk på kinarestaurang men den ska vara vällagad. :) Men det gäller väl all mat…

Vilka språk kan du?

Maia
0

Svenska, danska, norska, franska, engelska, och pyttelite tyska.

Förstår du talad danska?

[tillbakalutat]

Effie
0

Nej, det gör jag inte. Lite grann kanske, om det talas långsamt. Läsa är mycket lättare.

Om du lyfter blicken över datorskärmen, vad ser du då? 

vispop
0

Ett foto på min Berner Sennen när han var 4 månader gammal. Nu finns han inte längre..

Vilket tv-program skrattar du mest åt? "Du är vad du äter" eller "Var fan e mitt band" med Uggla?

Frualbertsson
0

Har bara sett Du är vad du äter, och det var längesen, har ingen tv sen i höstas. Det brukade jag dock garva en del åt =)

Skulle du vilja testa att köra streetrace om du fick låna en snabb bil?

greensis
0

Inte ett dugg. Racing är inte alls min grej.

Sitter du gärna lugnt och fikar eller tar du fikat i flykten så att säga? Varför och vilket skulle du helst göra?

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Jag sitter helst och fikar lugnt på trappan en varm sommarmorgon. Men dricker det oftast i flykten, eftersom jag har mycket att göra.

Kan du hjärt-lung-räddning och har du någonsin fått användning för det?

[tillbakalutat]

Raring
0

Kan det, har två cert, har tack och lov sluppit använda det skarpt.

Vad är bäst med svensk vinter`?

maggiL
0

Att snön lyser uypp i vintermörkret.

Har du någon i släkten som tar studenten nu?

Maia
0

Inte i den närmaste släkten, vilket känns skönt för en gångs skull. Vi har redan slitit ut ett partytält…

Använder du cykelhjälm? Varför (inte)?

[tillbakalutat]

Effie
0

Varje gång jag cyklar. Om man har något i skallen som är värt att skydda, så skyddar man det. Och jag brukar tillägga, lite elakt? att man får avgöra själv om det man har är värt att skydda.

Brukar du lyssna på ljudböcker? Eller föredrar du musik? 

Maia
0

Jag lyssnar på ljudböcker (a) på långresor med familjen och (b) när jag t.ex. målar. Jag är mitt i en deckare nu så jag måste snart måla ett rum till. Musik lyssnar jag till när jag vill stänga ute ljud eller flygande tankar medan jag jobbar. Så "ja" på båda.

Hur ser dina anteckningar ut, när du antecknar medan någon pratar? Ordentliga textsnuttar eller tankekartor och bilder och streck?

[tillbakalutat]

Lippi
0

Jag kluddrar text och har tyvärr svårigheter att läsa det sedanFörvånad.

Skulle gärna vilja lära mig göra tankekartor, men när jag sitter där o ska anteckna så känns det liksom inte naturligt….

Vad är ditt bästa semesterminne?

Raring
0

De många och långa galopperna längs subtropiska skogsvägar med tillhörandde picknick på Azorerna förra sommaren… alla ingredienser där: hästar, fint väder, bra sällskap, god mat och dryck.

Brukar du ha tur med vädret?

parsley
0

Det finns inget dåligt väder, bara olämpliga kläder. :) Bil eller kamera för 30.000 kr?

Raring
0

Alltså.. det är ju en toppenkamera för 30k och kanske inte en lika topp bil för samma pengar. Fast jag behöver en bil mer.

Hemlagat eller äta på krogen?

Frualbertsson
0

Hemlagat alltid! =)

Vart skulle du helts bo, i en fyr på en ö i Göteborgs skärgård, ett slott med 47 rum eller en liten röd stuga i Småland?

Raring
0

Eftersom jag gärna stannar i Roslagen så väljer jag slottet… inget som säger att jag inte kan bo på loftet över stallet om det är mysigare (alla slott har ju tillhörande gård!)

Vem är din största idol?

parsley
0

En röd liten stuga. Har du någon broderad bonad?

greensis
0

Ja, två stycken hänger på landet. Den ena har jag sytt själv och gett till mina föräldrar som hade stället före oss. Det står: Litet hus kan rymma många vänner"

Största idol? Svårt, jag har flera, men Anna Lind och Madeleine Albright har visat mycket om kompetenta kvinnor som ändå får ihop någon sorts liv.

Överlever dina krukväxter?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Ja de överlever några år.. brukar dö av den höga salthalten i uppsalavattnet. Orkidéerna blommar om med 20-talet blommor så de trivs iaf.

Vad är värst - att inte vara något annat än en drömmare eller att inte vara något annat än en kritiker?

parsley
0

Kritikern är värre, eftersom kritik kan tillintetgöra både projekt, människor och drömmar. Drömmaren skadar förhoppningsvis ingen, vare sig själv eller någon annan. Dagens mest irriterande händelse?

Raring
0

Klokt sagt!

Dagens mest irriterande händelse är att jag skulle göra chokladbiskvier med after eight fyllning, på beställning av särbon åt svärfar. Fyllningen blev aldrig stel nog att läggas på kakorna så jag fick göra smörkräm istället. Fick rädda mintchokladen och göra Chokladmousse på den. Men det värsta var att jag inte kunde låta bli att provsmaka några gånger för mycket. Illamåendet kom omedelbart. Blä!

Följer du någon serie på TV? Vilka?

Sockerbubbla
0

Ja, Viva La Bam :)

Vad lyssnar du på nu?

Raring
0

Boråskören som framför Vid dagens slut (militärmusik).

Äger du någon träningsmanick (stegräknare, pulsklocka etc) och använder du den?

greensis
0

Pulsklocka, som jag använder för det allra mesta när jag är ute på egen hand, speciellt om jag joggar/löper, snarare än luftar mig i lugnt tempo. Stegräknaren går sönder direkt, samt registrerar inte cykling. (usel manick!) 2 kg hantlar, som jag tränar överkroppen med typ varannan vecka (när det inte med kroppen som egen vikt), Yoga boll som barnen leker med…

Pulsklocka är jättebra, man ser direkt när hälsan börjar svaja!

När du motionerar är det inne/ute? och dagtid/kvällstid? Varför?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Min motion består av cykeltur till och från jobbet, kl 06.30 och 15.30. Sen så promenerar jag en del på kvällstid. Gör det för att det är skönt och roligt att cykla och promenera + billigt och en lisa för själen =)

Har du vunnit stort i någon tävling någon gång?

Raring
0

Försöker vara ute så mycket som möjligt. Det är skönast med frisk luft och lite naturupplevelse. Det blir dessutom automatiskt mer varierat än att upprepa något på gymmet. Kör min styrketräning inomhus, hemma, mest för att det är praktiskt. Simma… ja det är ju enklare i simhallen än på golvet i vardagsrummet. Oskyldig

Gillar att vara själv när jag tränar så tidig morgon eller sen kväll är bäst. Mer meditativt att vara själv. Ogillar dessutom att bli omsprungen eller möta folk i spåret. Har många ångestknutar kopplade till motion och ännu mer till gruppidrott. Skolgympans fel. Möjligen kan jag tänka mig att dela ridbana med andra. 

Edit: Bah, pucktvåa. 

Nej, jag har inte vunnit stort på riktigt. Vann 1000kr på bingolotto för en massa år sedan. Det var stort när man var i yngre tonåren.

Vilken politisk fråga gör dig eld och lågor?

parsley
0

Kostfrågor förstås, samt intriger i kommunpolitiken :) Egentligen är jag mest intresserad av analyser av olika politiska skeenden. Vad skulle du vilja kunna?

Frualbertsson
0

Jag skulle vilja kunna sjunga fint =)

Vad lärde du dig av dina föräldrar som du är glad över som vuxen?

greensis
0

Att alltid ta konsekvenserna av mitt handlande.

Tänker du blöta ned dig idag?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Nej, jag har handlat blommor till balkongen och båtdelar…

Har du "gröna" fingrar?

Sockerbubbla
0

Nej, men det händer att jag har gröna naglar :P

Säger den här er något? "She's got it, yeah baby she's got it"

Frualbertsson
0

ja, den låten har jag hört! Bra! Men jag minns inte vem som sjunger den???

Vad är det bästa med att vara i din ålder?

greensis
0

Att man har fått balansen och översikten och överseendet, samtidigt som man fortfarande minns hur det var att vara hälften så gammal.

Finns det något du är allergisk mot som du inte kan undvika?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Nej, tack och lov inte. Allergier verkar vara ett aber.

Vilket är dagens glädjeämne?

Frualbertsson
0

Att solen skiner och jag fått ordning på vår balkong med blommor och tomatplanta!

Prenumererar du på någon tidning?

Maia
0

Nej, man jag har lust att skaffa danska Bo Bedre när jag flyttar hem igen. Den är underbar och inte dyr.

Kan du höra fågelsången på morgonen där du bor?

[tillbakalutat]

raphanus
0

HAHAHAHAHA! O ja! Jag sover för öppet fönster nu, och vaknar 04:00 när de sätter igång!

Borde de som bor i Sverige ha rösträtt i det amerikanska presidentvalet? Varför (inte)?

Fetrik-Snubbe
0

Givetvis. Jänkare borde sakna rösträtt och behandlas som de schoolyard bullies de är.

Skrattar du också i smyg åt religösa fanatiker och undrar om de tror på tomten med?

konichiwa
0

Nä jag vågar inte skratta åt dem, de är för farliga!

Hur vill du helst bo?

parsley
0

I en husbåt. Har du någon bra bok att rekomendera så här inför sommaren?

Raring
0

Läste en liten essäsamling som heter "Medan handen arbetar vidgas blicken", Bromgrens.

Vad är det modigaste du gjort? 

Frualbertsson
0

Gift mig efter att ha känt killen i 7 månader.

Vad är det smartaste du gjort?

Maia
0

Sluta jobba på en skola med en rektor som inte fixade starka kvinnor!

Vad är det dummaste du gjort?

[tillbakalutat]

Frualbertsson
0

Köpte hem 16 pall saab-handtag en gång då jag egentligen skulle ha köpt hem 1 påse plastplugg. Produkterna låg bredvid varandra på inköpsbladet och jag "såg lite snett" …. det var inte populärt kan jag lova… urdumt gjort Generad

Vad är mysigast, en strandpromenad med kärleken eller frukost på sängen?

Maia
0

Strandpromenaden, för det blir ingen disk efteråt och inga smulor i sängen ;-)

Vad gör du när du blir irriterad på (någon av) dina närmaste?

[tillbakalutat]

Raring
0

Funderar på om det är jag som bara är i allmänhet dåligt humör, och så antingen varnar jag dem för det eller säger rakt ut vad som stör mig. Allt annat resulterar bara i gnäll och gräl över orelevanta saker.

Är du kul att leva med?

parsley
0

Det beror väl på hur roligt man vill ha det? Som ung var jag ett "fruämne", men nu vete tusan. :) Ska barn ha betalt för vad de gör i hushållet, ex gå ut med sopor 5 kr, dammsuga 10 kr, eller hjälpa till ändå?

Raring
0

Inget av det är väl fel, beror mest på hur man vill lära sina barn att världen funkar.

Jag fick betalt för att göra saker hemma, hade avtal för min månadspeng och kunde jobba extra för att få mer i månadspeng. (städa mitt rum själv=20 kr, laga kvällsmat 1ggr/v=20kr). Lärde mig värdet av pengar tidigt.

Senare ändrades det till "hjälpa till ändå" vilket jag tror att jag lärde mig familjesammanhållning på.

Båda är bra.  

Vilken matta hemma gillar du bäst? 

Frualbertsson
0

Mattan på balkongen =)

Är barn nu för tiden mer bortskämda mot hur barn var när du var liten?

Raring
0

Det tror jag inte. Möjligen har de mer leksaker och kläder, och kanske mindre tid med sina föräldrar. Men det är isf inte att vara mer bortskämd tycker jag, snarare tvärtom.

Mer på temat barn då… är två barn dubbla jobbet? 

parsley
0

Nej, men tredubbla tjafset, åtminstone ibland. :) Favoritwebläsare?

Raring
0

Firefox

Vad borde jag prioritera: sovsäck, mp3 eller vandrarbyxor?

parsley
0

Skippa mp3 njut av naturen, vandra i vanliga byxor och prioritera sovsäcken? Hur påverkas du av värmen?

Tilda-T
0

jag söker skuggan även fast jag har semester som nu!

När har du din semester?

Raring
0

29 maj till 18 aug… Cool

Vart går din drömresa?

parsley
0

Bali. Vad har du lärt dig av din partner?

Maia
0

Att köra bil. Bland annat ska väl sägas.

Vad har din partner lärt sig av dig?

[tillbakalutat]

Frualbertsson
0

Småländska ord, som tex-

:det var nåt så evitta pass varmt!

Har du dina mor och farföräldrar i livet?

Raring
0

Bara mormor kvar nu, de andra har varit borta länge.

Vad finns i din kompost?

Frualbertsson
0

Allt möjligt. Det är en gemensam för hela området där vi bor.

Köper du ekologiskt/kravodlat för det mesta, ibland eller aldrig?

greensis
0

Faktiskt för det mesta, så länge det finns ekologiska alternativ att välja på. FairTrade tittar jag också på, t.ex på kaffe.

Gillar du stora eller små kalas/tillställningar? Varför?

Fabricati diem, pvnc!

Frualbertsson
0

Jag gillar både stora och små tillställningar OM det är med släkten eller vänner =) annars kan det kvitta.
Jag är inte så mycket för kalas i sig, men att träffa släkten emellanåt är ju kul!

Är du tekniskt begåvad?

parsley
0

Nej, men det har blivit bättre med åren. Bästa rengöringsmedlet?

konichiwa
0

Såpa.

Vad tycker du om 'intelligent design'?

Raring
0

Få saker gör mig så arg så fort som "intelligent design". Om nu Skaparen är så himla smart (och ofelbar) att han designat det fantastiska ögat, varför i hela friden andas och äter vi genom samma kroppsöppning?!? Det måste ju vara bland de mer korkade uppfinningarna.

Har du ordning på ditt skrivbord?

parsley
0

Det finns ett talesätt som säger att: att den som har det rörigt på sitt skrivbord har det likadant i huvudet, men hur ser det då ut i huvudet på den som har det tomt på skrivbordet? Jag har det inte rörigt på skrivbordet. Det ser bara så ut. :)

Ska du fira nationaldagen?

Effie
0

Jag skulle vilja - om jag hittar något kul sätt att göra det på. Gå och vifta med en svensk flagga och lyssna på tal har jag ingen lust till. 

Om du skulle bo i något annat land, vilket skulle det vara?

Raring
0

Jag skulle vilja bo på Azorerna. Fantastisk ost, massor med kor, underbart klimat och lugnt tempo.

Hur mycket sparar du varje månad?

Sockerbubbla
0

¨När ja gint ehar tillgång till en affär.

har du lyssnat på 50 cne tnågon gång

parsley
0

Nej, enligt min son. Han är en urdålig amerikansk rappare och du skulle absolut inte tycka om hans musik. Föredrar du pop eller rock eller någon helt annan musikstil?

Raring
0

Jag lyssnar på det mesta men oftast vinyl, rock/metal, marschmusik, folkmusik och klassiskt.

Hur ser din idyllbild av Sverige ut?

Lippi
0

Ett Sverige med högt i tak, förståelse för varandras olikheter och en gemensam tanke; barnen/ungdomarna är allas barn - ta hand om dem!

Vad skulle du göra om din partner snarkar så att fönsterrutorna skallrar?

Maia
0

Normalt brukar jag väcka honom och irriterat säga "Jag måste få sova OCKSÅ! Lägg dig på magen!"

Skulle du kunna tänka dig att göra en skönhetsoperation? Varför/varför inte?

[tillbakalutat]

MiaKia
0

Jag tror inte att jag skulle vilja göra ingrepp på min kropp av kosmetiska skäl. Den har funkat så dåligt i så många år att om jag bara e frisk, så tror jag inte att jag kommer operera mig för att förändra mitt utseende. Men man ska aldrig säga aldrig, jag är inte rädd för operationer som såda och man kan ju råka ut för olyckor som förändrar ens utseende.

Vem fick du senast email ifrån?

Frualbertsson
0

En pastor i USA.

Var firar du Midsommar i år?

Maia
0

I St Pierre la Mer i Languedoc i Frankrike.

Vad är viktigast för dig på midsommar?

[tillbakalutat]

Tilda-T
0

att få klä stången och  få umgås med goa vänner!

Tittar du på VM i fotboll?

magma
0

Nej, inte än. Men när Sverige spelar på tisdag ska jag titta!

Vad föredrar du under sommaren, steka dig i solen eller sitta i skuggan under ett träd?

Raring
0

Av de två ligger jag hellre i skuggan. Får så snabbt färg ändå. Fast helst är jag nog aktiv på något sätt i skog och mark.

Är du med i STF? 

magma
0

Jag tror inte det, eftersom jag inte har en aning om vad det är.Hemlis

Ska du åka bort på semester i år, och vart?

parsley
0

Räknas mina föräldrars sommarstuga på västkusten, isåfall ska jag åka bort på semestern.

Använder du stevia?

Raring
0

Nej har inte provat.

Vilket är det konstigaste muséet du varit på?

Maia
0

Inte ett konstigt museum egentligen, men på ett vrakmuseum på danska västkusten hade de bärgat gamla båtar och visade fynd därifrån. Jättespännande. Det makabra var att de också bärgat skelettet av skeppskatten och ställt ur det.

Vad tycker du om Picasso?

[tillbakalutat]

parsley
0

Inte min favoritkonstnär, men skicklig och intressant. Jag har sett Guernica i Madrid och det var en stark upplevelse att se originalet, mindre bilder och reproduktioner kan absolut inte göra den rättvisa. Har du någon favoritkonstnär?

Effie
0

Jag har aldrig EN favorit, vare sig det gäller musik, film, böcker eller konst. Ett par exempel på konstnärer jag tycker om är Sigrid Hjertén och Helene Schjerfbeck.

Finns det något (utöver kolhydrater) som du absolut inte kan tänka dig att äta?

Tilda-T
0

Surströmming!Penga mun

Har du åkt båt i sommar?

Raring
0

Inte än, men planerar en dagstur snart eller i vilket fall under sommaren.

Vad skulle du inte göra för "allt smör i Småland"? Flört

Effie
0

Funderade en bra stund. Det är nog ganska mycket. Men jag fastnade slutligen för:

göra reklam för margarin. Eller sälja det.

Finns det någon reklam du tycker är kul? 

MissGaladriel
0

Jaaa, den nya Teliareklamen när tjejen och killen är i Danmark och frågar en dansk gubbe på något torg om vägen. HAHAHA!

Vad skulle du inte läsa för böcker, om du så fick betalt??

Frualbertsson
0

Sagan om Isfolket.

Hur många lövträd kan du namnge, och känna igen?

magma
0

Asp
Lönn
Phellodendron amurense (sibiriskt korkträd)
Manchurisk valnöt
Sälg
Björk
Rönn
Lind
Alm
Bok
Ek
Hästkastanj
Pil
Äppelträd, päron och körsbär:)

Sedan kan jag inte komma på fler.

Hur ser en perfekt, ledig dag ut enligt dig?

Frualbertsson
0

wow nu blev jag imponerad!!! =)

En perfekt ledig dag har jag fått lov att sova till kl 7.30, frukost på balkongen med min man, en stund med Bibeln och sen iväg med min man på äventyr, ut i vårt vackra avlånga land.

Vad är ditt bästa sommarlovsminne?

magma
0

När jag som barn tillsammans med min bästa vän lekte under höhässjorna som stod på mina föräldrars gärden. Doften av nyslaget, torkande hö och stickigt hö som kittlades i nacken… Det blir nämligen som långa tunnlar under dem, som var utmärkta gömslen för barn- då var jag kanske 6-7 år. Nu är den typen av höbärgning ett minne blott.

Hur ska du fira midsommar?

Tilda-T
0

Tillsammans med släkten, det är en tradition med god mat och dryck samt dans runt stången , promenadslinga och  lite tävlingar!

Har du någon gång plockat sju sorters blommor på midsommaraftonen och drömde du då om din tillkommande?

kalleankasmormor
0

Jag har faktiskt plocka sju sorter, när jag var mycket ung, men det neda jag minns är att jag fick med mig en del insekter…

Om du fick välja att vara en känd person för en dag - vem skulle du vilja vara då?

konichiwa
0

Dalai Lama Glad

Älskar du dej själv? 

IngelaZ
0

Faktiskt gör jag det när jag tänker efter, men ibland tycker jag inte om det jag gör och säger.

Vilken är din favoritfärg? 

Frualbertsson
0

röd

Vem är din bästa vän?

Lehane
0

min sambo

vilken är din största källa till ångest?

Raring
0

Framtiden bortom examen är rätt oviss…

Sover du gott om nätterna? 

greensis
0

Javisst, när jag väl kommer i säng (Ett gott samvete är den bästa huvudkudden)

Är du en drömmare eller en realist?

Fabricati diem, pvnc!

Raring
0

Realistisk drömmare… Oskyldig Drömmer mycket men sällan om saker som är helt orealistiska för mig. Det gör mig nog till en realist.

Möblera om för skojs skull? 

Lehane
0

endast under pistolhot…

dansar du någonsin nykter?

Tilda-T
0

Har hänt men väldigt sällan.

Vad är du förbannad på just nu?

parsley
0

SJ:s bokningssystem via internet. Är det OK att fildela?

Raring
0

Eftersom ALL internetkommunikation innebär fildelning tycker jag att det är helt ok. Fildela via nätverk, P2P och med torrents också. Däremot tycker jag inte att det är ok att fildela musik och film och göra vinst på det. Informationen ska vara fri.

Vilket är det godaste teet du vet? 

greensis
0

Ja och nej. Egenskapade filer, inspelningar osv tycker jag det är OK att dela med sig av, liksom sånt där du har tillstånd att sprida det. Att dela filer mot upphovsmakarens vilja och tillåtelse tycker jag är fel.

Bara för att det är lätt och tekniskt möjligt betyder inte att det är rätt. (Jag tycker inte att det är OK att något tar ut sina kreativa drivkrafter på annans egendom utan tillstånd heller, dvs klottrar)

Bryter du vanemässigt mot lagar och förordningar, tex går ofta mot röd gubbe? Om så vad och hur motiverar du det?

Fabricati diem, pvnc!

parsley
0

Grönt te med kokosfett och citron.

Jag har tagit hem en del användbara saker från soptippen (försvar: sådant som är användbart ska inte förfaras) och på den tiden det inte fanns någon P-övervakning i vår lilla stad, så kunde jag göra en del mindre tillåtna parkeringar (försvar: det fanns ingen ledig P-plats och minimal risk för P-böter).

Skulle du kunna tänka dig att vara nämndeman?

Frualbertsson
0

Nej det tror jag inte skulle passa mig.

Vilka djur är du rädd för, och varför?

Raring
0

Fästingar och inälvsparasiter. Äckliga och sprider obehagliga mikrober.

Vad är bäst på typisk "day time TV"?

greensis
0

CNN? Discovery? Resten är jag rädd att jag surfar förbi.

Vad gillar du bäst: simbassäng/vattenland eller öppen sjö? Varför?

Fabricati diem, pvnc!

Tilda-T
0

Öppen sjö går fetbort, hatar slemmigt sjögräs och tycker att fiskar som simmar runt en är läskigt, simbassäng är lite långtråkigt så då måste det bli vattenland, kul med lite olika kanor och sånt!

Ska du se fotbollsmatchen ikväll?

Raring
0

Bara om svärfar bjuder på whiskey. Ändå borde båda lagen intressera mig lite extra.

Behövs det fler lektrådar på KiF? 

Lippi
0

Det är sååå kul att leka, så - JAVISST Skrattande

Vad tror du om förre justitieministern, Thomas Bodströms första bok som nyss kommit ut?

parsley
0

Att den är spökskriven (?).

Saxade följande notis från Expressen: Bob Dylans mc-olycka 1966 var en fejk. I själva verket vårdades stjärnan för sitt drogmissbruk - och genomgick en hemlig avgiftning. Det hävdar den holländska författaren Jan Cremer i sin självbiografi, enligt danska tidningen Politiken.

Sant eller falskt?

Raring
0

Jag ger inte mycket för konspirationsteorier. Om det är falskt - spelar det någon roll? Om det är sant - spelar det någon roll?

Vad är det bästa med att ha barn?

kalleankasmormor
0

Att de är helt unika individer som älskar mig för den jag är!

Vem skulle du vilja se som USA:S prsident?(behöver inte vara någon av de rådande alternativen)

Raring
0

Dalai Lama känns ju som en god kandidat… Bono vore väl inte fel heller. Bäst vore dock kanske drottning Amidala - pacifist, intelligent och fiktiv (Karaktär i Starwars episod I).

Ska jag skicka ett skämtsamt sms till svärfar om att jag skulle tittat på fotboll med honom om jag fått en whiskey?

kalleankasmormor
0

Absolut!

Vilket var(är) ditt favoritgodis?

Raring
0

Dammsugare, chokladbollar, chokladbiskvier… kaffebröd!

Vilket är ditt favoritväder?

kalleankasmormor
0

Tro det eller ej - novemberregn!(fast bara om det har varit en lång och solig sommar)

Vad heter du i andranamn?

Tilda-T
0

Ett riktigt häftig åskoväder med både blixtar och dunder!

Hur kommer matchen ikväll att sluta?

Uttelille
0

Jag heter Lena och Cecilia i mellannamn.

Vilken tid börjar du jobbet imorgon?

Raring
0

Hm.. jag är ledig, men har tvättstuga från 8.

Spelar du några datorspel?

magma
0

#349: 2-0 till Sverige Oskyldig

#351: Nej, jag hinner inte! Har nätt och jämnt tid med Kif ju… Pre barn så spelade jag dock en hel del, det jag var helt insnöad på var Diablo.

Tänker du följa fotbolls EM? Om ja: ser du allt eller bara Sveriges matcher?

greensis
0

Egentligen ÄLSKAR jag strategispel som Caesar, SimCity och liknande men har absolut inte alls tid att spela längre. Gillar dock pusselspel på datorn, som Rise of Atlantis, Amazonia och sånt. Det är lite som att lägga patiens, lite som korsord, lite som Rubriks kub…

Tittade du på matchen i kväll? Brydde du dig om resultatet, oavsett om du tittade eller ej?

Fabricati diem, pvnc!

Tilda-T
0

Klart jag brydde mig och det var kanonbra att dom vann!

Har du eller ska du vara med på någon skolavslutning i år?

Frualbertsson
0

Ingen skolavslutning för min del, känner ingen som slutar skolan heller på avstånd nära nog att hinna dit!

Är du konfirmerad?

Effie
0

Jag är konfirmerad…och sedan gick jag ur Svenska Kyrkan…och sedan började jag i kyrkokör. Jag är nog lite udda i det hänseendet.

Hur ofta går du i kyrkan?

Tilda-T
0

Inte mer än till bröllop/dop/begravningar.

Om du ska grilla, vilket är ditt godaste grilltips?

Raring
0

Tålamod! Vad man än grillar är tålamod den viktigaste ingrediensen för att det ska bli bra. Vänta på riktig glöd, grilla långsamt och vänta tills det blir tillräckligt grillat.

Brukar du gå tillbaka till kassan och be om rättelse i matbutiken om kassörskan slagit in fel pris på en vara?

maggiL
0

Ja om jag upptäcker det, särskilt om det är något jag köpt med bra pris som endast köpt för att det var bra pris så kollar jag kvittot, annars orkar jag inte peta i kvittot varje gång. Sist köpte jag en olivolja till bra pris men fick betala full pris och då fick jag pengarna och även ett halvt kilo kaffe från butiken att de gjort fel! detär snyggt gjort av Coop.

Dricker ni snaps till sillen i midsommar, vilken sort är godast?? (blir det någon färskpotatis till ???)

Lippi
0

Midsommar inträffar ju inte mer än en gång per år, så visst blir det både snaps och färskpotatis till sillen. Inga mängder, men så man får smaka på det lite… Jag är ytterligt svag för OP Andersson, men vet att jag ofta är ensam om det valet!

Är du avundsjuk på något? Vad? Hur yttrar det sig?

parsley
0

Avundsjuka är en känsla jag försöker undvika, men ibland kan jag känna mig avundsjuk på andras lyckade familjeliv, sommarstugor och långa utlandssemestrar. Men allt har ett pris, "there no such things as a free lunch". Formulerar det som min fråga också: Finns det några gratis luncher, eller har allt en alternativkostnad, dvs måste du prestera för att få den gratislunchen?

Effie
0

Allt är nog en fråga om att ge och ta, om än kanske inte direkt och just då.

Vad ska du göra på semestern? Och vad skulle du vilja göra, om inte…?

Laca
0

Jag ska åka till Sverige (för jag bor i Spanien) och om jag inte hade åkt till Sverige (om det är det du menar?) så hade jag gärna åkt till en annan del av Spanien - Andalucien!

Vilken är den bästa (stads)-delen av Stockholm?

Sockerbubbla
0

Kungsholmen

Hur mycket kan ni om JennixP

parsley
0

Inte så mycket, men jag vet att hon brukar skriva en del bra inlägg på kolhydrater i fokus. Saknar du iFokus när du är bortrest och inte har tillgång till datorn?

Effie
0

Ja, det är definitivt beroendeframkallande.

Skiner solen hos dig?

Filbunken
0

ja det är riktigt fint nu på kvällen!

har du semester just nu?

greensis
0

Jajamän, även om jag är hemma och tvättar, vattnar blommor och använder datorn för ögonblicket.

Tycker du att det är viktigt att tvätta bilen?

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Nej, för min bil är gjord av komposit och rostar inte. Obs! Inget skämt.

Vad skulle du göra om du inte skulle behöva arbeta?

[tillbakalutat]

parsley
0

Handarbeta. Ska Apoteksmonopolet bort eller vara kvar?

Raring
0

Jag tror inte det spelar någon roll så länge det finns en väl genomarbetad reglering för själva verksamheten. Däremot bör infrastrukturella monopol vara kvar (saknar monopoltågen, posten, telefonin och elen).

Vilket är ditt livsmotto?

Maia
0

"Är du dina bästa drömmar trogen?" (Viktor Rydberg)

Skulle du vilja veta när du ska dö?

[tillbakalutat]

Raring
0

Nej. Döden är ändå bara ett hjärtslag bort och kan ta över om ett andetag eller om en halv evighet. Fånga dagen!

Vem är den drivande parten därhemma?

parsley
0

Ingen aning, jag tycker alla i familjen flyter omkring som några maneter just nu, var och en i sin värld, driven av sina intressen. Är det viktigt för dig att stå på dig och få din vilja igenom?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.