Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 9553 ggr
DaMum
0

Fisar

Hej och hå, nu är jag under bältet kanske… Men jag är så fascinerad av en grej.

Jag har alltid varit en vindbytare av stora mått. Som liten kallade min mamma mig "Megasen" (efter ett barnprogram som hette Matulda och Megasen tror jag) och jag har minsann gjort skäl för mitt namn.

Efter kejsarsnitt 1985 blev det ännu värre, och jag satte det i samband med att jag hört att vid ingrepp i buken så lägger man inte tillbaka tarmarna så noga utan bara slänger ner dem lite huller om buller. Säkert en skröna, men hur som helst så flöjtade jag på för fulla segel i många år.

Det spelade ingen roll vad jag åt. Minns särskilt efter en surströmmingsskiva när jag utöver kvällen gick och småploppade till allmän förtret. Väl i säng, alldeles innan jag somnade, kom en sån där redig RACKABAJSARRÖKARE och jag i princip slog knockout på min sambo… Han var dimmig i flera dagar efter det där.

Och så alla grönsaker och fibrer som jag så frikostigt mumsat i mig genom åren, i tron att det är så nyttigt. Tänk er, stora tallrikar med råris, vitkålssallad och ärtor. Med MITT tarmsystem!

Ja, det har varit ständigt vind i seglen kan jag lova!

Men nu… nu är det total stiltje! Jag har fisit 5 gånger sedan jag började med LCHF, och det är ju ett mirakel!  Och alla som varnat för att man blir risig i magen av för mycket kött, hur fel har de inte!

Jag blir inte bara glad själv av den här kosten, min omgivning blir också tacksam!

SvartKaffe
0

Mycket mindre fisande här också sedan jag slutade med spannmål, tror de var den största boven i mitt fall.

I helgen åt vi kåldolmar och sambon skämtade om att hämta tyngder till täcket.  Va snopen han blev… Ändå åt jag extra kål eftersom jag verkligen gillar vitkål.

DaMum
0

Ja, visst är det fantastiskt! Och ooo, jag gillar också vitkål, verkligen, men har tyvärr upptäckt att det blir för många kolisar för mig. Men saknar det verkligen.

Mervi
0

Precis likadant här, lungnet råder!Flört

magma
0

Ingen vind i seglen här heller… Cool

catlin
1

Vilket fruktansvärt rolig inlägg! Jag tjöt av skratt, DaMum!

Kan bara tillägga att här är det också slutfjärtat. Gasverket har lagt ner.

Det är outsägligt skönt!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

DaMum
0

Hehehe… det var faktiskt kul att läsa det här nu, jag blir också fnissig…

Dikt

När jag alléna på min kammare,

känner mig hård som en hammare (i magen alltså)

kan jag ej längre i ensamhet,

njuta av att spela på rump-trumpet.

Generad

5barnsmamma
0

oj oj DaMum man blir full i skratt av dina inlägg men de är fulla av sanning. Här är det också lugnt.

Nu är det också möjligt att besöka "huset" precis efter att maken eller dottern varit där.Tidigare var det gasmask på…. och ett mycket hastigt besök som gällde…! tro mig!

DaMum
0

Jag instämmer! Det är faktiskt sant! Jag tycker det mesta är luktfritt nu.

Annat var det förr, då var det min själ klänypa som gällde om man inte ville dö en stilla död av syrebrist när jag varit på muggen.

Jag måste berätta en sjuk grej. En gång för många år sedan jobbade jag som läkarsekreterare på en vårdcentral. Jag var ju "känd" där också för mina fisar, och folk gik inte gärna på muggen efter att jag varit där. En gång sa en arbetskamrat till mig att jag kunde tända eld på lite toapapper efter förrättat värv, då skulle den värsta stanken försvinna.

Jag gjorde som hon sa, men blev så rädd så jag råkade släppa det brinnande pappret, och det föll ner på toalettringen som var av plast… och det började brinna och tjock, svart rök utvecklades och det slutade med att hela toan fick renoveras….

Det hade aldrig hänt om jag ätit LCHF då! Man kunde ha besparat samhället många kronor där…

Margareta
0

Trevligt med ett muntert skratt så här på eftermiddagen…

Hemma hos oss är det också slutfisit. Min man hade förr i tiden en tändsticksask bredvid sängen för att jag skulle stå ut.

Nema problema för någon av oss numer…

Numer pensionär i Nynäshamn

korseett
0

ojojoj DaMum! Nu har tårarna runnit igen men av skratt den här gången! även här har systemet lugnat ner sig så nu bidrar jag inte så mycket till växthuseffekten iallafall

zeretki
0

Skitkul! :D

Monsun
0

Tack DaMum för ett gott skratt!
monica

Lillianna
0

Tycker oxå att det stor skillnad. Kommer ihåg ett barnprogram som barnen såg där de pratade om just prutt och bajs. Där sas det att man skulle fisa ca 13 ggr om dagen och att detta skulle bli ca 1 liter lillaluktande lukt. Det tänker jag faktiskt ofta på. Numera fiser jag bara om jag ätit mycket grönsaker *s* men det är ju inte sååå ofta så man överlever viss odör. Frukt ger oxå livligt väder.

/Lillianna

DaMum, det var riktigt skitkul det där om den brinnande toaletten!! Tack för dagens asgarv!

~ Lillianna ~

mumsan
0

Oj vad kul DaMum! Även mina tårar rinner av skratt, du skriver så härligt från hjärtat och man känner verkligen igen sig. Jag har varit en sån där metangasspridare innan.Ibland var det tom. svårt att gå bort på en del aktiviteter där man skulle sitta i samma rum med en massa annat folk. Jag satt alltid längst bak för att snabbt kunna gå ut på toan och släppa trycket om jag nu han dit förstås!

När jag var ute och gick med min vännina och våra hundar så skyllde vi alltid på hundarna. Fast min vovve fes aldrig!!!

mezza
0

Skit kul!!

JoJo men jag som ökar lite på kolisarna, paprika idag blir direkt påmind om gaseffkten….

DaMum
0

Hehehe…. jag sitter också och garvar lite lätt nu… hihihi…

Lillianna, det där barnprogrammet hade jag velat se!

Mumsan, vilket bra ord! "Metangasspridare"! Tack!

I min hemkyrka är jag medlem i motettkören. Det innebär en del högmässor, och av någon konstig anledning blev jag alltid rutten i kistan så fort det var dags att sjunga på söndagsförmiddagen. Vi brukade träffas rätt tidigt i kyrkan för att öva, och sedan hade vi i bästa fall 15 minuter på oss att byta om till körkåpor och dricka vatten och gå på toa. Toan i kyrkan ligger precis i foajén, och nu är det så att det är ett rejält glapp mellan dörren och väggen… Det här är en gammal kyrka och K-märkt dessutom, så det är bara att acceptera.

Minns med fasa hur jag en gång var tvungen att göra "2:an". Hörde hur det kom en massa kyrkobesökare. Det tokiga var att de STANNADE i foajen! Några ville väl köa till toan… Vilken katastrof! Och det märktes ju mycket väl vad jag höll på med där inne, för allt sipprade ut genom den där springan….

Ett par år senare upptäckte jag en liten hemlig hylla högt upp i taket på toan. Där har någon - troligtvis vaktmästaren (har har rutten kista han med) - ställt en liten sprayflaska med någon rumsdeo. Ingen vet att JAG vet att den existerar… Men jag har minsann använt den några gånger!

O, nu kom jag på en annan skitkul grej. Eller kul och kul… Det var kanske inte så kul just då. Men hur som helst så hade jag precis beställt tid hos en ny sångpedagog och skulle på mitt första besök hos henne. Typiskt nog så blev jag förkyld och hostig, så jag hällde i mig en hel flaska BROMHEXIN på förmiddagen… På flaskan stod det att preparatet kan ha en "milt laxerande effekt", men det såg väl inte jag. Av någon outgrundlig anledning åt jag en påse katrinplommon också. Man kan ju tro att jag ville göra någon slags experiment, men så var inte fallet, jag GILLADE helt enkelt sviskonen.

När jag åkte ivät så började det rumla i min mage… På bussen började magen råma som en ko och jag blev tvungen att fisa… Till slut började fisarna få innehåll    Och väl framme hos pedagogen, blev min allra första hälsningsfras; "Hej, var är toaletten?".

The rest is history… har ni sett filmen "Dum och Dummare" så förstår ni…

magma
0

haha, du förgyller min kväll, DaMum:O)

ännu ett bra argument för att äta som vi- vi bidrar inte lika mycket till växthuseffekten som resten av befolkningen… Cool

Karin20
0

Roligaste tråden hittills. DaMum, du är för härlig!

//Karin

mumsan
0

Vi skulle kunna kalla den här tråden: garvtråden!!!

Det är nyttigt att skratta och man mår bra…

mumsan

dahlith
0

Vilken underbar tråd jag snubblade över!

DaMum du kan verkligen få till det så att man ser det framför sig.

Skrattande

greensis
0

Min man som varit ökänd i släkten för sina avgasar är i det närmaste luktfri.

Själv har jag mage som en get och knappt fisit oavsett om jag ätit fibrer, vitkål, lök eller nybakat bröd på den tiden jag åt enligt SLVs tallriksmodell. Det fasta resultatet var inte alltid så trevligt, men ingen naturgas.

Hmmm, ytterligare en anledning till att LCHF-are är klimatvänliga: vi bidrar inte till metanutsläppen längreHemlis

Fabricati diem, pvnc!

maxiq
0

Ni vet väl varför fisarna luktar?

Så att även de döva kan njuta av dem!

Räcka ut tungan

[Karro]
0

men maxiq då! men det stämmer ju verkligen alltså…… *måste få sambon att börja med lchf*

Eremitha
0

Mina småländska rötter ger sig till känna och utbrister SKETAKUL! Vilken rolig tråd! Små igenkännanden här och där, minsann. Jag har givit rätt rejäla bidrag till dålig luft, jag också. Men även mina brakfisar är idag ett minne blott. (Bara det gör det ju värt att fortsätta äta lchf.)

Minns dock av någon anledning gitarristen i en orkester jag jobbade med. Hans mage var rutten så det förslog. Han höll flera gånger på att däcka oss andra fyra med sina rövstinkare. Dansparen tog sina turer längre och längre bort från scenen, men vi var ju tvungna att stå kvar - jag kan lova att det är en konst att sjunga med aktiv kräkreflex.

Fair Winds and Following Seas!

DaMum
0

Hahahaha! Gud, så roligt! Underbart!

Ja numer är det stiltje och bleke i ändan. Men ibland, om jag dristat mig till att inta en eller annan nöt, eller kanske lite broccoli, då börjar gasverket igen.

På kryssningen ska jag vara fakir, det lovar jag dock.

Kram!

maxiq
0

Annars kan vi ju ställa dig i aktern, DaMum, om vi tycker att båten går för långsamt! Lite extra rea-drift…

Flört

DaMum
0

Ok maxiq, jag är akter… om du FÖR!!!

Cool

Bookjones
0

SKrattar så tårarna rinner och fiser så det står härliga till. Var på bästa kompisens födelsedag och hade köpt henne en svensk godispresent med bl.a. Annas Pepparkakor i… Kunde väl inte vara så farligt tänkte jag och doppade glatt en 4-6 små pepparkakor i kaffet…..

Sen kom jag hem och tog en tupplur och vaknade med en väderballong i maggen. Sitter här och fnissar och fiser Skrattande.

raphanus
0

Jo, jag har hört att det där med att bli "snäll" av pepparkakor snarare ska tolkas med tyska förtecken. Man blir alltså "schnell" = snabb i magen.

papope
0

HAHAHAHA, vilken underbart rolig tråd. Dasshumorn går visst aldrig ur……..

greensis
0

#29 Raphanus, inte smäll eller schnell. Smell, ska det varaSkrattande

(Trist, det fanns ingen smiley som höll för näsan)

Fabricati diem, pvnc!

Gojkan
0

Inga illaluktande aktersmällare MEN HUNDEN. Hon har verkligen krydda på sina fisar med denna maten! (Hoppas hon inte skyller på mej)

raphanus
0

#31 - Du menar som i "The car hit the wall with a high fart, and there was a terrible smell"?

smartmat
0

Den här tråden är verkligen skitkul, DaMum du skriver verkligen medryckande. Jag skrattar så att hunden kommer in och tittar konstigt på mig.

Kom just på att det är nog inte köttproduktionen som är största boven när det gäller växthusgaser. Det är alla som äter efter tallriksmodellen och springer omkring och smygfiser hela tiden.

Förbjud fibrer innan dom fiser oss in i en ny istid

mokkajojja
0

Hahaha ett ämne som man inte talar om i de finare salongerna! Skitkul!

Men det är helt rätt, inget fisande här heller. Har en karl som fiser jämnt och ständigt, det är så frukansvärt avtändande, eller hur tjejer?

raphanus
0

#35 - Håller med, oavsett kön. Jag var tillsammans med en vegetarian en gång, och på den tiden hade vi således egen jacuzzi.

DaMum
0

#36Skrattande

Hahaha! Vilka härliga skratt jag fick nu!

miagumman
0

Det är då ingen som kan kalla en lchf:are: "Det vandrande skithuset" heller ! Skrattande Den betäckningen passar bara på kolhydrat och spannmåls ätare!

greensis
0

Hindenburg II är ett tillmäle som jag övervägt. Och vet ju hur det gick med originaletFlört

Fabricati diem, pvnc!

BoelLouise
0

NU när vi ändå snackar fisar, detta har jag funderat på i två veckor men inte vågat fråga. Men tack DaMum, nu vågar jag.

När jag gick i skolan, så fanns ett uttryck som hette "äggfis". Men sen jag började med lchf och äter mkt mkt mer ägg, varför fiser jag då inga "äggfisar". För att jag minskat med fibrer? Eller att kroppen får ett jämt tillskott av ägg? Eller för att man inte längre är tonåring?

Någon som tror ngt? Nog för att killarna mest stod för "äggfisarna", men till o med sambon som äter lika mkt ägg är lugn.

Eremitha
0

#35 Skrattande!!!

Mitt eget bubbelbad funkar numera visst bara när särbon är på besök …

andreas0
0

#40, Det hette nog så snarare för att dom fisarna "luktar som ruttna ägg", inte för att man får dom när man äter ägg.

Ruttna ägg är en av dom värsta dofterna som finns.

Aniara4
0

Haha, det här är ju betryggande att läsa inför min flytt nästa år (väntar på en nybyggd lägenhet). Där kommer jag nämligen inte att ha fönster i badrummet, vilket jag har nu. Pojkvännen klagar ibland på att det är kallt i badrummet, men jag är inte alls säker på att han skulle föredra alternativet…

Men jag har också märkt skillnad redan, så går jag över fullt ut lär det fönsterlösa badrummet inte bli nåt problem! Gäller bara att övertala den blivande sambon att sluta med chipsen…

[Karro]
0

….och kebaben och pizzan…..

Gojkan
0

Jag tror att det är för att det luktar RUTTET ägg

BoelLouise
0

Ja, så kan det nog vara, trodde mest att det luktade så för att dem ätit ägg. Som efter påsk och sånt där. Som sagt, sällan jag stod för dem, så jag "accepterade" väl det dem sa och tänkte inte mer på det…

Tack för svar, nu kan jag släppa detta ämne som jag funderat på i några dagar   Flört

ejaeja
0

Sällar mig till de övriga. Vilken härlig tråd.

Man kan ju läsa den här varje morgon och få ett gott skratt som förlänger dagen !!!Skrattande

maxiq
0

#33: Eller: "It's not the fart that kills - it's the smell"

Räcka ut tungan

mokkajojja
0

Ska försöka övertala gubben att börja med den här kosten oxå så kanske vi kan få fart på kärleken igen, hiihihi  Kyss

bluegoose
0

Jag tjuvlyssnade på mina barn häromdagen - 4 och 6 år gamla - när de diskuterade detta ständigt intressanta ämne. Lillflickan sa: Men mammor, de pruttar aldrig… Fast pappor, de pruttar massor.

(Jag äter LCHF, deras far är en extrem sockerråtta.)

Skrattande

DaMum
0

#40 och 42

Just detta satt jag och fisolo…eh, menar filosoferade över i morse!

Äggmökar var ju ständigt återkommande här förut, och jag vill minnas att de uppstod just när vi ätit ägg, vilket vi i och för sig inte gjorde särskilt ofta.

Men det är nog så att gaserna i tarmen luktar som kokta ägg.

Apropå tillmälen, så kallade min mamma mig Megasen när jag var liten. Det gick ett barnprogram på TV som hette "Matulda och Megasen" och hon tyckte väl att jag gjorde skäl för namnet…

Det är inte klokt så fnissig jag blir av detta! Och det behövs inte mycket för att trigga igång det heller. Minns t ex den underbara filmen "Breaking the waves" för några år sedan, med Stellan Skarsgård. Ni kan ju gissa vad jag tänkte på… "Breaking the wind" så klart!

Eller låtar som "Windy"…

Kram!

ToFat
0

Förbjud fibrer innan dom fiser oss in i en ny istid

Ha ha den var bra den!

Dom fiser oss in i en ny istid!

(sitter läser lite här  i väntan på lunch….lagom aptitligt, tur man inte är kräkmagad Cool)

MaMaMade
1

Älskade Matulda o Megasen…

Tack för några goda skratt en sådanhär gråmulen dag m -4 grader, snö o blåst…för lite sömn blev det också! Skrattande

Bookjones
0

När min Amerikanske make kom till Sverige med mig första gången vart han väldigt fnissig av våra fina svenska farthinder!

Aniara4
0

#54 Jag har också fnissat åt dem när jag kom hem från utlandet.

kaisakavat
0

Ni e så kuuuliga.

När mina ungar var små läste vi en saga om en indianpojke och kom att prata om indiannamn. Mitt i det intressanta och roliga samtalet släppte min dotter en ljudlig fjärt. Då sa storebror: Om du var indian skulle du heta Dödliga Gasmolnet!

Uttelille
0

Jag säger bara: fisar, vad är det?

Innan var jag nog den största boven till växthuseffekten, men nu är världen räddadRäcka ut tungan Fasen vad skönt att slippa fisandet! Även fast en brakare kunde kännas rätt skönt, hahaha

Eremitha
0

Apropå mitt odörminne i #24, kan jag nämna att basisten i samma orkester var gasbombarens motsats. Han berättade att han var så finkänslig, att när han behövde fisa hemma gick han in på toa och stängde dörren. För att inte göra det i närvaro av sin sambo sedan femton år!

miagumman
0

# 58 Men stackars karl till att vara försiktig av sig!

En annan grej jag kom att tänka på gäller ett uttryck gällande detta ämne. En gång hörde jag en som rapade säga: Nu stal jag en fis från arslet igen! Fot i munnnen

Tilda-T
0

Snacka om motsatser!Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Yakamoto
0

Jag har farit fram som Matulda med gasen "pruttpruttpruttprutt"  Jag fiser inte längre. Alls. Halleluja!

miagumman
0

Visst är det häftigt att det kan bli en sån markant skillnad mot tidigare! Måste bekänna att även jag har ett förflutet i " De skamsna prupparnas skara…" Generad 

Men det är en svunnen tid numera gudskelov!

paperdoll
0

Haha, vilken bra och rolig tråd! :)

Min sambo och jag käkar LCHF, han är inte ett dugg överviktig utan äter det för att han mår så mycket bättre utav det, han är helt utom sig av lycka för han fiser inte längre, inte jag heller, men ingen är lyckligare än mig, jag slipper dessa mardrömsmoln i tv-soffan, wihoo! :D

raphanus
0

#58 - och där kommer vi genast in på frågan: vad är en riktigt nära vän?

Sommaren 1999 åkte jag till Stockholm och hälsade på Lisa, som jag gick på gymnasiet med. På det hela taget under åren har det blivit så att vi träffas en gång om året, ungefär. Nu bor hon i Lund. Alltnog. Vi tog en minisemester tillsammans, åkte till Fjäderholmarna, strosade i Gamla Stan och mös. Hemma i hennes lägenhet kände jag att jag var tvungen att lätta på trycket. Så jag gjorde det. En riktig kalasbrakare. Och Lisa sa: "Men! Vad gör du?" Och så skrattade vi båda två, och så var det inte mer med det.

Min mamma har en riktigt nära väninna, som hon har känt i snart 40 år. De ringer till varann varje dag, och pratar minst en timme varje gång. Väninnan var till stor hjälp under mammas och pappas segdragna skilsmässa. Hon och mamma träffas ofta, har haft barn i samma klass etc. Men mamma säger att hon skulle inte kunna fisa i samma rum som hon. Det skulle vara att bryta mot deras sociala norm.

Aniara4
0

#64 Men kan det inte vara både en generationsfråga och en könsfråga? Damer fiser inte. Särskilt inte äldre damer. Det är de alldeles för väluppfostrade för. Ouppfostrade slynglar däremot, det är en helt annan femma!

Själv tycker jag väl inte det är så nödvändigt att fisa inför andra om man kan undvika det (det luktar ju faktiskt inget vidare!), men visst, i en nära relation eller nära vänskap bör man väl kunna stå ut med en förflugen prutt någon gång.

raphanus
0

Min mor (som jag av sedlighets- och sekretesskäl inte nämner vid namn här) är en "äldre dam", och hon fiser. Dessutom har hon erkänt att hennes försök med LCHF har gjort henne betydligt mindre väderspänd. Nu är hon inte så hängiven kosten i det långa loppet tyvärr, så hon har börjat släppa väder igen.

Och oavsett vad som kanske insinueras, så är jag ingen ouppfostrad slyngel. Jag har ju uppfostrats av min hulda moder, för sjuttsingen!

Eremitha
0

I (fis)nöden prövas vänskapen!

Fast nog måste jag erkänna att jag inte fiser öppet om sällskapet inte är väldigt närstående. Smygpruttar måste man ju dessvärre däremot skicka iväg ibland. Eller måstade förr. Men ibland kändes det omöjligt att ens släppa ut minsta lilla pys.

Mitt tidigare jobb som produktspecialist (det var inte tillräckligt fint att säga säljare), innehöll sina prövningar. Det var verkligen en veritabel pina att sitta på representationsmiddag, eller ännu värre, stå sterilklädd tre timmar vid en operation med allt mer ballongliknande buk och koliksmärtor. Om jag såg plågad ut under munskyddet var det ju ingen som kunde se, men låta trevlig skulle jag, samt demonstrera mina produkter på ett avspänt och självsäkert sätt. Avspänd när man är uppspänd, haha! Inte fattade jag på den tiden att det kunde ha med frallorna från hotellfrukosten att göra.

Så snart jag fick av mig grönkladerna och hade låst in mig på närmaste toa, minskade mitt midjemått femton cm till ackompanjemang av smattrande virvlar.

Matmamma
0

I min okunnighet före LCHF trodde jag att min mage var frisk. Visserligen en hel del gaser, men trodde det var något ganska oundvikligt och normalt.
Nu är det fullständig stiltje på den fronten.
Tänk om jag bara hade vetat för länge sen hur enkelt man kan slippa fisar!

Gittanglad
0

Innan jag började med lågkolhydratkosten led jag av pruttar. Mina barn sa när de var små att "mamma kan inte prutta". Gissa om jag fick ont i magen istället! Nu pruttar jag nästan aldrig, bara om jag steker lite rödlök till mina goda karrékotletter. Min man som jag var gift med i ca 30 år har aldrig hört mig prutta, och min särbo inte heller, men jag har haft en väldigt krånglig mage! men inte nu längre.

omelett
0

http://www.youtube.com/watch?v=Ofn8-3SWd8M

Hoppas att jag fick länken att fungera, för han är verkligen skitkulSkrattande

maxiq
0

Den killen hade då ätit fullkorn hela dagen. :-|

Eremitha
0

Vilken osannolik snubbe! The farting englishman, haha!

Emelie1986
0

hahahahahahahahaha det där var det roligaste jag läst på länge, vilken underbar beskrivning :D:D:D Grattis till fisminskningen förresten!

egge1se
0

Detta var en urkul tråd :))).. har skrattat så tårarna rinner :))… allra helst åt engelsmannen :)))

omelett
0

Skitar är kul. På psykologspråk heter det att vi är i den anala fasenGeneradSkrattande

Sosabobinona
0

Javisst är det lugnare! I båda ändar för den delen…

När någon rapar kommer per automatik en ramsa i huvudet på mig…

"Välkommen upp, du vilsekomna prupp!"

yvispyvis
0

*Gapskrattar* - jag håller fullständigt med!! Det finns ingen luft i magen längre! :)

LenaK63
0

Vi hade en amerikan på besök som var väldigt imponerad av våra bensinstationer!!

Infart and utfart!!

Hattagospel
0

Jag blev bjuden av min son på hamburgare med bröd, pommes och läsk efter att ha börjat med LCHF.

Det slutated i livligt trumpetande och riktigt ont i magen det vill jag lova. Detta var precis i början dessutom.

Jag har nu ätit i en mån ca och beställde hem sallad när barnen skulle ha pizza förra helgen. Till salladen följde ju med sånt där jättegott vitt bröd å jag trillade dit. Döm om min förvåning när jag fick diarré och var tvungen att gå på toa för tvåan tre gånger till samma kväll!

Tror nu att min IBS kan i själva verket vara gluten intolerans. Har slutat blöda från tarmen också nu. Tack och lov!

Tack för sjukt rolig tråd.

Kram,

//Harriet

Anna82
0

Ja, den här kosten är verkligen en befrielse för min mage! Jag är så glad att slippa ha ont, bli uppblåst som en ballong och ffa slippa att fisa i tid och otid. HELA TIDEN, det är helt sjukt när jag tänker på hur ofta det var. Nu är det lugna gatan i magen och det är så skönt!

MaMaMade
0

Skickar handlöst länken till kusinens engelska make!   Skrattande

Wiland1
0

HemlisHemlis… sitter här i min ensamhet och gapskrattar. Det var helt otroligt kul!!!! Men han kan ju inte äta LCHF för då tycker jag pruttandet nästan upphört.

mokkajojja
0

#70 Den funkade fint! Tack!

Tårarna sprutar, riktig maggymnastik. SKITkul! Hahahaha

DaMum
0

Ja, käre Mr Methane! En av mina många fartfyllda favvisar…;-)

Konstigt nog höll jag på att frångå mina principer idag, och faktiskt lägga en brakare, men den var nog mer psykologiskt betingad.

Var nämligen på besök hos "tantpetaren", och i ett sånt läge…hm… så ska det inte mycket till innan man flöjtar iväg.

Men jag kunde hålla mig som tur var. Annars hade väl doktorn fått den rätt i nyllet… och det nöjet kan jag kanske spara till andra doktorer… eller professorer…Flört

Eremitha
0

#84 Tantpetaren, hahaha, den var fyndig! Tog tre sekunder innan jag fattade Glad.

SvartKaffe
0

Och jag läste fort och fel, tandpetaren. Undrade naturligtvis hur tandpetaren kunde få den rätt i nyllet…. *går och hämtar mer kaffe*

DaMum
0

#85 och 86

Flört

raphanus
0

I gårdagens Piteå-Tidningen publiceras en serie där man ser vad som skulle kunna vara ett tradarfik med meikansk prägel. Stället skylar med texten "Frijole fiesta" på en sombreroformad skylt. Under denna finns en extra mindre skylt med texten "Billigaste biogasen i stan".

Nachos, nån?

miagumman
0

"Tantpetaren" i all ära men ännu värre är det väl för den andre tantpetaren, dvs: gyndoktorn….! Cool

miagumman
0

OOOPS!! Nu först föll poletten ner att vi pratar om samma sak DaMum!! Trodde du menade tandläkaren! Skrattande Funderade lite över det där att du sa han kunde få den mitt i nyllet men jag tänkte att är det brakare vi pratar om så är det ju fullt möjligt….!!Fot i munnnen

Aniara4
0

Haha, det där en sån där skräcktanke jag också brukar ha, tänk om man råkar släppa väder precis då! Men sen tänker jag att i så fall är det säkert något de varit med om många gånger förut när fruntimren ligger där med benen i vädret.

Däremot har jag en gång i den känsliga 10-årsåldern sparkat en doktor i skrevet. Hon var dum nog att sätta sig på huk framför mig när hon kollade mina knäreflexer. Hur tänker man då…?

greensis
0

#91 Den doktorn borde nog ha skrivit i Birmas tråd IntelligensbefriadSkrattande

Fabricati diem, pvnc!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.