Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 3093 ggr
LoPa
0

Hur har det gått för dig?

Hej alla,

Vore jättekul att få veta hur det har gått för alla medlemmar, om ni har gått ner i vikt, eller kanske upp i vikt? Mitt mål är att gå ner ca 15 kg i vikt och det här är mitt senaste försökt, förhoppningsvis sista!

Hör av er!

//LoPa

Mervi
0

Jag hade gått ner det mesta innan jag hittade LCHF. Just nu går ner lite efter en uppgång som jag fått de senaste månaderna.

Medlem
0

Sammanlagt har jag gått ner 11kg med LCHF.

ullebull
0

Ja, jag har nu släppt 17 kilo sedan 27 maj 2007 och det känns underbart.

Henrik70
0

Jag har gått upp 7 kilo sedan maj. 17 kilo på 17 år. BMI från 18 till 23 på 17 år. Jag börjar äntligen växa i mina kläder. Är 193 cm lång och tidigare smal som en flaggstång.

moonshine66
0

Hejsan , jag är ny  på detta så jag skrev nog på fel tråd förrut, jag började med LCHF i slutet på oktober  och har gått ner ca 7-8 kilo den dess så jag är väldigt nöjd ( jag har hela tiden tyckt det gått långsamt, men jag tror att det är rätt ok ) jag blev medlem här i dag , har läst sidan ca 1 månad och älskar den , känns som jag känner alla här , har även talat om för alla som är intresserade att läsa denna sida , många har sagt att det syns att jag gått ner så det är positivt , eller hur

kram moonshine66

Ulf-S
0

Jaa, hur har det gått egentligen? Bra fråga.

Jag väger lika mycket nu som för ett år sedan, runt 70-71 kg, men jag har fått mer muskler och en allmänt mer manlig kropp. Jag är rätt nöjd som det är, men har som mål att gå ner 5-10 kg ungefär (absolut inte mer).

Jag kan göra det rätt lätt om jag bara skippar choklad, alkohol och grädde/ost, men jag mår så bra ändå att det nästan känns som överkurs att gå ner de där kosmetiska kilona… Jag är inte särskilt överviktig alls egentligen, det sitter mest i huvudet!

hoppet
0

Henrik70!

Hej jag har lite frågor till dig om det är okej? Min son är oxå mycket smal och två meter lång. Han vill gärna gå upp i vikt och jag visade honom denna sidan. Men han blev bara splittrad för det verkar som samma kost gäller både vid viktnedgång som viktuppgång. Därför undrar jag hur har du gjort? Gick du ner i början? Han vill gärna ha råd.

Ulf-S
0

hoppet, att samma kost gäller för den som vill gå upp som för den som vill gå ner är inte så konstigt egentligen.

När man äter rätt normaliseras hormonhalterna. Kroppens reglersystem och vikten hamnar helt enkelt i balans. Den som är överviktig går ner, den som är överviktig går upp.

MaMaMade
0

#6 Behöver du verkligen gå ner 5 kg till Ulf? Du måste vara ganska kort då… Min Guben ligger runt 70 kg o är inte överviktig i mina ögon sett, äter vad som helst, rör sig mkt o är ca 174 cm lång.

Jag har bara hållit på i 3 v, går in på 4:e på måndag. Vågen visar ca 1 kg minus, midjemåttet visade idag -3 cm trots svullen mage pga mens. Har inte hänt ngt under men kanske devisen sakta men säkert stämmer in!?

Jag tycker jag syndar en hel del m choklad i olika former men… Jag äter faktiskt mer grönsaker nu än vad jag gjorde förr men samma mängd fett, kanske ngt mer protein. Har tvärt tagit bort bröd (mjöl), pasta o rotfrukter o minskat radikalt på sockret med sikte på minsta möjliga raffinerade. Tänker tillåta mig färska bär o frukter efter säsong o trädgårdsodling + skog framöver.

PiKaWe
0

Ner två kilo på två veckor!

Fick så bra tips och insikt av GI-noll, nu verkar jag ha lärt mig skillnaden på att "tända fettbrasan" och att bara äta gott med LCHF och hålla vikten. Målet är två kilo till ner, så jag kan sitta ner i jeansen.

Ulf-S
0

#9: MMM, jag är 171 cm och är som sagt inte alls särskilt överviktig. Mer lönnig…

Som sagt är jag inte så stressad alls, men jag skulle behöva skärpa till mig lite om jag ska bli riktigt nöjd! Jag gillar designerkläder som Prada och för att komma i dem ska man helst vara smal som en vinthund.

Jag har faktiskt varit supersmal men det var inte direkt resultatet av en sund diet, om man säger som så. Och det är inte dit jag strävar nu.

BarbroE
0

Jag började inte med LCHF för att gå ner i vikt utan för att jag är något av en hälsofreak. Jätterädd för att äta sånt som är skadligt för mej. I många år trodde jag att det var massor med grönsaker och färgranna frukter som skulle göra mej frisk. Generad

Nu vet jag att jag hade fel och har äntligen förstått innebörden av att vara frisk. Jag mår fantastiskt bra. Som bonus gick jag ner 4 kg.

MaMaMade
0

#11 Aha, en modefreak!!! Flört Ja, vem har inte varit supersmal en ggn i tiden. Hade kunnat gå på catwalken om jag bara haft lite mer självförtroende o så gillat kameror förstås…kan man inte tro nu! Skrattande

Visst är det kul m kläder men nada kosing, äppelkagge o ringa längd… Fundersam

AnnaCathrina
0

Jag har gått ner ca 7 kg och tappat 22 cm i midjan. Och framförallt så mår jag riktigt bra av maten. Känns skönt att veta att jag äter bra mat.

Henrik70
0

Hoppet!

Jag gick ner i början, men jag tror inte det berodde på LCHF utan en skillsmässa som inträffade ungefär samtidigt som jag började med LCHF för 9 månader sen.

kitabu
0

Det har gått bra, tack.

Viktmässigt är det 2/3 kvar av mig jämfört med februari 2007.  Jag har kunnat sluta med diabetesmediciner och har bra lab-resultat.

mjanner
0

Sen i maj -07 har jag blivit av med runt 27 kg. mellan augusti och december gick det väldigt långsamt, men nu verkar det släppa lite. Tänkte bli av med åtminstone lika mycket till innan jag är riktigt nöjd.

ebet
0

på tre månader, 2-3 kilo har jag gått ner (av 10) Känns lite för sakta, men jag mår så bra för övrigt så det är bara att fortsätta.

Frualbertsson
0

Kul läsning detta!

Själv har jag gått ner nästan 2 kilo och 2 cm runt midjan på en vecka. Förmodligen vatten det mesta.

Har egentligen normalvikt, men tycker det är ok om jag tappar 2 kilo till, gör jag inte det så är det ok med =)

trudelutten
0

Sen mitten av maj -07 har jag gått ner 18 kg. Från 76 till nuvarande 58.

Det bästa är att mitt sockersug har försvunnit. Behöver inte gå upp mitt i natten för att gräva i kylskåpet. Jag känner mig så otroligt nöjd och belåten.

Jag önskar att fler skulle våga testa detta!

Babz
0

Har gått ner ca 20 kg sen jag började med LCHF i mars 2006. Det går långsamt, men jag har inte så bråttom! Jag mår ju superbra!

Cool

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

navarro
0

Trudelutten, du gjorde mig glad och nöjd med din kommentar. Är också otroligt nöjd med att äte nyttig, god mat och bli friskare för varje dag. Har inte vägt mig på länge, men det var ett kilo minus förra gången. Vägde 95 kg för mer än ett och halvt är sedan, vikten rasade ganska lätt i början, det blev en platå med en pendling mellan ett par kilo upp och ett par kilo ner. Sist var det 81,7 kg.

DrAnna
0

Har väl inte minskat så väldigt mycket i vikt. Min största hälsovinst hittills är att artrosvärken i tummarna försvann ganska plötsligt. Den har varit mycket handikappande, inga värkmediciner eller annat har hjälpt. Jag är svagare i händerna än tidigare, fortfarande, men värken är borta!

mizztlur
0

Började till 1 nov 2007. Har gått ner 8 kg och tappat 20 cm runt midjan…mår som en prinsessa..inget sug efter något..de här kosten har inga som helst minus om man bortser från ett…man måste vara mycket måttlig med alkohol..Generad..fast det är kanske inte nått minus..man blir bara så fövånad…

Mitt humör som blivit så enormt mycket bättre och att hantera känslor över huvud taget. Fachinerande!

Målet är väl ca 20 kg till men jag har full tillförsikt att det kommer att rasa av lungt och försiktigt under det här året….

Jennix
0

Jag hr gått ner från ca. 83 kilo till 72, låg på 69 ett tag men det var innan en hel del fusk. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MaMaMade
0

Skulle vara underbart om humöret blev bättre! Det är inte lätt att vara en pigg, go o glad mamma när man har ont o inte får sova det man ska. Skicka lite genast, tack! Skrattande

katjahelen
0

Ulf_S #6 skrev att du kände dig mer manlig. Rätt intressant, för jag känner likadant, dvs, jag känner mig plötsligt mycket kvinnligare och sexigare nu när jag ätit LCHF-kost i två veckor.

Jag väger alltså lika mycket som innan jag började med LCHF, min midja är lika smal, men jag har plötsligt fått större bröst och bredare höfter (ca 2 cm). Rätt kul faktiskt.

Ulf-S
0

katjahelen, jag tror det verkligen är så att vi blir manligare/kvinnligare och sexigare.

Flört 

Se bara på gamla filmer, typ tidiga James Bond kanske: kvinnorna har verkligen större bröst (naturliga) och bredare höfter jämfört med dagens kvinnor utan att vara ett dugg överviktiga. Kanske inte så jättemycket smalare midjor, men totaleffekten blir mycket kurvigare. Männen är verkligen mer robusta med breda axlar och muskler, även om de inte är supergymmade. 

Vi får helt enkelt en mer naturlig kropp med mer muskler på den här kosten. Jag misstänker också starkt att alla sexhormoner även faller på plats så att vi kan njuta mer av våra kroppar och sex! Det är i alla fall min erfarenhet.

Dessi101
0

Sedan i slutet av augusti 2007 har jag gått ner ca 6 kg.

Det tar ett tag att lära sig vad man reagerar negativt resp. positivt på :)

Jag har dock inte bråttom eftersom jag vet att jag mer eller mindre automatiskt kommer gå ner till min idealvikt med LCHF. Jag har redan fått så många hälsofördelar med kosten att viktnedgången mest känns som en skön bonus :)

Klarafina
0

Jag började i mars -07 och gick snabbt ned 6kg, har sedan tappat ytterligare 1kg trots mer kolhydrater och en del godis. Började träna på friskis & svettis slutet av oktober och gick då upp knappt 1kg. Väger nu 57kg till mina 165cm. Rätt ok för en hyfsat otränad småbarnsmamma! Viktigast är ändå att mina mag- & tarmbesvär nästan försvunnit och jag har en bättre fett-muskelsammansättning.

Jag kan tyvärr inte instämma med Katjahelen, brösten har nästan försvunnit !(från stor D till liten C…) Men det kompenseras av att min kropp är slankare och muskulösare - man bygger muskler lättare. Troligtvis blir min kropp som den nu "ska" vara. Eller också är jag egentligen en man… =)

[Karro]
0

Klarafina om jag skulle se en liten C på en man… skulle jag börja funder faktiskt…!

MaMaMade
0

X-men in reality! Flört

Tizia
0

Gått ner 25kg på 16 månader och minskat massor av cm runt om kroppen, tappade 8cm på låren första veckan med lchf Skrattande

Till sommaren ska här införskaffas en helt ny garderob ;)

[Karro]
0

grattis tizia!

Tizia
0

#34 tackar tackar, det är lätt att fortsätta när man ser resultat och har man en dålig dag hoppar man in här och njuter av stämmningen Flört

mjanner
0

Började i maj 07 och rasade ner en hel del. Sen i augusti har det legat nästan stilla men ramlat ner att par kilo sen nyår. Sammanlagt har jag gjort mig av med drygt 25 kilo och ska få bort runt 30 till. Hoppas det börjar rasa igen snart. Runt magen har jag blivit av med 4 tumstorlekar sen i somras. Ny har sonen börjat också (liten kombination mellan lchf och skolkost) vi får se vad vi kan göra åt skolan.

odezza
0

Jag har hållit på i 18 månader, och gått upp 2 kg! Glad

"still lost in space and time"

Tjolanta
0

Jag är inne på min 4:e vecka. Tappade 2,5 kg direkt (vätska) har sen stått still vad gäller vikten,men men. Jag har numera en väldigt tyst och belåten mage och ett handeksem som nästan försvunnit!! efter 30 år, så jag är väldigt glad.

Tack för en suverän sajt Glad

kickelina66
0

Har hållit på i 4 veckor och gått ner mellan 5 och 8 kg(jag har mycket att ta av). magen krymper liksom innifrån. den är inte lika svullen och bullig längre och jag har fått mycket mer ork.

Skogiz
0

Jag har gått ner 25 kg på 9 månader. Men det är bara viktnedgång, att jag blivit så frisk är mycket viktigare.