Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 585 ggr
Frualbertsson
0

Hej svejs

Hej alla

Ville bara säga att jag är ny här. Frualbertsson heter jag och är snart 42 år. Jag bor med min man på västkusten och är en utav alla dessa som läst dietik och som numer förstår att nästan allt jag lärt var fel. haha

Jag arbetar som kock och kan inte göra så mycket åt att jag måste smaka av kolhydratrika måltider varje dag, men hemma kan jag äta precis vad jag vill.

Jag har ätit typ GI-kost, men slarvat ett tag. Har gått ner en del i vikt men vill bli av med ca 3 kg till.

Jag styrketränar 4 ggr i veckan och har ett mycket rörligt jobb.

Ska nu sätta mig och läsa alla goda recept jag ser att ni lagt upp här! Hjippie!! Verkar ju helt otroligt bra detta forum!

molana
0

Välkommen!

Det är bara att fråga om Du funderar på något.

Monsun
0

välkommen!

Immer
0

Skrattande Välkommen

bluegoose
0

Välkommen!

Mona-Stina
0

Välkommen. Så roligt att du uppskattar receptsidan.

Tizia
0

Välkommen  Glad

Pasi
0

Välkommen!Glad

Amiechan
0

Välkommen :)

lisslie1956
0

VälkommenGlad

Frualbertsson
0

Tusen tack alla. Skrattande

Frågor kommer det säkert så småningom.

Mervi
0

Välkommen från mig också!

odezza
0

Välkommen… Glad

"still lost in space and time"

MaMaMade
0

Tjosan hejsan o välkommen! Glad

Fnyfniken
0

Hej haj! Vi har letat efter dig på sistone!

Du skriver att du har läst dietik. Är du alltså insatt i vad dietister får lära sig? Det vore kul med en "berättelse från andra sidan" någon gång!

Karin20
0

Hej hej och välkommen från mig också!

//Karin

Mimsivimsi
0

hej hej och välkommen!
Ja som fnyfiken säger, det skulle verkligen vara intressant att få veta vad dietister får lära sig på utbildningen?

magma
0

Välkommen hit!

venuseva
0

Frualbertsson kanske har glömt bokmärka sin tråd eller ej vet att titta bland "Mina inlägg", så nu kommer tråden uppåt en bit.

Fnyfniken
0

Hur bokmärker man trådar som man inte skrivit i? Det undrar jag off topic.

venuseva
0

Om du skrollar högst upp ovanför inlägget har du en rubrikrad med bokmärke i mitten. Tryck på det, så har du bokmärkt tråden.

molana
0

Det är bara att trycka på bokmärket överst.

KatarinaW
0

Säger  välkommen jag också.

maucl
0

Välkommen hit!Glad

Frualbertsson
0

Jo detta med att jag läst dietik, jag är inte utbildad dietist utan kock. Vi läste en hel del dietik på vår utbildning.

Men det vi lärde oss var ju det här vanliga med att man bör äta mjuka fetter, helst olivolja, grovt bröd och magert pålägg osv osv.

Man har det i ryggraden, och nu känns det som om min hjärna säger ERROR fullt ut när jag läser alla recept här! Himmel vad mycket smör, jag tror jag svimmar. haha

Men jag tror på detta, och ska köra så gott det går. Jag har ju lite svårt med detta att eliminera kolhydraterna eftersom jag står och smakar av såser dagarna i ända. Men men…

Jag tackar för tipset om att bokmärka sin tråd, jag har inte märkt att jag fått så här många trevliga svar!

Medlem
0

Hej och välkommen Glad

Doc
0

Hej o välkommen. Extra trevligt med en omvänd dietiker…

fettbramat
0

Varmt välkommen! Jag hoppas att du ska trivas. Själv känns det som om jag har hittat hem. För tre månader sedan slutade jag att "irra" och hittade LCHF. Nu har jag snart gått ner 10 kg och jag mår toppen.

Frualbertsson
0

Grattis helena! Det var kul att läsa om dina framsteg. Jag känner mig så varmt välkomnad här att jag har svårt att få mig själv att stänga ner datorn och gå och lägga mig haha

Margareta
0

Hej frualbertsson och som sagt välkommen hit…

Om Du klickar på "mina inlägg" till vänster så ser du alla trådar du skrivit i - det är lättare att hitta då.

Jag bokmärker dem som är "bäst" annars blir det för många…Generad

Numer pensionär i Nynäshamn

fettbramat
0

Frualbertsson, jag vet inte hur många nätter jag satt uppe och sträckläste den första tiden, både för att det var så intressant och för att jag på den nya kosten inte hade samma sömnbehov.

ErikEdlund
0

Dietik och dietetik, två stavningar med 10 800 resp 14 400 träffar på Google. Den senare har många träffar med universitetsadresser så jag antar att den är "rätt".

Dietik, är det samma sak, en alternativ stavning eller något annat?

Bara för att jag är så nyfiken.

Frualbertsson
0

Hmm bra fråga, vår kurs hette kanske Dietetik?? Nu frågar du något som jag inte kan svara på. Men det är samma sak som jag menar, alltså typ näringslära.