Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 6706 ggr
Glennart
0

Dumma dieter

Det finns en hel del konstiga dieter där ute… Jag tänkte vi skulle göra en rolig lista över de mest korkade dieter där ute!

Vilken är den mest skruvade diet du stött på?

Jag tänker inleda med The Shangri La Diet.

Teorin bakom den kanske inte låter helt galen(se länken), men när man sedan ska praktisera dieten så går det i stort sett ut på att dricka sockervatten och olja mellan måltiderna. Skrikandes

magma
0

Vet inte exakt vad den heter, men den jag kommer att tänka på är den där de påstår sig leva på luft och luft allena…

Glennart
0

breatharianism eller lufterianism. Flört

Glennart
0

Kallas tydligen Inedia också.. smart. Cool

Sara40
0

Men var inte flygvärdinnedieten något att ha Flört, någon som mins den? Hittade meny här.

Mizzi
0

Var det inte någon diet som kallades vindiet eller något, den gick ut på att man skulle leva på vin ett tag i stället för mat.

SUUUPer nyttigt eller hur ???  ;)

Skogiz
0

Inedia… Folk går på precis vad som helst. Jag har en skarp aning att dom som inte blir sjuka av det frossar i mat när ingen ser på.

En annan dumhet som jag tyckte var oerhört lustig var "popcorn-dieten" som ett par jobbarkompisar försökte sig på. Popcorn morgon, middag och kväll. Fundersam 

#5 Det lät som en rolig diet i alla fall. Utsvulten, drick 2 liter vin. Då blir det roligare att vara hungrig. Räcka ut tungan

Loria
0

Blodgruppsdieten, har till och med hört att den var så befäng att den förbjöds i vissa länder… eller om det var Livsmedelsverket i sverige… od em kan man juinte direkt lyssna på endå… så den kanske inte är så tokig i slutänden…

smartmat
0

Men jössesFörvånad Det måste vara ett skämt eller också funkade det på honom bara för att - ursäkta språket - spydde upp all mat när han drack sockervatten och olja uuurrrrkkk

Sara40
0

Eller så finns det viss likhet med LCHF… han dricker bara oljan (inte sockervatten) och blir mätt på den och toppar upp med lite kött då och då. Hoppas bara att oljan är av bra kvalité…

Flört

Leifemil
0

Den här är inte så dum, så den passar väl inte i tråden? Men den verkar kul och spännande. Jag har dock inte tänkt pröva(än).

http://fatloss4idiots.com/?hop=bluekomodo

Gronstedt
0

Min första hint om att LCHF fungerar, innan jag ens hört talas om termen, var att jag tappade några kilogram när jag tagit fasta på att enkelomättat fett kan underlätta viktnedgång, och började tillsätta macadamiaolja till maten i stället för att utesluta allt fett. Så jag tror det funkar, om man utesluter sockervattnet, förstås.

parsley
0

Sötsaksdieten är min favorit. Den går ut på att man livnär sig på kakor och godis en vecka. Sedan är man så less på detta att man inte har några problem med att gå över till mager och nyttig kost i form av t ex skinnlös kyckling vilande på nysköljt salladsblad.

Glennart
0

#12 haha det skulle ju säkert fungera temporärt iallafall. Skrattande

felixifokus
0

Alla de där snarlika dieterna som kallas "rigshospitalets ämnesomsättningsdiet" "huddinge sjukhus diet" "sjukhusdieten" som folk sprider sinsemellan varandra är ju roliga. Särskilt kul är det när kollegan på jobbet har banandagen, då dom ska klämma i sig 5-8 bananer på en dag. Ho ho.

Jag hittade ett exempel (soppan är klar grönsakssoppa):

Dag 1: Ät olika frukter, alla utom banan. Plus hur mycket soppa du vill.

Dag 2: Ät olika grönsaker, råa eller kokta. Undvik ärtor, bönor och säd. Plus hur mycket soppa du vill.

Dag 3: Ät frukt och grönsaker, alla sorter utom banan och potatis.+soppa

Dag 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk + soppa

Dag 5: Ät 6 tomater och ca 280-340gr nöttkött och drick minst8 glas vatten för att gämna till syrabalansen. + soppa

Dag 6: Ä nöttkött och grönsaker så mycket du vill+ soppa.

Dag 7: Ät och drick mörkt ris, grönsaker, frukt, sockerfri saft, te eller kaffe under hela dagen+ soppa

Huddinge sjukhus lovar dig att du går ner 4-7 kilo i veckan och mår bra av denna diet.
Du får äta hur mycket du vill och går ändå ner i vikt. De ämnena som valts ut förbränner kalorierna snabbare än dom bildar nya.
Följer du ovanstående noga kommer dessutom alla dina matsmältningsorgan att bli renare och friskare. ""

maxiq
0

Rockstjärnedieten:

Frukost: En cigg och en kopp kaffe

Lunch: En cigg och en öl

Middag: En cigg och en flaska Whiskey

Mellanmål: En cigg

odezza
0

Bara 4 cigg på en dag?

"still lost in space and time"

Pasi
0

Nä, man behöver en del mellanmål oxå - cigg utan tilltugg!

maxiq
0

De följer väl SLV's rekommendationer om regelbundna mellanmål… :-|

odezza
0

Ante mig… och jag som vill bli rockstjärna, och har slutat röka… dessutom har jag efter massiv påverkan lyckats få basisten i bandet att inse att man inte, trots rockstjärnemyten; kan dricka alkohol och vara rockstjärna, dvs stå på scen, samtidigt…

Dags att tänka om, kanske… ? CoolFlört

"still lost in space and time"

Glennart
0

Var måttlig med heroinet och snorta endast vid festliga tillfällen.

maxiq
0

Kör med fultjack på affärsluncherna :-P

Margareta
0

Jag säger igen - det krävs av en Sajtvärd att man vet ironi är - ni är inte kloka någon av er….Hemlis

Numer pensionär i Nynäshamn

anki1
0

ehhh semmeldieten aktuell först nästa år. Köp 3 semlor. ät den första till middag spara de andra 2 till frukost och lunch nästa dag. Och så köp 3 nya semlor och ät som ovan beskrivet. Fortsätt så så länge ni orkar.Hihihi. Praktiserade jag när jag var "singel" för tusen år sedan. Då ni var jag smaaaal som en sticka. storlek 38.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

maxiq
0

Japp Margareta! Vi är killar med iron i

Glennart
0

Maxiq hur mycket kostar det att anlita dig som standup komiker för en kväll?Skrattande

maxiq
0

Jag föredrar lay-down-comedy, men du har inte råd ändå! :-P

anki1
0

Jag är inte heller särskilt klok, fast jag visar det inte så ofta. Häromdagen hörde jag en låt om semlor som var skriven av en kurskamrat till mig. Han är sockermissbrukare och var under sockerrus när han skrev låten.Den beskrev allt det härliga med en semla, så jag blev så sugen. Tur för mig att det inte är säsong just nu.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

maxiq
0

Förut var jag alldeles galen i fettisdagsbullar! Jag semlade på dom!

Dossan
0

Men Rössners Hallonbåtar kanske kan vara något.

parsley
0

LOL

Babz
0

Jag håller med Margareta - ni är inte kloka nån av er! Tack och lov!

Skrattande

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

PaulaW
0

Härligt att vara tillbaks och garva ihjäl sig i ert sällskap!

Tilda-T
0

Jag måste få säga att det är skönt att sådana här strunttrådar tillåts existera. Jag har varit inne på andra i fokus sidor där det är tvärstopp på alla 0T trådar, Keep up the fun work!!Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Denna kommentar har tagits bort.
Effie
0

Läste någon tränings/hälsotidning jag prenumererar på ibland:

Gå ner i vikt utan att vara hungrig! Skaffa mindre tallrikar!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

maxiq
0

Det låter nästan som det gamla klassiska bantningsknepet, Effie:

"Ät som en höna - Skit som en elefant!"

MiaP
0

Jag bifogar ananasdieten, som jag aldrig provat för jag hatar och avskyr alla former av ananas. Cool

Bookjones
0

The cabbage soup diet jag har faktiskt provat denna vid ett ovanligt desperat tillfalle… Urrrkkk!!!

Glennart
0

Haha jag tog mig faktiskt tid att läsa på hemsidan Bookjones. Vilken smaskig meny det var. Skrikandes

AnnaCathrina
0

Åh jag kommer ihåg den där soppan man skulle koka och äta i tid och otid. Måste ha varit nåt i stil med #14s sjukhusdiet.

Några kompisar och min mamma kokade jättekastruller med den vedervärdiga soppan och åt… ett tag. Sen var det aldrig tal om den nåt mer.

Jag smakade nån gång men klarade inte av det. Tur var väl det. Glad

bluegoose
0

Frukterianism är nog det mest korkade jag hört talas om. Man ska leva på den frukt som träden skänker oss frivilligt, dvs. fallfrukt. Kanske funkar om man bor i en regnskog där frukt mognar året om… Eller gills det med frukt som trillat ner från fruktdisken i snabbköpet?

Räcka ut tungan

maxiq
0

Frukterianister (?) käkar sig feta på frukt och bär och går sedan i ide hela vintern!

Mimsivimsi
0

en kompis till mig levde på bara cigg o "skinny" cappucino (gjord på lättmjölk). Ibland åt hon bönor med sallad utan dressing… gissa om hon var smal….
Sen hade jag en annan bekant där nere som åt en stor portion havregrynsgröt till frukost, sen drack hon bara svart kaffe hela dagen och åt ingenting mer på hela dagen. Hon gick o la sig tidigt så hon inte skulle bli hungrig.
Hon sa att hon höll sig mätt på gröten hela dagen… Hon var också ap-smal……

honung
0

haha, mimsivimsi, det första låter som jag för några år sedan - fast utan cigg för min del och morot istället för cappucinon.. grejen är att det inte funkar i längden om man måste prestera tankemässigt, dvs plugga - man blir trött och okoncentrerad. och så blir kroppen ganska sliten och ful - huden förlorar lyster etc när man inte får något fett. själv blev jag knottrig på ramar och ben.

jag tycker att en del av de dieter ni har nämnt här inte är så tokiga egentligen.. man kan förstå idén, fast sen har de missuppfattat en hel del också..

tycker fortfarande att SLVs rekommendationer om 6-8 skivor bröd med margarin, bara lättprodukter och fem frukter om dagen är det knasigaste av allt! och det grämer mig så att det var det jag gick omkring och trodde var nyttigt i flera år..

Bookjones
0

#41-42

Ja jösses den där soppan var vidrig. Kommer ihåg att den stank i kylen också. Klarade av den "dieten" i c:a 2 dagar.

zeretki
0

#45  Självklart var hon smal, det är ju svält. Svältande människor är smala, men hur tror du att dom mår? HUr länge tror du deras kroppar klarar av det?

Mimsivimsi
0

#48 ja det var vad jag sa till dem också…
men inte lyssnade de på mig inte..
Den första tjejen åkte tillbaka till sverige och har gått upp en hel del i vikt efter att ha börjat äta "normalt" (=bröd o pasta)
Den andra tjejen har jag inte kontakt med längre men hon var alltid väldigt "korkad", beror nog på fettbrist..
båda hade finnar o ful hy och såg väldigt trötta och glåmiga ut.
Inte så konstigt…

zeretki
0

#49 Nej, det låter oerhört dåligt för hälsan. Fundersam

Glennart
0

*Trummvirvel*

Tillåt mig presentera Aajonus Vonderplanitz och hans primal diet!

http://www.wewant2live.com/

Det här är från ett forum som heter AV-skeptics. (Ja det finns flera yahoo grupper ägnade till att bekämpa honom)

_Here are some of AV's ridiculous claims:

1. Cooked food is "indigestible, unassimilable, and nonutilizable."
2. Raw food reverses the aging process and allows "regeneration."
3. Raw fat has magic properties, even if it's not highly saturated.
4. The Inuit, Masai, Samburu, and Fulani are/were raw-foodists.
5. All diseases are caused by cooked food and reversed by raw.

6. Pasteurized dairy causes angina. (What else was he eating?)
7. Any raw diet problems are detox, any benefits are healing.
8. Frozen raw meat causes scurvy, psoriasis, and mange in dogs.
9. Unheated honey doesn't spike blood sugar and/or insulin.
10. Raw vegetable juices don't contain anti-nutrients or toxins.

11. Raw whole eggs don't contain protease enzyme inhibitors.
12. Ascorbic acid causes nerve lesions and mental problems.
13. Testing 1,200 supplements in 2 years is proof they are bad.
14. "Who has proved raw polyunsaturated fats are unhealthy?"
15. Raw diets including animal foods have no deficiencies.

16. Honey is damaged over 80F, oils are damaged over 96F.
17. All fatty acids are equally vulnerable to lipid peroxides.
18. Cooked animal foods cause heart disease and/or others.
19. Heating fat creates aflatoxin, rather than mold spores.
20. The eyes alone tell everything about someone's health.

21. Wild coyotes brought him a rabbit and saved his life.
22. Raw meat makes you highly muscular without exercise.
23. Attitude and lifestyle have nothing to do with disease.
24. Aajonus has "reversed disease" in thousands of clients.
25. AV has brought cancer remission in 236 of 240 people.

26. Losing and gaining weight repeatedly is very desirable.
27. Raw meat digests in 45 minutes, the same as water.
28. All microbes are desirable, even worms and parasites.
29. The burden of proof is on skeptics to refute AV's ideas.
30. Relying on AV for consultations is not co-dependency._

Han har även varit med på "ripleys believe it or not" och ätit ruttet rått kött. Skrattande

Pasi
0

Glennart - En av dena idoler?Glad

Brynhilde
0

När jag var 20+ nåt så åt jag "danskepiller". Man skulle äta pillerna (hur många har jag glömt) och det enda i mat väg som var tillåtet var ett par skivor knäckebröd + en morot per dag förutom vatten.

Det var nån sorts amfetamin i tabletterna, och det gjorde att jag studsade runt som en duracell-kanin hela dagarna, hur pigg som helst. Konstigt…

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

PiKaWe
0

Scarsdale-dieten! Man tog bl.a. en gurka, delade på längden, la på två hasselnötter på varje halva och bakade i ugnen. HAHAHA!

Ulf-S
0

Ugnsbakad gurka…?!

Med pyttelitet hasselnöt?

Låter ju smaskens.

Fundersam

Mimsivimsi
0

annars kan man ju köra whitney houston-dieten…

kokain o amfetamin i en salig blandning… nothing else..

Dämpar visst all hunger och ökar energin avsevärt! I alla fall i början… Hon vägde visst 42kg som "bäst"…

MillisB
0

en relaterad sida står följande att läsa:

Those ridiculous "low carb" diets have certainly become popular in recent years, but of course those are just thinly disguised starvation diets.    If you don't think so then check out these facts below about Atkins…. 

The Atkins Diet limits your carb intake to ONLY 20 grams of "net carbs" per day during the first phase of the diet…….which means that you cannot even eat a single large apple during the first phase of the Atkins Diet (since even a large apple has more than 20 grams of net carbs).

…And if you want to continue through all of the phases of the Atkins Diet, then it will take another 4 MONTHS (16 weeks) before you'll be allowed to eat just 400 carb calories per day -- and any typical restaurant meal has more carbs than that.   So this is really just another form of starving yourself (and making yourself MISERABLE), which is not the answer.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Mimsivimsi
0

hahahaha va superlöjligt!

Doc
0

#57 Intressant att man säger att lågkalori- och lågfettsdieter INTE FUNGERAR. Lågkolhydrat anses dock bara väldigt besvärligt, det står inte någonstans att det ej fungerar. Hmmm…

venuseva
0

Skoj eller ej, men blodgruppsdieten har varit väldigt bra för mig och är fortfarande. Är blodgrupp O- och äter inga kolhydrater i princip, inga sädesslag men tack vare sockerfri mat kan jag nu äta vispgrädde.

Kände när jag läste om den våren 1998 att det var viktig information för mig. Och kunde ta till mig det och det har hjälpt mig mycket.  Skulle tro att om jag tog bort grädde som jag fyller kroppen med nu, så kommer jag också att rasa i vikt. Kommer att sluta vilket dag som helst med grädde men än är inte måttet rågat. Så gott folk, allt är inte vad man tror det är!