Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5901 ggr
shintaida
0

Fryser innifrån

De senaste dagarna har jag börjat att frysa INNIFRÅN.

Jag brukar ha:

* T-shirt

* Microfleecedress

* Byxor

* Polotröja

* Ännu en microfleecetröja

* En vanlig fleecejacka

* Ligga under täcket och en filt.

Och ÄNDÅ frysa innifrån och ut. "Fryset" går som i böljor genom kroppen.

Ingen feber, möjligen att tempen är för låg. Har inte tagit den.

Någon som känner igen det?

// Shintaida

venuseva
0

ullebull hade samma sak för någon vecka sedan och fick förslag på att äta mer fett.  läs hennes tråd också.

Wildrat
0

Eller bara äta mer. Hon kom på att hon fick i sig för lite mat genom att räkna kalorierna… Nån annan blev bättre när de fick i sig mer protein.

shintaida
0

Jaha, proteinintaget är det inget fel på. Äter 4-8 ägg om dagen.

IBLAND kött - ligger inte riktigt för mig.

Men börjar faktiskt att bli snål med fettet….känner att jag börjar bli rädd för det! Så jag har minskat…

Fel, eller??

SÄKERT att man inte blir tjockare av smöret?? *rädd*

// Shintaida

Brynhilde
0

Jag känner igen det du beskriver. Har frusit "inifrån" periodvis i flera år. För min egen del tror jag det har med min fibromyalgi att göra.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Pasi
0

Nä, fett är det som troligen är svårast att bli fet av.Glad
Äter man för lite så kan kroppen ställas om till att försöka lagra så mycket som möjligt samt dra ner på muskler och ämnesomsättning. Det sörjer inte för viktminskning på ett bra sätt, inte i längden iallafall.

Wildrat
0

Här är tråden med frysdiskussionen.

Ta ner calcounter (om du inte har det) och skriv in vad du äter, då ser du, svart på vitt, procenten och kalorierna.

Minskar du på fettet och inte äter så mycket proteiner då äter du antingen väldigt lite eller många kolhydrater. För lite mat och för mycket kolhydrater gör att du fryser. Har frusit hela mitt liv men nu med LCHF börjar jag slippa det. Är bara på åttonde dagen än så länge så jag har inte riktigt fått till det, men snart så…

shintaida
0

#4 Brynhilde

Jaha, det fick jag också diagnos på för några veckor sen. Men jag har alltid tagit det som att det är psoriasisartriten som spökat när det gör ont. Aldrig förknippat något med frysningen nu…går jag kanske ner i vikt för fort???

// Shintaida

Brynhilde
0

Kan det vara så att psoriasisartriten har triggat en fibromyalgi utveckling? Och fibromyalgi innebär ju så mycket mer än "bara" smärta.

Jag hade nog försökt öka fettintaget och sett om frysandet gav med sej.

shintaida
0

Men jag har ju börjat RÄDD för fett nu… varför vet jag inte…

*rädda mig*

// Shintaida

Arnedanc
0

Du är verkligen väldigt  fettskrämd shintaida.

Vad har du på att förlora på att i en vecka eller två verkligen prova att äta mer smör, vispgrädde, creme fraiche, kokosolja (skaffa detta och drick det med din te) etc. etc.
Du måste våga mer  Räcka ut tungan

Jag har läst på din hemsida coh där skrever du att du äter LCLF. Detta fungerar inte därför att det är fettet du inte äter som ville fått kroppen din att förbränna det fettet du vill bli av med! Din kropp går nu på sparlåga som många 'kända' dieter resulterar i och så fort du börjar äta lite mer, så kommer kilona tillbaka.

shintaida
0

#10 Arnedanc!

Hehehe…jooo…men jag är rädd för att gå UPP de där två veckorna…

MEN…för att få lite mer "go" i mig….så ska jag försöka från och med i morgon. En utmaning!

Kanske inte så mycket vispgrädde, men det andra ska jag minsann prova i två veckor!

Så det är bara att "smaska" i sig fettet, då? Säkert att jag inte är rund som  en boll om två veckor??? Förvånad

// Shintaida

Brynhilde
0

Dra ner på de kolhydrater du äter samtidigt som du ökar fettandelen.

shintaida
0

Då blir bara osten kvar på morgonen.Får väl skära en STOR bit, så det blir som en macka…men flatbröd innehåller inte så mycket kolhydrater…väl? 3,5%. Det är de enda kolisar jag äter om dagen. Det blir 7 % om dagen..

Jaaa, jag behöver er allas hjälp här!!! Lär mig att våga igen!

Jag har varit borta härifrån så länge nu…

// Shintaida

Brynhilde
0

Hyvla smör på osten innan du äter den.

Arnedanc
0

Som Brynhilde säger.

Använd tjocka ost-skivor som 'macka', bred på smör och mycket färskost t.ex. Sen tar du ett par ägg till detta.
Ägg är väldigt bra att äta, helst ekologiska då, men ändå är dom nyttiga och feta, speciellt äggulan.

shintaida
0

Ska göra det.

Tack för tipsen!

Fler erhålles gärna… 

Kram // Shintaida

marimu
0

Shintaida!

Som komplement till ökat fettintag. Du verkar inte ha några ylleplagg på dig. Bomullsplagg och syntetiska fleecetröjor är nog inte så lyckat. Ylletröja i fin kvalitet närmast kroppen kan göra gott. Även yllesockor. Det är viktigt att vara varmt klädd från fötterna och upp till midjan. Pröva även att smörja in dig med t.ex. Weledas massageolja med arnika. Ta ett hett bad med en skvätt arnikaolja på kvällen och gå sen och lägg dig insvept i ylle och filtar. Allt detta har hjälpt mig när jag har haft frysattacker. Jag har dock inte fibromyalgi, ledbesvär eller liknande.

ullebull
0

Stoppa bara in mer mat, (fett) jag fryser inte längre och känner kölden komma innan hungern.

Det är jätteskönt att slippa den inre frusenheten. Botas enkelt med tex smörbollar hihi.

Kör på så slipper du ha stora tröjor o liknande.

Gojkan
1

Öka fettet radikalt, då blir du dessutom lugnare och oroar dig inte för viktuppgång på samma sätt.

Lycka till även i fortsättningen. Du har ju varit jätteduktig tidigare när du stött på problem. Du, det fixar sig denna gången också!

shintaida
0

#17 Marimu

Jag tål inte ylleplagg - allergisk! Prickig som en korv, blir jag! Så det kan jag inte använda. Tyvärr.

Ja, jag ska från och med i dag peta i mig mer smör! Ska göra ett försök i två veckor nu. Och ost med! Keso är ju gott också. Men vispgrädden väntar jag med. 

Tack för tipsen alla kära vänner!

// Shintaida

PS: Jag "ylar" om jag får kalla fötter! DS

Wildrat
0

Siden värmer också och det är dessutom snällt mot huden. Det finns jättemysiga stickade sidenplagg på Twilfit som inte är så jättedyra heller. Sidenunderställ skulle göra att du fryser mycket mindre.

clarinet
0

Jag har varit LCHFare sedan mitten på januari och uppevt en viktnedgång på c:a 15 kilo och mår som en prins, enda nackdelen hitintills är att jag blivit så frusen om mina händer.

Någon som har en förklaring till detta?

zeretki
0

Shintaida, 4 - 6 ägg om dan är inte så mycket protein. Själv äter jag 4 ägg till frukost ibland… Flört

Arnedanc
0

Keso blir du inte fet/varm av, dvs. den innehåller inte mycket fett. Hur har du det med yoghurt? Blanda i turkisk yoghurt, den innehåller 10% fett, då blir det relativt bra.

Trollcina
0

Jag fryser också inifrån och ut ofta, inget hjälper hur mkt jag än tar på mig. Det är så förbaskat obehagligt då det händer ända tills jag stiger upp på vågen dagen efter en frysatack och ser minus resultat på vågen - Då är jag skitnöjd!

venuseva
0

I ett "efter tio"-program pratade man om sorgbearbetning och att sorg   kunde ge kyla inombords. Boken "Sorgbearbetning" finns nu översatt till svenska. Kanske något att läsa och ta till sig.

Äter nu 2dl grädde minst per dag. Börjar bli smalare. Tidigare blev det minst 60gr smör per dag. Minst.

Sidenselma har säkert näthandel om Twilfit är långt borta.

parsley
0

Jag fryser inifrån och ut när det är snö på gång. Då kan jag sitta i en bastu och frysa.

shintaida
0

Turkisk youghurt är gott!

Har kollat på SidenSelma - fina grejer!

Får öka äggintaget + smörintaget.

Tog ost och smör i natt…det var inte så dumt, men det tog emot psykiskt…men ner gick det.

// Shintaida

venuseva
0

Hoppas du sov gott sen, shintalda. För oftast är det tomt i magen som gör att man behöver äta. Fundersam

sandramaria
0

Jag har oxå frysit så där - ända in i märgen och jag blev väldigt fundersam vad det var för jag är inte fryssen av mig men om jag känner det nån mer gång ska jag prova att äta mer fett - tänk vad man kan lära sig, jag satte inte det i samband med kosten.

shintaida
0

Började igår med STORT fettintag. Fryser inte lika mycket. Tar en STOR tesked med kokosolja med smak på morgonen (och en i går kväll)…har suttit på "filosofistolen" mycket idag… Generad  Skrattande

// Shintaida

venuseva
0

Sköööööönt, shintalda. Det löser sig sa han som satt i vasken och sket. Skrattande

shintaida
0

Ont i gumpen av allt torkande! Måste använda babyservetter nu! *fniss*

// Shintaida

Baglady
0

När jag fryser från insidan tar jag en stor cognac. Den värmer långt ner i tårna, he he.

shintaida
0

Jag hade blivit på lyset om jag gjort så! hehehe

Full som en kanon på kort tid!

// Shintaida

Baglady
0

Men varm kanske, hi, hi

shintaida
0

Och myyycket glad i hatten!!! *fniss*

Gör kankse något olämpligt…föför min man, till exempel, om han inte vill, vad gör jag då???? Fundersam 

Dricker mer kanske…. 

// Shintaida

Baglady
0

Vissa biverkningar kan det ju bli, men man får ta det onda med det goda ibland. Gör ett försök! Lycka till, he, he