socker-statement....
…..socker är inget annat än en laglig drog…..som drar ner en i fördärvet om man faller för den….
så nu var det sagt.
Håller helt med dig!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag med, du har så rätt!
Instämmer!

Ja, fy! Varför ska de tvunget proppa nästan alla matvaror med socker? Kan de inte sätta varningstexter på alla söta matvaror t.ex. "Socker bidrar till fetma och diabetes", på samma sätt som alla nikotinfyllda grejer.
är helt enig med ovanstående..
och för tillfället helt knarkad till följd av en insulinkänning… uppskruvad och hispig och kämpar hårt med att inte äta allt som finns att tillgå.. *naglarna ryker*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
AHA!! Anterrabae: Jag har kämpat med sug och små, små felsteg sista dagarna och samtidigt blev naglarna som var så fina totalt förstörda. Du gav mig en ahaupplevelse, nu förstår jag varför jag inte kunde låta bli dem!
jag håler helt med! :D
Instämmer
är naglar kolhydratrika?… iofs brukar (eller brukar och brukar..) jag spotta ut dom men småflis kanske sväljs… vore dumt att trigga sig igen.,. 
//Ida
Ööh… De är ju naturegna ivarjefall…
*skrattar* fyy vilken kväll det var igår.. Har klarat mig riktigt bra idag .. men man ska inte ropa hej än..
//Ida
Kom bara ihåg att sluta bita på naglarna när det börjar smaka armbåge.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag skulle köpa vatten igår och tänkte prova Ramlösa utan bubblor - fanns med smak av citron. Tänkte i all min aningslöshet att Ramlösa kan man lita på och det är bara citronarom i - men när jag hade tagit första klunken fick jag spotta ut den. Läste först då på innehållsförteckningen - SOCKER….. Varför ska det vara socker i vatten?!
monsun
För att du skall dricka mer, socker ger sug efter mer… det är vad jag kom att tänka på direkt.
håller helt med dig mervi.. men äckligt är det..
maxiq.. jo jag slutade innan det.. Klarade mig faktist utan sug redan dagen därpå, det var först idag som det blev lite kämpigt.. Äter mycket smör..
//Ida
Gjorde Airams goda Chilikassler häromdan. Tänkte ta min gamla vanliga chilisås, men gissa vad jag får se när jag läser på förpackningen… Socker som andra ingrediens! Det fick bli snabbinköpt tomatpuré. DEN innehållsförteckningen gillar jag, bara tomat, inget socker, inget E-nummer, ingen smakförstärkare…suck.