Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1729 ggr
Glowing
0

Bröllopsklädsel?

På lördag gifter sig min barndomsvän. Jag och min pojkvän har tackat ja till inbjudan, och det stod "kavaj" som klädkod. Om jag fattat bröllopsetiketten rätt betyder det mörk kostym för honom och kort klänning för henne. Tror ni det går bra med antingen linnebyxor plus snygg tröja eller linnekjol till knäna plus snygg tröja, eller måste jag köpa en ny klänning? Det känns onödigt nu när jag är på väg ned i vikt igen!

korseett
0

vad jag fattat av klädkoder betyder det att du bör komma i finare kläder dock inte jeans. Byxor på damerna går alldeles utmärkt om de är av snyggare snitt

korseett
0

tröja ja… är den snygg eller sådär snygg? har du ingen skjorta eller blus eller linne och kavaj?

Ulf-S
0

Huvudsaken är att det är festfint, alltså att det inte är vanlig vardagsklädsel… Festligare material och/eller snitt.

Kjol känns mer rätt, om det inte är så att byxorna är väldigt eleganta.

Anterrabae
0

Eg betyder klädsel: Kavaj mörk kostym för honom och kort eller lång klänning för henne. man får vara finare, men inte mindre än kort klänning

Ursprungsbetydelsen säger att byxor av finar snitt är ok. Sen beror det mest på vilken typ av personer dina barndomsvänner är, hur stort och hur fint bröllopet kommer vara. lokaler etc..

Bröllopstorget.se säger så här om gästernas klädsel.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Glowing
0

Jo, jag tänkte linnekjolen och en skjorta. Byxorna är vita linnebyxor, ganska vida.

Det är ca 100 gäster, men de är "informella" av sig i förhållande till storleken på bröllopet. Har en tunika, svartvit, som är skuren som en klänning, men vet inte om den är okej. Usch, jag hatar att inte känna till "finhetsgraden"! Skrikandes

Anterrabae
0

vet du andra gäster? Om det är så, kolla med dom vilken "finhetsgrad" de tänker lägga sig på.

Linnekjol och en snygg skjorta/blus eller tunika kan inte bli fel, varken för mycket eller för lite.. Dessutom är inte linne ett material som "överklär" någon  så att man blir för fin.. Linne är sobert..

En tanke bara… om bruden är vitklädd brukar gästerna inte vara det.. Men det gäller väl mest helvitt…

//Ida

Glowing
0

#6 precis därför lutar det åt linnekjolen, eftersom den är beige. Byxorna är kritvita. Äh, det får bli som det blir, huvudsaken är ju att vi är där för att fira deras bröllop!

Monsun
0

Jag tycker nog att vita snyggga byxor ä rhelt ok - bara du har någon färg på toppen. Tror också att en tunika eller skjorta vore jättensyggt och passa toppenbra!

Istället för att oroa dig för klädslen, tänk på att det ska vara en hjälp (när de skriver t.ex. kavaj) - och inte något måste. Så¨klä dig snyggare än till vardags men framför allt så att du trivs själv!

Ha det så jättetrevligt!!

Anterrabae
0

Hoppas bröllopet blir bra och du trivs..

Det är bättre att ha byxor och trivas än att ha kjol och våndas bara för att det ska vara så. Tänk på att du ska vara bekväm hela dan och halva natta.. Flört

//Ida