Drinkar!
Jag undrar vad som är bäst att använda som groggvirke till vodka för att få i sig så lite kolhydrater som möjligt. Först tänkte jag bubbelvatten och limejuice, men lime innehåller ju en del kolhydrater. Lightläsk innehåller ju knappt några kolhydrater men jag är väldigt skeptisk till lightläsk. Vad ska man ta? Någon som har något annat tips?

Spriten brukar jag dricka nubbe-vis, och ha "bubbelvatten" i ett glas bredvid… 
"still lost in space and time"
haha, jaa så kan man ju också göra.. Tror inte jag klarar det dock!

kanske kan du ta nån ramlösa eller loka med smak att blanda med… det har jag provat och det funkar okej….
tar loka med smak verkligen bort alkoholsmaken?

Hm, skulle det funka med stevia, kanske i kombination med någon roligare kryddsmak än bara söt!? Aldrig testat själv…
Låt stevia, aniseed myrtle, forestberry herb, torkad mynta, bitar av kvitten, lemon myrtle eller liknande dra i spriten en stund. Bara så det doftar, inte så länge att det blir beskt. Varierar från timmar till dagar. Blanda med icke smaksatt vatten.

Loka med päronsmak smakar lite som sockerdricka eller 7up och döljer spritsmaken om man är ute efter det. Själv är jag whiskymänniska.

Jag går olyckligtvis upp i vikt när jag dricker sprit. Gör inte ni det?
Sten Sture
Dricker aldrig varken sprit öl eller vin. Mannen är nöjd, billig i drift och han har alltid chaufför.

StenSture - Nej, jag går inte upp i vikt….men jag dricker ju inte varje dag.

#7: Päronsmak döljer rätt bra!
För det mesta dricker jag vin i och för sig, då behövs inget groggvirke.

Jag ääälskar Wiskey och vad jag förstår så ska det var rätt så LCHF vad jag förstår ……problemet är att efter ett par stycken så är det bara om det finns en säng i närheten!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Omvartannat vin och whisky, sen man började med den här dieten… Påverkar vikten möjligen nåågot. Ja, fast sen några veckor har jag ju tvingats rehabilitera levern lite. (Ganska säkert p.g.a. något annat grundproblem dock…) Fast blev det inte liiite whiskeyfusk ikväll, dock… Tänker hur som helst, att varför inte ta och pröva med lite renat, stevia och kryddor till jul…

bra menar jag förstås om det finns än säng

Sten Sture, gamle William Banting hade ju en hel del sprit under sin viktnedgång, så vissa verkar klara det utmärkt?

Någon som provat vodka on the rocks? Om jag minns rätt var det lite inne ett tag på 80-talet, jag kanske skulle testa imorgon…

Inte så dumt doc man kan ju inte bli hur renlärig som helst eller hur? Ska du på fest eller?

Jo, och jag undrar hur mycket av mitt rena sockerintag som kommer från en och annan drink man får blandad åt sig? 
De få gånger jag dricker sprit skulle jag inte backa för att blanda med lightläsk. Dricker aldrig vin. De flesta här verkar inte vara rädda för rödvin, men innehåller inte det en massa kemikalier (E-nr)? Är inte sockerberoende så lightläsk skulle inte trigga mej. Har inte prövat än, men är inte främmande för det när det är tillfälle för det.

Viner har ofta jästdödande och konservande medel i sig, typ bisulfit och/eller nån sorbat. Hur farliga de är kan väl diskuteras!?
Lightläsk innehåller förutom konserveringsmedel en hel del andra kemikalier främst som tillsatser men kanske även från tillverkningen (?).
#19, (Lightläsk) Inte att förglömma; sötningsmedel som är ett gissel i sig…

Jag håller mig till vin - nån gång kan det slinka ner en öl - men just ingen sprit. Fast inte varje dag, såklart… Ett par glas vin i veckan, kanske…
Det kan jag ta, även om det minskar viktminskningshastigheten något. Det tog ju en massa år att bygga upp övervikten, då kan det ju få ta ett tag att bli av med den oxå…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
jag kör alltid på vodka-ramlösa (om jag får möjlighet att välja ;) )! Med smaksatt vokda eller smaksatt ramlösa/loka blir det godare, men funkar även helt naturellt… Nej, det tar inte bort alkoholsmaken, men det ser jag som positivt eftersom risken minskar att man får i sig för mycket. Vill man inte ha alkoholsmak kan man ju dricka bara ramlösa (brukar jag också göra ibland - ser ut som en drink!). För mindre alkoholsmak, tillsätt en skvätt färskpressad lime - kan inte vara många kolhydrater i.
#16 Doc, Vodka Martini är inte dumt.

#23 haha! My name is doc, james doc…
Har förutom något enstaka glas vin druckit rejält på fest två gånger sedan jag började med denna kosten i april.
Bägge gångerna blev det ca 50 cl sprit och en 5-6 öl, blandade då med vanlig läsk då jag föredrar "naturligt" socker framför någon light-kemikalie. Bägge gångerna när jag vägde mig 2 dagar efter festen hade jag gått upp 2-3 kg vilka hade försvunnit igen ca 1 vecka efter festen.
Om det är värt detta eller inte ? ja det är frågan, men roligt var det i alla fall 
Det behöver ju inte ha berott på alkoholen. 
Jag dricker lightläsk ibland och tycker det är gott, men att dricka grogg på lightläsl funkar inte, det blir någon konstig bismak som jag känner direkt (har blivit bjuden på det någon gång).
hellre "vanlig" läsk än lightläsk, om man nu "måste"!!
Lighten innehåller ju massa GIFT!!!!!! 
#28, håller helt med dig, hellre kolhydrater som vi ändå har anpassat oss för att klara lite grann genom evolutionen (bär/frukter osv under hösten), än kemiska gifter som har använts i max 20-30 år, om man nu måste välja mellan dom.
Bra för mig som tycker läsk är äckligt då. Fast Schweppes tonic är ju rätt gott. Campari och tonic… kommer man att dricka det igen, tro?

Vodka, vatten och lime. Jag menar inte den färska frukten utan den på flaska som man kan hitta på hyllan bland drinkmixen i affären. Kommer inte ihåg vad den heter och jag kan inte hitta hur mycket kolhydrater det är i den. Blanda vodka och vatten i proportioner som du brukar, smaksätt sen med limen. Det tar bort alkoholsmaken.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Jag dricker min grogg så här.
Sprit, massor av is och en liten dusch av vanlig läsk. Gott. 

Irish Coffee är min favorit dom få gånger sprit dricks. Annars blir det vin, rött eller gärna torrt mousserande vitt.
Men en Irish på wiskey, lite stevia eller sukrin, kaffe och en klick grädde …..hurray