Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 8599 ggr
Mona-Stina
0

Längd - vikt?

Läste på en annan tråd att någon tyckte att hon var tjockis när hon vägde 83kg. Det måste ha stor betydelse hur lång man är.

Hur långa är ni? Målvikten? Vikten nu?

Själv är jag 167cm och väger för tillfället 64,9. Vill gärna ner till 60 men har ingen brådska, är riktigt nöjd nu så stannar jag här spelar det ingen roll.

Mervi
0

Mona-Stina, du är ju riktigt smärt.

Jag väger mer och är kortare.Skrattande

korseett
0

jag är 1,62 och väger 78,9. jag upplever mig som tjock men jag har varit uppe över 90 och vänt och var jag tjock

zeretki
0

Haha, det var nog jag det. Jag är ju 1,56 så JA, jag tror det spelar stor roll hur lång man är. :)

Mona-Stina
0

Ser att ni undviker skriva vad ni väger nu… det behöver ni inte. Men jag är nyfiken på vad ni har för längd och målvikt.

#2 Jag har också varit uppe i 90, kan förstå att du kände dig tjock, det gjorde jag och är längre än du.

Skönt att det är borta eller hur? Som du hette förut: 90kgaldrigmer.  Skrattande

korseett
0

#4 jepp 90kgaldrigmer är nu historia.. Förresten glömde jag skriva att jag har satt 65 som målvikt men jag har ju ingen aning hur jag ser ut då så jag tar det med en nypa salt

chapp
0

Jag väger liksom du strax över 60, är 163 lång. Precis som du har jag en tanke om att jag vill väga under 60! Bara för att! Kanske för att jag då skulle väga som jag gjorde när jag var i 20-årsåldern… Det lustiga är att jag kommer i samma kläder som jag gjorde då trots att jag nu väger mer. Midjemåttet är detsamma som när jag var 25 men jag väger 5-7 kg mer nu.

Citronmeliss
0

Jag är 168/169 brukar få olika besked när jag blir mätt, kanske beror på hur "nere" jag känner mig vid mättilfälletFundersam

Min målvikt är 65 och det ligger väl en bra bit frammåt kanske! Mina delmål är 80 och sedan 70 efter det får jag se om jag är motiverad att fortsätta till 65 för precis som du säger korseett så har jag ju ingen aning om hur jag ser ut då, men så ser min plan ut!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Mervi
0

OK jag är 164 cm och målet är 65 kg. Under det skall inte jag för då blir kantig och benig.

Effie
0

172 cm lång. När jag var i tjugoårsåldern vägde jag kring 63 kg (utan att vara särskilt smal ändå). Nu har jag väl en preliminär målvikt kring 68 kg. Jag får se när jag närmar mig den, om det är rätt. Det är en bit kvar.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Citronmeliss
0

Jag vill också undvika att bli "kantig och benig" precis som du MerviGlad Så kanske nöjer jag mig vid 70 kilo men det vet jag inte förrän då.

Minns dock fortfarande en sjuksköterskas beskäftiga kommentar vid en hälsokontroll inför en anställning..

Du SKA inte väga över 70 kg för det är övervikt, vadå SKA?SkrikandesSkrattande

Mona-Stina
0

Så är det, att väga lika mycket som när man var tjugo vid 50+ är en utopi. För tre år sedan var jag nere i 60 efter att ha viktväktat, nu väger jag ungefär fem kilo mer men kan ha samma byxor, dom är till och med för stora.

Undrar vad det beror på.  Fundersam

suneb
0

176 cm lång 115 kg i nuläget.

Längden är väl inte mycket att göra något åt, så det får väl bli vikten då Flört

Målvikt: två-siffrigt till att börja med, går det sedan och komma ner till ca 85 kg så gör ju inte det något heller!

Fnyfniken
0

Jag är 165 och väger nu 82,8. Detta ger ett BMI (jag vet att ni hatar det) på 30,4, vilket gör mig "obes" i amerikanska termer. Jag har vägt 94 utan att vara gravid och 99,5 innan jag födde. Men jag måste säga att jag orkade med det ganska bra också. Obesitas är inte det man kommer att tänka på när man ser mig, om man säger.

Jag har en kroppsbyggnad där allt är brett och stort (40 i skor, 8 i handskar…) och har naturligt mycket muskler. Jag har via en svältdiet varit ner på 64 kg, och såg då ut som en fågelunge enligt andra. Kanske inte så konstigt, alla muskler försvann väl. Man kunde räkna revbenen på ryggen.

Jag har satt min målvikt på 68 kg. Det är enl BMI i överkant på normalviktig, men mindre än så tror jag inte att jag bör väga. Dels för att jag varit överviktig under uppväxten och dels med tanke på hur jag såg ut som 64 kg knotor. Jag vet inte om jag kommer att gå ner så mycket. Jag är antagligen nöjd om jag väger 75 kg om ett år. Jag mår ju trots allt bra redan nu.

Fny

Gronstedt
0

Nu sticker jag ut min flottiga haka igen, men de siffror ni nämner känns alldeles absurda för mig. Om jag skulle ned till min "korrekta" vikt enligt BMI fick jag ta bort vartenda gram fett och en del muskler också. Jag är som Fnyfiken, 43 i skor och naturligt mycket muskler, väger 122 till 167 cm = BMI 43,7. Jag känner mig tjock, men definitivt inte obes, eftersom jag är frisk, stark och rörlig numera (jag har toppat 133 kg (=BMI 47,7) med värksyndrom, Depression och oförmåga till fysisk aktivitet, så jag vet skillnaden).

Mitt första mål är att ha större omkrets om axlarna än om ändan, och om jag någonsin ser tvåsiffrigt igen så blir jag glad. Min uppmätta "fettfria" vikt skulle ge BMI 25, och med 20-30 % fett på det (vilket jag tycker inte är orimligt) skulle jag ändå hamna runt 90 kg. Och jag skaffar mig ju gärna med muskler, så 100 kg jämnt skulle jag nog trivas utmärkt med (och vara VÄLDIGT mallig över).

anki1
0

Jag är 166 cm över golvet, har "kympit" lite, väger 84 kg vill ner till strax under 70 kg. Närmare bestämt 67- 68 kg, tror jag är lagom.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Citronmeliss
0

Ja, vi är ju alla så olika i kroppsbyggnad så visst är det svårt att i kilo säga vad som är idealet för oss.. Gillar ditt " att ha större omkrets om axlarna än om ändan" konkret så det förslår!Skrattande

Själv är jag egentligen späd och har alltså tunnbenstomme, små händer och fötter, men har begåvats med mkt "kvinnliga" former sk. päronform med rund sjärt och stoor byst och där sätter sig gärna extra fettdepåer som är svåra att bli av med…Flört

maxiq
0

Själv är jag "långtjock" med mina 191 cm ö.h. och runt 123 kg just nu. Ser lång ut på bra håll m.a.o. ;-)

Startade på 135 och siktar väl nånstans på strax under 110 eftersom jag har byggt på mig en hel del muskler genom att släpa omkring på denna kropp i tid och otid. Dessutom:

"Allt under 100 kg är lite frökenaktigt" 

Skrattande

Mervi
0

Jag vägde 57 och hade storlek 36 och det behöver jag inte sträva efter nu när jag är snart 60 år.

Lillianna
0

Jag tror 'överviktskänslan' beror mycket på vilken kroppsform man har. Själv är jag jämn och stor hela jag. 182cm, långa armar och långa ben, 42 i skor men fettet är hyfsat jämt fördelat över hela kroppen.

/Lillianna

~ Lillianna ~

sarag
0

Jag är 1,78 och väger mellan 78-80 kg. Är också rätt nöjd nu.

lillajag
0

Jag är 158 cm och pendlar mellan 59 och 61.

Fnyfniken
0

#14, nu är det väl kanske så att du har så mycket lean body mass för att du i princip styrketränar hela tiden. Man gör ju det när man har övervikt. Om du går ner till 110 kg så kanske du inte jobbar riktigt lika hårt så fort du rör dig?

Men jag håller med, BMI är inte riktigt användbart. Det ger hur som helst en fingervisning åt att man är i tyngre laget om man har BMI 25 och är slimmare om man har 20. Kroppsfettprocen skulle vara korrektare. Det finns ju en massa kroppsbyggare (hur sunt det nu är) som har väldigt lite fett och ändå är överviktiga.

Gronstedt
0

#22: Beröva mig inte mina illusioner … Flört

Rimligen borde ju vältränade personers muskler stötta och avlasta deras leder? Och de borde har friskare immunförsvar och slagghantering? Eller är kroppsbyggare och likställda lika utsatta för ledproblem i de nedre extremiteterna som de som bara har fläskkilon?

kitabu
0

#23 Anja Pärsson uppmanades att gå ner i vikt eftersom hennes knän belastades för hårt.

Måste väl tyda på att muskler stöder och tynger.

Fnyfniken
0

#23, det tror jag beror på hur de har tränat. Själv tränar jag bara hästar, men jag vet att om man tar en häst som kommit förbi sina tonår (4-5 år) och tränar upp dem snabbt, så får de garanterat problem med leder och senor/ligament, fastän musklerna är starka och fina. Senor och ligament hinner inte med. Om man tränar dem långsamt genom hela livet uppstår inte dessa problem i samma grad. Borde vara samma med människor.

Jag tror att bra muskelstyrka och balans gör att skelettet och dess leder jobbar så som de är ämnade för, och att det skonar mycket slitage. Man står inte och hänger på höften, med bakslagna knän och kutrygg. Måste vara bättre.

Ledsen för det där med dina illusionerRäcka ut tungan

Gronstedt
0

#25: Jobbar också med hästar en del, hyr del i en 5-åring nu. Ägaren kan inte fatta varför jag inte bara ridtränar, men jag tycker det är viktigt att jobba från marken också, så kraken får litet muskler till att bära mig med. Det är ju en del att bära, menar jag, även om han är av en "viktbärande" ras. Det märks stor skillnad på hans balans med mig ombord eller med ägaren, som väger mindre än hälften så mycket. Så jag rider bara någon gång i veckan, resten blir det markarbete med bommar, vändningar, böjda spår. Jag tror ju att hans ben och rygg kommer att hålla längre om vi gör så så här i början.

Ulf-S
0

Jag är 171 cm och väger 70, skulle vilja gå ner till 65 eller strax under så att jag kommer i storlek B46 igen… Tyvärr verkar det som att min kropp vill hålla den här vikten.

Nu har jag precis slutat röka, så det ska bli intressant att se om jag går upp eller ner eller fortfarande kommer att pendla ett kilo upp/ner runt 70… Vem vet, jag kommer inte att dricka alkohol på ett bra tag eftersom jag inte kan låta bli att röka då, så det kanske underlättar nedgång trots rökstopp!

Fnyfniken
0

"26,

-Vikt rider! sa Lörke. Jag håller en del lektioner, och en svan snärta på 45 kg kan välta en hel häst, medans jag när jag vägde 94 plockade ihop dem ganska bra (och då inte med händerna, jag har stans vekaste fingrar med reumatiska problem och allt). Balans är nästan allt för en häst. Deras egen mellandel väger ju 350-400 kg på ett stort halvblod!

Han blir ju på alla sätt bättre srilla av sådant markarbete, och säkert du också, då du ju får springa med. Många som inte håller på med hästar fattar inte hur jobbigt det är att plocka hinder, mocka, lasta halmbalar, ja fanken bara putsa en sadel!

Vad för ras, om man får fråga?

Gronstedt
0

#28: Jo, jag rider på ridskola också och har ganska bra balans, om jag får säga det själv, med hästar som kan bära sig själva någorlunda. Den här pållen snubblar på sig själv ibland i rena tankspriddheten. Första gångerna han skulle gå över bommar stannade han mitt i, lyfte först en fot och sedan en annan och såg ut att undra "Är det här mina fötter? Hur gör jag med dem nu då?" Så tillsammans är vi långt ifrån perfekta.

Han är av en ras som knappt finns i Sverige, en lettisk vagnshäst av medeltung typ.

Mervi
0

#13 Det är likadant med mig, stora fötter och stora händer, skostorlek oftast 40 och handskarna 8 precis som du. Jag har kraftiga ben, om det är muskler låter jag bli att säga men…

När jag gick ner till 57 var det med VV, såg ut som ett skelett…

Jag tror att vi som är så där 165 långa och där omkring har en bra vikt 63-69 beroende på kroppsbyggnaden. Men jag tror att viktigaste är att man själv trivs med sig själv. Några kilon hit och dit spelar kanske inte så stor roll.

När jag började 2004 hade jag BMI ca 39.

Margareta
0

Det är därför vi har en dold tråd för viktredovisning - för att en del av oss inte vill skriva om det i ett öppet forum.

Numer pensionär i Nynäshamn

Gronstedt
0

Margareta, nu blev jag riktigt ställd! Att jag - JAG - gav mig till att skriva om detta i ett öppet forum, som om det inte var en skamfläck!? Jag tänkte inte ens på det, det var bara en del i en diskussion. Jag håller kanske på att bli mänsklig … FörvånadSkrattandeCool!

TACK till Kolhydrater iFokus och alla här - ni har STOR del i den utvecklingen!

Margareta
0

Gronstedt - Det är ett stort framsteg… snart får vi kanske se en Avatar också….Flört Tänk bara vilken utveckling Maxiq genomgått från en grön oidentifierbar shrekliknande figur - till ett nästan lika oideniferbart par ögon (knepig stavning där)…

Du har långt kvar att gå och vi väntar.

Smurfmolly
0

Jahaja,,,  jag är 169 cm lång och väger idag 84,8 kilo. Startade på 112.2 och vill ner till 65.. det är målet, men vi får se. 65-70 iaf. =)

molana
0

Är 153 lång.Väger 89-90kg.Skostorlek 42.Målvikt 60kg.Startvikt 110kg.

Hade engelska sjukan som liten och tror att jag hade varit längre om jag inte haft den.Storleken på skorna visar det med tror jag.

Min tvillingsyster hade inte den sjukan konstigt nog.Vi fick ju samma mat.

Loria
0

Jag är 165 lång, väger 65kg, har vägt 72 som mest, trivs ok me min vikt men vill ner på 63. Dock med lite mer muskler än jag har nu

anki1
0

Jag har små händer, storlek 6 i handskar och i skor är det 38 numera.

magma
0

Jag är 171 cm och gissar att en bra vikt för min del är ca 75 kg, även om jag skulle kunna nöja mig med allt under 80kg om det visar sig att det tar stopp där;)

ullebull
0

Jaha, ni verkar ju smala alla här (med mina ögon sett)Flört

Då är det bara lilla jag kvar, men jag lider ju inte av övervikt, jag lider ju av underlängd.Generad

Skall jag komma ner någon gång i era vikter????????

Vimsan
0

ca 165 cm nu väger jag 79 kg men skulle hoppas på mellan 65 kg och 70 kg så småning om. enligt nån såndär j___la uträkning borde min målvikt vara mellan 54 kg och 58 kg men jag tycker det låter väldigt benigt……eller???

mariha
0

#39 håller med dig, det verkar vara smalisar. Jag skulle vara lycklig om jag kom under 80, är 1.57.

Jag var på Tom Tits i Söderköping i somras och dom hade en våg där det stod hur lång man var. Ja jag skulle visst vara 1.95 så det så……..

Baglady
0

Jag är 161 cm lång och vägde 62 kg i morse. Nyårsdagen -07 vägde jag 85 kg. Då hade jag storlek 44 i byxor, nu har jag storlek 36. Någon målvikt har jag inte. Mitt mål är att behålla vikten och må bra.

maxiq
0

#39 ullebull: Du ska inte ner i någons vikt - du ska ju upp i min längd!

Flört

ullebull
0

Ja det är ju det jag säger, hjälper sträckbänken tro???Skrattande

venuseva
0

Är 168cm och väger 81kg. För ett år sedan vägde jag 75 och tänkte att jag skulle fortsätta gå ner med lchf och resten är historia. Gick upp och är nu på väg ner igen. Fast nu utan grädde även detta år.

Margareta
0

Vi som väger mer skriver inte här - så enkelt är det…Generad

Mona-Stina
0

Rätt Margareta, man måste inte.

Jag var mest nyfiken på vars och ens målvikt beträffande längden. Man ser det ju så olika.

Förr hörde jag alltid att idealvkten var längden - 100 -10. I mitt fall 57kg, då skramlar det nog om mig. Dessutom blir man nog tyngre ju äldre man blir.

Margareta
0

Det blir 52kg på mig - dvs 10kg mindre än min målvikt på VV och där var jag 1982… kan inte ens det vara aktuellt längre…

Doc
0

#47 det passar rätt bra på mig, 202 cm (jo faktiskt) och 101 kg idag. Nästan BMI 25 men jag tränar en del på gym och är utmärkt nöjd som det är… Flört

Mervi
0

Mona-Stina om det skulle stämma med längden minus 110 så skulle jag väga 54 kg. Då skulle jag se ut som en "klädhängare". Nej jag nöjer mig med längden minus 100, det låte mer lagom.

lizzzie86
0

jo jag håller med Mervi *s* 1,62 och väga 62 kilo det är mitt mål, eller 63 går också bra

Mona-Stina
0

#50-51 Jag är håller med er bägge två.

zeretki
0

#157  Huuuh, det skulle ju bli 46 kilo för mig!  Ledsen Nej, 65 och minst 60 är det bästa.

Mervi
0

Låter lagom zeretki!

anki1
0

Jag tor inte det är realistiskt för mig att väga 66 kg som , jag gjorde för 20 år sedan.

NancyAlke
0

Jag har lärt mig att det är längden minus hundra… sedan är det ok med plus eller minus 10% utan att det blir för mycket åt något håll.

Jag är 1,67 och skulle då få väga mellan 60 och 74 kilo… det känns väl rimligt, eller? Jag skulle nog vara rejält ranglig vid 60 kilo men då är det ju absoluta minimumvikten också..

Lillianna
0

Och jag skulle med hundraprincipen väga mellan 72-92. Skulle vara själaglad om jag kunde toppa den översta vikten av dessa 2.

/Lillianna

~ Lillianna ~

Oluf-56a
0

Är 185cm väger mellan 79,5 till 80,5, pendlar från vecka till vecka. Är jätte nöjd just nu har nått min målvikt på ca ett halvår ( -12kg ) skulle bara behöva träna upp mina muskler lite mer.

Karin20
0

Känner mig som lite motvalls käring, kort i rocken som jag är, har dessutom krymt mellan varven och är just nu 156 cm, har alltid tidigare varit 158! Även detta är ålder enligt doktorn.

Men vikten då? Från det jag var 16 tills jag var 30 vägde jag 52 kg och hade storlek 40. Vid 30 slutade jag röka och gick upp till 60 för att sedan gå ned till 57 kg och storlek 42. Fick barn vid en ålder om 35 och 37 och vägde max 65 kg. När jag kom tillbaka till jobbet alltså då dryga 38 år vägde jag 51 kg och hade storlek 36!

På min 50-årsdag vägde jag 94,5 kg. I morse vägde jag 76 och har storlek 50 eller 2XL! Jag fattar inte riktigt hur jag ser ut egentligen eller också är det storlekarna det är fel på. Men vid 51-52 kg är jag definitivt ingen benget, utan helt normal enligt mitt sätt att se på mig.

//Karin

Margareta
0

Det har nog med längden att göra också… ju mindre ju lägre vikt och ju längre ju högre vikt om man räknar det där -100+- någonting… om ni fattar… fast själv är jag hyfsat kort 162 och har aldrig som vuxen vägt under 61 mer än högst ett par veckor på målvikt med vv då jag vägde 59,5 men det var fram"pressat" som ni som "vägt in er" vet vad jag menar.

Mona-Stina
0

Vet precis vad du menar. "Frampressat" var exakt rätt uttryck.Glad

Karin20
0

Apropå frampressat.

Ett avsnitt av Helt hysteriskt (Absolutely fabulous) för länge sedan där en av huvudpersonerna skulle väga sig för att ha nått sin målvikt på viktväktarna (UK). Hon kissade fyra gånger, slet av sig alla ringar, klockan, örhängena, tror t o m att hon klädde på sig utan underkläder för att inte ha ett gram extra, lät bli att spraya håret. Och ändå kom hon hem just helt hysterisk för det gick inte den gången heller!

Hur många känner igen sig? Nästan iallafall.

//Karin

Mervi
0

Skrattande

Monsun
0

Jag väger nu 92-94 och är 174 cm lång. Skulle vilja komma ner till 70. När jag var 40 och mkt vältränad vägde jag 65 och mådde bra. Om jag får säga det själv var jag mkt snygg i kroppen. Men det var då det……

Första delmålet är 89 kg. Har nu gått ner 7 kg med LCHF men nu har det tagit stopp igen….Gråter

anki1
0

Hmm. Jag ingick förr i ett viktväktar plankat gäng med gruppvägning och viktjournaler. Och vi plockade av oss glasögon ringar mobiler inneskorna osv, för att lätta på vågen.

Margareta
0

Hahaha… jag visste när jag skrev frampressat att ni visste vad jag menade…

thehobbit
0

158 cm och väger 62 kg.

Skulle bli glad om jag hamnade under 60 men är rätt nöjd så här.

Vägde 69 när jag började med LCHF, blev rädd när vikten började gå uppåt men nu har den stannat här och det känns bra.

bintouu
0

172 cm och väger 80 kg

vill väga 70kg Cool (får väl sluta med grädden verkar det)

har gått ner 10 kg med hjälp av lchf och är mycket piggare

Wiland
0

Är 1.77 och väger i dag 81. Min egen uppsatta målvikt är 75. Enl Viktväkarna för för 25 år sedan var målvikten 72 men jag är ju äldre i dag. Har faktiskt varit nere i 67 och vänt en gång men då trodde folk att jag var sjuk.

NancyAlke
0

Det måste ju bero på hur kroppen är konstruerad också. Jag är 1,66 lång och när jag var 30 år så var jag ner på 65 kilo… då fick jag också kommentarer om hur jag mådde Fundersam När jag ser på foton så såg jag faktiskt rätt sjuk ut! Förmodligen kanske det hela hade omfördelat sig lite och att jag sett friskare ut efter ett tag, men så blev det inte utan jag gick upp i vikt igen.

Nu väger jag 86 kilo och siktar på 75 kg först…. sedan kanske jag tar mig ner på 70, men då ska det gå MYCKET långsamt. Redan nu så har jag en tom "volang" på magen som är långt i från vacker. Ju äldre man blir desto längre tid tar det väl för huden att hänga med. Jag har fått rynkor på halsen också… men det kanske jag fått även om jag inte gått ner i vikt Generad

cathrine70
0

är 1,57 cm med lite benstomme och väger nu 63kg  och  försöker gå  ner till 52-53kg. Jag  är 39 år och  har  alltid varit runt 50 kg. När jag  blir älder runt 50-60 år kan jag  bra bli lite större om det  så  må bli. Men INTE nu. Gick upp 17 kg av sköldkörtelproblem som jag  inte fattade i tid , äter medicin nu   snart i  2årGlad

[SandraStenson]
0

165 cm och väger 61kg. Vill väga runt 55. Allt fett sitter på samma ställe, så tro mig, finns en del att ta på.

HerrKaos
0

175 cm och vikt på 75 kg. Hoppas dock att öka med en 3-4 kg på ett år.

Tränar på gym 4 dar i veckan…det där med BMI ger jag inte så mycket för, det är väl hur stor del av vikten som utgörs av kroppsfett som möjligen är intressant.

Jennix
0

Jag är 1.56 och väger just nu 73. I mitt huvud tror jag 60-65 är realistiskt. Vi får se hur det blir med musklerna också, jag är hellre vältränad och välmående än mager.

Att folk som är mycket längre än jag ska gå ner till 50-55 ser jag som helt absurt, men alla gör ju som dom vill… Man får nog svälta sig och skippa musklerna om man ska vara så smal och väga så lite. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Zophii
0

jag är 191cm lång tjejja, hela jag är stor (bred över axlar o höfter)…strlk 44-45 i skor.. gjorde en mätning på ett gym för några år sen och jag ska väga 84kg som mest.. hur kommer ja se ut då oO. Idag står vågen på 119kg.

almitra
0

Jag är 161, väger 52 kilo ( har gått ner från 59 ), har 2 kilo kvar till min trivselvikt.

flikkan77
0

Är 175 cm lång och just nu väger 84.2 kilo, har som del mål att gå ner uner 80 går jag ner mer är det bonus. Vet inte om jag orkar kämpa mer sen faktiskt.

Mitt mentala mål är att väga under 50 igen, men det är väl kanske inte helt realistiskt.

"You just have to belive…"

[godisboll]
0

Är 170 cm, väger 48 kg och skulle gärna väga fem kilo till, men lider inte direkt av min undervikt, så det är ingen brådska.

Citronmeliss
0

Nej flikkan, det är varken realistiskt eller önskvärt!Flört

Kram

[slamslams]
0

Jag är 169 cm lång, väger idag 82,8 kg.

Målet är 72 kg,

Naturligtvis skulle jag väga under 70 kg om man skall rätta sig efter vikttab men de bryr jag mig inte om.

Jag hoppas på 72 kg till sommaren.

flikkan77
0

Nä, jag vet det egentligen Citronmeliss, bara huvudet som spökar med mig. Förvånad Dessutom så tyckte jag att jag var tjockare då än vad jag tycker att jag är nu så egentligen är det helt skruvat.Flört

Adur
0

Jag är 170 cm och senast jag såg en våg visade den 64 kg. Den vikten är jag helt nöjd med.

Vissa i min omgivning påpekar gärna att jag håller på att försvinna och tjatar om att jag måste börja äta igen. Ibland blir jag lite nervös att de har rätt - att jag kanske börjar se urholkad ut - men jag har bestämt mig för att jag faktiskt är helt lagom. Jag klassar det därför som struntprat från folk som tror att jag svultit mig ner i vikt.

Som mest har jag varit uppe runt 85 kg - precis på gränsen till fetma enligt BMI.

Citronmeliss
0

Ja flikkan, det som "finns" i våra huvuden kan helt klart spela oss dumma spratt!Oskyldig

Lojs
0

Jag är 185 lång och väger 90 kg, målvikten är 80, tror min trivselvikt ligger runt omkring där någonstans.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

flikkan77
0

Usch ja, citronmeliss, och inte katten är det någon som vill byta huvud med mig heller. Flört

Citronmeliss
0

Själv vill jag gärna ha mitt kvar..Tungan ute

illernettan
0

Jag är 175 cm över havet och väger 69-70 kilo. Så jag behöver inte direkt gå ner utan jag tycker själv att jag är lagom. 2007 vägde jag ca 65 kilo och det var alldeles för lite. Snacka om benrangel. Jag försöker äta enligt LCHF för att jag ska må så bra som möjligt. Har lite krämpor att dras med och som jag har läst här i olika trådar kan bli bättre med LCHF Glad.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Xanzippa
0

Väger makalösa 103 till mina små 164 cm, men det är mindre än de 117 jag vägde som mest iallafall.

Min målvikt är runt 75 kg, VV tycker att jag borde väga 53 kg, jag tycker att de är galna. Jag är bred, har höfter, lår, rumpa och en rejält tilltagen byst plus att jag styrketränar varannan dag. När jag vägde 65 var jag spinkig - och 12. Men jag låter kroppen sköta det där själv, jag litar på att den slutar släppa från sig vikt när den står på en lagom vikt.

niloss
0

jag är 170 cm lång o väger idag 73 kg, jag tycker att jag är tjock, men min överkropp e smal o lite benig men rumpan o låren e knubbiga tycker jag, stussen mäter ca 103 cm o låren 60 cm, jag har en lite snedvriden syn på tjock eller inte, kan tycka att andra som är lika lång o väger mer är smala men kan inte tycka att jag är smal, vägde 113 kg för typ 5 år sedan,

önskad målvikt är 65 kg men det kommer nog aldrig att hända

gentiana
0

Jag är 171 cm lång och väger 66-68 kg (jag pendlar lite däremellan) Känner mig rätt nöjd nu, vägde 88kg för nästan 11 månader sen.

Jag mår jättebra på den här kosten. Det är min livsstil.

Mojjan73
0

Jag är 160 cm och väger 55 kg, är smalar nu än förut när jag vägde 55 kg innan LCHF.. märkligt men jag är mer "fast" i kroppen. Jag började som normalviktig, gick upp över 5 kg och sen gick jag ner 7. Glad Tror min kropp behövde laga sig själv under några månader för att sedan återgå till normalvikten. Jag hade faktiskt stora tvivel när jag bara gick upp och upp med den här kosten.. men när jag började dra ner lite på kalorierna, lyssna på kroppen och hitta rätt rytm så gick jag ner igen. Nu äter jag perfekt, mår kanon, är aldrig hungrig och väger det jag vill. Kan man begära mer?

Maken behövde bli av med ölmagen.. han har fått bort den och behövde byta ut hela garderoben från M till S. Det låter kanske inte så mkt men han har haft små pinnben med stor mage. Nu är den inte synbar. Vi är supernöjda med kosten.

Effie
0

En gammal tråd som dykt upp igen. Och jag ser att jag borde ha lagt till ett par kommentarer.

1) när jag vägde 63 kg, till 1,70 i längd, hade jag storlek 42. Det är inte benigt. Visserligen har jag för mig att de ändrat storlekarna sedan dess, men jag vill minnas att alla kompisar hade 36-38.

2) Jag har nog egentligen ingen målvikt, när jag tänker efter. Jag vill känna igen mig själv i spegeln och kunna köpa kläder i rätt storlek.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

flikkan77
0

Jag har gått ner från 98 kilo till 84 på två år men har ändå samma klädstorlek. Förstår det inte riktigt faktiskt. Något borde jag ju krympt! Obestämd

[Columba]
0

Månne jag behöver en bra sträckbänk för jag är 1/2 meter för kort för att ha bmi 25! Så de så.

opssk
0

Jag väger 83kg till mina 160cm. Började på 90kg, så det går åt rätt håll, sakta, sakta…Jag skulle vilja väga 65-70 kg. Kyss

puschel
0

169 cm lång.

Vikt 66 kg. (MEN mina kilon är felplacerade! Skrikandes)

MindBlow
0

Jag är 164 cm lång och väger just nu runt 60 kg. Min målvikt är 50 men jag nöjer mig nog med 54, där har jag varit innan och varit hyfsat nöjd.

pillerbagge
0

161 o 80 kg. När jag tidigare vägde 70 så ville jag gå ner. ska väl under 60 enl bmi, men tror nog inte riktigt på det. men tänker nog gå på känslan att nu är det lagom, nu mår jag bra.

men har tyvärr bara gått ner 4kg på 4 mån, så det lär väl ta en evighet att nå nån målvikt. vilken den än är.

emmaostlind
0

Jag är 168 cm och väger dryga 70. Det är lite för mycket, men inte sjukligt. Fast, i äkta kvinnoanda, sitter allt på höfterna och magen Cool.

Wtn3
0

Är 180 och väger strax över 100, när jag är under 95 har jag "bara" kosmetisk övervikt om man ska gå efter BMI-skalan, haha. Målvikten är 80-85 ungefär.

sepersl
0

jag är 175, väger 85kg, målvikt är 73kg

cattabantar
0

Jag är jättetjock, fybubblan. Nog om det.Tyst

Men jag är 172 och har en målvikt runt 80. Jag har 42 i skor, 61 runt huvudet och 10 i handskar.

Är alltså byggd som en karl, tycker BMItabellerna är skit rent ut sagt. Hur ska jag kunna väga 58? Det vägde jag inte ens som outvecklad 11åring! Inte ens den ålderskorrigerade som jag tillhörde senast - 62 - är någon hit. 65 är det minsta jag någonsin vägt med min längd(före brösten), 68-72 vägde jag hela första biten av tonåren. Men då pratar vi 13 år och "springer hela dagarna".

Jag skulle säga att allt under 75kg på mig är "benrangel". Då ligger jag alltså precis i övre kanten på BMI-skalan för nomalviktig.

SJUKT!Skrikandes

Bara en sån sak att jag är "bara" 172 och knappt får in benen i normala säten. Flygplan, tåg, buss - jag sitter som i ett skruvstäd. Mina lårben är alltså mycket längre än alla andras. Lårmuskler väger arsle! Skulle säga att jag har ett lårben som är lika långt som en 190:is!

Nej, jag ger inte mycket för BMI-tabeller. Vi ser inte lika ut, hur skulle en mall kunna vara för alla?

*hmpf*

Flört

Lizita
0

är 181 lång och väger i dag 114.2 . Startade på 119.5  första Maj men med en del fusk i sommar så la jag direkt på mig ett par kg i gen.. Har nu iaf kommit tillbaka där jag var före sommaren och kämpar på.

Ska först och främst ner på 2 siffrigt och sen under 90 tänkte jag, vill inte vara jätte smal, klär inte mig men behöver lätta på vikten lite då jag har problem med rygg, knä och andra överbelastade leder:(

Mår Mycket bättre nu än innan, magen sväller inte och bara det gör ju att man känner sig smalare än att se hög gravid ut. Det tar inte lång tid när man ätit nåt olämpligt innan magen ser ut som i 7 månaden..och det kan jag vara utan:)

PiteCarina
0

Jag är 162 cm och vägde 77 kg då jag startade med LCHF för snart 9 månader. Min målvikt var 62 kg och jag väger nu 61 kg, så jag har nått mitt mål! Glad

cathrine70
0

104 grattis , jätte bra!!! Jag  skulle gärna komma under 60 som jag  försöker men har pendlat nu  i  3veckors  tid melllan 62-63kg. Är 1,57 cm

maxiq
0

#102 cattabantar: Mina lår är också oproportionerligt långa så jag förstår precis vad du menar! Men hela jag är 191 cm redan "från början" så jag kommer knappt in i en vanlig personbil :-(

PiteCarina
0

#105 Tack cathrine70, det har gått över förväntan! Glad Äter som jag vill äta resten av livet, är mätt och belåten. Har sockerberoendet under kontroll och jag har fått flera hälsovinster.

Lycka till med din egen viktnedgång! Glad

Siggebus
0

Jag väger nu 91 kg och är 172 cm över havet. Glad

Innan jag på allvar startade mitt nya lchf-liv i slutet på februari vägde jag ca 105-106 kg men har även varit uppe i ca 109 kg  - det var dock för några år sedan.

Visst har det betydelse för hur lång man är hur man uppfattar sig själv (och uppfattas av andra) men jag tror även det spelar roll hur fläsket är fördelat på kroppen. Tungan ute

När jag talade om att jag vägde 106 kg så blev många förvånade - ja till och med min läkare på vårdcentralen! Visst såg de att jag var överviktig men de trodde inte det var såååå pass mycket.

Min slutmålvikt är inte så där väldigt fastspikad men jag vill gärna ner under 70 kg. Innan jag började lägga på mig vägde jag ca 65 kg, men det var ju några år sedan.

mammakrippa
0

Väger 65, längd 164. Mål 60 kg.

[Pennylane1]
0

jag är 165 cm och vill ner ca 18 kilo till 70 plus kanske lite till.. om det känns så då. Men det står ju bara bara still…

cattabantar
0

#106:

Förvånad Jag har några sånna tvärlånga kamrater, de har flyttat sätet i bilen så de ska få plats. Tom jag hade problem att nå till pedalerna!Flört

Det värsta är att när man har så långa ben som vi ser man oproportiornerlig ut IRL men det är exakt så modeller ser ut. Jag ser ut ungefär som Beyonce i kroppen (i smal variant) - folk tror att man ljuger för att hon är så "himla snygg" och det är inte jag. Men att hitta kläder till en sån kropp är LÖGN: den är kurvig på fel ställe. Hon har liksom råd att klä den snyggt. Det har inte jag. Byxor hasar ner, inget går att stänga på bröstkorgen, byxor når inte ner till golvet. Man är hänvisad till symaskinen - det blir ju alltid bra. *not*

mitzvi
0

168 / 58 kg

Jojo55
0

Jag är 157 cm och är nöjd med allt under 60 kg. Före jul hade jag hamnat på 54,7 kg, undet julen gick jag upp drygt ett kg som jag inte har blivit av med igen men jag äter numera kosten mera av hälsoskäl än för att gå ner i vikt.

Aniara4
1

Oj, det här var en riktigt gammal tråd som kom upp!

Men jag kan ju meddela att jag som är 160 cm lång enligt BMI-skalan bör väga mellan 52 och 62 kilo, vilket är ett skämt. När jag vägde under 60 kilo (som tonåring) såg jag sjuk och mager ut. Jag har nämligen breda höfter, stor byst, och väldigt kraftiga benmuskler (ärftligt), så resten av mig var ju ingenting vid den vikten. När jag köpte ny klocka var jag t.ex. alltid tvungen att göra ett nytt hål i armbandet flera centimeter efter det sista som redan fanns.

Som mest vägde jag 110+ kilo, sen gick jag ner till 86, och det senaste halvåret har jag spårat ut och varit uppe och nosat på 100 igen.

Nu är jag tillbaka på banan och skulle bli jätteglad över att väga 83 kilo! Under 80 får väl betraktas som mitt slutgiltiga viktmål, om man ska vara realistisk.

Men siffran på vågen är mindre intressant, i första hand vill jag äta så att jag mår bra, slipper migrän och ledvärk etc och orkar röra mig lite lättare. Att komma i kläder från de vanliga hyllorna i butiken och slippa skamvrån för tjockisar vore också trevligt.

Jennix
0

Jag är 157 cm och väger just nu 75 kilo. Jag har egentligen inget viktmål utan vill mer komma i mina gamla kläder, men jag är nöjd om jag kommer till 65. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

gun92884
0

162 och varierar mellan 46 och 49 kg beroende på om jag druckit vin eller inte. Vin tycks hålla fast vattnet i kroppen på mig även om det inte låter scientifically riktigt … alkohol ska ju vara dehydrating.

Men, jag äter inte LCHF för vikten utan för hälsans skull. Jag är en av dessa lyckligt lottade som inte har sockersug och inte äter under stress. Däremot har jag har en ländrygg som är ihoppusslad och den mår bäst när den inte har för mycket att göra.

Lojs
0

Vad kul att läsa mitt inlägg i #84! Det visade sig sedan att min kropp tycker att 74-75 kilo är lagom till mina 185 cm, medan jag själv tycker det är väl lite… Jag har hållt ungefär den vikten i något år nu och stannar där oberoende av vad jag äter, så länge jag håller mig inom LCHF. (vanligtvis äter jag ganska liberal LCHF)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lothar
0

167 cm lång, började med en vikt på närmare 80kg gick ner till 63-64 och nu står den på 65 lite drygt. Vill gärna tillbaka till de där 63-64 men julen och nyåret kom emellan….har mest problem att jag är stressad över att gå upp i vikt, skulle vilja kunna släppa viktnojjan och bara "leva" nu tvingar jag mig upp på vågen varannan dag för att se så jag INTE väger 66kg för där är nån magisk gräns… (ålder har väl också betydelse, blir 45 iår) Vägde 53kg fram till 25 års ålder då barnen och enorm viktökning kom…gick upp ca 25-30 kilo med båda barnen :-(

Sen har jag börjat må illa och har även fått IBSkänning som jag inte haft på väldigt länge, så just nu är jag inne i en jobbig fas, där jag tvivlar, och bara tänker på vikten….(bara kört LCHF sen september) julens sötsug sitter också kvar och det är jobbigt att hela tiden slåss mot det….går ganska bra, men jag vill ju MÅ BRA och inte behöva känna att vågen är ett tvång Obestämd

Maria

starhawk
0

Jag är 182 cm lång och väger 107 kg ungefär och tycker som Maxiq att:

Allt under 100 kg är lite frökenaktigt Glad

Nå vikten är medecininducerad, ser inte tjock ut bara en liten kalaskula och alla blodvärden är bra och har inga problem med vikten, faktum är att den är väldigt stabil, jag kan fuska nästan hur som helst utan att vikten påverkas alls, likaså fakira en hel del utan att gå ner. Har vant mig vid att vikten ligger här, så länge den bara ligger still är det nog ingen fara

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Schnigel
0

Är 150 cm lång, väger för tillfället 63,1 Kg, Bmi 28. Har st 38-40 i kläder, och skost 34. Började på 67,3 i höstas, har varit mycket ur banan ända tills årskiftet och nu har jag hållit mig väldigt strikt i en månad, och det känns toppen! Har kört med Lchf tidigare men sen slutat och gått upp allt ingen. Då vägde jag som minst 54 Kg, och det är mitt mål, egentlignen om jag skulle vara orealistisk vill jag väga 49-50, men det händer nog aldrig då jag har ganska stora höfter och lår till min korta längd Tungan ute Men äter inte endast Lchf för att gå ner i vikt (vilket jag gjorde innan) Märker genast hur mycket bättre jag mår av det, både fysikt och pysiskt. Så nu är det ett val som jag ska hålla hela livet Glad

Millie1
3

Jag är 163 cm och väger för tillfället runt 58 kg efter att ha gått ner från ca 67 kg. Äter LCHF för magens skull så den numera lägre vikten är mer en trevlig bieffekt. För mig och min kroppsbyggnad så känns det ändå rätt att ligga under 60 och att ha fått tillbaka mer midja, men jag har 'nöjdvikt' redan nu även om jag kan tänka mig att kroppen så sakteliga kommer att släppa några kilon till med tiden då jag fått mer rörelseglädje.

Men gör den inte det så spelar det mig ingen större roll, för det är inte vad vågen säger som är viktigt för mig nu för tiden utan att jag får vara frisk. Det blir som det vurtar med vikten. Glad

/Millie1

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.