Nya KiF
Jag gillar förändringarna jag hittills hittat i den uppgraderade KiF. Gör ni?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Absolut inte, jag fick pröva 30 ggr innan jag lyckades ens logga in. Hoppas att det löser sig, för man har inte alltid tid att försöka om och om igen.
Jag tycker det var bättre när man kunde vara inloggad hela tiden. Resten har jag inte hunnit kolla eller testa, eftersom jag inte kom in. :(
Dessutom är sida än så länge dubbelt så seg som förut.
Oj! Näe, såna problem har jag inte haft! Jag är inloggad hela tiden och behöver inte logga in varje gång jag startat datorn… Bara första gången nu efter förändringarna… (För mig går det dessutom snabbare nu…)
hmmm. Konstigt… Men "barnsjukdomar" det räknar jag med…
Jag hoppas det löser sig för dig! För självklart skulle jag också vara irriterad!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
I somras efter uppdateringen som skedde då var det klart fler barnsjukdomar. Så jag är i stort sett nöjd.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Just nu funkar det superbra för mig, snabb laddning och jag tycker det är SNYGGT med den svarta rutan. Enkelt att se Meddelanden och allt, det är ju vissa som missat det tidigare. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag har inte heller några problem just nu.
har inte glömt hur det var förra gången.

Bara att sova på saken tydligen! Idag fungerar det superbt!

Jag saknar att man inte kan trycka "i" för att komma högst upp igen… Nödvändigt i långa trådar! =)
hur hittade man supporten? Jag har ett oläst meddelande som inte kommer fram , bara de gamla syns, och i mitten strå enbart det första meddelandet från Margareta som jag fick när jag var helt nykläckt.

Titta i listan "Mina sajter", hos mej står *SUPPORT* med där.

Jag saknar också "i"-funktionen. Annars är det största problemet att jag inte längre hinner gå på toa eller koka kaffe medan jag väntar på de längsta trådarna! 

Ovan kanske, men jag kan inte se hur många som är inloggade!
En annan sak är att det står läst 0 gånger på artiklarna på startsidan fast de har många kommentarer? Exempelvis "Kioskvältare" läst 0 ggr!
Jag klickar utanför den här rutan till vänster och trycker sen på "home" och kommer till början. Så fungerade det i gamla också.
Numer pensionär i Nynäshamn
Obs - det är inte Kif som förändrats utan hela http://www.ifokus.se
Kif är bara en liten bråkdel av iFokus som består av mer än 100 forum
http://support.ifokus.se är länken till supporten.
#9 jo fast där det står SUPPORT är det bara en massa artiklar, jag menade hur man kontaktade support, men jag hittade svaret i en tråd, en annan hade undrat samma sak, det hade hamnat under skickat!! Där kan tydligen även mottagna meddelanden hamna!
tack margareta, få se om ajg kommer ihåg det till nästa problem dyker upp! Har inte haft något direkt tidigare och det kanske dröjer lääänge till nästa gång!
Jag tycker också att uppdateringarna är bra, men nu har jag också ett problem med att det står att jag har ett meddelande som jag bör läsa. Fastän att det inte finns några. (jag vet hur man gör för att läsa dem) Har testat att logga ut och in igen, men det blinkar där ändå. Ja, ja det får väl lov att blinka, om det inte är värre än så hihi
#15 Prova att titta i mappen för Skickat. Det är en bugg som är rapporterad redan, dom jobbar på det.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Man kan även högerklicka på rull-listen och välja överst eller underst på sidan mm

Jag retar mig på att man inte kan se hela titeln på inlägget i listan när man drar över med muspekarn.
jag med!
#18 Ja jag med! Jag vill se hela rubriken!!

Tips: skriv på support och påtala, det kanske är enkelt att fixa!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
har påtalat det inne på den där problem med nya ifokus-tråden
Enkelt!
Skriv kortare rubriker!
Blir alla andras rubriker kortare då?
Jag tycker det är otroligt att forumet är så instabilt, och börjar tröttna rejält på det.
Man kan varken logga in eller ut ibland.
Det är bara kolhydrater som krånglar hela tiden dom andra forumerna är lätta att gå in på
Mycket krångel……
Svårt logga in
Retar mig på att inte kunna vara inloggad automatiskt
Kan inte se hela rubriken
Fanns längre aktuella inslag tidigare
Har Mac så högerklicka o sånt använder jag aldig…
Siten har blivit väldigt långsam
Siten låser sig ibland och då måste jag gå ur nätet helt och sedan in igen för att öppna
Kommer säker fler synpunkter…
Ja, håller med, det måste bero på att sajten är sååå populär och så många är inne o läser, säkert utan att bli medlemmar oxå….

Jag är inloggad hela tiden, funkar finfint. Jag fick logga in igen efter uppgraderingen men nu funkar det automatiskt igen.
Jag är inloggad hela tiden både hemma och på jobbet och det fungerar utmärkt. Jag har hört mycket om seget just idag, men märker faktiskt inte det heller.
iFokus har alltid varit instabilt i samband med större förändringar, men har också alltid blivit stabilt efter ett tag.
Säger som jag brukar - ni är här både gratis och frivilligt.
Jag gläder mig när jag får anledning att göra annat - iFokus tar för mycket tid ändå.
Trådarna med klagomål på killarna som bjuder på detta gratisforum har jag lärt mig att inte läsa så noga - jag blir bara deppad.

Tycker sajten är instabil och forum-strukturen bland den sämsta jag använt (bara vovve.net som är värre): Det finns en anledning till att forum typ phpBB är så poluära världen över…..
Haha, jag tycker tvärtom vad gäller strukturen på forumet. Så olika det kan vara!
Det är snart 7000 medlemmar här på forumet, så helt genomuselt kan det knappast vara…

Jag har haft lite problem - till och från - idag, att det har varit trögt att ladda sidan. Jag har utgått ifrån att det är de utmärkta iFokuskillarna som fixat buggar, så jag har tagit det med ro. De ska ha en eloge för sitt arbete!
Jag tycker som magma, det fungerar väldigt bra för att vara så hög aktivitet!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Jag blev superirriterad när jag insåg att man inte längre kan bara hålla musen över ett ämne och se hela ämnets namn - ni vet om det är långt och man ser en del och sedan några punkter, nu måste man klicka in sig på ämnet för att läsa hela namnet på rubriken..
Väldigt irriterande..
Jag upprepar vad jag skrivit i en annan tråd:
Vad märkligt… Att det kan vara så olika… Jag har inga större problem. Idag hände något en kort stund, då det inte gick att gå in på iFokus alls, men det var snabbt ordnat. Efter "omläggningen" gick det lite trögt någon dag, men nu funkar det relativt smidigt tycker jag. (Lite segare fram emot kvällningen - kanske då många kommit hem fr jobbet och loggar in…?)
Inloggningen - jag loggas in automatiskt när jag går in här och det har inte varit några problem där heller…
Konstifikt….
Jag håller med dem som uppskattar detta forum och upplägget - jag har sett många olika slags forum (inkl php o andra gratisforum) men detta forum har dimensioner som är av "djupare dimensioner" än de 'vanliga' och ofta gratisversioner av forum - det är helt ojämförbart!
Dessutom är jag helt enig med bl a Margareta, mina ord; Det är helt fantastiskt att få tillgång till ett så'nt här forum skapat av ett helt ideellt arbete! Jag är 200 % säker på att de flesta inte har en aaaaning om vilket hästjobb som läggs ner för att skapa forumet! Ingen, som inte arbetar/arbetat lite djupare inom datortekniken förstår vilket fenomenalt jobb som faktiskt görs här!
Jag lyfter på hatten för våra ideella Forummakers!!!!
Barnsjukdomar vid omläggningar, uppgraderingar o dyl - det "ingår" - precis lika väl som att vi f d kolhydratkostare plötsligt övergår till lchf, många gånger upplever vi omställningsbesvär…. men de går över!
Jag tror, att kan vi bara sansa oss från irritation (och kanske istället fråga oss varför vi egentligen reagerar så starkt) och ha en gnutta tålamod istället, så får vi nog ett forum som vi uppskattar allihop (med några undantag möjligtvis som bekräftar regeln).
Jag tycker att detta är ett jättehärligt forum, på alla plan, praktiskt som forumplattform och särskilt det underbara engagemang som finns här! Det är långt ifrån vad jag upplevt på något annat forum som helst! Den goda, vänliga, kärvänliga och hjärtliga linjen som genomströmmar hela forumet med alla dessa stöttande, uppmuntrande, självutlämnande, ärliga, öppna och fantastiska människor har jag aldrig upplevt någon annan stans. Det är inte många inlägg jag har sett, som innehåller destruktiv negativitet. Jag har surfat här på KiF nu i 4 veckor snart… intensivt.
Men visst, ett forum passar inte alla, och det tycker jag är helt i sin ordning. Men - kanske är det bra att se efter lite varför man "går hårt åt" någon… innan man låter instinkterna (=inlärda känsloreaktions-mönster) tala… för att hitta det (forum) som passar en bäst.
Vid problem med forumet ("tekniskt/datortekniskt") bör rapporteras till 'supporten' vad jag förstår - som tittar på och försöker åtgärda (och som sagt; ideellt på sin fritid…) det så gott de kan och i den takt de kan.
Jag tycker de har jobbat sk-tbra och snabbt!
Men som sagt, jag har också (uppenbarligen) haft det "bättre förspänt än andra" när jag läser inläggen ovan. Men jag står för mina ord, ändå!
/en som bara har "nosat" lite på den 'djupare datortekniken'…
(och sorry, men jag reagerar på överreaktioner…)
fast det är bra att påtala problem man upptäcker, det vill de som jobbar med sidan, men man kan ju kolla först så att det man vill rapportera inte redan står med i tråden
här kan man rapportera, samt se vad dom redan vet om och jobbar med
#36 - Absolut, jag tycker att problem ska påtalas och rapporteras - men då till supporten helst. Jag gillar konstruktiv kritik… (men inte destruktiv).
Men kanske överreagerar jag på en del överreaktioner …
sorry… (Jag får nog läsa igenom en del av mina ord själv…
Tack Pennylane!)
#35 Jag håller helt med dig om det fantastiska innehåll som användarna bidrar med. Men, tekniken bakom är inte ok. Kunniga inom området säger att de problem forumet dras med är inte svåra att åtgärda, och ärligt talat så nej, de jobbar inte ideellt med detta. De har ett vinstintresse, givetvis. Det finns redan nu banners (som jag inte har en aning om vad de tar betalt för) och fler lär det bli. Så är det alltid, man satsar mycket tid och pengar för att kunna casha in ännu mer tid och pengar i slutändan, med lite tur.
Margareta däremot är en riktigt eldsjäl, och hennes arbete hoppas jag alla förstår att ingen klagar på.

#38 - och ärligt talat så nej, de jobbar inte ideellt med detta. De har ett vinstintresse, givetvis. Det finns redan nu banners (som jag inte har en aning om vad de tar betalt för) och fler lär det bli.
Vad jag har förstått så arbetar de helt ideellt. De banners du pratar om är väl ett sätt att få kostnadstäckning, inte lön. Det vore väl lite väl magstarkt om de skulle få betala för att vi ska kunna utnyttja detta eminenta forum helt gratis?!?
#35 - Lysande inlägg! Håller helt med dig!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
#39 Och du tror inte att det finns ett syfte att tjäna pengar på detta så småningom? Vad tror du att de har för kostnader? Serverkapacitet kostar inte många kronor. Tror ni på allvar att de gör detta för att de är godhjärtade och endast för att andra ska få glädje av det de gör?
För övrigt så fungerar inte "första olästa" nu… Och två ggr idag har det inte gått att komma in, än så länge.
Visst kanske det finns ett syfte att också tjäna på forumet , på sikt - det vet jag ingenting om. För min del är det också helt ok! Ser inget fel i det heller. Vi har ju tillgång till ett (enligt mig) superbra forum och utan att behöva betala för det.
Men, jag tror fortfarande att vi kan ha lite tålamod med problemen - det brukar ju inte vara särskilt ovanligt, vid omläggningar/ uppgraderingar i datorvärlden, att "barnsjukdomar" följer med.
Supporten har nog fullt upp med att hitta lösningar just nu på de 'barnsjukdomar' som vi fått nu - gissar jag…
#40: De som skapat forumet har vanliga arbeten och sköter detta på sin "fritid". Enligt deras utsago så kan de ej ta ut någon lön för sitt arbete ännu, men det är förstås en förhoppning att det ska vara möjligt i framtiden. Om så vore- grattis, kul för dem!!
Jag är inte insatt i kostnaderna för att driva nätverket, men jag är tror säkert att du kan få svar angående vad som kostar- om du frågar de som är insatta i det.
Det är lite underligt att det ska vara så fult att tjäna pengar i Sverige, trots att det sker genom eget, tidskrävande arbete? Istället ska man helst vara Florence Nightingale och arbeta ideellt, för "usch" om man kan tjäna pengar på sin hobby eller sitt intresse. Eller..?
Jag tycker att man kan framföra konstruktiv kritik till dom som har forumet. Vi på KIF har inget att säga till om direkt, utan vi utnyttjar bara det forum som finns. Lokalen, om man säger så. 
Själv bryr jag mig inte vem som tjänar pengar eller inte, det är gratis att vara med och då får man ta det som finns. Vill man ha högre kvalitet får man nog vara beredd att betala för det och det är inte jag. 
Det finns säkert bättre forum om lågkolhdyratkost ute på nätet och man får faktiskt vara medlem i flera forum, om man vill. 
KIF är otroligt stort men alla gillar det inte, av olika skäl.
Själv duger det för mig och är snyggare och lättare att hitta nu efter ändringen.
Jag måste säga att det blev mycket snyggare efter uppdateringen. Kul att nu se några av min inlägg och poängen var ju en kul grej, blev skitglad när jag fick Kristall tex!!!!!
#42 Jag tycker inte att det är fel att någon tjänar pengar, tvärtom, det finns inget jag gillar så mycket som duktiga människor som lyckas. Det som stör mig är kommentarer om att allt sker på ideell basis osv när så faktiskt inte är fallet.
Jag är inte ett dugg intresserad av att få svar på vad som kostar, jag VET vad det kostar och inte är det särskilt många kronor.
Den struktur Markazits efterfrågar i #31 kan vem som helst sätta upp, vilket gör den till världens vanligaste och därmed populäraste. Man behöver inte ens kunna programmera, även om nödig kännedom är bra. De är dessutom OpenSource och gratis.
Jag valde att starta Kif eftersom jag själv inte trivs med just denna forumtyp. Att jag personligen inte trivs med dem är faktiskt enda orsaken att Kif finns. Lågkolhydratforum som behandlade den här typen av kost fanns flera stycken av.
När jag startade Kif hade jag inte en tanke på att vi skulle bli 7000 medlemmar som vi blir vilken dag som helst. Jag "lovade" ledningen för iFokus att försöka få ihop 200 medlemmar, ungefär så många som de andra forumen här på http://www.ifokus.se.
I takt med att vi har växt och blivit större, har de tålmodigt byggt ut och ökat resurserna utan att det har kostat mig eller medlemmarna en enda krona. Det vi upplever mellan varven är prestandaförsämring som sen minskar i takt med att iFokus lika tålmodigt ökar resurerna och utökar funktionerna.
För mig är det inte något mål att mitt forum skall vara "störst", det är helt enkelt så att jag blivit det av någon annan anledning.
De andra phpBB-forumen för kolhdyratreducerad kost lever fortfarande vad jag vet - så det är väl bara för er som klagar att flytta dit - så slipper vi andra ta vår tid att läsa/höra på klagomålen. Vill ni att vi skall länka dit också eller hittar ni dit själva?
Konstruktiv kritik - behövs för dem som utvecklar forumet - kan man som vanligt lämna på http://support.ifokus.se
Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att du tar det som du gör Margareta. Synd att man inte ens får vädja missnöje utan att höra att man kan sticka om det inte passar. Riktigt, riktigt tråkigt.
Jag har inte bett folk att sticka Marylojs!
Jag har bett er framföra synpunkterna på http://support.ifokus.se där de hör hemma.
Det är när klagotrådarna ändå växer och växer som jag ruttnar.
Jag kan inte påverka någonting och gör så gott jag kan och det är inte roligt att då höra all kritik så fort något strular, när det faktiskt är en mycket liten del av tiden det gjort det under mina snart 3 år som sajtävrd.
Kan du ge mig ett bra argument vad det är bra för - att klaga på fel ställe - så gör det! Då kanske jag kan ändra mig.
Men det är väl inte heller någon som klagat eller anmärkt på din insats? Varför tar du åt dig och reagerar med taggarna utåt när saken inte gäller dig?
Därför att jag lägger många timmar per dag på det här forumet och har ambitionsnivån att läsa precis allt eftersom jag är ansvarig
Jag har inte lust att lägga tid på att läsa dessa trådar - de stjäl min tid.

Margareta, du och flera Medarbetare GÖR ju ett suveränt och ideellt arbete, jag och säkert tusentals medlemmar är riktigt tacksamma för era insatser. Den här tråden började med att nån säger att nya KiF är fantastiskt och nån annan säger att det är den inte alls för den personen. Jag tycker att kan man göra det första inlägget så borde man kunna tillåtas att göra även det andra.
Och om nån fortsätter att odla myten att de som ligger bakom iFokus gör det endast för att vi och andra sajter på iFokus ska ha nånstans att hålla till, och att de lägger ner tusentals timmar på fritiden utan en tanke på att de en dag kommer att kunna plocka ut x antal årslöner på sin skapelse, visst borde man väl få bemöta sådant?
IFokus-folket gör ju också något jättebra precis som ni på KiF, men de har ju andra drivkrafter än ni som driver KiF, de är ju intresserade av att KiF och andra sajter på iFokus ska få så många medlemmar som möjligt eftersom det höjer annonsintäkterna och värdet på iFokus. Jag kan bara gissa att det också lönar sej mycket mer att investera intäkter i verksamheten än att plocka ut vinst och skatta bort en stor del.
Jag tycker självklart att de ska ha betalt, förr eller senare, för sina insatser för utan det så blir det inga framsteg här i världen.
#42, tycker att du vänder på resonemanget….det är ju en del som faktiskt hävdar att iFokus-folket är Florence Nightingale.
Jag tror och hoppas att ni som driver KiF gör det för att ni tycker att LCHF är mycket viktigt och jag tror att ni och många medlemmar också genom att svara på frågor hjälper väldigt många att slippa onödigt lidande och en för tidig död. En del kanske tycker att jag överdriver men mina ord är allvarligt och ärligt menade.
Bra också att det tydligen finns fler LCHF-sajter, hade ingen aning om det, bra eftersom diskussionen då kan fortsätta där om iFokus en dag havererar.
Det finns många OT trådar på KiF och man märker väl ganska fort vilka det är och kan då undvika dem om man så vill.
#51 Tack för ett välformulerat inlägg som precis förklarar så som jag försökt men inte lyckats med.
#51 Jag har inga invändningar mot det du säger - det är inte ens någon hemlighet att killarna som driver iFokus en dag vill leva på verksamheten. Det vore dessutom det bästa för oss, då kan de ta problemen när det händer akut. Jag ser inget fel i det alls, tvärtom stödde jag tanken och förhoppningen redan när jag startade forumet.
Det förändrar inte fakta att de gör detta på sin fritid just nu när problemen infinner sig. De har andra jobb att sköta även när det strular på iFokus.
Det förändrar inte heller att tempot på forumet går upp med trådar som i min värld inte fyller någon funktion men tar av min tid. Jag kan inte bedöma utifrån en rubrik om jag behöver läsa en tråd eller ej. Min uppgift som Sajtvärd är även att följa upp att Skrivregler och annat följs, det syns inte i rubrikerna. Jag är ansvarig utgivare för hela forumet.
Det förändrar inte heller att vi alla är här gratis och frivilligt.
Ros och ris - när det gäller iFokus som portal hör hemma på http://support.ifokus.se där når det rätt addressat.
Jag förstår uppriktigt sagt inte varför det är så märkvärdigt att flytta en diskussion där den når rätt mottagare?
Här inne blir det bara allmänt gnäll som suger energi utan att tillföra något.
Ros-trådar om iFokus är lika OT men de är inte energitjuvar på samma sätt.

Är det bara jag som upplever forumet OÄNDLIGT mycket långsammare på sista tiden?
Jag tar frågan även på http://support.ifokus.se/
Jag med, fast jag har inte har varit medlem så länge, bara några veckor. Det har alltid varit långsamt tycker jag…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#54 Japp jättesegt. Startade precis om datorn men det hjälpte inte.
#57 Har redan läst den
. Men det blev man ju inte så mycket klokare av 

I stort betyder det att killarna bakom ifocus just nu arbetar hårt med en ny version av siten, som förhoppningsvis ska fungera bättra, och därför inte har tid att lägga på att fixa med denna äldre version.
Så om vi bara står ut ett tag till så kommer den nya versionen att lösa alla problem.
Förhoppningsvis transparent för oss användare 
Tack för info byggarn30.
Jag har fått info om nya versionen men tyvärr missat att gå ut med det här 
många av funktionerna är borta , det står server available så fort jag försöker trycka på någon kategori eller så står det att sidan inte kan hittas, men jag ser att de håller på att jobbar med det. Jag gillar inte nya layouten alls men man brukar ju vänja sig vid det mesta…
Det är en del saker som inte funkar som det är tänkt ännu och jag har haft lite olika småproblem med hela iFokus under dagen. iFokuskillarna jobbar för fullt, så det blir bättre och bättre. Värdar och Medarbetare kan rapportera buggar och ställa frågor på sajten Nya iFokus.
/Désirée

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skulle vara trevligt tycker jag om knappen "sista olästa" i tråden återuppstod i denna nya tappning av iFokus.
Annars får vi hålla tillgodo med det vi får i denna trevliga gratistjänst. 
Glitterfisk o andra - "sista olästa tråden" är något som ifokuskillarna/-tjejerna jobbar på. Vi får troligtvis tillbaka den. Men vi får nog ha lite tålamod först.
Jag tycker det har fungerat bra - var lite "snurrigt" i dag men nu har det blivit bättre. Bra att kunna ta bort långa trådar som jag inte skriver i längre så de inte alltid kommer upp. Det blir nog bra när det blir färdigt

just det, tålamod
, kanske inte min starkaste gren… men bra träning….
För mig är det en hel massa tekniskt strul nu med den nya versionen. Sajten blir svår att använda… Hoppas de löser buggarna.
Kan knappt använda kif alls just nu, pga alla scriptfel som hela tiden poppar upp.
(Jag har fått för mig att vi som använder Google Chrome inte har lika mycket problem som andra. Jag är en av dem…
Kanske värt att ladda hem - åtminstone temporärt? Själv föredrar jag den, den är snabb och smidig.)
Andina: Jag har Google Chrome men använder den inte av flera skäl.
Ditt argument gillar jag så jag skall testa!
Jag använder mest Eldräven och den funkar också bra nu 
/Désirée
Rimligtvis borde man inte behöva byta mellan olika webbläsare för att få det att fungera, när problemet ligger i programmeringen. Förhoppningsvis är det något som kommer rätta till sig när uppgraderingen är avslutad.
Jag kunde bara läsa de sista inläggen 15 inläggen med Internet explorer. Så jag testade Google chrome, då kunde jag även läsa äldre inlägg också. Jag trodde att dessa problem var under ombyggnade av fokus. Så nu använder jag Google chrome för den här sidan.