Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 18680 ggr
Jennix
1

Förstoppning eller normalt?

Jag gör en ny tråd efter den som handlar om avföring och färg, eftersom detta är mer om huruvida vi är förstoppade eller om det vi har nu är mer normalt…

På denna sida står förklaringar: http://www.fibermenace.com/gutsense/transition.html

Jag vill gärna diskutera denna tabell lite närmare, om någon är intresserad av att förklara för mig! Skrattande Är det alltså så att nr 2 och 3 ska räknas som ohälsosamma? För mig är det något som känns bra, när det ser ut så. Det gör inte ont och min mage verkar alltid må bra när det blir 2 och 3. Är det fel då?

Som jag har förstått det så får vi LCHF-are mindre avfall, alltså mindre avföring och mer sällan kanske varannan eller var tredje dag. Och om man tänker på hur det är "naturligt" sett så behövs då inget toapapper, eftersom det sällan är smetigt eller kladdigt. Det kommer i fast form som inte kletar och det gör aldrig ont för mig, fast om jag skulle TVINGA ut det så skulle det ju göra ont så klart!

Innan LCHF hade jag alltid, och jag menar alltid, 6 eller nån gång 5. Men 4 gör också ont i bland, vet inte varför…men det kan bero på att jag då ätit mycket mjölkprodukter.

För min del känns det alltså bättre att vara hård i magen, men kan jag lita på att det som känns bra är hälsosamt? Är det normalt att vara lite hård i magen, är det något vi fått lära oss är farligt eftersom vi ju blir mer lösa i magen av fibrer och mjölmat?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Will
0

Mycket intressant Jennix. =)

Jag kan lätt bocka av hela listan över en månads tid. Men jag har alltid haft instabil mage å andra sidan..

Appropå att vara hård i magen med LCHF, och om det är bra eller inte; när jag är väldigt lös i magen så sväller magen upp, ja hela kroppen faktiskt. När jag är hård i magen så går svullnaden ner och jag kan t.om. tappa nåt kilo (är inte överviktig). Innan LCHF var det det motsatta; vid diaréer ner i vikt och vice versa.

Wills personliga slutsats: det är helt ok att vara lite "trög" (eller kanske helt normal som du påpekar..) i magen med LCHF-kost. Aptit och hunger stabiliseras, och svullnad försvinner. =)

sussie
0

Jag är nu innerligt trött på att vara LÖS i magen. Är alltså en 7:a och det gör ont efter ett antal besök svider det rejält. Jag hade inte problem med avföring tidigare, däremot med gaser nu har jag inga gaser men har diarre' varja morgon/förmiddag oberoende av vilken frukost jag äter. Ska köpa loppfröskal vid tillfälle och testa.

Jennix
0

#1  Ja, precis som du beskriver känner jag det också!

#2 Jag vet hur det är, så var jag förut och det svider ibland när jag ätit tomat eller frukt, som om det vore för surt för min mage… Sussie, vad äter du för något? Märker du någon skillnad när du förändrar kosten? Om du inte testat att ta bort nåt, kanske du kan komma på något som du kan ta bort ett tag? Kan det vara så att du äter för mycket fett, t.e.x kokosfett?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

vikingmormor
0

det går ofta bra att minska diarréproblem och lös mage med vissa fiberprodukter som drar till sig vätska, på så sätt att avföringen blir hårdare.

Om man alltid är lös i magen, så kan det vara idé att testa att ta bort alla mjölkprodukter utom smör. Äter man nån hårtbrödskiva, så skulle jag göra uppehåll även med den. Någon vecka bör räcka för att kunna utvärdera.

loppfrön, ssk  krossade sådana, drar till sig vätska bra, kan användas till att stoppa diarré. Vid förstoppning verkar det lösande, under förutsättning att man dricker tillräckligt med vätska.

Intressant bild, tänk bara på att inte lägga någon vikt vid färgen på bajs-varianterna. Ju snabbare passage, desto ljusare. Bajs tar färg av vad man äter, även hos vuxna. Det enda som man alltid ska utreda är blod i avföringen och om den är vit.

Margareta
0

Jag tillhör ju dem som använder mig av hela spannet för det mesta. Den vedervärdiga 1:an är inte aktuell så ofta längre och 7:an inträffar bara vid för stor dos magnesium.

Jag förstod texten till bilden (lägg in originallänken Jennix) som att nr 4-5 var idealet och då föredrar jag själv 5:an. Jag har inte en susning om vad det är som bidrar till att jag är där ibland. Det har jag kämpat med att få veta i hela mitt liv eftersom jag lidit av IBS mm sen 20-årsåldern.

Bra kommentar om färgen Vikingmormor - sådan info är viktig för oss amatörer.

Numer pensionär i Nynäshamn

Maia
0

#5 Bara en liten kommentar: Jag såg för mig en omröstning på forumet om vilken variant vi "föredrar" och började fnittra. Det är så skönt med ett ställe där man kan skriva om de här små viktiga detaljerna…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Jennix
0

#5  Ja, det är precis det jag undrar över hur folk upplever det, eftersom jag verkar må bäst av att ha 3 och om det isåfall är farligt att ha 2 - 3 hela tiden?

MimLan
0

#0 Håller med om vad som känns bäst. När jag läste den listan häromdagen kändes den inte helt vettig. Eftersom jag alltid varit åt det kletigar/lösare hållet innan LCHF och vet hur ofräscht och opraktiskt det är, så kan jag inte ta till mig att 2-3 skulle vara dåligt.

basta-ya
0

#7  Nr 2 har enligt den engelska texten en tjocklek (inte längd) på 3-4 cm. Jag hade en sådan igår och trodde att en fotboll skulle komma ut= SKIT ONT ( i min lilla "rosenstjärt", inte i magen).

Jag förmodar att dina tvåor är tunnare ?!

Trollcina
0

Skrattande Den engelska varianten av "Du är vad du äter" förspråkar alltid att en normalbaja är den där fasta kosistensen som flyter omkring på vattenytan och då äter man mao helt rätt. Bajjer som är som en sörja eller den fasta fomrmen som sjunker som gråsten är mao följden av felaktig kost enligt henne.

En liten parantes bara!

Jennix
0

#9 Ingen aning, men det gör inte ont för mig iallafall. Skrattande Jag har alltså inte mätt…och har heller inte studerat närmare, men jag märker att det är relativt hårt och inte lämnar kletiga rester. (gud, vilka detaljer…)

#10  Ja, enligt vissa är det bra att det flyter, enligt andra är det bra att det sjunker. Vem har rätt? *förvirrad*

Will
0

#10 & 11 Jag har hört att om bajjen flyter så är det osmält/ej nedbrutet fett i den - alltså skulle det vara bättre med bajje som sjunker (då har tarmarna och magen gjort sitt jobb så att säga)..  Fundersam

HanneU
0

Regelbunden avföring är bästa huvudkudden som jag tror P Ramel uttryckt det hela!

Tilda-T
0

Jag kan inte hjälpa det men jag sitter och läser och skrattar, tänkte också att det var någon form av omröstning först, sedan känner jag bara att detta är värsta sortens kiss och bajshumor,sånt här brukar ungarna på förskolan sitta och diskutera (dom är 3-6 år)och inte gör det saken ett enda dugg mindre roligt när det är så in i bomben seriöst också!!Skrattande

Ursäkta,ursäkta jag har "skitdålig" humor!!!GeneradFlört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

vikingmormor
0

Oj, vilket saqmtalsämne. Fäörsök komma ihåg hur man tänker angående små barn och deras bajseri, det mesta är individuellt och acceptabelt.

Vid glutenintolernas, så är bajset fettglänsande , ofta guldgult, flyter, ger fartränder i toalettstolen som är svåra att skura bort och luktar fasansfullt, lite härsket-fett-likt. Ganska likt vid laktosintolerans, när man saknar det enda enzymet, så brukar det andra också trassla.

vikingmormor
0

Vem är ansvarig för informationen på bajssidan? det är väl inte en fiberfabrikör?

andreas0
0

#16, Bakom sidan står författaren för boken "Fiber Menance" som är helt emot fibrer och står på "vår sida" vad gäller dom.

sussie
0

Nu på sommaren äter jag ofta fet yoghurt/keso/grädde lite nötbröd smör och ost till frukost. På vintern ägg&bacon och lite vitkål. Jag har tyckt att det blivit lite bättre med vitkål och ibland har det blivit bättre med lite yoghurt var dag…. Jag är oftast väldigt strikt. Lunch tonfiskröra med ägg ch middag kött och brieost te x. Är lite rädd för kokosolja men om jag blir gottsugen gör jag ischoklad på en ruta hög% choklad och kokosolja in i frysen och sen mums. Då på kvällen eller eftermiddagen händer inget. Mitt diarre'problem är till 90% ett morgon/förmiddags bekymmer.

Trollcina
0

#14 jag har också så kul då jag läser denna tråd och skrattar. Mitt barnbarn nyss fyllda 4 år har sedan förra sommaren då han blev "rumsren" ringt till mig och berättat vad han åstadkommit mkt beskrivande både med storlek, färg och lukt. Så det är väl i den åldern vi hamnat med våra upptäckter Skrattande.

Flobi
0

Här har det varit nummer ett på bilden i många år. Har börjat fundera över om jag kan ha någon typ av kaningen i min genuppsättning. Det enda som oroar är att framtänderna ska börja växa också *fniss*.

Nej, skämt åsido så har kaninpluttarna nu övergått i en välskapt frukostkorv var tredje dag ungefär. Lite för hård tycker jag då det kan göra ont att få ut den. Lukten har jag inte ens ord för men vi kan kalla den vidrig så förstår ni. Fartränderna i toaletten uppstår fortfarande. Någon dag har det varit modell komocka men det har nog bara hänt två gånger på tre veckor.

Jag tycker att det är "skitbra " att vi diskuterar detta för att det är ett problem för många med diarré eller förstoppning.

Själv dricker jag mycket vatten och det tycker jag hjälper lite. Om man dessutom rör mycket på sig så jobbar tarmarna bättre också. Nu kan ju inte alla det så man får hitta egna vägar. Min lösning förr var gröna kiwi. Då blev det turboeffekt och magen skötte sig exemplariskt. Äter någon gång en rå morot för det tål inte magen utan att det blir explosion dagen efter.

Så nu hoppas jag att jag bidragit lite med vår bajstråd *s*.

MimLan
0

#19 Det är väl snarare så att vi är för fåniga som inte klarar av att prata om det? Titta bara på alla som kallar avföring/bajs för "2:an", "det stora", och annat. Och ändå är avföringen en bra indikator på hur vi äter och mår. Men hellre verkar många tycka att det är bättre att skämmas över att de alls har tarmtömningar och nämner inget för ens läkarna. Det är synd det.

Trollcina
0

#20 Apelsin får i gång min bajsreflex har jag upptäckt.

#21 Jag har hört någonstans att just detta med att kunna kontrollera kiss och bajs har samma tillfredställelse för själen som en orgasm. Kommer inte ihåg hela sammanhanget - Hrmmm! Undrar varför just det fastnat!.

sussie
0

Nu har jag varit till häsokosten skulle köpa loppfrö eller dess skal men kom hem med silicea mag-tarm gel. Vad säger ni om det? Jag kan ge rapport framöver omni vill.

Will
0

#23 Meddela gärna resultat, jag är nyfiken. =)

basta-ya
0

Efter att nu två dagar tagit två magnesium tabletter så kunde jag klämma fram en nr 3 idagGlad, mycket lättare en nr 2 Skrikandessom gjorde väldigt ont i förrgår. Magnesium hjälper verkar det som..

Skitbra!

sussie
0

Tog Silicea mag tarm i går och idag. I morse var jag inte lös skulle sen ut och gå hann bara hundra meter så var jag tvungen att rusa hem….diarre men inte så mcket och bara en gång kunde sen trava iväg. Jag gick sen på toa i ett köpcentrum efter ca en halvtimmes promenad då kom det bara lite men i diarreform. Nu ska jag ta lite silicea igen, hoppas det blir bättre. Silicea smakar otäck krita, hår och naglar ska bli bättre hoppas på det också.

Flobi
0

Jag såg i en annan tråd att magnesium kunde göra avföringen smidigare. Överdoserar man blir det diarré. För mig som jämt är förstoppad låter diarré mycket lockande *fniss*. Men, jag ska inte överdosera utan börja med en tablett om dagen från och med ikväll. Hoppas att magen sköter sig lite bättre med hjälp av magnesiumtillskottet. Styrkan är 500 mg och man ska bara ta en om dagen. Det fanns även på 250 mg men jag tänkte att det är lika bra att köra den högsta dosen direkt.

Kram från Flobi Cool

basta-ya
0

#27 Mina magnesium tableter innehåller 400, och jag tar 2st, totalt 800 och det verkar fungera för mej.

Är inte skit trög längre…. utan mer lagom Glad

BoelLouise
0

Vad orsakar nr 7? Alltså hur det blir så… Det har jag upplevt 2 ggr, första gången efter en grekiskt moussaka med potatis (innan lchf start) och en gång till, men då minns jag inte vad jag åt. Men det gick över efter ett toa besök. Inga besvär innan eller efter, så det blev helt oväntat. Ändå åt jag som jag gjort nu sista 3 månaderna. Jag fattar ingenting.

[Karro]
0

LouiseJonsson jag har också bara vart med om nr 7 ett fåtal ggr, och det är precis som att kroppen bara får panik och bara vill bli av med allt fortast möjligast ungefär, stannar liksom inte upp och väntar ikapp resten om ni förstår vad jag menar Skäms

om jag slarvar får jag nr 2 annars är jag en ganska stabil 3a…

Took
0

I mitt tidigare matliv var det alltid 2-3. Nu kan det vara vilken som helst av varianterna och jag vet aldrig från gång till gång… :\

egge1se
0

Före LCHF har det varierat mellan ett och fyra och ibland sju men numera så håller jag mig till nummer fem och är så bra i magen :).. ja förutom om jag fuskar då blir det direkt sju eller om jag har smällt i mig för mycket fett *S* annars helt klart femman och det är så skönt…

Hemskt när inte magen funkar :((

Kul tråd detta och varför ska man inte kunna prata om "skit" när det är en av dem naturligaste sakerna som vi alla gör :))…

Jennix
0

#29  Det var nog bakterier, i ditt fall. Sånt händer också. Skrattande

Sinai
0

Vilken fantastisk tråd! Jag har just börjat med LCHF och har inte varit på toa på flera dagar. Loggade in för att se om jag kunde få några råd härifrån… Glad

Imorgon ska jag gå och köpa magnesium tableter.

Wildrat
0

#29 Jag får nr 7 när jag äter spenat. Mina tarmar gillar inte spenat och spottar ut det så fort som möjligt och tämligen osmält.

Annars varierar jag också. Innan LCHF och när jag slarvar så var det maratonbesök på toan som började som 2 och slutade som 7. Mycket otrevligt. Nu har jag gått över på 1 eller i bästa fall 2. Bättre men inte helt bra. 3 vore väl idealet…

#27 Kokosfett är också lösande men precis som magnesiumet ska det vara ganska stor mängd, 1-2 msk kokosfett och mer än 500mg magnesium. Jag tar 500mg varje dag (mot myrkrypningar) och det gör ingenting åt magen vad jag vet.

Facklan
0

Jag har nog varit en lyckligt lottad .. jag har oftast haft nr 4-5  nr 6 är det som kommer när jag ätit nått magen inte gillar som för mycket kryddor eller förr stärkelse speciellt viss potatis.

nu är det lite mer jag får jobba för att gå men det är inget besvär bara att jag inte måste springa som innan ..viss kaffe sätter igång o det är super jobbigt, eftersom man oftast är bortbjuden då det händer Förvånad Det var bra att veta att Kokosfett har lösande effekt efterom jag gärna blir hård av hårdost

Gusan
0

Jag tror Nr 3 är det normala. Avföringen har form som tarmen.

Fast jag vet inte om det är någon skillnad med LCHFkosten.

När jag började med LCHF var det som Nr1 sedan blev det mer som NR2 och nu som Nr3, inte alltid men ofta. Sista veckan har jag gått nästan varje dag på toa men jag har haft semester och det brukar bli bättre då. Får se om det blir tvärstopp nu när jag börjat om och jobba.

Buppan
0

Har också svårt att hålla mig för skratt, men ämnet är både roligt och förfärligt, när det inte funkar. Är en 2-3:a (sinkers) och skulle önska en MJUKARE variant. Föda barn 2 gånger i veckan är jobbigt!

#22 Jag tror nog att det stämmer, så lycklig är jag!

Uttelille
0

Jag har oftast något mellan 1:an och 2:an, men det är liksom inte helt torrt utan liksom glansig yta runt, så de åker ut ganska lätt, så det borde ju ändå inte vara förstoppning, eller vad man ska säga. Bara för att det är pluttar menar jagGlad

Elizabeth1119
0

Vilket härligt "skitsnack"!!!Skrattande

Tacksam för alla råd för om det inte löser det sig  klarar jag inte av denna kost. Tänker nu upphöra ett tag med alla mjölkprodukter, alltså grädde, creme fraiche, ostar, men även ägg.

Har märkt en tid när jag inte fått gå på toa att jag får värk i ryggen. Avföringen har antagligen samlat sig som en cementklump i ryggtrakten.

Prövade Microlax och detta ska ju verka inom 5-15 minuter men efter en timme kände jag absolut ingenting. Har nu druckit Laxeberal i två dagar och det mesta har kommit ut och ryggvärken har försvunnit.

Nr 1,2 och 5 har jag besvärats med nu i 2,5 månader. Har hört av andra hälsorådgivare att allt det onda kommer från en mage som inte sköter sig och att dagligen tömma tarmen rejält är att eftersträva.

Ska med stort nöje följa era historier

vikingmormor
0

Uttelille, visst finns det kaninpluttar som inte är stenhårda och kräver smärtsam krystning för att få ut. Alla storlekar och alla former kan förekomma i stenhård variant som sjunker till botten. Motsvarande fast i mjukare konsistens finns också. När man har sjukdom, såsom glutenintolernas eller laktosintolernas, så är bajset fettigt, klibbigt, sätter sig fast på insidan av toaletten och får skuras bort, stanken är förfärlig.  Stanken beror på att fettet inte kunnat brytas ner, vid denna åkomma så har man blöta läckagefisar, det blir lite brunt i underbyxorna, då fisen ej endast består av gas.

Så många av bilderna ovan finns i en stenhård variant och en annan likadan, fast en mjuk variant. Tabellen borde göras parallell till hälften.

fj-100
0

Om jag behöver bajsa åker jag till ÖB eller coop. Där blir jag alltid skitnödig! Jättejobbigt att bajsa på offentliga toaletter men bättre än inte alls.

Om jag inte har lust att åka till stan ringer jag min gamla barndomsvän, Stina.

Det har gått så långt att hon brukar fråga om jag är förstoppad när jag ringer eftersom jag ofta snoppar av henne mitt i samtalet och säger att jag ringer upp om en stund.

Sedan jag började med lchf för ett par veckor sedan så klarar jag mig utan dom.

Jag ligger numera på en 3.a förut oftast på 1.an. OCH numera luktar det rosor istället för apa.

Wildrat
0

#40 På LCHF tömmer man inte nödvändigtvis tarmen varje dag, det beror ju på hur mycket skräp som ska ut. Utan fibrer blir det inte lika mycket, vilket är bra för tarmen. Påminner igen om sidan Fiber menace för den som vill läsa om vad fibrer ställer till med för problem.

Jennix
0

#40  Jag tror inte det är så, att man måste rensa ut varje dag. Det beror nog på vilken kost man äter.

#41 OK, det du säger verkar rätt vettigt och då förstår jag nog vad mina problem beror på - det skulle betyda allergi/intolerans mot olika saker, vilket jag länge misstänkt. Jag ska nog skära ner på mjölkprodukter ett tag och se vad som händer…

Denna kommentar har tagits bort.
greensis
0

Instämmer med Uttelille: nr 1-2 fast halkiga som bara pluppar ut, inte alls förstoppningsliknande, fast ganska sällan. Äter jag stärkelse i större mängd blir det mer typ 3 (2-4).

Typ 6-7 har jag bara råkat ut för i samband med matförgiftning, där man först kräkts tills man trodde tarmarna skulle komma upp. Därefter töms andra ändan.
Och sedan kräks man lite till.Tyst

Fabricati diem, pvnc!

Frihet07
0

FÖR mycket fett kan ge mig nr 7. Annars om jag känner att det finns ngt kvar så är kaffe väldigt bra, för mig allafall.

Jenny84r
0

Vad gör man åt nr 7 då?

Har kört lchf i 7 veckor utan negativa resultat men har de senaste 4-5 dagarna levt med nr 7. Har inte ont för övrigt och mår bra förutom att jag inte skiter normalt (ursäkta uttrycket). De första dagarna (av de senaste 4-5) så hade jag delvis bra avföring, dels vattning sen har det bara blivit enbart vattning.

Ska sluta med kokosfettet några dagar för att se om det är den som är boven, har ju ökat den i mängd, det kanske inte magen pallade med. Är inte laktoskänslig eller känslig mot något födoämne. Har inte ändrat något från hur jag åt i början av lchf-starten.

Detta ger ju rasande resultat på vikten men det kan ju inte vara bra i längden för kroppen.

(ursäkta skitsnacket men behöver nog lite råd)

Jenny84r
0

#48 Löste det. För mycket kokosfett helt enkelt. Magen pallade inte med det.

fj-100
0

Bra att du berättade det för jag har börjat inta MYCKET cocosfett. 

Ifall jag drabbas av 7:ans förbannelse så vet jag nu vad felet kan vara.

Jenny84r
0

#50 Jag åt ca 3tsk x 2 per dag och det gick fint. Ökade sen till 4 tsk x 2 per dag och det sket sig bokstavligen ;-)

Effektivt som sagt för vikten men handikappande när man inte kan vara långt från en toalett.

fj-100
0

Ja du, den som gapar efter mycket…

Har precis varit och kräkts så nu blir det babysteps med cocosfettRynkar på näsan

Jenny84r
0

#52 Illamående har jag aldrig varit i närheten av pga fettet men om det är det senaste du lagt till i kosten och det blev konsekvenser så minska/ta bort det tills det är bättre.
Krya på dig .

fj-100
0

Tack #53# !

Grejen var den att jag skulle göra en halvsuperfakir (du kan läsa mer på "maxiq fettar till det") och nästan bara leva på fett några dagar…

Det är ju dumt att inte testaObestämd och nu vet jag lite mer hur min kropp funkarTungan ute.

marskvinna
0

Det bästa med LCHF är att magen är lugn och fin. Inga gaser, avföringen luktar inte som förr. Om magen blir lös dricker jag te tills den lugnar sig.

Gusan
0

Enligt det Engelska 'Du är vad du äter' är det Nr 4 som är normalt.

Min mage har stannat av igen nu när jag börjat om och jobba.

Jag fick gå nästan varje dag i slutet på semestern. Jag hoppas den kommer igång igen. Den är i alla fall inte gasig.

MimLan
0

Efter mina expreiment med psyllium/husk-brödet har magen reagerat. Inget konstigt i sig bortsett från i morse då jag fick ut något som ser ut som om tarmen ömsat skinn på insidan. Ni som har sett Spa of embarrassing illnesses på tv vet vad jag menar, de viftar med sådana långa strängar där. Tror de kallar det för beläggning på tarmen som förhindrar upptag av näring.

Vad är det? Är det bra eller dåligt?

marskvinna
0

Det som är bra med LCHF är att det blir så lite avfall. För mig räcker det med 2, ev tre toabesök i veckan. Och jag tror det är bra att tarmen får vila med denna mat. Gaserna är i stort sett borta och den dåliga lukten.

mariaaoo
0

*puttar upp denna intressanta tråd*Cool

Kokosfett…har jag börjat ha i mitt te för 3 dagar sedan och magen har slagit lös…jag har inte mycket, ca 1 tsk. Vänjer magen sig eller ska jag sluta?

MimLan
0

#57 Svarar mig själv. Efter googling var det inte svårt att dra slutsatsen att det som en del "hälsosamma" skolor kallar för plack och beläggning på insidan av tarmarna inte är något annat än en effekt av psylliumintaget. Det är ren mytbildning att att vi är täppta av sådant. Synd att kolonskopi-nissarna på sjukhusen inte ventilerar det oftare då de aldrig ser till placket. Men ämnet är ju inte så sexigt och folk vill väl inte lyssna heller.

Sarisen
0

Väcker denna tråd till liv… är det ingen som har skitproblem längre??

Förra veckan, hade jag fruktansvärda smärtor i magen. Det kom ut brunt slem och små små pluppar… och mycket luft…

I måndags… återigen! Svinont! Trodde att jag skulle svimma av smärta… Vad kom ut? Svart klibb! Har nu läst att detta kan vara tarmplack, trevligt!

Lite smärta i magen fram till idag… men inte varit på toan ännu. Fasar.. vet ju inte vad som kommer ut denna gång!

Någon som renat kroppen med någon dryck?

misty09
0

Joorå här har vi stora magproblem. Är inne på v 3 och förstoppad så det står härliga till. Har gått upp i vikt. Vet inte om det beror på att jag verkligen lagt på migRynkar på näsan eller bär runt på 1 kg extra i tarmen. Har försökt med allt. Desperat!!!

Sarisen
0

#63 Om du läser ovan så testar de med Magnesium tabletter eller Kokosfett (tex i te) Har dock inte själv provat… väntar några dagar och ser!

hemul
0

Jennix, jag anser att jag förut hade perfekt mage. Tålde vad som helst och alltid regelbundna toabesök direkt på morgonen. Jag hade till 99 % något som såg ut som 3 då, men utan sprickor. Så jag håller med dig, fast och fint ska det vara!

Jag tycker den där sajtens ideal, de där små plupparna, verkar mycket konstigt. Man de anser ju också att man ska gå på toa ett antal gånger varje dag. Kan jag inte tycka låter normal.