Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 11329 ggr
Bullan
0

Mindre kroppsbehåring?

Är det någon mer än jag som upptäckt att de fått mindre hår på benen?FörvånadSkrattande …för det måste väl kosten ha ställt till med? Vet inget annat som kan ha orsakat denna välkomna ändring.

Utsidorna av underbenen är helt fria nu…och i övrigt har det blivit mkt mindre….och tunnare, glesare vilket jag tycker är jättebra :)

Har haft riktig skäggiga underben tidigare!!!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Lillianna
0

Låter ju jättebra!!

/Lillianna

~ Lillianna ~

susanne.s
0

Undrar varför? Anorektiker blir ju ludna dom???

copia
0

Va kul att du säger det här!! Jag har inte rakat benen sen i höstas och på armarna är jag helt slät…Kanske hårsäckarna på kroppen "äter" mest kolhydrater??

Bullan
0

Kul att fler märkt detta! Förut rakade jag benen minst 1gång/vecka..annars blev de stickiga…men nu…om än det gått fleeeera veckor, så är de inte stickiga. Håren har mjuknat.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

carolr
0

Vad kul att du säger detta!

Jag har undrat och inte vågat att fråga ngn, lite genant - men faktiskt så har detta inträffat för min del oxå.

Jag har annars jämt varit tvungen att raka mina ben ofta och nu är det inte så ofta - utan det är verkligen påtagligt en stor skillnad // Carol

Mervi
0

Jag har inte märkt någon skillnad, men jag har inte heller haft så mycket hår på benen och armarna förut. Jag skall fråga min dotter, hon är hårigare än jag.

Bara det inte försvinner på huvudet ocksåFlört.

Bullan
0

hehe…nä, tvärtom…har tom vuxit ut hår som jag inte hade tidigare…speciellt runt hela hårfästet…jag ser ut som en berguv om jag har håret ihopsatt till en svans….5-6 cm långa toffsar sticker ut :)

[johans]
0

Är fortfarande luden över hela kroppen.

carolr
0

Johans - det kanske beror på att du ev är man? (testosteron osv..)

Men vi kvinnor, som eg inte kanske borde ha dessa håriga ben och ryggslut (säger vem eg att vi inte borde ha, nåväl….?) är kanske överrepresenterade här på forumet ang detta // Carol

[johans]
0

Jo, jag är man :)

Jag tror nog att behåring är naturligt på kvinnor. Vet inte vem som bestämde att kvinnor ska vara kala över hela kroppen, men jag tycker det verkar himla jobbigt (för er). 

Som man behöver man i alla fall bara raka sig i ansiktet, och det är jobbigt nog.

Men om LCHF kosten minskar på oönskad behåring så är det väl bara att tacka och ta emot :)

Pasi
0

Jag anser att behåring är naturligt för alla människor oavsett kön….rakningen hos kvinnor har gått till någon bisarr typ av överdrift.Glad Skulle ni inte vara skapta som ni borde och isåfall varför är ni felskapta?
Att anorektiker och stressade kvinnor blir hårigare är allmänt känt och beror med stor sannolikhet på deras höga kortisolvärden (samma hos människor med Cushings syndrom). Kortisol är en antagonist, konkurrent, till könshormonerna och verkar minska med LCHF-kosten. Vi män kan räkna med att bli lite hårigare istället mao!Räcka ut tungan

Bullan
0

Blir skönt till sommaren då man måste visa benen för att inte svettas ihjäl…då är de iallafall inte ludna OCH tjockaCool…utan kanske bara tjocka….fast i bästa fall inte det hellerOskyldigSkrattande

mumsan
0

Jag behöver inte raka mina ben so ofta nu och det växer glesare med hår på benen. Verkligen bekvämt.SkrattandeHyn i ansiktet känns lenare och jämnare tycker jag. Kanske benen oxå blir det och inte så torra!

Bengt-Olov
0

Intressant!! Måste då knyta detta an till det som på ett och annat kunnat utläsas av dem som "utforskat" inuiter och andra "naturfolk". Det sägs att männen av dessa "riktiga" praktikanter av stenålderdieten inte förlorat lika mycket av håret på skallen, som oss västerlänningar. Två frågor till detta:

Fler killar som råkat notera någon förändring på tillväxten där uppe? (Det som är förlorat kanske är förlorat, men kanske kan vissa positiva förändringar ske, som Pasi tror?). Erfarenhet någon?

Nog för att kvinnor kanske har mera hår än män för att deras barn och barnbarn ska ha något att klänga sig fast i - i havsstranden, enligt vattenapeteorin. Fast vad kan egentligen vara förklaringen till att män mer eller mindre helt förlorar sitt hår mitt i livet? Vi har väl ändå behov att skydda oss mot solen livet ut!? Å även traditionellt levande inuiter och masajjer m.fl. har väl det också lite svårmotiverat klent med skallhår upp i åren, eller?

Glowing
0

Åh, vad underbart det skulle vara! Lider av för mycket hår på vissa ställen, läkarna säger obalans i hormonerna?!?

Pasi
0

Bengt-Olov - I mäns fall är det testosteron som gäller och det skapar kroppsbehåring inte skallbehåring!Flört
Angående skallighet - Vi män kanske behöver mer D-vitamin när vi kommer upp i lite ålder…då är det bra att kunna exponera lite mer hud för solen vid behov.Räcka ut tungan

anki1
0

Jag har inte så mycket hår på benen, men det kanske beror på att jag nästan aldrig rakar dom, jag vet intejag trivs rätt bra med mina hårstrån. Det enda som jag rakar är under armarna, och bara om det behövs. men om jag får lite mer hår oppe på huvvet, så skulle det inte vara så fel. jag tycker det har blivit lite tunnare, men det har varit i flera år. Tänkte att om jag gick o vann snuskigt mycket pengar så skulle jag ta och transplantere lite från bakhuvvet där det finnmassor. Men ordnar det till sig på den här kosten så är jag nöjd. att jag är gråhårig nu för tiden gör mig inget. Men någon "landningsbana" vill jag inte ha.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

EvaB
0

Tidigare rakade jag benen varje vecka. Nu varannan vecka och det är glesare. Det blir heller ingen vass stubb när det växer ut. likadant med håret under armarna. Huvudhåret däremot växer och frodas som tidigare.

Pasi
0

Inte mitt….jag rensar landningsbanan med trimmer!Skrattande

dcos
0

*asg*

Kia
0

Hahaha….

Gugge
0

skulle det vara så är det en välgärning, jag tycker jag börjar bli som skäggiga damen.

MegN
0

Jag har inte märkt något skillnad i kroppsbehåring, däremot märkte jag stor skillnad på huvudhåret under en period. Har alltid haft trolltjockt hår som min frisörska alltid "beklagade" sig över - hon fick tunna ur det med kniv m.m. för att alls kunna få till en frisyr som inte var pälsmössa. Men under en period, kanske c:a ett halvår efter LCHF-starten började håret tunna ut, så att det började likna "normala" kalufser. Men det höll bara i sig några månader, efter 2-3 hårklippningar (jag klipper mig var 6:e/7:e vecka eftersom jag har så kortsnaggat hår) var det tillbaka till det gamla tjocka igen.

Kanske hade jag även klenare kroppsbehåring under den där "ner"-perioden. Men eftersom jag extremt sällan rakar mig har jag inte så stor koll på den saken… (under armarna endast om jag planerar att ha ärmlöst - vilket jag ogärna har eftersom jag inte gillar utseendet på fettbulorna vid armhålen, och benen ibland på sommaren. I "bikinizonen" klarar jag inte av att raka mig, har testat några gånger men fick sån irritation att jag knappt kunde ha kläder på mig…).