Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3005 ggr
MegN
0

Tanderosion

Köpte tidningen MåBra idag, läste den nyss. Och log soligt när jag läste en artikel som varnade för tanderosion pga intag av sura/syrliga födoämnen. För i princip allt på varningslistan är sånt jag inte längre nyttjar. Läsk, lightläsk (som jag aldrig nyttjat), citronsyra, citrusjuice av olika slag etc etc. Först på 10:e plats eller så kom kaffe, och det har jag ju nyligen bestämt mig för att dra ner på.

Då kände jag mig rätt nöjd.

Däremot blir jag lite trött på MåBra eftersom så stort fokus läggs på viktväktarna och deras fettsnåla recept. Är det någon som har tips på tidningar som inte är fullt så jobbiga? "I form" har jag tidigare prenumererat på men köper inte längre pga deras tröttsamma fettskräck. Hur är det med "Hälsa" - är den lika omodern? 

Har tidigare prenumererat på den norska tidningen "Mat og Helse", men det blir jobbigt att läsa på norska i längden…

Pasi
0

Vi får väl starta en egen tidning som behandlar LCHF-kost/paleolitisk kost och hälsa i övrigt!? :)

Vargalyster
0

En egen tidning vore grymt!

Lowcarb/paleodiet

Ekologisk närproducerad mat.

Naturfolksreportage och reportage om traditionellt hälsosamma livsstilar.

Frågor om hållbar utveckling.

Vilken grej!

Margareta
0

Skrattande

Numer pensionär i Nynäshamn

Bengt-Olov
0

Jag är med… När startar vi?

magma
0

Åh vad kul det skulle vara med en sådan tidning, jag skulle stå först i kön för att få prenumerera:O)

ninara
0

Det var det första jag tänkte - en tidning för LCHF - o gärna andra "misstrodda" metoder inom hälsa/psyke…livslust… jag är med!!!

Kia
0

Det hade varit så spännande vilken vågad satsning det hade varit *L*

Pasi
0

Jag skulle varken ha något emot att jobba på en sådan tidning eller köpa den. Men för att finansiera ett sådant projekt så behöver man nog övertyga något tidningsförlag…det kanske inte är det lättaste. :(

Ra95
0

Kanske något för Jordbruksverket rent av, eller varför inte KRAV?

Gröna Gårdar borde vara intresserade av en tidskrift och hjälpa till med info i alla fall

Mervi
0

Det finns en tidning som heter 2000-talets vetenskap som tar upp en del av frågorna som nämns här ovan.

korseett
0

Hälsa är ok