Flört...
Bara provar… Hur ligger det till med flirtandet? Eller förekommer inget ´sånt´ här? *ler*
Nej, jag är gift… 
Nix, näver…är också gift 
Och jag lycklig sambo sedan 6½ år… =)

Det händer väl…

Nope, gift med den bästa.
ja, jag skulle behöva en flört…
. Efter att ha haft ett rörigt liv så har jag nog medvetet (omedvetet?) gömt mig lite… Ni vet -ensam e stark - stuket.
Men via nätet.. njee.. kanske e jag för gammal för att "tro" på det….
.
Men till alla er som har hittat den bäste - håll fast och skäm bort prinsen/prinsessan så gott ni kan!
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Hittade min Make på nätet vi har nu varit gifta i 3 år, så jag vet att nätet fungerar i alla fall. 
"You just have to belive…"
Min sambo och jag lärde känna varandra på en "halv"nördig sajt om Linux operativsystem. Det var alltså vårt gemensamma intresse just för linux som förde oss sammman. Observera, det tog flera år innan vi träffades i verkliga livet 
Eh nej vi är inga ungdomar längre nej 
/Désirée
Vore jag singel skulle jag inte bara flörta utan ragga för fullt på Kif! Här finns trevliga, pålästa, intelligenta människor som dessutom äter bra och i de flesta fall är både intresserade och kunniga i matlagning. Slår krogragg med hästlängder!! 
öhhh…. flirt? näää
Gift jag med, sedan mer än 23 år sedan. Men vi träffades för över 25 år sedan, via annons. Då var det nte riktigt "rumsrent" att träffas så (det var jag som satte in annonsen i aftonbladet).
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Flirt? Javisst, varför inte? Jag är singel. Skulle det falla sig så, skulle det vara kul. Säger som missaz, krogragg är överskattat!
Maulma vist kan man det .
Jag är super singel mot min vilja 

Instämmer med #8, förlovade mig nyligen med min nätdejt. 
Men man fick pussa många grodor innan man hittade en prins…
Ja det är svårt på nätet men går
Jag är gift! Tog den enkla vägen och sprang över till grannen där min drömprins bodde! 

Här finns inga grodor ens bara paddor.
Inte just nu…och kanske inte senare heller. Men visst finns här ett trevligt urval 
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Även blind höna kan ju finna guldkorn 
Den som söker den finner mfl
Hade jag varit singel och sökandes så hade nog Kif varit ett bra ställe att leta på, eller ngt annat ställe där det finns många som (iaf. någorlunda) delar min uppfattning om kost. Men sen är det ju mer som ska klaffa. 
Maken och jag träffades för snart 11 år sen. Jag 17 och han 22. Vi träffades via nätet (innan jag stötte på honon hade tyvärr hamnat snett med många andra lustiga typer där) och jag flyttade hem till honom innan jag fyllde 18.
Mamma kom med kotletter och annan mat en gång i veckan, som jag sen försökte tillaga. Gick inget vidare, så tyvärr blev det ofta gatuköket tvärs över gatan
.
Nu är vi gifta och har en underbar sexåring. Jag har lärt mig att laga mat och några gatukök finns inte i närheten. Hihi. Har verkligen hittat en klippa till man.
Just det ja, på tal om riktig mat, jag skulle ju koka kycklingbuljong idag kom jag på nu.

Singel här och flirtar gärna….både här och IRL…..
Men är ju iofs rätt blyg…men pratsam……kanske en udda kombination……

Själv är jag löjligt lyckligt gift men visst verkar det glimmra till mellan vissa nick härinne ibland, så möjligheten till flirt finns nog definitivt! :D
hittade min med på nätet, klart man kan flirta härinne, mitt svar gällde bara att jag själv inte gör det!
*råkar tappa en skiva bacon på golvet*
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Vad härligt att läsa allt ni skriver
.

Ja, vi har inte bara kolisar och bacon i tankarna, vi är vanliga människor också! 
#26 Hi hi å vovven snappar snabbt åt sig den… 
/Désirée

#30 Min hund skulle aldrig drömma om att ta något som legat på marken eller golvet. Det kan vara smuts på det.

#31 Tja, du det innebär bara att voffsingen är så domesticerad och förfinad att den knappast skulle överleva i en mer primitiv eller vild miljö. Vilket ofta är fallet med till exempel den fantastiskt vackra Salukin. Jag har ju nu 2 hundar med rätt mycket urhundsbeteende, dessa 2 gör sina val och ratar en del därför att de vet att vi ger dem annat käk, men skulle det bli ont om mat så skulle båda 2 vara som blixtar på allt ätbart. 
/Désirée

#32 Ja, fast som tur är så är inte alla Salukis så otroligt kräsna som min. Tvärtom faktiskt.
Hon har dock tagit några kaniner i sitt liv men inte katten äter hon någon form av rått kött för det.

#32 #31 Kan inte ni starta en hundtråd istället? 

Vi pratar inte hund, vi flörtar. 

Nä, vi ska sluta prata hund med. Det bara blev en avstickare… som det brukar bli i trådar.

#34 … eller ville du starta en hundtråd? Det är ju okej det med förstås. 

Nä, hellre en kattråd i så fall 
Jag insåg inte att ni flirtade. Ursäkta mig.

Men katter är också trevligt. Har 4 helt orasrena själv. 
Kan flörta med dig med om du vill. 

Jovars det hade varit något det.. att flörta altså.. om jag går till närmaste granne för att leta går jag nog vilse i skogen!
Måste man börja med Linux för att träffa en partner.. går det inte lika bra med Windovs?
Fast egentligen borde man kanske gå ut IRL, bland vanligt folk.. fast det e lite skrämmande.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Flirtande måste väl ingå i hormoniell kosthållning?

Jaa.. för att få en normal hormonbalans.. 
Nya raggningsrepliken; vill du följa med hem och äta och älska för hormonbalansen.. 

Den erotiska matsexscenen i 9 1/2 vecka med LCHF-mat skulle bli ganska ordentligt kladdig och förmodligen inte alls gå hem hos biopubliken 
Jag vet inte hur man gör när man flörtar! 
# 43
kan bara hålla med… Huuur flörtar man. hjälper ju föga att sitta på min sida skärmen o blinka med ögat som en tok….
. Antar att man ska säga uppskattande saker men då måste ju röstläget vara med oxå… hmm.
Jag får nog anmäla mig till en väx-till-dig-människa-o-börja-leva-o-lär-dig-o-flörta- kurs….
Monica
så blinkar du 
och så kan du skicka slängkyssar 
du får bara välja ut nåt lämpligt objekt 

Jag sitter ofta här som Lillie och Sussie…dvs kisar lite, vrider bort huvudet lite lite grann, sänker hakan något…. putar med munnen och spärrar ut näsvingarna. Men inget napp ännu….
Pennylane - Oj, verkar vara användbara tips! Tackar!! 
Måste nog öva.. funderar… 
Pasi
Hahahaha… 

#35: Aha, hundtricket!
Annars borde det ju vara smart att åka på vårkryssningen om man har spanat in nåt av nicken. Förra gången kramades det en hel del men mig veterligt hände det inte mer än så… den gången!
*asgarvar åt Pasi* Haha! Det kanske kan bero på de utspärrade näsvingarna att du inte får napp…? Vet inte vad andra har för åsikt, men enligt mig är det bland det mest osexiga som finns! 
jag håller å den gula ansiktsfärgen kombinerat med det röda hornen… tycker det är en smula avtändande! 
Kom att tänka på en sak.. Jag vågar mig inte på nätflirt för jag har hört att det finns så många farligheter därute. Konstiga människor!
Man kan råka ut för nästan vad som helst på nätet och vi har ju alla hört talas om LCHF-arna! Passar man sig inte så råkar man ut för en sån - och vips sitter man där! Hjärntvättad och fast i en sekt!! 

Ja det vore något de´, kaisakavat att blir helt bortflörtad av en fettig lchf:are och fast i hans sekt!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Ja men hjärntvättade behöver vi väl inte vara rädda för att bli; det är vi väl redan! Vi tror ju på att det är nyttigt att äta fett!!
Eller också har fettet tvättat rent i hjärnan på oss så att vi tänker klarare..?

Eller förresten är det väl så här; du blir helt bortkollrad av en välmående, viril(detta har det pratats om i andra trådar) gentleman som vet precis hur du äter och inte ifrågasätter dina val och dessutom käkar likadant själv, kan det bli bättre!!!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Tilda-T
Vad härligt det skulle vara att finna en man som just är med på LCHF tåget. Så fick man lite gratis motion med 
MissMullig - jag håller med 
Vi kanske ska starta en tråd - vi ensamma lchf-singlar….eller en blogg…
Monica
Varför är vi så "blyga" och "försiktiga" - it´s a whole world out there 

#57 Jaaa!! En kontakttråd!! 
Jag kör med min gamla vanliga, jag. Jag är en man i mina bästa år, tkr om msg skgsprmndr och är vän av tvål och vatten, förlåt: svål och vatten.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Mmmm en kontakt tråd är väll oki. Om det nu finns några singel män som törs skriva i den
… jag klär mig i jeans till vardags (vilket jag inte gör) men jag kan "klä upp" mig när det krävs (vilket jag inte heller gör)… 

Det gör det säkert! Fram med er nu bara!
*L* hur lockar vi hit dem då

Det är väl det som är problemet…..man måste vara listig!
Tja - lägesrapport…..
jag kan då meddela att i Bohuslän så blinkas det då inte med några ögon.. Jag har letat, tro mig…! Inte ens nån som av misstag blinkat till som fått skräp i ögat.. 
Nu hade det varit fint att vara född Björn så man fick sova fram i mars nångång…!
Så nu vet ni det… Imorgon så får ni blinka åt minst 3 okända personer och ge bort sisådär 5 st leenden…
Over and out
Monica

Det ska jag göra! Börjar nu 

Nu har jag suttit här i skogen o blinkat med huvudet lite på sned på ett förföriskt sätt.. det enda det har lett till är att jag blivit rödögd och fått nackspärr!

Zepp…..skickar många varma tröstkramar …….lite handpåläggning…och hoppas det känns lite bättre nu…..
Filar på min annonstext..
Fattig, orkeslös, medelålders dam utan vett, älskar kött, söker 12-taggare…
Vad tror ni om den startan?
kaisakavat
Den blir superbra…
För många år sen skrattade jag o pappa om en dam-sökes-annons i dagstidningen.. texten gick ungefär…Man med bäst före datum som har utgått, bor under bron med trampat jordgolv - söker kvinna med stor trädgård med hängmatta där jag kan vila mig i med en pilsner…
…bara man vet hur man vill ha det e det kanske inte så krångligt….?? 
Monica
Tja … jag är ju i alla fall man … (alltid nå't sa fan när han såg Åmål …)
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Att flörta är så kul! Men min magkänsla säger mig att min käre fästman inte på något vis skulle uppskatta det. Inte ens en liten oskyldig flört med en rolig dam skulle falla i god jord. Jag har nämligen upptäckt att på nätet har jag tendeser att bli lite homoromantiskt dragen till kvinnor. I verkliga livet är det något som är tooootalt otänkbart!*ryser lite*
Så..flört på er allihopa!
#74 - Du får väl flörta med fästmannen, då. Det kan ju vara rätt skoj, det med.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Varje dag! Och jag gillar det..men jag saknar mitt nätflörtande med flickor!*skamsen*

hmmm…… strange……men kanske kul. får nog aldrig veta då är obotligt patologiskt heterolagd

Här kommer min kontaktannons….
- Fattig, fet, ful och handikappad kvinna med utgånget datum
söker rik, smidig, sexig, snygg man som är i sina bästa år…..
Tror ni nån nappar…..
????
Vad tror ni om att lämna referens?
Jag har en väninna som brukar säga: "Varför är du inte man - jag skulle slå till direkt?!"
nenna31 -
Jag tror att du får napp! Och skriv inte att du är ful, vägrar tro på det!!
#76 - Du får väl göra en avvägning där, då. Mitt ex stod inte ut med att jag hade en crush på Sean Connery…

och … ptja … hon är ju mitt ex, som sagt …
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Men fy! Vilket ex! Fast iofs, så gillar ju inte min fästman min crush som jag har på Winnerbäck heller. Även om han inte säger något, så suckar han lite så fort jag sätter igång Solen i ögonen och bara suckar bedårat när jag ser karln!
Jo, jag har nog tungan utanför munnen med.
Vad ska man göra med dessa missunsamma kärlekar egentligen?!?
Mer än att pussa lite extra på dem då förstås..
#80 Inget konstigt med det.. Klart man reagerar på omkringspringande ögongodis!! Själv avvaktar jag ju att Johnny Depp ska bli lite torrare bakom örona, innan jag halar in linan.
Han får dock finna sig i att jag inte har ögon bara för honom. Man kan ju inte bara gå omkring och avvakta heller!

Just ja! Johnny hade jag glömt! Sambon brukar säga lite beskt att min älskling är på tv ibland..och då kvittrar jag alltid till svar"Vad gör du på tv, älskling?"och sen rusar jag dit och försöker låta bli att dregla..;-)

Ingen som har prövat nätdejting? Typ match.com, mp, e-kontakt osv. ?
#83 - Smart! 

raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Usch, så dåligt samvete jag får! Hädanefter ska jag bara dregla i smyg och pussa på sambon fleeeera gånger mer per dag!*lovar och svär*

Jag och sambon träffades via nätet och se var det ledde! I juni i år förlovade vi oss. Han är allt en goklimp, min man..
#84 - Jag provade, men det slutade bara med att jag fick jobb på stället i fråga.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Jag veeet..
Fast jag har ju gjort avbön från alla snyggingar som finns på tv nu..iaf officiellt..
Haha, och här var det grannen som kom över till mig…..
Har ni hört talas om hantverkaren som aldrig blev färdig? 
/Désirée
#92 - Jodå. Mitt ex' bror är väldigt lik mitt ex. När mitt ex' brors fru fick se mitt ex för första gången, sa hon att hon var som en kvinnlig utgåva av hennes man, varpå hennes man sa: "Jo, jag vet. Vi har samma rörmokare."
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Å så har vi ungarna som är väldans lika sopåkaren eller brevbäraren.
/Désirée
Ja om, jag säger OM jag skulle få för mig att skriva ihop en tocken däringa kontaktannons så måste jag ju börja med en klatschig rubrik som fångar intresset. Kanske:
Bättre begagnad brunbjörn bortskänkes!
Sedan ska man ju beskriva sig själv i positiva ordalag men samtidigt inte ljuga för mycket vilket är en svår balansgång. Eftersom jag anser att självironi är en av mina bästa egenskaper så blir det nog som det blir…
Det här med ålder verkar alla vara så fixerade vid så det är väl bästa att börja med det så är det överstökat och mot slutet har de nog hunnit glömma det.
"En lagom fet man i sina bästa år vilka för nuvarande räknas till yngre medelåldern men 'ung i sinnet' (dock gammal i minnet)"
Då har man lagt ribban och sedan är det bara att undvika den vanliga floskelfällan med innovativa omskrivningar:
"Jag ser lång ut på bra håll och är en hel del att gömma sig bakom när blåser. Funkar även som element eftersom naturen utrustat mig med HellyHansenNaturelle och en ämnesomsättning med stora värmeförluster.
Jag går att ha i möblerade rum men umgås endast i undantagsfall med andra människor i flock ty jag är världens blygaste exhibitionist. Är dock snäll mot djur. Häckar gärna på häcken framför datorn och sportar gärna med de på TV som springer, hoppar och sparkar.
Jag luktar konstigt - särskilt på blommor eftersom de envisas med att växa så långt ned. Jag är världens lataste arbetsnarkoman så därför jobbar jag jämt men inte så fort. Lagar gärna mat om den inte är allför trasig och kryddar allt med curry. Humör har jag men jag visar det aldrig för någon, nåt ska man väl hålla för sig själv! Humor saknar jag helt…"
Jag ska kanske skriva vad jag söker också och det kan man göra med en klassiker:
"Jag söker en snygg intelligent tjej med de rätta formerna. Kan även tänka mig en erfaren kvinna. En mogen, äldre dam går också bra, och i värsta fall även en kille"
Sedan skulle jag nog avsluta med ett P.S. för säkerhets skull:
"Om du blir intresserad av mig så kan du spara på frimärket för en som blir intresserad av en som mig är jag inte intresserad av"
Svar till: Du och jag om du står ut
Förresten… Nätdating? Är det när man går med i fiskeklubben för att få napp?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
flörta med mig

Done! Det är kul att flirta!
tack :)
men en flört som stannar vid flört är väl värdelöst?
#97 puss

Värdelös? Alls inte, det är de små händelserna som kan lysa upp en dag!

#99 ok..
pussar på insidan av låren 
Hrm… Allt som sker mellan stortårna får ni hålla för er själva!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Inte mitt fel.

Flörta är roligt! 
fast somliga har inget hum ocm gränser och vad som passar sig… 

Det stämmer.

Håller också helt med om det! 
Flört ska ske med en viss finess och lite fingertoppskänsla. 
Trodde detta var kolhydrater.ifokus, inte sängkammarn.ifokus…. 

men det står förstås var och en fritt att starta den och där kan man pussa i ljumskar och var man vill! 

maxiq -
Så rolig att tårarna rinner!

Vill inte bli pussad i ljumsken, det kittlas!

då får du hålla dig ifrån sängkammaren.ifokus
för där kan ALLT hända!!

… ja… fast det låter ju onekligen spännande…

jag är - alltså har du missat mig….
Maxiq - om du skulle skriva en liten bok.. jag gillar stilen.. När jag var tonåring så läste jag Dante o Tvärsan.. helt underbar, hopplös svenska…
… och ja, jag har gett bort 5 leenden idag!!!
Monica
ja, man blir lite som rôven… klôven!!
Maxiq, jag är INTE ETT DUGG INTRESSERAD av din kontaktannons, bara så du vet…
Det ÄR ju inte en kontaktannons, utan jag bara funderar lite på hur den skulle kunna se ut OM…

Åååh! Dante och Tvärsan! De böckerna läste jag också (istället för läxor) men jag minns inte så mycket av dem. Får nog gå en sväng på biblioteket och skaffa lite böcker att läsa (istället för att jobba) och bli lite nostalgisk…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Hans kontaktannons var en anti-kontaktannons. Kanske kontaktannons ändå om rätt adressat. Typ minus minus blir plus. Men den var rolig.
"Annars borde det ju vara smart att åka på vårkryssningen om man har spanat in nåt av nicken. Förra gången kramades det en hel del men mig veterligt hände det inte mer än så… den gången!"
Du menar att du har skvaller eller inside info?! 
Jag vet bara att jag blev inbjuden till en hytt av diverse förfriskade herrar, men ingen av dem var LCHF-are…och jag tackade nej, av olika skäl. 
Är förresten också singel…bara så ni vet. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag har en låda i källaren med en massa Danteböcker.. nån som vill komma å kolla??
(raggningsknep.. istället för etsningar..)
(Även ett oklart antal Biggles, Örnöga, Svarta masken, Kitty, e t c.. )

Åhh….vad härliga människor ni är……flirtar hej vilt…..
Tjena
Härligt att andra oxå läste Dante-böckerna…. borde funka utmärkt istället för att snurra på jordgloben eller etsningarna..Med min sjuka humor så får ju en intressant herre även kunna Asterix o Obelix på sina fem fingrar…
Video proboqne deteoria seqnor - jag ser o gillar det bättre men följer det sämre - har jag för mig, att jag lärde mig av Asterix…
Monica
#121 Läst Asterix på latin?? (ja, det har jag)
Hej Effie
Nej, men jag o bästa-vännen Maria lärde oss alla uttryck i Asterixböckerna för att vi tyckte dom var superroliga…Maria provade att läsa latin i gymnasiet men jag kommer inte ihåg vad hon tyckte om det…
Men vissa av uttrycken tror jag finns kvar i pannbenet.. men jag kan ha fel…
rätta mig gärna…
Monica
Det är år 2009 e.Kr. och hela Sverige är ockuperat av Livsmedelsverket…
Hela Sverige?
Nej! En liten webbsajt som befolkas av envetna LCHF-ätare vägrar ge upp.
Och där huserar bekantingar som raphanux, Effix, caisacavax, Moonix och … öh … Jennix …
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Da mi basia mille, deinde centum!
(flirtar på latin)
Nä visst nej!!! Jag flirtar ju inte här nej!!!
Pennylanux
Pennylane; vad betyder den där flirt-repliken…? Kanske något jag kan använda! Ja, på min sambo då såklart…. 
Det är rätt avancerad flirt iofs, men passar för sambos förstås!!
Ge mig 1000 kyssar, sedan 100!
(sen fortsätter det : sedan åter 1000 och sedan 100, de kunde allt , de gamla romarna med!!!)
Raphanus
alea jacta est…
då vill jag vara trubbisen för jag har ingen sångröst.. men det e klart…
Trubbisen fick heller inte vara med på festerna.. svårt val…jag kan vara bartendern.. liiite nytänkande va… whiskey on the rocks, Irisch coffee, rödvin eller vitt vin. basta! lätta drinkar att komma ihåg.. cheese cubes ölkorv o salami.. o nötter…
… och vår trolldryck?? äggmjölk??? hihihi
Moonix
alias
Monica

Citius, altius, fortius
'Pennylane, tycker du visst kan flirta..liiite iaf!
(Catullus skrev den kärleksdikten kanske på 60-talet f. Kr.)
*wink wink*
jooorå! Jag KAN!!! 

#129 - Trolldrycken är självskriven!
Hehehe … nu kom jag att tänka på mina latintimmar på 90-talet …
Vivamus, mea Lesbia atque amemus
rumoresque senum severiorum
omnes unius aestimemus assis …
Han kunde sin sak, Hasse Alfredson …
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Aww..livet är bra härligt när Pennylane flirtar..*suckar nöjt*
Hm, det retar mig enormt att jag inte kunde skriva det där på latin!!
Pennylane; det var mycket vackert tycker jag, och passsa ju utmärkt att säga till sambon! 
annasanna
(varför finns det inte en glad rodnande gubbe?!) 
lär dig hela då missaz!
Da mi basia mille, deinde centum, dein mille altera, dein secunda centum, deinde usque altera mille, deinde centum
det betyder som man nog fattar (?) efter det jag skrev ovan: sedan ännu 1000 till och sedan 100
3000300 kan du fixa det? haha
aut Ceasar aut nihili - aut LCHF aut nihili….
lågvattenmärke men i alla fall….
Monica
#129: Själv är jag en reinkarnation av Obelix, förutom flätorna då…
Maxix
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Pennylane:vete hundan, men det är faktiskt en gubbe man saknar! Jag menar, en sån rodnad med ett blygt litet leende. Underbart ju! Vem kan fixa sådant?!? Finns det någon gubbfixarmojsigrojsare?*funderar*
Pennylane; superfint! Men… det antalet kyssar får nog delas upp på X antal dagar! Annars föreligger risk för kramp i munnen… 
Maxiq
Om du är en reinkarnation av Obelix så är du min superidol.. Ingen kan väl bli så härligt sur som Obbe - bara för att han badade i äggmjölken som liten…
Har du Idefix oxå? eller en mjauix? eller ingentinx som kompanjon o följeslagare när du lägger ner (vild)svinen??
Moonix
Bara en ullig dammråttix…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
# 134 - "o!…vita vere suavis est ubi Pennylanea flirtat."
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Maxiq
dom e sällskap dom me.. ibland hälsar dom på här med.. men min mjauix Sigge-ix nyser när dom blir närgångna ….
Annasanna:
En blyg-gubbesom Obelix-kurs borde vi kanske fixa… kan ju blir 2010 stora fluga.. ut med alla hunk'sen och in med Obelixarna!!!
En karl för oss vanliga kvinnor!! 
Monica

Monica:
*skrattar* Jag är waaay ahead! Jag har en stooor, men något avmagrad, Obelixare här hemma! Dock utan flätor, men ett rätt gulligt skäggstubb har han!
vilka latinare vi är här, så otippat!!
Yeah
och bara för att förvirra lite…
Jag har som nr två på humorlistan Kalle & Hobbe..
och nr 3 Gusaf.. I'm not overweight - I'm undertall … är hans bästa, tycker jag..
Länge önskade jag mig en plastfigur av gustaf som den bemantlade hämnaren att klistra på fronten av bilen.. på den tiden en amazon…lacken var så matt att när det hade regnat så var bilen blöt i 2 dagar….det va tider det!! Inser nu att det var nog längesen jag läste en Gustaf… ooops
Guud så barnsligt…. roligt…. hihi 
Monica

#118 Nej, jag menade snarare att det kanske tänder till nästa gång!
Jösses, va kul
Det enda jag kan på latin är Collum chirurgicum.. tror jag.. och det var inte alls speciellt roligt. Jag landade faktiskt i en lerpöl!

Ja och så kan jag ju Veni Vidi Vici, för det sa min katt sa när han vann slaget vid Zela år 47 f kr.
Si memini fuerant,
tibi quattuor Aelia, dentes
expulit una duos tussis et una duos
iam secura potes totis tussire diebus;
nil istic quod agat tertia tussis habat
fri översättning:
Om jag kommer ihåg rätt så hade du fyra tänder, Aelia,
en hostattack drev ut två, och en två.
Nu kan du hosta utan risk i alla dina dager
för en tredje har ingenting mer att hämta!
#151 *ASGARVAR!!!!!!!!* 
#151 det där var väl inte Catullus; han skrev väl mest om Lesbia. Först lyckliga dikter när hon var kär i honom, och sedan olyckliga när hon tröttnat på honom.
Martialis? För det kan väl inte vara Horatius? (var står min latinska poesibok? Orkar inte googla på morgonen…)
Quid pro quo. Meminerunt omnia amantes. *blink till alla fantasifulla grabbar*
# 153 nä det var inte Catullus, vem har sagt det? Det var da mi basia mille som var Catullus! Martialis har skrivit om stackars Aelia ja!
Tjejer: Jag tror att ni har missuppfattat det här med Latino Boys…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Klart man är en latino boy…
post laboram iterum domum ibo me in balneo sedeboque aquam vitae caledonicam bibens miscellaneam musicam audiensque. nonne in hoc mundo vere mulier hydatanthrophobica est e solitudine mea me salvare potens mecum laetitiam in vita quotidiana capere volensque?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
jag tänder mer på en som kan citera Catullus än en som kan stöna Livin' la vida loca… hahahahaha
eller Cicero för den delen 
Pennylane; du är kanske som tjejen i "En fisk som heter Wanda"…? *fniss* 
#158 - mnja, latino eller inte, jag stönar nog helst "livin' la vida lowcarb"
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
#158 och #161 Om någon låt ska stönas är det väl Samatha Fox´"touch me"! Finns inte bättre låt att släppa lös sitt stönande i! "livin´la vida loca" har väl inte så mycket stön i sig…?
#162 - Jösses - den hade jag glömt bort! plötsligt gjorde jag en sekundsnabb tankeresa tillbaka till - huvvaligen … den där tiden när teven bara stod på och valfriheten var liten.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
nä det kanske den inte har, det har du rätt i *byter genast ut stönar till brölar*!
hm, boys
jag kan ju bara asterixlatinet -vill nån översätta.. känner mig ju som ett fån från landet, helt plötsligt.. och samatha fox.. finns det en tråkigare låt?.. fast det e klart… jag e ju själv tjej… nåja….
gillar fortfarande talking heads - burning down the house… jag….
Monica
Jag ger upp, här har man inte en susning.. Collum Chirurgichum verkar inte imponera och man fattar ju varför..
Det finns andra "språk" än latin dock…
..som jag är mycket bättre på!
m… men *snyft* … jag vet inte vad "collum chirurgicum" betyder …
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
jag tror att jag haft det!
nej min hette collum anatomicum!
stödkrage?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
njet! Mitella
alltså jag använde mitella när jag hade drabbats av collumet
trodde du att jag hade brôte hôvve!!?? 
raphanus - var inte ledsen för det!
Collum Chirurgichum = överarmsbrott
Jag knäckte armen när jag ramlade av en häst, landade i iskall lerpöl. Brottet var direkt under ledkulan längst upp. Spikades ihop från axeln och ner genom ledkulan in längs överarmsbenet. Inget gips och nej - jag fick INTE använda mitella.
Har ett jättecooolt ärr…
Har andra coola ärr åxå!

#174 - aj då … det låter som det gjorde ont. inga benbrott här, men väl tre ganska feta ärr. två på magen och ett bakom örat. ska vi jämföra?

raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Jag har inga benbrott, men väl ett ärr i ansiktet från ett hundbett när ajg var 1,5 år gammal. Jag har dessutom druckit mig snygg nu på några goda glas rött!
Kan inte latin, men är väldigt duktig inom rehabilitering! (pluggar ju rehab.vetenskap) Någon (man som kvinna) som nappar…? Har iofs 3 ungar och sambo, men va 17! Lite nätflört sådär…? 
jag fick ha mitella men skulle helst inte ha det men hade i början ändå mest för att folk skulle se att det var nåt och inte kanske knuffa till en för det gjorde vansinnigt ont. Om nån gjorde det. Mitt brott var också på överarmsbenet men inte under knotan utan rätt igenom knotan längst upp på överarmsbenet.
#175 Sällskapsleken Jämföra ärr - mycket trevlig. Ungefär som leken Leka doktor.. 
Jo, det gjorde ont - men de var snälla, jag fick sova när de spikade! 
Pennylane - Aj!! Jag hade två småbarn som kom springandes till mig som barn ju gör.. "Mammaaa" - tjoff rätt i en! Ajajaj! 
Det fanns en kontakttidning som hette Allkontakt. En av dessa annonser slutade giftermål och 2 barn… i alla fall för mig ;-)
Jag fick inte sova när de sydde mitt hundbett, fick inte ens en rimlig bedövning trots att jag inte ens var 2 år. Jag var nämligen så söndertrasad och blödnade så de sydde innan lokalbedövningen hunnit ta. Kommer fortfarande ihåg att det stack och att min mamma sa att jag skulle vara duktig och ligga stilla - så då gjorde jag det trots smärta och rädsla. Läkrare och sköterska hade aldrig haft en så tapper patient; de tog t.o.m in arbetskamrater för att bevittna min duktighet kommer jag ihåg…. *minns barndomens duktiga dagar*
Missaz - wow…
När jag var liten (på stenåldern) så ramlade jag oturligt. Hamnade på en brits med en stressad läkare och i ivern att undersöka mina sår blev jag så rädd att jag fick tag i tyget på mammas klänning ungefär i midjan och lyckades riva sönder hela den.. Hon var inte impad, kan jag säga….
Monica
Idag skulle jag behöva en kul-tur-fikapaus.. ämne - Humor.
Jag har länge lurat på att ge mig ut på nåt skoj som typ ståuppkomik eller buskis eller nåt och nu banne mig så har det hänt.. Mina bröder o jag ska till Gbg i slutet av månaden o kolla på stefan o christer.. ser fram emot det, fastän det inte riktigt är min typ av humor…
Monica
#182 - Mm. Stefan och Krister är som skvallertidningar. Alla konsumerar dem, men ingen erkänner det. Själv är jag barnsligt förtjust i den orangeklädde karaktären Birger.
Men, som sagt, säg inte det till nån!
Ha det så kul i Götet!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Raphanus
det är just Birger jag inte klarar av…jag bara inte har just den humorn… tyvärr, de andra karaktärerna går ju an, tycker jag.
Någon som kommer ihåg Ivan Boring? en av killarna som ibland är med stefan o krister (på tv) gjorde den karaktären för lääängesen.. (80talet?).
Monica
#184 - Ajdå, då får vi hoppas att de andra på scenen lyckas skyla över Birgers svada med något mer behagfullt.
Ivan minns jag inte, men jag tycker att Belgiens förre premiärminister Guy Verhofstadt är skrämmande lik Blyge Örjan.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
#185 Haha, det var han faktiskt! Jag har någon slags hatkärlek till Stefan och Krister och liknande humor… Antar att det beror på vilket humör jag är på. Eller nåt. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det här var en väldig blandad tråd…latin och benbrott och humor…
Raphanus;jag tror jag lyckades läsa ditt latin åtminstone delvis - skulle du dela med dig av din uisge beatha, eller är avsikten någon annan? Jag är impad att du fått ihop en text på latin; jag klarar bara kortare citat från Catullus, Horatius och även Bibeln.
Jag är väl den enda svensk som inte kollar på Stefan och Krister. Och som inte läser skvallertidningar ens hos frissan.
Latin och benbrott - ny buskisföreställning på Vallarna nästa sommar, kanske?
#187 - Jodå, jag delar mycket gärna med mig av min uisge beatha. Och vad beträffar latinet är det ju ganska hemsnickrat och inte i klass med vare sig Catullus eller Horatius. Men huvudsaken är ju att du förstod, och det gör mig impad.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Effie, jag tittar inte heller på Stefan och Krister och jag läser inte skvallertidningarna heller, men jag är ju bara halvsvensk så det kanske inte gills?
/Désirée
#189 ja, jag har ju lite norskt påbrå; det är kanske därför…?
#188 Få romare var nog i klass med Catullus och Horatius, så det är en väl hög ambitionsnivå

#188 Den hade jag definitivt gått och sett! Tycker om Vallarna, fast har inte sett någon föreställning utan bara tränat hund där.
Var är alla singlarna?

Här är en singel…..eller vet inte riktigt….får ju herrbesök ikväller …..
aj aj då nenna31 kanske luras du nu*L*

mmmm…..vem vet vad det leder till……

Får faktistk både flörta och till viss del träffa andra fastän jag är gift. Fungerar bra för oss båda. 
Flikkan77 är ni poly?
tja
här sitter en singeltjej.. på senare tid har jag starka funderingar på att göra nåt åt det.. får nog börja leva utanför min lilla glasbubbla… men fan så svårt att ta sig ut… men jag funderar i alla fall.. 
Monica
Monica… Att du funderar på det är en bra bit på väg! Och vad har man att förlora på att ta steget? inte mycket utan snarare tvärtom 
Maulma
Jag vet att världen bara väntar..
men nåt bara hände för några år sen. Jobbade stenhårt på DHL i 6 år och var totalt slutkörd varje kväll kl 17.. Utan att förstå varför, så avvecklade jag det sociala livet och även kompisar.. flyttade ifrån tätorten för att komma närmare jobbet (!?) och partyprinsessan gick i graven på något sätt…
Nu nästan för två år sen, bytade jag jobb till ett mycket bättre och lugnare - jag blev stins… fast numera heter det tågklarerare.. och dessa två år har varit som honung för själen. Fastän jag har jobbat mina extra 200 ö-tidstimmar så börjar jag få energin tillbaka men då har en annan lustighet inträffat..
Jag ser inget fel i att sitta själv under helgen med katten och tvn som sällskap. Själv skyller jag på att jag håller på att bli gammal…(!!??). Trampar mot mina 44… Men de sista veckorna så har rastlösheten börjat rycka i en tå och jag får innerligt hoppas att den sprider sig..För jag älskar att vara ute o bugga och prata o skratta med folk.
Jag antar att jag har behövt denna "glasbubbla" för att orka vardagen, men vardagen och jobbet tog över mitt liv och utan att erkänna det så var jag nog med starka steg på väg in i den berömda väggen ( nån som vet vilken färg den har?) och kanske klarade jag av att gira undan i sista stund. Körde huvudet i väggen rejält -95 och ville inte upprepa det misstaget men på något sätt så höll jag ändå på att göra det.
Just denna tråden har fått mig att tänka mycket. På gammal humor, härliga och galna gamla kompisar som jag inte träffat på jättelänge och kanske aldrig kommer att träffa igen, Jag har tänkt på ställen jag har bott på och framför allt.. jag har tänkt på hur annorlunda mina sista 8 år har varit och hur jag ströp den ena aktiviteten efter den andra - bara för att orka jobba… och nu inser jag väl att det inte var 100% smart utan en stor del korkat, faktiskt.
Det blev en lång text - så går det när fingrarna får löpa fritt över tangenterna. Det finns en sajt som heter sockerdricka.nu - en dikt/posei/berätta/foto - sajt som jag har läst mycket på - för när man tycker att livet är grått så finns det alltid någon annan som har upplevt värre saker…

Monica
Monica - det var det finaste jag läst på länge från en livs levande människa - det du skriver är med all säkerhet igenkännande för många… go girl! 
Babo
tack för din fina kommentar
den värmer
Monica
min vägg var en grushög, men jag upptäckte att det fanns en väg förbi, det finns det nog alltid! bara man hittar den! Lycka till!

MissMullig: Ja, lite åt poly-hållet kan man nog säga att vi är.
Pennylane 1
tackar - jo jag börjar inse det.. letar efter startknappen så maskineriet kommer igång…
men det e trööögt..
Monica
Tack Monica för att du delar med dig! Känner igen mig i mycket av det du skriver. Min "vägg" upplevde jag förresten som en frostad glas-burk som jag klev in i… och dit vill jag aldrig mer tlllbaks!
Det sägs ju att man går starkare ur kriser och på sätt och vis kan jag nog tycka att jag gjorde det men med en ökad känslighet. Fast egentligen så är det nog mycket i den känsligheten som styrkan ligger… för det är ju den som gör att jag numera känner igen signalerna på ett tidigt stadium.
Fram för mer lätthittade startknappar till trögstartade maskinerier och mera livsbejakande flört åt folket! 
Marina

monniq……känner igen mig…..
För mig har det varit tre år som jag levt som jag själv säger ….som en zombi……jag har efter två ryggoperationer och många mycket starka tabletter…åter börjat få mitt liv tillbaka……Allt detta har hänt efter att jag ändrade min kost till LCHF ….Jag har minskat mina mediciner, slängt min krycka ….och återigen börjat leva ….och tro det eller ej ….men jag har tom börjat träffa en man igen…
Vad det leder till får tiden utvisa…..vi lär känna varandra…..umgås och hittar på lite kuliga grejer….och jag njuter och känner att jag lever igen….vilket jag aldrig trodde skulle hända igen…Strax innan jag började med LCHF-kosten var jag så dålig så jag var nära att börja använda rullator…..så dessa åtta månader har verkligen förändrat mitt liv….
Så när man minst anar så vänder skutan…och denna gång var det åt rätt håll för min del….
Solen skiner trots att det är mulet ute…..

Låter jätteroligt Nenna! Är glad för din skull. 

Feles summa in arbore sedet et cogitat.
Servi et ancillae in culina laborant, sed cibum non inveniunt.
Se där mina samlade hågkomster från gymnasiestudierna!
Nenna 31
Jag hoppas att solen skiner varje dag hädanefter i ditt liv.
och håller såklart tummarna för dig…
Monica
är inte våren här snart?

Jo, våren kommer snart, det ska bara vara jul först! 
vill ligga

Gå och lägg dig då.
Det behöver du väl inte vänta på våren för.
hmm ja om det va så jag mena
Hahaha… 

ja vill ha kravlöst sex med en främmande kvinna/tjej

Mooniq……Tackar ….
Ja det kan ju knappast bli värre än de senaste tre åren…..innan lchf-tiden (mars-09)….så nu styr jag mot kärleken igen…..

Frigge: Köp en uppblåsbar och låt bli att döpa henne så blir det både kravlöst och anonymt. Övriga önskemål får du uttrycka i något annat forum!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

maxiq…….håller med dig ……
Tack Maxiq! 
jag är väldigt snygg med fina muskler
maxiq; *asgarvar!* Mitt i prick! 

Men frigge, hur gick det med din killkompis du förförde?
Annars tycker jag Maxiq idé var toppen! 
det gick jättefint flikkan77.
jag är även välhängd
Men ge dig nu frigge! 
haha
frigge - Vad är roligt? Att du själv spårar ur och gör bort dig? 
Det finns en ny bok som heter "Alla får ligga"…. av Henrik Fexeus… edit ; lär sig förförelsekonster…
eller så här kan det bli…. "som man bäddar får man ligga"… 
jag har inte gjort bort mig
men du har tydligen inte förmågan att uppfatta nyanser, det är ganska många steg mellan flirt och "pang på rödbetan"
jag vet, men det är inte att göra bort sig :)
jag är pang på men den som nappar får massa riktigt flört istället
hmmm… nu är ju inte ytan allt men med ledning av din bild borde du ju inte behöva vara så desperat!
Inte avsett som någon invit!
jag firade min åttonde bröllopsdag i går och jag är inte polygam… 

Grattis Pennylane! 
Nej precis Pennylane. jag behöver inte va desperat. och är inte det.
Utan bjuder ut mig till snälla damer på LCHF forumet bara :)
tack flikkan!
Som ren välgörenhet då frigge, så ädelt av dig! 
det är jag.. snäll som bara den 
Var ju tvungen att kolla in bilden på frigge och kan inte säga varken bu eller bä om utseendet med ledning av kortet. Däremot anser jag att raggningsstilen har mycket i övrigt att önska….. 
Missaz - "ärlighet varar längst"… 
babo; förvisso, frågan är bara om man ska pådyvla intet ont anande, oskuldsfulla LCHF:are privat information om huruvida man är välhängd eller inte, och att man vill nuppa på ett forum som detta…. 
"välhängd?" - kommer osööökt att tänka på kött!
#242 *asgarvar* Ja, dött kött ska vara välhängt!