Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 7051 ggr
konichiwa
0

problem med evitamin.se

Jag har beställt och betalat varor hos www.evitamin.se (betalat med visakort) för 2 veckor sedan men får inga varor och de svarar inte på mail.

Så länge jag inte fått något livstecken från dem vill jag varna alla för att handla hos dem.

ernie
0

Jag beställde för tre veckor sedan och har inte heller fått mina varor. Jag valde dock att betala mot faktura så jag har inte betalt någonting än, och det mail jag skickat har jag fått svar på.
Rekomenderar inte heller andra att handla där.. Verkar inte helt seriöst. I mailet jag fick stod det att dom har många beställningar just nu och det är därför det tar tid.. kanske ska man ha överseende men på hemsidan står det upp till 7 dagars leverans och det har nu gått 21  - inte ok enligt mig.

AnneMi
0

Jag fick mina varor efter 5 1/2 vecka. Det är väl länge när de lovar leverans inom 2-5 dagar.

finntroll
0

Tack för info! Jag har registrerat mig som användare där men inte handlat något ännu - och tänker inte göra det heller.

missaz
0

Jag beställde där på faktura och de är samma företag som bodystore märkte jag på gironumret, så jag tror inte ni som inte fått era varor är lurade (bodystore är ju seriösa). Däremot tog det en del tid innan varorna kom. Tog ca 2 veckor för mig.

Jag förskottbetalar aldrig på kort om inte jag vet att företaget är seriöst, tar alltid på faktura för att undvika att bli lurad…

konichiwa
0

Bra att få lite feedback här, de är alltså normalt sena.

Vilket ställe rekommenderar ni istället (på nätet alltså)?

finntroll
0

Jag beställde senast holistic d vitamin via shopping4net, det var i alla fall snabb leverans, har ofta beställt kontaktlinser åt mina döttrar därifrån och det har aldrig varit problem.

evacarina
0

Jag har beställt flera gånger från naturligt.se. Bl.a holistic d vitamin. Sist tog det fyra dagar.

greensis
0

Första gången vi beställde från e-vitamins.se gick det jättesnabbt. Den här gången har jag inte hört ett liv på 3-4 veckor, och gick till slut till hälsokosten och köpte d-vitamin där. (ganska irriterad).

Men köpte på faktura denna gång, så ajg ligger i alla fall itne ute med pengar.

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Och sist som jag beställde på shopping4net så tog det en oändlighet och när jag mejlade fick jag (trevligt formulerade men) helt felaktiga besked om leveranser. Så det är nog olika från ställe till ställe.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Wildrat
0

Betala med kort är ganska säkert. Man kan få tillbaka pengarna då, vet inte riktigt hur men om ni ringer till banken kan ni nog få hjälp…

missaz
0

Hur går det för er som väntar på varor från evitamin? Har nämligen själv beställt igen idag och är fundersam på hur länge man behöver vänta denna omgång…

Glennart
0

Crap. Jag beställde också därifrån. Bara att vänta ett par veckor då.

lizaohman
0

Det är ett riktigt skitföretag, ärligt talat. Jag skrev och skrev och till slut fick jag svaret att det var ett glapp i deras leverantörskedja. Många veckor utan kokosolja blev det. Jag hade beställt 7 stora burkar, så jag hade ingen direkt lust att beställa någon annanstans ifrån dessutom. Och betalat i förväg hade jag. Nä, aldrig mer e-vitamin.se

konichiwa
0

Jag skrev ett mail och hotade med polisanmälan igår.

Fick svar efter ett par timmar att jag väl inte väntat så länge.

Jag mejlade tillbaka med alla datum från det jag beställde/betalade till olika mail fram till nu.

Idag fick jag en 'pudel' på mejlen. 'Allt är deras fel, jag har fått vänta oacceptabelt länge och nu kommer mina varor'…

Vi får väl se hur lång tid det tar men jag tror nog att det kommer imorgon :-D

Leifemil
0

Jag handlade D-vitamin i kapslar med olivolja. Levererades dagen efter. Vitaminvaruhuset heter det. Verkar funka bra!

ASD66
0

Jag beställde också från e-vitamin för att de hade så kort leveranstid. När inget hänt på 16 dagar mailade jag dom och makulerade min order. Beställde från mabrapostorder.se i fredags och fick allt idag, måndag.

Pasi
0

#16 Måbrabutiken är väldigt bra, tyckte även jag.

kerla
0

Även jag har beställt och väntat i två veckor. Än har inget hänt..

Robin1973
0

japp! kunde ha varit skrivet av mej! jag har beställt där 2 gånger,fick inga varor första gången,trodde det hade med att göra att jag bytt adress så jag beställde en gång till,inga varor denna gången heller fören jag maila dom, det kom till slut!

Glennart
0

Jag avbeställde mina. Onödigt att stödja ett företag med värdelös service.

ernie
0

Avbeställde mina också.

odezza
0

Dom skulle bara veta att dom "avhandlas" på ett forum med över 5200 medlemmar… Flört

Jag har inte beställt något från evitamin.se, och efter denna tråd tänker jag inte göra det heller. Glad

"still lost in space and time"

missaz
0

Det sura är ju att jag vill ha min cocosa extra virgin till ett någorlunda pris och hittar inget annat ställe… Bodystore och gymgrossisten har ju haft slut i månader! (antagligen för att kunna sälja den lite dyrare genom sin sida; evitamin…)

konichiwa
0

Idag kom fortfarande inga varor så jag skrev att jag avbeställer och vill ha pengarna tillbaka omedelbart.

Fick svar att det var skickat och att jag får allt för halva priset.

Det känns inte bra. Litar intepå stt det händer något längre.

Återkommer med rapport.

Men aldrig mer handlar jag hos e-vitamin.se

konichiwa
0

Inga varor idag heller, nu är det snart 4 veckor sen.

Varje vecka skickar de ut nya glada nyhetsbrev (för att få nya kunder att betala in pengar antagligen)

Har talat med min bank om återbetalning och de rekommenderar mej att polisanmäla dem.

Det gör jag imorgon om inte varorna kommer med posten.

Jag har mejlat och talat om för e-vitamin vad jag tänker göra.

konichiwa
0

Har just fått mejl från e-vitamin att mina varor skickades i fredags med Schenker och ska komma fram imorgon.

Vi får se.

kerla
0

Fick ett mail igår av dem där de skrev att förseningen beror på att jag beställt nicotimell. Tvivlar starkt på att alla ni andra har gjort det. Jag la till det för att få det fraktfritt (fortfarande röksugen ibland).

Jag besvarade mailet, bad dem skicka övriga varor och betala tillbaka för nicotimell samt att bekräfta mailet.

Det har dem inte gjort.

konichiwa
0

Min erfarenhet är att de bara svarar på mail när man hotar dem.

aranels
0

Tack för denna uppmärksammelse, har nämligen beställt fiskolja där till barnenför ca…….. 7v sedan. Har tryckt på flera ggr men bara fått de svar som ni alla nämner här. Ska säga till dem att jag inte accepterar detta utan kommer att polisanmäla dem om inget händer

Solstorm
0

Jag beställde en burk Cocosa den 29 september. De drog pengarna ögonblickligen från kontot. Den 8 okt mailade jag och frågade efter min beställning och fick svar att de haft lev.glapp men att varan kommit in den eftermiddagen. "Vi packar och skickar i morgon." Det var den 9 oktober och jag har fortfarande inte fått min beställning. Nu mailade jag att jag häver köpet och att de omedelbart ska återbetala mina pengar. Får se om jag får något svar!

missaz
0

Nu har jag fått en bekräftelse på att paketet är på väg. De sände även med kollinr så jag kunde spåra paketet och det var mottaget av shenker idag. Jag gjorde beställningen 20 oktober och skickade ett ilsket meil till dem igår om att de började bli ryktbara över hela internet för sin dåliga service och ovilja att skicka ut paket…

Jag beställde på faktura…

aranels
0

Jag skrev igår kväll till dem att om inte mitt paket kom till mig inom ett par dagar så skulle jag plisanmäla dem. Dessutom så sa jag att jag inte är den enda som har haft dessa problem med dem. Jag gjorde min beställning den 16/9!!!!

Idag fick jag ett svar att paketet är skickat och jag hade också fått ett kollinr. Man blir ju jkligt sur när man dessutom betalt och väntar på paketet.

Tack till den som tog upp detta

MillisB
0

Beställde D-vitamin från shopping4net, fick varorna (hit till Norge) på bara fem dagar. Helt suveränt, jag är jättenöjd!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

konichiwa
0

Jag fick ett kollinr från dem igår och har sett att en avi skickades ut idag.

Bör alltså ha avin imorgon OCH mina varor.

Så varför är jag inte glad?

Tycker att det här har varit en väldigt obehaglig resa med e-vitamin.

Jag kommer att vara väldigt försiktig med att handla på kort från svenska internetföretag i fortsättningen.

Jag har de senaste 6 åren ofta (minst 3 gånger i månaden) handlat över nätet från USA, Australien, Tyskland och England bland annat, för mitt företag,  och betalat i förskott med kort. Aldrig haft några problem.

Aniara4
0

Skriv till Plus så att fler kan bli varnade!

Glennart
0

Fan vad efterblivna de verkar vara på detta företag.

Jag fick ett mail igår om att min order var skickad. En order som jag redan för mer än en vecka sedan avbeställde och fick svar inom en timme att "din order är makulerad".

Jag behöver fortfarande d-vitaminet och har inte beställt från någon butik så jag kommer att betala för dem ändå. Jag borde egentligen skicka tillbaka dem och handla någon annan stans men jag är för lat.

kerla
0

Jag fick också besked om att det var skickat igår och ett kollinummer att följa.

"Man kan bara förlora sitt goda rykte en gång" och det har dem lyckats med ordentligt.

almera
0

jag beställde varor den 10 oktober har inget hört än så nu blir det att ta kontakt och avbeställa tur att jag valde faktura

missaz
0

Jag fick mitt paket igår… Gick ju inte SÅ sakta för mig som för många andra, kke för att jag beställde på faktura…?

konichiwa
0

Jag hämtade mina varor idag.

Typiskt nog har posten slarvat bort avin men eftersom jag visste att det hade kommit till utlämningsstället så gick jag dit och frågade.

Ägaren (?) lovade mej 50% rabatt men jag har inte sett några pengar ännu. Jag bad inte om det utan han erbjöd det själv.

Säkert för att jag bråkat så mycket:-)

Solstorm
0

Jag fick det jag beställt i torsdags. Exakt en månad tog det! De kanske har lyckats anställa lite folk så de får iväg beställningarna nu.

När jag fick paketet var det väldigt stort för att innehålla en burk Cocosa så jag tänkte att jag kanske fått två burkar som kompensation men det var bara en massa papper som utfyllnad. Jag tänker i alla fall inte handla därifrån igen.

almera
0

jag avbeställde mina varor för en vecka sedan och idag fick jag meddelande att det är på väg ,vad gör jag när jag redan köpt nya på hälsokosten här i stan

missaz
0

#42 Kontakta dem och stå fast vid att du avbeställt! De får väl ta tillbaka varorna helt enkelt. Fick du någon verifikation från dem att du avbeställt? Då har du ju den att visa upp, annars har du väl det skickade mailet från dig kvar, där finns ju datum. Du ska inte behöva stå för deras misstag!

kaisakavat
0

#41 Aha! Där är förklaringen! De har slut på vettigt emballage, de har inget att packa grejjorna i.. Flört

LatMask
0

Ser att evitamin poppar upp stup i kvarten som annonsör - kanske bäst att putta upp den här tråden som varning!

LatMask
0

Jisses vad allt uppdaterar stup i kvarten,,,bäst att hänga med…

konichiwa
0

Jag blev lovad hälften av pengarna tillbaka för att det dröjde så länge (deras ide, inte min).

Tror ni att det kom några pengar?

Rätt gissat.

LatMask
0

Det var då rackarns vad de annonserar…!

Adur
0

För mig tog det ett par veckor att få varorna. Känns lite ovanligt lusigt i internetvärlden - nu för tiden är man ju van att få prylarna efter två dagar.

Väl förpackade var de onekligen. Bubbelplast och silkespapper i mängder. Men hellre det än motsatsen i alla fall. Glad

LatMask
0

Hur är det med evitamin - har de bättrat sig?

ulrika07
0

Hej, jag heter Claes Blomqvist och är ansvarig för butik och kundtjänst på evitamin.se. Det är ingen trevlig läsning när man ser att våra kunder kommit i kläm på detta viset.

Vårat mål är att se till att erbjuda ett riktigt bra sortiment, bra priser och så snabba leveranser som är möjligt. När det gäller det sistnämnda har vi inte klarat av våra uppsatta mål. Detta beror på en kombination av att vi bytt plattform, logistik när det gäller plock & pack + att när man har ett sortiment med över 1.500 produkter så är det alltid någon produkt som är slut i lager. Vi har jobbat hårt sista tiden för att hålla koll på detta och inaktiverar produkter som inte finns i lager eller kan levereras inom ett par dagar. Vi är inte riktigt framme ännu men jobbar på detta konstant. Orderingången har ökat vilket gjort att vi jobbar 7 dagar i veckan för att hålla takten med alla beställningar.

Är det någon som vill ha direktkontakt med mig får ni gärna ringa eller maila på: claes@evitamin.se eller direktnummer 0736-995747

Hoppas verkligen att vi i framtiden kan återvinna fötroendet för de som inte fått den service och support som vi hela tiden strävar efter.

Mvh Claes/evitamin.se

missaz
0

#51 Tack för detta svar! Att gå ut med förklaring här tycker jag känns seriöst och kan nog kanske hjälpa till att återvinna förtroendet för er.

Fråga; varför har du ett kvinnonamn som alias? Ser lite märkligt ut.

mikethebike
0

Har beställt massa produkter från evitamin, en del som skulle vara som julklappar en del till mig själv. beställde den 30 november, idag är det den 22 december. själv tyckte jag att jag var ute i god tid… På alla de produkter som jag beställde stod det en leveranstid 2-5 dagar. Det som är skrattretande är att det fortfarande står samma sak idag! Skickade mail om detta den 11/12. Fick då som svar den 12/12 att de ursäktar förseningen men att den nu är levererad. Fick då ett kollinummer att söka leveransen på Schenker, det står då "Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändaren" vilket betyder att evitamin skickat informationen till Schenker om att de ska skicka ordern men det betyder inte att den är skickad. idag den 22/12 står det samma sak. Skickade ett mail den 19/12 att de antingen skulle skicka ordern senast den 22/12 eller kreditera den och återbetala mina pengar. Det står fortfarande samma sak när jag söker på kollinummret och något svar på mailet har jag inte fått. Anställ fler personer kanske? Ska testa att ringa på Claes mobilnummer imorgon och se om jag får något svar. Återkommer om detta

we have some serious trust issues u and i

missaz
0

#53 USCH så illa! Jag trodde allvarligt att det skulle bli bättring när de skrev här, men tydligen inte! FY!Skrikandes

LatMask
0

Funkar e-vitamin numera? Hälsan tiger still, brukar det ju heta…

Margareta
0

Jag har beställt och fått varor av dem vid ett flertal tillfällen. Jag har aldrig betalat i förskott utan med faktura. Jag beställde häromdagen - sådant som inte gör något om jag får det snabbt eller ej. Jag återkommer när jag vet.

De måste fått en otrolig orderuppgång sen de började annonsera här på iFokus.

Numer pensionär i Nynäshamn

KatarinaK
0

Jag beställde av misstag därifrån idag och betalade i förskott, hoppas att det inte blir strul nu.

BattleBitch
0

Här sitter jag med varor beställda för 900:- och redan betalda … Jag tänker anmäla dom till KO idag. Kan man polisanmäla? Tänker gå till dagspress sen och varna andra helt klart… Jag är så SUUUUR!!! Någon mer som väntar på varor?

BattleBitch
0

Har lagt en Polisanmälan nu och ligger även ett mail till KO med anmälan på falsk marknadsföring & bedrägeri… Så förbaskat surt att inte Claes bara kan sköta sitt jobb!

missaz
0

#59 Mycket märkligt detta… vi som beställt på faktura har ju fått våra varor i någorlunda tid. Hmm… man kan ju undra varför! Rätt att anmäla tycker jag.

BattleBitch
0

Då har jag fått mer info, Killen som är VD sitter som VD i andra aktiebolag som har hundratusentals kronor i skatteskulder, utmätning m.m… även evitamin har skulder hos fogden på snart 100 tusen…

SÅ!

VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING - VARNING -

Jennix
0

#61  Mmm, nog för att det är lätt att tro det, men du kanske kan posta lite fakta som stödjer detta uttalande?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Buttercheek
0

Jag beställde också därifrån, kokosoljan och någon till produkt, tog i och för sig inte så himla länge att få grejerna, men längre än lovat.

Har också som er andra handlat från Bodystore, Gymgrossisten och Shopping4net och det är betydligt bättre ordning på dom! Handlade en parfym från Shopping4net förra året, lade beställningen på förmiddagen och kunde hämta ut den två dagar senare. Good!

BattleBitch
0

Jennix, här komer det jag har mailat till media:

Beställde varor på Evitamin.se och gjorde dundermissen att betala med kort. När leveransbekräftelse aldrig dök upp så googlade jag och hittade "varningsklockor" som tyvärr visat sig vara sanna, http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=5377

Evitamin.se ägs och drivs som jag förstått av Claes Blomqvist som gjorse misstaget att svara i en tråd på ett forum med en mailadress som jag skickade till, han svarade med undanflykter som "de ska skicka", "de är problem med leverans", "de är problem med posten", "de är problem med mailsystem", "de är problem med datorsystem" när jag sen tog upp polisanmälan tystnade allt…

Detta är hans mailsignatur.

Claes Blomqvist
Kundtjänst och butiksansvarig

Besöksadress: Skeppsbron 4, Stockholm
Postadress: Postbox 401, 111 73 Stockholm

Web: http://www.evitamin.se/
E-Mail: claes@evitamin.se

Växel: +46 8 55 11 08 08
Fax: +46 8 55 11 08 99
Mobil: +46 736 99 57 47

Vid närmre granskning går mobilnummer ovan under ett företag vid namn CFB Marketing,

http://hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=0736+99+57+47&Vkiid=Gdo9kHsb8Wgd%252fzQzW9hDcQ%253d%253d&Vkid=65638425

Vid närmre koll på eniro av hans adress på Ekkorrvägen i skanör så hittar man 5 mobilnummer, http://personer.eniro.se/query?what=wp&search_word=&geo_area=Ekorrv%E4gen++6+Skan%F6r Varav ett går till sonen som slängde på luren och ett till frugan som frustrerat och panikartat sa samma refräng som Claes, "de är problem med leverans", "de är problem med posten", "de är problem med mailsystem", "de är problem med datorsystem"… Vid frågan hur man kan ha haft det i flera månader så sa hon att dom inte kan rå för problemen… Yeh Right! Dra den om rödluvan….

Jag fick även denna information över internet från en som "kollat runt lite": Killen som är VD sitter som VD i andra aktiebolag som har hundratusentals kronor i skatteskulder, utmätning m.m… även evitamin har skulder hos fogden på snart 100 tusen…

Jag fick även på en annan sajt om ett bolag där en viss Claes Blomqvist sitter i ledningen, http://scandinavianvitamin.se/BizPart.aspx?tabId=9&tci=9 ännu lustigare är att mailen och uppgivet tel nummer inte fungerar!!!
MEN jag hittade VD:ns mobilnummer Anders Karlson, http://hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?vad=073-5111122&Vkiid=HoHQxYjglZcwZH5dh98a%2bQ%253d%253d&Vkid=76108520 som bekräftar att det är samma Claes Blomqvist som driver Evitamin.se men hör och häpna… dom var i Las Vegas tillsammans! Jag frågade hur jag fick tag på Claes då inte mailadressen claes@scandinavianvitamin.se fungerade? Berättade att han har en polisanmälan samt mail från KO som låg och väntade… Då svarade denna Anders att jag skulle maila honom så skulle han ta hand om det… VILKEN SOPPA!!

BattleBitch
0

Ang PUL så finns all denna info öppet på webben, så det kan vem som helst ta del av!

Pasi
0

Hehe, vilken privatspanare du är!Cool

Aniara4
0

Låter som ett nytt fall av "Kameraexperten", om ni hörde om det. De skötte leveranserna bra under en ganska lång tid och fick bra betyg på Pricerunner, sen tog en ny ägare över, skötte sig ett tag, och sen lagom till julhandeln slutade de skicka prylar och tog bara pengarna. Många ledsna människor blev utan både julklappar och pengar. Vi var en hårsmån från att beställa en dyr kamera där precis veckan innan!!! Förvånad

Jennix
0

Usch, hemskt för folk att betala och aldrig få sina saker. Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Pasi
0

#67 Öh, jag köpte min kamera därifrån i början av oktober, supersnabb leverans och bästa pris. Attans tur jag hade då.
När tog nya ägaren över kameraexperten?

Aniara4
0

#69 Tror det var nån gång på sommaren, men de skötte leveranserna perfekt fram till slutet av november. Då hade de ett upparbetat gott rykte, låg alltid lägst i pris på pricerunner och prisjakt, drog in massor av julklappsbeställningar - och tog pengarna och sprang. Googla!

Du hade ännu större tur än vad vi hade då!

Pasi
0

#70 Jag googlade….mycket skriverier om dem (och datorbutiken som jag också handlat från)!

Skrivfeber
0

#64:

denna varning ska klart upp på bloggen.

jag publicerar din infrmation, med länk till tråden, samt till din kommentar, så jag via bloggen kan varna för detta.

Det kanske gör att de kör på lite snabbare om det börjar sprida sig som en löpeld, burkar ju skjuta lite fart på dem.

Skrivfeber
0

snyggt att ha reklam för evitamin i google fönstret i denna tråd Skrattande

BattleBitch
0

#74 Bra initiativ.

Jag har mailat Evitamins parterns och informerat om läget.

Som jag skrev till en … "Jag hade vånda ett tag om jag skulle bry mig och dra detta vidare.
Men hade någon brytt sig innan mig så hade jag förhoppningsvis haft kvar 900:-

Därför bryr jag mig nu i hopp om att några andra sparar sina pengar!"

Det gör ont att tänka att det kanske är fler som lägger beställningar nu, omedvetna om att företaget håller på att tappa fotfästet.

BattleBitch
0

Först tänkte jag att det löser sig… Han skickar nog grejorna.

Eller inte… Med så många "bluff nummer" mailadresser som är fejk och så mycket under ytan så insåg jag att det här är något större =( Jag är blåst helt enkelt!

BattleBitch
0

UPDATE-UPDATE-UPDATE-UPDATE-UPDATE-UPDATE-UPDATE-UPDATE-

Dom har haft seriösa problem med mailen, jag tror dom!

Paketet kom idag och jag önskar att någon admin kan ta bort mina inlägg så att det inte blir skitsnack om Evitamin.se då det hela är et stort MISSFÖRSTÅND, som höll på att gå så illa.

-Over and Out!

konichiwa
0

Har du inte läst hela tråden?

De har alltid 'seriösa problem' med allt möjligt.

Dessutom läser de här på Forumet!

Skrivfeber
0

vi får helt enkelt avvakta ett tag. Jag känner flera som har samma problem med dem. Så det verkar itne vara någon engångsföreteelse.

Har de bättrat sig tycker jag att de ska in här och skriva samt be om ursäkt för det som har hänt.

Det kan göra att förtroendet för dem kan gå upp igen.

missaz
0

#78 Jo, fast de VAR ju in här och skrev… OCH bad om ursäkt, samt lovade bättring. Inget har tydligen förbättrats sedan dess och då tycker jag att de inte är värda något högt förtroende…. Oavsett om de skriver här igen eller inte.

KatarinaK
0

Jag beställde förra lördagen och betalade med kort. Varorna (3 st) skulle alla ta 2-5 dagar stod det. EFtersom jag upptäckte den här tråden så mailade jag i onsdags förra veckan, alltså 3 arbetsagar efter. Hade jag inte hört allt det dåliga här om dem så hade jag inte mailat så tidigt naturligtvis. Jag skrev att jag hört att det var krångel med deras leveranser. De svarade direkt och sa att de var på gång. I måndags fick jag en orerbekräftelse att de var skickade och igår fick jag paketet.

8 arbetsagar alltså, ganska bra jämförelsevis. Vet dock inte hur det hade gått om jag inte mailat.

Andina
0

Jag har aldrig handlat hos evitamin - och lär aldrig göra det efter att ha läst denna tråd. Tack!

Jag hoppas också att någon av er drabbade vill starta upp en varningstråd (under "varningar")om evitamin.se på "konsumentforumet" www.cint.se. Den sajten besöks av väldigt många och info'n därifrån sprider sig snabbt - når ofta snabbt de som varningen handlar om också.

Ta en titt på Cint.

Tack igen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

finntroll
0

Jag rekommenderade tidigare i tråden shopping4net och fick idag ett skratt då jag fick en leverans vitaminer. Adressen paketet var skickat från var Fläskebovägen, så det bara måste vara en bra leverantör ….Skrattande

Aniara4
0

Eftersom vi inte vet säkert hur stora problemen är behöver man kanske inte avråda folk från att handla, bara att betala i förskott. Beställ med faktura så riskera man inte att bli av med pengar utan att få några varor!

Aniara4
0

Eftersom vi inte vet säkert hur stora problemen är behöver man kanske inte avråda folk från att handla, bara att betala i förskott. Beställ med faktura så riskerar man inte att bli av med pengar utan att få några varor!

BattleBitch
0

Jag vet att Evitamin fick in en leverans av varor under tisdagen så dom kunde inte börja packa alla ordrar förens onsdagen.

Mitt paket skickades även i Fredags, men mailet med leveransbekräftelse uteblev pga strul med deras mailserver…

Sen stack dom till Las Vegas på Hälsomässa där de är nu. De planerar för fullt vad som är värt att satsa på i sverige som jag har förstått det.

Det komiska av allt är att VD:n satt tillbaka mina pengar på mitt konto trots att jag fått varorna… Så nu får jag pynta in pengarna till dom igen Tungan ute

SUMMA: Evitamin har sveriges lägsta priser och största utbud. Jag kommer utan tvekan att handla från dom igen… Men på faktura! Cool

BattleBitch
0

Vad ska du varna för?

Det jag har läst mig till är att alla far fått sina varor… Visserligen förr eller senare.

Så det man kan varna för är att dom har gått från en omsättning på 0 till snart 10Miljoner i omsättning på lite drygt ett år vilket kan resultera i dryga väntetider. Men det är det värt… Mna får planera sina köp istället haha…

För säkerhetens skull kan man ju oxå välja faktura, så är ingen skada gjord =)

konichiwa
0

Battlebitch, du har svängt väldigt från att vara på väg att polisanmäla osv, till att vara oerhört välinformerad om dem och 'bästa kompis' nästan.

Man kan nästan börja tro att du blivit mutad :-)

Margareta
0

Jag har beställt från dem flera gånger och alltid fått varorna i tid - sist fick jag dem på ett par dagar, det var i förra veckan. Jag betalar alltid mot faktura och har inget att klaga på.

Numer pensionär i Nynäshamn

Andina
0

#86 - Om ovanstående problem är vanliga vad gäller ett företag:
   Att utlova några dagars leveranstid och ändå leverera (alternativt inte alls leverera…) efter veckor och till och med månader (!), till inte bara en, utan många kunder,  visar bara att företaget inte är seriöst eller kapabelt. Detta är helt klart något att "varna för". Oavsett beställningarna är gjorda med betalning per faktura eller förskottsbetalning via kort e d.
(En faktura som skickats kan f ö fortfarande ställa till stora besvär om leverantören väljer att försöka driva in pengarna via inkasso eller kronofogden! Även om de ännu inte levererat! Är varan inte levererad, så lär de inte "vinna" målet men de kan ställa till en massa besvär i alla fall. Och vem vill inte undvika att hamna i olag med inkassobolag o kronofogde, även om man i slutänden kanske får rätt - det kan ju ta låååång tid till dess.)
Att företaget dessutom inte kommunicerar med sina kunder på ett seriöst sätt när klagomålen droppar in - visar ännu en gång att de är antingen oseriösa eller ej kapabla.

Att "företaget" åker utomlands för att se över sina framtida sortiment - befriar dem inte alls från sitt åtagande gentemot sina kunder!
Kan de inte hantera sitt företag medan de är bortresta, är de skyldiga att hantera inkomna beställningar och kanske sätta upp ett "Beställningsstopp" under tiden de är bortresta eller vidta annan åtgärd - så att kunden vet vad som gäller.

En "varning" som når allmänheten ger människor en ärlig chans att välja om de vill ta "risken" att få en väldigt sen leverans (trots löften) eller ingen alls.

Ett företag som sköter sina åtaganden på det sätt som denna tråd antyder, driver sig själv ner i botten. Snabbt!

Om de som fått sina leveranser är nöjda med produkterna är det bara att hoppas att de, evitamin.se, kommit tillrätta med sina problem och kan leverera som de lovar framöver.

Mvh
/Andina
(småföretagare)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

BattleBitch
0

Visst har jag svängt. Varför? Jag läste allt gnäll här och trodde därför på er. Jag höll på att polisanmäla och hänga ut ett företag som inte gjort något fel!!! Är det så konstigt att jag har svängt? Jag skämms över allt som jag rotade fram om dom. Vi har alla dåliga saker i bagaget mer eller mindre.

Men som jag förstått det så är detta ett företag som seriöst kämpar för att bli stora.

Det man kan varna för är eventuella dröjsmål, eftersom alla har ju fått sina varor. Eller hur? Rätta mig om jag har fel!

BattleBitch
0

Tror du har fått det hela om bakfoten. Paketen var skickade innan dom reste bort. Nu när dom är bortresta har vi ingen anaing om någon packar paketen o svarar på mail… Det får vi hoppas! =)

Intressant läsning om faktura däremot… Inte så skoj och få med lagens långa arm att göra…

Aniara4
0

Nån som vet om det blivit ordning på e-vitamin eller om det fortfarande är ett riskprojekt? Jag vill beställa ett antal olika saker samtidigt, och de verkar vara de enda som har just de märkena jag vill ha av alla sakerna. Men man blir ju lite skeptisk när man läser den här tråden…

[cat_allis]
0

#92 Jag beställde varor från evitamin.se för flera veckor sedan..

Inget paket, inga svar på mina mail. TAck och lov valde jag fakturabetalning.
I senaste mailet meddelade jag att om jag inget hör inom tre dagar så betraktar jag köpet som hävt. Ingen respons på det heller.. Verkar tämligen oseriöst i mina ögon iallafall. Jag handlar massor på nätet och har faktiskt aldrig råkat ut för företag som inte ens kan besvara mail.

Aniara4
0

Då skippar jag det och handlar det jag ska från olika håll istället!

[Pennylane1]
0

Har tydligen missat denna tråd… det konstigaste av allt här tycker jag är denna battlebitch's sätt… först skriva varning hundra gånger och sen ta tillbaka allt och skylla på att det var ANDRA som gnällt och vilselett henne … jaja… det finns folk till allt.

lizaohman
0

Nähädu, battlebitch, det är inte endast dröjsmål. Jag har också skrivit i en annan tråd om att de helt plötsligt skickade mig varor som jag inte beställt. Mer än en månad innan hade jag varit inne och lagt saker i varukorgen, men inte beställt dem (varken godkänt eller valt betalningssätt). De låg kvar i korgen när jag tittade, efter att ha fått leveransbesked om varorna. Helskumt. Dessutom svarade de inte på mail. Jag tog ut varorna eftersom det ändå var grejer som jag kommer att behöva, men jag raderade min varukorg hos dem så det inte händer igen.

missaz
0

#95 Håller helt med! Det var ett tag sedan jag läste i denna tråd, men det är ju nästan skrattretande vilken kovändning! Och så skylla på påverkan från andra… Glad

BattleBitch
0

Jag la en beställning .. fick inte kontakt med företaget men med lite "RESEARCH" fick jag fatt till ÄGAREN av bolaget, mailade min polisanmälan och sen gick det fort… Grejorna låg på posten dagarna efter… Har beställt därifrån 2 ggr till då på faktura, och utan problem.

Vad ska jag säga? Inte mycket mer än att jag fick mina varor, och dom var snor billiga… Så jag är nöjd!

Hur är det nu för er andra?

Någon som haft problem med dom?

[cat_allis]
0

Jag använde mailadressen som finns i ett inlägg ovan och skickade mitt mail angående tre dagar eller hävt köp till den adressen för kännedom.

Dagen efter fick jag mail att mina saker levererats (?) - med ett kollinummer som inte fungerar. Har även fått en faktura i min mail.

Återstår att se om jag får några vitaminer.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.