OT-Våga fråga - Klara att Svara
Inspirerad av 118118 och Rix Morgonzoo startar jag härmed tråden "Våga Fråga - Klara att Svara". Här får man ställa kluriga frågor och ge smarta svar. Man måste inte själv kunna svaret på sin fråga och man måste inte heller svara sanningsenligt, utan man kan hitta på något roligt svar om man vill.
Jag börjar med några kluriga frågor för att få igång leken:
Vad var klockan när klockan uppfanns och hur visste man det?
Finns det ett annat ord för synonym?
Varför har tvättmaskiner ett fönster in i maskineriet när inte diskmaskiner har det? (Den kan jag faktiskt svaret på)
Sätt igång alla smarta hjärnor!

Tvättmaskinen har ett fönster för att man ska kunna sitta på badkars kanten å titta när tv är trasig, det är ju lika kul som att titta på tv.
Tvättmaskinen har ett fönster för att man ska kunna se att alla plagg är rosa innan man öppnar luckan för att minska chocken.
Torktumlarens fönster är till för att man ska kunna få syn på strumpätarmonstret.
Min egen fråga: Varför har man gett Dyslexi ett namn som ingen kan stava till?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

*sträcker upp handen*
Bet kan jaug; bet ärv för ats vij med afasi sku kunan skava tilll deljt!
Och jag flyttar tråden till OffTopic. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

# 2 HAHAHAHA Den var rolig!!! *skrattar högt och länge*
#4 Låg inte redan den här tråde i OffTopic? Det var väl där jag lade den?
Det rätta svaret är: Det lever kvar sen gamla tider, då man doserade tvättmedlet rakt ner i kläderna och därför behövde se hur mycket man hällde i.
Den här då:
Hur kommer det att en humla kan flyga, fast den egentligen inte vet hur man gör, när människan, som vet PRECIS hur man gör, INTE kan det (och då menar jag att flyga utan andra redskap än de man har fastväxta på kroppen)?

Humlan kan inte flyga - den bara inbillar sig det.
Rimligt rätt svar: Humlan kan flyga för att den vrider vingarna på ett sådant sätt att den skapar en liten virvelvind som ger ökad lyftkraft, jmf med vingyta mot kroppsvikt.
Varför är det grillslingor i ugnstaket som inte går att rengöra? Alternativ fråga: Varför är värmeslingorna i tekokaren konstruerade så att de inte tål avkalkning?
Fabricati diem, pvnc!
Om man kunde prata humlespråk och satte sig ned och resonerade med en humla om saken så skulle den nog inte kunna flyga något mer. Det fungerar omvänt med människor eftersom vi redan som unga fått lära oss att vi inte kan flyga. Skulle vi bara kunna få upp rätt frekvens på armarna och ha tillräckligt med gäddhäng så skulle vi nog fasen kunna flyga vi med!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#5 Nej, den låg i Utmaningar.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Saker som inte går att göra rent - det måste vara för att vi ska köpa nya när vi inte står ut längre med snaskigheten.
För det kan väl inte vara ren dumhet?

#5: Menar du att tvättmedlet blev synligt först när man tittade på det genom fönstret? Man kunde inte se det utanför tvättmaskinen? Fint att man uppfunnit modernare, mer synligt tvättmedel nu för tiden…
#2: Ordet dyslexi är gjort så att även dyslexifria personer ska få en idé om hur problemet yttrar sig.
eller
…det är en service åt dyslexi-personerna så att de själva slipper kasta om bokstäverna.
"Every point of view is a view from a point."

En lite mer religör en…
OM nu gud är allsmäktig (kan allt) kan han då skapa en sten som han själv inte orkar lyfta?
Några klassiska…
OM det ramlar ett träd djup inne i en skog där det inte finns någon som kan höra - låter det då?
Lyser lampan i kylen då man stängt dörren?
Hade japanska stridspiloter (kavasaki eller hur det nu stavas) säkerhetsbälte?
För att krångla till det ytterligare så heter det inte Dyslexiker utan Dyslektiker
:-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#5 - humlan kan flyga för att den har vingar!
(Det har inte vi människor - bara resterna av dem.) Att humlan se'n inte har förstånd nog att förstå att och varför den kan flyga är ju en annan fråga…
Edit: Strutsen är smartare - den förstår att den inte kan flyga… trots att den har vingar…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#12: …tack för dyslektionen!

varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut???

maxiq: Hur många medlemmar är ni i eremitklubben?
Min fråga till alla: Vad går en eremitklubb ut på?
#15 - är det därför jag måste trycka hårdare?!? Aha…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Varför känner jag inte av mina tår (trots att jag t ex går och därmed rör på dem) om jag inte tänker på dem?
#16 - de samlas väl o äter kräftor…. (eremitkräftor)
Hur kommer det sig att man kan höra sina tankar när man bara tänker dem?

#5: *Det där med att humlan kan flyga - det beror på placeboeffekten.
Edit: Vi människor kan också flyga - om vi tar LSD.

om det blev jordbävning på Mars vad skulle det heta då?
varför finns det bara ett konkurrensverk??
om en rökare vaknar efter 10 år i koma vill han ha en cigarett då?
(rökare kan ersättas med sockerberoende här!).

varför måste man boka tid hos en synsk?
om det heter rusningstrafik varför kör bilarna som långsammast då?
varför kommer pizzan snabbare till kunden än ambulansen?
hur kom gå ej på gräsetskylten till gräsmattan???
- En synsk person använder fjärrsyn (ser inte på nära håll)

Hahaha, ni är för underbara!!!
Jag förstod att det skulle komma en massa intressanta svar och frågor av det här.
#7 Jag älskade ditt resonemang!!!
Ingen som har några roliga svar till Marialans frågor i #22 och #23?
Pizzafrågan:
Jag tror pizzan kommer snabbare för att de annars måste bjuda på maten. Om man lade till en liknande förseningsavgift på ambulansen (att de kanske måste bjuda på en gastroskopi eller extra morfin om de är sena) kanske de också skulle komma på "femton minuter, en kvart".

#10 Hm… inte riktigt så kanske, men kan det ha med vattenmängden att göra då? Att man ska se hur mycket vatten man fyllde maskinen med innan man doserade tvättmedel? Frågan var med på RixMorgonoos Våga Fråga för ett tag sen, och svaret var att det hade med doseringen att göra.
- Pizzabagar'n samarbetar med SLV och Läkarvården…
Först Pizza - se'n tarmvred - o se'n ambulans och sjukvård
- Pizzabagarn har gladare och trevligare kunder

#11 Du frågade om trädet i skogen och lampan i kylen. Jag har ett och samma svar på de frågorna:
När jag läste filosofi på gymnasiet (tråkigaste ämnet ever!!!) hade vi en stofiltant till lärare och hennes svar på frågan löd "Ja, därför att då kan det vara en mikroorganism någonstans i skogen/i kylen som uppfattar trädets fall/ljuset och då existerar trädets fall/ljuset i mikroorganismens sinnevärld".
Jag vågade inte öppna vår lärobok i ämnet filosofi. Var rädd att bli som hon.
#22 - om en rökare vaknar efter 10 år i koma vill han ha en cigarett då?
- Om han inte rökt på 10 år är han inte längre någon rökare!
- Efter 10 års koma vill han inte ha cigarett, bara komarätt i livet igen!

#22; De andra konkurerrensverken blev utkonkurrerade, förstås.
#23: "Gå ej på gräset-skyltarna" fanns från tidernas begynnelse, sedan har man anlagt gräsmattor runt dessa. Hur skulle man annars veta var det skulle vara gräsmattor?
eller
I alla gräsfrö-påsar medföljer minst ett frö av skylt-träd.

#29 och #30
lol
er fantasi skrämmer mig 

Visst kan vi flyga - det är bara att slänga sig mot marken.
Och missa.

Men hörrni…detta med människan & flyga…är det därför "gäddhänget" finns på/ under överarmarna?? 
Eller för att vi ska simma fortare & inte riskera att "gäddhänget" ska bli gädd-mat??
Riktiga "lördagsämnen" att klura på 
om man sår fågelfrön vilka fåglar kommer då upp?
Humlan lär klara av flygandet eftersom hon flyger enligt helikopterflygidén (istf "vanligtflygidén").
Det svenska försvaret har ju klent med pengar och sparar in bl a med inte köpa in nya helikoptrar, utan reparerar de gamla - därför brukar det sägas om de svenska arméhelikoptrarna att de är "en samling reservdelar som flyger i tät formation".
#16: Jag vet faktiskt inte hur många medlemmar det finns i Eremitklubben eftersom det är inte någon som kommer på våra möten. De sitter nog hemma och trycker…
Vi hade en Stockholmsavdelning men kassören där fick de bära bort i en "tycka-om-sig-själv"-tröja skrikandes "E'remitt fel att ingen kommer?" när föreningsbidragsnämnden skulle granska mötesprotokollen. :-(
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#34 - Pelikanblomma (?)

#23 Pizzabudet är rädd att kunden ska gå över till LCHF om den får vänta för länge och hinner tänka på vad den gjort?
#36 - 
#23 - om det heter rusningstrafik varför kör bilarna som långsammast då?
- (be-)rusade förare kan inte besluta sig för vart de ska åka

#36 och #40: 
#11 - OM nu gud är allsmäktig (kan allt) kan han då skapa en sten som han själv inte orkar lyfta?
- Ja det kan han, självklart, han är ju all-smäktig och alls-mäktig.
Men se'n kan han bara säga "Sesam öppna dig" eller "Sesam lyft dig", så fixar det sig ändå.
Hur ska jag kunna sova nu efter allt skratt!! Maken kommer inte att förstå varför jag skrattar.
Hoppas denna tråd fortsätter
Vad vore livet utan skratt!
#22 - om det blev jordbävning på Mars vad skulle det heta då?
- Marskalv…(?)

^^f. 2009-03-09^^
Jag fattar inte hur en humla kan flyga som en helikopter? Sitter vingarna upptill och roterar? Har den en lång stjärtfena med en propeller längst ut? Har den landningsställ?
Jag vet dock att alla norska helikoptrar har fått flygförbud eftersom piloterna stänger av den stora takfläkten när det börjar dra kallt…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#45 - Maxiq, har du aldrig hört talas om Humlekoptern???
Bumble bee helicopter på engelska, Helicoptera, Apidae på latin.
Njae, den såg mer ut som en geting… Jag har försökt göra Helikoptern på allmän plats men då kom de och tog mig för förargelseväckande utseende.

Hur gör man för att kasta bort en bumerang som man inte längre vill ha kvar?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#47 Man ger bumerangen till en korkad bisittare?
Går det att komma fram till regnbågens slut?
Fabricati diem, pvnc!

#48 Nej, det går inte att komma fram till Regnbågens slut, eftersom den egentligen är rund. När vi ser den som en båge, ser vi bara en del av den. Och det är det korrekta svaret. Inga skämt från mig idag. Damn, vad jag är tråkig.
#47 Haha, du förgyller verkligen min dag. Jag tror att man kan ducka när boomerangen kommer tillbaka, så får bakomvarande person försöka tills dess att den kommer på samma smarta metod.
Vad skulle konsekvenserna bli om människan plötsligt fick samma minne som guldfiskar?

#46: Vadå Humlekopter? det där var ju en Geting! som straff kan du försöka svara på följande: vad är det för skillnad på en snigel och en BMV
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#50 Det märker du när du kör över den med en annan bil?
Fabricati diem, pvnc!

#51: Nä skillnaden är att i BMVn sitter slemmet på insidan 

#50: Snigeln har två antenner medan BMW:n bara har en.
eller
BMV är Bra Mycket Vassare

#0 Ingen vet vad klockan var när uret uppfanns. Men det fanns en konsensus på tidegärderna (dvs när det ringdes till olika kyrkliga dagliga anddakter). Så det lättaste
PS: På järnvägsmuseet i Gävle finns en kul uppgift att när järnvägen spreds över landet under 1800-talet tvingades alla småorter synkronisera sina klockor så att tidtabellerna stämde. Innan dess hade det diffat några minuter hittan och dittan. Teknikens under!
Fabricati diem, pvnc!
Men varför har näsborren exakt samma diameter som pekfingret?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#55: Nja riktigt så var det inte, man hade olika tidzoner i Sverige Göteborg låg visst en kvart efter Stockholm och liknande däremmellan, så för att underlätta tidtabellen infördes en och samma tidzon i Sverige

#56: Det är för att man inte skall peta sig i örat med pekfingret, m.a.o. pekfingret är upptaget på annat håll! Enligt en läkare skall man inte peta med nåt som är mindre än en armbåge i örat.
Varför kan man inte peta sig med armbågen i örat? (Man kan ju inte ens slicka sig själv på armbågen!)
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

något urballad tråd!
#47-50 Står det att det är en Bumble bee (-copter) så är det så - allt som står på Internet är sant.
Jag tror humlan maskerat sig till geting för att verka lite mer farlig. Bzzzz….
_(Bumble bee=humla. Hade det varit en Getingkopter så hade det stått Wasp Copter eller nå't…)
_
Nu står det faktiskt Bee Helicopter och eftersom bee betyder bi så vi har lika fel allihop! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#59: Det talade doktorn inte om, personligen struntar jag i hans kommentar och stoppar massor av små saker i örat, fast givetvis inte samtidigt. Du har inte följt Brainiac tillräckligt noga, i ett följande program kom det fram att åtskilliga personer kan slicka sig på armbågen, med bildbevis och allt.
#62 - ja.. jahaaaaja.. hmmm.. så ere nog…

Nå'nstans stod det bumble bee kopplat till denna film… o se'n såg jag förstås bara bumble bee för mitt inre öga… uj uj uj… my mistake!
(Men om det finns bikoptrar så borde det rimligtvis finnas humlekoptrar! Logisk slutledning…)
*To bee or not to bee a hellacopter…*
Bumble = humhum / bzzumbzzum / rumla…

Jo, urballad men URKUL!!! 

Ja, det är en rolig tråd. Jag som är ståuppkomiker på fritiden, kan lätt hitta material här.
Jag hörde att grisars orgasmer varar i 30 min. Hur i hela fridens namn har man kommit fram till det?
Och följdfråga: kan alla djur få orgasmer? Vilka kan/Vilka kan inte få det?
#66 - Titta och begrunda!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#67 jag får nog vänta tills jag kommer hem från jobbet. Sitter i en ganska trafikerad reception.
(Klippet är tämligen jobbsäkert. Det visar Mary Roach som föreläser inför en publik.)
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#69 Men ljudet! Hon pratar om masturbation och penisar. Hör nån det får jag kicken.
#70 - Å, förlåt. Själv sitter jag i ett kontorslandskap där alla har hörlurar på sig. Så obetänksamt av mig!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#71 Hehe, ingen fara. Jag kan kika på det hemma i stället. Ha en trevlig helg!
Hallå där, emmaostlind, det slår mig att vi faktiskt inte fick veta varför tvättmaskiner har ett fönster medan diskmaskiner inte har ett!
#73 - Jodå. Läs inlägg #5!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Aha, mer vetande adderat, tack Emma!

Varför kan man gå nedför en trappa - som svänger - fast man blundar?
Fabricati diem, pvnc!
För att fötterna känner att trappstegen är smalare (mindre djupa) på ena sidan?
Hur får de teflonet att fastna i stekpannan?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Varför är det alltid fyra grader på botten av en sjö, oavsett årstid ??

#77 Kanske smälter det först? (Högre smälttemperatur än det någonsin skulle få på spisen)
Fabricati diem, pvnc!
Hur vet man att drömmen inte är verklighet och att verkligheten inte är dröm`?
#78: För att den temperaturen är botten?
#79: Precis så är det nog med teflonet.
#80: För att man inte somnar när man nyper sig?
Hur långt in i en skog kan man gå?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#81 Tills träden tar slut. 

Mitten

Tror jag ställde den här frågan tidigare i tråden, men jag tror inte att jag fick ett svar:
Finns det något annat ord för synonym?

#84-85 Synonym betyder väl "samma namn" så då finns det väl två ord för synonym?
Fabricati diem, pvnc!

#78, 81: Kul svar men dessvärre fel! det rätta svaret är att vid 4 grader har vattnet högst densitet, dvs har högst vikt per volymenhet så det hamnar längst ner, allt annat vatten är lättare och flyter ovanpå
#83: Verkar rimligt för sedan är man ju på väg ut igen.
#87: Äsch! Hålla på och veta svaren så där! Din jädrans besserwasser! ;-)
Varför står det 50 bakpå en del traktorer när de ändå bara kör i 30?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#88 - Messerschmidt heter det väl?
Det står 50 bak på traktorerna för att visa avståndet du ska hålla för att det inte ska ske en olycka när traktorn tvärnitar.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#88: Besserwasser ?! Det har jag aldrig blivit kallad förut! (undrar vad det betyder
)
Det är inte så lätt att vara besserwisser, man ser alla felaktiga svar och det gäller att hålla i sig för att inte irriterat svara, för då kan man bli kallad vad var det nu
javisst ja besserwasser eller messasnitzel (messerschmidt är en senare uppfinning, eller missuppfattning)
En besserwasser är en sån som kan allt om vatten ju! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#91 - Nä, det är en wasserwisser.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#92:
Nu pratar vi om bra vatten! :-P
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

lolololol

Wasserwisser , var bra beskrivet!
Om du fyrar av ett gevär rakt upp i luften, kan man tänka sig att höra kulan (eller kanske se den) när den ramlar ner igen? Eller är chansen väldigt liten att den trillar ner inom hörhåll?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

#96 Vad jag vet (testat med luftgevär) hör du smällen vid avfyrandet alldeles utmärkt oavsett vartåt du siktar. Om du med kulan menar ett vinande ljud får någon annan svara.
Fabricati diem, pvnc!
Det är tydligen många som dör varje år i t.ex. Sydamerika när det firas genom att skjuta rakt upp i luften så nog kommer kulorna ner igen utan att nån varken ser eller hör dem… tyvärr!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ljudet av ett fallande träd lär ju inte höras om det inte finns nån där som hör det, men hör man kulans vinande om man inte är där när man fyrar av geväret?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

#98: Undrar vad du kallar mig nu när jag säger att du har fel igen, det där är testat om man skjuter rakt upp i luften kommer kulan tillbaks med en fart som i värsta fall ger dig en bula, om du däremot skjuter nästan rakt upp är det en annan femma, då kommer kulan ner med i stort sett samma hastighet som den lämnade mynningen. Det var och kanske fortfarande är ett stort problem i vissa stadsdelar i New York, en frustrerad man går ut på balkongen och fyrar av en pistol snett uppåt ett par gånger, på en lekplats ett par kvarter bort slår dom ner… Det kan man kalla ett problem
#100: Allt jag vet om tyngdlagen säger mig att hastigheten på ett fallande föremål måste vara som högst om det färdas vinkelrätt mot marken. Det gör ju alla föremål som släpps från hög höjd. F.ö. är det fysiskt omöjligt att kulan ska ta exakt samma väg ner som upp.
Du får nog hålla dig till vattnet! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Varför skulle det vara fysiskt omöjligt att den kan ta samma bana upp som ner, under förutsättning att du skjuter ABSOLUT rakt upp, okej i praktiken funkar det naturligtvis inte, för du får alltid en liten vinkling åt något håll, men i teorin borde det gå att få kulan att gå absolut rakt upp och sedan vända på sin högsta punkt och sedan falla rakt ner igen och träffa gevärspipan. Obs teoretiskt!
Även om det skulle vara helt vindstilla och samma temperatur i alla luftlager och en helt rund kula så skulle jorden hinna flytta på sig under tiden.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Journalister som rapporterar från svältområden - vad äter de?
Varför finns det flytväst under flygplansstolarna, när det hade varit bättre med fallskärm?
Varför heter det utbildning, när man sitter inne? Det borde ju heta inbildning
Är sterilitet ärftligt?
Och till den mest underliga frågan??
-Varför tillverkar de inte plan i samma material som den svarta lådan, den håller ju alltid.

#101: Med risk att låta mästrande, när en kula går rakt upp så stannar den till slut upp där uppe, sen börjar den falla, och den fallar inte rakt utan den tumlar, den ökar hastigheten tills det blir balans mellan luftmotstånd och gravidation sen fallar den vidare med konstant hastighet, den s.k. sluthastigheten. Om man däremot skjuter snett upp så stannar aldrig kulan upp utan den följer en parabolisk bana och är fortfarande spinnstabiliserad när den går neråt igen, därmed tumlar den inte utan går rakt fram och minimerar därmed luftmotståndet och uppnår därigenom en betydligt högre sluthastighet än den tumlande kulan.
Tja, under ideala förhållande så skulle en kula kunna landa på samma plats, men i praktiken blir det inte så, när man tömde magasinet i en 9-millimeters pistol rakt upp hittade man två av kulorna ett tiotal meter bort, dom trängde inte ens så djupt ner i marken som ett luftgevärsskott. När man prövade samma sak med ett gevär hittade man ingen av kulorna, det blåser rätt mycke däruppe!
#104:
a) Medhavd matsäck… i smyg.
b) För att det ändå inte finns katapultstolar.
c) För att det alltid är någon som lär ut något men inte alltid som någon lär in.
d) Ja men det hoppar alltid över en generation.
e) För att planen är snyggare vita.
(det tråkiga svaret är att planet skulle bli för tungt och passagerarna skulle ändå kastas runt i kabinen och slå ihjäl sig mot varandra och inredningen)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Tvättmaskin: fönster kom på 70talet för att man skulle kunna se lödder när man tvättade.
Drutten
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
#105: Jag tror ändå att kulan börjar tumla när den når vändpunkten oavsett vinkeln eftersom hastigheten är så nära noll. En kula som är massiv borde komma upp i sluthastigheten även om den inte går med den spetsiga änden först. Så stort är inte luftmotståndet för ett så litet föremål.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#104 aha men
Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja ifrån?
Hur vet man att det är dags att stämma en säckpipa?
Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, kan man kalla det en gisslansituation?
Vem bestämmde att gräs skulle vara grönt och himlen blå??

#104: Det här var så roliga frågor så dom bara måste jag svara på:
1: Dom tar naturligtvis med sig mat, dom kommer ju från ett icke svältdrabbat område
2: För det första, dom flesta trafikplan har ingen bra placerad dörr att hoppa ifrån, och att hoppa fallskärm är inte så enkelt som vissa tror, storleken på selen är ytterligare ett problem speciellt om det är amerikanska turister med på planet. Och slutligen finns det en stor grupp passagerare som inte ens vågar lämna stolen medans planet är i luften
3:Ingen kommentar
4: En intressant fråga för att få svar på det behöver man ju ta till konstgjord befruktning i den högre skolan. Vi väntar tills genetikerna hiittat genen som styr det där
5: Det är mycket enkelt, om man byggde plan på samma sätt och av samma material som svarta lådan som skulle dom aldrig kunna lyfta
Det är inte enbart materialet som gör svarta lådan stark utan sättet den är konstruerad på, dessutom håller den inte alltid, utan bara mestadels
#109:
a) Den kommer från barn som varit utsatta för stor press.
b) Det är alltid dags att stämma den som spelar på den för plågsamma ljudförsök.
c) Bara om de andra inte är med på det.
d) Han som provade tvärtom men insåg vad löjligt det såg ut.
Vad kallar man en självmordsbombare som överlever?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#108: Då får naturligtvis tro vad du vill men det här är vetenskapligt undersökt, tömmningen av magasinet på 9-millimeters pistolen var bara ett fältförsök för att konstatera att laboratorieförsöken även gällde i praktiken. Alla fall där folk träffats "ur det blå" har träffats i sned vinkel det finns inga konfirmerade fall där folk har träffats rakt uppifrån. En tumlande projektil har betydligt högre luftmotstånd än en som går på rak kurs, anledningen till att vapen har räfflad pipa är att då blir projektilen spinnstabiliserad och fortsätter på rak kurs med nosen främst
#111: En själmordbombare som överlever är naturligtvis en blindgångare 

#104 Sterilitet är som celibat, inte direkt ärftligt. Däremot, via släktingar kan det spridas vidare…
Fabricati diem, pvnc!

#113: Nja celibat är ju brist på äktenskap, inte på barn

#114 Tänk vad man lär sig, jag hade för mig att celibat var synonym till kyskhet, vilket är väl vad munkar och nunnor försvor sig till?
Fabricati diem, pvnc!

#115: Nä celibat innebar att man inte fick gifta sig, förr levde präster i celibat, men dom skaffade sig en hushållerska i passande ålder så kyskheten kan ifrågasättas
Munkar och nunnor förökar sig f.ö. genom celldelning.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

maxiq du är bäst jag skrattar arslet av mig…???Varför heter det så förresten att man skrattar arslet av sig? Ngn som vet:)

men jag trodde munkar var BRA på ragg….raggmunkar?!

Har inte hört det uttrycket faktiskt, utan jag brukar skratta ihjäl mig i stället och det är lika konstigt det, förresten så överlever jag varje gång
!
Jag har en fundering som dök upp idag när jag stod och tittade ut genom fönstret på jobbet. Två skator spatserade omkring på gräsmattan och plötsligt stannar den ena och lägger huvudet på sne och sedan hugger den med näbben rakt ner i gräset och upp kommer en mask i näbben
2 sek senare gör den andra skatan samma sak. Då kom jag att tänka på : hur gör dom egentligen för att pricka mitt på masken , vad jag kan förstå så ser dom den inte utan den är under ytan. Hör dom den eller vad?

#120 De lyssnar, previs som räven hör sorken. Möjligen kombinerar de med vibrationer i fötterna.
Fabricati diem, pvnc!
#120 - Du skrev att den la huvudet på sned, och det var väl då den lyssnade. Sen har den väl ett luktsinne, som hjälper den att lokalisera masken.
Du kan ju prova själv. (Nu får jag en obändig lust att imitera Bengt Alsterlind!) Tjipp å välkomna te Hajk. I då ska vi pråta om sinnö, men inte vilket sinnö som hälst, utan luktsinnöt!
Tå ett doftblock frå toalättkantn, å e gammel sur disktrase tur schlaskhoa å ätt paket vispgräddö å lägg på diskbänken i köket. Sän blundar du, sätter hännera bakôm ryggen, böjer däj ner övver diskbänkn å försöker å hitte doftblocket mä näsan.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
#118 Om man skrattar arslet av sig måste det betyda att något är skitkul.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Hej raphanus!
Hur full är du egentligen på en skala 1-10
men kul var det , jag ser Bengt böjd över trasan…………………………..å så tå han fel!!
#124 - Jag är nykter, men jag är uppvuxen med Hajk. Det var inte Staffan Westerberg som förstörde mitt liv.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
*LOL*

#125 Det är barnprogram som Hajk och Vilse i pannkakan (för att inte tala om Babar och Barbapappa) som fick mig att börja ifrågasätta vad vuxna ansåg var underhållande för barn. Som fick mig att gravt överväga om de hade ett kollektivt hål i huvudet.
För övrigt, varför blir det fler galgar i garderoben hela tiden? Parar de sig, eller?
Fabricati diem, pvnc!

Hos mej sker det minsann inte någon tjuvparning!!
Alltid bistvara!
Du glömde Pellepennan och suddegumman, jag tyckte att dom var skittråkiga men eftersom det inte fanns annat att titta på så kollade man ändå, urtråkigt! Blääää!

#128 Förklarar saken: dina galgar migrerar till min klädkammare! Flyttgalgar, alltså!
Fabricati diem, pvnc!
Jag säger bara: Polska dockfilmer! 
Galgar är väl inget att hänga upp sig på?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#130 Diverse leranimationer.
Boktipset - har inte varit detsamma efter Gardells skräckfilms parodi till ljudeffekten "ni-na-ni-na-ni-nanna!"
Fabricati diem, pvnc!
#131 - Godnattvisa:
Nynna ni med oss!
Innan ni går och nannar
så nynnar ni med oss,
innan ni går och nannar,
så nynna ni med oss!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Urkul!