Ny
Är ganska ny på lchf-kost. Rädslan för fett sitter djupt, jag har svårt att förstå hur det hänger ihop. Min övervikt är bara några kilon, de sitter på magen. Men inget har hänt. Utom att magen är tyst och stilla och bara det är en vinst efter många år med buller. Men hur mycket fett får man äta!?
Så mycket du vill. Kroppen säger ifrån om det är för mycket, antingen ökar ämnesomsättningen eller så går fettet ut med avföringen.
Förvänta dig inte att en livsstilsförändring som viktnormaliserar skall fixa ett par kilo på det ställe där du vill ha bort dem, dock. Än mindre på några dagar. Det sker bara om det är vad kroppen vill.

Välkommen hit och lycka till, bara kämpa på så går det nog vägen skall du se.
Tack för tillropen! Jag har hållit på en månad. Det som hänt är stor trötthet. Dock går maken ner i vikt, han har stor övervikt.
Det enda ställe jag har kilon för mycket är runt magen och brösten. Så det går inte att ta någon annan stans.
makar tenderar att göra så! Det är lite surt men bra för dom ju!
Lycka till!

Välkommen. Stirra dig inte blint på maken utan ha själv tålamod. När du har lite att gå ner så kan det ta längre tid för kroppen att komma igång, speciellt om du har bantat flera gånger tidigare.
Magen kan ev bli smalare men troligtvis inte brösten. De flesta på LCHF behåller sin storlek eller till och med får större…
#6 Det kan jag intyga! Har gått ner över tio kilo nu, men behån hotar fortfarande att sprängas…
Magen däremot putar betydligt mindre! Och rumpan. Och låren. Och dubbelhakan är på väg bort…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Livsvinsten är störst tycker jag. Har dock efter bara 4 kilos nedgång blivit av med mina ridbyxlår som jag haft hela livet. Lite lustigt tycker jag. Förr när jag gått ner i vikt så har då inte de minskat. Men det verkar som om min kropp vill vara snäll mot mig när jag vill vara snäll mot den.