Mata inte trollen
Det kommer alltid för eller senare in troll på sådana här diskussionsforum.
Det finns bara ett sätt att bli av med dem.
Ignorera - låt dem skriva rakt ut i tomma luften
Svara inte - hur frestande det än är.
Vi ger skrivförbud när det blir för mycket - tipsa gärna någon av medarbetarna via PM - inte i de aktuella trådarna.
Numer pensionär i Nynäshamn

Dagens bästa uppmaning!!!!!!!
Ja, vi får lära oss det, även om det kliar i fingrarna på många…
Det var väldigt trevligt att se att laisa86´s tråd "LCHF helt nytt för mig" återgick till sitt usprungliga syfte och att t o m TS själv har vågat sig tillbaka. Troll verkar oftast gå in i nybörjares trådar.

Bra att den här är klistrad så alla kan se den.
Om ni promt ska mata dem - ge dem kolhydrater 

Jag tror de äter för mycket kolhydrater redan, det är nog bättre att ge dem smör då så kanske de blir lugnare och trevligare!

Kanske ge dem ett ben att gnaga på… så de får ut sina aggressioner.
"You just have to belive…"
#6 Ja det funkar ju på hundarna, har sett det själv! 
Det är svårt, men jag ska sätta mig på händerna nästa gång jag ser ett uppenbart troll! 

Helt rätt!!!!! Troll finns ju inte ens på riktigt så varför ens prata med dom.

Tråkigt bara när de kapar trådar där folk ber om hjälp.

Tycker det kan vara svårt att ibland veta vilka som är troll innan det är för sent och tråden är kapad och hela köret…
Margareta - Bra uppmaning till oss "på-typer" dock. Vi behöver dig! 
Håller med dig flikkan.. inte lätt först. Man vill ju åxå ge folk en chans! Fast nog märks det rätt snabbt ändå vartåt det barkar.
Tränar mig på tålamod och att tillämpa vänliga formuleringar, även när jag säger emot någon. Inte alltid jag lyckas..

Jag var en gång med på ett forum där man kunde välja att blockera inlägg från vissa användare. Det kan jag önska mig ibland eftersom jag tenderar att gå igång lite för snabbt och för mycket på dumma inlägg, även när jag vet att det är bättre att ignorera en viss person. Då är det ju bättre att aldrig se inlägget!
Men i avsaknad av en sån funktion får jag försöka integrera den i min egen hjärna och försöka fortsätta diskutera i tråden som om det där irriterande inlägget inte stod där.

Men man blir lite ledsen ibland när "trollen" är inne i nybörjartrådar, jag har läst mycke och ganska länge. Skriver mindre, men vet ju vilket otroligt fint och "snällt" bemötande man själv fick som nybörjare och önskar alla detta
och så ser man trådar som blir "kapade" och blir rädd att nån blir skrämd. Efter ett tag känner man ju igen avatarerna, men för dom som inte gör det är det inte så lätt/kul, när tonen inte är så trevlig….
Jag tror det är viktigt att man kan säga ifrån när nån uttrycker sig otrevligt och nedlåtande, så att vi kan bibehålla den goda stämning och gemenskap som har gjort detta forum så populärt. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Daemonem non cibare, skrev DaMum, vilket är samma sak som trådrubriken
Fabricati diem, pvnc!

Bra att det här tas upp!
Nej, man ska inte mata trollen. Hellre svälta ut dem, får de ingen uppmärksamhet självdör de. Börjar man diskutera får man ju bara veta hur arga LCHF:are är…
Om någon har frågor eller vill diskutera får de starta egna trådar, inte kapa andras. Håller man sig inte till det TS tagit upp är det ju ganska ohyfsat, tycker jag.
Jag är sån som lätt jagar upp mej men kan man inte behålla lugnet kommer man hålla "det bästa försvarstal man någonsin ångrat".
Det trista är ju att det skapar obehaglig stämning! Vissa dagar vill jag bara vända i dörren.
Så svält är bästa kostrådet för trollen tror jag!
jag är absolut hopplös….. tycker det är lite småkul att provocera de jag märker är troll. *slår på fingrarna*… aja baja… ska försöka sluta
Äntligen! Det blev för mycket på sistone.

Får man fråga vart trollet var? Blev nyfiken? Nån kan ju PM:a mig om ni känner för det, ska inte mata trollet :)

Man känner ibland att man skulle vilja "varna" för vissa som inte är så himla trevliga 
Men det bästa sättet då är ju kanske att PM:a, så att man inte hänger ut nån.
Kan man förresten se nånstans vilka som fått varningar ?? Eller är det inte allmän info?? *funderar*
#21 Om ni PMar medarebetare, så är det smart att sprida ut PMen på oss Medarbetare så att inte Margareta får alla. Hennes inbox är ofta överfull och det kan gå snabbare att kontakta någon av oss andra om akuta fall.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Finns det nån lista e dyl, på vilka som är Medarbetare? Letade förut men hittade inte. Kanske är jag blind..
Det vore bra, tror jag.. 

OK, bra tips.
Man kan väl oxå skicka ett meddelande till den man ser blir "påhoppad" och ge en vink om att vissa personer ska man lyssna lite mindre på….
Under "Om sajten" finns listan på vilka som är Medarbetare.
Latmask - Av någon anledning hade jag inte letat där..
Tack! 

Håller fullt och fast med Margareta……MATA INTE TROLLEN!!!
nenna31

Är det hemligt vem trollet är?
#28 Det finns förstås flera troll och det är oftast olika vid olika tillfällen. Jag vill inte heller mata dem genom att nämna någon här i tråden. 
Det har varit några trådar den senaste tiden där tonen blivit riktigt tråkig just på grund av troll, och då är det bättre att man lyfter på hatten och klickar sig vidare, eller svarar på inlägg skrivna av andra än trollet.
Bra ide!
Funderade själv på hur man skulle sprida detta budskap.
"När geniet pekar på stjärnorna tittar dåren på fingret!"
Micke
Micke
Normal people worry me!
Ibland känns det som om vissa blir lite "trollika" i avseendet att de tror att de kommer med relevant information till en debatt när de i själva verket bara låter dryga och/eller snäsiga.
Det är kanske lite halvt utanför tråden men det är alltid bra att tänka på att skriftligt språk saknar ton, man ser inte den "talande" personen ifråga etc. Kan själv känna av det där ibland att oj, nu kanske jag verkade lite tvär, speciellt om det gäller vetenskapsteori och kritiskt tänkande!

#29 + #30
Okej :) Trodde att det just nu var ett specifikt troll och jag blev nyfiken :p Var därför jag bad någon skicka PM så jag såg vad det handlade om, men förstår nu att det inte går då det finns mer "troll" här :)
Tack för svar!
Mvh Chutney

Håller med. I den talade konversationen hör man ju den allra minsta nyansen i tonläge etc men det gör man inte i en text. Det är lätt att det blir missförstånd. 
I övrigt så måste jag nog ändå säga att det är ingen tvekan om när det är ett troll i farten. Slänger ur sig mycket provocerande och oförskämda saker och vill inte själv svara på motfrågor.
Jag erkänner att jag många gånger inte kunnat låta bli att "mata" trollen men ska verkligen försöka låta bli för det är det enda som hjälper.
Jag får bita mig i tungan och sätta mig på händerna precis som "mizzas" skulle göra. 

I början av trådarna tycker jag trollen är rätt lustiga, men sen blir dom långtråkiga, har dock inte matat dom, bara tittat på
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det är lustigt, för jag känner vissa "irl-troll", när jag tänker på det. 
Högst icke-precis återgivning av dikt, som jag inte vet vem som skrivit.. Om troll och kommunikation..
"Tumpar du i Kallimallivandra?"
sa det ena trollet till det andra.
"Nej, men linkelunk har buritörsta!"
sa det andra trollet till det första.
Inte underligt minsann
att de inte alls förstod varann!

#37 Det där kände jag igen! Fast jag minns inte heller vem som författade det hela…
#37, 38 google är alldeles fantastiskt…fick snabbt upp flera sidor som berättade att trollversen är skriven av Hugo Hamilton. Vem det är, däremot, hittade jag inte - men jag letade inte länge.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Det är inte lätt att gå ut med trollvarning - eftersom även det matar trollen. Var vaksamma och lyhörda så hittar ni dem själva. Det som bla kännetecknar ett troll är att de ständigt dyker upp under nya namn.
Man känner igen dem på hur de skriver och deras egenheter i att skriva - det kan de oftast aldrig dölja.

Det här var nyttig läsning för mig. Jag tror man får ha det i bakhuvet på något sätt, för att kunna agera rätt i sådana situationer.
En liten ynka köttbit kan man väl få iallafall

# 43 Du kan få en smörklick till den om du vill :)
Hålelr dock med att det inte alltid är så lätt att veta om det är ett troll eller bara någon som har ideer och tankar som verkar lite "skumma"
#43 Mumintroll ska man alltid mata! Och man ska tälja fina barkbåtar åt dem. Med jolle till.

Även Finntroll ska behandlas väl.
Fabricati diem, pvnc!
#45 Jo, nog e de så.
TACK Margareta, för uppmaningen!
Hjälps alla åt - efter bästa förmåga - att sprida kunskap om LCHF och att bemöta alla - oavsett uppfattning - på ett positivt sätt, blir det ingen näring till några "troll".
Såväl skratt
som sura miner
smittar av sig!
Det är väl så att trollen får näring om någon svarar överhuvudtaget.
Jo precis - ignorering av troll är bästa medicin eftersom syftet är uppmärksamhet.
Jag brukar kalla dem penn-troll, men kom på att jag var vääldigt gammalmodig, så jag döpte om dem till tangent-troll. Uppenbarligen gillade omgivningen detta tillmäle, för nu hör jag uttrycket lite överallt, i de mest skiftande situationer 
Tangent-troll är ett utmärkt namn!
lizaohman - Tangenttroll!
Kul tänkt av dig!
Roligare än tandtroll i alla fall

Jaa hugaligen tycker inte om tandtroll….urk…
Jag vill inte på något vis jämföra trollen med OT-trådskaparna - men jag kidnappar den här tråden som ändå är fastnålad till att föra fram några synpunkter.
När man kommer in på Kolhydrater iFokus och läser listan med de senaste inläggen får det inte plats med än de som skrivits senaste kvarten eller något sådant. Det blir så med den otroliga trafik vi har just nu.
Då kan jag tycka det känns lite knepigt när de flesta trådarna är av OT-typ. Vi har enormt många nya entusiastiska medlemmar just nu som vill läsa och lära allt om LCHF. Då kan det se lite märkligt ut när de flesta trådarna är OT-märkta.
Jag har fått några PM om det de senaste dagarna och har därför reagerat mer själv än vanligt. Det finns många forum på iFokus som har väldigt låg aktivitet. De skulle bli jätteglada för era OT-trådar.
Själv har jag slutat läsa/skriva i dem eftersom jag har fullt sjå att läsa det jag måste.
Jag vill alltså inte förbjuda dem och inte heller säga att det är fel - då hade jag startat en ny tråd och bankat fast den överst. Det är bara så att vi kanske kan hjälpas åt att tänka oss för och hålla fokus lite grann.
Jag får kritik utifrån (inte medlemmar utan från andra) rent generellt för att det är så högt tempo i forumet att man inte hänger med och att trådarna man skriver försvinner ner långt för snabbt.
Håller med generellt - mycket OT sedan en tid - och jag är en av bovarna i ett par av OT-trådarna. 
En annan "bov" är de många fastklistrade trådarna.. 
Jo de fastklistrade är svåra att sålla i - jag kan ta bort dem helt om det vore bättre. Då slipper jag hela tiden ta ställning till vilka som skall vara klistrade.

Tror det kan vara svårt att ta bort alla fasklistrade trådar……men det kan ju vara värt ett försök……..pröva kan man alltid…

Den jag skulle tycka fortfarande ska vara fastklistrad är i så fall "vanliga frågor och svar". Men kanske bara den?
Kommer det upp nått viktigt, så kanske den tråden kan vara fastklistrad ett dygn eller så, då bör ju de flesta hunnit se det viktiga. Och vet man bara att en viss tråd finns är det lättare att hitta den.
Svårt det här…
Fast de har ju en bra funktion… Förstår att det är svårt att dra gräns, det finns ju så mycket bra och rolig info som man vill ha ut.
Stackars dig Margareta, vi är som ett gäng olydiga ostyriga småungar som ger dig huvudbry hela tiden..

Känner mig också lite skyldig i några OT-trådar. Deltagandet i dem har ökat på sistone och jag misstänker att det kan hänga ihop med poängsystemet eftersom varje inlägg ger poäng. Kanske borde poängsystemet slopas?
#62 Jag tror inte alls det har med poängsystemet att göra, själv strunat jag då i det.
Tror istället att det beror på att det råkar vara ett par himla kuliga trådar..

Jag känner mig förfärligt skyldig till ett par OT-trådar - och i det här ljuset famträder det ganska tydligt vad OT-trådar många gånger är: Ren avkoppling för "gamla garvade".
Och med det menar jag förstås att när du för nittitolfte gången tålmodigt besvarat frågan "Blir jag fet av fett?" är det väldigt, väldigt skönt att för omväxlings skull spåna loss i sekt-tråden eller något annat smågalet.
Ren mental avkoppling, helt enkelt!
LatMask - jag tycker som du - det är därför jag inte är övertygad om att vi inte skall ha dem.
Det är svårt just det där med alla nybörjarfrågor som kommer om och om igen - särskilt för oss som varit med sen starten för tre år sedan.
OM - drömmen blev sann - att alla trådar låg i rätt grupp skulle - det vara lättare att hänvisa till en grupp - tex nybörjartrådar eller Medlemstrådarna (de är ju ofta nybörjartrådar).
Det är ett hästjobb - för de flesta trådar hamnar hipp som happ verkar det som.
Här är ännu en som erkänner sig skyldig till "OT-sponsring"! Och lovar att försöka dämpa sin entusiasm.
Jag håller med det de ovan sagt, KiF är ju ett oerhört fascinerande forum fyllt av kunskap och hjärtliga och stöttande människor (hur många av oss är inte 'beroende' av KiF?) så man bara vill stanna kvar och 'hålla kontakten' - även på ett lättsamt sätt. Det s a s "växer fram en lättsam sammanhållning" som jag tror är bra, särskilt för alla er fantastiska människor som stöttar och förklarar och informerar och peppar, ofta i samma frågor om och om igen.
Det optimala hade ju varit om alla OT-trådar kunde ha en egen "kolumn" som inte "störde övriga frågor"… Men gissar att det är en "omöjlighet"… (?)
Jag tror det är sunt om ni kan behålla OT-trådarna också. Men jag inser också att det inte fungerar praktiskt som det är just nu… Jag hoppas ni hittar någon lösning, som en "gyllene medelväg"… Kanske en fråga för "datorteknikerna"?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
För mig verkar det som att de flesta trådar är onödiga. Om man letar och söker bland andra trådar och artiklar finns alla svar på frågorna man har. Ett annat problem är" vad gör jag för fel går inte ner i vikttrådarna" som jag upplever är 90%av trådarna. Jag vill hellre följa någon som gör en resa med 20-100 kg viktminskning än problem med 2-5 kg, men det verkar som om dom kraftigt överviktiga gömmer sig. Är det då så konstigt att man vill ha lite kul på ett enkelt sätt utan en massa faktaspäckande råd. Allt behövs, men maan kan ju kolla runt lite. Alla är vi nybörjare men funderingar och frågor, men de flesta svar finns redan i trådar. För övrigt är det ett bra forum, som tar väl hand om oss. Tack för det Margareta med Medarbetare.
#67 Tack!
Vi har ju många medlemmar med en rejäl viktminskning bakom sig och jag håller med dig - det är dem man är intresserad av om man själv har en sån resa framför sig.
Dessvärre har det ibland varit en sådan viktminskningsfixering kring LCHF och det är inte så konstigt med tanke på hur media slår upp det på löpsedlarna ibland.
Ibland undrar jag om det är så att den som har några kilos övervikt lider mer än den som har väldigt mycket. Det är en sådan enorm katastrof för den med lite övervikt att inte vara perfekt. Vi som har mycket övervikt har vant oss vid att inte ha så höga krav för vi har misslyckats så många gånger att vi lärt oss vara tålmodiga.
Mitt problem som ledare av det här forumet är att sortera alla trådar så att de går att hitta under rätt rubrik och det är minsann inte lätt. De allra flesta trådar med riktigt bra innehåll hamnar under en mycket generell rubrik. Därför kommer jag att rensa bort rubriker så att vi får färre att välja mellan. Från början var det tvärtom. Trycket från medlemmarna var enormt - alla ville ha en egen rubrik till "sitt lilla problem" och andra blev desperata över att inte hitta bland recepten osv. Så växte vår långa grupplista fram och nu verkar ingen bry sig om den alls - utan alla läser efter "senaste inlägg", eller möjligen "mina inlägg".

En liten tanke……
Kan man gröra en tex "röd ruta" som riktar sig framförallt till nybörjare….där man visar på det som är viktigast i början ???? Hur sökfunktionen, "trådar" mm fungerar. Alla har inte likas stor erfarenhet av datorer och kan ha svårt att se det viktigaste i början med tiden så söker man runt….Och hittar massor med info……
Är själv relativt ny här…men har själv en viss datavana och kan kanske lite lättare se vad som var och var den viktigaste infon finns….
en liten tanke nenna31

JO jag förstår -
-Tänkte inte någon jätte ändring utan mera liknande rutan "Läsvärt" eller "Frågor och Svar"…..där man vänder sig till nybörjare…..vet att det finns en tråd redan, men tycker att den syns lite dåligt när man är ny på forumet…..Man läser lite här och där och har sätt att man ofta hänvisar till dessa rutor och till tråden "nybörjare"……
Tycker att tråden Frågor och svar är super bra…men eftersom det verkar som många nya inte riktigt ser den så kanske man kan tillägga "nybörjare" eller nåt liknande…???
Tex. "Frågor och Svar för nybörjare"

Nu är det lite OT även i denna tråd som skulle handla om troll…
Men jag kan tycka att strukturen är lite komplicerad i detta forum. Det är inte helt lätt att som ny hitta det man söker (inte minst när sökfunktionen svajar) och när trådarna rusar iväg med 200 inlägg är det inte lätt att sålla. "Första olästa" funkar inte heller alltid.
Naturligtvis har man som nybörjade samma frågor som diskuterats i all oändlighet tidigare, men hittar man en gammal tråd och vill ställa en följdfråga känns det konstigare att väcka liv i en tråd som varit inaktiv i ett halvår, ett år, än att starta en ny som handlar specifikt om den egna situationen.
Som jag förstått det kan vem som helst starta ett eget forum här och det kanske kunde vara ett sätt dela upp innehållet. Men det är nog ingen optimal lösning.
Jag tycker den nuvarande strukturen fungerar bättre i de grupper där aktiviteten inte är lika intensiv som här. Där kan man snabbt få en översikt över vad som diskuterats de senaste dagarna, men här startas flera trådar i samma ämne för att man inte har den överblicken.
Jag som är lider av informationsblindhet/koncentrationssvårigheter är tacksam över att det finns en massa gamla rävar som delar med sig av sin kunskap, fast de måste tycka att det blir tjatigt!
Instämmer i det Margareta skriver i #56
"kan tycka det känns lite knepigt när de flesta trådarna är av OT-typ. …….entusiastiska medlemmar vill läsa och lära allt om LCHF. Då kan det se lite märkligt ut när de flesta trådarna är OT-märkta".
OT - kanske det finns någon speciell sajt att hänvisa till?
Kanske frågan om OT är något att ta upp i en separat tråd?
Där vore det säkert välkommet med lite nya medlemmar.
Samtidigt ser man ju senaste inlägg på samtliga trådar man varit aktiv i på hela iFokus så man missar ju inget på Kolhydrater för att man är aktiv där.

#46 Tack greensis för omtanken!
Då jag skapade mitt användarnamn förstod jag inte alls detta med troll….. men jag är nog helt ofarlig.
Tyvärr har jag hittat OT trådarna och har svårt att låta bli att mata dem, de är avkopplande.
Angående OT inläggen:
Kanske kunde vara en bra idé att nåla fast en tråd som döps till OT-inlägg (eller liknande), där alla som vill ventilera av sig med off topic-ämnen får skriva i en och samma tråd så tar det inte plats från senaste inläggen. Där kan även hänvisas till andra forum här på iFokus, tex nattsudd.ifokus.se och fler liknande forum.
Ett litet förslag 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
Det finns redan en sån tråd fastnålad.
Är du online? heter den
ja och det är ett himla dumt namn! Jag har länge trott att det var någon undersökning om huruvida man var online hela tiden, och undrar om det inte var så i början på förra tråden? sen har jag iante alla brytt mig om den tråden mer förrän när jag råkade titta in i går och såg att det juv ar en chattråd, det kan ju vara fler än jag som itne fattat det? Borde den inte istället heta här snackar vi eller något?
Trådstartaren valde att fråga vilka som är online.
Fråga om de kan tänka sig att byta namn på den vetja
jag har försökt men ingen svarade…
Kommer nog ett svar snart ska du se :)

Kan man byta namn på trådar man startat? Har en tråd i -Medlemmar- som jag egentligen skulle vilja hette något annat. Förlåt nu blev det väldigt OT.
Men jag har en fråga om troll också även om den frågan är lite OT och semantisk. Har aldrig sett benämningen troll nån annanstans än på LCHF-bloggar. Försökte googla på det men hittade mest sagotroll och inga "blogg-o-forum-kapare". Det är ju ett rätt kul namn på en kanske inte lika lustig företeelse. Är det nåt som är vedertaget generellt på nätet eller varifrån kommer uttrycket?
jag har hört det på andra ställen,, tror det är vedertaget
Edit… googlade på troll och redan andra länken är : internettroll på wikipedia:Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare
#82 - Jo, troll är allt vedertagna i cyberrymden.
Se här InternetTroll - wikipedia
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
smurf!

Se där ja! Tack #83 o # 84.
Jag har googlat dåligt! det går inte en dag utan att man lär sig något nytt. Kul kul!

#78: Jaha där ser man! Jag trodde precis som du, men jag har inte varit inne på den tråden … än!

starhawk…mfl….
Välkomna att titta in på tråden "Är du online?? 2"……
Där pratar vi om lite av varje…och lite till…..väder o vind och vad dagen har att erbjuda ……
Tanken med tråden var att man kan tala om att man är online just då och även om man kanske är online till o från under dagen…..vi pratar kanske inte så mycket om lchf……men vi är "lchf- folk"…..
Vi lär känna varandra…….
…Jag tycker själv att tråden blev väldigt bra…..
Välkomna att Titta in…!!!
nenna31
nenna31 - får vi ändra namnet på tråden ifall det är många som inte förstår innebörden?
I så fall till vad?

Margareta…
Visst….till vad???…..Vem här..???….vad gör ni idag???……Är du här nu??….Chattrum..online??
Kommer inte på nåt bättre…..förslag????
- Titta in här!
- Här är vi!
- Välkommen in!
- Blandat
- Bubbel
- Babbel
- Off Topic-tråden/OT-tråden
- Läget?
- Mingel
- Mingla med oss!
- Mingel-tråden

Svårt det här….
Chattrum..är du online????
kan det vara nåt?????

Tittade in i del 2, och jag skulle vilja kalla det babbel, ungefär sånt där främst kvinnor ägnar sig åt med mobilen på T-banan

starhawk….
kanske det….
men jag hoppas att även män tittar in och för mig känns ordet "babbel" lite negativt…..
Men iofs så kallar min väninnas man var telesamtal för "habbelibabbel"…..
Men vi brukar lösa alla världens problem när vi pratar med varandra…
Chatrum borde väl fungera?
att man är online är ju liksom underförstått, annars skulle mna intese tråden alls
Dessutom ger det fel associationer, säkeert många felr som itne bryr sig om att titta i en tråd som man tror bara är nån undersökning. Här pratar vi om allt kanske?
Chatrum tycker jag är bra! Kort, koncist och "säger allt"!
Chatrumt it is, plus att ja det går alltså att ändra i efterhand men då måste en Medarbetare göra det om tråden är äldre än en timme.
Så vill du ändra namn på en tråd, PMa en medarbetare…!
Bra inlägg!! Ja, det finns ingen anledning till att hetsa upp sej på luft!
Puttar upp tråden! 
Kom ihåg att folk kommer hit av olika anledningar…en del bara för att dom är arga och vill ha bråk.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Och en del för att de vill rädda oss stackars okunniga, antar jag…

Åter andra gillar att höra sin egen röst (eller se sin egen skrift) och vill visa för alla hur duktiga de är som vet så mycket. Man kan förstå att de inte är så intresserade av att få sin självbild krackelerad av att lyssna på någon annan som eventuellt kan få dem att börja tvivla på sig själva.
haha! Så sant…
Tack, Aniara för putten!