Hur många ägg!
Hur många ägg går det åt hos er per vecka?
Jag äter 3 ägg till frukost varje dag och min dotter har också börjat göra det. Så bara det blir ju 42 ägg. Sedan kanske det blir ytterligare 1 ägg per dag i snitt. Vilket innebär ca. 50 ägg i veckan.
Ja många ägg blir det!
Jag tror jag håller igång alla hönns i värmlandsgårdarna.

Tja… äter ägg ganska oregelbundet, ibland flera per dag, ibland inga. Ett 12-pack räcker nog en vecka, tror jag. Om jag inte hittar på nåt särskilt med äggen, t.ex. omelett.
Men jag äter helst vanliga, hårdkokta ägg…
Vi är oxå storkonsumenter på ägg,går väl åt 45-55 ägg per vecka.
Jag äter oftast 3 äggulor till frukost,antingen som äggmjölk eller äggröra och sambon äter oftast bacon+äggröra så det går åt enhel del ägg.Mina vitor brukar jag spara så gör döttrarna maräng på dem.
http://www.winthers-skafferi.se/

Minst…..2ägg/frukost….Sen beror det på mat & ungarna som bakar o bakar…. Ca 2 st 20-pack i veckan inhandlas .
minst tjugo per vecka iallafall. Oftast fler
Jag brukar äta ett ägg till frukost, ibland omelett eller liknande till lunch.. så 1-3 ägg om dagen. Inte så värst mycket 
ca 45-50 st fördelat på två vuxna, två barn (varav en tonåring) och en lånad vovve.
uppåt 60 blir det nog, klockrent mellanmål..

Tja, ett flak går nog åt.
Hoppas att alla köper ägg från lyckliga hönor, annars blir jag besviken. Konsumerar man så mycket ägg och visar på att folk äter mer och mer så hoppas jag att ingen stödjer djurplågeriet när det gäller hur de billigare äggen kommer från höna till butik.
Det är konsumenterna som bestämmer hur djuren har det, kräver man det billigaste så får djuren lida.
kram!
Självklart!
Köper från två gårdshandlar så vi kör även miljövänligt ingen frakt.
Känns skönt

Japp, alltid ekologiska ägg… fast min närmaste Ica-butik har alrig 12-pack ekoägg, bara 6-pack. Men det vet jag ju om så jag handlar nästan aldrig ägg där, utan när jag storhandlar på ett annat ställe.
hm det blir mellan 2-4 ägg per dag och person här hemma. Alltså 14-28 ägg för mig enbart i veckan, oj en hel del alltså. Ganska ny på det här med LCHF och ägg är ju enklast att laga när kreativiteten och tiden tryter.
Vart köper man gårdsägg i göteborgstrakten? klart man vill att hönsen ska ha det bra 

Jag brukar äta tre ägg till frukost, oftast som äggröra men ibland varierar jag mig lite. Sen blir det ofta 2-3 till senare under dagen, i äggmjölk eller kanske en omelett. Så kanske 30-35 ägg i veckan.

Hemma hos oss går det mellan 60-75 ägg i veckan oftast. Funderar på att skaffa egna höns att ha i badrummet snart 
#0: Som mest ca 60, som minst kanske 10-15?

Ca 30-40, lite beroende på vad vi äter. Då är vi två vuxna och tre barn, varav en som är allergisk mot ägg.
Jag köper mest Änglamarks ekologiska, men det beror på var jag handlar och hur stadd vid kassa jag är.
Fabricati diem, pvnc!
Blir ca 20-30 ägg per vecka för mig.

30-35 ägg i veckan tror jag, äter ägg till frukost varje dag + att jag gör äggmjölk.
Sonen vill ha omelett ibland.

Landar nog på två om dagen i genomsnitt, så det blir 14 i veckan.
Det blir oftast ett stekt till frukost på vardagarna och på helgen blir det äggröra. Resten slinker ner i allehanda maträtter, företrädesvis Oopsies! och färsbiffar.
Köper alltid ekologiska ägg, men får också ägg gratis via mitt jobb, både ekologiska och "konventionella" och givetvis äter jag båda sorterna. Att slänga mat är fel.

Det varierar lite men vanligen mellan 15-30. Beror på om det ska bjudas på pizzaomelett eller ej - standardönskemålet till frukost från söta "snyltgästen".

Ett 12-pack räcker för mig per vecka. Det kan gå åt mer om jag skulle få för mig att baka nåt.

I genomsnitt en ask med 15 per dag, så 15 x 7 = 105 
Mellan 20 och 30 stycken i veckan tror jag, beroende på vad vi lagar. Vi är två vuxna.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Tillägg - jag skrev bara om hur många ägg jag äter. Ibland äter sambon några också, Så vi kan väl säga att det går tre stycken 12-pack i veckan hos oss.

Tillägg - jag skrev bara om hur många ägg jag äter. Ibland äter sambon några också, Så vi kan väl säga att det går tre stycken 12-pack i veckan hos oss.
Läste någonstans att Ekologiska ägg innehåller betydligt mindre Omega 6 så efter det köper jag endast Ekologiska ägg o här blir det MINST två stycken 12-pack/vecka (varav jag själv konsumerar det mesta).

Jag ensam klämmer i mig ca 4 ägg om dagen, ibland fler ibland mindre. Men en 30 i veckan går ner utan problem. Som tur är kan jag köpa färska goda ägg från frigående hönor en bit utanför stan för 40 kronor kartan a' 30 ägg. Stora och fina. Nu väntar jag bara på att hönorna där ska börja kläcka frukostägg också. De brukar väga ca 100 gram styck och har dubbla gulor. Mums!

Vi gör av med cirka 50-60 ägg i veckan. 2 i var till frukost, om det inte är helg, då jag brukar göra en omelette med 3 ägg i. Sen går det åt till diverse grejer, typ reda såser och sånt.

Jag äter själv 20-30 på en vecka och så ett tiotal till sambon.
#21 Raring, Pizzaomelett till den gulliga snyltgästen, hur görs den?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
6/dag, 42/vecka, 168/månad, 2016/år!!!
Alltid ekologiska så klart.

6/dag för basbehovet (kokta och i äggmjölken). Tillkommer de som hamnar i maten. Och de maken och sonen stoppar i sig. Många ägg blir det.

mellan 15 och 25.
Det beror på om jag använder i maten eller om jag äter bara ägg.
#28 Kittun, vart köper du dina ägg? månne i Göteborgs trakten??
På senaste Göteborgs-träffen var det någon som mindes tiden när man köpte ett sex-pack, och ringde på hos grannen för att dela, så att förpackningen skulle gå åt innan äggen blev dåliga…
Vad går det åt? Åtminstone fyra per dag = 28 i veckan…Köper oftast ekologiskt. Utan bil är det svårt att komma till gårdsbutiker; det vore ju det bästa.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Maken äter 3/dag måndag-fredag till frukost sen går det oftast 5/dag lördag-söndag då vi gör omelett eller äggröra till frukost. Oftast har maken dessutom med sig ett eller ett par till mellanmål på eftermiddan.
Så här går det ca 40 ägg/vecka normalt. Just nu har jag dock förätit mig på ägg och föredrar frukost på keso och CF med kanel på.

#35 Så var det för mig förut - jag hade nästan aldrig ägg hemma. Eller ost. Eller mjölk (det har vi oftast inte nu heller, för den hinner alltid bli dålig). Undrar vad jag lagade mat på?

Här går det åt minst 4 ägg per dag som jag har i min äggmjölk på morgonen. Så aldrig under 28 ägg i veckan. Jag brukar köpa flak med 18 ekologiska ägg från frigående höns som har möjlighet att vistas ute.
På sistone har min Maxi butik haft mindre av de äggen. Man börjar undra om övriga LCHF'are här i Enköping köper samma ägg.
Maxi har också kommit med ytterligare en äggsort som är ekologiska men de är så himla dyra. För mina 18 ägg betalar jag ca 45 när jag kan få samma mängd från frigående inomhus för 25. Men jag tycker att dessa smakar bättre.

12-20 ekologiska per vecka drar jag nog i mig.
BTW, nån som vet var man får tag på gårdsägg från lyckliga hönor i Helsingborgstrakten?
jag äter 3 ägg/frukost och sen då o då ägg som mellanmål så det går väl minst 30 per vecka, ibland mera - mitt vanligaste mellanmål eller snabbmål då hungern faller på är kokt ägg + 2-3 msk majonäs eller skinkskivor + majonäs
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.

Jag använder mellan 20-30 ägg/vecka. Jag äter alla själv, förutom då de ägg som jag använder i matlagningen. Fast i går åt gubben upp två av mina stekta ägg. Köper ekologiska om det finns. Skall försöka få tag på nån som håller sig med frigående höns här i trakten.
stackars gubbe! Kan han inte få egna stekta ägg så han slipper ta dina!?