Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 10427 ggr
fj-100
0

Vad betyder era alias?

Alla har vi ju hittat på ett namn som vi vill kallas för här.

Mitt betyder Fjärdhundra. Lite färglöst men alla bra var ju upptagna och jag fick lite panik.

Det tog ett tag innan poletten trillade ner på några av er (brist på kolhydrater i hjärnan?) som t.ex. maxiq och lottar8.

Det kanske finns fler som har varit så fyndiga att jag ännu inte fattat det dolda budskapet? :fundersam:

clajo
0

Här finns en gammal tråd om användarnamn/avatar! Det var visst ett tag sen den var uppe… Glad

MimLan
0

Det finns en tråd om det redan.

missaz
0

Det FINNS förvisso en tråd redan om detta, men jag kan svara ändå.

Miss = jag är ogift, Az = jag heter Astrid

LottaO
0

Jag heter alltid /LO på forum, men här fick man inte ha / och jag tror att bara LO var för kort, eller så ville jag helt enkelt inte ha det. Så det fick bli LottaO, som är vad jag heter och första bosktaven i efternamnet.

/LO

Dansa kan man alltid göra!

Wildrat
0

Wildrat kommer av min första råtta jag hade. Jag kallade honom Vilde och när jag skulle skaffa hotamil var allt jag kunde komma på upptaget tills jag kom till Wildrat, det var ledigt. Så det fick bli Wildrat lite överallt. Det är sällan taget av nån annan så det får hänga med…

clajo
0

Ja, den gamla tråden är väldigt lång, så de som tillkommit efter att den skrevs kan ju fylla på här! Skrattande (om man vill)

Bonzo
0

Bonzo…eftersom våran iller heter det och det första iFokus jag reggade mig på var iller/ifokus. :)

Och illern heter Bonzo eftersom min favorittrummis kallades så….

rebens
0

Rebens betyder vinranka och är första delen i mitt efternamn. Har haft det som alias sen min första e-mailadress någon gång på 1990-talet.

Margareta
0

Margareta - för att jag heter det. Sajtvärdar är ombedda att ha sin riktiga namn för att det anses seriösare.

Annars hade jag också haft nickname

Numer pensionär i Nynäshamn

Eremitha
0

Eremitha är mitt alter ego.
Efternamnet är Warghierta.

Jag trivs med pseudonym ibland, men egentligen heter jag Marie.

Fair Winds and Following Seas!

buttercup
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"buttercup" är egentligen überfjantigt och stämmer inte överrens med min personlighet för fem öre, men på denna sida får det ju ifs en viss mening ;) just därför… eh, jag vet inte varför jag envisas med att vara ironisk i typ allt jag gör när ingen ändå skulle fatta :P

(å andra sidan heter ju aggro-tjejen i power puff pinglorna "buttercup" på engelska… där har vi mig!)

Bonzar
0

Bonzar är namnet på en älskad engelsk bulldog, som sedan många år vistas i de sälla jaktmarkernaGråter jag älskar det namnet, men mitt vanliga nickname är Nirak, det gick inte här, för det finns tydligen en hel del "Nirakar" här inne.

Det är helt enkelt mitt namn, Karin, fast baklängesGlad

goodzilla
0

Goodzilla, efter en av mina hundar!

UBCL
0

UBCL står för mina samtliga initialer, Ulf Bertil Christer Lind Glad

Lätt för mig att komma ihåg!

anki1
0

Anki är mitt smeknamn IRL. Och ettan kom med från MSN där jag fick den och några nuffror till.. Lät bra tyckte jag.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Taktur
0

Taktur heter min islandshäst och det är väl ett bra användarnamn

Taktur
0

Hej Fjärdhundra, min häst Taktur står på Nötbacken inte långt från Fj-100

Dicken
0

Mitt är enkelt - jag heter Dick och alla har kallat mig Dicken i hela mitt liv…

magma
0

Magma, bara för att det har hängt med i ca 11 år:)

evasch
0

evasch…namn och tre första bokstäverna i mitt efternamn….fantasilöst :o/

Thea
0

Thea kallar jag hästen min! Därför fick det bli Thea

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

fetknopp
0

Fetknopp som en hyllning till det nyttiga fettet, samt för att jag gillar fetknopp (sedum) samt för att jag är en liten tjockis hihi.

kickelina66
0

kickelina bukade en gammal arbetskompis kalla mig för så när jag skulle ut i datavärden tyckte jag att det var ett bra namn. Men jag heter Christina.

IaMiaMaria
0

iamiamaria

storebror kallar min för ia

på skolan blev jag kallad mia

jag heter maria

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Anega]
0

När jag var liten och försökte lära mig läsa och skriva stavade jag mitt namn så här. Ni kan ju gissa vad jag heter :).

Sacharov
0

Sacharov - Ngt filosofiskt lagd och det kommer alltid ngt obegripligt över hans läppar - Namn efter den Ryske Filosofen Andreij Sacharov, själv heter jag Anders.
Smeknamn som jag fått av mina barndomsvänner.

Kefa
0

Kefa är egentligen ganska givet, det är vad jag heter - Petrus på jordens vackraste språk - hebreiska [translittererat]. Avataren en symbol för Israel.

Skowne
0

Skowne = Skåne (Ni som sett hipphipp fattar nog)

fj-100
0

Taktur #17#. Låter isländskt. Jag har aldrig hört talas om Nötbacken. Kanske ligger mot Salahållet där jag är dåligt bevandrad.

Det är härligt att bo i dessa trakter där man får se fina hästar i hagarna varje dag.

korseett
0

kårnamn från lantmästartiden på Alnarp. Heter så livet ut fast numer titulerar jag mig Urtant korseett eftersom jag är färdig med utbildningen sedan länge, då var det bara tant..

Pitetjej
0

Mitt namn… Bor strax utanför Piteå. Enkelt Glad.

Iofs rätt så nyinflyttad pitebo… Bara 3 år ännu.

solsara84
0

SolSara kom min kompis på när jag var fjorton och behövde ett nick till Skunk och Lunarstorm och allt vad det var.. :) Hon tyckte jag var så glad och dessutom älskar jag sommaren. :) Sedan dess har det hängt med och lär väl göra livet ut. En svensk solsara på nätet är nästan alltid jag. :) Inte här dock, men det kan vara jag som tog solsara för länge sen och glömt bort lösen och har bytt e-mail… Det har hänt förut. Skäms 84 blev det för att jag är född då. Enkelt att komma ihåg, brukar vara min nödlösning när "solsara" är upptaget.

ceicli
0

ceicli är en förvanskning av mitt namn som kom på ett feltryckt bankkort för länge sedan.

Det är nästan alltid ledigt också. =)

Jag har ett par andra alternativ men de är ofta upptagna numera.

greensis
0

Greensis är mitt sedvanliga alias - för att jag en gång i tiden var Robert Jordan-fantast och definitivt tillhörde the Green Ajah och följdaktligen kunde tilltala mig själv Green Sister.Cool

Fabricati diem, pvnc!

Body
0

Jag kallades Body när jag var i övre tonåren…..

Tävlade i BB då ,vägde som idag om inte mer men det var

en annan fördelning av muskler/fett he he….

aussiemia
0

Jag heter Mia och bor i Australien ;D det blev aussiemia!

aswedishsmorgasbord.com

Teus
0

Teus för att Tea är upptaget och så blev det nån sån böjning nån gång när Tea var upptaget… Och hittar man nån Teateus nånstans är det troligen jag =)

lkn02001
0

lkn02001 var mitt användarnamn och mailadress när jag pluggade.. dötrist. I min ungdom kallade jag mig Rabishu. Det är indiska men jag kommer inte ihåg vad det betyder.

umbra55
0

umbra= en brun färg.. typ bränd jord med gul ockra i.. Bara det att brunt kan vara så oerhört vackert, fast det anses av många som tråkigt..

lizaohman
0

Fjärdhundra?? Vad betyder det då? Att du är 25 år?? Själv heter jag lizaohman för att mitt namn Är Liza Öhman och det har blivit en vana att använda mig av det användarnamnet, lat som jag är :)

nyborjare08
0

#40 Hihi, det var ju en trevlig tolkning! Annars är Fjärdhundra en ort.

Dagen jag registrerade mig drabbades jag av fullkomligt hjärnsläpp och fantasibrist. Jag är nybörjare på LCHF 2008, så då fick det bli det. Jag vet, straffbart dåligt Glad

Musiken
0

Musiken betyder precis vad det star; Musiken.

Blev mitt anvandarnamn pa flertalet sajter nar jag var 14 och har hangt med sedan dess. Men jag gillar det, det ar enkelt och rent :)

fj-100
0

lizaohman, vad rolig du är! Jag måste vara trögtänkt för det tog ett bra tag innan jag fattade hur du tänkte :what2: …….  :lola:.

Minorca
0

Hej

Jag hade i slutet av 90-talet  några stora svarta hönor av rasen minorca. De var jätte trevliga höns, tyvärr bor jag lite närma skogen så jag hade problem med duvhök.

MegN
0

#40: Fjärdhundra är en ort… ;-)

Luccy
0

Kyss Luccy använde jag i många år på Sprays båt-chatt. Jag är lycklig som lever o överlever, kände mig extra lycklig när jag skaffade namnet o det stämmer ännu, fniss.

Kram Luccy

Inkanyezi
0

Inkanyezi är xhosa för lysmask.

[Pennylane1]
0

Pennylane1 är för att jag gillar låten ;-)  ettan är för att någon jä**l hade snott det på nån annan sajt ;-)

grona-marie
0

gröna för att jag gillar grönt(färgen, naturen, grönsaker) och marie heter jag förstås. Ibland har jag växlat om med green-mary

shintaida
0

SHINTAIDA

Är taget från en gammal inka-indiansk religion, som inte finns mer.

Jag är mycket för indianer, så det kändeds naturligt, när jag såg det på TV, att ta det namnet. Har använt det i ca 4 års tid, nu.

// Shintaida

Bonzo
0

Fj-100:   Jag har faktiskt jobbat i Fjärdhundra mellan 1991-2002. :)

flikkan77
0

flikkan är för att jag kallat mig så på nätet i evigheter och 77 för att jag är född då.

"You just have to belive…"

Raring
0

För att jag är så himla rar såklart… Flört Både udda och söt.

maxiq
0

En oslagbar kombination! Själv ser jag lång ut på bra håll…

Obestämd

Raring
0

Menar det Skrattande

fj-100
0

#Bonzo#  Har du? Har du lust att berätta var? Vi kanske känner varandra!

Jag såg på din sida att ni är stödhem åt Hitta Katten. Där jobbar jag som volontär. Tänk vad världen är liten.

kaisakavat
0

Kajsa Kavat känner ni nog till. Astrid Lindgrens sagofigur. Hon ger inte upp hon - Kajsa - och det tänker inte jag göra heller!! Skrattande

UBCL
0

Puttar upp tråden!

Nu är vi 6.769 medlemmar, alla med alias.

Fler kan berätta vad dom betyder Tungan ute

Melindrea
0

#11 Dessutom så är det väl bra med ett riktigt kultnamn! (Princess Bride, för de som inte förstod vad jag menade)

Melindrea har jag hetat sedan jag var 14-15 och började vara online. Eller, förresten. Först var det nog Zinza. Melindrea kom när jag började hänga på basement. Så säg 16 =)

Gutis
0

Gutis…för att jag från början kommer från Gotland. Kalla mig det också på de flesta andra ställen på nätet där jag finns.

En dag i taget...

pyre-lena
0

Jag har sen jag föddes kallats för pyret, pyrex, pyris (är sladdunge) osv sen när min bror som är 9 år äldre än mig fick barn så började min brorson kalla mig för pyre-lena eftersom jag som vuxen kallas för Lena (har egentligen ett dubbelnamn Obestämd) så därför har jag alltid använt mig av namnet. Låter ganska roligt när min pappa som blir 80 år i år ropar till någon som besöker honom att det är pyre-lena som ringer *fnissar*

fj-100! Jag fattade direkt ditt nick eftersom jag är någolunda allmänbildad och bor i Enköping sedan hösten 2003 Glad

babybel
0

Använder normalt ett annat nick på nätet, men för ett par år sedan behövde jag ett alternativ för att gå med i ett forum. Kunde inte komma på något som inte redan var taget! Medan jag funderade satt jag och slöglodde på tv, och så kom det en reklamfilm för Babybel… och på den vägen är det!

Nu passar ju det nicket bättre än någonsin…  Skrattande

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Konstigabaralillajag
0

Konstigabaralillajag står för konstiga bara lilla jag = jag :)

skogs-tolva
0

Tänkte skriva skogsälvan, för jag är långt ifrån älvalik och för att jag faktiskt bor på en skogsgård Skrattande

Men ä var inte godkänt i nicks så jag tänkte då får det väl bli med e…och då klev den sarkastiska personen fram i mig, jag icke liten som en älva, men då så, då är jag tung och stor som en tolva ha ha ha!

jennyka
0

alla roliga nick som jag kommer på är alltid upptagna så det enda jag kom på var Jenny (mitt namn då) och ka de två första bokstäverna  i min mans namn. Väldigt fantasifulltSkrattande

lillalapinkulta
0

fick mitt smeknamn efter att jag (innan jag fick gå till systembolaget) råkade fråga var sjutton dom (lite äldre vänner) fick tag i finsk öl…..:P

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Siggebus
0

Mycket enkelt - jag har en busig liten hund som heter Sigge Glad

SuziQ
0

Min förra chef brukade sjunga en gammal rocklåt som heter något med SuziQ för mig (heter Suzanne) så det använder jag när det inte är upptaget

GreenWorm
0

Jag heter GreenWorm då jag har en tatuering i form av en grön mask med röda prickar och gul hatt som kryper ut och in som genom ett äpple. (påminner lite om Kamratpostenmasken…)

Började använda det som nick nån gång när internet var nytt och jag skulle ha ett ICQ-konto, sen har det fått följa med då det vanligen brukar vara ledigt:)

Annars heter jag Fia

Agyr07
0

Kul att läsa om era nick. Mitt är inte så fantasifullt. Jag heter Agnes Yr invandrare från Island och jag är född i juli. Alltså Agyr07. Ett annat nick som jag använder ofta är mitt kennelnamn yrar som bygger också på mitt mellannamn.

Morfen
0

Jag har kallat mig Morfen i många år nu och det kommer sig från tiden då jag läste lingvistik på universitetet och däri ingår morfologi, morfologi = ordens uppbyggnad.

Saintpaulian
0

Saintpaulian heter jag för att jag älskar dessa blommor, samlar på olika sorter både små och stora. Rosa, vita, blå, lila, krusiga och släta med enfärgade eller tvåfärgade blad osv.

Isatis
0

Vejdens artnamn.

Icegirl
0

Ice - för att jag bor i Norrland och gillar snö och is

Girl - för att jag är kvinna och känner mig ung och pigg

Sinless
0

Sinless heter jag, som är en förkortning på Sinless Venom, som är ett anagram av mitt riktiga namn, Emil Svensson.

Sheena
0

Sheena e från låten Sheena Is A Punkrocker med Ramones som var mina husgudar när jag var yngre..

Gillar ju även den tuffa donnan i Stories of Sheena, Queen of the Jungle.

Namnet har hängt med många år (typ 10 år) sen när man va "liten" o hängde på lunarstorm o sånna ställen. Har även kombon SheenaStar på vissa ställen om nån skulle känna igen mig.. hihi..

LaSadie
0

Snodd från ett föredetta japanskt vk band. Ska betyda sadisten typ

mamski
0

Kallar mig mamski för att min yngsta kallar mig det ibland. Och är det nånting jag verkligen är så är det en mamski - en mamma till fyra barn och fostermamma till två.

Ibland här hemma får jag heta mumse också, men det vet ingen på nätet (- förrän nu… attans också Glad !)

munchausen
0

Baron von Münchausen har länge varit min absoluta favoritfigur i litteraturen. Här finns en wikipedalänk.

Var lite blyg för att skylta med mitt irl-namn eftersom jag lägger ut  bilder där jag är avklädd och ser ganska hemsk o fet ut.Skäms

hoppet
0

När jag började med lchf hade jag hoppet att det skulle vara något för mig. Därför blev det hoppet men mitt riktiga namn är Yvonne.

Isa56
0

Av mina tre dopnamn var bara Isa ledigt. 56 är året då min storebror blev lycklig över att få en lillasyster.Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Trulte
0

Trulte är namnet på ett troll som min mamma berättade om när jag var liten.

Vimsan
0

Kallas Vimse igentligen men de va upptaget… Så Vimsan fick det bli här =)

Namnet Vimse har jag haft sen jag va typ 6 år och jag vimsade runt överallt alltid =) Det gör jag fortfarande ;) så kan de gå….

Isa56
0

Puttar lite försynt den här tråden. nog är här fler som vill berätta om namn och avatarer.

Min Avatar fick jag specialritad av mni ene son. Mitt namn står längre upp itråden.Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

kittun
0

Jag blev kallad Kittun på mellanstadiet, men heter egentligen Christina, så det fick det bli:)

mumin61
0

Efter lite ordlekar fick mina barn mamma till att bli mumin, så nu kallar de mej det. Det passar egentligen ganska bra, för jag är tjock o blek o halvfinne. Född -61.

Någon bild har jag inte eftersom jag är teknisk idiot o helt enkelt inte vet hur man gör.

malinka
0

Min syster har sedan jag var liten kallat mig för Malinka (ni vet den ryska sången "Kalinka"). Från det har det blivit Malinka morgonstjärna och Malinka morgonyster (eftersom jag är VÄÄÄÄRLDENS trevligaste människa på morgonen, Flört). Jag heter givetvis Malin.

Wtn3
0

Wtn är konsonanterna i Watain, ett av mina favoritband, trean vet jag inte varför jag lade till om jag ska vara ärlig.

bigfatmama
0

En kort beskrivning av mig själv

[linda-pinda]
0

Jag heter alltså Linda och Linda-Pinda kommer från min barndom: en bekant till mamma kallade mig Linda-Pinda Kaffeskrinda och snart gjorde nästan alla det… På nätet finns jag lite överallt som antingen bara Linda-Pinda eller med tillägget Kaffeskrinda också. Ett tag var mitt nätalias Kitty the WebCat och jag hade en "ond" Hello Kitty-bild som Avatar. Kanske skall plocka upp det namnet igen ;-)

McSteamy
0

Namnet kommer av min fritidssysselsättning, skillnaden mellan män och pojkar är storleken på deras leksaker.

Leksak är egentligen fel ord, blir man överkörd av ett tåg är det mest en akademisk fråga om det är 8 eller 20 tons axeltryck.

thehobbit
0

Mitt alias är egentligen lite missvisande nu.

Jag har ofta blivit liknad vid en hob (från sagan om ringen) eftersom jag är liten och bekymmerslös och åt ca 17 ggr/dag.

Kunde äta frukost 3 gånger förut, sedan mellanmål innan lunchen…

Jag tänker nog på mat lika mycket nu med men är inte längre besatt utan intresserad!

Balanserad
0

Balanserad - för att jag strävar efter balans i kroppen. Cristina heter jag.

annasanna
0

Jag heter Anna kort och gott..och jag är min egen lilla gullsnutta! Jag vet, jag vet..jag är sååå ödmjuk!SkrattandeFlört

vickiskrylbo
0

Jag kallas för Vickis och bor i Krylbo! Fj-100, jag var ihop med en kille från Torstuna i min ungdom, så jag var mycket i Fj-100 då! För drygt 20 år sedan… Hans pappa var grisfarmare! Själv bodde jag då i Heby!

Tvillingsyster
0

Eftersom min tvillingsyster bor i Finland vågade jag ta detta namn som min Avatar. Riskerar inte köra över henne. Har använt det på annat håll i nätet också. Heter egentligen Sonja.

EvilEye89
0

EvilEye tog jag för att jag har kallats så några år efter en lite mindre rolig incident… mellan mig och en mobbares öga.

Heffe
0

Heffe är vad jag kallades för i mina tonår efter en incident på gympan - Heffaklump, hahaha!

Än idag får jag höra detta smeknamn emellanåt.
Dessutom är det väl vad jag känner mig som allt som oftast……

Avataren är Disneys tolkning av hur en som jag kan se ut. Ganska söt, eller? Cool

fellfrosch
0

Mitt betyder pälsgroda på tyska och är även en del av ett namn på en låt skriven av min favoritgrupp Rammstein :D

chilisalsa
0

Gammalt nick som lixom hängt kvar ! Glad

Älskar chilifrukter, gillar att dansa salsa… och såklart att äta salsa med chili  Tungan ute

Dansa salsa med chili i kroppen är makalöst bra fettförbränning… och mysigt ! Cool

Medarbeterare på Kost

frukaos
0

frukaos kanske får folk att tro att jag är en gift kvinna med oreda i livet men i själva verket är jag en kille. Jag spelar dataspel i en klan som heter FRU och kallas för Kaos i klanen. Därav namnet…

spelar ni Call of Duty 4 så kan vi alltid träffas på nätet Flört

mulligast
0

Ja vad ska man säga.. ni kan kanske gissa Er till varför jag valde mitt nick;-)

elocinave
0

eftersom jag heter så….

fast baklänges ;-)

Solpuss
0

Solpuss har funnits sedan 1997.

Hon vaknade på Aftonbladets chat som en solstråle genom fönstret, och blev snart en puss. En *solpuss*. Glad

[Pennylane1]
0

Åh AB 30+ salig i åmmine!

Anmaja
0

Anmaja = mina tre namns första två bokstäver.

Anna Margareta Ja… blir Anmaja Tungan ute

Finns som Anmaja på alla möjliga ställen på nätet och är tämligen ensam. Jag har i alla fall aldrig fått avslag när jag velat ta det nicket. Så Du kanske stöter på mig på annat ställe - ja då är det förmodligen jag.

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Janice
0

Janice var ett plötsligt smeknamn jag fick av en plötslig vän, för kanske 7 år sedan. Glömde smeknamnet och vännen, men hittade igen båda två, lagom till jag skulle göra en användare här.

Heter ju egentligen Josephine.

Cissit
0

Jag är urtråkig. Jag heter ju Cissi, eller Cecilia förstås, men det är bara mamma som kallar mig Cecilia när hon ska prata allvar med mig, annars är det Cissi som gäller ;)

Cissit kommer från att cissi var upptaget som nick på IRC, så jag blev less och la till ett t på slutet, körde ibland med n också, passar bra, för det finns bara en av mig, alltså cissin. Med t på slutet blir det mer bestämd form och det kanske också passar bra, eftersom jag ibland kan vara en bestämd liten dam :) Kör på cissistumpan ibland också, det hänger kvar sen tonårstiden, men det känns lite som om jag är på väg att växa ur det nicket lite :P

milky
0

Då jag skulle välja min första hotmailadress, förr hundra år sedan, försökte jag med mitt namn Jonas. Men det var redan taget. Tv:n stod på , och jag hörde hur de talade om rymden och de pratade om vintergatan, THE MILKYWAY, då tog jag "milky" som adressnamn, sedan har det hängt kvar….

Anmaja
0

Jag skaffade också min hotmail för hundra år sen, närmare bestämt jan -99 och ville ha snabela@hotmail.com, men det var upptaget så jag tog snabelanna med en siffra efter och det har hängt kvar sen dess.

Hade kanske varit jobbigt att säga adressen…

"snabela snabela hotmail punkt com"  Tungan ute

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Solpuss
0

Ja, jisses. :o) *suckar nostalgiskt*

[Pennylane1]
0

# 107 minns du nån Fence?

Solpuss
0

*kliar mig i huvudet och tänker så det knakar*

Men, nä…

Minns du *solpuss*?

Branneli
0

Jaa, jag heter Anneli……upptaget….jaha…men jag ska tänka positivt ju !!!!! Bra-Anneli = Branneli. Så varje gång jag ser Branneli, så ger det en positiv kick. För det mesta kommer en omedveten fundering på…vad har hänt för bra denna dag…..Kyss

shamani
0

shamani kommer från en meditation i börjat på 90-talet. Jag mötte en indiankvinna under meditationen och innan hon lämnade mig frågade jag efter hennes namn och fick shamani. Har inte använt det mer än i ca 5 år. Brukar också vara ledigt. =)

nimh
0

Nimh = The Secret of NIMH, eller Brisby och Nimhs hemlighet som den heter på svenska… En tecknad film från 1982 (som bara råkar vara mitt födelseår dessutom). Jag började använda nimh som nick på Lunarstorm nånstans runt 1999-2000 och det har hängt med sen dess.

blackeyes
0

Blackeye är namnet på vår kennel, döpt efter vår stamtik som har kolsvarta ögon..*ler*

Hon är dessutom den enda hund jag känner som fått döpa både kennel och ett hus, vi bor på Svartöga…

Moogie
0

Moogie kallar jag mig eftersom jag är en trekkie och morsa till 4.

Kiasara
0

Kiasara blev det av mitt smeknamn Kica och mitt andranamn Sara. Mitt tilltalsnamn är Ulrica.

shamani
0

Moogie: Vad är en trekkie? Är det en figur från en film eller något? Frågar på grund av bilden.

[Pennylane1]
0

Star trek-diggare I suppose?

Moogie
0

JeppGlad BIG fan..

LillaBedan
0

Jag kallades Beda eller Bedan när jag var liten, det har dock ingen likhet med mitt riktiga namn utan är nog mer en synonym för bebisen. Jag är minstingen ;)

Moogie
0

Shamani - Trekki är man om man gillar Star Trek riktigt, riktigt mycket. Nördigt värre, jag vet, men jag är sjukt fascinerad av de här lite mesiga rymdäventyren med en sensmoral som går ut på att man ska vara snälla mot varandra. För er som vill veta mer

frukaos
0

Moogie visst är det härligt att få vara nördig ibland
Älskar när människor skiter i vad som är "vanligt" och kör sin grejj. Som att äta LCHF istället för "vanlig mat

Cool

Go for it!

engelke
0

åh, Nimh….får härliga flashbacks till när dottern var en litten pyttis, hon älskade den filmen! å jag fick den på köpet så att säga; en riktig saga!

Engelke kommer ur en annan saga, "I Klockornas Tid" av Maria Gripe, Engelke ger uttryck åt att kärlek inte kan fångas, man kan få den att växa genom att ge den fri. Fick boken när jag var tolv o den har följt mej sen dess, två tjejer o två killar är huvudpersoner och jag brukar välja nån av dom när det är dags att "nicka", vilken beror på humör och dagsform!

nenna31
0

Mitt nick…..nenna31 anväder jag alltid på nätet…..kallade mig själv nenna när jag var liten……siffrorna är min födelsedag…….

så enkelt att komma ihåg….Flört

kajsa71
0

Jag kallas för Kajsa så första delen  är lätt att förklara.

71 är dels den ålder på 71 år som jag hade när jag började med LCHF i början av förra året, dels min startvikt som var just 71 kg.

Jag väger fortfarande lika mycket som i början på förra året så kajsa71 stämmer, även om jag förstås blivit ett år äldre!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.