Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5754 ggr
Jennix
0

Chattrum 2

En tråd där man kan säge hej, godmorgon och småprata lite. Skrattande

Den förra tråden, som nu blivit för lång och tung att öppna för många medlemmar, skapades av nenna31 och finns här.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Rottans
0

Ja då blir jag den första denna morgon med att säga GOD MORGON!

Här hos mig skiner solen och det verkar bli en riktigt härlig vårdag! Känns underbart - trots att det är måndag… Ledig måndag = toppenSkrattande

Isa56
0

God morgon. Håller med Rottans, ledig en måndag är man inte bortskämd medGlad. Här skiner solen också, har varit frost i natt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

bigfatmama
0

God morgon, här i Värmland är det också findagvarningGlad

Jennix
0

Här är den nya tråden. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Aniara4
0

Solen skiner och dagen blir säket bättre vad det lider. Jag vaknade med en sprängande huvudvärk (tror jag har en kass sovställning som gör att nacken låser sig), och när jag skulle ta en huvudvärkstablett skar jag mig på tablettkartan. Riktigt rejält också, det blev ett snitt tvärs över fingertoppen som blödde rätt bra.

Men nu börjar tabletten verka och fingret har slutat värka, så nu ska jag försöka rådda ihop lite äggröra och starta dagen på allvar!

Hausswolff
0

Solen skiner, himlen är klarblå, hästarna kan gå nakna i hagen och min motorcykel går hur bra som helst. Livet leker helt enkelt! Glad

molana
0

Godmiddag.Har hämtat en kopp kaffe nu före lunchen.

Läser om kryssningen och blir så taggad.Den blir av.Syrran ska nog få lära sig vad det här är att få så många kompisar på en gång.Skrattande

nobban7
0

Ah, har suttit ute i solen på lunchen. Det blev lite väl varmt åt benen med svarta byxor. Det är nog äntligen vår nuGlad

monsunrain
0

Jag har gjort en ny bekantskap…. äggmjölk! Den är ju inte ny för er men himmel vad gott med kako i, och igår kväll hade jag i kanel och kardemumma. Berättade detta för en vän som ville påminna sig om att äggmjölk fick han när han var sjuk som liten… någon mer som har fått detta som liten?

Annars är det finväder i Västmanland också :)

nobban7
0

Nix, äggmjölken har jag inte stött på irl förrän i år.

På lunchen hade tussilagon anlänt till Söderhamn!

nenna31
0

Tittar in en snabbis….

Flört Jennix….nu känns det bättre…..

Solpuss
0

Tittut! :o)

Jag har varit på jobbet trots påsklov och fått en hel massa nyttigt gjort, så nu kan jag njuuuta av min ledighet! Skrattande

Gick efter jobbet en solig promenad med en vän. Drack kaffe vid en djup sjö.

Hämtade Vildingarna. Handlade mat. Gick hem med tre nya mobiler till samma pris jag i dag betalar för bara samtal. F*n vet hur det går till, men jag tänker inte klaga.

*SOL*

nenna31
0

Solpuss….Alltid roligt när det blir till det bättre…..nåt liknade blev det för mig när jag skaffade internet……fick både telefon och internet till ungefär samma kostnad som förut per månad….inkl. allt….skitbra….LOLGlad

Jennix
0

#11  Det är inte jag utan magma som har ändrat.

nenna31
0

Då gör jag så här ……Flört Tack nu känns det bättre…..

nenna31
0

Det var till dig Magma…..Flört

Karin20
0

Ååååå Molana vad jag blir glad om du kan åka med

//Karin

nenna31
0

Nähä alla lchf:are…..nu lockar sängen……Flört

AnnaCecilia
0

Jaså, det är här ni håller till!Kände mig lite vilsen idag när förra tråden var låst…

Har varit ytterligare en härlig vårdag i Göteborg, stör mig bara på att jag fick huvudvärk idag..Vill bli frisk NU!

God natt alla!Glad

magma
0

Nenna31: Vad bra!

En allmän upplysning till alla som deltar i tråden- när det upplevs att den tar lång tid att ladda (brukar uppstå runt ett par hundra inlägg eller mer) så står det vem som helst fritt att starta en ny tråd med alltså "chattrum 3" som rubrik efter denna tråd "chattrum 2".

Detta för att möjliggöra en snabb uppladdning av tråden.

När så sker, så meddela någon Medarbetare så får du/ni hjälp att låsa den gamla tråden- så det inte finns två likadana som används parallellt.

Tvillingsyster
0

Hej AnnaCecilia, du bor i Göteborg……… det gjorde jag också för drygt 20 år sedan………. i Björkekärr på Stabbegatan……….. tänk vad tiden går……… det känns inte att det var så länge sen……

Solpuss
0

God morgon. Glad

Tittar in under tiden Vildingarna äter frukost. De småpratar så mysigt vid bordet. *ler mammastolt*.

Snart ska jag köra dem till fritids/dagis och sedan jobba hemifrån. Vilken lyx att få några timmar ensam hemma!

Önskar er alla en bra dag!

*solkramar*

bigfatmama
0

God morgon på er alla. Blir en utomhusdag i dag igen, sköööönt. Ha en bra dag på er aalihopa

Isa56
0

Godmorgon, Ser ut att bli en fin dag. Senare ska jag in och byta ut dubbdäcken till sommardäck.

Ha en bra dag.

nenna31
0

Morning mornig från ett vårsoligt östergötland….i em. blir det några timmar jobb och ikväll ska jag på 8-årskalas…..Glad

Magma….ett litet förslag om detta med ny tråd …..den som startar en fortsättning på en tråd….skriv ett sista och ett första inlägg i den gamla respektive den nya tråden …..då ser alla vad som hänt……och ingen behöver leta….tycker du/ni det låter okey…????

nenna31

thomsen
0

Soligt godmorgon från de södra delarna.

Dagen är ett helt oskrivet blad, men gissar att det står i allafall någon form av förberedelser inför husvagnssäsongen på schemat idag.

boa73
0

Hej alla! Jag är nybörjare på denna sida och med kosten.Men jag har gått ner fem kg på en vecka.

skogs-tolva
0

God middag!

Ska snart åka till jobbet, andra halvan av min arbetsvecka, sista kvällen, sen 8 långa sköna soliga lediga dagar!!!!!

Inga lamm ännu, men väntar med förväntan!!!

Solpuss
0

*minns med längtan mina ölandsvårar med nya svartvita lamm och lärksång*

skogs-tolva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mmmm, har inte haft får sedan 2003, nu kände jag att det var dags, igen!

De blir nog uteslutande svarta här, eller grå.

nenna31
0

boa 73……välkommen och ett stort grattis….Glad

Mervi
0

Glad påsk till alla. Idag jobbar jag sista dagen innan påskledigheten. Solen skiner i Skåne och det känns kanon.

I morgon blir det föreläsning i Malmö, Annika Dahlqvist.

Ha det bra.

boa73
0

Tacka ska du ha nenna! Känns riktigt gott att man ser resultat men det är mycket kvar.

nenna31
0

boa73….har oxå tappat 5 kg på men på en månad ….har oxå jätte mycket kvar….trivs jätte bra med den här maten…..

AnnaCecilia
0

Jaså, Tvillingsyster du har varit göteborgare!Skrattande

Solpuss
0

#31 Vi har stor tomt/lite mark och planer på får har funnits sedan jag flyttade hit. En vacker dag… *ler*

Lycka till med lamningen!

sarasnart30
0

Godkväll alla!

Har inte varit inne på ett tag men vad nytt och fräscht med nya korta trådar, lite vårlikt må jag säga…här i jämtland har det varit riktigt vackert väder i dag varm skön sol och så är det ljust så länge nu också har jag märkt, nu är kl 20.16 och det har knappt börjat skymma, när det blir mörkt ska jag springa en liten runda.Flört

trevlig fortsatt kväll..

Margareta
0

Hälsning från ett kyligt Atlanta, USA.

Vi har sett snö i luften idag och Atlantaborna är exalterade över det.

Vi har också haft sol från blå himmel och 23 grader, vilket vi blir exalterade över.

Det finns mycket att fascineras över här och främst är det väl maten och kulturen kring det som mina tankar kretsar kring när jag skriver här på Kif. Jag såg CocaColamuseét igår - som jag tror roten till mycket av överviktsproblemet världen över.

"DietCoke and food with 0 fat" är vad dessa ofta gigantiska människor lever på. Igår såg vi en liten unge med Coke i nappflaska. Jimmy Moore mfl har en stor uppgift om de skall upplysa hela denna kontintent om hur man skall äta.

Glädjande har jag sett en hel del bra också.

Själv håller jag min UFO-kost utan större problem, men det krävde tex en promenad förbi 60 kranar med olika smaker av gratis Coca Cola. Det kändes rätt coolt faktiskt att som enda par i vår grupp på 33 personer bara passera. Jag gick runt och tog kort på alla sorterna för det var ändå lite exotiskt att vara där. Coca Colas vagga liksom.

Det finns bra mat om man letar. Whipped butter, ägg, skinka  och vispgrädde har vi i kylen på rummet. Vi har micro och tekokare och klarar oss bra. Igår åt jag en stor biff på ett steakhouse med broccoli till, lite magert men ok ändå. Köttet var helt suveränt och grönsakerna helt ok också.

Numer pensionär i Nynäshamn

nenna31
0

Roligt att höra från dig Margareta…..Gladverkar vara en riktigt trevlig resa….hoppas fortsättningen blir minst lika bra…..Det finns sååå mycket att se där …alltid spännande med nya kulturer ….Duktig du är som fixar maten så bra ….frestelserna är ju många när man inte riktigt kan laga sin egen mat…

Lycka till o fortsatt trevlig resa…

magma
0

Vilken upplevelse, USA skulle jag vilja besöka… Trevligt att höra lite om hur ni har det "over there"!

Tvillingsyster
0

Hej magma, vilken vacker Avatar du har. Din förra var fin också.

Hej Margareta, min bror som bor i Los Angeles skulle behöva den sortens upplysning. För 20 år sedan när han bodde i Finland var han smal, men nu är han definitivt inte det längre. Kallas denna kost där Low-Carb-High-Fat eller har det något annat namn? Önskar också fortsatt trevligt resa………. Skrattande

nenna31
0

Morning morning alla lchf:are…..tyvärr skiner inte solen ute idag men däremot här inne…Glad

Var på 8-årskalas igår……min vännina (hennes son fyllde år) hade gjort vispad grädde och hallon speciellt till mig…Glad

Hon berättade med stor antuiasm om mitt nya kostval…i stort sett alla var väldigt positivt intresserad……SkrattandeGu  såååå glad man blir …tilläggas ska att min väninna inte har några problem med vikten …jag är två gånger henne….ObestämdHon visar verkligen sitt stöd och intresse för kosten och vill övergå till den …mycket för att hon vill må bättre och bli piggare….

En stor ROS till min kära väninna…..Kyss

Isa56
0

God morgonSkrattande

Vad kul Nenna  att det gick bra på kalaset, för dom kan vara en riktig pers ibland

nenna31
0

Isa56….

Jo du har så rätt…blev lite rädd först när min vännina tog upp ämnet…..jag kände att jag inte orkade med någon diskussion….men det gick ju kanon bra …mycket tack vare min kära väninna….Kyss

Min far kommer jag inte att ta upp det med än på länge ….han är fettskrämd och har alltid åsikter om min vikt….börjar tror att jag är "skadad"från barnsben…..Flört

nenna31
0

Nähä nu ska jag göra lite nytta…Flörtköra lite skräp och handla står på dagens program..

Ha en bra dag…..!!!

skogs-tolva
0

Steker cocosplättar till mina barn och min "bonusdotter" på 22 år!

Var och hämtade på centralen i göteborg i morse, hon kom med nattåget från östersund, tillsammans med sin hund, en stor o godmodig rottis!

Fästmannen kommer under torsdagen.

AnnaCecilia
0

hej alla!

Har ni läst tråden "änglar finns", om inte läs!Det är så man blir tårögd…

Uttelille
0

Jaha, nu har det varit så soligt här så länge, så jag antar att man får acceptera regnet som nu öser ner här i Kalmar. Men det är ändå varmt. Vårregn!

flikkan77
0

Försöker med tankens hjälp få det att sluta regna så det går att vara ute. Körde bil i flera timmar igår och min kropp gör ont! Skrikandes

Lyckades få i mig en riktigt bra frukost idag med, två ägg med creme fraiche röra på löjrom, lite senap och purjolök. Åts med lite sallat till. Gott!

"You just have to belive…"

Solpuss
0

Tittar in och klappar mig själv på axeln. Vi har städat och möblerat om uterummet. :o)

I kväll kommer min mamma och hennes sambo. Ser inte fram emot de oundvikliga matdiskussionerna. Mamma är ju rädd att mitt hjärta ska ge upp vilken dag som helst. *suck*

Tråden "Ängsliga föräldrar" om du har tips på moteld.

*solkramar*

magma
0

341: Tack tvillingsyster, vad söt du är:)

Just nu ösregnar det så det smattrar på plåten utanför balkongdörren (vi har inte fått dit trätrallen ännu) och är fem, sex grader ute. *brr* Hoppas sista snön regnar bort nu…

Åkte till stan i eftermiddags, utanför en granne så gick det ca 200 svanar på gärdet! Hade för en gångs skull kameran med och tog några kort.

nenna31
0

snabbtitt……allt bra????

Branneli
0

Nu när det är regn & rusk…inväntas soooooooooooool & värme…..Cool

Gärna till fredag, planerar då en heldag ute med många familjer. Uti skogen ska vi vara med diverse aktiviteter, samt tända en brasa för grillning !!

Malusen
0

Varför är de senaste inläggen längst ned, det blir så mycket skrollande då. Skulle vara mycket bättre om det var tvärtom.

Branneli
0

ovanför inlägget finns en liiiiiten text "Första olästa", klicka därFlört

Agyr07
0

Är det någon som ska kolla på Anna Skipper i kväll. Hennes offer har tydligen ätit över 400 hamburgare på ett år, jag fattar inte hur han har klarat det.

Branneli
0

Oj är klockan så mycket…….

skogs-tolva
0

Tack branneli!

Hade oxå missat det…Skrattande gött. Nu slipper jag scrolla halvt ihjäl mig varje gång!

bigfatmama
0

Tittar bara in för att säga god natt. Ni vet väl vart guldet i hockeyn hamnade?Flört

Margareta
0

Jo USA är kul men LCHF är ett okänt begrepp. Man får säga Lowcarb eller Atkins. Jag säger bara "no carbs" och det fungerar. Fettet får man tillsätta själv efter bästa förmåga. Vi har smör på rummet (wipped butter)

Numer pensionär i Nynäshamn

molana
0

Godmorgon  Alla Glada och pigga påskläsare här på kolhydrater.

Ha en trevlig dag ALLA.   Kramar!  Skrattande

nenna31
0

Morning morning från ett grått Östergötland….

Nu ska jag strax till sjukgymnastiken o träna….

Isa56
0

God morgon, det är väl idag vi ska till Blåkulla? hihiFlört

nenna31
0

Visst ska vi till blåkulla…..Flört

Fick detta sms ……

Hej! när åker du? Själv drar jag vid fyra tiden.Det mesta är klart, badat katten i neon, satt lysdioder i hucklet, fixar just nu hjullagren på kvasten, blir raketbränsle i år. om vi ändå inte syns önskar jag dig en riktigt GLAD PÅSK! 

Visst var den bra ….????har nu skickat det vidare till mina tjejkompisar…..

skogs-tolva
0

Precis det fick jag oxå igår, å skickade vidare till mina tjejkompisar….

Nu ska jag ner till Ullared, igen, komplettera lite som jag glömde i fredags……

Glad påsk!!

Trollcina
0

Trevlig tråd där alla säger något glatt - I like it! Skrattande

Glad Påsk!

flikkan77
0

SKulle också vilja handla på Ullared. Men efter flytten blev det lite väl långt att köra dit.

flikkan77
0

Min ena kanin äter bacon… Åt ganska hårdstekt bacon med sallad till när jag satt vid tv:n igår och då kom Lusegrisen uppskuttandes i mitt knä och knyckte sig en baconbit.

Gott tyckte han det var med men eftersom jag är rätt säker på att bacon inte ingår i en kanins diet så fick han inte mer. Så typiskt mina djur att äta knäppa saker! Glad

Har en katt som älskar lagen till inlagd gurka och gärna äter konserverade champinjoner med.

AnnaCecilia
0

Vilken rolig kanin!GladÄr dom så tama dina kaniner att dom skuttar runt inomhus?Låter så gulligt att få en tiggande kanin i knät..Trodde dom gnagde på sladdar o sånt bus..

nenna, härligt sms! Vi har väl alla en häxa inom oss!Kyss

flikkan77
0

Min kaninhanne är tam och är ute och skuttar i 1-2 timmar om dagen. Han försöker gärna knycka mat från min tallrik när jag äter. Fil med russin i kan jag inte äta när han är ute för han nästan dyker efter russinen.

Jag har haft honom i ca 9 månader nu och han har bara bitit sönder en sladd hittills så han är en duktig kanin. Glad Istället hittar han på andra bus som att bita i mina byxor eller gräva i soffan om jag inte klappar på honom när han vill. Ibland är han lite översocial.

Sen jagar han katterna om de får för sig att vara med, han vill bara leka men de tycker att han är otäck.

sarasnart30
0

Dyker in och säger hej, har gått ner två kilo på två veckor nuCool utan ansträngning, bara för att jag slutat med kolhydrater..otroligt , det trodde jag faktiskt inte…

Ja hoppas alla får en trevlig påsk och ett bra väder, imorgon ska jag påskstäda, blä..hejhej!

nenna31
0

Morningmorning och GLAD PÅSK till er alla lchf:are……ägga på nu hela helgen Flört

nenna31
0

Tittar in en snabbis…..nu har barnen kommit …och gått för att besöka farmor o farfar……då passar jag på att titta in här innan jag ska ta en middagslur….Glad

AnnaCecilia
0

Glad Påsk alla!Glad

Tvillingsyster
0

Tack för infon Margareta, nu kan jag fråga brodern lite diskret om han vet….. osv. Annars så blev jag lite förundrad över begreppet "wipped butter". Det låter för mig som om smöret skulle vara vispad, men det kan väl inte vara det? Obestämd Typisk US dialekt?

Maken och jag var på Landskrona igår och köpte lilla dragrustningen till min vävstol. Så nu ska det bli fina dukar, kuddar, kassar, osv. Det är bara fantasin som begränsar. Så klart, först måste jag lära mig det,,,,, men det känns så spännande……

Och Glad Påsk till er alla! Skrattande

flikkan77
0

Tittade på våra frön som vi planterade för nån vecka sen, broccolin kommer det massor av! … hoppas bara att det blir nått av det andra med för att bara äta broccoli kan ju bli lite tråkigt. Flört

Längtar lite lätt till sensommaren och skördetider just nu…

Branneli
0

Go´natt gott folk. Dags att göra kväller, börjar jobba 7 imörrnbitti…

Cool

sarasnart30
0

Hej på er alla! Hade världens röjningsarbete igår, tvättade städade och putsade fönster, det var riktigt skönt att kliva upp och beskåda sitt verk i morse faktiskt!!

Var även ut på en löprunda med min svägerska, hon är vältränad som f-n och går på  kolhydratrikfettsnål diet Obestämd.Hon ser ut som en pinne och tränar som ett as, tror jämt att hon är tjock, så hon ville väl ha med mig så hon fick känna sig snygg eller nåtSkrattande..

Ja naturligtvis ställer jag upp på det, jag kan vara hennes ugly best friend, jag är i alla fall glad frisk nöjd med mig själv och mätt hela tiden..haha 

Nu ska jag baka vi hörs och glad påsk om jag inte sagt det!

molana
0

Godmorgon!

Det är andra dagen nu som solen skiner på oss i Gävle med sina varma strålar.    Skrattande

Andina
0

En
God och Glad Påsk
med många påskägg till er allihop!
Child Basket ChickEgg Painting 

och en särskild liten "påskkanin"
till flikkan77 
 Bunny

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

greensis
0

Glad påsk till alla.

Röjer i trädgården och sysselsätter barnen. å andra sidan är det strålande väder, så man vill verkligen vara ute.

Fabricati diem, pvnc!

skogs-tolva
0

Mina ungar har precis letat upp sina påskägg i trädgården.

Själv har jag precis ätit 'brunch', hade dålig aptit från gårdagens frosseri, he he he…

Nu ska vi slappa lite på altanen!

Glad Påsk!!!

Agyr07
0

Jag ska sätta in min lammstek i ugnen alldeles strax. Ska bli smarrigt med smörstekta champinjoner och broccoligratäng.

skogs-tolva
0

#83  Oj, mums vad det lät gott!

Här ska det bli ostfyllda nötfärsbiffar med blomkålsmos och ugnsrostade grönsaker.

greensis
0

Vi har varit på påskäggsorientering i lekparken (villaägarföreningen) i solgasset.

vi vuxna ska nog äta baconlindad lever till middag.

Fabricati diem, pvnc!

Luccy
0

Glad Påsk på er alla nu skiner solen här o humöret är mkt bättre. Inget otillåtet godis här inte o det vankas fläskfile med smält ost, smör o bearnesås till middag Kyss

Branneli
0

Nuu, vila i soffan. Har jobbat…..Vid hemkomst - tvättmaskinen & diskmaskinen….Känns inte alls som påskafton !?!?

Om en stund är det matlagning.Det blir nog grillad fläskfile, mums !! Det känns tokigt att gå in i detta väder, men kroppen bestämmer.

B-Maria
0

Agyr07 och alla andra. GLAD PÅSK!

Lammstek är då för gott, jag åt min igår och dessutom FUSKade jag med tillbehören, men huva vá gott det var. (Lättade mitt glada hjärta på bloggen). Humöret är på topp idag. Idag blev det en massa ägg och tillbehör (med snaps hmm) till lunchen så maten var godkänt och det blir det till middag också. Ugnskyckling (2 timmar på låg värme) med lite sallad och vitlöksmarinerade champinjoner till, "gubben" får potatis också.

Lev i nuet.

greensis
0

Lever får bli en nattmacka: Det blev grillad kyckling med ruccola och en liten klick creme fraiche.

Fabricati diem, pvnc!

MillisB
0

Fler som är här nu? Men jag ska ju gå och lägga mig, så jag blir ju inget bra sällskap…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Isa56
0

Jag ska också snart gå och lägga mig. Natti nattiGlad

NillaNina
0

Hälsar också er andra godnatt! Vi får ses igen imorgon. Glad

flikkan77
0

Nu är det morgon! …eller i alla fall förmiddag. Ska gå en runda med vovvarna i solen snart. Mysigt!

greensis
0

God morgon alla glada.

Ska försöka hinna göra något i det fina vädret innan jag ska valla barnen och deras bästis på bio.

Fabricati diem, pvnc!

Isa56
0

Godmorgon alla

Ska nog ta det lugnt idag.

nenna31
0

Morning morning…..Glad

Igår var jag inte här alls …var hos min far o åt påsklucnh med mina barn……maten var helt godkänd……valde ut det bästa……på kvällen var jag o en väninna och delade på en flaska vin på byns pub….trevligt….

Årets påskägg beståd av mörk choklad, nötter av alla de slag …mycket uppskattat av mina barn och mig …åt säkert för mycket nötter ,,,men känner att jag har ätit lchf-kost….men kanske för stor mängd…..men har inte dåligt samvete för det….Gladär sååå nöjd att jag inte ätit massa godis, kex mm….kanske inte går ner i vikt men det känns ändå helt okey……

God fortsättning på påsken…..Kyss

skogs-tolva
0

Uj uj…

Ballade ur i går kväll, sent och tog en liten bit tårta till, av det som fanns kvar…. Men nu är skräpmaten slut!

Bidde ingen påskmiddag hos moderskapet/mormor idag, barnen är förkylda…Obestämd

Ja ja, vi får väl göra det bästa av situationen och gå ut o njuta av det fina vädret!

Vad gör du här inne förresten!?! Skrikandes Ut i solen med dig o skaffa mycke D-vitamin!!!! Glad

MillisB
0

God middag!

Borde egentligen inte vara här just nu, men tittar in och säger hej!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

NillaNina
0

Har suttit en stund på mammas kökstrapp i solen med en kopp kaffe och lchf-kladdkaka och grädde. Glad Innan det tapetserade vi klart det sista i hennes kök. Nu ser det jättefint ut.

Isa56
0

Godmorgon alla. satt och funderade lite innan, ja, Obestämdni vet tankarna far lite hit och dit.

Är det någon som vet var tråden om våra nicknamn tog vägen? Jag tror jag skrev i en i januari nångång.

nenna31
0

Morning morning…..Flört

Igår em åkte barnen hem……oh så trevligt det är när barnen är här ….tiden går bara sååå fort….

I lchf-anda gick helgen riktigt bra…är stolt över mig själv…är ju min väg o mätdag idag -0,6 kg o-1,0 cm……skitbra riktigt nöjd….

Hoppas alla haft en skön påskhelg…..Glad

Jerbaz
0

Helgejul säger jag bara… jag registrerade mig för en stund sedan och blir alldeles yr av all info som finns. Vart skall man börja?

Jag har kört LCHF-kost så gott det går under en vecka och känner mig nu nyfiken på mer. Vill lära mig mer men blir ganska snurrig i kolan av all info som finns här.

Finns det någon vänlig själ som till exempel kan hjälpa mig att hitta bra info gällande grönsaker och LCHF? Jag vill veta vilka som är bäst att hålla sig till?

Tack på förhand!

nenna31
0

Välkommen Jerbaz……Glad

Nu har du hittat rätt….ler…

Börja med "tråden" -Vanliga frågor och svar …du ser den till höger eller på startsidan….

I den vänstra kolumnen ser du många olika "trådar"….Där hittar du allt och lite till…..Flört

Och om du inte hittar, förstår eller vill ha tips så säger du bara till…..alltid finns det någon att fråga och få råd och stöd av….

Lycka till…..nenna31

Solpuss
0

Glad Solpuss tittar in efter långt uppehåll.

I dag ägnar jag mig åt att slippa ta tag i jobbet som börjar i morgon. Jag har grundligt storstädat mitt lilla kontor, deklarerat, sorterat viktiga och oviktiga papper, slängt gamla tidskrifter…

Nu ser jag fram emot en varm, skön eftermiddag i uterummet.

Kram på er alla glada, mätta lchf:are. Glad

Andina
0

#100 - isa56 - jag tror det är denna tråd du menar… eller?
Nickname

P.S.
Ett bra sätt att söka info på KiF (som går lite snabbare än sökfunktionen här) är att på googles sökmotor skriva sökordet + "site:kolhydrater.ifokus.se".
Ett exempel (så som jag skrev min sökning nu): 
   nickname site:kolhydrater.ifokus.se
(den första träffen var till ovanstående tråd)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

bigfatmama
0

Tittar in igen, men säger nu godnatt

skogs-tolva
0

Natti natti!

Upp innan f*n fått på sig tofflorna…imorgon bitti….

Sån't är livet!

Kram på er alla!

Isa56
0

Säger tack Andina för hittat tråden.

Och godnatt alla ,sov gott

nenna31
0

En mycket snabbtitt innan träning…..åtrekommer senare….ha en bra dag …..Glad

Isa56
0

Godmorgon alla, Gladförsta arbetsdagen efter ledigheten. Har varit ledig 11 dagar. Så det har blivit planerade avsteg och 3 kg upp och 2cm+ i midjan.Skäms Tyst

nenna31
0

Åter efter träning….ska jobba i eftermiddag….

Isa56…..välkommen åter….hoppas din ledighet har varit mycket bra……och att vädrets makter var till sin fördel…..GladJa det blir Nya tag när vardagen sätter in….för mig är det alltid lättare när det är vardag…..

Isa56
0

TackSkrattande Nenna31. Jodå fint väder och god matOskyldig. Tur att jag inte hinner stoppa nåt i mun på jobb, haha.Tungan ute

flikkan77
0

Har idag planterat lökarena jag hittade i komposten igår.

Stod och grävde upp jord och ca 30 cm ner fanns en hög med blomlökar. Bladen hade preis nått ytan på jorden och är helt gula och lockiga. Det tycker jag man kan kalla växtkraft! Nu står de i en egen rabatt vid flaggstången. Ska bli spännande att se om de överlever. Just nu se de lite mysko ut…

Isa56
0

Hej då! ska snart köra till jobb. Rynkar på näsan nåja det går det med, bara man kommer iväg så.Skrattande

Flikkan låter spännande, vet du vad det är för lökar? Och vad duktig du är som gräver dike och en massa andra grävarbete.Skrattande

Farwuq
0

Sol i den djupa södern och +16,9°C.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Solpuss
0

Ibland är det bara gott att vara lärare!

Tillbaka efter påsklov och vi har tillbringat hela dagen i Lund. Två roliga studiebesök och två timmars lunchpaus i en park tillsammans med 35 barn och några föräldrar. Glad

Nu till det mindre roliga - föräldramöte om en halvtimme…

Men det är det värt! :o)

nenna31
0

Morsning korsning från ett grådisigt östergötland….

Uppe med tuppen idag ……väntar på telesamtal från min läkare….

Var tvungen att gå igenom mina mediciner och vad jag behöver fråga mm innan han ringer …..

Ledig idag……ska försöka städa köket idag …..förstår inte…..attans så flottigt….Glad

Ha en bra dag …!!!    nenna31

B-Maria
0

God morgon på er alla!

minusgrader i morse, kyligt att sätta sig i bilen.

Arbetsdag idag så det blir inte så mycket tid för ifokus idag.

Ha en skön dag.

Lev i nuet.

Isa56
0

Godmorgon, Sitter här i förmiddag sen blir det jobb i eftermiddag.

Millan6
0

godmorgon! solen på väg upp i Valdemarsvik

ha en bra dag

hälsar

Milla

Isa56
0

Hejdå, nu sticker jag på jobb. Ha det bra alla.

flikkan77
0

Har hämtat hem crosstrainern nu. Så bara jag får ihop den kan jag börja träna lite mer aktivt. Min rygg kommer att älska det! Glad

nenna31
0

Lycka till……hoppas det inte är allt för knepigt att få ihop….Flörttyp IKEA-möbler…..

Solpuss
0

Just ätit "mackor" - två skivor kall köttfärsrulle med massor med smör och ost på. *yummy*

greensis
0

En rätt-olovlig LCHF-middag för att vara mig: helt osötad hallonpaj m nöt&smör-skal m 3 dl grädde.

Får ta ett kokt ägg till kvällen för att få i mig protein.

Ska titta på deklarationen.

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

Dricker kaffe med grädde……gott…..var lite sugen……..ska fixa lite mat sen….sugen på blomkålsgratäng…..får nog bli det …..

sarasnart30
0

Hejhopp dyker in och önskar god kväll! kommer inte på nåt annat att skriva än att det snöar och är höstkallt här i Jämtland idag, men jag är glad ändå. kram och hejdåGlad..

Branneli
0

SNÖ Förvånad…..här i Motala är det sol & varmt ute !!! Då kan man undra varför jag är inne, eller hur. Jag har jobbat i em, samt handlade på hemvägen.Precis ätit kvällsmat & nu behöver kroppen vila…… Snart kommer mina föräldrar hit,vi ska se när Arsenal vinner. Fotboll alltså, jättekul att sitta många & kolla….Alltså viiiiiiiiiiiila…….

nenna31
0

Hej Branneli…..en östgöte….kanske har hälsat förut ???..untanför Norrköping sitter jag…..Glad

Branneli
0

Hejsan nenna31, ä du mä göröschötte ??

(översättning till er som inte förstår östgötska; Är du också infödd östgöte)

nenna31
0

Jaa däää ä jaa…..Glad

Branneli
0

Visst är det kul med dialekter !!

Speciellt att bre på med östgötska!!!!!!!!!! En uppgift i mitt liv är att få min systers flickor från 08-land att kunna just östgötska !!!!!! Skitkul

nenna31
0

Håller med …min dotter bor i Stockholm nu …så hon hör verkligen min dialekt när hon kommer hem….brer på lite extra då…..måste ju retas lite med henne,…..Flört

Branneli
0

Absolut ett måste !!!!! När jag brer på med östgötska , så brukar det smitta av sig på min lillasyster…kul…speciellt när hennes nya polare är med…Oskyldig

nenna31
0

Branneli……

Alltid retar det nån…..Flört

sarasnart30
0

Ja Branneli SNÖ!! blä, jag vill ha våååååår, tur att det är halvvarmt i luften så den smälter bort direkt… suck..

Snart ska jag ut och gå långpromenad med vovven i det underbart vackra härliga vårvädret med SNÖ..få se om hundjä_eln är lika pigg på detObestämd  jag lär ju få dra runt han på rundan som vanligt när det är ruskväder.

Kul med dialekter hörrni. je e ju e rektu e jamtlandstaus så je veit. (översatt: jag är ju en äkta jämtlandstös så jag vet)

hej på er och fortsatt god kväll!

Branneli
0

Fniss Skrattande kul…med dialeken alltså, INTE men snön, burr !!

skogs-tolva
0

Va! Snöar!? Tur att bonusdottern med kille är här, i det soliga o varma 'södern' Flört typ, 15 mil från småländska gränsen….hon fnissade lite när hon fick höra om snön….Glad

flikkan77
0

Så! Fick ihop crosstrainern men det tog nästan en timme…

Egentligen hade jag tänkt ha den i vintras och sen börja jogga utomhus nu på våren men ekonomin ville inte som jag. Hoppas jag kommer att använda den lika mycket som jag tänkte i vintras bara…

Effie
0

Nu har även jag läst igenom den här trevliga tråden; inte för sista gången!

#21 Tvillingsyster, kul att du bott på Stabbegatan. Jag växte upp i Björkekärr, på Träringen. Fast det var många år sedan.

Nu är det mörkt, solen har gått ner, mörka moln åt alla håll jag ser. Det blir säkert bättre tills i morgon bitti!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Branneli
0

Go´natt……nu kan jag sova gott när Arsenal vann !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Effie
0

Och god morgon! Visst skiner solen!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

nenna31
0

Morning på er alla……snabbtitt innan träning……ha en bra dag ..Flört

Branneli
0

Gomiddag…..ikväll handlar karlavagnenom reumatism……jag har för mej att vi några här som har detta, av något slag !!!!!!!!

nenna31
0

Smyger in från jobbet….Flört

flikkan77
0

Har varit hos veterinären med Lillskruttan och hon har livmoderinflammation. Hon var dock tillräckligt bra för att bara ges penicillin men risken för att det återkommer är 25% så det hade nästan känts lika skönt att ha operationen gjord.

Inte säkert att penicillinet hjälper heller… Dum sjukdom som kan bli väldigt allvarlig fort.

nenna31
0

En liten titt innan matlagningen……lax i stora lass…….med smarrig sås……o nån tomat ……..hungrig…..Obestämd

magma
0

#146: Vad är Lillskruttan för ras?

Vi fick operera vår golden när hon var sju år för samma sak, det gick bra. Men sedan fick hon juvertumör senare, och fick avlivas iallafall:/

sarasnart30
0

Dyker in för att se om det hänt någe spännande på forumet idag.. så mycket man vill hinna med innan sängdax, känns som dagarna inte räcker till, kan kanske bero på att man går och vilar en stund efter jobbetOskyldig

Ja idag har det bara varit gråmulet, ingen snö, och det som trillade ner igår är borta.

I morgon ska vi in till Östersund city så hoppas det blir finväder till helgen för jag har en inplanerad synd på g på lördag, då lovar jag att vara den snyggaste på krogen,Flört haha

Är det fler än jag som tycker tråden börjar bli jobbig för datorn förresten..?

flikkan77
0

#148 Lillskruttan är en Cane Corso  på 1½ år så egentligen är hon för ung för att få livmoderinflammation. Dessutom fick hon det under löpet vilket också är ovanligt…

Bra mår hon i alla fall, är bara lite, lite tröttare än vanligt men det märker ingen utomstående eftersom hon alltid har så mycket energi. Glad

nenna31
0

sarasnart30…

Inga problem här ännu med tråden men visst kan det vara dax för en ny tråd…..

Härmed startar jag om tråden "Chattrum 2" till "Chattrum goddag/godnatt"…..

Hoppas det är okey och att någon Medarbetare nålar den här tråden oxå…..???!!!!Flört

nenna31

nenna31
0

Nu finns en ny tråd….."Chattrum goddag/godnatt"

Välkomna…..

nenna31

[Karro]
0

Denna låses nu! Länk till den nenna31 hänvisar till

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer