Lågkolhydrat-öl
Idag ska jag prova på denna dryck !!
Finns det erfarenheter , som du vill dela med dig ??

Inte från mig så du får gärna dela med dig när du har utvärderat

Jaaaaaaaaaaa, absolut !! De står på kylning….. Återkommer tidigast imorgonkväll…..vid närmare eftertanke…..lördagem, efter jobbet !! Spännande

De smakar som, öl? Faktiskt inte så jättestor skillnad som man skulle kunna tro.

Har bara smakat ett par sorter, pure och en som jag inte minns namnet på. Jag tycker dom var lite blaskiga, men inte värre än miller/bud/corona. Problemet när man dricker öl är ju alltid att man vill ha en till så det räcker sällan med en eller två…
Men å andra sidan, att dricka sig rejält bladig på pure blir väl lite drygt 10 g kolhydrater, ingen större katastrof om man kan hantera sockersuget som ev. följer. Ett tips är också att äta feta ostar/korvar/kött/fläsksvålar istället för nötter om man vill ha snacks till, så håller man nere kolhydraterna mera.

Som tur är, så räcker njutningen öl åt mej. Jag vill nte förstöra denna smak med tilltugg !!
Skulle aldrig få för mig att dricka lågkolhydrat-öl. Vilken hädelse!
Ska det drickas öl så ska det vara öl också. Ingen fulöl. Ingen "stor stark".
Att avnjuta en belgisk specialöl måste vara bland det bästa i livet. Och det är inget jag kommer sluta med, bara för att jag har gått över till en bättre kosthållning.
Om jag bara är ute efter att dricka mig glad så blir det i så fall sprit, vilket innehåller få om några kolhydrater.
Men om jag vill ta en öl med grabbarna så blir det alltid finöl. 2-3 st räcker.
http://thebroilercontest.blogg.se/

Som sagt, testing testing…. Snaaaaaart, ska åka om en timme……sen premiär-smak !!!!!
jag dricker mycket gärna lowcarb-öl ( ännu heller blandar jag med sprite-light också till shandy men det vågar jag väl inte säga här?)

Jag har druckit Spendrups lågkolhydratvariant, den är helt OK, tycker jag. Sen har jag testat Pripps(?) variant, den tyckte jag var mindre bra. Fast jag gillar Spendrups bättre än Pripps på "vanligt" öl oxå…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Pripps "Pure" tycker jag är jättegod. Spendrups "Bright" inte så god.

Jag kan inte dricka alkohol alls, eftersom jag får migrän på fem minuter då, så den här alkoholfria, lowcarbölen är den första öl jag kunnat dricka på 30 år!
Vi började köpa Spendrups Bright Brew redan förra sommaren, innan vi hört talas om LCHF, bara för att den var en så god och "lätt" sommaröl.
Kan absolut rekommenderas för oss som gillar en "kall en" - inget krusidull, bara en kall och god bärs helt enkelt.
Har provat några andra "vanliga" starköl efter att vi vant oss vi BB men dom smakar inget vidare - himla söta tycker både sambon och jag.

#11 alkolfri low-carb-öl Finns det?
Om man häller upp ölen mitt i glaset och låter det skumma ordentligt så slipper man överskottet av stickig kolsyra och känner smaken bättre. Mycket godare!
# 11 Alla dom lowcarböl jag sett har 3,5 % Var hittar du alkoholfri?

Hur många kolhydrater är det per öl? Måste ju testas iallafall, men jag har en känsla av att det kanske inte är tillräckligt low carb för mig som eg. borde vara rejält strikt för att det ska hända nåt.
Gud vad jag saknar att ta en bira i solen nu när våren börjar titta fram! Och Roskilde i sommar… Då vet jag inte vad jag ska hitta på. Rödvin känns ju inte helt rätt på festival ;)
#14 Finns starkare på systemet också 4,8-5%, men alkoholfritt tror jag inte finns…
# 15 Enligt innehållsdeklarationen på Bright Brew-burken är det 0,76 g kolhydrater per 100 gram öl.
Den jag brukar köpa har 0,46g per 100 g. Spot Light, Krönleins i Halmstad.

På den alkoholfria hyllan på systemet finns flera sorters öl. Vet dock ej hur det är med kolhydraterna. Har hört (av någon vinkännare på tv) att alkoholfritt vin har högre mängd kolhydrater än vanligt vin (inga jästsvampar som äter upp sockret).
SAAAAAAKNAR ÖL. Har inte druckit en öl på 6 månader och om jag ska ta en öl i framtiden så ska det vara 1 öl fast en riktigt god en.
# 18 Saknar oxå öl!
Fast jag försöker "spara mig" till sommaren. Då kommer jag att njuta i solen. Än så länge festar jag till på ett glas vin eller en mumsig Irish Coffee.
Misstänker att någon iskall snaps kommer slinka ner i helgen också - det blir både påsklunch borta idag och påskmiddag/70-årsfest i morgon! Kul med påsk!

#16 Wow, under 1 gram - det borde ju till och med jag klara av. Även om öl är lätt att överdosera när det är fint väder 
#20 Haha, absolut! Det hade varit kanon. Ska du också dit i år? I värsta fall får man väl köpa med sig eget och sitta på campingen. Billigt blir det om inte annat.

Nu har jag kommit hem !!
Spendrups låg-kolhydrats-öl….. = mycket kolsyra….massor kolsyra …. "tunn" smak….. Funkar bättre en riktigt varm sommardag, kanske. Ska prova Pripps nästa gång….när nu det blir. Tjaa, en liten basvikelse må jag säga 

#23 Se mitt inlägg #13 Allt öl blir godare om det hälls upp så det skummar om det.

Aha, Anders….men inte vill jag vänta på den goda drycken…..Men det är väl som med det mesta annat = tålamod 
#24 Allt öl ska inte skummas. Vissa öl skummar man, andra inte. Beror på sort.
http://thebroilercontest.blogg.se/

#26 Har du något exempel?