Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2426 ggr
cyklarn
0

är ni dåliga ?

Jag spelade badminton idag igen. Och får som vanligt ordentligt med stryk.Likadant när jag spelar tennis och pingis. Får fundera ibland om det är roligt. Men jag vägrar att ge upp

Har ni något ni är kassa på  som ni vägrar ge upp?

Rynna
0

Springa. Jag har sprungit i 18år och jag gör fortfarande samma tid på 5km. Men jag ger inte upp. I år är mitt år!!!!

Aniara4
0

Jag är skitkass på att bowla, men tycker det är hur kul som helst ändå. Nu gör jag ju inte det så ofta förstås, men när jag gör det brukar det resultera i mycket småfnitter och stor förvåning och glädje när jag oväntat råkar slå ner några käglor.

Samma sak med minigolf.

korseett
0

samma sak här med bowling, riktigt usel men det är ju kul. Synd bara att jag inte får tillfälle till det så ofta.

mikaelj
0

Jag är alltid sämre på allt relativt de jag jämför mig med. Men jag är för korkad för att ge upp.

cyklarn
0

Löpning är min starka sida, Jag har brutit göteborgsvarvet efter 14km. förbättrat min tid på 6km med 30 sek på tre år. Jag har även lyckats att inte anmäla mig till Lidingöloppet. Och det tänker jag att fortsätta med

Tilda-T
0

Biljard tycker jag är skitkul men jag är riktigt dålig på detta, fick stryk av en 8- åring sist när jag envisades och skulle spela, JAG SUGER VERKLIGEN!!!!!!Skrikandes

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Babz
0

Bowling är jag helt kass på, men det är jättekul ändå. Jag brukar önska att jag hade "grindar" längs banan så att inte klotet ska hälsa på hos grannen…

På lördag ska jag prova curling för första gången… Det ser ju såå lätt ut på TV-sändningarna från VM… Tror inte att det är riktigt så lätt som det ser ut. Hoppas de har en traversbalk i taket, så man kan få hjälp att komma upp…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

magma
0

Jag är urdålig på att träna… Jag gör alltid dödsdömda försök som efter ett par veckor ligger i dödsryckningar. Vanan är så svår att etablera att jag liksom aldrig kommer hela vägen fram…

tusselisa
0

Hahaha kul tråd…jag är så kass på att jogga(lufsa) så jag vågar mig bara ut  after dark:)

greensis
0

Simma - jag har drivor med märken upp till silvermagistern och jag simmar som en fisk. En fet, långsam, kortfenad akvariefisk. Så länge ingen förväntar sig några tider går det an, utan vittnen simmar jag till och med gärna. Fast ineffektivt och långsamt. Och jag simmar med barnen 1,5 timme varje vecka. Är jag knäpp eller?

Bilkörning - Måste man fickparkera med minibuss? Behöver man använda vänster ytterspegel vid filbyte? Har dock aldrig krockat, är rätt så försiktig. Repor och hörnlysen å andra sidan…Skäms

Heminredning & design - jag vet hur det är tänkt att se ut, det är någonting i övergången från hjärna till händer som skär sig. Jag kan rita, beskriva i text och instruera en florist till arrangemang som utomstående kommenterar och fotograferar - men jag klarar själv i princip att föra ned en bukett i en vas och tillsätta vatten. Gardiner? Snygga deataljer? Varför tror folk att denna förmåga följer med den dubbla X-kromosomen???

Fabricati diem, pvnc!

tusselisa
0

Hehehe #10 känner igen mig med bilenOskyldig

nr-9
0

Jag är bra på rätt mycket man gör med händerna men två saker går bara inte:

1. Jag kan inte sy. (Men försöker mig ändå på det titt som tätt vilket i slutänden skapar många praktiska putsdukar). 

2. Alla levande växter dör under min vård. (Som tur är får jag stöttning av min sambo som på något mirakulöst sätt får växterna att bli hur stora och fina som helst).

cyklarn
0

Men nian sänker du i miljön eller?

nobban7
0

Jag är värdelös på att sjunga men det går liksom inte att få stopp på mig. Jag knallar omkring och sjunger på sta´n. (Om jag inte pratar högt med mig självSkäms)

greensis
0

#12 Sömnad - jag kan brodera, till och med plattsöm och annan mönstersöm, utöver korsstygn. Tycker det är vilsamt vid de tillfällen jag får sitta själv i soffan. Jag kan sticka och virka hygglo.
Men när det gäller att sy kör jag med två grundteser:

* Titta inte på baksidan

- Textillim är min vän

(Lapptäcken, maskerad- och teaterkläder till barnenSkrikandes, sy upp och sy in, lappa/laga…)

Fabricati diem, pvnc!

nr-9
0

#13 Jag är skaplig i biljard. Var. I alla fall när jag slutade spela för öh.. två år sedan..Cool

greensis
0

#14 Håll upp mobilen till örat så kan du prata och sjunga bäst du vill. Funkar även med miniräknare!

Fabricati diem, pvnc!

nr-9
0

#15 Nej gud nej! Baksidan tittas det aldrig på, det är ju rena skräckfilmen!

Isa56
0

Jag skjuter hellre än gärna.,,,, alltså lerduvor med hagelbössa.

Det är kul det knallar och smäller men oftast är jag två meter efter.Förvånad

Tycker inte jag kan skriva blogg, men ger mig på det ändå.

Och springa kan jag inte, men försöker ofta tillsammans med hunden som varvar mig x antal gånger

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

cyklarn
0

Sjunger gör jag helst inte någonstans på någon plats. Syr gör man bäst i 5e klass när betygen inte blir till en last

nobban7
0

#17 Smart!

greensis
0

#18 Det kräver ett viss mått av cohones att ha denna grad av medfödd syförmåga där mormor & samtliga hennes systrar handarbetade ned till mönstervävningsnivå (hon lade ifrån sig stickningen ett par dagar innan hon somnade in), där farmor sydde på konfektionsnivå för Röda Korset och ens mamma hade textillärarexamen.

Man lär sig fuska och le, är vad jag menar.Flört

Fabricati diem, pvnc!

Caena
0

jag e urdålig på att skriva blogg, eller skriva en bra text överhuvudtaget som inte är 100% emotionellt beskrivande.. alt. upprabblande av dagshändelser.. stinks? oh yes.. 

det allra värsta är att jag är absolut sämst på att hålla mig vaken under en enda jäkla natt.. jag SOMNAR hur jag än gör, hur viktigt det än är att jag ska vara vaken, hur stimulerande det än är.. jag SOMNAR.. 

nyttigt, säkerligen.. roligt på fest.. inte vidare..

Sipoas
0

Ibland brukar jag virka en halsduk, men jag kan inte vända och virka flera rader liksom, så halsduken blir väldigt lång och smal.

cyklarn
0

Min sambo skulle sticka en halsduk, Det blev en sjärtlapp

Fialotta333
0

Jag är helt enkelt urdålig på att gå ner i vikt verkar det som…

bigfatmama
0

Datorer är mitt dilemma, lyckas alltid få virus. Fast jag användeder alla kända virusprogramm som finns. Eller kanske därför

bustas
0

Sket kas pa at strava ratt!

senada
0

O  vilken rolig tråd! För mig är det samma som #12 alla växter dör under min vård och då menar jag alla , det tråkiga är att min man är lika dålig på det så alla växter som vi har haft någon gång under någon kort period har till slut  fått flytta till min svärmor. Hon tar hand om dem.

cyklarn
0

Denna dator som jag skriver på nu har jag haft i ett år, den är på 200 gig. Den förra jag hade var på 8 gig. Jag är ganska dålig på att uppdatera mig. Mobiltelefon har jag ännu inte skaffat mig, Jag har fått för mig att det inte är bra för själen. Lite prestige kan vara med i bilden

Effie
0

Jag vet en sak jag är bra på: förtränga sådant jag inte kan!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Aniara4
0

Å, krukväxter! Jag har anti-gröna fingrar. Jag har haft ihjäl kaktusar. Faktum är att jag hade en kaktus som på nåt vis hamnade bakom böckerna i bokhyllan ett halvår och överlevde, men dog en tid efter att den kommit fram och utsatts för min "vård" igen.

Sen hade jag en period för några år sedan när jag faktiskt började intressera mig för de krukväxter jag mot min vilja fått av vänner och släktingar. Började pyssla om, klippa ner, plantera om… de såg riktigt fina ut! Och då fick de löss. Många löss. Så då slängde jag allihop, och sen har jag inte brytt mig om att skaffa några nya! (Utom någon julstjärna varje år, men de åker ju ändå ut efter nyår.)

Men igår fick vi en orkidé. Så vadslagningen är nu öppen - hur länge tror ni den överlever?

lizaohman
0

7 dagar är mitt bud!

greensis
0

#27 Är inte virusprogram att betrakta som virus? Jag menar, nästan alla datorer får dem ju förr eller senare. Och dessutom betalar man för dem!Obestämd

Fabricati diem, pvnc!

JAUS
0

Virusprogram är i allmänhet värdelösa och slöar bara ner datorn. Clam Antivirus är gratis och bra. En brandvägg däremot är bra att ha.

Aniara4
0

#34 Det är möjligt, men det finns ett ännu värre problem! Jag har typ aldrig haft ett datorvirus (utom när jag övertog en gammal dator som tidigare ägts av en hängiven fildelare), men däremot plågas jag av regelbundet återkommande VIRUSVARNINGAR både i mailen och på Facebook.

"Om någon vid namn Kalle Banan skickar dig en konstig fil med namnet "sabbadatorn.exe" och samtidigt skriver "tjolahopp tjolahej" i mailet, så öppna inte den filen". Hallå, ge fan i att öppna ALLA filer som du inte vet vad det är, ladda inte ner någonting från nätet som du inte är säker på vad det är, fildela inte och besök inte skumma sajter. Använd virusprogram och brandvägg, och uppdatera ofta. Då behöver man inte akta sig specifikt för Kalle Banan.

Och irritera inte dina bekanta genom att skicka vidare uppenbart korkade virusvarningar!

Jag är dålig på en sak till. Att ha tålamod och bara ignorera när folk gör saker som jag inte tycker är så smarta…

Hausswolff
0

Jag är skitdålig på att tanka bilen. Alltså, jag vet hur man gör och jag har inga problem att utföra själva momentet, men det är ju så TRÅÅÅÅÅKIGT. Så jag låter bli. Inte sällan med besvärande följder…

Hausswolff
0

#36 "Jag är dålig på en sak till. Att ha tålamod och bara ignorera när folk gör saker som jag inte tycker är så smarta…"

Jag är precis likadan! Och det är inte alltid så populärt… Skäms

LillaBedan
0

Jag är riktigt dålig på att plugga… tur att det snart är över Tungan ute

bigfatmama
0

Har brandvägg. Norman på en dator, Norton på en annan. En trettonårig son som försöker slå rekord i att sabba alla datorer han får syn på. Dålig på att hitta gömställen till dom

Ajdan8
0

Jag är URdålig på att städa. Antagligen för att det är så himla tråkigt, jag är nog dålig på allt som jag tycker är tråkigt. Tur att mannen är bättre på att städa än vad jag är (jag är sopa under mattan typen, det som inte syns - finns inte)

bigfatmama
0

Jag är också URdålig på att städa, tyvärr är min sambo ännu dåligare på det.

Skogiz
0

Jag är också helt kass på att få städat/diskat/tvättat. Jag skyller på att jag är karl och inte ser sådana grejor innan dom överfaller mig. Ävenså att byta mellan sommar- och vinterdäck är en mycket svag punkt för mig.

Men det löjligaste är nog kanske att jag inte ger upp World of warcraft efter 4 år. Jag spelar det mest för det härliga sociala nätverk jag har där, men jag är inte speciellt duktig på själva SPELET.