Vad dricker ni?
Hej!
Jag och min sambo ska börja med LCHF på måndag och jag har läst så mycket bra och är så peppad! Men jag har inte hittat så mycket info om vad som är tillåtet att dricka, är det bara vatten och ev mjölk som gäller? (Ingen av oss dricker kaffe.)
Tack på förhand!

Jag dricker kaffe på morgonen men tycker det är äckligt utan socker så jag testade med vispgrädde + tre små teskedar smör i. Faktiskt jättegott! 
Ni dricker ju inte kaffe men kanske tè + ev grädde o smör?
Sen till mina andra måltider eller när jag är törstig dricker jag vatten med lime eller citron i.
Mjölk unviker jag att dricka så mycket eftersom jag har många kilon att gå ner och har upptäckt att det stoppar nedgången ganska mycket - kan ju bli en hel del "kolisar" av det. Ett nstaka glas någon gång kan jag dock dricka.
kaffe
vatten (ev.+ citronskivor eller gurkskivor)
te
mineralvatten ibland när jag fikar
Stora mängder grönt te, rent kranvatten, ibland med lite äppelcider vinäger, jätte gott!
När jag för några dagar sedan frågade ungefär samma sak fick jag många bra förslag och en del för mig sämre.
Någon föreslog en soda stream,men jag är inte jätte förtjusts i kolsyrat vatten och defenitivt inte i smaksatt kolsyrat.
Andra förslag:
Pomeransskal i vattnet, gurka,citron eller lime.
Möjligheterna och variationerna är oändliga!

Jag dricker nu mera bara bubbelvatten. Ibland kan jag ta ett litet glad med grädde/mjölk, men det är ytterst sällan. Kaffe och te har jag aldrig tyckt om.
"You just have to belive…"

Kaffe (mycket, dagligen)
Te (en hel del dagligen)
Mineralvatten (mycket periodvis, ibland ingenting)
Vatten m c-vitaminbrus (vid apelsinjuice-sug)
Vatten
En slurk vispgrädde ur tetran. (kanske en gång/vecka)
Ett halvt glas vin till maten på helgerna. (mer smakar inte gott)
Jag hoppar över mjölken som jag brukade ha i kaffet eftersom jag ledigt kan dricka en 6-7dl mjölk/dag och då blir det för mycket kolhydrater till och med för min relativt sockertåliga kropsskonstitution.
Fabricati diem, pvnc!

Kom på en sak till jag dricker, äggmjölk. Oftast två satser om dagen.
"You just have to belive…"
Kaffe med grädde (är inte förtjust i kaffe utan mycket mjölk, men det går ju bort numera, så då har jag lärt mig att dricka med grädde - mums!)
Te med grädde (ett fruktigt te med grädde blir nästan som en efterrätt om man är lite sugen framför TV:n på kvällen)
Bubbelvatten naturell från Sodastreamern (vår mest använda "köksmaskin")
Ibland bubbelvatten med lite funlight om det ska vara lite festligare till maten eller om jag är riktigt törstig på nått gott.
Rött vin och ett glas bubbelvatten till maten
Provade en Bright Brew, lågkalori-starköl, här om veckan men det var inte alls lika gott med öl längre (har varit en riktig "öltumma" tidigare…
).
Äggmjölk med olika smaksättningar till frukost.
Egentligen vet jag inte om det är något jag INTE dricker som jag drack förut, förutom Cola light, men den längtan är helt borta numera.

Dricker:
Vatten med citron, kranvatten
Kaffe/te/vattenchoklad
Spendrups Bright / Pripps Pure
Rött/vitt vin (torrt)
Dricker INTE:
Saft
Läskedrycker
Juice
Vanligt öl
Sportdrycker/näringsdrycker
Sött vin/starkvin
Likör
Tänk på att en hel burk lågkolhydratöl är alldeles för mycket om man skall köra bil senare samma dag, även om man väljer folkölsvarianten med 3.5% alkohol. Äter man lågkolhydratkost blir man väldigt känslig för alkohol. Smaken på öl kommer bättre till sin rätt man låter bli att dekantera utan istället häller mitt i glaset så att det skummar. Då försvinner en del kolsyra och smaken framträder bättre.
Mjölk och grädde kan vara OK att blanda i t.ex. kaffe men inte för att dricka sig otörstig.
Jag dricker vatten och inget annat konstigt. Så naturligt som möjligt. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Intressant……jag som ska dricka vin o se på melodifestivalen…ikväll…..undra hur många glas det blir…brukar i och för sig inte bli mer än två-tre små glas ……kanske för mycket????
Förstör man hela veckan nu???
# 10 Kolhydratsmäsigt blir det inte mycket - ca 1,2 gram kolisar på ett glas på 1,5 dl vin.
Men en del på forumet vittnar om att viktnedgången hämmas av alkoholen i sig.
Jag står still, pendlar lite upp och lite ner, men märker ingen skillnad när jag dricker några glas rödvin på helgen - det blir varken upp eller ner oavsett vin eller inte.

Mest vatten men en del te med kockos, grädde och mjölk i. Frugan dricker en del kaffe och då har hon kockos och grädde i.

Fialotta333- okidoki….hoppas det är så för mig oxå….
är nybörjare och vill gå ner i vikt men oxå äta o dricka gott……så som lchf är ….
Mellanmål för mig är kaffe med grädde…..i övrigt dricker jag vatten, vatten o vatten ibland med vatten med kolsyra

Jag dricker vatten, te, kaffe, bubbelvatten nån gång, ett glas vin eller två emellanåt, lite madeira eller sherry nån gång, ibland en skvätt grädde, kanske en skvätt martini bianco…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Ja det är ju dryckerna som är det svåra med LCHF. Maten är inget problem alls.
Jag tycker inte om vatten men tvingar i mig 1-2 glas om dagen. Jag älskar mjölk, kan dricka 5 dl utan problem men bör inte göra det eftersom jag vill gå ner några kilo.
Kaffe med 1 dl mjölk eller grädde men det är inte lika gott med grädde. Samma problem med viktnedgången.
En och annan lågkolisöl, både folkölsvarianten och den starkare. Pripps Pure är rätt hyfsad. Vitt vin.
>>>Malum domesticum<<<
Passar på att fylla på i vätskeförrådet med Magnesium-brustabletter i vatten, kost- & proteintillskott i vatten (äter så'nt p g a att jag är l-o-vegetarian) - utöver äggmjölks-cappuccino och yoggi-teer och vanligt vatten.
(Till maten blir det vatten eller ev nå't glas vitt vin.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag dricker vanligt kranvatten till alla måltider.
Grönt te efter måltiderna och oftast även emellan.
Kaffet dricker jag oftast "rent", men då jag är ute och "fikar" så brukar jag be om grädde att sätta i kaffet.
På bio har jag med mig Ramlösa som följt med "Low Carb"-målet från MAX.
Tack för alla svar! Då får det nog bli vatten och te för min del. Gillar varken öl eller vin, då blir jag nykterist helt enkelt, inget fel med det! :)
Vad är äggmjölk förrensten?

#19 Äggmjölk är en gräddliknande dryck som vispas av ägg(gula), smör/annat fett och kokande vatten.
En del dricker den som den är med smaksättning, andra har den i kaffe. Det är koncentrerad energi, som ett litet mål i sig.
Fabricati diem, pvnc!

Jag dricker mest vatten till maten. Te på vardagar och kaffe på helger. Gärna vin till maten på helgerna, men inte mer än 2 glas för då blir jag skitfull. Mycket känsligare för alkohol med lchf. Tänkte jag skulle testa den där äggmjölken nångjång men har ännu ej blivit av. Man borde nog dricka mer vatten ……
Massor av kranvatten. Te eller kaffe med kokosfett. (Rött och grönt te för det mesta.) Helgkvällar kan det bli nåt glas torrt vin till maten.