Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 1785 ggr
hupp
0

Grädde?!!!???

Såg följande på Hemköp. En av deras egna varor en "grädde" med 5% fettSkrikandes Märkt med dödskallen visserligen men får man kalla en produkt grädde när det egentligen är standardmjölk förstärkt med allehanda stabiliseringsmedel och E:n?

Stod och bara stirrade en lång stund sen sa jag till en av deras expediter: Hur kan de kalla det där grädde egentligen? Han pekade svepande på hyllan under, över vispgrädden som stod där och sa "Det är egentligen bara det där som är grädde". Han hade varit till dietisten för han hade socker sa han. Dietisten hade förordat smör, grädde och naturlig mat. En glad nyhet i eländetGlad

Tvillingsyster
0

Grädde med 5% fett. Vad skall man ha den till????????????

Den andra nyheten var verkligen god - en förståndig dietist. Sen jag började med LCHF - sex veckor sedan - har jag hört att det finns tre till som äter LCHF här i vårt samhälle. Det känns gott. Skrattande

Pasi
0

Vilken klok dietist!Glad

larand5
0

Visste Ni att Hemköp för några år sedan var helt inne på att förbjuda alla E.nummer i sina butiker.

De lade ner sina planer när det visade sin att t.ex äpplen innehäller 50 E-nummer naturligt…Cool