Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 6583 ggr
lina1983
0

VOI smör

Har någon testat Lidl´s VOI smör?

Är det likvärdigt med ex Bregott? någon som vet?

Det är bara så billigt, då känns det lurt.

Jennix
0

Jag har inte sett några skumma tillsatser och jag tycker det smakar bättre än Arlas svenska smör…så jag köper det själv.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

senada
0

jag köper också voi när jag är nära lidl, inget fel på den

Morfen
0

Det är ett toppenbrasmör, jättegott (smakar smör) och 10kr billigare/kg jämfört med Arlas Smör på Lidl, kanske mer jämfört med andra ställen till och med. Lite lite mjukare än Arlas faktiskt vilket jag inte tycker är någon nackdel.

Inke
0

bra smör.

sussie
0

Jag tycker inte det är lika gott som Arlas Smör.

Gitten
0

Finns det även ekologiskt?

berndt
0

Jag vet inte varför det heter "voi" men det betyder faktiskt smör på finska… :-)

jag bor i Finland - så här står det säkert voi på smöret, kanske smör också om man har god tur och butiken förstår det här med finlandssvenskar….

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

fenixthebasketcase
0

Ingen som har koll på om det finns laktosfria alternativ till valios laktosfria smör? Kostar 15kr för 200gram! :P

Libbe7
0

Mycke gott smör. Inte så vansinnigt mycke billigare per kg, men ja köper på mig när jag hittar en Lidl-butik

Libbes blogg

OlgaMaria
0

Voi ÄR ju finskt smör - i en svenk-tysk butik. Inget konstigt med det! :)
Voi är helt klart bättre än Bregott, typ lika bra som "Smör".

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Karro]
0

skulle vilja säga att det är LIDL som tar in det från typ tyskland? som ett alternativ och som sagt det är smör och inget annat…

ella55
0

Billigt och bra. Tycker jag. Glad

berndt
0

hmm.. om det verkligen är FINSKT smör kommer det väl från Finland?

Obestämd

men kanske det går via nån tysk grossist… man skeppar ju livsmedel kors o tvärs i världen nuförtiden…

Sockerberoende.

Inke
0

Bra med billigt smör, men Arlas smörpaket är lättare att öppna och stänga.

JAUS
0

Om det är som med mjölk så är nog det finska smöret bättre än det svenska. Svensk mjölk smakar blaskigt jämfört med den finska feta mjölken.

Melindrea
0

Jag har köpt ett kilo Voi idag! Var 30 kr/kg på Lidl just nu, så jag bestämde mig för att ta chansen =)

andreas0
0

Är det någons om har en bild på hur sdenna mörförpackningen ser ut?

magma
0

Vet bara att den är vit och blå.

Annica38
0

Som Finlands flagga! Skrattande

Wildrat
0

#8 Ghee? Kan göras på vilket smör som helst.

chilisalsa
0

Billigt nu dessutom…

1 kg, 30 spänn Flört

Medarbeterare på Kost

matsmurfen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 andreas0:

Så här ser framsidan på VOI ut

matsmurfen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser baksidan med innehållsförteckningen ut på VOI-smöret

matsmurfen
0

Ehrm, glömde ju skriva en kommentar till VOI-smöret. Det är väl i princip samma sak som Arlas smör, men jag uppfattar det kanske som aningen "grynigare" än Arlas i vissa fall (vissa förpackningar?), fast det spelar ju ingen roll - "smör som smör".

jobi55
0

helt ok enl mig o billigt

[Karro]
0

Nu när jag ser förpacknignen kan jag ju säga att det är LIDLs EMV (egna märkesvaror) märke Milbona som har detta smör… Då är det nog så att smöret är finskt! Det är likadant med Milbonamjölken det är äkta dansk Arlamjölk i den dock LIDLs förpackning och emballage…

Dora
0

Jag var inte riktigt nöjd med den eftersom den var inte så bra i konsistensen gemfört med SMÖR, När jag tog typ 50g då fick jag en massa små bitar av smöret, den hållde inte ihop.

Morfen
0
#27 av Voi? För mig är konsistensen precis som vanligt smör, kanske ngt mjukare.. men det kanske bara är de små paketen som gör upplevelsen sådan.
jobi55
0

Tycker oxå att det känns mjukare vilket jag upplever som postivt

jämfört med vanliga smöret

andreas0
0

Om det är mjukare så betyder det att det antingen att det är mer vatten i, eller att det är mindre mättat fett och mer enklomättat eller fleromättat fett. Vilket det än är så är det sämre, antingen från ett ekonomiskt perspektiv eller ett näringsmässigt perskeptiv.

Jennix
0

Jag vet inte vad ni menar med mjukare, men jag tycker Arlas smör är "kletigare" än VOI…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Pasi
0

VOI smakar nästan som Arlas ekologiska smör…. både godare, fetare och billigare än arlas standardsmör.

berndt
0

Nå nu hittade också jag VOI smöret i Lidl här i Finland - och det är verkligen prisvärt! Köpte genast 2 kg..

Det står nog att det är tillverkat i Tyskland.. och jag antar att ordet VOI på paketet beror på att dom säljer exakt samma förpackning i Finland och Sverige och sparar då på tryckkostnaderna för paketet här ser lika ut som bilden i tråden ovan.

Sockerberoende.