Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1922 ggr
elisabeth83
0

Avocado

Är det nån här som äter avocado? Är ju supergott men jag har ingen koll på kolhydratsinnehåll, eller hur det är näringsmässigt med avocado. Någon annan kanske vet?

MimLan
0

Under "Länkar" finns det just länkar till både svenska och finska livsmedelverkens näringstabeller, samt ytterligare ett par alternativ. Där kan du slå upp allt du undrar över.

Zepp
0

Energi kcal:

168,00

Energi kJ:

701,00

Proteiner:

2,00

Fiber:

3,30

Kolhydrater:

4,40

Vatten:

74,00

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

15,30

Kolesterol:

0,00

E-mättade:

11,50

Mättade:

1,80

F-mättade:

1,30

Vitaminer:

A:

0,00

B1:

0,10

B2:

0,10

B3:

1,90

B6:

0,30

B9:

62,00

B12:

0,00

C:

8,00

D:

0,00

E:

1,30

Mineraler:

Fosfor:

41,00

Järn:

1,00

Kalcium:

11,00

Kalium:

600,00

Magnesium:

39,00

Natrium:

10,00

Selen:

1,00

Zink:

0,40

100Gram Avokado

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nobban7
0

Vi brukar äta avocado med majonnäs och stenbitsrom eller räkor som lördagsgodis ibland

Gutis
0

Avocado kan det bli till frukost här någon gång ibland. Sen någon god majonäsröra till det.

En dag i taget...

babybel
0

En burk makrill i tomat blandat med CF och en mogen avocado till det, mmmmmm…

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

mariech
0

eller bara som den är med örtsalt på….

elisabeth83
0

Låter som det är fler än jag som gillar och äter avocado.

Min favorit är att blanda getost med creme friache och räkor och sedan klicka det hela på avocadohalvor och snabt grilla i ugnen. Vid lyxiga tillfällen är det underbart med lite honung på. :)

mariech
0

Oj det måste jag testa, aldrig provat avocado i ugn..

elisabeth83
0

# 8

är supergott med vilken ost som helst, get är dock min favo. den blir så annorlunda när den blir varm å smälter.

se till att osten får lite färg innan du tar ut avocadon, och kör på hög grill-värme så att det mest är osten som smälter.

Babz
0

Avocadohalvor med creme fraiche och stenbitsrom och lite räkor kanske, brukar vi festa på ibland. Ibland gör vi en guacamole till en kryddig köttfärsröra (tacos utan tacoskal…)

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

mariech
0

#9 likadant här, gillar feta sot överhuvudtaget, tycker om den lite syrliga smaken, mums, ska definitivt testa den, tackar för tipsetGlad

#10 håller med, guacamole är gott till tacos, älskar tacos och saknar inte alls brödet till, går hur bra som helst att äta den ändå!!