Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 10452 ggr
twinkelstar
0

LCHF "oboy"

Kom på en sak idag ! att man kan ju göra egen varm choklad enkelt =) ta en kopp och häll i mjölk, värm upp i micron tills det är riktigt varmt ! Sen lägger du i valfri mängd choklad med 85% cacao i , då smälter det och du har en god varm choklad =) jag hällde även i en liten gräddskvätt, eller så kan man vispa grädde och lägga lite på om man vill d !

(Jag hade nog i ca 2,5 ruta choklad från Lindt )

tindra21
0

mmm, låter smarrigt….. Men jag tror nog att jag håller mig från allt sådant tills jag har uppnått det jag vill med att lägga om kosten..

Bryta gamla inrutade rutiner en gång för ALLA, helt enkeltSkrattandeMen en klar smarrighet för mig i framtidenTungan ute

MimLan
0

Ju mer grädde desto bättre, som standardtipset är här för varm choklad; grädde och späd med vatten. Om man absolut vill ha mjölk, gammeldags, av den ej homogeniserade typen.

Babz
0

Jag föredrar att värma mjölk (naturligtvis gammeldags), med lite extra grädde i, i en kastrull och smälta chokladen i den - jag är lite misstänksam mot mikrovågsugnars effekt på maten…
En rejäl klick vispad grädde på, som pricken över i…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Garlica
0

Om man inte vill dricka mjölk fungerar äggmjölken jättebra.

När jag får mina choklad-ryck blandar jag i kako o. lite vaniljpulver i den varma äggmjölken. Urgott!!!!Tungan ute

[SarahOhrn]
0

Men är det inte socker i 85% choklad också? :S ELler ja, kolhydrater..? Nån som vet hur mycket det är i Lindt 85%??

Aniara4
0

Det är 19%.

Så 2 rutor sådan = 1,9g kolhydrat, plus 2 dl mjölk=10g, plus 1dl grädde 3g - nästan 15g kolhydrat sammanlagt alltså. Funkar inte för mig, men för nån som är mindre strikt är det säkert smarrigt!

Tilda-T
0

Ett okej alternativ kan vara äggmjölken med 1 ruta choklad i det blir inte många kolisar på det och smakar som blaskig oboy.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Lodur
0

Jag brukar lägga i en ½ kanelstång per kopp när jag värmer mjölken.

JAUS
0

Vispgrädde, kakao och sukrin efter behag. Brukar göra den riktigt stark, nästan som en chokladsås, och sen små smutta på den, äter något proteinrikt till, som maräng eller mandelkakor.

Vargalyster
0

Vargalysters förstklassiga oboyrecept (Oboy va gott!):

En stor tekopp.

Valfri mängd grädde i botten (beroende på hur mätt man vill bli)

En knivsudd stevia

1-2 teskedar kakaopulver (beroende på storleken på koppen)

Rör om som bare den!

Häll på uppkokad skummig mjölk.

Rör om lite på toppen för att uppfluten stevia ska blandas ned i koppen.

Det här dricker jag närmast dagligen när jag äter LCHF!

Tillsammans med grädde i olika sorters kaffe och Kokosolja i olika sorters te så har jag en hel cocktailbar för min hälsa att välja i! :D

Saintpaulian
0

Jag föredrar äggmjölk med kakao, för det där blir alltför många kolhydrater för mig. Om jag tar 1 msk kakao och en gnutta flytande sacketter så smakar det flytande chokladbollar! Helt ljuvligt gott, faktiskt bättre en varianten med grädde. Blir dessutom mätt i upp till 4 timmar!

Vargalyster
0

vad är äggmjölk?

JAUS
1

Ovo-latte. Flört

Sök så hittar du recept här.

[Pennylane1]
0

Hur kan fortfarande NÅGON ha missat äggmjölk!? Finns säkert tjugo trådar om den Flört