Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3415 ggr
Gnici
0

Hur det går för Gnici!?

Tja, rätt bra skulle jag vilja påstå - Tänkte ha denna tråd under Medlemmar, för att uppdatera hur det går för mig med min "nystart" vad gäller LCHF….

Jag har ju försökt förut med denna kost, men ledsnat för att jag inte gått ner i vikt - Har vägt 130 kilo som mest och väger idag 10 månader senare, då jag under 19 veckor gått på REN Cambridgekur, 97 kilo….Jag VET att dieter som CK mm är rena rama tortyren för kroppen, men jag var desperat och MÅSTE gå ner i vikt drastiskt för att över huvudtaget kunna överleva…Så kändes det….Nå väl gjort är gjort och nu har jag sedan den 1 juni enbart ätit fett och protein + EN körsbärstomat….Startvikten var 102 kilo och i går morse vägde jag 97, så en ansenlig mängd vätska har försvunnit ur min kropp på dessa dagar…..

Jag mådde pyton andra dagen - huvudvärk mer lik migrän än något annat och ett fruktansvärt kolhydratsug…..Jag valde ju att gå över från sockerkost till strikt LCHF över en natt, så det var väl inte konstigt att kroppen protesterade då det inte kom mer socker i magen….

Idag mår jag alla tiders, men speciellt kvällarna är lite jobbiga och jag vill gärna gå plocka i kylskåpet - som tur är så kan jag hålla mig till ost och ägg + majonäs i alla fall och har tillåtit mig att mumsa i mig det, så fort jag känner sug…..Hoppas att detta sug försvinner med tiden? Fast det är nog mest i skallen det exicterar tror jag…

kickelina66
0

Så bra att du kommit igång och att det går åt rätt håll. Kvällsätandet är nog som du säger en dålig vana. Har själv samma problem. Det är oftast då suget sätter in som värst. Men jag är övertygad om att det går att bryta den ovanan.

magma
0

Så länge du håller dig till rätt saker så är kvällsätandet inte så farligt, utan kanske snarare något som du kan behöva just under omställningsperioden. Så länge man lär sig att känna igen fallgroparna som riskerar att starta den stora sockerklådan, så brukar suget minska eller försvinna helt.

Gnici
0

Hoppas du har rätt magma…För ikväll nämligen har det barkat iväg kollosalt - dock med tillåten mat = Tjock stor skiva ost, två stekta kycklingfileér, en laddning äggmjölk i kaffe,  en hel del fet skinka, 3 köttfärs/leverbiffar modell större - Tyvärr innehåller de ströbröd också och jag vet inte om jag inbillar mig men det känns som att jag bara vill ha någt sött nu efter att jag mumsat i mig de där biffarna - Sneglade åt sonens oöppnade juicetetror i skafferiet just när jag skulle ha kaffe till bryggaren….Dessuton åt jag två stora karréskivor vid 16 tiden….Magen är sexkantig vid det här laget, men någon plan på att sluta verkar jag inte ha - Får se om detta inlägg stoppar….Är det någon mer som läser, så blir jag jätteglad om ni hjälper mig att dra i nödbromsen en aningGlad

missaz
0

#3 *drar i nödbromsen åt dig!* Jag brukar tänka när jag är sådär sugen och bara vill stoppa i mig något hela tiden; " jag FÅR äta mer, men jag VÄJER att inte göra det!" Tycker det brukar hjälpa mig att inte förbjuda, men att ändå visa suget att det är JAG som bestämmer! Förbud föder bara ytterligare sug, att visa sig själv att man är stark nog att avstå trots sug är något som höjer självförtroendet.

Kom igen, ta kommandot över suget! Skrattande

kickelina66
0

Några tips för att bryta ätandet: bortsta tänderna länge, skriv ett långt inlägg i dagboken eller här i din tråd, drick en kanna vatten, ta ett bad eller en dusch.

Du kommer att fixa det här. I morgon är en ny dag.

IngelaZ
0

Grattis till viktminskningen :) Har själv tidigare gått ner på VLCD pulver över 20 kg, så det är bra gjort. Kanske inte nyttigt för kroppen men är inte så nyttigt att gå och dra på övervikt heller.

Ta nya tag i morgon du fixar det här, tummen upp.

Gnici
0

Hej på er och tack för stöttningen - Det är mycket värt…..Nej det där med förbud vet jag sedan tidigare, då jag gick på CK, att inte fungerar - då körde jag med att fråga mig själv BEHÖVER jag äta det och det….Och svaret blev ju NEJ…..Men det där att tala om för sig själv som mizzas skrev, att jag FÅR äta MER, men just då i stunden så VÄLJER jag atti nte göra det, det är nog ett bra sätt tror jag…..

Idag har jag inte ätit något ännu, för jag känner mig inte hungrig - undrar dock om kroppen ställer in sig på svält om jag inte äter när jag borde? Eller om det är okey att låta bli att äta om jag inte känner några hungerkänslor? Jag har svårt med det där med att känna hunger/mättnads känslor och det är mera ett sug efter något litet att äta som jag känner och så känner jag mig STOPPAD som en gås om jag äter FÖR mycket…..Så vad tror ni?

[Karro]
0

Jag tycker du inte behöver äta om du inte är hungrig och sen när du väl äter så ät en riktigt fet måltid :-)

är jag så hungrig blir det väldigt mycket smör och ost när jag väl äter sen!

Wildrat
0

#7 Kroppen hamnar i svältläge om man äter för lite. Illamående och aptitlöshet kan vara tecken på det men måste inte vara det…

Gnici
0

Ok Wildrat och Karro!

Steker "Fakirbiffar" på 700g fläskfärs blandat med 300g nötfärs nu, som jag tänkte leva på de närmaste dagarna….Åt just en stor bit ost och så biff på det så blir det nog bra….

Gnici
0

Hmmm! Mina biffar fick gå i slaskhinken - Öste på allt för mycket salt = Totalt oätliga…..Suck 1 kilo färs åt skogen…..Ska köpa mer färs idag - enbart fläskfärs och göra ett nytt försök….

Vägde mig i morse……Taaadaaaa! MINUS 4 kilo denna första vecka - Vätska i och för sig, men skönt att inte vara så svullen längre. För det var jag verkligen före jag började förra söndagen.

rockidol
0

Härligt med minus, det får en verkligen att vilja fortsätta! Äääääven om man vet att det bara är vatten! Det är minus ändå!

Men tråkigt med biffarna! Men det är sånt som händer, hehe. Försiktigt med saltet nästa gång!
Ska själv iväg och köpa köttfärs till "fakirbiffar" nu alldeles strax, så jag får ha dig och ditt saltöde i tankarna haha ;)

magma
0

Kul att det gjort ett hopp nedåt ivarjefall, grattis!

kickelina66
0

Grattis till minuset.

Gnici
0

rockidol, magma och kickelina66: Tack för GRATTISARNA, de värmer….Hoppas att det går bättre för dig med färsen rockidol, än för migFlört Fast jag gjorde biffar i långpanna i ugnen av 2 kilo fläskfärs igår - Har dock inte vågad smaka på dom ännu. Det blir väl en biff framåt eftermiddagen antar jag…Ska till stan och kommer inte hem före 17 tiden anar jag, så jag kanske kombinerar en biff med bacon/ägg och tonfiskröra före jag åker, för att jag ska hålla mig mätt….

Maia
0

Vilket fint resultat första veckan. Hoppas dina nya biffar smakar bra.

Man ska ju egentligen smaka av köttfärssmet, har jag hört… men det gör jag aldrig. Och i det här vädret är det väl ännu olämpligare. Man kanske kan salta och provsteka en liten bit och smaka? Men det skulle jag nog inte heller komma mig för. Så mina blir oftast väldigt lågkryddade.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Wenn
0

Grattis till minuset !!

Gnici
0

Idag är jag på psykiatriska öppenmottagningen och har deltagit i en gruppaktivitet….Klockan 15 ska jag på KBT, och senast jag åt så var 5 i morse, då jag åt bacon/ägg och mögeloströra…..Eftersom jag ska iväg snart igen ut på stan så var jag till butiken och köpte två grillade kycklinglår, som jag mumsat i mig här i köket…..Enkelt och behändigt - något fettfattigt kanske, en med skinnet så blev det ganska bra i alla fall….OCH gott!

Gnici
0

Idag är 11 dagen på strikt LCHF kost för mig, men har ännu inte märkt några nämnvärda förbättringar förutom att jag är nöjdare i magen på ett annat sätt än förut och att suget efter socker har lagt sig….I och för sig har jag inflammation i en tand (ska dras ut i morron) och jag har ätit antibiotika för det, utan att det hjälpt…..

- Är trött

- Är allmänt irriterad

- Ont och jobbigt i samband med att mensen kom nyligen. Jag brukar inte känna av mensen över huvudtaget annars.

- Värken i kroppen har nästan blivit värre än före kostomläggningen.

- Känner inte av några hunger- eller mättnadskänslor ännu.

Är ju nog medveten om att det kan ta en väldig tid innan man märker några förbättringar i måendet och i kroppen. Speciellt om man som jag har bantat på vanligt sätt större delen av mitt vuxna liv. Men det känns som att på vissa plan så mår jag sämre nu än före jag började med LCHF….Men det kanske hör till omställningsperioden det också, jag vet inte?! Alltså att problem man har förstärks?

kickelina66
0

Jag tror det är omställningsbesvär. Det brukar gå över när kroppen fattar att den inte får massa snabba kolhydrater.

Gnici
0

Jo, jag veeeet ju egentligen det, men det känns så bittert i alla fall….Hoppas att min stackars kropp fattar snabbt att det inte blir några kolisar här inte….

Gnici
0

Hej govänner!

Vill bara göra lite reklam för min återuppstartade blogg "Livet i LCHF-lyan" där ni kan följa mitt nya liv med detta sätt att äta….Välkomna dit!

Will
0

Kul! Du låter så optimistisk, det gillar jag.  Glad

Gnici
0

Hmmm Will! Jag känner mig optimistisk också - just nu i alla fallFlört

Fixade tankningen av bilen på macken i kväll också - köpte en förpackning ostskivor i stället för godis som jag egentligen var sugen på….DET NI! Storartat gjort så här på fredagen den trettonde….

Tilda-T
0

Bra jobbat!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

kickelina66
0

Det var starkt jobbat. Du är duktig.

Mervi
0

Grattis till en nystart och minuset. Jättebra att handla ost istället för godis. En klar seger.

Gnici
0

Tack Tilda, kickelina och Mervi….ALLT känns så förbaskat lätt just nu med denna kost - KANON helt enkelt!

Gnici

Livet i LCHF-lyan

Gnici
0

Tänk vad det kan ändra fort -det sista jag skrev för ett par dagar sen var att allt går så lätt…..Pyttsan heller! Allt är åt helvete just nu och idag har jag ätit en massa skit igen med kolhydrater och socker….Men det är väl bara att stiga upp, borsta av mig och fortsätta min vandring…..

kickelina66
0

Skickar lite extra styrkekramar. Du är jätteduktig.

MiaKia
0

Tycker du var jätteduktig som motstod honungen. Kämpa på!! Snart e du uppe ur diket och på banan igen.

*peppkram*

Gnici
0

Hej svejs!

Det går bra för mig igen nu och jag åker på smörbanan….Igår och idag har varit okey dagar matmässigt, men i går var jag mer svullen än vanligt och kroppen SKREK efter socker i går kväll, men jag fixade det i alla fall…Idag har det gått bättre och jag har varit på midsommarstångresning på sjukhuset, där det bjöds på tårta och kaffe - behöver jag säja att jag höll mig till kaffetCool

Idag har jag köpt färska, Ålandska jordgubbar och vispgrädde, så det ska sonen och jag fira midsommar med i morgon….På lördag reser han och jag bort några dagar och kommer hem natten till torsdag nästa vecka….

Kram

Gnici
0

Hej! Vad tycker ni?

Runt 1700 kcal fördelat på 81% fett, 15% protein och 4% kolhydrater….

Är detta ok om jag vill ner i vikt (väger 99 kilo ungefär)

magma
0

Jag tycker det ser bra ut!

Margareta
0

Det ser helt ok ut! Fortsätt så och testa. Det är alltid bättre att äta för mkt av tillåten mat - än att falla för det man inte tänkt sig

Numer pensionär i Nynäshamn

Gnici
0

Hej och hå - Hur går det för Gnici då?

Jo tack bra vill jag säja - har fallit ett par gånger i det destruktiva ätandet, men inte djupare än att jag snabbt tagit mig upp på smörbanan igen….Har lämnat bort mjölkprodukterna, förutom smöret och äter även ovanjordgrönsaker - blev så tråkigt med bara protein och fett….Vägde 99,6 i morse, så vilkten pendlar mellan 98 och 100 kilo ungefär….Jag vill ju gå ner, men det är ingen hysteri hos mig precis, utan jag tar det som det kommer…Hoppas ju att kroppen snart ska vänja sig vid denna kosthållning och börja att släppa på fettet…Har ju ätit så här i lite mer en en månad nu, så lite otålig är jag nog alltHemlis 

En dag kan se ut som följer:

Ett paket bacon + ett ägg och en gula samt kaffe med äggmjölk….

En stekt karréskiva med lite stekta ovanjordgrönsaker - tex. lök, vitkål, paprika och avocado….

Lite kokt broccoli mixat med två kokta ägg, en klick majonnäs och en redig klick smör - kryddat med curry, peppar och salt…

Lite mer kaffe med äggmjölk kan också ingå under dagen…

Synpunkter mottages med tacksamhetSkrattande

Livet i LCHF-lyan

Gnici
0

Hmmm! Slirade visst av LCHF banan ett tag, men är åter på gång nu igen. Varför det ska vara så svårt att hålla mig på rätt fattar jag inte, för att jag mår ju så bra av den här maten.

När det gäller vikten, så ligger den på 96 kilo nu ungefär - alltså har jag gått ner trots att jag ätit både det ena och det andra under den här "frånvarotiden". Hemåt alltsåGlad

kickelina66
0

Kul att se dig här igen. Va bra att du gått ner i vikt, det gör det lättare att ta nya tag.

Kram

mikaelj
0

Tänk på att kalorihypotesen stämmer även här: jag upplever att ost och grädde ger väldigt dålig mättnad per energi, till skillnad från en bit kött eller fisk.

IngelaZ
0

du e inte ensam om att slira av, de viktigaste är att komma tillbaka på banan. Kul att du är här igen Glad

magma
0

Välkommen på banan igen:)

Gnici
0

Tack hörni! känns bra att ni inte glömt bort mig i min frånvaroFörvånad

Det går än så länge bra för mig -  har ätit ren LCHF i två dagar nu  och är mätt och belåten, men godistarmen gör sig påmind i mellanåt. Bland annat i  går - men tur var  fanns inget öppet…

Ska nog fixa det här.  Försöker att äta mindre denna gång, för jag har ju gått upp i vikt förut på LCHF kosten och då har jag ätit ganska mycket mat. Vet inte om det är rätt eller fel? Prova skadar ingen i alla fallFlört

Ha det gott

ToFat
0

Just att äta för mycket är något som förstört min viktnergång…finns ju mycket som är gott och tillåtet äta i LCHF, men ätskadad som jag är äter jag alldeles för stora portioner, alldeles för ofta..

Maia
0

Lycka till med återövergången till LCHF. Det ÄR verkligen tufft med suget den första tiden!

[tillbakalutat]

basta-ya
0

Hej Gnici!

Jag har försökt gå in på din blogg: Livet i LCHF lyan , men hittar den inte. (Nämnde det i ett meddelande till dej) För jag blev lite nyfiken på hunden du har på fotot här…

Ha en bra kväll

Mervi
0

Kul att se dig här igen. Lycka till med omstarten.

Medlem
0

Hej Gnici, jag har läst din tråd och tycker det är kul att du är tillbaka.

Jag själv med hjälp av en snäll medlem här gått ner i vikt när jag började minska på maten. Det funkar kan jag lova dig. Synd bara att jag är lat nu och inte fortsätter med det. Jag har dock bara 10 kg kvar till önskad vikt.

Håller mina tummar för dig.

Gnici
0

basta-ya jag har lagt ner den bloggen, så det är därför den inte funkar. Men är du nyfiken på hunden på bilden, så gå in på min hemsida Tervgalen Där finns mina tre Tervuerenhundar pressenterade + en träningsblogg för dem

Gnici
0

Hej på er allihopa!

Jag vill bara tala om att jag finns här i kulisserna…Flera gånger om dagen till och medTungan uteLäser och tar in allt vad ni skriver och diskuterar.

Överlag så har det inte gått så bra med min kostomläggning till LCHF - jag har ju provat på ett antal gånger med halkar av smörbanan med buller och bång efter några veckor…Antar att jag är för strikt, för att jag ska klara av att följa LCHF.

För fyra veckor sedan hoppade jag på Cambridgekuren igen och ska ta bort reserande övervikt (ca 20 kilo) Det går bra och jag känner mig mätt och nöjd. Det enda som är lika med CK och LCHF är ju att man är i ketos på kuren…Jag vet att CK inte hör till dikusionerna här inne och att de flesta här är motståndare till det, men för mig är det det enda som fungerar för att gå ner i vikt. I fjol gick jag ner över 35 kilo med CK och jag har hållit den vikten rätt så stabil…

Målet är att gå ner med CK tills jag är nöjd och sedan trappa upp med riktig mat = LCHF…Jag håller mig fast vid att hälla vispgrädde i kaffet jag dricker dockOskyldig och jag går ner i alla fall…

Återkommer

kickelina66
0

Kul att höra att det går bra för dig. Det viktigaste är att hitta sin egen väg som fungerar.

Gnici
0

Hej på er, ni som läser min tråd!

Ja, kickelina jag tycker också att man inte ska förkasta sånt som fungerar, om personen i fråga gillar läget..

Den här veckan har jag faktiskt börjat lägga till lite mat alá LCHF till min VLCD diet…Det känns bra, förutom att jag börjat att få våldsamt ont i magen och gaser/rapar efter kaffet med vispgrädde…Varför???

Det jag ätit under fyra dagar denna veckan, så är: Ett par ost/smörrullar, ett kokt ägg mosat med lite smör, ost och fet skinka, samt idag ett par skinkskivor…Sedan så har jag druckit mitt kaffe (två muggar) med grädde i. Inte alla dagar det heller…De dagar då jag INTE druckit kaffe/grädde, så har jag inte haft problem med magen, så jag härleder saken till grädden, eller möjligtvis kombinationen kaffe grädde…Vid ett tillfälle, i fredagskväll så kunde jag knappt stå upp rak, för det krampade så kistan. Men det onda går över efter ett tag och försvinner helt och hållet - men undrar i alla fall vad det beror på???

Jag har gått ner i vikt under de här fem veckorna jag gått på VLCD, men är orolig att börja gå upp nu när jag börjat lägga till mat - är väl en aning "fettskrämd" fortfarande, fast jag försöker intala mig att jag inte är det…Men oron kommer väl av kombinationen VLCD och LCHF tror jag..Har dock inte några planer på att sluta med att kombinera ännu…Har vägning i morron, så då får jag svart på vitt hur det står till…Jag tycker dock att eftersom jag enbart ätit väldigt lite, samt bara fett och protein, så borde jag ju inte teoretiskt ha gått upp..Med cambridgekuren så får man i sig 50 g kolhydrater om dagen (läste någon stans här inne att med upp till 60g kolhydrater så håller man sig i ketos), så jag håller mig i ketos fortfarande, men är ändå orolig hur kroppen ska ta det…

Rapporterar i morronkväll om vad vågen visar…

Luccy
0

Cool Bra att du hittat nått du trivs med, jag förstår precis din panik för att öka i vkt. Själv kör jag med solbrillor för att paniken inte ska synas. Lycka till med fortsättningen.

Kram Luccy

Gnici
0

Var och vägde mig idag och jag var allt lite nervös innan jag tog det avgörande klivet…MINUS 1 KILO visade den, så jag hade inte behövt oroa migFörvånad

Jippi, det funkar tydligen att kombinera VLCD diet med LCHF - känns så himla sköntCool Så nu kör jag med liknande upplägg fram till nästa torsdag…Då jag förövrigt fyller år och jag ska baka en tårta till gästerna - tänkte faktiskt laga en LCHF tårta och inte säja någotTyst

Gnici
0

Nu så har jag helt gått över till LCHF (i förrgår) - förmodar att jag gått upp något kilo, men det är väl bara bukfylla och vätska, så det jämnar väl ut sig i slutänden. Vägde under 90 strecket härom morgonen, så det skulle jag vilja hålla, för att gå ner lite till efter ett tag. Vet ju att det kan dröja, men det tar jag. Bara jag inte går upp igen. Men jag tycker ändå att det viktigaste är att jag mår bra och det vet jag att jag gör om jag håller mig till kosten utan större avvikelser.

Jag har ju de där proven att ta på labbet i morgonbitti, för att se om jag är insulinresistent eller inte - jag bävar för svaren. Har telefontid till läkaren den 10 december, så till dess får jag gå hacka tänder av oro. Men OM det är så, så vet jag ju somsagt vad jag ska äta för att må braGlad

I morse vid fyra tiden så lagade jag fläskpannkaka som jag åt till frukost senare - underbart god var den. Jag gjorde en stor en, så jag har flera dagar att mumsa påTungan ute Blev ordentligt mätt på den, så jag åt först nu vid 18 tiden och då blev det kalla lever/köttfärs biffar med stekt vitkål/svamp/purjolök tillsammans med CF. Åt faktsikt en Babybell vid 15 tiden också + grädde i kaffet jag drack vid 16 tiden.

Funderar på om jag ska försöka att tänka lite på hur mycket jag äter, så att det inte blir för mycket av det goda. Minns att förut när jag åt denna kost, så gick jag upp i vikt och då åt jag ganska mycket mat. Vad tror ni som har lite erfarenhet i ämnet? Dock måste jag försöka att hålla sötsuget i schack också, för det slår till ordentligt i mellanåt.

Sedan undrar jag om någon moderator kan låsa min tråd "Ni som har diabetes" och hänvisa hit till denna tråden i stället? I och med att jag kommer att skriva om ämnet här i min tråd stället vid behov. Kom på att det kanske var dumt att starta en ny trådSkäms

Gnici
0

Hmm, det är svårare än vad jag trodde det här med ätandeObestämdJag har väldigt svårt att känna både hunger- och mättnadskänslor. Vet liksom inte när jag ska äta och inte hur mycket jag ska äta - svårt så rysligt är det. Idag har jag ätit på ett ungefär, vilket blev en regäl bit fläskpannkaka och ett par ost- och smörrullar till frukost. Då var jag faktiskt hungrig på riktigt, eftersom jag var och tog fasteprov och kom hem först vid 9:o snåret. Men att veta när jag skulle sluta äta var inte det lättaste…Så har jag varit utan mat hela dagen, för jag har inte känt av den där hungern jag kände i morse, så jag har tänkt att: Okey jag är inte hungrig - då ska jag inte äta. Det gick ungefär 7 timmar mellan frukosten och min middag, då jag åt mer fläskpannkaka, salami och ost- och smörrullar…Nyligen kände jag mig sugen, men inte hungrig tror jag. Så jag åt en stor lever/köttfärsbiff + blomkål- och broccolimos gjord med majonnäs, smör, grädde och stark hårdost…Just nu vet jag inte riktigt vad jag känner i magen, men ska försöka att sluta äta nu för i kvällTungan ute

Undrar om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig med det här, hur jag ska äta när jag varken är hungrig eller mätt? Det är som att min kropp aldrig hört talas om sånna känslor. Kan säja att det är överhuvudtaget väldigt länge sedan jag kännt dessa signaler naturligtRynkar på näsan

magma
0

Jaaa du… *hmm* Om du inte har normala hungerkänslor (vilket kanske har med din långvariga VLCD att göra? En tanke bara) så skulle du kanske behöva se till att äta vid vissa klockslag, eller med ett visst antal timmar mellan måltiderna. Alternativt se till att du äter tre ggr/dag, fördelat så det känns bra? Och lägga upp en portion som ser normal/rimlig ut på tallriken, och inte fylla på med ännu en portion om det inte är så att du är mer hungrig.

Maia
0

Håller med Magma. Om du nu har gått ner med pulver är det väldigt stor risk att dina normala hungerkänslor är störda och att du överäter, eftersom du legat på så låga kalorinivåer.

Du får börja ät-träna, helt enkelt.

[tillbakalutat]

Gnici
0

Jo, magma och Maia det är nog vad jag tror också - att det har med mitt eviga bantande att göra. Men det är många år sedan jag hade fungerande hunger och mättnadskänslor. Fast jag har varit en bantare nästan hela mitt vuxna liv, så min kropp är nog rätt utsliten har jag en känsla av. Konstigt att jag inte inser att bantning inte är vidare bra i längden.

Ska försöka att äta tre gånger om dagen och "lagom" portioner (vad nu det är för något)

Måste försöka hålla mig till LCHF nu, en gång för alla - inte hoppa från det ena till det andra. Vill försöka tänka på min kropp och mitt mående, vilket inte är det lättaste - men jag försöker så mycket det går faktisktGlad Jag vet ju att jag mår så himla bra av den här kosten ju.

Känner att jag behöver en hel del stöd för att hålla ut med maten nu i början - vet från förut att det går bra ett par tre veckor, men sen faller jag ur och tar till det destruktiva ätandet och bantandet igen. Inte bra för lilla kroppen.

Till frukost idag har jag ätit 4 skivor stekt bacon blandat med två ägg till äggröra - känns som om det gjort gott för magen.

Tänkte försöka mig på att göra ischoklad idag för att få i mig detta Cocosa fett som jag köpte härom dagen, men inte kan få i mig i te och kaffeRynkar på näsan

Mitt i dagen är jag på flygande fot, så jag tänkte ta med lite kallt småplock att äta i bilen - fläskpannkaka, salami och lite ost kanske.

Middagen kommer att bestå av lever/köttfärsbiff med CF och blomkåls -och broccolimos. Och så kanske en och annan ischoklad, ifall de blir lyckade.

Har försökt mig på Minmat, men antingen har jag inte kommit in på det och när jag väl kommer in så fattar jag nada av programmet - måste försöka igen. Men det är bara det att jag är så förtvivlat trött på att väga och mäta allt jag stoppar i min lilla mun - detta efter allt bantande och kalorijagandeOskyldig

Gnici
0

Fick Minmat att funka tidigare idag, men insåg att jag nog inte ska sitta och räkna på det jag äter av den enkla anledningen att mina bantningsspöken får näring - vilket jag absolut inte medvetet vill medverka till.

Tror att jag har ätit bra och tillräckligt idag. Och tror att jag också ätit så jag blivit nöjd. Dock inte proppmätt - svårt det därObestämd Vet ju av andra trådar här att hunger - och mättnadskänslor kommer tillbaka efter ett tag på kosten, så jag ska försöka ha tålamod. Har ju överlevt x antal år utan dessa känslor, så det ska väl gå nu också. Dock är det lite frustrerande - kanske är det den fettskrämda i mig som ger sig tillkänna, då jag inte har kontroll på vad jag äter och hur mycket i och med att det blir mycket fett. Ska i alla fall kämpa på, för allt ska väl falla på plats någon gång i framtiden. Det vill säja om jag håller mig till detta nu då.

Tillverkade airams falska potatissallad nu i kväll - väldigt god och förvillande lik orginalet. Tack för att du delar med dig av alla läckerheter airamGlad

Köpte också 100g choklad (80%) idag och har just gjort ischoklad på lika mycket cocosa + några droppar vardera av rom- och vaniljarom. Smakade lite på smeten och det var verkligen mumma. Nu står hela härligheten i kylen för att stelna.

Nu ska jag borra ner nosen i en hundpäls och krafsa lite i den samma.

Ha en bra kväll