Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1547 ggr
Meropera
0

Att må bra!

Under sommaren har jag av och till läst Kolhydrater i fokus med intresse. Som tämligen nybliven LCHF-are (jag började äta enligt LCHF i slutet av juni i år) så har jag hittat en hel del "matnyttigt" på sajten. En del av er som skriver har ju också en stor portion humor och all humor underlättar ju livet i allmänhet!

När jag började trodde jag att jag skulle gilla viktminskningen mest. Visst är det trivsamt att märka att jag blir lite smalare långsamt men säkert. Jag känner mig lättare och det märks tydligt på kläderna.

Men det viktigaste är att jag mår så bra! Jag är pigg och har inte längre ont i leder och muskler. Jag har en förlamningsskada och har sedan början av de trettio haft värk i kroppen. Läkare jag talat med säger att det inte finns något att göra åt mer än att vila och ta smärtstillande om det behövs. Men nu- jag har inte ont. Jag kan anstränga mig och arbeta hårt. Jag får ont i min förlamade fot när jag överanstränger den men värken i kroppen finns inte på samma sätt. När jag har jobbat hårt så blir jag trött och kroppen behöver vila men jag har inte så där surrande ont överallt. En smärta som tidigare fanns kvar även när jag vaknade från att sovit en hel natt efter ansträngningen.

Eftersom jag inte har ont på samma sätt längre känner jag mig gladare och piggare.

En liten petitess: Jag smörjer inte armbågarna längre! De är inte knastertorra längre!

Hurra för LCHF!

Maia
0

Jag blir bara så glad när jag läser det du skriver. Grattis!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Pasi
0

Jag blir oxå glad när jag får läsa så här positiva berättelser!

Wildrat
0

Grattis, grattis, grattis!

silverman71
0

Lite kul det där du nämnde med armbågarna.

Tittade själv efter när jag läste det och det är samma för mig. Har haft väldigt torra och nariga armbågar förut.
Efter att jag har börjar med LCHF är de lena som barnrumpor ;)

Pasi
0

#4 Mina oxå….hade problem med dem innan. Har inte tänkt på dem förrän nu faktiskt.Förvånad

AnnaCathrina
0

Vad roligt att läsa Meropera! Grattis!

Även mina armbågar är mjuka och fina Glad

bluegoose
0

Hej och välkommen! Jätteroligt att läsa om dina hälsovinster! Grattis - från ännu en med mjuka, fina armbågar. Flört

Meropera
0

Jag tycker det är så kul att min lilla snutt om armbågar blev en sådan trevlig källa till kommentarer. Och tack för alla välkomstönskningar. Trevligt att vara med!

Aniara4
0

Att må bra är inte det sämsta! Glad

hupp
0

Grattis till dina förbättringar!

Här är en till med numera mjuka armbågar, jag som till och med haft "komplex" för mina förut!!!

Mervi
0

Grattis till dina hälsovinster, jättekul att läsa. Armbågarna är fina här med. Har faktiskt inte behövt smörja in dem alls.Glad

sussie
0

Fantastiskt bra, har du skrivit till dina neurologiska förbättringar i Annikas blogg! Om inte så gör det, hälsovinter finns i marginalen det går bra att skriva in där direkt (tror jag?) annars kan du väl mejla henne.

Emea67
0

Hej och välkommen hit!

Härligt att höra om dina förbättringar det gör mig gladSkrattande

finntroll
0

Detta med armbågarna var skojigt, jag har också haft torr fjällande hud - kände efter nu och de är faktiskt släta Glad

maxiq
0

Mina armbågar är fortfarande vassa… men mjuka!

Tungan ute

Margareta
0

Jättekul med så positiv läsning och välkommen hit!

Numer pensionär i Nynäshamn