Plus i kväll
Plus ska visst ta upp potatis i kväll i programmet. Man kan rösta på svt om hur ofta man äter potatis. :))
Kom igen och rösta, så resultatet blir lite spännade. De verkar ju tycka att svenska folket äter för lite potatis och vi fördärvar ju deras siffror ännu mer
!
Skrattar ja jag var inne o röstade.Hoppas verkligen att alla på denna sidan hinner se det o hinner rösta!!!!!!!!
Nu har jag åxå röstat; 35% nu som aldrig äter potatis…
42%

43% 

46%

51%

navarro; märkligt, nu står det 54%
56%
Undrar om det bara är vi som röstar? 
"Äts den kyld med olja och vinäger sänks GI-värdet" Ja och om den inte äts alls så sjunker det ända till noll!
Risken finns väl att "Potatisinstitutet" går ut med rekommendationer att vi ska äta 6-8 potatisar per dag. Men nåt sånt kan väl inte hända i Sverige? :-O
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Nu har jag oxå röstat =) 56% aldrig =)
Ja, håll tråden igång!!
Vilket roligt bus
nu har jag också röstat 57%
59% äter aldrig potatis, man kan ju bara önska att det stämde med verkligheten

61%!
Hehe, rebellen i mig tycker det är rätt kul att "sabba" statistik på sånt här. För egentligen så är ju undersökninger över Internet rätt värdelösa och otillförlitliga - och detta bevisar bara hur enkelt det är. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Nu är det 63% av svenskarna som inte äter potatis! vojvoj :-)
Agneta

Å nu har jag röstat och det är nu uppe i 64 %.
65%
Jag undrade just, när jag såg 66% "aldrig" - vilka har varit här och röstat??? För att det skulle vara representativt för svenska folket - oj, oj, oj
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Hehehe! Det här är lite kul…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Varit inne även från familjens andra dator, så med statistik kan man bevisa allt!!!!!

Äter visserligen ibland lite potatis men hahahahahah, 67% 
Var det nån som såg Plus? Sa dom nåt om undersökningen?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Undersökningen nämndes inte alls. Synd!

Nrj undersökningen nämndes inte.
Däremot fanns en 'legitimerad dietist' där som talade om att potais är så bra för att den innehåller så lite fett.
Agneta
Okej för att man helt bytt åsikt numera och därför har en vinklad syn på det där med fett.
Men jisses! Ingen har någonsin dött av kolhydratbrist, däremot blir du duktigt jäkla sjuk av protein- och fettbrist!
Potatis kan vi ju inte ens äta om vi inte gör sönder den först! (cellulosa kan växtätare bryta ner, men senast jag kollade var jag varken en ko eller gris)
Med tanke på deras vana att ständigt upprepa samma budskap om och om igen så är det dags att döpa om yrkesgruppen till Lobotomerad dietist
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

68% nu…

Potatis är bra för att det saknar något.. hur krystade argument kan man haspla ur sig!
Mitt nya argument ala Dietist lyder;
Fett är bra för det har så lite potatis i sig! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

*asg* Den var bra, Zepp!!

#32 Mycket bra! *lol*
#32 iLike!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Sverker tog upp det där med kolhydrater, men dietisten "hörde" det inte. Hon bara ylade om att det var fettfattigt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Har man tagit bort allting mellan öronen så går orden rakt igenom…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#37 Hon (dietisten) kanske hade insett att hjärnan består av fett = FARLIGT! Hon kanske bestämt sig för att inte använda farliga saker.
Hon kanske till och med kan ses som ett levande bevis på att om man äter tillräckligt mycket fibrer så försvinner fettet i inuti huvet, men inte på kroppen.
Träskalle?
#37 *LOL* Fettskrämsel så grav, så att den tar sig uttryck i att bli rädd för att använda sin hjärna!

*Asgarvar* Ja, undviker man att använda hjärnan pga fetträdsla, då har det gått långt… Träskalle torde ju vara bättre då; hela skallen full av cellulosa pga fettbrist!

Det blev himla kul med omröstningen…. På sistone har jag hört ofta i reklam o så, om att potatiaen skulle innehålla C vitamin. Nu kollade jag på fineli. Löjligt. Jämförde med paprika. Jag ska nog tipsa Sverker om att han framför lögner:)
Såna bus gillar jag och har så klart röstat.
Numer pensionär i Nynäshamn

#32, Zepp
Skrattar så jag trillar av stolen…………… :-)