Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 10397 ggr
venuseva
0

Jag mötte Lassie

Jo, jag mötte Margareta med STORT M igår.

En liten förtjusande kvinna. Tro inte när hon säger att hon är rund. Hon har en söt liten mage. Skulle möjligtvis kunna ha en bättre hållning, men allt hon säger om bukfetma är någon konstig uppfattning hon har om sig själv. Stämmer inte med verkligheten.  

Det var jätteroligt att träffa Margareta och det blir nog fler gånger.

folke
0

Vad har det med Lassie att göra ?   Ha ha ha ha !!

Oskyldig

Jag vill också träffa Margareta !!!!!!!!!!!!

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

zeretki
0

Mmm, jag med! :D

Margareta
0

Haha… hon är allt bra snäll Eva…så himla liten mage har jag inte och som sagt hållningen är dålig…

Jag gick på hållningsgymnastik redan som 9-åring och där grundlades min aversion mot allt vad motion och idrott heter. Mobbad och utpekad kände man sig och blev alltid sist vald. Det är det jag jobbar med att övervinna nu.

Nog för att jag vet vad Lassie-historier handlar om, men att JAG skulle bli en Lassie hade jag inte trott.

En av mina egna Lassie-historier är att jag mötte den amerikanska skådespelerskan Goldie Hawn på Seven-Eleven vid Mariatorget på sent 70-tal. Hon var i Sverige på Premiär och skulle handla COCA COLA och GODIS.

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Jo, Margareta har hög Lassie-faktor! Hon är vår goda fé! Och alldeles underbar och söt och fin! Jag förstår mycket väl att alla vill träffa henne.

Själv har jag några Lassie i bagaget också. Jag har t ex dejtat Lars Roos, och t o m varit hemma hos honom och blivit bjuden på whisky!

Sen har jag dansat med Thomas Bolme… mmm…

Som mycket liten bodde jag granne med tecknaren Hans Arnold. Min storasyster brukade leka med hans barn.

Jag har nog fler Lassies om jag får fundera lite. Det här var ju kul!

Kram!

stellina
0

Gillar Goldie Hawn!!!!

Niltson
0

Jag har sett Thore Skogman jogga - i uppförsbacke!

venuseva
0

Känner Danny sedan 12 år tillbaka. Världens mysigaste kille.

Ser Lars Leijonborg, Svante Turesson handla i samma affär som jag. :) LillBabs har också handlat där och en hel del folk från tv4.

Fernis
0

När jag jobbade på konditori fick jag servera Jerry Williams. Vi är för övrigt släkt på långt håll, han heter ju egentligen Erik Fernström.

Anterrabae
0

*lol* Namedroping… Förvånad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

maxiq
0

Jag har träffat en del kändisar eftersom jag har sysslat med teater och musik samt jobbat på restaurang men det som är mest Lassie är när jag lånade bilen av Tomas Bolme (Tintins röst, m.m.) och köpte godis åt Ulla Skoog. Det var i min ungdom när jag praktiserade på Fria Pro-teatern. Sen har jag iofs kört Anna Lindh och hennes man med taxi till deras sommarstuga.

Margareta
0

Jag har som barn vaktat djur (min egen katt bl a) när Hasse & Tage spelade in filmer på Lidingö och andra ställen.
Tänk om man fattat då hur hippt det skulle bli senare?

Mona-Stina
0

Min mamma är tremänning med Olle och Mia Adolfsson. Morfar var kusin med deras pappa, den där skådelspelaren Marcurell i Vadköping, kommer inte ihåg namnet just nu.

Dessutom har min hund hoppat på Rickard Wolf, det var i esplanaden i Gävle, då Rickard ville veta vägen till närmaste blomsteraffär.

En annan Rickard, nämligen Olsson, har suttit barnvakt hos mig ett flertal gånger när han var 13-15 år. Hans mamma och jag gick folkhögskola samtidigt och vi bodde grannar.

korseett
0

jaha vad ska jag komma med då.. jag som inte känner igen en kändis om de så gick på mig…

Margareta
0

Fast skall vi vara korrekta så är väl en äkta Lassie inte vad VI har varit med om i kändisvärlden själva utan vad våra kompisar varit med om. Helst i hur många led som helst

Typ min brorsa var barnvakt hos Ardy Strüwer…. det är en äkta Lassie… om jag minns rätt…

Eller ännu bättre… min svärfar är kusin med landshövdingen i Norrbotten osv… ju fler led och värre intrig - dess bättre i Lassie-genren…

Mervi
0

Flört Låter kul. Kanske man kan hitta något om det inte behöver vara jag…

Träffar gärna dig Margareta en dag.

paronskrutten
0

Har varit typ fem meter från Victoria Bernadotte

Helena

zeretki
0

Min mamma hade en kompis vars dotter gick i samma klass som Victoria under låg o mellanstadiet… Det var lite coolt, hon fick tydligen komma hem till dom och leka. Blev hämtad med livvakter! :D

Själv har jag träffat och talat med Michael Shanks med det är nog ingen här som vet vem det är… Flört Snygg skådis i Stargate SG-1.

Margareta
0

zeretki: Den med din mamma vars kompis… är en ÄKTA Lassie-historia… den är ganska underbar tycker jag!!!

Helst skulle det varit kompisens kusin också…

Mervi
0

Skrattande

Margareta
0

För er som är lite oinsatta i vad Lassie-historier är så …

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jag_m%C3%B6tte_Lassie

venuseva
0

Någon får väl skriva då, om det skall vara rätt, att hon vet att en medlem på kolhydrater har träffat Margareta, hi hi. Flört

Om hållning så är ju inte min den bästa heller, har burit för många bördor. Men tror jag skrev om att jag hade köpt ny bh på Details för ett tag sedan. Iallafall satte jag mig bredvid en kvinna och hon undrade efter ett tag varför jag satt högre upp än hon gjorde. Nej, jag sitter på samma typ av säte som du, Men jag har köpt ny bh och det gör att jag är kanske mer rak i ryggen än du. Kvinnan bredvid mig halvlåg i sätet.

Hon blev eld och lågor och blev jätteintresserad. Sen berättade hon sitt livs historia och innan vi skildes skulle hon ta sig till Details på S:t Eriksgatan i Stockholm, där de är så bra och köpa sig en bh hon med.

Skogiz
0

Jag har en riktigt långsökt lassie… Min kusins sambo har en kusin som jobbar på den lilla exklusiva livsmedelsaffär i London där Eric Idle från monthy python brukar handla. Dessutom var samma kusins mamma(min moster) barnvakt åt Lennart Jähkel(Pistvakt, Jägarna osv) när han var liten.

zeretki
0

MIn pappa köpte sin första SAAB av Carolas pappa…

anki1
0

Mina Lassies är: att jag varit klasskamrat  i 8 år med Kjell Bergkvist från första klass till åttonde. På de tiden var han så söt, och jag var faktiskt lite kär i honom: Min  första svärmeri, men han såg inte mej. jag vågade aldrig visa nåt eller säga nåt, av rädsla för att bli retad. Jag var liksom klassens lilla grå mus. Den som blev sist vald av allting. Och han spelade fotboll och sånt. han spelade faktiskt väldigt mycket apa redan på den tiden. Och familjen Attling bodde oxå på våran gård. Min bror var klasskompis med någon av dom, Vem vet jag faktiskt inte idag, men det var nog inte Evfa.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
0

Kom på att min gubbe berättar att han på lång sikt är släkt med Agneta fältskog, på sin mammas sida.

Margareta
0

Mina barn har tränat med våra hästar i A Fältskogs ridhus

felixifokus
0

Varför får inte jag hugga en gran när Agnetha Fältskog?

batman
0

Jag bodde granne med en vars dotters kompis var ihop med Björn Skifs!

Glennart
0

Jagoch familjen träffade Magnus Samuelsson på Arlanda nån gång under 90-talet, han läste en Pyton tidning, han lämnade tidningen där han suttit. Den snodde vi.

ashe
0

En "oäkta" Lassie:

Jag träffade hunden som spelade Båtsman i Saltkråkanfilmerna. Han åkte färja över till Åland där filmen skulle spelas in och låg ute på däck för han var så sjösjuk. Jag stod brevid och var lika sjösjuk jag…

Ursäkta, men jag kunde inte låta bli..

susanne.s
0

Jag har blivit klippt av Björn Skifs syster Ha!

maxiq
0

Nu är det dags att släppa en riktig bomb:

Jag har regisserat Helen Sjöholm i en musikal!

Kanske ingen äkta Lassie, men ändå…

Skrattande

venuseva
0

Vem är Magnus Samuelsson?

Vilken musical har Helen varit med i? Utvandrarna fast den hette ju något annat? Någon mer musical, någon?

Nyfiken är bara förnamnet…

monkan
0

Jag åt på samma restaurant som Drottning Silvia i lördags och hon vinkade åt oss när hon gick därifrån - vi satt bara några meter ifrån henne….

Glennart
0

Magnus Samuelsson är en klump på 150 kilo som vunnit "världens starkaste man".

zeretki
0

En ytlig bekant till mig berättade att hon nästan tagit en öl med Göran Persson. Hur vagt är det? *skratt*

stellina
0

Min far delade taxi med Pernilla Wahlgren och Emilio Ingrosso i Rom för så där en (15 år?) sedan. Jag var tonåring och pappa bad om autograf till mig, det fick jag, fast jag ingen ville ha….

stellina
0

Jag och en väninna träffade Olof Palme på Drottningatan dagen före han mördades. Jag ropade  "där är Olof Palme!" Han log till oss. Jag var i mina tidiga tonår.

SolKerstin
0

Jaha, känner mig manad att berätta min Lassie. Det var i ungdomens dagar för väldigt länge sen..jag och min kompis satt på stan och rätt var det var kom Ted Gärdestad och Mats Ronander fram och började smöra och ville att vi skulle hänga med till hotellet och snacka lite. Snacka lite…!! Så klart jag sa nej och min kompis blev så förbaskad på mig för hennes idol var ju Ronander..  Jaja, efterklok så kanske man kunde fått en låt efter sig, Ted skrev ju om sina erövringar..men då tyckte jag han var töntig i sina platådojor…*L*. Där ser man, men ett roligt minne har jag i alla fall.

Anterrabae
0

Lite namedropping från mig med då..
Henrik Shyffert gick till tandläkaren hos min mamma…

och en lassie:
Jag jobbade ihop med en som dejtade Robert Gustafsson, men han dumpade henne när de började skrivas i tidningarna om dem.. Han var inte skild från sin fru utan de var tillfälligt separerade…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

brink
0

Jag var i London för två veckor sedan och då höll jag på at springa på en väldigt opererad Britt Ekland med sin lilla hund!

Hon äter nog inte grädde o smör!!!

DaMum
0

Bengt Bedrup har klappat min hund…

anki1
0

Kom att tänka på: gubben min har gjort lumpen med Ted Gärdestads brorsa. Och att Eddie Oliva är en vän i familjen hos gubbens syrra. Och på mitt första arbete ade jag som arbetskamrat Adele Lipuma Både Adele Och Eddi Oliva kommer från Italien Gubbens syster var gift md en italienare, därför deras vänskap.

NancyAlke
0

Jag har ridit på Ronja Rövardotters häst.

Träffat Ingemar Stenmark endast iklädd morgonrock (hmm.. det jag jag i morgonrock alltså)

Åsså träffade jag Isabella Scorupco (ingen aning om hur det stavas) när hon spelade in film på mammas gård.

Gronstedt
0

En på jobbet har en kompis vars syster träffade kung Carl XVI Gustav i baren på en restaurang i något asiatiskt land.

Pappa Herrey körde mina föräldrar i vagn från kyrkan när de gift sig och själv har jag blivit slickad av bröderna Herreys hund. Det var en newfoundland som inte hette Lassie.

Mamma såg Jan Guillou på NK i Stockholm en gång. Han var kort, sade hon.

NancyAlke
0

Kom på att mina kusiner varit på fest med kungabarnen också…

brink
0

Jag gar gått teater utbildning med Ronja Rövardotter alltså vänster tjejen Hanna Zetterberg.

Sett Eric clapton på Heathreows flygplats.

Denna kommentar har tagits bort.
Karin20
0

På kören i måndagskväll fick vi dansa med Susanne Lanefeldt! Koms hon ihågs? Helt underbart, hon var precis som om tiden inte hade gått, åtminstone till sinnet.

//Karin

folke
0

Jag träffade Ralf Edström (fotbollsspelare) i helgen….

Han tog kort på mig och mina kompisar !!!    Glad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

venuseva
0

Men oj, oj, oj.  Först Kniiiiiiiiip Susanne och sen Ralf Edström på det. Jag såg en skådespelerska i dag på träningen.

felixifokus
0

Igår va jag på armslängds avstånd från Anna Skipper.

anki1
0

Ehhh. Så där i förväg. Jag tänker gå och se en teater förställning som fd "arbetskamrater" jag hade arbetspratik hos för några år sedan. De driver en Sibyllegatans teater och jag har just idag sett en blänkare om deras nästa föreställning. som Gästskådespelare har de Ulf Brunnberg. Stycket heter shining city. Men det här är väl egentligen inte en "Lassie" jag vet.

venuseva
0

Skulle gärna hänga med dig på den föreställningen, anki1. Har du biljett över så hojta eller mejla.  Tack på förhand.

Katti
0

Och jag har jobbat ihop med Andréas Axelsson (en av "polismördarna" ni vet)…

Jag minns att han vid ett tillfälle talade om att han var nazist. "Det är du ju inte. Det är ingen vettig människa!" sa jag. Jag visste inte då hur rätt jag hade…..

Margareta
0

Katti: Jag känner dom som äger tomten där polismorden ägde rum…

jag71
0

Jag tycker det är så roligt med alla Lassie historier men har tröttnat på mina egna. Jag har jobbat med konserter och sånt och då träffade jag en hel del människor som man senare ser på tv eller läser att dem ligger på topp 100 listan i USA. :) SEn är jag sån där som aldrig känner igen folk direkt utan det tar några timmar innan det säger klick, så jag har sprungit på ett gäng kändis utan att veta om det just då vilket ibland har lett till lustiga konversationer. :)

Det enda som jag faktiskt fortfarande vill berätta om är att jag nobbat Spike (sångaren i Quireboys) en gång, han gick ju inte hem själv men jag mådde bra av att inte bara vara en i raden av alla brudar som dreglade efter honom och fick tillbringa en natt i hans säng (tilläggas bör att jag tyckte att han var det absolut sexigaste som gick i ett par skor just då). Har blivit bjuden på öl av Marin Goore (hur stavar han sitt namn egentligen? han i D M). Och så har jag varit mindre än fem meter från påven!!

brink
0

jonas Colting tränar på samma gym som jag, Jill jonsson oxå.

zeretki
0

#57  Martin Gore ja. *blir avundsjuk* Skrattande

Babz
0

Jag har stått armbåge mot armbåge med Jerry Williams på en pub och druckit öl…

Jag har varit på krogen med Ewert Ljusberg…

Jag höll på att krocka med Magnus Härenstam i dörren till en restaurang, han på väg ut o jag på väg in…

Martin Dahlin höll på att springa på mig när han kom utfarande ur en port när jag gick förbi…

OK, inga "riktiga" Jag-mötte-Lassie, jag vet, men ändå…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

anki1
0

Venuseva, jag tänkte boka till i november, om flera är intresserade och vi blir en grupp på 10 pers eller fler så får man nog billigare blletter. tänk om vi i stockholm med omnejd skulle slå oss ihop?

venuseva
0

anki1, Skall fundera på det, är en riktig teaterapa, men Brunnberg som sagt, sondera terrängen och hör av dig om när och hur.

Mona-Stina
0

Åååå, Jerry Williams! *suck*

anki1
0

Ledsen Mona-Stina, han är inte med.Generad Men han är bra. Jag kollar läget, Jag lovar.

Mona-Stina
0

#64 Helt okay, jag suckade åt #60  Glad

[Karro]
0

Aaaaw har min kära mor gått och blivit ett Lassie-fenomen :)

*stolt dotter*

Gronstedt
0

Jag har visat Ingvar Oldsberg vägen till toaletten en gång på ett ställe där jag jobbade. På samma ställe såg jag Patrik Sjöberg (höjdhopparen) (inte på muggen, alltså, utanför).

Wildrat
0

#17 zeretki: Jag vet vem Michael Shanks är… Var du på convention eller? Äckligt avundsjuk på dig även om jag hellre vill träffa Ben Browder och Joe Flanigan. Jason Momoa vore inte helt fel heller…

[Karro]
0

Att lägga till som mitt Lasse-moment måste ändå va när jag var inne och åkte skridskor i stan som liten och Astrid Lindgren!! promendare runt skridskobanan… Det är nästan så man får lite tårar i ögonen :)

Margareta
0

Den dagen minns till och med jag Karro - du var salig länge efter det mötet - eftersom du alltid varit en så otrolig Astrid-fan!

[Karro]
0

Ja :) det kommer inte att ramla ur minnet direkt hur gammal kan man ha vart då? 10?

zeretki
0

#68 YES! Stargate fans unite! Michael Shanks är snyggaste mannen i världen! (ehh, jag är 34 jag lovar. Inte 13…)

ullna
0

Jag har serverat the till IBN Sauds favortihustru, och som tack för det fick jag en Omegaklocka som hon drog upp ur en säck med klockor.

Jag har serverat Arne Weise på Utö Restaurant

Jag har dansat och ätit middag med basrösten i the Platters, Herb Reed, som sedan ringde och ville att jag skulle komma till honom i London. Men det vågade inte jag

ullna
0

Förresten så födde Lill Lindfors sin dotter samtidigt som jag födde min dotter på Karolinska.

Jerry Williams har skrivit en autograf till min dotter och min syrra har delat ut valsedlar bredvid Jerry Williams. Han är en cool och trevlig kille,

Tilda-T
0

Min klasskompis i nian har vattnat blommor en sommar hos målarn Bengt Lindström. Han tillbringade den sommaren i Frankrike och på den tiden var han inte direkt känd. När uppdraget var slutfört och karln kom hem till Sundsvall igen så skulle hon få sin betalning. Han gav henne en tavla som hon tyckte var gräslig!!!

Många år senare när hon skulle flytta ihop med sin nuvarande make hittade han tavlan undanställd i ett förråd och då fick dom den värderad och jag "tror" att den skulle vara värd sisådär 50.000:- Det kan man kalla "BRA" betalt!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

AnnaCathrina
0

En kompis föredettas dotter är gift med en av killarna i The Boppers Glad

Och en gång för många år sedan hjälpte jag Björn Gustafson (Dynamit-Harry, Alfred i Emil) att lägga pengar i en parkeringsautomat vid Viking Line terminalen i Sthlm.

Jag har också läst dikter på samma scen som Marcus Birro och kramat Mian Lodalen.  

En gång när jag gick i trean skulle kungen komma till vår skola. Då blev jag så nervös så jag fick stanna hemma. Glad

ullna
0

Din om kungen är bara för härlig, jag skrattar så tårarma sprutarSkrattande

chapp
0

Några Lassie-valpar.

Jag har skjutsat Ebba Witt Brattström från flyget en gång. Vi stannade på Åhlens för att handla barnkläder för att hon absolut ville det.

Satt bordet brevid Gessle på en koreansk restaurang en gång på 90-talet - försökte tjuvlyssna förstås men det gick inte riktigt…

Minsta Lassie: blivit klippt av Beatrice Asks mamma som är frisör i Sveg.

Tilda-T
0

Idag kom jag att tänka på den här tråden! jag har haft en lassieträff idag!

Var på IKEA och skulle lämna tillbaka lite kökspinaler som blev felbeställda till mitt nya kök. Då kommer en kille med kepsen nerdragen över ögonen och kör fram en vagn fullastad med ikealådor, bakom mej hör jag en ljus röst som frågar mej om var jag hittade kölappen som jag hade i handen. Vänder mig om och där står Emma Andersson i egen hög person med sandaler med stilettklackar ,kortkort kjol och scarfar och allt (mycket praktisk utstyrsel att handla på ikea medFlört).

Killen som körde fram vagnen med lådor var Henke Z i egen hög person. När jag är klar med mitt och vänder mig om för att gå därifrån ser man att alla bakom står och viskar och pekar mot oss. Mycket obehaglig känsla, tänk att alltid ha det så , så fort du går utanför dörren!

Johannika
0

Jag har kramat Arnold Scwarzenegger! Det var tidigt 80-tal när hans enda filminsats var i "Conan the Barbarian" och så förstås "Pumping Iron" som väl egentligen mest intresserade oss som pysslade med styrketräning och BodyBuilding. Men det var pinsamt eftersom en kompis till mig på det gym jag tränade då (Gold´s Gym i Venice Beach Los Angeles) påstod att han kände Arnold och att han kunde presentera oss. Sagt och gjort, han släpade med mig till Arnolds kontor som låg mittöver gatan, och när Arnold kom ut framstod det tydligt att min kompis inte alls kände Arnold, men han var artig och gav mig en kram när min kompis helt fräckt påstod att jag rest från lilla Sverige enbart för att träffa Arnold….vilket ju inte var sant det heller! Men en kul historia att berätta nu!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

maxiq
0

Ja men då vet du ju hur jag har det, Tilda! Eller så är det bara så jag känner det. Blandar ihop det där…

Fundersam 

Z må vara en av världens bästa hockeyspelare men hans val av flickvän…

Hemlis 

Han skulle nog handla lite möbler för att fylla sin "sommarstuga" på Alnön.

Tilda-T
0

Han hade nog redan handlat och bestämt sig för att det dög inte i hans lilla sommarstuga(vi var på återlämningen nämligen) eller så hade frugan bestämt att det inte dög med ikeagrejor för det verkade som att det var hon som styrde och ställde , han hängde på vagnen och såg mest besvärad ut!

En sak till, jag har tyckt att Emma har sett söt ut men det gjorde hon inte i verkligheten(eller om det var sminket och det smickrande ljuset som fattades). Han som inte gör sig särskilt bra på bild var en riktig hunk i verkligheten!

#Hörru, Maxiq det är tur att smaken är som baken, delad och bred, annars skulle det nog bli många tjejer över om alla hade samma smak som du!Flört

MaMaMade
0

Hmmm, det är långt mellan kändisarna här uppe…

Handlade på Hemköp…el var det Domus?…ute i Täby samtidigt som Bengt Magnusson o en annan ggn var det Alf Robertsson.

Jag o Guben brukar konversera Henrik Schyfferts pappa på ett forum där vi hänger ibland. Mkt trevlig o rolig han med.

Stig Strand springer man ju ihop m ngn ggn då o då när man är i Tärnaby…på Konsum o så…vi brukar låna kusins stuga som ligger på samma ställe där Stig byggde sitt första hus… Räcka ut tungan

Neeelia
0

En klasskompis sprang på michael nyqvist på en resturang i Malmö under tiden vi hade inspark genom hela. En av uppgifterna var att skaffa en autograf från kändis. Var inte så svår fixat.

min mammas kollegas ena barn gick i samma klass som pojken i Mysteriet på Greveholm.. Han var ju snygg när den sändes.. hehe.

Min mamma har varit ute på stan, så ser hon någon hon känner igen och tänkte säga hej, så med stormsteg närmade hon sig och precis när hon skulle knacka han på axeln så upptäcker hon att det är en kändis..

min kompis var ute på slagthuset  en fredagskväll och i baren stod ingen annan än Johan Glans.

*Ingen Lassie grejj men ändå kul: Själv har jag stött på Magnus Carlsson och Andreas Lundstedt på ett pågatåg från Malmö. Tur nog så nynnade jag bara Kom hem för när jag reste mig så satt dem där.. Kunde slutat mindre bra.. hehe.

är jag och ett gäng var på Ullared nu i våras så vänder jag mig om samtidigt som jag talar med min mor och ser Magnus Betner. Säger det till mamma att jag ser honom så tjejen bakom mig bara " mamma, hon där (pekar på mig) säger att magnus betner är här. Rätt kul.

Adur
0

Här är en riktigt långsökt Lassie: Mina svärföräldrar hyrde för ett antal år sedan en sommarstuga av en bonde som en gång lånade ut en lie till Björn Skifs.

Det ni! Skrattande

Frualbertsson
0

Jag har hjälpt Mat-Tina på rätt tåg i Huskvarna en gång =)

Tilda-T
0

#85 Den var en riktig Lassiehistoria, mycket långsökt!

Johannika
0

Min före detta man blev en gång bjuden på the av Carola. Han tackade nej!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

maxiq
0

#82: Ja du Tilda, Emma får han behålla själv. Det känns skönt att veta att ingen vill ha mig för mina pengar iaf…

#86: Tur att tåget inte hade jätte-gått… :-|

Tilda-T
0

#86Den var faktiskt riktigt bra, du gröne man!Skrattande

Bookjones
0

Jag hade en pojkvän för c:a 15 år sen som var kusin med Ernie Hudson… Han som spelade Winston Zeddmore i Ghostbusters. Fick aldrig träffa Ernie för kusinen och jag tröttnade på varandra ganska kvickt.

Thistle
0

Hmm. Jag måste fundera lite på mina Lassiehistorier, en nägorlunda bra Lassie är att jag har varit tilsammans med Tony Cronstams bror. När jag jobbade i bokhandel såg jag Niklas Strömstedt, Kattis Ahlström( tror jag att hon heter i varje fall), Mona Sahlin, Linda Lampenius och Ulf Lundell. Dolf Lundgren kom och besökte min skola en gång, snacka om att alla flockades. Ja det var nog inte mer spännande än så :)

Henrik70
0

Jag har träffat Dr. Alban i hans studio.

Jag har träffat backhopparen Janne "V" Boklöv på ett bröllop.

Jag har gått i samma klass som dietisten Annika Unt Widell på Mat och media kommuniktationsbyrå. Kanske inte det jag är mest stolt över. Men hon var trevlig då iallafall och söt.

MaMaMade
0

Just ja…jag lekte några ggr m Magnus Härenstams dotter i poolen när vi var på Mallorca en ggn när jag var liten. Han var där för att uppträda. Hon var sisådär 5 år o jag omkring 9 år…ett bra tag sedan, inte undra på att jag knappt kom ihåg det!  Skrattande

Frualbertsson
0

#89 hahaha

Halvdansken
0

En fusk-Lasie.

När jag var i tonåren bodde vi i Falsterbo och jag hade häst. En dag var mamma med, och jag sa hej-hej till en kvinna som hade sin häst i närheten av min. Hon hälsade (som alltid) vänligt tillbaka. Mamma undrade om det var nån jag kände närmare. Nej sa jag, men hon hälsar alltid, hurså? Bara undrade, sa mamma, det var prinsessan Desiré.

Minsann….

PS. Jag har fortfarande ohyggligt dålig koll på kungligheter, förutom de allra mest exponerade.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
0

En till.

Min mans fd flickvän är gift med författaren till "House of Sand and Fog". Boken blev filmatiserad och Oscarsnominerad för några år sen.

De har fortfarande kontakt, och skickar julkort till varandra. Nog det närmaste Hollywood jag kommer…

ullebull
0

Jaha, är detta en Lassie??? vet inte men jag och mina kompisar mötte Sune Mangs och hans manager när vi kom av Köpenhamnsbåten (det var i början av 80 talet)och vi hamnade naturligtvis hemma i min soffa. Jaja, sittande, drickande en grogg och sjungande om mat, haha. "någonting att äta, någonting att dricka" någon som minns den visan.

I Mexico, i en stor grotta långt ute någonstans kom en snygg man in med armen om en ung kvinna, ojoj, det var inte frun, han hörde vårt språk, vände och gick ut. Killen som var den snyggaste kaptenen i "Rederiet" minns inte namnet.

Lasse Åberg i Frankfurt, jo jag fick autografen.

Oj, jag har ju rört mig ju bland "kändisar" gamla men goa.

Margareta
0

Jag har hyrt stugan där "Drömmen om Elin" föddes

SarahBruhn
0

En arbetskompis barn går i samma klass som Janne "V" Boklövs son…

#85 Det var den bästa Lassie-historien hittills…:)

AnnaCathrina
0

Jag bodde granne med Jocke Berg i Kent när jag var liten. En tidig morgon vaknade mina föräldrar av att min syster och Jocke Berg stod vid fotändan av deras säng och tittade på dem. De var nog sisådär en tre, fyra år då.

konichiwa
0

jag har kysst Tommy Berggren i en garderob!

(för 40 år sen :-)

Aniara4
0

Jag har en hel radda att välja mellan, men jag tror det räcker med den här:

Jag har pratat med Brad Pitt. Cool

Yakamoto
0

#103 A M G *avis*  *dör*

Jag har faktiskt ätit frukost med Herreys!

Blenda01
0

Jag har bjudit Glenn Borgqvist i Brandsta City Släckers på kaffe här hemma när hans dotters klass var och hälsade på min dotters klass…..

[cat_allis]
0

Såna här trådar är alltid kul att läsa i!

Som boende i Stockholm ser man ju såklart en del kändisar ute på stan då och då.. Svårt att minnas nån speciell sådär rakt av.

Däremot kan jag skryta med att jag varit dagisfröken åt en viss ung vinnare av årets Talang. Blivande kändis om inte annat! Flört

Sen en riktigt gammal och riktigt äkta Lassiepryl:

Min mammas bästa kompis från när de var små träffade på en nöjespark här i Sverige Paul Anka - och gifte sig med honom och flyttade till landet i väst. Hon har varit på besök hos oss och fikat när jag var liten!

Halvdansken
0

VAD Aniara??? Berätta. Du måste.

(Finns det ingen grön smiley?)

marabe
0

Min mamma träffade Elvis Presley när han gjorde lumpen i Tyskland. Foto finns…mamma är fotograf och Elvis håller armen om hennes kompis. Fattar inte varför dom inte gjorde tvärtom.

Aniara4
0

#107 Vill helst inte berätta, jag var nog lite full och dryg… Generad

Den kortsammanfattning som jag helst berättar är att vi växlade några ord och sen sa jag "jag ska gå nu".Cool

Hela ordväxlingen var dock sån att jag, som råkade ha kameran med mig, sa, iofs mycket artigt, "ursäkta, men jag måste bara göra det här" och tog en bild, varpå han sa "jag känner mig som ett djur på zoo", och jag svarade "jag ska gå nu". Generad Men grejen var ju att jag insåg även i mitt tämligen berusade tillstånd att ingen skulle tro mig om jag inte skaffade bildbevis!

Det var på ett av mina skabbiga stamhak i Belfast när jag bodde där, och han var där för att öva på dialekten inför den filmen där han spelade IRA-man. Stephen Rae (The Crying Game) lär ha suttit med vid bordet, men det missade jag, blev väl kanske lite fixerad, ha ha. (Stephen Rae har jag däremot vid ett senare tillfälle varit på en gruppvandring i bergen runt Belfast tillsammans med.) Någon annan som var med i sällskapet berättade senare att Brad Pitt var en snål och/eller korkad jävel som inte fattade när det var hans runda, vilket är en dödssynd på Irland. De hade tydigen försökt med mindre och mindre subtila hintar, som "du vet, det bästa sättet att lära sig språket är att öva, prova t.ex. att gå bort till baren och säg "jag ska be att få 3 Guinness, 2 Harp, en cola…" - det skulle säkert vara jättebra övning!". Men det tog inte skruv.

zittzatt
0

Vilken kul tråd! Jätteintressant med namedroppingen och Lassiehistorierna! Några av mina och mina bekantas (ytliga och nära) erfarenheter.

Ulf Elving klappade min hund förra hösten på en marknad i stan, han var konferencier då. Det var visst nån direktsändning på radion samtidigt som ljudet kom ut i högtalarna på scenen på torget.

Jerry Williams skulle ha koncert på kvällen i våran "lekpark" med utomhusscen när vi hade skolavslutning i åttan. Han var där och rekade med hustru och barn under dagen när skolungdomen höll på med sittuppträdande.

När jag jobbade som kassabiträde på B&W så träffade jag en del kändisar, men den jag minns bäst är Gösta Ekman, som blev tvungen att legitimera sig för min kollega (nyligen invandrad från Eritrea, el.dyl), eftersom hon inte hade en aning om vem han var. Jag fick rycka in och släta ut, och han verkade nöjd, för nästa gång han kom tillbaka kom han till min kassa. Han fick legitimera sig igen! I bakgrunden kunde jag se Björn Gustavsson (DynamitHarry) strosa runt.  

Min syrras f.d. svägerska hade visst träffat Ingela Thalén (s) på en fest och undrat; Men känner inte jag dig? Jo, kanske… Fot i munnnen 

Anders Limpar gick i min skola en klass över mig. Söt och snäll pojke. Han gifte sig visst med en klasskompis till mig.

Såg Anders Ekborg på Ikea i Barkarby för nåt år sen. Han verkade stressad och pratade i sin mobil.

Niklas Strömstedt såg jag utanför en krog, ordentligt påstruken.

Syrrans f.d. bästa kompis var Magnus Ugglas stalker i flera år. Hängde efter honom vart han än var. Hände visst att syrran också var på samma platser som han några gånger, heck, de var ju bästa kompisar. (På 80-talet) 

Kanske att jag kan komma på fler…

Jo, jag bodde granne med en av medlemmarna i Rankarna (svenska countrybandet, kanske någon som minns?). En gång när jag kikade ut genom kikhålet stod den här mannen och Kicki Danielsson och höll på med nåt som de borde ha skaffat ett rum för ute i trappuppgången!  Vi fick inte stå där och glo på dem…

Morsan brukade träffa Cyndee Peters ibland när hon gick ner i centrum för att handla, och hon (morsan) brukade till och med hälsa. Trodde väl att hon kände denna människan som hon så väl kände igen.

En gång för närmare 20 år sen var jag på en restaurang i Malmö för att inmundiga en kopp kaffe med tilltugg. Jag var ensam i restaurangen så det var bara att gå och sätta sig. Efter en kort stund kom Solstollarna (Per o Ola) och satte sig vid bordet intill mig och kollade misstänksamt på mig, jag tror att de planerade något till nåt tv-program och trodde väl att jag var nåt slags idéspion. Men de började och jobba, och inte var det särskilt tyst heller så servitrisen kom och ursäktade dem för att förde så mycket liv, men att de brukade sitta där. Det var OK tyckte jag, mej spelade det ingen roll. Fast jag måste erkänna att jag lyssnade inte ens på dem, hade egna saker att fundera över.

Hehe… både namedropping och Lassie-historier…

Effie
0

I den här tråden kan jag inte bidra mycket…jag är ansiktsblind, och skulle kunna passera statsministern, kungen och Brad Pitt på gatan utan att känna igen dem. Ledsen

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

zittzatt
0

Jag måste erkänna att jag, när jag träffar mina grannar på stan, där varken bilen eller huset finns med i bilden, så kan jag fråga guben vem tusan var det där som han hälsade på! Jättepinsamt.Generad

JohanBaltic
0

Stötte på - Carola - i Jerusalem av alla ställen för några år sen. Jag bodde där ett tag och jobbade.

Jag och familjen var ute och gick på stan, så dök hon upp. Vi sa hej, förstås, men hon var inte så intresserad av kommunikation.

I västindien seglade vi i samma segelbåt som Mick Jagger brukar segla i, han va inte där… då. Men jag har i alla fall suttit på samma sits som han!

maniutlandet
0

Några egna

Jag har vaktat Kungen och Drottningens hytt på hms Carlskrona nær jag gjorde lumpen. Detta var under en tur tmellan Sthl och Helsing fors.

Jobbade med ljud och ljus ett tag arbetade då med Kenny Rogers och Dolly Parton i Belgien 1987

Har stoppat en mer æn øverførfriskad Bjørn skifs från att komma in på en krog i Malmø

Sen en riktig Lassie:

Jag gjorde lumpen med Carola hæggqvist pojkvæn som blev dumpad nær hon blev kændis.

konichiwa
0

#113, åh suttit på samma sits som Mick JaggerFörvånad

När Rolling Stones hade konsert i Bremen slängde Mick J. ut hinkvis med vatten på publiken, jag var genomblöt och överlycklig, nerblött av Mick Jagger!!! Flört

Lollenonna
0

Här kommer en långsökt - det måste nog vara en "äkta" Lassie?:

Min sons fd klasskompis var i Los Angeles som au pair. Som blond och snygg hade hon lätt att komma in på diverse VIP_nattklubbar. Där fick hon tillfälle att snacka och festa med bl a Paris Hilton, Leonardo Di Caprio med flera.

Took
0

OK, här kommer mina lassie-historier:

Jag har en gång suttit vid samma restaurangbord som Shane McGowan, som då sjöng i The Pogues. Han var dock väldigt berusad och gick inte att prata med.

En gång när jag var i tonåren gick jag förbi Beppe Wolgers på stan. :)

En av tjejerna i Tre Damer (som sjäng med Cornelis Wreeswijk) bodde i vårt bostadsområde när jag var liten. Jag som har dåligt minne för namn och ansikten hälsade på henne eftersom jag kände igen henne och trodde att hon kanske var någon klasskompis' mamma… sedan blev jag oerhört generad när jag insåg vem det var och varför jag kände igen henne.  

Min mamma var en gång på samma krog som Ernest Hemingway i Spanien.

En gammal klasskompis från grundskolan designade kläder åt Tomas DiLeva någon gång på åttiotalet.  

Jag kände en kille i England i min ungdom vars mamma i sin ungdom hade… hum… utfört vissa typer av tjänster åt Jimi Hendrix. :)

Margareta
0

Jag kom på en till som är ganska kul…

Jag och mina döttrar har duschat med systrarna Kallur…

bernil55
0

Kollade vad "en Lassie" är, för det visste jag inte. Vet ändå ej hur väl dessa platsar:

I min ungdom var Love Affair http://www.youtube.com/watch?v=84uV3ncFJ5g och spelade i lilla Strömsund, en stor händelse. Dagen efter konserten, när jag och några kompisar som vanligt satt på Börjes café, kom hela gänget in där och fikade. En annan Berit var tuff och satte sig och pratade med dem men jag var bara alldeles till mig!

Jag har ett kort taget på min hemgård i lappmarkerna, där jag skrivit "Kungens helikopter och Bernts rygg". Ja, det var självaste kungens helikopter som landat på en lägda hemma hos oss, men kungen själv var nog uppe i fjällen och väntade på den. Troligen fiskade han. Nära ändå… Bernt? Nej, han var bara en tillfällig eventuellt blivande svåger som inte blev svåger. ;-)

På 90-talet umgicks jag några år med en kille i Stockholm, vars förra fru var syster till Gösta Ekmans förra fru.

mammam
0

Jag har suttit i ett flygplan från Helsingfors till Skid VM i Falun med hela finska backhoppningslandslaget. Min sittplats var precis där de satt, så vi pratade en del. De var en väldigt ung trupp, de flesta av dem var bara barn.
Sedan när jag stötte på dem i Falun kände pojkarna igen mig och stannade och pratade.

parsley
0

Jag har sett Carl Bildt äta rotmos och fläsklägg.

Min pappa har en bil som ägts av grundaren till postorderföretaget Ellos. En av deras bekanta har en bil som ägts av prinsessan Christina, fast ägarna till bilen är själv är inte särskilt imponerade av det.

Via en gemensam bekant har jag berömt Hans Gunnarssons böcker (han har bl a skrivit manus till Ondskan). Han lär ha uppskattat berömmet.

Förra sommaren såg jag Christer "Consafe" Eriksson iförd badrock.

ruphus
0

Jag har varit på samma kalas som Östen i Östen med resten, vi var väl 5-6 pers där och jag har ingen aaning om vem han var!

Jag har ätit jordgubbar och grädde i Margits Sandemos hus i Norge.

Jag fick privilegiet ett träffa och lyssna på Totta Näslund innan han dog.

Jag har råkat säga "hur känns det att ha en massa folk upp i röven?" till Rikard Wolf. Men jag menade absolut inte det jag sa! Fast han tog inte illa upp, tack och lov!

Min syster känner en som är morbror till Ingrid i Andra Avenyn (Håkons barn).

Min kompis fick sjunga på Patti Smiths konsert, hennes sång skulle visst komma med på någon skiva.

Jag vet en som känner en som är aupair just nu, hos Uma Thurman (stavning?)

Jag vet en som har festat med och sen dess umgås med Hjalle och Heavy

Jag vet var Maud Olofsson köper sina trosor, i Blattnicksele! Jag har varit i den affären också. Tror att de surrade om det på Värsta språket

Inga riktiga Lassiehistorier kanske, men alltid nåt ;)

Sess
0

Min mamma fick hålla Janne Schaffer i handen innan han klippte sitt hår till page första gången….han var så nervös….

…och så har jag fått en kram av Agneta Fältskog

Took
0

#122 Det var ju kanon-Lassiehistorier! "Jag känner en som vet en som…"

Ang. Rikard Wolf: *rotfl* Så fel det kan bli ibland… Kanske skulle vi starta en tråd med pinsamma felsägningar? ;)

Magica1970
0

#122 "Jag vet en som känner en som är aupair just nu, hos Uma Thurman." Coolt! Och klockren :D

ruphus
0

#124: Men vad bra då! :)

Haha ja, ibland blir det bara fel :P

#125: Ja, de var som lite häftigt! Måste ju vara en välda upplevelse att komma in i det livet på det viset, back stage liksom :)

magma
0

Trodde inte jag hade några Lassiehistorier, men kom på ett par efter lite funderande:

En arbetskamrat har varit på samma fest som Martin Timell

En gång (för 18 år sedan…) såg jag Pernilla Wahlgren vid en rulltrappa i Stockholm

En kompis till mig hade i sin tur en klasskompis som älskade DiLeva över allt annat, detta var på högstadiet. Senare så blev denna tjej både med i hans "band" (sjöng och var med i några av hans videos) och bodde även ihop med honom ett tag.

Ann59
0

Jag har gått i samma klass som Göran Rudbo i Triple and Touch.  Och så kände jag Carola på 90-talet, jobbade lite med henne och var med på en inspelning och mina barn passade Amadeus en gång. Jag fick hennes julkort några år men nu har jag nog försvunnit från hennes lista för jag fick det sista typ 2002.

Babz
0

Jag hade Göran Rudbos mamma som musiklärare på mellanstadiet! Vi fick till och med vara med i radio med Farbror Sven.

#128 - Var du klasskamrat med Göran Rudbo i Sundsvall, eller?

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Ann59
0

#129 Nej i Härnösand på Musikgymnasiet. Upptagningsområdet var på den tiden hela Norrland så det var elever i klassen från Gävle ända upp till finska gränsen

Jennix
0

Jag har sovit i samma säng som Annika Dahlkvist…dock itne samtidigt, måste tilläggas. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Karin20
0

Och jag har gått i samma skola som Göran Rudbos syster, Ann.

Åkersviksskolan

//Karin

Dicken
0

Brukar stöta på Rolf Lassiegård ibland… ;o) Han bor här i Gävle.

Took
0

#133 "Lassiegård" *fniss*

anki1
0

Min man är på långt håll släkt med Agneta fältskog.

kaisakavat
0

Jag hälsade på Jan Guillou i Köpenhamn, i folkhavet på Ströget.

Plötsligt fick jag syn på ett bekant ansikte och utbrast ett glatt överraskat "Hej!" Han hejjade tillbaka, stort leende. Jag blev pionröd. Räcka ut tungan

Halvdansken
0

#136. tror att kändisar är ganska vana vid det.

zittzatt
0

Kom på en till:

Sommaren 2005 var vi till Grisslehamn och bodde på kampingen intill där det rör sig. Vi blev husvagnsgrannar med ett par som tydligen tillskansat sig Charlotte Perellis gamla Ferrari. Guben blev nästan frälst…hmFot i munnnen

DaMum
0

Bengt Bedrup har klappat min hund…;-) Men det var lääääääääänge sen nu.Flört

Laca
0

Jag har jobbat på samma ställen som Kurre Hamrins, Peter Himmelstrands och Gunnar Oldins (Filmkrönikan på TV för länge sen) mammor….Fundersam

Laca
0

Vi hade en halsduk hemma, som vi använde när vi var förkylda och hade ont i halsen. Den hade tillhört Björn Prytz, som var Sveriges sändebud i London under andra värlskriget. Min pappa hade fått den av Björn Prytz dotter Agneta Prytz, skådespelerska, som dog härom dagen…

Dora
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi var i Thailand/Phuket 2007 dec/jan bodde vi" grannar" med Marie Fredriksson med fam och Magnus Uggla med familj. Jag försökte några dagar ta flera papparazzi bild på dem. Har lyckats ta några bilder men dem var inget för Damtidningen eller Hänt Extra,Flört

Detta hänt på Surin beach.

Om ni inte tror på mig här kommer en bild på Magnus.

Margareta
0

Det var en äkta suddig papparazzi…

lina71
0

hej

jag har suttit brevid tomas di leva med fru på ett flyg till turkiet. Jan Guillio har jag sett flera gånger i östhammar där han bor. Sen har jag sett tony i rederiet i östhammar. Vidare har jag ätit på samma restaurang som pernilla wahlgren samtidigt alltså.. Min syster har sett annefrid lyngstad prova gröna gummistövlar i en skobutik i sthlm. Min svärmor har pratat med tommy körberg i strömstad.  Kul tråd det här

susannafjant
0

Fram med solen och lys

Aniara4
0

En till riktig Lassie: Jag har bott granne med Sten Nilssons (Sten och Stanley) svärmor. Och därigenom även varit hemma hos honom en gång!

Took
0

Å, nu kom jag på att jag fått en ny, riktigt äkta Lassie:

I lördags efter Leonard Cohen-konserten i Köpenhamn satt jag mittemot en kille på tåget hem som kände några som hade fått låna Leonard Cohens hus på den grekiska ön Hydra.  :)

Zompa
0

Har åkt buss med Kebnekaise från Västerås till Stockholm.

Detta efter en " proggkonsert".

Då förstår ni att det är ett tag sedan. Gissar på -74/75.

Kenny Håkansson, i egen "hög" person körde.

Ett av banden som lirade där, kallade sig för "Risken finns" vill jag minnas.Så kan det gå…

Took
0

#156: Ah, Risken Finns! Jag har två skivor med dem. Skitroliga. Två Lundagrabbar, om jag inte minns fel. :) Fernebring håller fortfarande på med musik, tror jag -- jag har sett hans namn då och då.

Har en Kebnekaise-skiva också.

Zompa
0

#157: Kul. Alltså hette dom så.(Risken finns)

Håkansson tillhör en av dom skönaste strängbändarna i Sverige tycker jag.

sarwen
0

Jag har två möbel- Lassiear:
Jag har aldrig träffat Ulla skoog, men jag har hennes gamla soffa.

Mina kusiner har Tore Wretmans gamla sänggavlar som han var tvungen att slänga ut när han gifte sig med Meg Westergren. (d var nåt med tidigare frun som spökade där…)

hedakicki
0

Jag har varit armlängds avstånd från Drea De Matheo, hon som spelar Joeys syster i "Joey".

Har suttit brevid Sean Penn på ett fik i Santa Monica. Han var där med sin fru, hon som spelar Jenny i "Forrest Gump"

Har varit på The Tonight Show with Jay Leno. Han är en stor kille.

Min ex-sambos bror bor granne med en utav skådespelarna i "National Treasure 2" i USA och jag har träffat honom innan han blev känd.

Haha.. sånna här historier är ju roliga!

www.machmo.se

Halvdansken
0

#157. Fernebring gick jag kurs med -93 på MacMeckarna i Malmö. Vi kallade honom Göinge för han kommer däruppifrån (det ÂR däruppifrån om man bor i Malmö, jodå!!). Han blev helt förvånad att det fanns folk som kände till Risken Finns.

Så då blev han ingen layoutare, då….

batman
0

Jag har faktisk pratat i telefon med Sven Tumba! (iof frågade han efter pappa…)

Jag har hand om Conny Torstesson´s (fotbollsspelaren)barnbarn på dagis.

Tilda-T
0

Kom precis på en till lassiehistoría:

Vi har hand om Magdalena och Henrik Forsbergs son Olle på dagis där jag jobbar och snart kommer väl det en till kan jag tänka! Lillen eller Lillan är väl snart ett år gammal!

raphanus
0

Max von Sydow vinkade före mig i en glasskö på Arlanda 1991. Kort därefter fick jag veta att vi är släkt på väldigt långt håll. Han är kusin i typ fjortonde led med min morfar eller nåt.

Margareta
0

Jag har en hel natt suttit på gamla S:t Göran-ban-akutens intensiv tillsammans med en av de absolut mest kända Aktuellt-tjejerna på TV. Hon kom direkt från studion-färdigsminkad. De fick byta ut henne mot en vikarie.

Hennes son hade brutit foten och opererats, min dotter Karro hade ramlat från ett träd.

Zompa
0

Är ni me`på en till?                          

Det här hände sig på den tiden då jag kikade lite på blommor i skogen.Årtalet är 1980 eller 1981.Platsen heter Gregersboda och ligger mellan Åkersberga och Norrtälje.Hade hört om ett ställe där det fanns orkideer(Guckusko) och visst stämde det,där stod dom och bara såg granna ut.Kul. På väg därifrån mötte vi en skummis i en traktor.Stort skägg och myndig röst.Det var självaste Jarl Kulle himself.Trevlig typ om än lite teatralisk. Skägget hade han nog odlat till "Fanny & Alexander". Han bodde alldeles i krokarna visade det sig. Så kan det gå…

DaMum
0

En gång, i slutet av 80-talet, hade jag och en killkompis varit på "lokal" och när haket stängde, ställde vi oss utanför och sjöng (han är också sångare). Då kom skådespelaren Per Eggers förbi, stannade och sa "Gud, vad ni sjunger bra!".

Took
0

#161: Jag bor i Lund, så Göinge är "uppåt" för mig också! :)

Jag har ingen aning om vad Fernebring sysslar med till vardags, jag vet bara att jag sett hans namn på någon affisch. Men det var rätt länge sedan.

DaMum
0

För några veckor sedan när jag åkte färdtjänst genom Stockholms city, stannade bilen till vid ett övergångsställe. Ett par i övre medelåldern stod och skulle gå över gatan.

Mannen tittade mot mitt håll och då såg jag vem det var.

Siewert Öholm!Kyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.